Forum >> 75-90

[k i z z o]24-12-2007 10:48:41 // 21878
Hi,

a gépmunkát egy barátommal csináltuk, aki marős + esztergályos.

Ő esztergált. én meg martam a furatokat / marni egyszerűbb mint fúrni.

A szerszámot persze ő köszörülte, én csak a gépeket használtam.

A szerszámokat egy másik barátom szerezte, mert azt ette rendesen, úgyhogy szerintem itt az a nagy tétel - 4-5 lapka, 2 marószár elköszörülve, abból lett az esztergakés, + 4 marószár a furatokhoz. Nemhiába USA-ban 100USD / kerék a díja. Az alfa váltókerekek nagyon mélyen edzettek, nem csak a felső 1-2 mm. Az egyes kerék esetén pl. a teljes furatozás alatt edzett rétegben nyomult a maró, utána meg is lehetett nézni.

Amúgy ha találsz egy jó kis régimódi maróst + esztergályost akkor kivitelezhető.

Először ki kell esztergálni furatszélességben / kicsit nagyobbra a kerekek oldalát, utána meg osztókörön kifuratozni marógépen.
Robi24-12-2007 10:43:52 // 21877
Most megint arról van szó, hogy aki lenyomná a P4-edet, arra ráhúzod a kormányt? Ez nem fair, neked nincs vesztenivalód, mert te már a találkozókra menet összetöröd az autódat! :P
Robi24-12-2007 10:41:54 // 21876
A hardynak ugyanaz a szerepe, mint pl a szilenteknek: csillapítás.
Semmi baj nincs vele, ha nincs elcseszve a kardán, akkor akár százezret is elmehet egy hardy, vagy még többet. Egyébként pl a BMW-kben is van hardy. Okos találmány az, nincs vele semmi baj. Azon meg nem kell meglepődni, hogy egy huszonéves autón, amin még soha nem cserélték !újra!, szétfoszlik.
pb_24-12-2007 10:35:09 // 21875
Állok elébe, az erősebbtől nem szégyen kikapni.)) Volt ott még bőven hely a 2 autó között.)
pb_24-12-2007 10:32:45 // 21874
Nem kell bántani senkit sem.)) Nem véletlenül van a kedvenceim között ez a topik.))
pb_24-12-2007 10:30:55 // 21873
Nem tudom, mert ennyire még nem merültem bele a dolgokba, a főszakterültem az más.)))
Wickey24-12-2007 09:03:36 // 21872
Jövőre a fekete gtv-vel indulok ellened, azt nem sajnálom. Nagy gáz, kis szerencse, halál vagy győzelem: én is rádhúzom a kormányt menet közben :-))
Wickey24-12-2007 09:01:16 // 21871
na, látom valakinek a kezére kell ütnöm. Ki köpött? :D
ALFA75td24-12-2007 09:01:09 // 21870
Boldog karácsonyt nektek és az Alfáknak:-)
Marek24-12-2007 08:20:31 // 21869
-------------------------Kelemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Nektek!-------------------------
Marek24-12-2007 08:12:46 // 21868
Ja és nem apróztad el rögtön 3 db-ot álltál neki cipelni velem egyetemben, Ali nagy örömére! Na abban volt minden versio, amit pb felsorolt! :)
Marek24-12-2007 08:10:57 // 21867
1000 Ft-os kérdés mindekinek!
Mikortól és melyik versiot gyártják gömbfelyes váltórudazattal?
pb_24-12-2007 01:56:03 // 21866
Én összkerekesben utazok. Asszem nem olyan rég bizonyított is.))

Tudod, ez csak olyan kis vérszívás volt.)
pb_24-12-2007 01:52:10 // 21864
Hogy miért szóltam hozzá? Mert úgy tartotta kedvem.) Vagy esetleg nem lehet hozzászólni a különböző fórumokban, a különböző témákhoz?) Nem tehetek róla, hogy nem tudod feldolgozni ezt a hiánypotló információt.))

Az a baj, hogy +int eltérsz a tárgytól, na mind1.)

Ez csak a dolgok 1ik fele volt.)

Lásd kivel van dolgod, a GTV6 kuplungja gyárilag duplatárcsás, száraz, húzókuplung. Hogy a szinkron mit fékez már írtam.)

