Forum >> 75-90

pa_feri06-05-2006 08:14:05 // 12230
A piros 75-höz a következő tájékoztatást kaptam:

Ez egy Bosh injektoros 1.6 os válltozat. 105 lovas. szervo nincs benne.
Kisseb hibák : nem müködik a benzinmutató. a kardán kereszt kopott ami "75"
ös hiba . ettöl a kocsi teljesen hibátlan csak hirtelen induláskor reccsen
egyet,. illetve még a ajtonyitóba elvan törve egy müanyag darab és emiatt
nem lehet csak belülröl kinyitni az ajtót. Ezek mind olcso dolgok csak
nekem nem nagyon van idöm utánajárni és emiatt kerül annyiba amennyibe
------------------------------------------------------------------------------------

mondjuk a vonóhorog hiányzik és az gondolom van vagy 20-30 ezer, ha nem több :-(
pa_feri05-05-2006 17:31:00 // 12229
Köszi a linkeket! Találtam egy piros dögöt:-) Méghozzá itt van a 17 kerületben tőlem 20 kilométerre: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=557541&command=ugras&screenwidth=1024 vagy közvetlenül ugrás. Ez csak 150 lenne és hátha megy is :-)
prooF_7505-05-2006 16:12:03 // 12228
Még egy jó manualos link: -Docky oldala
bszl05-05-2006 08:45:17 // 12227
Manual: --------- http://www.alfa75.info/id411.htm http://www.clanger9.org.uk/alfa/index.html
Gábor(figi75)05-05-2006 07:52:21 // 12226
Na figyelj ide!:-) Betegágy mind a kettő,de én csak ezt javaslom,mert ez jön be! Igen jártam ott és láttam,hogy eladó vagyis ha tehetem minden 75-öst megnézek ha épp látok 1-et!:-))))))))))) És nem mentővel,75-tel járok oda,mert ott van a kedvesem!:-) Azt javaslom,sokat ne nyűglődj a dolgon,mert akárhogyis alakul,ennyit megér,pici ótvar van a jobb hátsó íven,de nem vészes,az enyémen is van-volt,de tegnap épp kijavítottam,csak lekell festenem!:-) Ha karbis,ha TS-tökmindegy egyiket sem kell félteni,és ismétlem magam,vidd el Robiékhoz rögvest,és megcsinálnak rajta gyorsban szakszerűen mindent,Újpalota fele kell menni az M3-rom ról,tel szám az oldalán!:-) És szerintem megál 200k-ból,halgass ide!:-)
Wickey05-05-2006 07:21:05 // 12225
folyton ez az igényesség... :-)
pa_feri05-05-2006 01:26:57 // 12224
Valóban, nekem is tetszik ez a szombathelyi gép, csak az a baj, hogy egész jövő héten melóznom kell, vagyis leutazás kizárt. Oszt majd ezt is elviszik az orrom elől. Ha az eredetvizsgán átmegy és a nevemre írható, akkor már nem izgat, miféle fekete múltja van :-) 75-höz merre vannak leírások, manuálok? Esetleg van valakinek ilyesmi CD-je, amit lehetne másolni némi pénzmagért?
Robi04-05-2006 23:21:13 // 12223
És akkor mi van, ha cserélve van az alvázszám? Annyi a lényeg, hogy menjen át az eredetvizsgán.
prooF_7504-05-2006 17:12:42 // 12222
Hát az igaz, hogy feltűnően olcsó, de az még lehet azért is, mert h sürgősen el akarja adni. Ha meg valami bibi van, az az eredetvizsgán úgy is kibukik, akkor meg még mindig vissza lehet lépni. De sztem faggasd ki telefonon, hogy miféle járgány ez, és ha télleg nincs semi komolyabb baj, akkor én ezt venném meg a helyedben:))
bszl04-05-2006 17:03:55 // 12221
Nézegettem én is, nem tudom, rendben lehetnek e a papírjai (nincs e átrakva a fenéklemez stb.) ez igen-igen olcsó.
prooF_7504-05-2006 16:58:19 // 12220
Na igen, szombathelyet akartam mondani, tehát ami ezen a linken volt! Jó hogy a TS az nem karbis, de ez akár pozitívum is lehet, tudván hogy milyen gázos a karbit beállítgatni. És szerintem el lehet vele járni elég gazdaságosan, ha nem tapossa ki a belét az ember. Szerintem egy telefont mindenképp megér, meg esetleg hoyg a kasztniját megnézd, hogy mennyire korhadt. És van itt sok TSávó, akinek TS-e van:), szoval jótanácsokkal biztos el lennél látva. De ha olyan jó állapotban van a motorja, akkor arra elvileg rá se kell nézni!:) Úgyhogy sztem ez is megér egy telót, meg esetleg egy próbát..
