Forum >> 75-90

kando.24-09-2005 21:57:53 // 3428
Jó volt, szép volt, sikeres volt a találkozó Visegrádon. Beteg lett az autóm, de Robi dolgozik rajta, jó lesz, szép lesz :-) Vikk75 tuningolni fogja vasát, kissé America-feelingje lesz, persze szépen, csinosan, nem csicsás lesz, hanem Alfához méltó :-) Figi vasa még kerepel, de szerintem dolgzik már rajta, hogy rendbe jöjjön. Willy még dolgzik a gépén, Vudival együtt, haladnak, csak kevés az idejük, de Robi innen segít nekik... Robi pörgött szépet Visegrádon :-)) Remélem, jövőre azzal a szép, csinos vasaddal jössz Te is ;-) nah, ennyi röviden...
Tiby24-09-2005 21:50:19 // 3427
Na hi !!!! Újra itt ,mitörténik lustavagyok olvasni. :-)))
JOSEY24-09-2005 21:20:41 // 3426
Szia Toy dolls! Tudtad, hogy az izgatás az büntetötörvénykönyv szerint büntetendö cselekedet? :-)))) Egy ilen izgi Alfát én is szivesen bevállalnék.Szép egy jószág. Üdv: JOSEY
Robi24-09-2005 19:32:10 // 3425
Hááát... A nyomókuplung a leggyengébb kuplung, amivel a 75-90 kapható volt. Dízelt asszem' nem is csináltak nyomókuplunggal. Persze egy rossz húzókuplungnál jobb egy új nyomókuplung. Feltételezem, hogy azért nem húzókuplungot tettetek fel, mert letört a kis gömbfej, ami körül a villa elfordul. Egyszer nekem is letört. Nem volt egyszerű feladat, de én inkább kibányásztam a szárát a váltóházból, és visszaraktam a kéttárcsás húzókuplungot. Egyébként azért törik le a gömbfej, mert nincs bezsírozva, kikopik a kiemelővilla, és megszorul.
pb_24-09-2005 18:25:59 // 3424
A billentésnél vigyázni kell, mert könnyen kaszálhatsz kiálló alkatrészeket, és a felső csavarokhoz neház hozzáférni, mi inkább ezért választottuk azt, hogy leengedjük.
Vudi24-09-2005 18:01:03 // 3423
Willy cartarssal nekiestünk a 90-esnek. A nehezén már túl vagyunk, azaz a váltó le, ill. felrakásán. Szerencsére a kupplungnak sem volt semmi baja, csupán az a csavar szakadt el, amin a kuplung kinyomó villa fordul. Utoljára anyagtudomány gyakorlaton láttam ilyet, amikor szakítóvizsgálatot végeztünk. :) Mindenesetre lecseréltük a nyugat német húzó kupplungot egy Sachs nyomóra, remélhetőleg ez jobb lesz. Sajnos csak jövő hét végén fog elkészülni, mert akkor lesz idő rá.
ALFA75td24-09-2005 17:15:53 // 3422
Na pont ezért kérdeztem Látod ,hogy milyen jó ,hogy vagy nekünk
Robi24-09-2005 17:13:40 // 3421
Érdemes rábízni az anyagbeszerzést, mert elég sok tapasztalata van már 75-össel, és tudja, hogy milyen gyártmányú alkatrészt érdemes / nem szabad venni. Sőt, lehet, hogy kardáncsapágya van jó állapotú bontott is. Ezeket a dolgokat tisztázd vele hétfőn.
ALFA75td24-09-2005 16:55:51 // 3420
Az a gáz ,hogy én csak 29.én vagyok szabadnapos vajon anap elkészül? És a kardánhoz a csapágyat vegyem meg vagy inkább szereti azt is ő intézni?
Robi24-09-2005 16:49:33 // 3419
Szerintem nincs sürgős munkája. Van bent egy 90-es, meg Azmo 33-asa, de egyik se sürgős. Ja, meg itt van nálam Árpi 33-asa, de arra is van még legalább egy hét. :)
ALFA75td24-09-2005 16:44:20 // 3418
Persze én sem akartam hétvégén hivni inkább az volt a cél ,hogy nehogy az legyen ,hogy későn hivom és nem lesz időpont
Robi24-09-2005 16:42:53 // 3417
Én arra gondoltam, hogy megbillentem hátra a motort, és akkor könnyebb lesz levenni, és mégse kell mindent szétkötni a motortérben.