(A 75 America simplatárcsás, száraz, húzókuplung, a 75 TS szintén szimplatárcsás, száraz, de nyomókuplung)
Gábor(figi75)24-12-2007 00:32:01 // 21863
Ez nagyon bejön!:-))
Na csak én leszek az első kifigyeltem!

Ezúton kívánok sok boldog karácsonyi ünnepeket minden hátulkaparós cartársnak!!!
Gábor(figi75)24-12-2007 00:17:03 // 21862
Itt még olyan nem fordult elő amiről mi nem beszéltünk,hidd el a hardy témát vastagon kitárgyaltuk több sorral! :-)
Javasolom üst be a keresések-topick-hary-kardán kulcs szavakat és megleled a választ is!
Ryuk23-12-2007 22:31:08 // 21861
a 3. a direkt és ez tuti válasz..titokban zsigás is vagyok de semmi kiszavazást ne lássak emiatt :) .Amúgy meg nem én akarok legyártatni hanem azt kérdezem mértnem gyárilag van úgy...gyötörnek itt minket azzla a drága gumivacakkal...vagy ez csak nekem gyötrelem ?:D
Wickey23-12-2007 22:24:59 // 21860
előállok a válasszal: gyártass le kardánkeresztes kardánt, és teszteld le. :-)
Ha működik, és megvan annyiból, amennyibe egy komplett hardycsere fáj (~50-60ezer) akkor vevő vagyok rá én is :-)

a lada kardán amúgy nem tud többet forogni. Nem tudom fejből a 4. és 5. fokozat kiosztását, de nem hinném, hogy 1:0.8nál sokkal jobb lenne, sőt, megkockáztatom, hogy az direkt (1:1) fokozat...
Ryuk23-12-2007 22:22:17 // 21859
Elö állok én neked annyi kérdéssel hogy gyözd megválaszolni!:)Amultkor se kaptam rendes választ arra hogy minek az a kib...tt hardy bele mikor a zsigába nem kellett?Pedig annak a kardánja többet is tud forogni pl 4-be vagy 5-be...és nehogy megint a nyomatékkal gyertek mert van jópár komoly gép ami kardánkeresztes és semmi baja... :D
Fészi23-12-2007 22:00:57 // 21858
nincs is 75ösöm sem 90esem mégis volt már az ölembe ilyen szerkezet... tehát mindenki mondjon le
Wickey23-12-2007 21:50:41 // 21857
Mindenkinek KKÜ :-P
Wickey23-12-2007 21:49:28 // 21856
pb_-nek felmentése van, neki nincs is hátsókerekes alfája, csak katalógusfotón látott eddig olyat :P

Na, ez is vérszívós volt, a következő nem az lesz.
Gábor(figi75)23-12-2007 21:45:30 // 21855
Nahát skacok már megint nem ismerek magunkra,ismét vérszíváson kaptalak benneteket!:-)))
Én mint a topick "igazgató tanfelelőse" mindenkinek 1-est adok akinek nem volt a kezében transaxle váltó kuplunggal,mert ugye az 1-ben dukál :-))
A hozzászólások 50% kimondottan szakmai,50% baráti "vérszívásos"! :-)

pb_ ?
pb_23-12-2007 21:32:15 // 21854
Nem szoktam magarmra venni a dolgokat.)
pb_23-12-2007 21:25:15 // 21853
Igen, sajnos a típusok topikjaiban kevés a szakmai hsz. De, azért van 1-2 topik, ahol vannak ilyen jellegű hsz-ek.)) Többek között itt is. A másik pedig, sztem az Amoréra is nyugodtan be lehet írni, ha valakinek ilyen jellegű mondanivalója van, sajnos nem mindenki tudja követni más site-ok fórumait.
Wickey23-12-2007 21:08:10 // 21852
Nem ez a baj.

A baj az, hogy egyáltalán HOZZÁSZÓLTÁL... Őszintén: Minek?
Olyan rettenetesen fontos, hiánypótló információt közöltél, hogy azóta se tudtam feldolgozni... :-P

Elhiheted, annyit én is tudok, hogy a váltó és a kuplung hátul helyezkedik el, sőt, azt is sikerült felfognom nélküled is, hogy a kuplung nem a váltó és a diffi között van, holott elvileg akár ott is lehetne :DD kíváncsi lennék, hogy méreteznék, hogy elbírja azt a kábé 6-700Nm-et amit egy lájtos egyes fokozat jelentene. :)

Én az utolsó kérdésedet másképp kérdezném: hány kéz kéne összeszámolni azokat, akiknek NEM volt még az ölében váltó? Röviden: mindenkinek, akit akár csak látásból ismerek és transaxle alfája van (alfetta, giulietta, gtv, 75, 90) volt már a kezében a saját, vagy másik váltó.

