Forum >> 75-90

Buksi18-12-2008 19:15:49 // 27828
Buksi18-12-2008 19:01:25 // 27827
Vinnéd te a többit is! ;-))))))))
Buksi18-12-2008 19:01:01 // 27826
Én honnét tudjam?? Te vagy a nagy 75-ös szakértő! :-DDDDD
LacUS18-12-2008 13:19:52 // 27825
Csak felni kéne, a többit megtarthatja :D
BMW forever!!!!!!!!18-12-2008 13:09:10 // 27824
ez mi ez ez ez? enycóc turbó? jól látom? vagy nem?
Buksi18-12-2008 13:07:50 // 27823


Buksi18-12-2008 00:58:00 // 27822
prooF_7516-12-2008 20:28:56 // 27821
Ja, főleg autómatával. A fekvőlámpás 300D 0-ról 100-ra valami csekély 15mp alatt gyorsul fel:))
NaTo16-12-2008 13:40:32 // 27820
hahaha :)))
Wickey16-12-2008 13:30:28 // 27819
hasonlót. A nyolcvanas évek közepén elvben volt 95 lovas 2.5D és 110 lovas 3.0 D is merciből, kőkemény 160 és 185Nm-ekkel. Viszont nem úgy megy, mint a turbós, inkább az van, hogy sehogysenemmegy, de azt mindenhol ugyanúgy. Kicsit hasonlíthat a 12V V6-ra, csak kispöcsebb powerrel. Az igazi munkagép. Megy ezertől max. négyezerig, oszt nyista. De addig úgy, mint a gőzmozdony. Mint egy likas gőzmozdony. Vagy izé. :-)
NaTo16-12-2008 12:11:18 // 27818
Azért ezt az órmótlan D betűt nem sokan gondolják eredetinek :D
Tényleg egy 3 literes szívó dízel mit tudhat? :)
Annyit biztosan tud, mint egy 2.0 TD :)
Wickey16-12-2008 11:45:33 // 27817
Ennél "szebbet" is tudok :-)



hooogykajálták a suzukis piccafutárok meg a gófos hülyegyerekek, hogy ez 3 literes szívódízel... és hooottybeszopták, amikor keménykedni próbáltak :-)))
BMW forever!!!!!!!!16-12-2008 08:50:09 // 27816
nah........a vas meghírdetődött.......meglátjuk:-D
Marek16-12-2008 07:34:51 // 27815
Ja! De nem biztos, hogy hirdetni kell mi van a géptető alatt! :)))
Seriff15-12-2008 21:51:19 // 27814
Milyen szép felirat:

