Forum >> 75-90

LacUS12-01-2009 22:11:27 // 28178
Erről jut eszembe, tegnap Marek úr kölcsönzött nekem egy LMM-et próbára.Sajnos nem az enyémbe való volt, de a lábkiosztás egyezet, szóval miután nem volt mit vesztenem beraktam.Mostanában ugye az volt a jelenség,hogy forgat az önindító, de nem történt semmi, forgott, de nem kapta el, pedig minden fasza volt.Na tegnap ezzel a nem odaillővel, sikerült beindítani, noha nem jár ezzel a moci, de pár másodpercre beröffen.Szóval megvan a ludas asszem, fura, hogy a polcon állásban elromlott az LMM....:-O
[k i z z o]12-01-2009 22:06:46 // 28177
Az AFM miatt lehet ilyen hiba. ha beesett a kupak nem törte le a beszivott levegő termisztort? ha az szakadt akkor -20 fokosnak érzi az ECM a beszivott levegot, azaz kb. 33% ban dusit. Remelem azt a szűröt messze hajitottad.

Ha feszegették a fedelet, az sem jó. lehet valaki elgyengitette az AFM - et, hogy több legyen a benzin. Ki kellene probálni egy gyári AFM -el, és ha jó a tiedet is beállitani ugyanolyanra.

Nézd meg, alapjáraton kb. 1V nak kell rajta lennie. Esetleg nyisd fel fedelet, ha nincs alapjárat, és kicsit nyomd vissza nagyon ovatosan az AFM flappantyúját. Okosan, mert egyszerre lefullad.
Seriff12-01-2009 22:03:29 // 28176
Tééényleg, pedig úgy volt felöltve:)

Jó a szemed ;)
kesa12-01-2009 22:02:41 // 28175
Nem is ugyanaz az autó. Az egyik facelift előtti, a másik utáni.
De szép mindkettő :)!
Seriff12-01-2009 21:54:08 // 28174
Rosso kint


Rosso bent:)
[k i z z o]12-01-2009 21:53:37 // 28173
Mekkora kell? 36, 40, stb.
Tom55512-01-2009 18:43:10 // 28172
Sziasztok!
Nincs valkinek elfekvőbe Nord motorhoz egy kipufogó szelepe? Használt is jó... Utángyártottat nem szeretnék, újat meg nem lehet rendelni.
Pap Laci12-01-2009 17:02:48 // 28171
Én is gondoltam rá. Látszanak rajta a fizikai behatás (felfeszítés) nyomai!
NaTo12-01-2009 13:32:55 // 28170
lehet hogy a légtömegmérő kapott egyet, és most nem jó a benzin/levegő arány? úgyértve sokbenzin, no levegő?
Pap Laci12-01-2009 06:55:55 // 28169
Összeraktam a kardánt.
Úgy indult, hogy a direktszűrő közepén lévő kis fémkupak leesett és beszívta a légtömegmérőhöz, ott felakadt (persze full állásban). De most hogy kiszedtem mégsem jó!
Amúgy elejétől kezdve nem jó rajta a hidegindító és nem kap áramot az AC sem (direktben van/volt kötve) pedig minden vezeték OK!
[k i z z o]11-01-2009 23:22:33 // 28168
Nem. Mi mást csináltál vele?
Pap Laci11-01-2009 20:42:05 // 28167
Ha rossz a lambda szonda az el tudja így állítani?
Pap Laci11-01-2009 20:39:47 // 28166
Alapjárat nincs, egész pontosan alig van és az is csak pár másodpercig!
Kivett gyertyán ökröt lehetne sütni olyan a szikra, a baj az, hogy úszik a benzinben!
Ha melegszik egy kicsit, akkor úgy füstöl, hogy nem látok semmit a tükrökben!
Ja és új rotor és fedél van fent.
prooF_7511-01-2009 20:30:43 // 28165
Az biztos hogy nem az olajcsere miatt van (szerintem), inkább gyújtással kéne kezdeni a hibakeresést... Van megfelelő szikra? Ja és van alapjárat egyáltalán?
Pap Laci11-01-2009 18:39:07 // 28164
Na ehhez mit szóltok: lecseréltem az olajat, elindítottam és csak durrog, okádja a füstöt, de nem kék olajosat, hanem elégetlen benzinest! Szinte folyik bele a benzin!
Mi lehet a baj, mivel kezdjem a hibakeresést??
[k i z z o]10-01-2009 23:40:15 // 28163
Hi,

