meg ha megemlesz egy ormotoros autót az első emelési ponton, ott is már emeli a farát, kb egyensúlyba kerül majdnem, akkor nyilván nagyobb erő hatás kell hogy érje az elejét, ha ott az anyag
de ezt az egészet azért hoztam fel, ha a százalék nem is jó: hogy egy kardános autóban az egész kasztni együt dolgozik a motorral, minden gázadás a teljes kasztnira hat, míg egy orrkaparós autónál jobban elkülöníthető a motor meg a pótkocsi:) mindkettőnek vannak előnyei:) az ormotoros kompaktabb, olcsóbban gyártható, fenttartható, és egy jó konstrukcióban életképes is mint a 155:))) a kardános meg a klasszikus jegyeket viseli, ami nyilván ad neki egy sajátos feelinget is:)
Forum >> 75-90
SD23-12-2008 11:07:11 // 27929
pb_23-12-2008 11:06:24 // 27928
De, most a 33ról, és" de az összes eőrhatás 80-90% a tűzfal előtt történik" +állapításról van szó.)
SD23-12-2008 10:59:17 // 27927
én abból indulok ki hogy pl: a TD 155-ön va negy külön merevítés a váznyulványra nyilván a nagyobb forgatónyomaték miatt, meg a TD rezonáció miatt, ezek nem véletlen dolgok. :)
SD23-12-2008 10:58:02 // 27925
na de most igaz vagy nem? :)
pb_23-12-2008 10:51:28 // 27924
"de az összes eőrhatás 80-90% a tűzfal előtt történik"
Ez majdnem igaz is.)
Ez majdnem igaz is.)
Longman23-12-2008 10:49:04 // 27923
Rosszul írod, mert ezek szar - kisbetűs - fiatok.. :) Kicsit ironizálunk, hamár.. :)
Amúgy mint Skoda árus ezt is cáfolnám.. :) Emlékszel mikor 2007ben taliztunk a Hringen a "parkolóban" a Forma1 időmérőjén, akkor is szolgálatival voltam. Csak azért írom hogy tudj hova tenni, ha nickről nem emlékeznél rám.. :)
Amúgy mint Skoda árus ezt is cáfolnám.. :) Emlékszel mikor 2007ben taliztunk a Hringen a "parkolóban" a Forma1 időmérőjén, akkor is szolgálatival voltam. Csak azért írom hogy tudj hova tenni, ha nickről nem emlékeznél rám.. :)
NaTo23-12-2008 10:22:48 // 27921
Másik:
Sokan írják, hogy "szar Fiatom van"...
Hát én azt mondom, hogy a szar az a suzuki meg a skoda, nem a Fiat! :)
Ha Ferrarink lenne azt mondanánk, hogy szar Alfa, mert nem egy kategória? :)
Sokan írják, hogy "szar Fiatom van"...
Hát én azt mondom, hogy a szar az a suzuki meg a skoda, nem a Fiat! :)
Ha Ferrarink lenne azt mondanánk, hogy szar Alfa, mert nem egy kategória? :)
SD23-12-2008 10:13:57 // 27920
Jujj már nem állhatom hogy én is bele ne kotnyeleskedjek:D
Miket hasonlítotok össze???
Nem vagyok szagember, de józan paraszti ésszel:
- hátulkaparós autó: még jó hogy merevebb a kasztni csavarás ellen, mert különben egy nagyobb gázra felcsavarná magára a kardán!!! ezért és pont... élete során hány rántást kell kibírnia a kaszninak a hossztengely körüli csavarás irányában??? minden nagyobb gázadásnál megtörténik, tehát kardános autó, merev kasztni ez együtt jár, különben hamar kukában végezné
- 33 hát ha kevesebb benne a vas még jó hogy könnyebben deformálódik, de az összes eőrhatás 80-90% a tűzfal előtt történik, persze hogy nincs akkora szilárdsága hátrafele, mégsem volga:D:D:D
önhordó karoszéria: olyan váz ami rugalmasan nyeli el az autóra ható minden erő hatását, hosszú távon ÉS ha csatt van akkor a kor követelményei/szinvonala szerint az ütközési energiákat is
de szerintem nem sok köze van a hossztengely körüli csavarodásnak a töréshez (maximum annyi hogy merevebb váz többet bír) de az ütközués nem csak váz merevség hanem erő elnyelés... ez megint más... és meg lehet nézni egy egy alvázas telepjáró hogy rogyik meg egy nagyobb erőhatásra, pedig elvileg annak aztán merevnek kéne lennie...
hiába épít valaki acél zártszelvényből egy autót, 60 felett falat fog ha be van kötve ha nem megpusztul mert szétszakad belül...
És hogy ON is legyek, nekem szar fiatom van, de 15 éves létére a sokat látott kasztni feltámasztva egy sarkán tökéletesen záródik minden ajtó, ha érezhető is hogy valamennyit torzult a kasztni.
Miket hasonlítotok össze???
Nem vagyok szagember, de józan paraszti ésszel:
- hátulkaparós autó: még jó hogy merevebb a kasztni csavarás ellen, mert különben egy nagyobb gázra felcsavarná magára a kardán!!! ezért és pont... élete során hány rántást kell kibírnia a kaszninak a hossztengely körüli csavarás irányában??? minden nagyobb gázadásnál megtörténik, tehát kardános autó, merev kasztni ez együtt jár, különben hamar kukában végezné
- 33 hát ha kevesebb benne a vas még jó hogy könnyebben deformálódik, de az összes eőrhatás 80-90% a tűzfal előtt történik, persze hogy nincs akkora szilárdsága hátrafele, mégsem volga:D:D:D
önhordó karoszéria: olyan váz ami rugalmasan nyeli el az autóra ható minden erő hatását, hosszú távon ÉS ha csatt van akkor a kor követelményei/szinvonala szerint az ütközési energiákat is
de szerintem nem sok köze van a hossztengely körüli csavarodásnak a töréshez (maximum annyi hogy merevebb váz többet bír) de az ütközués nem csak váz merevség hanem erő elnyelés... ez megint más... és meg lehet nézni egy egy alvázas telepjáró hogy rogyik meg egy nagyobb erőhatásra, pedig elvileg annak aztán merevnek kéne lennie...
hiába épít valaki acél zártszelvényből egy autót, 60 felett falat fog ha be van kötve ha nem megpusztul mert szétszakad belül...
