Az enyém csinált ilyet,annyi hogy kis pöcök megfogja és 0-ra áll be csak
:D Azt csinálta hogy hol ment hol nem,de álltalába 100fölött mért rendesen,lehet célzás arra hogy ne menjek lasabban?Mivel a tiéd erösebb motorral szerelt,lehet hogy a tiéd csak 200felett fog müködni...próbáld ki!! :)
	Forum >> 75-90
Ryuk28-12-2007 10:45:30 // 21930
	
Gábor(figi75)28-12-2007 08:50:08 // 21929
	Nem akar téged mérni,már unja a banánt!:-)
Ülj át a hozzád méltó 90 vasban az a neked való feeling!:-)))
	
Ülj át a hozzád méltó 90 vasban az a neked való feeling!:-)))
[k i z z o]27-12-2007 23:04:39 // 21928
	Fororgnak, mivel a panel egy DC motort hajt ami gerjeszti a mechanikus órát.
DC motor tengely = képzeletbeli bowden hajtási pontja.
	
DC motor tengely = képzeletbeli bowden hajtási pontja.
[k i z z o]27-12-2007 23:02:34 // 21927
	Ne pofozd:) Szedd szét. Ha ütésre reagált akkor a tenyered alatt van a hiba.
Kispanel az óra mögött v. speed signal kontaktos a fóliacsatin / foliakontakt, de inkább a kis panellal lesz valami : forrasztásokat nézd át / forraszd át + lábas alkatrész nincs e nyakban elszakadva nézd meg.
Valüszinű begerjed az idözitő a kispanelon, ami lehet IC hiba / nem javitható köszörült BORG IC, vagy forrasztás. Nekem IC hibas lett = panel kuka.
kizzo
	
Kispanel az óra mögött v. speed signal kontaktos a fóliacsatin / foliakontakt, de inkább a kis panellal lesz valami : forrasztásokat nézd át / forraszd át + lábas alkatrész nincs e nyakban elszakadva nézd meg.
Valüszinű begerjed az idözitő a kispanelon, ami lehet IC hiba / nem javitható köszörült BORG IC, vagy forrasztás. Nekem IC hibas lett = panel kuka.
kizzo
Robi27-12-2007 22:28:49 // 21926
	Ja, és természetesen a km számlálók is forognak rendesen.
	
Robi27-12-2007 22:27:31 // 21925
	Na ilyet ki látott már?

Én mostanában gyakran látom. Vadvirág America-ja is csinálta már, az enyém meg hangulatától függően. Régen egy jól elhelyezett pofon a műszerfalon segített, de már az is hiába. Ha rossz kedve van, nem lehet erről lebeszélni. Ha leállítom, és újra beindítom, akkor egészen addig jó, amíg meg nem kapja az első jelet a váltótól, aztán kezdi újra. Általában amikor beülök, már tudja, hogy csinálni fogja-e, és a végsőkig kitart. A legritkább esetben gondolja meg magát menet közben. Más tapasztalt már ilyet?
	

Én mostanában gyakran látom. Vadvirág America-ja is csinálta már, az enyém meg hangulatától függően. Régen egy jól elhelyezett pofon a műszerfalon segített, de már az is hiába. Ha rossz kedve van, nem lehet erről lebeszélni. Ha leállítom, és újra beindítom, akkor egészen addig jó, amíg meg nem kapja az első jelet a váltótól, aztán kezdi újra. Általában amikor beülök, már tudja, hogy csinálni fogja-e, és a végsőkig kitart. A legritkább esetben gondolja meg magát menet közben. Más tapasztalt már ilyet?
pb_26-12-2007 21:06:40 // 21924
	Nem a fogmagasságot kell csökkenteni, hanem a fogszélességet, vagyis a fogaskerék szélességét, teljes külső átmérőn. Mint írtam a fogaknak van 1 olyan része, ami soha nem kapcsolódik, ez 1 bekopott fogaskeréknél tisztán látszik. A teljes átfúrás is +old6ó, csak előtte el kell távolítani a kapcsolókörmöket, ill még ilyenkor azért még figyelembe kell venni, hogy tényleg gyengül az anyag. Szóval nehéz kérdés az biztos.)
	