ALFA75td24-09-2005 16:41:57 // 3416
hát ha nem pont akkor lesz a fényezőnél akkor ott a helyem
Robi24-09-2005 16:41:17 // 3415
Kösz, igyexem. :)
Robi24-09-2005 16:40:30 // 3414
Szerintem hívd fel hétfőn. Nem szereti, ha hétvégén olyan dolgokkal piszkálják, ami nem sürgős. :)
kando.24-09-2005 16:40:20 // 3413
Jobbulást kolléga! Én is megfáztam pár napja, szóval igyekszem pihenni a hétvégén... :-) Aztán gyógyulj meg mihamarabb! ;-)
Gábor(figi75)24-09-2005 16:36:33 // 3412
Nanézdmá itt 1 elvesztt ember! :-) Jössz-e a talira rajkodni?
pb_24-09-2005 16:34:57 // 3411
Igaz én csak boyernál csináltam, úgy nyitottunk, hogy blokk, váltó ki. Elméletileg + lehet csinálni blokk kivétel nélkül is, de sztem, úgy elég nagy szívás.
ALFA75td24-09-2005 16:33:49 // 3410
Szia Robi 29. én vinném az autót a Bandihoz az ékszijtárcsát kellene kicserélni és a kardántámcsapágy kolompolását megszüntetni . Mennyivel elötte érdemes felhivni ?
Robi24-09-2005 16:28:50 // 3409
Már csütörtök este éreztem, hogy beteg vagyok, de a pénteket muszály volt végighajtani, úgyhogy rendesen kiütöttem magam. Remélem, hogy ez a kis "szabadnap" sokat segít.
Robi24-09-2005 16:26:30 // 3408
Ááá, már inni se mentem végül. Ahogy elment Tomee, húztam aludni.
kando.24-09-2005 16:21:46 // 3407
:-)) Jól van, pihenjél, hallom tegnap este voltál iddogálni ;-) Használd ki a hétvégét!
Robi24-09-2005 16:19:59 // 3406
Hááát... Lehet, hogy semmit. :( Hulla beteg vagyok. Ma Hatvanba kellett volna mennem, de itt döglök a szobámban, annyira kivagyok.
kando.24-09-2005 16:18:27 // 3405
Azt tudom, hogy nem adod fel és szereted a kihívásokat :-)) Azért majd holnap meséljél, mi újság... Motorilag akkor rendben van? /lehet, hogy tankolni is kell bele, mert kevés volt benne szerintem, mikor leadtam... :-)/
Robi24-09-2005 16:18:01 // 3404
Szerintem jó a motorod, jó bele a 10W40. Főleg télen. A turbónak is a hígabb olaj a jó.
Robi24-09-2005 16:16:57 // 3403
Na ja. De az a baj, hogy jelen esetben én vagyok a szerelő! :) Egyébként tényleg könnyű a 75-öst kuplungozni.
Robi24-09-2005 16:15:41 // 3402
Azért ne ess kétségbe, nem az a típus vagyok, aki csak úgy feladja. :) Egy story: Bandi egyszer kicseréltette velem a kormányművet az egyik V6-os 164-esén. Azt mondta, hogy vesz nekem egy szájat, ha megcsinálom. Valaki más azt mondta, hogy leszopja magát, ha megcsinálom motorkivétel nélkül. Egy napig szívtam vele, de megcsináltam. :)
kando.24-09-2005 16:14:55 // 3401
Akkor nem lesz America sem, pörgés sem ? :-( Mindig ezek az anyagi vonzatok... Remélem, Ti azért jöttök ;-) Kíváncsi vagyok, holnap mit mond majd a gépről...
Gábor(figi75)24-09-2005 16:12:43 // 3400
De Robi beregelt,csak sajna nem jön el! :-( De legalább így hasznát vesszük! DDDD... :-)
kando.24-09-2005 16:11:55 // 3399
Én most sele tanácsára a 10w40 TurboDizel olajat vettem, de lehet, hogy később célszerűbb a HPX-et ?
Gábor(figi75)24-09-2005 16:09:30 // 3398
Abból követekeztetek,hogy az hagyományos szisztéma elrendezés,nem úgy mint a transaxle! :-) És talán 1 szerelő nemhajt el a búsba vele,hisz látott már ilyen! :-)
kando.24-09-2005 16:08:47 // 3397
Ajjaj, ez nem kecsegtet túl sok jóval...
Robi24-09-2005 16:08:08 // 3396
Egyébként amikor a megjegyzésemet tettem, konkrétan az aluszárny, a neon, a spinneres dísztárcsa, meg a sztrítrészing matrica jutott az eszembe. Ja, meg a nem odaillő színvilágú díszítések.