És hogy ON is legyek, nekem szar fiatom van, de 15 éves létére a sokat látott kasztni feltámasztva egy sarkán tökéletesen záródik minden ajtó, ha érezhető is hogy valamennyit torzult a kasztni.
NaTo23-12-2008 09:46:49 // 27919
MInt az óvodások bazzeg!
- Az én apukám rendőr!
- Az enyém meg tűzoltó és lézerfegyvere van!
- De a rendőröknek van bilincsük és lebilincselik a tűzoltókat és akkor nem tudnak a lézerfegyverrel lőni!
- De az a bilincs gyenge minőségű anyagból van, amit a másik tűzoltóbácsi majd leolvaszt a lézerével...
Ébresztő emberek!
Alfa Romeo 33 - Alfa Romeo 75
Mit a faszt kell vitázni ezen? :)
Wickey tőled még mindig kérdezem hogy mi a gondod a sperres témával kapcsolatban? Ne mellé ugassál! :)
Esküszöm ha tovább nyomatjátok itt a hülyeséget megzenésítek mindenkit!!! :)))
Oda figyeljetek mit ugat Öcsi155Turbo kolléga! Gyorsulás, aztán sörözés! Nem pedig baszakodás! Na adjatok csavarhúzót, hogy haladjunk faszomöccsei! :)))
- Az én apukám rendőr!
- Az enyém meg tűzoltó és lézerfegyvere van!
- De a rendőröknek van bilincsük és lebilincselik a tűzoltókat és akkor nem tudnak a lézerfegyverrel lőni!
- De az a bilincs gyenge minőségű anyagból van, amit a másik tűzoltóbácsi majd leolvaszt a lézerével...
Ébresztő emberek!
Alfa Romeo 33 - Alfa Romeo 75
Mit a faszt kell vitázni ezen? :)
Wickey tőled még mindig kérdezem hogy mi a gondod a sperres témával kapcsolatban? Ne mellé ugassál! :)
Esküszöm ha tovább nyomatjátok itt a hülyeséget megzenésítek mindenkit!!! :)))
Oda figyeljetek mit ugat Öcsi155Turbo kolléga! Gyorsulás, aztán sörözés! Nem pedig baszakodás! Na adjatok csavarhúzót, hogy haladjunk faszomöccsei! :)))
Longman23-12-2008 09:02:45 // 27918
Sziasztok, én nem akarok belepofázni az itteni dolgokba (bár folyamatosan olvasom a topicot annak ellenére h nem érdekelnek a 75ösök, max hójárónak szeretnék egyet) meg amúgyis csak szar fiat-om van/volt (igaz az utolsó kettő legalább V6 :) ) de ezzel a hozzászólással egyetértek, sőt legjobban azt utálom a 155ömben is, hogy megemelve azonnal jelntkezik ez az ajtónyitás mizéria.. Ha csak kicsit van megemelve (pl kerékcsere) akkor csak szorul de pl most elég magasan alá volt bakolva az eleje, a jobb első ajtót nem lehetett becsukni. Érdekes a bal első és a hátsó ajtók jól működtek.
De az előző is ugyanilyen volt. Namost a régi elég jó állapotú kasznival rendelkezett, a mostani meg teljesen szét volt szedve, komoly törésnek látható nyoma nem volt, rohadva sem volt igazán de ami volt azt is megcsináltam. Ennek ellenére csavarodik a kaszni. Sőt, (bár nem tudom van-e köze hozzá) mindezt úgy csinálja hogy az új motor rettentő feszesen áll benne..
Érdekes hogy mindkét 156-osnál is jelentkezett ez a gond, igaz nagyon kis szorulás volt csak. Úgyhogy én elkönyveltem hogy az Alfák ilyenek, de ha a 75-re tényleg nem jellemző akkor teljes tiszteletem.. :)
Bocs a hosszúságért.. :)
De az előző is ugyanilyen volt. Namost a régi elég jó állapotú kasznival rendelkezett, a mostani meg teljesen szét volt szedve, komoly törésnek látható nyoma nem volt, rohadva sem volt igazán de ami volt azt is megcsináltam. Ennek ellenére csavarodik a kaszni. Sőt, (bár nem tudom van-e köze hozzá) mindezt úgy csinálja hogy az új motor rettentő feszesen áll benne..
Érdekes hogy mindkét 156-osnál is jelentkezett ez a gond, igaz nagyon kis szorulás volt csak. Úgyhogy én elkönyveltem hogy az Alfák ilyenek, de ha a 75-re tényleg nem jellemző akkor teljes tiszteletem.. :)
Bocs a hosszúságért.. :)
Marek23-12-2008 08:08:31 // 27917
Az új alkatrészbázisból eladók:
Vadonatúj Brembo féktárcsák ( elsők) gyári csomagolásban 4 csavaroshoz való és mindkét méret van, bolti ár alatt viheittek!
1.6-tól 2.0-ig ( a TS-hez nem mert az 5 csavaros ügyebár), és a 2.0TD-hez!
Van vadiúj fékbetét garnitúra is pár!!!
és változatlanul keresek SOS TS váltókihajtást!!!
Vadonatúj Brembo féktárcsák ( elsők) gyári csomagolásban 4 csavaroshoz való és mindkét méret van, bolti ár alatt viheittek!
1.6-tól 2.0-ig ( a TS-hez nem mert az 5 csavaros ügyebár), és a 2.0TD-hez!
Van vadiúj fékbetét garnitúra is pár!!!
és változatlanul keresek SOS TS váltókihajtást!!!
pb_23-12-2008 07:53:31 // 27916
Ne, 1 olyan 33ból indulj ki, ami legalább 2x volt totálra törve, és mellesleg még szarrá is van rohadva.)
De nézhetjük, úgyis a dolgot, hogy 1 ilyen 76ből indulunk ki, nem hinném, hogy patentül csukódna az ajtaja, ha bakon van.)
De nézhetjük, úgyis a dolgot, hogy 1 ilyen 76ből indulunk ki, nem hinném, hogy patentül csukódna az ajtaja, ha bakon van.)