Lobot26-12-2007 10:33:05 // 21923
	A megeresztés az egy más téma. Az gyakorlatilag az edzést követő feszültségmentesítés, ami annyit tesz, hogy miután elvégezték az edzést, újra felmelegítik az acélt jóval alacsonyabb hőmérsékletre, mint edzéskor, majd visszahűtik (ez így elég pongyolán van megfogalmazva de a lényeg végül is ez). Így az edzéskor az anyagban maradt feszültésgeket mérsékelik, szemcseszerkezet normalizálódik.
Erről beszéltem. A szakik nem mindig vannak felszerelkezve edzett anyagok forgácsolására, és ilyenkor jön az, hogy gyorsacél szerszámokat kell köszörülni. Ezzel csak az a gond, hogy a gyorsacél nem nagyon bírja az edzett anyagokat (sokszor nem sokkal keményebb, mint a forgácsolandó anyag), még a váltólapkás szerszámoknak is kemény dió.
Palástból nem szerencsés eltávolítani, mivel azzal csökken a fog magasság, ami veszélyezteti a kapcsolódást, átvihető terhelést. Sőt! Én a fogazat homlokfelületét sem bántanám. Könnyítést inkább csak a nem működő részeken végeznék. Az általad berakott fénykép szerintem egy teljesen ésszerű könnyítés. Nem érdemes túlzásokba esni, mert az sokba kerülhet.
	
Erről beszéltem. A szakik nem mindig vannak felszerelkezve edzett anyagok forgácsolására, és ilyenkor jön az, hogy gyorsacél szerszámokat kell köszörülni. Ezzel csak az a gond, hogy a gyorsacél nem nagyon bírja az edzett anyagokat (sokszor nem sokkal keményebb, mint a forgácsolandó anyag), még a váltólapkás szerszámoknak is kemény dió.
Palástból nem szerencsés eltávolítani, mivel azzal csökken a fog magasság, ami veszélyezteti a kapcsolódást, átvihető terhelést. Sőt! Én a fogazat homlokfelületét sem bántanám. Könnyítést inkább csak a nem működő részeken végeznék. Az általad berakott fénykép szerintem egy teljesen ésszerű könnyítés. Nem érdemes túlzásokba esni, mert az sokba kerülhet.
Ryuk25-12-2007 23:49:47 // 21922
	Szörnyü illúzióid vannak...még nem hallottam hirét se hogy erre járna :)A projekt meg nemtom mennyire lesz költséges,én csak tippeltem hogyha 45-ért csinálják ezt a zsigaváltóval (R5,nem tolókerekes), akkor ez se lehet sokkal több...
	
[k i z z o]25-12-2007 23:20:48 // 21921
	Elvileg ezek a kerekek is csak be vannak eresztve, elvileg:) Valamelyik kerék 3-4 mm mélyen is még edzett volt. 
Egy képzett marós - az én barátom 60 éves - simán megcsinálja a könnyitést, csak tudnia kell szerszámot köszörülnie, + vinnin kell neki szerszámot amit kér.
A kerekek könnyitését mindenki igy csinálja, még nem hallottam arról, hogy a palástot is munkálták volna. Ez a módszer bevált - nekem is kb. 2.5 éve szalad, meg + 1 szett 1 TS alatt valahol.
A TZ és Nanni szettek amiket én láttam szintén nincsenek paláston bántva. Úgyhogy szerintem ne újitsatok:) Bár próba szerencse:)
Az biztos, hogy pl. az 1-es ből kb. 34% súlyt sikerült kivenni, de az a legnagyobb. Az 5-ös kb. 16%.
Ami fontos: a mellékelt kép csak illusztráció, a valóságban 1 kerék sincs átfúrva.
Az esztergába simán a fogaknál fogva lett befogva, azaz kivülről. Nem lesz semmi baja. Nemúgy a késnek. Szépen sír:) Kis apró forgácsokat - könnyeket - potyogtatott...
	