Gábor(figi75)24-09-2005 16:06:35 // 3395
A dízel vasat inkább ebben az irányban lehet szerintem tuningolni,mint az OFF aujdikat! :-)
Robi24-09-2005 16:06:04 // 3394
A túl sok matricát tényleg nem szeretem, de ez ízlés kérdése. Azért a Te autódon van még szabad felület. :DDD
Gábor(figi75)24-09-2005 16:04:06 // 3393
Azt nem,de a fenenagy cróm efekt meg a prizma meg a matrica hegyek.....stb! :-)
Robi24-09-2005 16:02:42 // 3392
Jaaa!!! Megvan! :) A díszcsíkra gondolsz? Szerintem az jól sikerült. :)
Gábor(figi75)24-09-2005 16:02:30 // 3391
Igen közben tovább kondoltam az állításom és rájöttem,hogy 1 nagy baromság! :-) De azért van ez a fórum,hogy ezt megvitassuk! Pl: szakemberekkel! :-)
Robi24-09-2005 16:01:14 // 3390
Ugye nem tettél aluszárnyat a kocsidra? :P
Gábor(figi75)24-09-2005 15:59:47 // 3388
Köszi vettem a lapot! :-)
Robi24-09-2005 15:59:33 // 3387
Persze, lehet az is jó olaj. Nyilván a pénz nagy úr. Egyébként én se Selenia-val használtam a dízelt, persze nálam is az anyagiak számítottak.
Robi24-09-2005 15:58:03 // 3386
Szerintem jól nézne ki az autód America optikával. :) Jó lenne, ha mások is úgy gondolkodnának, mint te, és nem mindenféle mostanság divatos karácsonyfadísznek is igénytelen biszbasszal aggatnák tele az autójukat. :)
Gábor(figi75)24-09-2005 15:57:59 // 3385
Megvenném a drága Seleniát ha nemvolna fontos most az anyagi helyzetem! :) És úgygondolom nem feltétlen rossz olaj ha éppen nem Selenia! Elég nagy Olasz márka ez is és javasoltál..............! Nameg fele annyiért kaptam meg mint a nagyközönség! :-)
Robi24-09-2005 15:44:12 // 3384
A VM dízelekbe vagy Selenia HPX-et (20W50), vagy Selenia TurboDiesel-t (10W40) javasolnék. Előbbit leharcolt motorba, utóbbit viszonylag jó állapotú motorba. Ha egyszer végre megcsinálom a dízelemet, és nem fog folyni belőle az olaj, akkor HPX-et teszek majd bele, mert az jól bírja a meleget, én meg hajtom a gépet rendesen.
Robi24-09-2005 15:05:27 // 3383
Érdekelne, de sajnos anyagi okokból nem fog összejönni. :(
Robi24-09-2005 15:04:33 // 3382
Az egyáltalán nem gáz. Lassan ideje lenne kinőniük az embereknek ezt a "dízelundort". Csak némi háttérinformáció: Az egyik német autógyár (asszem' a BMW) rendezett egy kis pályaversenyt az egyik típusával. Indult két egyforma autó, az egyik dízel, a másik egy nagyobb köbcentis benzines. Nyert a dízel. Hogyan? Hát úgy, hogy menetteljesítményre nagyjából hasonlóan teljesítettek, viszont a dízel kettővel kevesebbszer állt ki tankolni. Ennyit arról, hogy a dízel nem lehet sportos.
Robi24-09-2005 14:59:16 // 3381
Rugótéma: Az első rugót tényleg csak el kell rakni egy foggal. Cserébe 5-6 centivel lejjebb kerül az autó eleje. :) Szóval ha nem akarsz extrém tuningot, akkor inkább egy ültető rugót javasolnék. Pontosabban azt sem. Ennek egyik oka, hogy már gyárilag is nagyon alacsonyan van a dízelnek az olajteknője. A másik, hogy a torziós rugó mind a lengőkarba, mind a kasztniba bele szokott rohadni. A lengőkart még le lehet szedni valahogy (bár általában nem szokta túlélni), de a kasztniból jó eséllyel nem jön ki. A hátsó rugót cserélni kell. Levágni semmiképpen nem szabad, mert akkor nem fekszik fel a rugótányérokra. Profi rugós le tudja gyártani a rövidebb és keményebb rugókat. Ezt se javaslom, mert szerintem egy 75-ös akkor néz ki jól, ha "fent hordja a seggét". :) Persze mindenki döntsön belátása szerint. ;)
Robi24-09-2005 14:51:48 // 3380
"A 33 as kuplung csere amatőr munka a 75 höz képest!!!" Csak hiszed! :) A 75-ön szerintem könnyű kuplungot cserélni. 33-ast nem csináltam még, de nem sok jót hallottam róla.
Robi24-09-2005 14:49:30 // 3379
"legjobban az orra felé levőnek a menete kopott ki, a középső viszont okés" Az egyest átalakítottam túlméretesre. Gyárilag 12-es menet van a hengerfejben, most már 14-es. A kettes az okés volt, szerintem az is túlméretes már. A hármas is OK, lehúztam 100 Nm-rel, és nem jött ki a tőcsavar.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.