HátvédRomeo23-12-2008 02:27:29 // 27915
Hát én erre annyit tudok mondani, lehet egyedi volt azon a 33-on. Nekem úgy csukódik az ajtóm mind a 4 mintha most gurult volna ki gyárból. Pedig én "szivesen" baszkodom, mikor valami über paraszt felhúz. Ajtón töltöm ki, de semmi baja. pedig 20 éves a Gép, és én a tán 3-ik gazdája, de lehet többedik vagyok.
1 tény. télen 33, 75, nehezen tevődik csak télen. Ezt 75-ös tulajoktól tudom. Volt, hogy fogtam még kimelegedett a zár, igaz volt -15 fok. :-)) Meg a Hátvéd, némi olajjal is buherálhatott volna tél előtt bele. :-))
1 tény. télen 33, 75, nehezen tevődik csak télen. Ezt 75-ös tulajoktól tudom. Volt, hogy fogtam még kimelegedett a zár, igaz volt -15 fok. :-)) Meg a Hátvéd, némi olajjal is buherálhatott volna tél előtt bele. :-))
HátvédRomeo23-12-2008 02:20:46 // 27914
Üdv Hátulkaparós Barátaim! :)
A 33&75 vitához és említett SUDhoz, ha reagálhatok.
Én SUDal kezdtem. Egy kibaszottul szép kasztni, a boxer moci és a hozzá tartozó dolgok, tartós és nem mindennapi megoldás, a boxer motor. És van fillingje.
A 33 nem szép Alfa, de a mogorva kinézete, szögletes vonalak, teszik, szerethető rondaságá, + boxer. Azért nem egy műnyanyag autó!: :-)
A boxer Alfa egy egyszerű elven, és felépítésű megálmodott motor, ami KATEGORIÁJÁBAN bika erős. Futóműve bámulatosan fekszik be.
75: Egy jól eltalált NAGY Alfa, erős motorokkal, és a fillinges hátulkaparással. Ha azt nézzük semmivel se kellett nagyobb ész a megalkotásához, csak több dolog bele. És szerintem evidens az autóiparban az, hogy 1 számmal nagyobb autóba több minden van. Esetleg okosabb megoldás, pl transexle. Ez így van jól. Mert különben mi a faszér kértek érte többet újonan??!
A lényeg: Ez a 2 Alfa tipus a megtestesült utolsó igaz Alfa mohikán. Nekem nagy kedvencem a 33és75. És szeretnék az életbe egy 75-t is a Bestia mellé. :))
A tipus klikhez meg, hogy én bátran jövök néha a 75-ös Topicba, mert kedves Carik vannak itt is, ua úgy, mint a boxerba! CSak 1 dolog nem lógok itt sokat. NEM VÁGOM A 75-öst úgy , mint a boxert. Pedig ott is van mit tanulnom még.
Szóval Béke! 1 alkolból valók vagyunk. Neve: Alfa Romeo :-))
A 33&75 vitához és említett SUDhoz, ha reagálhatok.
Én SUDal kezdtem. Egy kibaszottul szép kasztni, a boxer moci és a hozzá tartozó dolgok, tartós és nem mindennapi megoldás, a boxer motor. És van fillingje.
A 33 nem szép Alfa, de a mogorva kinézete, szögletes vonalak, teszik, szerethető rondaságá, + boxer. Azért nem egy műnyanyag autó!: :-)
A boxer Alfa egy egyszerű elven, és felépítésű megálmodott motor, ami KATEGORIÁJÁBAN bika erős. Futóműve bámulatosan fekszik be.
75: Egy jól eltalált NAGY Alfa, erős motorokkal, és a fillinges hátulkaparással. Ha azt nézzük semmivel se kellett nagyobb ész a megalkotásához, csak több dolog bele. És szerintem evidens az autóiparban az, hogy 1 számmal nagyobb autóba több minden van. Esetleg okosabb megoldás, pl transexle. Ez így van jól. Mert különben mi a faszér kértek érte többet újonan??!
A lényeg: Ez a 2 Alfa tipus a megtestesült utolsó igaz Alfa mohikán. Nekem nagy kedvencem a 33és75. És szeretnék az életbe egy 75-t is a Bestia mellé. :))
A tipus klikhez meg, hogy én bátran jövök néha a 75-ös Topicba, mert kedves Carik vannak itt is, ua úgy, mint a boxerba! CSak 1 dolog nem lógok itt sokat. NEM VÁGOM A 75-öst úgy , mint a boxert. Pedig ott is van mit tanulnom még.
Szóval Béke! 1 alkolból valók vagyunk. Neve: Alfa Romeo :-))
Wickey23-12-2008 01:56:24 // 27913
Miért rogyna + jobban a 33as? Ha + csatt van, mind2 rogyik, mint a parasztgatya.)
jóhogy bakker, senki nem mondta, hogy a betonfal nem ellenfél.
Ellenben elég egy sima kerékcsere, hogy vidám pillanatokat szerezz magadnak egy 33assal: emelj meg egy 33-ast mondjuk elöl. Nem egyszer jártam már úgy 33-al, hogy megemeltem, kinyitottam az ajtót, csodálkoztam, hogy miért akart alig nyílni, miért kellett szinte letépnem a kilincset, hogy nyíljon az ajtó.
Utána matattam a kocsiban, kiszálltam majd be akartam csukni az ajtót, nem ment. Becsaptam, nem ment. Begurultam, úgy bebasztam, hogy magától kinyílt a túloldali, de nemment, visszapattant és pofánbaszott. Na, általában ekkor kezdtem el módszeresen (szó szerint) körbeköpködni azt a fostartályt.
A 75 ajtót simán lehet nyitni-csukni, annyi, hogy kicsit másképp lóg, de mindenképp tolerálhatóan csukódik. Nehezebben, más is a hangja, de üzemel. Ezt azért számosságát tekintve még több autón le sikerült tesztelni. A 156osom ebből a szempontból viszont übermensch, ott nem vetemedik meg a kasztni, sokkal merevebb, meg nem tudnád mondani, hogy emelve van-e vagy nem.
ennyi :-PPP
jóhogy bakker, senki nem mondta, hogy a betonfal nem ellenfél.