Egy képzett marós - az én barátom 60 éves - simán megcsinálja a könnyitést, csak tudnia kell szerszámot köszörülnie, + vinnin kell neki szerszámot amit kér.
A kerekek könnyitését mindenki igy csinálja, még nem hallottam arról, hogy a palástot is munkálták volna. Ez a módszer bevált - nekem is kb. 2.5 éve szalad, meg + 1 szett 1 TS alatt valahol.
A TZ és Nanni szettek amiket én láttam szintén nincsenek paláston bántva. Úgyhogy szerintem ne újitsatok:) Bár próba szerencse:)
Az biztos, hogy pl. az 1-es ből kb. 34% súlyt sikerült kivenni, de az a legnagyobb. Az 5-ös kb. 16%.
Ami fontos: a mellékelt kép csak illusztráció, a valóságban 1 kerék sincs átfúrva.
Az esztergába simán a fogaknál fogva lett befogva, azaz kivülről. Nem lesz semmi baja. Nemúgy a késnek. Szépen sír:) Kis apró forgácsokat - könnyeket - potyogtatott...
Lobot25-12-2007 21:46:23 // 21920
	Fogaskerekek hőkezeléséről annyit érdemes tudni, hogy úgynevezett felületi vagy más néven kéreg edzési eljárással hőkezelik őket. Ez annyit tesz, hogy nem teljes keresztmetszetében edzik át, hanem csak pár tized mm mélységben. Ennek az az előnye, hogy a kéreg igen kemény, kopásálló lesz, míg alatta megmarad szívósnak, ami miatt sokkal jobban bírja a dinamikus igénybevételt is akár (ami kemény az rideg, és könnyen törik). Természetesen egy váltónál maga az alapanyag sem egy biliacél, tehát komolyan ötvözött, így aztán a megmunkálása (főleg utólagosan) nem hétköznapi, de megfelelő szerszámokkal nem nagy durranás. A gond az, hogy a garázsokban, sufnikban tevékenykedő idősebb szakik ritkán vannak felkészülve ilyen komolyabb munkákra (drágább szerszámok miatt stb).
	
pb_25-12-2007 20:44:11 // 21919
	Igen, így értem. 1 esztergával simán kivitelezhető lenne, igaz a késeket zabálna. Nem nehezebb, mint kimarni a furatokat, sőt sztem könnyebb lenne.Az egész fogaskerék + edzve, tehát ilyen szempontból 1ik művelet sem nehezebb a másiknál.
	
Marek25-12-2007 19:04:03 // 21918
	Karácsony van, jó kajával megtömve a hasam,
kimegyek a garázsba megnézem a Vasam!
Csorgatoma a nyálam, elemennék egy körre,
bánatomban gyorsan rámegyek egy sörre.
Kurvára várom már a nyarat,
kínomban zabálok még egy kis halat
és ezt így addig-addig csinálom,
míg az egészet sugárban kihányom!
Azt mondom én neked, rallys barátom,
rallyzás nélkül szart sem ér a Karácsony!
	
kimegyek a garázsba megnézem a Vasam!
Csorgatoma a nyálam, elemennék egy körre,
bánatomban gyorsan rámegyek egy sörre.
Kurvára várom már a nyarat,
kínomban zabálok még egy kis halat
és ezt így addig-addig csinálom,
míg az egészet sugárban kihányom!
Azt mondom én neked, rallys barátom,
rallyzás nélkül szart sem ér a Karácsony!
Wickey25-12-2007 18:35:36 // 21917
	összegezzük: 
a poló és a plazmatévé közül a plazmatévét választanám.
Ha csak á'lá natúr tévé kéne, akkor 280ért tudok egy 120 centis full HD (1920x1080 felbontású) LCD-t. Szerintem annál jobb vétel perpill nincs :-)
	