Vudi15-12-2008 20:03:23 // 27813
a kalap lóvé még nincs meg, viszont időm rengeteg van. :) a motorral összességében tényleg nem volt gond, jó olajnyomása volt és a vállai alapján a kompresszió sem lehetett nagyon kevés, valószínűleg még sok tízezer km-t megtett volna gond nélkül. sajnos megmérni már nem tudtam, mert mire megvettem a műszert, a hengerfejek már le voltak véve. 60k/hengert kicsit soknak tartom, én dugót biztos nem fogok cserélni (és hajtókart sem), az égvilágon semmi baja egyiknek sem. ha jól tévedek, akkor a hüvelyes megoldásnak pont az a lényege, hogy nincs túlméret, nincs fúrás, dugót csak legvégső esetben kell cserélni, attól pedig hálistennek nagyon messze vagyok. (ha pedig tévedek, akkor vki kijavít) :) a motor csere-berélésen én is gondolkodtam, de pont attól tartok, hogy olyan állapotút úgysem találok, amit csak bele kell tenni. ha pedig már csak egy szimmeringet is kell cserélni, akkor az ember nekiáll bontani és sorban derülnek ki a disznóságok. majd apránkét veszem meg az új alkatrészeket, hogy kevésbé fájjon, előbb-utóbb el fog fogyni a lista. :) természetesen fel vagyok készülve, hogy nem lesz olcsó mulatság, de ez egyfajta szórakozás, azért pedig mindenhol keményen fizetni kell. :)
prooF_7515-12-2008 00:43:58 // 27812
Hát igen, Robinak elég ritkán van szabadideje. Talán ha elköltözne jó messzire és nem vinné hozzá mindenki a rozsdaboglyáit, akkor jutna ideje a sajátjaira is:))
De ha meg arrol az oldalról nézed, hogy egy felújított motor általában nem lesz olyan jó mint a gyári, meg hogy ezek az olcsóbb hüvely-gyűrű szettek milyen minőségűek (legalább is Kizzo nagyon lehordta a nordhoz-tshez valókat)... Mondjuk ha tényleg csak nyári/hétvégi autó lesz, nyilván nem lesz vele gond... Csak kérdés hogy érdemes-e annyi munkát meg pénzt beleölni akkor a motorjába.
Wickey14-12-2008 22:49:31 // 27811
olyan rohadt sokminden nem derül ki. Menni kell vele. Akkor esetleg. Ettől még mondjuk nyugodt szívvel lehet csapágyas, dízelnél, főleg ha hideg nem olyan kurvaegyszerű azt észrevenni...
Amúgy nem olyan egyszerű az a transaxle dolog. Robi kivette a 2.5TD-t a 155-ből, letette a műhely közepére, megnézte, majd aszondta, hogy rángassuk be a legsötétebb sarokba, ezzel most nem fog szopni, annyi idő a világon nincs :-PPP
prooF_7514-12-2008 22:41:55 // 27810
Szerintem racionálisabb lenne egy 155-ösből vagy 164-esből kioperálni a 2.5td motort és a 2.4-es meglévő cuccaival átalakítani transaxle-kompatibilisre. Jó eséllyel kijösz még olcsóbban is mintha vennél gyűrű-hüvely szettet meg csapágyakat meg mindent.
Arról nem is beszélve hogy az elektromos adagolós ugye 125paci és még rejlenek benne tartalékok:)
Csak célszerű ugye járóképes autóból kivenni, hogy előtte még le lehessen tesztelni. Vagy legalább egy kompressziót mérni rajta, abbol is sokminden kiderül...
Wickey14-12-2008 22:30:49 // 27809
gyári állapotba? Akkor tegyél össze egy kalap lóvét magad elé, és ha előtted van mondjuk másfélmillió forint (vagy havi 50-100 amit félre tudsz rakni ilyetén célokra) akkor szedd apró csavarokra az autót, és rakd össze megint. Ha nem, akkor pedig vannak dolgok, amikkel nem érdemes gecizni. A hüvely-dugó szett kosztet fíl. V6 bengához asszem 60k/henger, a dízel ha jólemléxem valamivel günsztigebb, de Robit kérdezd meg, ő meggenerálozta a 90esét. Csak minek. :-P
Wickey14-12-2008 22:28:05 // 27808
Na a Reinz tömítések úgy ahogy van bekaphatják a f*szomat, és rághatnak rá másfeles menetet. Már a második V6 hengerfejtömítést kellett reszelgetni, mert basztak rendes helyre ütni az egyik hengerfejcsavar lukát. Ráteszed, és felpúposodik az egész a blokkon. Tiszta vicces. És nem egy-két tizedről van szó, hanem súlyos 3-4 mm-ekről.
Vudi14-12-2008 21:02:30 // 27807
Köszi, megnéztem az oldalt, bár dízelből elég kevés van sajnos, de egy csomó hasznos dolgot találtam.

Tömítéseket nem árulnak külön tudtommal. Legalábbis a kis biz-baszokat biztos nem, mint pl. az AC-pumpáé. Ilyenből meg van legalább tíz. Csapágyak mindenképp cserélve lesznek, az egyetlen kérdés, hogy lesz-e pénzem új hüvelyekre vagy sem. Ha nem lesz, akkor gyűrűzni sem fogok, vagy várok, míg lemegy az ára. :) Egyelőre még tippelni sem tudok, hogy mennyibe kerül, majd holnap utánanézek.

Egyáltalán nem hétköznapi használatra lesz. Szerintem havonta egy vasárnap majd elmegyek vele a Balatonig meg vissza, max ennyire fogom használni. :) Szeretném gyári állapotba hozni az utolsó csavarig, elsősorban ez a cél.
Tocsa14-12-2008 20:18:32 // 27806
Ja még valami a használt főtengely csapágyakat ne hagyd meg még ha csak gyűrűzöd akkor sem kilapulnak a megnövekedett kompressziótol aztán szedheted szét megint!
Tocsa14-12-2008 20:16:37 // 27805
Írtam az oldaladra! A tömítéseket meg vedd meg külön külön ne vegyél készletet !
Szimeringekből valami jófajtát vegyél ne az olcsó gagyikat! Ajusa kizárt bármiből!!!
Reintz vagy götcz vagy az angol cucc AE federal mogulos cuccok is jók!
Utóbbi csapágyakat is gyárt meg gyűrűket ! Nem túl drága és elfogadható minőség hétköznapi igénybevételhez! :)
Marek14-12-2008 18:41:09 // 27804
Naja! 1.5-el többet mutat a TS -é kb.! :))
Én is nyomtam így , majd egy évig!
LacUS14-12-2008 18:05:37 // 27803
Ha nincs nagy válla a hüvelynek akkor egy hónolás+új gyűrűk és mehet tovább.
Vudi14-12-2008 16:41:03 // 27802
Sziasztok!