Ellenben elég egy sima kerékcsere, hogy vidám pillanatokat szerezz magadnak egy 33assal: emelj meg egy 33-ast mondjuk elöl. Nem egyszer jártam már úgy 33-al, hogy megemeltem, kinyitottam az ajtót, csodálkoztam, hogy miért akart alig nyílni, miért kellett szinte letépnem a kilincset, hogy nyíljon az ajtó.
Utána matattam a kocsiban, kiszálltam majd be akartam csukni az ajtót, nem ment. Becsaptam, nem ment. Begurultam, úgy bebasztam, hogy magától kinyílt a túloldali, de nemment, visszapattant és pofánbaszott. Na, általában ekkor kezdtem el módszeresen (szó szerint) körbeköpködni azt a fostartályt.
A 75 ajtót simán lehet nyitni-csukni, annyi, hogy kicsit másképp lóg, de mindenképp tolerálhatóan csukódik. Nehezebben, más is a hangja, de üzemel. Ezt azért számosságát tekintve még több autón le sikerült tesztelni. A 156osom ebből a szempontból viszont übermensch, ott nem vetemedik meg a kasztni, sokkal merevebb, meg nem tudnád mondani, hogy emelve van-e vagy nem.
ennyi :-PPP
Wickey23-12-2008 01:46:23 // 27912
Maradjunk annyiban, hogy nem 1 világbajnok konstrukció. Azért, azok a hardyk szeretnek gyorsan szarrá menni, főleg ha utángyártott, vagy, ha 1általán kapsz még hozzá.
láttál te egyáltalán transaxle alfát? Legalább 10 évet elmegy egy új hardy. A gond az az, mint a többi, ritkán cserére szoruló alkatrésszel: kapsz egy túltárolt szart, ami adott esetben 1998 óta a polcon áll. Az meg attól függetlenül 10 éves gumialkatrész akárhogy is nézzük. Ettől még elmegy közel 5 évet további bántalmazások nélkül. Amúgy a titkos tipp a Pirelli: vacsi újban gyártanak hardykat még a mai napig is. Nem éppen húsz fillér, de minden transaxle tuner receptkönyve úgy kezdődik: "Tegyél két turbót a V6-ra és cseréld ki a hardykat Pirellire. Lassú tűzön kevergesd, majd élvezd a négyszáz lóerőt." Szóval?
Kikopik az is, mint a 33é.
NEM
Az a konstrukció hibája, hogy Lég hozzáférhetetlen helyen van, és nem könnyű szerelni. Annak Llenére, hogy pofon1xű, mégis vannak olyan példányok, amiken nem lehet normálisan beállítani.
Miért lenne elég hozzáférhetetlen helyen?! Az meg, hogy bénák nyúlnak hozzá, akik dobféken szocializálódtak, és arra lusták hogy MEGNÉZZÉK mit csinálnak, arról megint ki tehet?
láttál te egyáltalán transaxle alfát? Legalább 10 évet elmegy egy új hardy. A gond az az, mint a többi, ritkán cserére szoruló alkatrésszel: kapsz egy túltárolt szart, ami adott esetben 1998 óta a polcon áll. Az meg attól függetlenül 10 éves gumialkatrész akárhogy is nézzük. Ettől még elmegy közel 5 évet további bántalmazások nélkül. Amúgy a titkos tipp a Pirelli: vacsi újban gyártanak hardykat még a mai napig is. Nem éppen húsz fillér, de minden transaxle tuner receptkönyve úgy kezdődik: "Tegyél két turbót a V6-ra és cseréld ki a hardykat Pirellire. Lassú tűzön kevergesd, majd élvezd a négyszáz lóerőt." Szóval?
Kikopik az is, mint a 33é.
NEM
Az a konstrukció hibája, hogy Lég hozzáférhetetlen helyen van, és nem könnyű szerelni. Annak Llenére, hogy pofon1xű, mégis vannak olyan példányok, amiken nem lehet normálisan beállítani.
Miért lenne elég hozzáférhetetlen helyen?! Az meg, hogy bénák nyúlnak hozzá, akik dobféken szocializálódtak, és arra lusták hogy MEGNÉZZÉK mit csinálnak, arról megint ki tehet?
Marek23-12-2008 00:16:23 // 27911
pb_22-12-2008 23:58:17 // 27910
"A 75-ös szerkezetileg kevésbé hajlamos megrogyni, mint a 33-as. A sárvédőív csak szépséghiba, mint pl az üzemanyag töltő nyílás a 33-ason."
Ha szépséghiba, ha nem csúnya. Miért rogyna + jobban a 33as? Ha + csatt van, mind2 rogyik, mint a parasztgatya.)
"Nem a szerkezet az igénytelen, hanem az autószerelők. Ha nem baszod el, akkor semmi baj nincs vele. Én minden autómon egyszer csináltam meg a kardánt, amikor megvettem. Többet nem volt bajom egyikkel sem, pedig gondolom "
Maradjunk annyiban, hogy nem 1 világbajnok konstrukció. Azért, azok a hardyk szeretnek gyorsan szarrá menni, főleg ha utángyártott, vagy, ha 1általán kapsz még hozzá.
"A váltórudazatnak semmi baja."
Kikopik az is, mint a 33é.
"Ha a 33-ast nézzük, akkor pedig ízlés kérdése. A 145/146 boxer bowdenes megoldása hibátlan, de szerintem a 33-as rudazatos váltója elég kellemetlen. Pedig tudtommal maga a váltó majdnem ugyanaz."
Pont a bowdenes +oldás a szar, olyan, mint a fakanál a főzelékben. Ráadásul, ha a bowdenekkel is baj van, akkor pedig leszídod a csillagot az égről. A 33 váltóról, és rudazatról annyit, hogy 1x kell tisztességesen átnézni, cserélni, amit kell, és akkor az olyan lesz, amilyen 1 sportos vezetési stílushoz kell. De tudod, ha olyan kezébe kerül, aki nem ért hozzá...)
"Én összesen 1 ilyen esetről tudok, az is annak volt köszönhető, hogy ki voltak gyilkolva a csavarok menetei. Mellesleg olyan autóval, ami az én kezeim közül került ki, sose volt még ilyen probléma."
+ a másik Set, amikor a kiMelővilla csapja kiszakad az öntvényből.