a poló és a plazmatévé közül a plazmatévét választanám.
Ha csak á'lá natúr tévé kéne, akkor 280ért tudok egy 120 centis full HD (1920x1080 felbontású) LCD-t. Szerintem annál jobb vétel perpill nincs :-)
prooF_7525-12-2007 14:55:06 // 21916
	Köszi, neked is -meg mindenkinek- kellemes ünnepeket és Alfákban gazdag Újévet kívánok! ;)
	
prooF_7525-12-2007 14:54:03 // 21915
	Úgy érted hogy pl a fogazott rész x mm széles, és ezt a szélességet y mm-rel csökkenteni? Nem tudom hogyan kivitelezhető, de mivel a fogazott rész van legtávolabb a középponttól, így az lendíti legjobban a fogaskereket, tehát jó hatással lehet a mozgási energia csökkentésére ha kicsit megnyirbálja az ember. Csak tényleg azt már sokkal nagyobb macera lehet megdolgozni, mint lyukakat fúrni keresztbe. Meg ha jól tudom a fogakat nagyon durván megedzik, hogy ne kopjanak/törjenek el.
	
pityke25-12-2007 14:00:34 // 21914
	Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog uj évet kivánok mindenkinek!  :)
	
pb_25-12-2007 13:58:22 // 21913
	Át tudnád küldeni nekem is? Ugyan van 1-2 ilyen rajzom, de nem konkrét specifikáció.
A fogazott részt azért kérdeztem, mert van rajtuk olyan rész, ami nem kapcsolódik soha a másik kerékhez. 1 használt dbon szépen látszik melyik rész ez, ezért gondoltam, hogy azt is L lehetne távolítani. + ugye még az is +fogalmazódott bennem, hogy mennyire gyengül az anyag átfúrás esetén. Thx a képet, ha még találnál képeket a témában az jó lenne.
Sajnos a HDD-ket + kell hűteni, már a kis kapacitásúakat is célszerű, mert azok is beadják a kulcsot 1 idő után.
	
A fogazott részt azért kérdeztem, mert van rajtuk olyan rész, ami nem kapcsolódik soha a másik kerékhez. 1 használt dbon szépen látszik melyik rész ez, ezért gondoltam, hogy azt is L lehetne távolítani. + ugye még az is +fogalmazódott bennem, hogy mennyire gyengül az anyag átfúrás esetén. Thx a képet, ha még találnál képeket a témában az jó lenne.
Sajnos a HDD-ket + kell hűteni, már a kis kapacitásúakat is célszerű, mert azok is beadják a kulcsot 1 idő után.
pb_25-12-2007 13:46:56 // 21912
	Nagy lelkű vagy.))
Általánosságban, írtam, ha, már a kupluntárcsáról volt szó. Majd felteszem az Adok-veszekbe is.
	
Általánosságban, írtam, ha, már a kupluntárcsáról volt szó. Majd felteszem az Adok-veszekbe is.
Robi25-12-2007 13:13:23 // 21911
	Na kíváncsi leszek. Elég költséges projektnek hangzik. :)
Amúgy a szervoszivattyú megérkezett? Vagy ne legyenek illúzióim a magyar postával kapcsolatban? :)
	
Amúgy a szervoszivattyú megérkezett? Vagy ne legyenek illúzióim a magyar postával kapcsolatban? :)
Robi25-12-2007 13:11:17 // 21910
	Ezt hogy fogtátok be az esztergába? Belülről?
	