Jó sok kérdésem lesz, amit megpróbálok jó röviden leírni.

Tehát ma végre kikerült a motor a 90-esből, gyorsan szét is kaptam apró darabokra. Van egy kis válla a hengernek, 2 dugattyún látszik némi kopás, a főtengelycsapágyak nem vészesek, viszont a főtengelyszimering nullás, ott tolta is kifelé az olajat rendesen. Nézegettem tömítéseket, de nem egészen világos, hogy a "komplett tömítéskészlet" névvel ellátott az valóban teljes-e? A hengerfej tömítés nincs is benne, azt külön lehet kapni. Viszont ahogy néztem, ebben is van készlet, de van átfedés a kettő között, feleslegesen meg nem akarok tömítéseket felhalmozni, így is min. 50 ezer Ft-ba kerülnek. Szóval ha vki találkozott már vmelyikkel közelről is, akkor homályosítson fel, hogy melyiket vegyem, mert félek, hogy a boltban nem engedik kibontani, hogy egyesével átválogassam az egészet. :)

A következő: ha normális áron lehet új hüvelyt kapni, akkor jó volna cserélni őket. Esetleg tud vki egy közelítő árat mondani? Mert akkor gyűrűzésen is gondolkodnék, bár még meg sem néztem mekkora a hézag.

Az utolsó: nagyon-nagyon keresek mindenféle robbantott ábrát, kapcsolási rajzot (főleg azt ) :) meg mindenféle dokumentumot 90-essel kapcsolatban. Neten már körülnéztem, de egyelőre semmi használhatót nem találtam...
Wickey14-12-2008 10:28:41 // 27801
nekem csak a kmóra rész kell. A fordulatszámot tudom, hogy enyhén hülyét kapna.
De legalább lehetne mutogatni a hondásoknak, hogy simán leforog 8ezret a V6 is, mire verik a faszukat :-PPPP
Marek12-12-2008 21:29:56 // 27800
Nem kompatibilis, rossz fordulatot fog mutatni!!!
Gábor(figi75)12-12-2008 20:16:49 // 27799
Ok,te nyertél!:-)
Akkor inkább ne ezt vedd meg,hanem azt!:-)))
prooF_7512-12-2008 19:15:50 // 27798
Egyébként ha van magyar állampolgárságod, akkor szerintem vezethetsz magyar rendszámos autót, nem kell honosítani csehországban. Csak műszakira kell elhozni meg zk-ra évente. Vagy legalább is a forgalmit postázni :))
És akkor tényleg a Figi féle sufnituning makulátlan TS-t veheted. De azért az látszik rajta hogy már min.1-szer jól össze lett törve az eleje, plusz a gazdájának fingja nincs a tipusról. Ja és mi a francot keresnek rajta 4 csavaros felnik?!
Wickey12-12-2008 17:25:43 // 27797
kivetted belőle azt az összesen két értelmes alkatrészt, ami van egy TS-ben :-))

na mindegy, egy KM órát lehet, legombolnék rólad, ha egyrészt nem kérsz érte többet egy ezresnél másrészt ha compatible az americáéval :-P
slideshow12-12-2008 16:52:16 // 27796
Koszi mindenkinek a tanacsot/informaciot :)
Termeszetesen ma egesz nap havazott es holnap is fog, ugyhogy abszolut idealis ido hatsokerekest venni (nezni), lehetoleg nyari gumival :DDD Mindegy, meglatjuk mi lesz...
Az EURO2-t sokaltam en is, jo tudni hogy nem az, ez meg plusz 100-t jelent a regisztraciokor...
L
Gábor(figi75)12-12-2008 14:20:06 // 27795
Az "ez" teljesen rendben van,az "az"-hoz képest!:-)))
Remélem érted?
Én biztosan "ez"-t venném meg!!!:-)
prooF_7512-12-2008 14:11:00 // 27794
Annyi hogy a 89 utániakon már van (volt) gyárilag katalizátor. De amint Wick írta, nem euro-sok.
prooF_7512-12-2008 14:08:03 // 27793
Szerintem meg csak annyi hogy nem garázsban tárolták világéletében, és néha rá is esett az eső/hó meg rásütött a nap. Amúgy meg ha a lakkréteg még nem kezdett el lehámlani róla, akkor wax-szal tök jó lesz a színe (úgy 2 hétig:D).
És ez a legeslegolcsóbb TS amit találtam, mivel írta a kolléga hogy 1000EUR körül lenne rá a keret... Ha tudsz jobbat, szólj. És ha az amit linkeltem le van verve, akkor ez egy bontószökevény. És még drágább is.
Ja és abban "autodelta kardán" van:)) Kiváncsi vagyok az milyen... mondjuk ha abbol indulunk ki hogy a Giulietta Turbodeltában okosíthattak valamit a kardánon, még az is lehet h olyasmi van alatta...
Na mind1 ezzel most nem akartam egy "le van verve vagy nincs leverve" vitát indítani, csak leírtam h én hogy látom a dolgot, aztán úgyis a kolléga dönt hogy melyiket választja.
BMW forever!!!!!!!!12-12-2008 13:55:23 // 27792
most egy kis hatásszünet jön aztán majd beírom:)
BMW forever!!!!!!!!12-12-2008 13:52:48 // 27791
nem titok:-D
NaTo12-12-2008 13:14:23 // 27790
HSFAT mennyiért árulod az Americát?
Ha nem titok :)
Gábor(figi75)12-12-2008 12:09:20 // 27789
"Asszem",tehet fingom nincs,épp csak ilyen hsz-t vártam és lám!:-)))
A VM dízel meg minusz 100.............
Pec12-12-2008 12:00:07 // 27788
Vettem egy Ts-t. ha valakinek kell valamilye (a váltóján, és a kormányművén kívűl az szóljon)
Wickey12-12-2008 11:52:23 // 27787
Na, akkor itt egy lista az EU szabványokról:
Euro 1 (1993): For passenger cars - 91/441/EEC [9]. Also for passenger cars and light trucks - 93/59/EEC.
Euro 2 (1996) for passenger cars - 94/12/EC (& 96/69/EC)
Euro 3 (2000) for any vehicle - 98/69/EC [10]
Euro 4 (2005) for any vehicle - 98/69/EC (& 2002/80/EC)
Euro 5 (2008/9) and Euro 6 (2014) for light passenger and commercial vehicles - 2007/715/EC[11]