az 1 gyertyás hengerfejek kompatibilisek. Azaz jó a vezérműtengely egyikből a másikba, de nem érdemes cserélni. Ahhoz több mindent meg kell változtatni.
Amugy is az 1.6iE nek van az egyik legnagyobb szivotengelye, a kipufogó meg majd mindegyikben ugyanaz. A TS dolgok nem jók a sima nord hengerfejbe. Ami jó lehet az a TS 8-as szelepei, sokkal jobbak mint a Nord 9-es tulipán szelepei.

Amit mindenképpen nézz át: szelepvezetők, szelepszár szimmeringel, szelepházag szivó 0.25 - 0.30, kipufogó 0.30 // halkabban, szebben jár.

A hibás szelep helyére mindenhogyan egy bontott v. gyári új szelepet rakj, az utángyártott szelepek / TRW, stb. egyik sem Nátriummal töltött, azaz kipufogó oldalon a höterhelés sokkal nagyobb velük. Persze a titán szelepbe nem kell nátrium:)

Szelepszár szimmering csakis Göetz legyen. Szelepeket rendesen csiszold be, nem árt ha elviszed műhelybe és az alfa sima 30 fokja helyett megcsináltatod az ülékeket rendesen 30/45/60 fokosra, meg a szelepet is hozzáköszörülteted.

Na meg a járatokat egy kicsit bövitgetheted, a hengerfejből egy kicsit lehet szedni, egy kis süritést adni neki kb. 10.0 - 10.4 -re fel lehet vinni a süritését gyári tengellyel, és akkor még nem fog melegedni sem.

kizzo
Tom55510-01-2009 18:09:25 // 28162
Nagyon köszönöm.
A Nord hengerfejet is meg szokták kenni loctaital?
prooF_7510-01-2009 10:26:28 // 28161
2.:
"Csak akkor, ha kiveszed a dugókat. AKkor viszont én meg szoktam polirozni őket. A hfejben is minden élet polirozz le, kivéve a szelepülékek záróéleit. Kiseb baz öngyulladási veszély.

Ha a dugó bentmarad, hozzá ne nyúlj. A finom papir leeső korund szemcséi finoman beülnek a hüvelyhez.

Tudod, hengerfej viztereket igen finoman Loctite -al megkenni...Hajszál vékonyan. A blokk felületen max 1mm vastagon középen rárajzolsz loctite -al. uigy a tömcsire is ha feltetted. Olajáterszető O gyürüket 2x nézd meg a helyére menjenek."


Nekem ezeket a tanácsokat adta Kizzo a ts-hez, de a nord is lényegében ugyanez.
prooF_7510-01-2009 10:23:50 // 28160
1. rész by Kizzo:
"Hi,

Hfej Reinz, szelepfedel mindegy, a lényeg a tömitöanyag, jo az ajusa is, de inkább Reinz:) Az ujat is fel szoktam kicsit szörösiteni / szelepdekni tömcsit. / P220

Én Loctite -ot használok, a hengerfejnél a viztér széleknél is.

Most nincs nalam, de valami 37xx a szama, copper azaz réz tartalmű, arany szine van. 350 fokig tuti, olaj + hutoviz ellenáll. gagyit ne vegyél. Kb. max 2e Ft. Sokáig elég. Nincs vele gond. Én mindenhova ezt kenem. Csapágyboltokban szokott lenni.

Ami még jó :Den Braven mérgespiros szinű motortömitöje. Praktikerben is láttam. A második isten.