Willy04-05-2006 15:01:00 // 12219
Szevasztok! Az oldalamon látható 75-ös elvihető 5.000 Ft-ért! A kép elkészítése óta már lett belőle kiszerelve elég sok minden. Ami még tuti benne van és használható: - mociháztető - egyes karosszéria elemek - balos tükör - 2 el. ablak - első féknyergek (brembo) - stb..(most fejből ennyi jutott eszembe) FIGYELEM! Az autót saját lábán nem lehet elvinni, mindenképpen valami tréler kell hozzá. Sőt, a trélerre is csak valami daruval lehet felemelni.
bszl04-05-2006 14:27:45 // 12218
Szerintem ha 200 ból megáll egy használható Alfa75 akkor nem szabad gondolkodni a dolgon. Nekem a 6 év alatt, amíg a benzinest hajtottam nem volt túl sok gondom vele (most már igaz kicsit halott a motorja).
pa_feri04-05-2006 13:34:13 // 12217
>Hát,fingom nincs mikor megyek legközelebb,de nincs messze Pestől és hév is >kijár oda,tehát kerekedj fel!:-) Figi, mivel mászkálsz errefelé? Mentővel? Szentesen dolgozol? Végül is Gödöllőn láttad a kocsit? (merugye felmerült Szent Andrew falu is) Hát igen, ha 200E-ből használható lenne, akkor meg is lennék elégedve. Az a nagy agytörés tárgya, hogy a mostani vacak 33-ra költsek inkább egy százast és használjam még 1 évig, vagy inkább vegyek mást helyette. Annak még 1 év műszakija van. Szóval ezért vacakolok annyit. Ha megnyerem a 800 milliót, mindenféle Alfát veszek :-)
pa_feri04-05-2006 13:26:30 // 12216
>Nem egyszerű a 4 torkot összehangolni... tudtam, hogy nem szabad a kétütemű kombi Warangyot eladnom :-)
bszl04-05-2006 08:41:10 // 12215
Hát nekem is karburátoros az egyik 75-ösöm. Amikor megvettem összes vissza vergődött a motor, sok időbe telt míg találtam olyat aki be tudta lőni. Nem egyszerű a 4 torkot összehangolni...
pb_04-05-2006 07:49:50 // 12214
Ne hidd azt, hogy a karburátorral +oldódnak a beállítási problémák, olvass bele a 33 topikba és +látod elég sokan szenvednek a karbikkal. Az, hogy felforr a víz nem befecskendezési rendszer problémájára vezethető vissza, az elmászó alapjárát is inkább Lszonda gyanús, ez 1 közel 20 éves vasnál, már elég csereérett. A kat-al pedig nem szokott nyűg lenni, inkább az előtte lévő Lval.
Gábor(figi75)04-05-2006 07:41:14 // 12213
Hadmár azt a gázt,kérdezd Ms Ms Distributert,az ővé is gázos,és megvan elégedve!:-) Robinak van tréllere,ő szállít vasakat a műhelybe ha kell!:-)
Gábor(figi75)04-05-2006 07:38:02 // 12212
Hát,fingom nincs mikor megyek legközelebb,de nincs messze Pestől és hév is kijár oda,tehát kerekedj fel!:-) A másik,mielőtt döntenél alaposan nézd át,de ha van gigszer, az ár érétékarányt nézzed,mert 100 k ért nem veszel autót,tehát ha kell rá költeni akkor is megáll max 200k ból!:-) Itt is ott is bontanak benyás vasat,tehát van cucc sz@rásig!:-) Robi-Bandi bevan itt regelve,a műhely pont nincs messze az M3 -tól,Újpalota fele van,tehát nem kell kóvájogni Pesten sem!.-)
pa_feri04-05-2006 07:35:18 // 12211
>Megmondomén mér kopog az a motor a gáz miatt milyen kárt okozhatott a gáz? gondolod, hogy új motor kell bele? > na azt nem szeretik ezek a motorok bűn beletenni azt ne vedd meg!!!!! pedig pont a gáz tetszett a vonóhorog mellett, gondolván, hogy kis benzinpénzt takarítok meg a budapesti utakon
pa_feri04-05-2006 07:31:00 // 12210
>Én is néztem azt a szentendreit Nem tudom, egyről beszélünk-e: a telefonban Gödöllőt mondtak nekem. (30/6765604) innen Mendéről nincs is nagyon messze és a várost sem kell átszenvedni. Katalizátornak nem örülnék, meg az injektorral sem szimpatizálok. Most a 33-assal kínlódok, állandóan felmászik az alapjárat, városba nem lehet bemenni, mert felforr a víz az örökös megállás és totyogás miatt :-) Most gondold el, hogy egy szakszerű beállítás min. 5 ezer, ha meg cserélni kell valamit, akkor szerintem 20-50 E is lehet. Egy karburátort csak egyszerűbb beállítani. Meg kell mondanom, hogy sajnálom a pénzt ezekre a dolgokra. Egy jó karburátoros típus inkább szimpatikus ezek után. A katalizátor is csak nyűg és az állam nem ismeri el a költségekben, úgyhogy bekaphatják kollektíve :-)