Amikor a legutolsó 75 TS legördült a szalagról, akkortájt épp az Euro-1 fogalmazódott meg a buksi kis fejekben... (91/444/EEC rendelet) :-)
Euro-2-es motorja csak a 156-osoknak és a 147-eseknek lehet biztosan (a 16V Fiat motorok). Euro-3 a JTS-ek, Euro-4 a 159-esek. A nordok esetében meg gazdagon számolhatsz euro mínuszkettővel. :-PP
Tom55512-12-2008 11:28:07 // 27786
Hu ebben a 888 eurós Ts ben azt irják van erősített AutoDelta kardán?
Az milyen, hol lehet szerezni? :D XD
BMW forever!!!!!!!!12-12-2008 10:01:19 // 27784
Mondjuk az enyém is kicsit már fakó,nem hibátlan,de hát ha hibátlan lenne akkor 1milló lenne:-DD
Gábor(figi75)12-12-2008 08:57:44 // 27783
Én mindenképp a magyart ajánlom eddig!!!
Az alvázszám a csomitartóban a pótkerék tálca mellett van!!!
Asszem EU 2!
slideshow12-12-2008 08:29:50 // 27782
Jo reggelt :)

Ugyeletes sasszem :) Nem vagyok benne biztos, hogy akar eloben kiszurtam volna az emlitett reszleteket :))) Majd belejovok azert (remelem) Mindenesetre holnap reggel megnezem legalabb a cseh kocsit, es ha sikerul megbeszelni akkor az osztrakot is. Meglatom majd eloben milyenek, viszek magammal egy kiegeszito szempart, meg fenykepezot es utolag elemezhetjuk a helyzetet itt is :)
A 888-as Tst neztem, kicsit messze van, de ha nincs mas hatra, akkor januarban megnezem eloben is. Addig pedig meg a ket tegnap beirt magyart is - ha sikerul osszehozni...
Kerdes:
1 - hol keressem az alvazszamot?
2 - ha jol tudom a TS mar EURO2-es? Es a V6?

Koszi,L
Gábor(figi75)12-12-2008 07:28:10 // 27781
Na jó,tudom,hogy a miénk sem tökéletes, de mi így szeretjük!!!:-)))
Gábor(figi75)12-12-2008 07:25:40 // 27780
Aha,biztos vagyok benne,hogy nem ilyen "kesze-kusza" állapotút keres a kolléga,nekem ez le van verve "hajtva", fényezés,lakkhibák,rozsda stb-stb.....
prooF_7511-12-2008 22:56:11 // 27779
Már mér lenne leverve? Persze kifakult a fényezés a motorháztetőn meg a tetején, de az általában megtörténik ha napon áll az autó. És 2005 óta nincs forgalomban azt írják. Amúgy meg van rajta az összes szélesítés és toldat, és látszolag nem is állnak össze-vissza. Persze a hátsó lámpa alatt van kis rozsdafolt, de attól még nem hinném hogy le lenne verve... És 888 euróért meg nem adnak szalonállapotút:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.