Lényeg, hogy a szelepfedelet + hengerfej peremet alatta / vez. tengely csészék körül is P220 körülivel huzd szállba. Utána 2x nitro és mehet fel a massza vékonyan, majd tömcsi, rá massza, fel a dekni, kicsit lehuz, vár fél óra és kilora huz. Hátul a gumi félköröknél is pucold ki rendesen, és maszába ágyazd. Tömcsi és gumi közé is massza. Felesleget még melegen papirtorlovel, majd nitros papirtorlovel fugázod.

Azaz aranyszabály: massza fel, mindkét félre vékonyan, zsirtalanitani kell, összerakod, de nem huzod elsore halálra.

Szakal metalban van Reinz. Unix is hozza . A 2 egy tizes. Amugy a gyári Alfa is Reinz, 2 éve rendeltem, és Alfa zacsiban Reinz volt."
Tom55510-01-2009 00:06:34 // 28159
Ezt én is valhogy így gondoltam, ha már egyszer szét van szedve akkor legyen rendbe téve. Nagyon örülnék ha valmi infót tudsz adni, előkeresni.


Még olyat akrok kérdezni, hogy a 4 hengerek között mennyire kompatibilisek a hengerfej alkatrészek (pl.: 1.6 osba lehet e 2.0 ás veztengelyeket tenni , és hozhat e ez javulást mondjuk a teljesítményben?) ??
prooF_7509-01-2009 21:08:29 // 28158
Ugye a hengerfejet érdemes megcsinálni akkor már rendesen: többi szelep becsiszolása, szelepszár szimeringek cseréje, egyéb alkatrészek a szelepek környékén, meg ugye a síkolás. Utána nem árt egy nyomáspróba. Esetleg a szelephézagot is beállíthatod, ha tudsz szerezni megfelelő méretű sapkákat. Meg a hengerek körüli víztérből az esetleges dzsuvákat, tömítő-maradványokat pucold ki.
Mikor én csináltam a hengerfejet, Kizzo írt sok okos dolgot itt a topikban hogy hogyan érdemes összerakni, ha gondolod rákereshetek..
Tom55509-01-2009 18:50:06 // 28157
Ma szétszedtem a mocit, és nincs nagyon nagy baj ugy néz ki. A 2 es henger kipufogószelepe van oda, ebből hiányzik egy darab..
Szerintetek mit érdemes még cserélnem ha már ugyis széjjel van szedve?
prooF_7509-01-2009 12:58:03 // 28156
Jóféle, pár cikk angolul van, azok elég jók. De a képek is érdekesek. Majd valaki aki tud franciául az lefordíthatná a többit:))
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)09-01-2009 11:39:52 // 28155
Hátha valakinek akad benn segítség
Igaz hogy francia, de sok a kép :DDD
Link
Tom55506-01-2009 18:45:19 // 28154
Igen ez szerintem is így van, Naggyából egyforma értékeket mutatott a mérő tehát ha kopottas is kicsit egyenletesen. Plusz nem ment olyan rosszul ezelőtt a mizéria előtt. Majd meglátjuk..
Wickey06-01-2009 18:30:23 // 28153
valóban nem épp optimális körülmény, mindenesetre összehasonlításra alkalmas. Módosíthatja az eredményt több dolog: az önindító vagy az akksi döglődése, száraz hengerfalak, ilyesmi... De ha a maradék három henger egyforma volt mondjuk öttized pontossággal, akkor azokkal lehet nem lesz komolyabb baj. Az értékeken felül az is számít hogy ne legyen nagy eltérés a hengerek között, szerintem jobb egy egyenletesen kopott mondjuk 9-9-9.5-9es motor, mint egy olyan, ahol a négyből kettőben 11.5 a harmadikban 10, a negyedikben meg 9.5 a kompresszió végnyomás.
Tom55506-01-2009 18:06:31 // 28152
Köszi, a biztatást. A héten elmélyedek benne remélem a jobbik rossz..
Tényleg nem sok az a 8 bár, azt szt üzemmelegnél kell mérni nem? Ez meg tegnap este -10 be történt hideg mocival :D
Wickey06-01-2009 17:41:02 // 28151
mondjuk kompresszió végnyomásnak az a 8 se valami kurvasok... nem 10-11 körülinek kéne lennie alsó hangon?
Wickey06-01-2009 17:40:15 // 28150
a hengerfejet le tudod húzni a helyén. Azt tedd meg, és akkor azon talán már látszik valami. Egy nullás kompressziót okozó szelep az biztosan. Ha nem az, akkor még mindig könnyebb kiemelni a hengerfej nélküli blokkot a helyéről. Kitartást. Nemegyszerű helyzet.
slideshow06-01-2009 12:37:09 // 28149
Boldog uj evet mindenkinek :)