bszl04-05-2006 00:02:43 // 12209
Mondjuk pl. rendben vannak e a papírok (nincs e átütve az alvázszám... esetleg nem-e "lemezcserével" tették hivatalossá stb)
prooF_7503-05-2006 23:47:53 // 12208
Én is néztem azt a szentendreit! Érdekes, hogy milyen olcsó, ahoz képest hogy állitolag kitünő a motorja! És úgy néz ki, eléggé alkuképes is az ár. Meg mégis csak egy TS: légkondi, katalizátor, sper difi gyárilag. (kérdés mit loptak már le róla) Minden esetre megnézni biztos érdemes lenne. A motoron kívül max a váltó ami gázos, de legfeljebb egy másikat veszel oszt kész..
Tocsa03-05-2006 21:20:48 // 12207
üdvözlet a gondolatért hogy 75 öst vegyél! Megmondomén mér kopog az a motor a gáz miatt na azt nem szeretik ezek a motorok bűn beletenni azt ne vedd meg!!!!!
Tocsa03-05-2006 20:58:53 // 12206
Nagyon őrvendek nekem kéne egy rakás cucc!!
pa_feri03-05-2006 19:36:24 // 12205
na, fürdetésnek vége.. >mostánaba járok oda és ránéztem!:-) esetleg megnézhetnéd tüzetesebben, hátha le is lehet még alkudni a 100-ból. HÉV-től, vasúttól messze van? >csak Bandiék-Robiékkal csináltatnám ők merre leledzenek? mert ezt a kocsit el kéne vinni-húzni odáig valahogy
Gábor(figi75)03-05-2006 18:19:38 // 12204
Azt nem néztem milyen a hangja,de mostánaba járok oda és ránéztem!:-) A mocit csak Bandiék-Robiékkal csináltatnám,nem csalódtam bennük,és nagyon korrektek!:-) És egyébként is,én pl nem adnám el a 75 vasamat,csak tapasztalatból mondom,nagyon zsír gépek,nem rohadnak,és rengeteget kibírnak,alkatrész van mint a tenger olcsón,énis tudok bontva mindent hozzá ha kell! Jah, az 1.8 nagyon megy,volt szerencsém kipróbálni,asszem ha nem lenne dízel vasam,olyat vennék turbósba!:-)
pa_feri03-05-2006 18:11:43 // 12203
Csókollak benneteket :-) Köszönöm a sok használható véleményt! > Nah,hallom átlépsz a hátsókerekesek táborába! :-) hát csak variálok, mert a 33-as nagyon vacak már. BB-vel tudnék üzletelni, mert van egy 1.7-es boxermotorja, de nem lehet elérni levélben. Állandóan elfoglalt, nagyon nehéz összehozni vele a dolgot. Ezért nézegetek más márkát és típust is. A 164-es is tetszik :-) Csakhát a pénz! >A gödöllői vasat énis ajánlom,már láttam is,és érdemes lenne megcsinálni,ha >gondolod Robiék okosba generálják a mocit neked,nem nagy pénzért! :-) Na, ez meggondolandó. Ha 150-ből működne, akkor meg is érné. Persze erre még rájön a bürokrácia ára (bája), de az minden vásárláshoz hozzájár. Gyakorlatilag csak vasárnap tudnám megnézni. Nem hallgattad meg a motort véletlenül? Szombathelyen is van egy 75-ös. Igazából egy Ford Scorpióval is szemezgetek, csakhát az 2.9-es és emiatt kissé drága lenne az üzembentartása. Viszont meg kell hagyni, hogy nagyon kellemes darabok belül. A napfénytető is okos dolog rajta, nem beszélve a rengeteg többi "luxusról". 4 gyerek mellé meg amúgy Ikarust kéne vennem :-)
Gábor(figi75)03-05-2006 12:12:07 // 12202
Szeva Feri bácsi!:-) Nah,hallom átlépsz a hátsókerekesek táborába! :-) A gödöllői vasat énis ajánlom,már láttam is,és érdemes lenne megcsinálni,ha gondolod Robiék okosba generálják a mocit neked,nem nagy pénzért! :-) Hajrá!:-)
kando.03-05-2006 08:33:16 // 12201
Ok, abban bizom en is, hogy talan nem lesz nagy baja (ha lesz) maganak a fejnek, meg remelm a blokk is azert jonak mondhato...