Ryuk25-12-2007 13:06:25 // 21909
	Na pont ez lesz amit én kivágok belöle,és megy helyére egyenes fogazású... :)
	
[k i z z o]25-12-2007 10:37:16 // 21908
	A specifikációt ha megnézed a fogak nincsen bántva, csak a fogak alatti rész. 
Itt 1 kép: Ez egy elbaszott kerék lett, fúróval, látni, hogy elvitte a fúrót az egyik furatnál.
Ezért kell marni, mert akkor szép furatok lesznek. Ezt telibe furtuk, hogy látszódjék a súlyveszteség 30-40% furás és 100% azaz átfúrás esetén. Majd még keresek képeket, de ez is a telcsimben volt csak meg - háttérkép, mivel vinyóm tavaly karácsonyra megadta magát és egy csomó alfás képem elszállt:(
	
Itt 1 kép: Ez egy elbaszott kerék lett, fúróval, látni, hogy elvitte a fúrót az egyik furatnál.
Ezért kell marni, mert akkor szép furatok lesznek. Ezt telibe furtuk, hogy látszódjék a súlyveszteség 30-40% furás és 100% azaz átfúrás esetén. Majd még keresek képeket, de ez is a telcsimben volt csak meg - háttérkép, mivel vinyóm tavaly karácsonyra megadta magát és egy csomó alfás képem elszállt:(

Tocsa25-12-2007 09:49:07 // 21907
	Már megint ez a Pesties túlígényesség ! :)
Mikor nősz már fel ! Amúgy meg a plazma tévék képminősége megse közelíti egy finom raszteres újgenerácciós crt képcső képét!!
Nem hiába kisérleteznek még mindig a crt technika továbfejlesztésével! :)
NA nem azért nem bántásból csak mindenki ki van akadva ezzel a gagyi plazma nyavajával! :)
	
Mikor nősz már fel ! Amúgy meg a plazma tévék képminősége megse közelíti egy finom raszteres újgenerácciós crt képcső képét!!
Nem hiába kisérleteznek még mindig a crt technika továbfejlesztésével! :)
NA nem azért nem bántásból csak mindenki ki van akadva ezzel a gagyi plazma nyavajával! :)
Tocsa25-12-2007 09:44:48 // 21906
	IGEn de ez a koruknak róható fel és a kb 200000 futott km nek!! 
TEhát jó az a kardán ha fel van újítva úgy ahogy kell !!
	
TEhát jó az a kardán ha fel van újítva úgy ahogy kell !!
Gábor(figi75)25-12-2007 08:19:23 // 21905
	Jólvan mester!Í :-)
Nem vitatkozom veled,csak megállípítottam,hogy minden transaxlén leglább 1x biztosan lekell szedni,mert elhervad!:-(
	
Nem vitatkozom veled,csak megállípítottam,hogy minden transaxlén leglább 1x biztosan lekell szedni,mert elhervad!:-(
Robi24-12-2007 23:28:24 // 21903
	Ja, és mindenkinek kellemes Karácsonyt kívánok! :)
	
Robi24-12-2007 23:22:20 // 21902
	"...azért lásd be erősen a gyenge része az Alfának a lehajtási rendszer..."
Nem látom be. Eddig minden autómon egyszer csináltam a kardánt, és többet nem kellett hozzányúlni. Nem gyenge pont az, csak nem tolerálja a tákolást. Elhiheted, hogy ha egyszer összeraksz egy olyan kardánt, aminek nem kopott a fém része, és új hardykat pakolsz rá, a végén pedig kicentíroztatod, akkor az a világ végére elvisz. Egyébként egyedül a legutolsó művelet az, amit nehéz kivitelezni.
	
Nem látom be. Eddig minden autómon egyszer csináltam a kardánt, és többet nem kellett hozzányúlni. Nem gyenge pont az, csak nem tolerálja a tákolást. Elhiheted, hogy ha egyszer összeraksz egy olyan kardánt, aminek nem kopott a fém része, és új hardykat pakolsz rá, a végén pedig kicentíroztatod, akkor az a világ végére elvisz. Egyébként egyedül a legutolsó művelet az, amit nehéz kivitelezni.
Kaszpi24-12-2007 21:47:02 // 21901
	Süljön pulyka és éljenek a fenyők,ajándék osztáshoz szóljanak a csengők! Kívánom, hogy boldogságból ne csak mára jusson,hanem hétköznap is ez a szoftver fusson!Békét, boldogságot,sok őszinte jó barátot! Ölel mindekit,ki bepötyögte ezt itt mind: Kaszpi
	
Ryuk24-12-2007 20:56:13 // 21900
	Boldog Karácsonyt mindenkinek!!!
	