A mult heten vegre sikeresen atkuzdottem magam az osszes akadalyon es immar hivatalosan is enyem a korabban linkelt 75TS :))
Kapott szep uj rendszamot - amiert ugyan osszesen 27 orat kellett sorban allni, de legalabb olcso volt - eredet vizsgat, biztositast, meg egy halom alkatreszt beepitesre. Es egy kellemesen meleg helyet a garazsban...
Fotok - es millio kerdes nyilvan - hamarosan... (amint elolvad a ho es ki tudnek allni a garazsbol legalabb :D)
L
Marek06-01-2009 08:16:46 // 28148
Az nem jó hír!! :((
Ismét kettéágzik az út! :)
Tom55505-01-2009 21:46:21 // 28147
Tényleg nem a rotor az...
A 2 es hengerben kereken 0 volt a kompresszió. A többiben 8 körül.
A héten szétkapom mi lehet vele. Vagy gyürü vagy szelep vagy....
Furcsa mert először minden arra utalt hogy gyujtás baj. (repedt elosztófedél, menyétrágta kábelek...)
Pap Laci05-01-2009 20:43:11 // 28146
Szerintem nem árt megnézni a szelephézagokat sem! Nekem az 1.6- os úgy halt meg, hogy eltört a hézagoló "alátét" és alig lehetett hallani, csak nem ment, nem indult csak pöffent-pöffent!
[k i z z o]05-01-2009 20:19:17 // 28145
Hi,

a rotort mért meg, ha jó ne bántsd. Ha nem jó, akkor vedd ki a rotorhajtást, komplett, és szépen koppogasd le a régi rotort a tengelyről - tőrd össze. A tengelyen lévő nútból pedig tisztisd ki a régi rotor ékét. Ezután menj el egy autósboltba - na jó elötte - és keress egy olyan rotort ami pont akkora mint ami fentvan - mérd meg a tengely átmérőt + rotor magassságot és válassz egy rotort.

Ezt az új rotort szépen fel tudod tenni a tengelyre. A gyári si ilyen, csak az olasz felragasztotta:( Azthiszem nekem valamilyen Audi v. Lancia rotorom van. Jobb autosboltokban van egy doboz amibol lehet valogatni.