Na kapsz egy mentő kérdést a kettesért: pb_, minden titkok tudója, mondd meg lécci, hogy mi a helyzet a gtv6 gyári kuplungjával? Ott mit fékez a szinkron, és mi fékez még mit? :)))

(aki el meri neki árulni, hogy miben különbözik a gtv6 kuplung a 75 America kuplungtól, vagy akár azt, hogy a 75 America miben különbözik a 75 TS-től, annak a kezére ütök a vonalzóval, most a pb_ felel) :-)
prooF_7523-12-2007 20:15:50 // 21851
Ne vedd magadra, szerintem ezek csak olyan általános "urban legend"-ek 75-ös berkekben.:)
prooF_7523-12-2007 20:12:32 // 21850
Ja és nekem is volt már az "ölemben" 75 váltó, de eddig azt hittem a lendkerékre h az a kuplung része. Ugye arról van szó aminek egy kis része kilóg a váltó-ház alján?? Mert akkor az tényleg a kuplung előtt van.
prooF_7523-12-2007 20:10:48 // 21849
Na igen, akinek pontos és részletes leírás kell valamiről, az csak kizzo hsz-eit keresse:) Egyébként szerintem ha összevetjük más tipusok topikjával itt az amoren, akkor még így is kiemelkedően magas a szakmai témájú hozzászólások száma.
Mondjuk a múltkor nagyon csúnyán lehordták a társaságot az alfetta.hu-n, amikor a lendkerék-elsőhardy csavarokról volt szó. :)
De hát az a pár ember aki ide irogat, az nagyrészt egymás vérét szívja, mert a saját gépével nincs semmi baja :D Kevés az új tag, aki valamilyen konkrét kérdéssel állna elő...
pb_23-12-2007 19:50:55 // 21848
Ha olyan dologkat állítanak amiket le sem írtam, akkor kénytelen vagyok.)
pb_23-12-2007 19:50:07 // 21847
"meg olyan váltó, ami a lendkereket szinkronizálja. :)))"
Ezt te kombináltad össze, te kereted bele az időszámítás előtti időszakot.)
pb_23-12-2007 19:46:31 // 21846
Jól látod, pontosan.))

Az a baj, hogy még mindig a lendítőkeréknél vagy leragadva.) Ha +nézed az 1, hszmat a ebben a témában, akkor lát6od, hogy 1 szóval nem írtam sem lendkerékről, sem kardánról, sem motorról, sem fordulatszámról.) Igaz 1 kicsit pongyolán fogalmaztam, mert annyit tzdtam, hogy a kuplung, és a váltó hátul helyezkedik L. Azért kíváncsi lennék, hogy hány kéz kellene összeszámolni, hogy kiknek volt a kezük az általad említett alkatrészek, és hányan tudjuk + mondani, hogy ki, merre, hány lépés.)

Nem szoktam kombinálni sem bimetálos termosztátról, sem 33-as kuplung munkahengerről, ami jó 90-esbe ablaktörlőmotornak, sem más 1ébről. Nem az én világom, nem szeretek gányolni +hernyákolni.)
Wickey23-12-2007 14:28:59 // 21845
Ugyanmár :-)

Én nem vitatkoztam veled :-D Az a pb_ volt :-P
Marek23-12-2007 14:27:54 // 21844
Kellems karácsonyi ünnepeket minden hátulkaparós cimborának, jóbarátnak, 75-90
topic olvasónak!!
Robi23-12-2007 14:11:51 // 21842
Én meg kiemelném magunkat, amint oldalakon keresztül vitatkozunk olyan képtelen baromságokon, mint bimetálos termosztát, meg olyan váltó, ami a lendkereket szinkronizálja. :)))
Wickey23-12-2007 14:09:48 // 21841
:DD
Hol látod a topic címében, hogy TEMPRA? Amúgy kíváncsi lennék erre a bimetálos termosztát dologra. Véleményem szerint kutya közönséges termosztát van abban is.
Robi, emlékeztess, hogy nézzük már meg a Tipótokat, sztem ugyanaz a termosztát van abban is mint a temprában... :-D