"Szerintem meg pofonegyszerű. A problémák akkor kezdődnek, amikor a hozzá nem értő önjelölt autószerelők tönkreteszik az utánállító szerkezetet. De ez megint nem a konstrukció hibája, hanem az emberi hülyeségé."
Az a konstrukció hibája, hogy Lég hozzáférhetetlen helyen van, és nem könnyű szerelni. Annak Llenére, hogy pofon1xű, mégis vannak olyan példányok, amiken nem lehet normálisan beállítani.
Ha szépséghiba, ha nem csúnya. Miért rogyna + jobban a 33as? Ha + csatt van, mind2 rogyik, mint a parasztgatya.)
"Nem a szerkezet az igénytelen, hanem az autószerelők. Ha nem baszod el, akkor semmi baj nincs vele. Én minden autómon egyszer csináltam meg a kardánt, amikor megvettem. Többet nem volt bajom egyikkel sem, pedig gondolom "
Maradjunk annyiban, hogy nem 1 világbajnok konstrukció. Azért, azok a hardyk szeretnek gyorsan szarrá menni, főleg ha utángyártott, vagy, ha 1általán kapsz még hozzá.
"A váltórudazatnak semmi baja."
Kikopik az is, mint a 33é.
"Ha a 33-ast nézzük, akkor pedig ízlés kérdése. A 145/146 boxer bowdenes megoldása hibátlan, de szerintem a 33-as rudazatos váltója elég kellemetlen. Pedig tudtommal maga a váltó majdnem ugyanaz."
Pont a bowdenes +oldás a szar, olyan, mint a fakanál a főzelékben. Ráadásul, ha a bowdenekkel is baj van, akkor pedig leszídod a csillagot az égről. A 33 váltóról, és rudazatról annyit, hogy 1x kell tisztességesen átnézni, cserélni, amit kell, és akkor az olyan lesz, amilyen 1 sportos vezetési stílushoz kell. De tudod, ha olyan kezébe kerül, aki nem ért hozzá...)
"Én összesen 1 ilyen esetről tudok, az is annak volt köszönhető, hogy ki voltak gyilkolva a csavarok menetei. Mellesleg olyan autóval, ami az én kezeim közül került ki, sose volt még ilyen probléma."
+ a másik Set, amikor a kiMelővilla csapja kiszakad az öntvényből.
"Szerintem meg pofonegyszerű. A problémák akkor kezdődnek, amikor a hozzá nem értő önjelölt autószerelők tönkreteszik az utánállító szerkezetet. De ez megint nem a konstrukció hibája, hanem az emberi hülyeségé."
Az a konstrukció hibája, hogy Lég hozzáférhetetlen helyen van, és nem könnyű szerelni. Annak Llenére, hogy pofon1xű, mégis vannak olyan példányok, amiken nem lehet normálisan beállítani.
pb_22-12-2008 23:40:44 // 27909
Csak ugye a GTVd hátulról kapta az áldomást, míg a P4 oldalról, onnan, ahol még ráadásul ült is valaki. A P4, az Set után pöccröff, és hazament lábon. Akkor 1:1?)) Az, már, más kérdés, hogy utána nem lett feltámasztva.
pb_22-12-2008 23:35:40 // 27908
Versenyautóról beszélünk vagy utcairól? Nem mind1.) Aki, pedig versenyzésre adja a fejét, annak, minden Shetőséggel számolnia kell.))
LacUS22-12-2008 23:33:43 // 27907
Hogy őszinte legyek, van egy 155 amiért szívesen adnám az americát.Az ex Q4em.:)De másért nem kéne.Ma a villanyos mesternél ahol fűtött műhelyben áll (annak ellenére hogy kész és átadhatná a helyét ügyfél autóknak,) begurult egy 3 hetes M3.Volt bent egy srác aki nézegette az alfát is meg kérdezgetett.Aztán megkérdezte vigyorogva,hogy ugye elcserélném az alfára.Nagyott nézett, amikor mondtam,hogy csere nem érdekel, de munkába járni elfogadnám a bömöst...:))Kérdezte miért, kinyitottam mindkét motorteret mondom pölö ezért. A V6 minden műanyag nélkül krómos alkatrészekkel meg szinterezve VS műanyag burkolat.Mondta,hogy 1:0 az alfának.:)))Persze némely részletet szívesen cseréltem volna az alfáéra...Pl a fék. bakker akkora volt mint az alfa felnije.....:)
prooF_7522-12-2008 23:27:05 // 27905
Helyes, helyes!:)
Én nem akartam neked esni, tényleg, meg nem vettem sértésnek. Csak el akartam mondani a véleményem a hátsókerék-meghajtás előnyeiről:)
Amúgy, nem szívesen lennék a "többiek" helyében, valahogy akinek transaxle alfája van, főleg ebben a topikban, kicsit mintha főlérendeltnek érezné magát a többiekhez képest. Mondjuk, ha engem kérdezel, a 75-ös mint tipus, minden elölkaparós fölött áll, de ettől függetlenül a tulajdonosokkal szemben nincsenek előitéleteim.
Én nem akartam neked esni, tényleg, meg nem vettem sértésnek. Csak el akartam mondani a véleményem a hátsókerék-meghajtás előnyeiről:)
Amúgy, nem szívesen lennék a "többiek" helyében, valahogy akinek transaxle alfája van, főleg ebben a topikban, kicsit mintha főlérendeltnek érezné magát a többiekhez képest. Mondjuk, ha engem kérdezel, a 75-ös mint tipus, minden elölkaparós fölött áll, de ettől függetlenül a tulajdonosokkal szemben nincsenek előitéleteim.
Öcsi 155Turbo :)22-12-2008 22:30:18 // 27904
Imádom a hátsó hajtást! :) Ez nem is volt kérdés. :)
Ha minden igaz nemsoká nekem is lesz 1 hátul kaparós gépem!
De azért az 155 megmarad és nem lesz semmivel sem kisebb a szememben.
Nem tudom miért "estek" így nekem én nem bántottam senkit csak azt mondtam hogy szerintem nincs értelme a ez a szar meg az a szar dolgoknak!
Mindennek meg van a maga szépsége.
Ha minden igaz nemsoká nekem is lesz 1 hátul kaparós gépem!