Amugy nem rotor lesz. Ugyhogy ne bántsd. Vagy kompresszió nincs amint a srácok irták / gyürü, szelep, vagy gyertyakábel / pipa.
LacUS05-01-2009 20:08:38 // 28144
Nekem a vadiúj gyűrűs mocim is ilyet csinál a szar gyújtássával.Pontosabban amíg ment ilyet csinált :)
Pap Laci05-01-2009 19:20:25 // 28143
Én a 12 ezres rotort kiküszöböltem úgy, hogy volt egy síma gyujtáselosztóm, amire csak 1 ezres. Kicseréltem komplett, beállítottam az előgyújtást és megúsztam olcsón!
NaTo05-01-2009 17:52:46 // 28142
Mondjuk a rotor szerintem se egy hengerben okozna galibát...
kompresszió első körben, aztán lehet tovább okosodni.
Marek05-01-2009 17:33:15 // 28141
Öreg olasz vas, bármi okozhat, bármit, de akkor már inkább osztófedél, mint rotor! :)
Tom55505-01-2009 17:06:57 // 28140
Télleg nem tudom mivan vele, azabaj nincs mérőm, de megpróbálok szerezni egyet a héten ha nem javul. Most NÉZtem csak hogy milyen szuper árban van a rotor (12e)..
Szerintetek okozhat a rotor ilyet? Ha nem muszály nem cserélném ki..
Marek05-01-2009 16:46:14 // 28139
Gyűrűtörés?? :((
Kompressziót mérj egyet!!! .)
Tom55505-01-2009 15:57:02 // 28138
Lehet olyan hogy nem elég erős a szikra?? :D
NaTo05-01-2009 15:41:51 // 28137
olyan mintha nem is égne ki rendesen.
Tom55505-01-2009 15:41:19 // 28136
Most már tényleg csak a rotor lehet.. de hogy csak ezzel a hengerrel csinálja ez érdekes... Félek valami komolyabb a baj(pl.:gyürű..) Remélem nem.
Tom55505-01-2009 15:26:24 // 28135
A gyertya Beru, és tényleg mennie kéne. Úgy csináltam ahogy irtad te is, hogy egy működő hengerből áttettem ebbe a gyertyát. DE kis járatás után igy nézett ki..
Nem valmi jó a kép de full korom
A rotort megprobálom még ha holnap kapok..
NaTo05-01-2009 15:05:51 // 28134
Milyen gyertyák vannak benne?
A Golden Lodge pl. ilyen időben hajlamos beköpődésre simán.
NGK-t javasolnak.
Bár én a legutóbbi szívásom óta úgy érzem, hogy be kellene szereznem néhány Iridium gyertyát.
Végülis ha benzin van, és a fedél, kábel, gyertya jó, akkor annak mennie kéne.
Mellesleg tedd át egy működő gyertyádat vmelyik hengerből, az tuti jó. és mondjuk kábelt is cseréld ki.
Mellesleg rotort is kéne cserélni, nem?
Tom55505-01-2009 14:59:25 // 28133
Elképzelhető,hogy nem, bár vagy 3 gyertyával próbálkoztam abban a hengerben, de megpróbálom még 1x. Ha nincs benn a hengerben akkor tuti van szikra. Nekem mondjuk terhelés alatt adta meg magát egyszer csak éreztem hogy nincs kraft. Először kicsieréltem az elosztófedelet mert repedt volt de nem hozott eredményt, utána a kábelt, gyertyát..
Köszi a tippet!!
NaTo05-01-2009 14:48:36 // 28132
biztos hogy ad szikrát a hengerfejben?
ÉN már jártam úgy, hogy mikor kivettem és atmoszférikus nyomáson próbáltuk, akkor szépen szikrázott, de a hengerfejben már nem...
drótkefe, megtisztítás, esetleg gyertyacsere...
nekem tegnap előtt egyszerre 2 gyertyám ment szarrá...
Champion... egy évesek voltak, és ennyi.
A hideg előhozza ám a hibákat kéremszépen...
Tom55505-01-2009 13:49:54 // 28131
Sziasztok!
Kéne 1 kis segítség. Van egy 1.6 ie amin ne megy a 2-es henger. Gyujtókábel jó, elosztófedél is, gyertya is, szikra is van, a gyertya nedves tehát benzin is van.
Beinditáskor egyenletlen az alapjárat, fordulaton nincs benn erő, néha beledurrg a kipufogóba. Ha lehuzom a kábelt erről a hengerről nem változik a fordszám.
Ötletek?
AR753303-01-2009 08:14:32 // 28130
Ciao! Köszi a segitséget, kábeleket cseréltem még tavasszal és azóta nem megy az autó rendesen.Nagyon nehezen forogki a motor ,és a végsebesége sincsen meg. Persze lehet, hogy nem ez a baj .
Tocsa02-01-2009 22:38:58 // 28129
B.Ú.É. K !!!!! Mindenkinek!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.