Wickey24-12-2007 20:37:20 // 21899
	ha lehet választani inkább a plazmatévé :D
	
Tocsa24-12-2007 19:34:30 // 21898
	Boldog Karácsonyt mindenkinek !!!!! :)
	
TSABA24-12-2007 17:12:14 // 21897
	Hát etalon a kicsike az már szent.Örülök hogy tetszik:-)))Kell a francnak plazmatévé,Alfa 75 pólót mindenkinek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
	
Lobot24-12-2007 17:08:26 // 21896
	Hmmm. Az én kincsem van a polódón? Megtiszteltetés:-) 
Mindenkinek aki szereti és aki nem: Boldog kellemest!
	
Mindenkinek aki szereti és aki nem: Boldog kellemest!
TSABA24-12-2007 17:01:29 // 21895
	Amolyan vékony hosszúujjú póló.
	
Gábor(figi75)24-12-2007 16:44:23 // 21894
	Köcce neked is!
Szép darab,de mi ez?
Ja a szám,mindjárt küldöm!:-)
	
Szép darab,de mi ez?
Ja a szám,mindjárt küldöm!:-)
Iniezione24-12-2007 16:39:51 // 21893
	Kellemes ünnepeket minden Alfásnak!!!!!!!!!!
	
TSABA24-12-2007 16:37:10 // 21892
	
	
Gábor(figi75)24-12-2007 14:58:23 // 21891
	Jólvan át engedlek,de csak azért mert nagyon lelkes vagy!:-)
Az 1.6 Nord-okhoz kivállóan jó lehet,sajna a dizelben nem ilyen van!
	
Az 1.6 Nord-okhoz kivállóan jó lehet,sajna a dizelben nem ilyen van!
pb_24-12-2007 14:50:10 // 21889
	Szóval normálisabban:
Abból a részből is esztergáltatok le, ahol a fogak vannak?
	
Abból a részből is esztergáltatok le, ahol a fogak vannak?
krys24-12-2007 14:49:12 // 21888
	photoshop... :D :D :D
	
pb_24-12-2007 14:48:55 // 21887
	Úgy nézem +felettem a feltett kérdésre.) De való igaz transaxle váltót még nem emelgettem, de kuplung már volt a kezemben, sőt 1 tárcsa most is itt figyel.))
Erről jut szmbe, nem érdekel valakit 1 zsírúj Sachs, 200-as kuplungtárcsa transaxléba? Elvileg 75 1.6-ohoz hozza a program, de gondolom más 1.6-os transaxléba is jó.
	
Erről jut szmbe, nem érdekel valakit 1 zsírúj Sachs, 200-as kuplungtárcsa transaxléba? Elvileg 75 1.6-ohoz hozza a program, de gondolom más 1.6-os transaxléba is jó.
pb_24-12-2007 14:43:55 // 21886
	Abból ahol, a fogak vannak?
	
pb_24-12-2007 14:42:35 // 21885
	
	
[k i z z o]24-12-2007 14:21:14 // 21884
	Munkát munkáért alapon ment:)
	
Gábor(figi75)24-12-2007 11:26:53 // 21883
	Wickey,te vagy a legnagyobb vámpír!:-)
	
Gábor(figi75)24-12-2007 11:25:50 // 21882
	Az lehet,hogy a bömöcsben is van,de nem ilyan "faszul" van megoldva,mert azért lásd be erősen a gyenge része az Alfának a lehajtási rendszer,köszönhetően a motor fordulatszámával pörgő kardánnak!:-(
Hellboy: keresd meg az infót a keresőben, kardán hsz-ek 75-90 topick.
	
Hellboy: keresd meg az infót a keresőben, kardán hsz-ek 75-90 topick.
Gábor(figi75)24-12-2007 11:22:45 // 21881
	Akkor ez most 1-es? :-)
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
408
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?