De azért az 155 megmarad és nem lesz semmivel sem kisebb a szememben.
Nem tudom miért "estek" így nekem én nem bántottam senkit csak azt mondtam hogy szerintem nincs értelme a ez a szar meg az a szar dolgoknak!
Mindennek meg van a maga szépsége.
Öcsi 155Turbo :)22-12-2008 22:11:14 // 27903
Lancia Delta HPE!
gaben v6 milano22-12-2008 21:06:39 // 27902
Ámen!
Én is átkoztam a 75-öst a "típushibák" miatt, aztán mikor eljutottam egy-két nem épp világot, csak épp igazi alfát látott szerelőhöz -negyedannyiért és csak egyszer- megcsinálták a verdát. Az ftp-én látható, hogy én is kihasználom néha a hátsó hajtás előnyeit, bár Robi, amit Te csinálsz, az se tesztvezetés :-) vagy mégis, és nem esett szét se a kardán, se a rudazat, se a kuplung... na jó, a kerékcsapágy picit hallatja magát, de 230ezer után még mindig a gyári futóműalkatrészek vannak benne, és talán most cserélhetném, de nem lenne azért teljesen indokolt. A kasztniról meg annyit, hogy amikor készült a szélesítés és levettük a gyári elemet, rohadásnak nyoma sem volt... Ha bármi gond is volt hosszútávon vele, mindig a hanyag szerelők eredménye volt.
Én is átkoztam a 75-öst a "típushibák" miatt, aztán mikor eljutottam egy-két nem épp világot, csak épp igazi alfát látott szerelőhöz -negyedannyiért és csak egyszer- megcsinálták a verdát. Az ftp-én látható, hogy én is kihasználom néha a hátsó hajtás előnyeit, bár Robi, amit Te csinálsz, az se tesztvezetés :-) vagy mégis, és nem esett szét se a kardán, se a rudazat, se a kuplung... na jó, a kerékcsapágy picit hallatja magát, de 230ezer után még mindig a gyári futóműalkatrészek vannak benne, és talán most cserélhetném, de nem lenne azért teljesen indokolt. A kasztniról meg annyit, hogy amikor készült a szélesítés és levettük a gyári elemet, rohadásnak nyoma sem volt... Ha bármi gond is volt hosszútávon vele, mindig a hanyag szerelők eredménye volt.
LacUS22-12-2008 18:28:25 // 27901
A delta sperres?hm..Ez is új:) A kupé fiatban volt sperres, többről nem tudok.Melyik deltában volt ilyen váltó?
Vikking 31122-12-2008 18:19:51 // 27900
Azér nagyobbat rúg azegyhatnál :DDDD Tapasztalat :D Egyékbént jó-jó, puncibusz, de azért azt valld be, nem megy szarul... Sztem egy 1.9 mJTD se megy nagyobbat egy GT kaszntiban :D
Öcsi 155Turbo :)22-12-2008 18:13:58 // 27899
XD
Bántjátok a kisebbet! :)
Lancia Delta váltó van benne. Elárulom Nagyon Jó!!!
Robi én tempónál szoktam megcsúszni ott meg már nem kapar vagy ha igen akkor gáz visszább! ;)
Bántjátok a kisebbet! :)
Lancia Delta váltó van benne. Elárulom Nagyon Jó!!!
Robi én tempónál szoktam megcsúszni ott meg már nem kapar vagy ha igen akkor gáz visszább! ;)
Wickey22-12-2008 18:08:02 // 27898
a targonca elöl hajt, hátul kormányoz. Ojannya csak a zákinak van :-P
prooF_7522-12-2008 17:59:36 // 27897
Nem írtam hogy a hátsókerekes nem kapar el:) De persze gyorsításnál hátra kerül a súlypont, így jobban leszorítja a hátsó kerekeket...
Persze ha pályaautókat nézünk, ott már sokkal kisebb a különbség az üvegkemény futóművek meg slick gumik miatt. Én csak arra akartam kilyukadni, hogy ha mondjuk veszel 1 sperr nélküli első- meg hátsókerekes autót, az utóbbival lehet gyorsabban, élvezetesebben kanyarodni. És ez igaz sperrel együtt is, noha azt aláírom hogy így az elsőkerekes is képes normális kanyarsebességre.
(Ja, ahol elsőkerekest írtam, ott az autót tessék kicserélni rotációs kapára:) Esetleg targoncára, ha hátramenetről van szó:D)
Persze ha pályaautókat nézünk, ott már sokkal kisebb a különbség az üvegkemény futóművek meg slick gumik miatt. Én csak arra akartam kilyukadni, hogy ha mondjuk veszel 1 sperr nélküli első- meg hátsókerekes autót, az utóbbival lehet gyorsabban, élvezetesebben kanyarodni. És ez igaz sperrel együtt is, noha azt aláírom hogy így az elsőkerekes is képes normális kanyarsebességre.
(Ja, ahol elsőkerekest írtam, ott az autót tessék kicserélni rotációs kapára:) Esetleg targoncára, ha hátramenetről van szó:D)
Wickey22-12-2008 17:50:30 // 27896
cumbájspil a mito az épp aktuális puncibusz. A legkisebb és a legolcsóbb autó. Akkor minek is abba Q2? Bőven elég, ha a gta-ba beleteszik. Abba kelleni is fog. De az 1.4 túró az nem egy hő de vérmes, hogy a sima kipörgésgátló ne legyen elég hozzá.
Vikking 31122-12-2008 17:47:24 // 27895
Jaja, tudom :) Amúgy csak zárójelben: mekkora faszság az, hogy egy rohadt rendes Q2-t nem lehetett belerakni cumbájspíl a sportosnak szánt Mitoba?! Azért szerintem ez eléggé gáz. Mikor a 147be meg a GT-be meg belefért... Idióták..
Wickey22-12-2008 17:44:45 // 27894
abba lófasz sincsen, megnyugtatlak.