bszl03-05-2006 08:26:58 // 12200
Ha már síkoltatod nyomattasd is meg, és nézesd át a szelepelést! Osztott hengerfej ritkán húzódik meg annyira, hogy síkolni kelljen, ha nem a tömítés a hibás hanem a "vas" inkább szoktak szelepgondok vagy repedés lenni...
kando.03-05-2006 07:16:55 // 12199
Értem, ok. Meg ha leszedem, talán elviszem műhelybe megnézetni, sík-e és ha nem, akkor síkoltatom.
Alfás Jani03-05-2006 06:50:44 // 12198
Szia Kando. Lényeges dolog,hogy a hengerfejeid egyforma magasak legyenek,különben soha nem tudod tökéletesen lehúzni.Szerintem MAX 0,1 magasságkülönbséggel még elmegy.(tapasztalat) Sajnos néhányszor már én is végeztem ezt a műtétet. Tömitésnek nekem a Glaser bevált. Ha megfelelően húzod le,akkor jónak kell lennie.
kando.02-05-2006 22:34:30 // 12197
Ok, ha tudom (vagyis keresek helyet) megnyomatni, kiderül, hogy a fal egyben van-e még.
bszl02-05-2006 22:30:23 // 12196
Ha pont középen jön a füst, akkor valószínűleg csak tömítés gondod van

Elvileg az anyagvastagság oldalirányba többszöröse annak, mint a hengerfejben lévő kipufogójárat falvastagsága "felfelé" illetve "lefelé". A hengerfejes haverom szerint ezek a hengerfejek (ami neked is van, meg a 2.4-esben is, meg a Chrysler Voyagerben...) legtöbbször a kipufogójárat falánál szoktak megrepedni, de ritkán. Szerintem csak tömítés, de azért nyomasd meg valahol, mert szemmel nem fogod meglátni ha repedt.
kando.02-05-2006 22:27:07 // 12195
Nem, füst. Koromos lett a vízgát kívül, meg a vízcső rajta, meg minden a környéken.
bszl02-05-2006 22:10:19 // 12194
A tiéd is osztott hengerfejes azt hiszem. Pontosan a két hengerfej közötti kis résen jön a füst? nem gőz véletlenül?
kando.02-05-2006 22:07:37 // 12193
Nem tudom, mi okozza, de a túzfal felőli két hengerfej között füstgáz jön ki. Ott jön ki, néztem már, mert a leömlőt is leszedtem és cseréltem rajta tömítést, de nem lett jó. Vagy a hf tömítés adta meg magát, vagy elrepedhetett a hf.... :( ?
bszl02-05-2006 22:05:33 // 12192
Kifúj? Ennyire "hengerfejes" a masina?
kando.02-05-2006 22:03:55 // 12191
Akkor ez kényes műtét lesz... majd vigyázok Leveszem mindhármat és meglátom, hol fúj ki, mi fúj ki (ezért szedem szét).
bszl02-05-2006 22:01:38 // 12190
Amit megnéznék: megméretném a hüvelykopást, megnézném dugattyúkat alulról hűtő olajspriccelő furatokat nincsenek -e eltömődve, megnézetném erre szakosodott iparossal sík -e a hangerfej, zárnak e a szelepek. Ami lényeges: ne húzd ki a dugókat, mert ha kint vannak a gyűrűk elfordulnak és a gyűrűket soha sem tudod visszatenni pontosan (ezredmiliméterre) ugyanúgy ahogy voltak...)