Nekem az bassza a csőrömet, hogy tele van a topic értéktelen szakmai információval. Kurvajó lenne ez a topic, ha a valóban értékes tudás tárháza lenne (és ITT emelném ki kizzo kollegát, aki ritkán, de viszont annál értékesebben nyilvánul meg).
Robi23-12-2007 14:08:27 // 21840
Akkor vagy hülyére vettek téged, vagy jófajta magyar hozzáértő szakemberrel volt dolgod.
Ha nem hiszed, akkor vágjál ketté egy termosztátot.
Marek23-12-2007 13:45:43 // 21839
A Temprám - mai nevén Jenőke, Chale munkagép stb.- termosztátját előttem szedték szét és mutatták meg a bimetál részt benne, úgyhogy fuck! nőjenek az ablakod alatt! :)
TDI7523-12-2007 11:44:04 // 21838
Lehet hogy karácsonyig már nem tudok netközelbe kerűlni, ezért írok most.
Mindenkinek szeretnér békés boldog karácsonyt kívánni.
Wickey23-12-2007 11:38:22 // 21837
Aha! Már értem. Akkor arról van szó, hogy egy roppant értékes, és fontos információt osztottál meg a publikummal, ugye?

Összegezzük: szerinted az, hogy a hátsó lendkerék a motorral együtt forog nem elégséges információ annak eldöntésére, hogy vajon a kuplung előtt vagy után található a jeles szerkezet, fontos volt tovább árnyalni a képet, mert itt csupa hülyegyerek van... Pláne, hogy mint a topic címe is mutatja, 75-90, vagyis ha végignézel a tisztelt publikumon, kivétel nélkül mindenkinek volt már az ölében kuplung-váltó-diffi combó, tehát javarészt tudjuk, miről is van szó, veled ellentétben, aki saját bevallásod szerint se nagyon tudod, hogy néz ki a 75ös alulról.

Aha. Így keletkeznek ezek a kiváló információk is, mint például a bimetálos termosztát, a mazda felni jó az alfa6ra, a 33 kuplung munkahengere meg jó 90-esbe ablaktörlő motornak... :-PPP
Ryuk23-12-2007 09:49:03 // 21836
Na ennyit a karácsonyi Alfázásról...rosz a tömitéskészlet....pedig a legdrágábbat vettem...valaki hibázott de ezért megfizet drágán!! :)Mire kicserélik 2008 lesz...
pb_23-12-2007 00:52:15 // 21835
Kérdezd paliklacit, lehet, hogy tud neked válaszolni.)))
pb_23-12-2007 00:50:36 // 21834
Mint írtam "Mindent fékez, ami a kuplung után van." Leírtad a sorrendet:
"motor - lendkerék - kardán - lendkerék - kuplung - váltó"
Vagyis csak 1 elem szerepel a kuplung után(!), függetlenül attól, hogy 23 lendkerék, 45 kardán, 12 hardytárcsa, vagy 38 kardánkereszt van a motor, és a kuplung között.)
Jah nem tudtam, hogy nem az európai szemléletmódot követed, és jobbról balra olvasol, mert akkor tényleg a kuplung után jön a lendkerék, stb, majd végül a motor. Így akkor tényleg javítani kell, mert az előtte lévő részt kell fékezni.)))
Wickey23-12-2007 00:24:12 // 21833
én csak azt nem értem, hogy hova tűnt Damon Hill? :)
Whiteskull22-12-2007 23:39:04 // 21832
Akkor azért volt olyan fucsa nekem az egész. :)))))))
Robi22-12-2007 23:37:26 // 21831
Szerintem ebben a topicban senkinek nem mondok újat, de a külsősök kedvéért:

motor - lendkerék - kardán - lendkerék - kuplung - váltó

És hogy mindenki biztosan megértse: ha hátulról indulsz, akkor pont fordítva van a sor. :)))
pb_22-12-2007 22:47:32 // 21830
1általán nem zavar +, csak nem ez volt az alappobléma.)
Wickey22-12-2007 19:15:52 // 21829
Nemmondod, hogy téged úgy megzavar agyban, hogy a lendkerék és a kuplungszerkezet között ott van egy kardántengely :-PP
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.