Torsen diffi van a Q2-őkben (GT és társai), az jó. Ez a fékezgetős anyámpicsája semmivel nem jobb, mint a 156 kipörgésgátlója. :-)))
Torsen diffi van a Q2-őkben (GT és társai), az jó. Ez a fékezgetős anyámpicsája semmivel nem jobb, mint a 156 kipörgésgátlója. :-)))
Vikking 31122-12-2008 17:38:54 // 27893
Igen, ebben nem voltam biztos, hogy eQ2, vagy Q2 van-e benne? De ezexerint eQ2 :) sry :)
Robi22-12-2008 17:27:45 // 27892
"Ugyanúgy hajlamos a rohadásra, mint a 33, pl a szélesítések alatt szépen mutatnak a barna foltocskák."
A 75-ös szerkezetileg kevésbé hajlamos megrogyni, mint a 33-as. A sárvédőív csak szépséghiba, mint pl az üzemanyag töltő nyílás a 33-ason.
"...kardánnal, hardyval nem kevest lehet szopni, és mégcsak nem is kell hozzá, annyira +hajtani."
Nem a szerkezet az igénytelen, hanem az autószerelők. Ha nem baszod el, akkor semmi baj nincs vele. Én minden autómon egyszer csináltam meg a kardánt, amikor megvettem. Többet nem volt bajom egyikkel sem, pedig gondolom itt senkinek nem kell ecsetelnem, hogy mennyire "kímélem" az autóimat.
"Ehhez még hozzá lehet venni, a váltórudazatot, és magát a váltót is."
A váltórudazatnak semmi baja. A váltó tényleg szar, a szinkronok alul vannak méretezve.
Ha a 33-ast nézzük, akkor pedig ízlés kérdése. A 145/146 boxer bowdenes megoldása hibátlan, de szerintem a 33-as rudazatos váltója elég kellemetlen. Pedig tudtommal maga a váltó majdnem ugyanaz.
"A kuplung munkahenger, leszakadási hajlamát, pedig már + sem Mlítsük."
Én összesen 1 ilyen esetről tudok, az is annak volt köszönhető, hogy ki voltak gyilkolva a csavarok menetei. Mellesleg olyan autóval, ami az én kezeim közül került ki, sose volt még ilyen probléma.
"Aztán a hátsó fékek szerelhetősége, és beállítása 1 rémálom, a kfel 1ütt."
Szerintem meg pofonegyszerű. A problémák akkor kezdődnek, amikor a hozzá nem értő önjelölt autószerelők tönkreteszik az utánállító szerkezetet. De ez megint nem a konstrukció hibája, hanem az emberi hülyeségé.
"A tetőkárpit leszakadása márcsak apróságnak számít."
Nem szakad le a tetőkárpit, csak elenged a textil ragasztása. Az is csak akkor, ha összevizezik. Nem kell összevizezni. De ezt tekinthetjük létező típushibának.
A 75-ös szerkezetileg kevésbé hajlamos megrogyni, mint a 33-as. A sárvédőív csak szépséghiba, mint pl az üzemanyag töltő nyílás a 33-ason.
"...kardánnal, hardyval nem kevest lehet szopni, és mégcsak nem is kell hozzá, annyira +hajtani."
Nem a szerkezet az igénytelen, hanem az autószerelők. Ha nem baszod el, akkor semmi baj nincs vele. Én minden autómon egyszer csináltam meg a kardánt, amikor megvettem. Többet nem volt bajom egyikkel sem, pedig gondolom itt senkinek nem kell ecsetelnem, hogy mennyire "kímélem" az autóimat.
"Ehhez még hozzá lehet venni, a váltórudazatot, és magát a váltót is."
A váltórudazatnak semmi baja. A váltó tényleg szar, a szinkronok alul vannak méretezve.
Ha a 33-ast nézzük, akkor pedig ízlés kérdése. A 145/146 boxer bowdenes megoldása hibátlan, de szerintem a 33-as rudazatos váltója elég kellemetlen. Pedig tudtommal maga a váltó majdnem ugyanaz.
"A kuplung munkahenger, leszakadási hajlamát, pedig már + sem Mlítsük."
Én összesen 1 ilyen esetről tudok, az is annak volt köszönhető, hogy ki voltak gyilkolva a csavarok menetei. Mellesleg olyan autóval, ami az én kezeim közül került ki, sose volt még ilyen probléma.
"Aztán a hátsó fékek szerelhetősége, és beállítása 1 rémálom, a kfel 1ütt."
Szerintem meg pofonegyszerű. A problémák akkor kezdődnek, amikor a hozzá nem értő önjelölt autószerelők tönkreteszik az utánállító szerkezetet. De ez megint nem a konstrukció hibája, hanem az emberi hülyeségé.
"A tetőkárpit leszakadása márcsak apróságnak számít."
Nem szakad le a tetőkárpit, csak elenged a textil ragasztása. Az is csak akkor, ha összevizezik. Nem kell összevizezni. De ezt tekinthetjük létező típushibának.
LacUS22-12-2008 17:20:41 // 27891
Sperr?De gondolom nem gyári, merthogy gyári sperres 155-ös nem volt, pontosabban volt de annak hátul volt :D
Wickey22-12-2008 17:20:39 // 27890
én meg a szarrátörött gtv-ből szálltam ki, és kis híján agyonvertem a fordost, aki nekemjött. Nagyjából Figi szedett le róla ha jól emlékszem. És akkor mivan? Ja, hogy én lábon hazavittem a gtv-t? És még utána bő egy-másfél évig mászkáltam vele, mielőtt meg lett csinálva?
csóróság rulez, de ezvan :-P kellett a zsé a fiatra.
csóróság rulez, de ezvan :-P kellett a zsé a fiatra.
LacUS22-12-2008 17:18:21 // 27889
Ácsi, a MiToban nincs sperr, ott elektronica van.Sperr pl. a tesóm mostani autójában van elöl (offAccord TypeR) az nem forgatja az ívbelső kereket, hanem úgy kitépi a kocsit a kanyarból,hogy csak pillázik az ember..:)
33Vs75. Kell ez? Nem egy kategória a kettő, ízlésről meg úriember nem vitatkozik.Másrészről az alfa V6nál nincs jobb motor házon belül, és pont.
Szvsz, a két sport verzió 33 1.7Permanente és mondjuk V6 America Potenziato, nem kérdéses hogy melyik gyorsul jobban, vagy megy pályán jobb időt.75nek előnye van kapásból súlyelosztásban, teljesítményben, fék+ futómű (akármennyire is problémás) klasszisokkal jobb,de hát egy kategóriával feljebb is van....:)
33Vs75. Kell ez? Nem egy kategória a kettő, ízlésről meg úriember nem vitatkozik.Másrészről az alfa V6nál nincs jobb motor házon belül, és pont.