kando.02-05-2006 21:55:25 // 12189
Én most állok hengerfejtömítés-csere előtt, igaz, szét még nem szedtem, de ha leszedem, kíváncis vagyok, mit látok. Ha már így nekiállok a blokknak, mit érdemes megnézni rajta, vagy milyen buktatók lehetnek ?
bszl02-05-2006 21:51:13 // 12188
...meg hát attól is függ, hogy milyen szintű a motorgenerál. Ha teljes generált akarsz (ami ha hosszab távon tervezed az autót - mert annak egyéb paraméterei (pl. nem rohad a kasztni, jó a futómű, a kardán, a váltó) megfelelnek - akkor ajánlott) úgy elég sokba fog kerülni. Az első amit el kellene végezni az egy gyors "kompressziómérés". Ha gyenge a kompresszió az lehet a hengerfej (pl.szelepelés ) hibája is, de ugye lehet a gyűrűk és/vagy hüvelyek kopása miatt. Ha nem felfelé, hanem lefelé "megy el" a kompresszió (ezt is meg lehet tudni, de már nem olyan egyszerű) akkor az vagy a gyűrűk miatt van vagy a hüvelyek miatt. Tételezzük fel a legegyszerűbb hibát: gyűrűkopás (vagy törés): 4*1 garnitúra normális gyűrű 16.000-24.000 HUF + hengerfejtömítés + szelepfedéltömítés + olajszűrő (10.000-25.000 HUF) + munkadíj. De! Ha a fűzött blokk megbontásra kerül, "illő"már hajtókarcsapágyakat, főtengelycsapágyakat is cserélni, továbbá főtengelyszimeringeket. Aztán nem árt síkoltatni a hengerfejet (de akár még a szelepelést is rendberakatni.) Itt viszont már pörögnek az ezresek... (nálam itt ment el 50E) Ha netán a hüvelyeket is cserélni kell (itt viszont már szóba jöhet a bontott cucc is) akkor az darabonként további 10.000 - 60.000 HUF (A 60.000 még nem is a plafon...) Szóval jól át kell gondolni. Én a piros alfába akartam olaszországból motort hozatni a fentiekkel való bajlódás elkerülése miatt, de a lepapírozással jóval 100 felett lett volna (és ugye az egy "zsákbamacska"...)
Gabi15902-05-2006 20:51:59 // 12187
Szia Figi Rég nem jártam erre,amire nincs mentség.Jössz a máj.13 i seléniára.Itt lesz pécsen,nagyon szép útvonalon. természetesen ez minden 75 ösre vonatkozik
bszl02-05-2006 20:49:11 // 12186
Jó (jközepes) cuccokból kb. 200.000 HUF
pa_feri02-05-2006 20:43:09 // 12185
Sziasztok! Gödöllőn lenne 100-ért egy 1.8-as karburátoros 75-ös kocsi, de a tulaj szerint a motor kopog és ő már nem akar foglalkozni vele. Ő csapágyra vagy gyűrűre tippel. Mennyibe fáj manapság egy motorgenerál? Gondolom egy másik motor beépítése sem olcsó, beleértve a hivatalos papírmunkákat is. Amiért tetszik ez a kocsi: vonóhorog, benzin/gáz és elég jó állapotú is.
GRoman02-05-2006 14:45:31 // 12184
Amit én ilyenkor kérdezni szoktam: tetőablakos?
prooF_7502-05-2006 01:04:35 // 12183
Uhh, ez mellbevágóan érintett.. nem is gondoltam rá, hogy máshol van a bak. azt láttam, hogy 1-2 rögzítési hely nincs bent a motortérben, ill. máshol meg van 1-2 kis cucc, de arra nem gondoltam volna h ehhez egy tök más motortartó van.:( minden esetre kösz, hogy szóltál, majd még utána nézek a dolognak, h mit lehetne csinálni. Esetleg valahogy átmenteni a benyásból a rögzítést is? mondjuk az is pontos munkát igényel...
Robi01-05-2006 23:09:24 // 12182
Szóval nem lehetetlen, de kemény fába vágtad a fejszédet.
Robi01-05-2006 23:08:23 // 12181
Rossz hírem van. A dízel kasztni a V6-os benyásokkal egyezik. A sor4-eseknek máshol van pl a motortartó bakjuk is. Ha azt pontatlanul hegeszted át, akkor folyamatosan szívni fogsz a kardánnal.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.