Szvsz, a két sport verzió 33 1.7Permanente és mondjuk V6 America Potenziato, nem kérdéses hogy melyik gyorsul jobban, vagy megy pályán jobb időt.75nek előnye van kapásból súlyelosztásban, teljesítményben, fék+ futómű (akármennyire is problémás) klasszisokkal jobb,de hát egy kategóriával feljebb is van....:)
Robi22-12-2008 16:51:17 // 27888
Kérdezd meg Boti-t, hogy milyen, amikor verseny közben az öledbe szakad a komplett műszerfal. :) Vannak a 33-asnak szépségei, de a minőség nem tartozik ezek közé.
Robi22-12-2008 16:49:03 // 27887
Jahh, és a sörözést támogatom!!! :D
Robi22-12-2008 16:48:21 // 27886
Akkor tekerj még egy kicsit a turbódon. Én ha kanyarban gázt adok a 164-esnek, akkor kipörögnek a kerekei, és az autó egyenesen megy tovább. :)))
Amúgy meg elsőkerekes autó nem létezik, csak rotációs kapa. Legalábbis ebben a topicban. :P
Amúgy meg elsőkerekes autó nem létezik, csak rotációs kapa. Legalábbis ebben a topicban. :P
Öcsi 155Turbo :)22-12-2008 16:32:32 // 27885
Na de nem is ez a lényeg. Nem is akarok beleszólni semmibe inkább csak azt szerettem volna mondani hogy felesleges az 1-es Alfákat szidni!
Inkább versenyezzetek 1-et aztán üljetek le sörözni, de akár ki is nyer a másiki kocsija attól még nem szar!
Béke gyerekek!!! :)
Inkább versenyezzetek 1-et aztán üljetek le sörözni, de akár ki is nyer a másiki kocsija attól még nem szar!
Béke gyerekek!!! :)
Öcsi 155Turbo :)22-12-2008 16:28:11 // 27884
Ebben van igazság is! De az én kocsim is első kerekes mégis van benne sperr!!!
Nem csak az 1-ik kerék forog el.
A másik a 156-osok a BMW-ket a WTCC-ben nagyon csúnyán elpicsázták amíg komolyan versenyeztek.
Ráadásul ha a 2 fajta hajtást teljesen másként kell vezetni. Ha a 75-nek sok a kanyar akkor gázt vissza veszem és úgy próbálok befordúlni, Ha a 155-ösömnek sok akkor állok a gázon hogy behúzzon a kanyarba.
Nekem a 155 túlkormányzott.
Szerintem mindegy hol hajt ha időre megy a verseny! Csak az nem mindegy ki vezeti, kinek mi fekszik, mit tanult ki.
De ha élvezetre akkor számít hogy hol hajt! :)
Nem csak az 1-ik kerék forog el.
A másik a 156-osok a BMW-ket a WTCC-ben nagyon csúnyán elpicsázták amíg komolyan versenyeztek.
Ráadásul ha a 2 fajta hajtást teljesen másként kell vezetni. Ha a 75-nek sok a kanyar akkor gázt vissza veszem és úgy próbálok befordúlni, Ha a 155-ösömnek sok akkor állok a gázon hogy behúzzon a kanyarba.
Nekem a 155 túlkormányzott.
Szerintem mindegy hol hajt ha időre megy a verseny! Csak az nem mindegy ki vezeti, kinek mi fekszik, mit tanult ki.
De ha élvezetre akkor számít hogy hol hajt! :)
pb_22-12-2008 16:21:06 // 27883
A rohadási hajlam igaz. Aha, értem, bát lehet, akkor mást mondott, mikor karcolás nélkül kiszállt a kiflibe hajtott P4ből.
pb_22-12-2008 16:18:54 // 27882
Nem biztos, hogy akarod azt olvasni.))
Mindaz, amit a 33ról leírtál ugyanúgy áll a 75re is.) Ugyanúgy hajlamos a rohadásra, mint a 33, pl a szélesítések alatt szépen mutatnak a barna foltocskák. Ez a transaxle dolog biztos jó, de Lég igénytelenül van kidolgozva, a hajtással 1ütt, kardánnal, hardyval nem kevest lehet szopni, és mégcsak nem is kell hozzá, annyira +hajtani. Ehhez még hozzá lehet venni, a váltórudazatot, és magát a váltót is. A kuplung munkahenger, leszakadási hajlamát, pedig már + sem Mlítsük. Aztán a hátsó fékek szerelhetősége, és beállítása 1 rémálom, a kfel 1ütt. A tetőkárpit leszakadása márcsak apróságnak számít. Szóval semmivel sem különb, mint a 33, ugyanolyan betegágy.
Mindaz, amit a 33ról leírtál ugyanúgy áll a 75re is.) Ugyanúgy hajlamos a rohadásra, mint a 33, pl a szélesítések alatt szépen mutatnak a barna foltocskák. Ez a transaxle dolog biztos jó, de Lég igénytelenül van kidolgozva, a hajtással 1ütt, kardánnal, hardyval nem kevest lehet szopni, és mégcsak nem is kell hozzá, annyira +hajtani. Ehhez még hozzá lehet venni, a váltórudazatot, és magát a váltót is. A kuplung munkahenger, leszakadási hajlamát, pedig már + sem Mlítsük. Aztán a hátsó fékek szerelhetősége, és beállítása 1 rémálom, a kfel 1ütt. A tetőkárpit leszakadása márcsak apróságnak számít. Szóval semmivel sem különb, mint a 33, ugyanolyan betegágy.
NaTo22-12-2008 16:08:02 // 27881
NIncs neked semmi dolgod?! Mennyél már lapátolni vagy szobát festeni, vagy konditerembe, vagy amit akarsz. ÉRtelmesen válaszoljál különben is! :)))
Wickey22-12-2008 16:04:27 // 27880
milyen dé betűt? Te se vagy nagyon up-to-date az már fix. Alsó hangon fél éve nincs már rajta. Ha jól emléxem már e'gomban sem volt meg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
504
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?