Forum >> 75-90

HátvédRomeo24-12-2008 11:32:32 // 27978
Mivel nagy tisztelője vagyok a 75-nek és a hátulkaparós Alfáknak, így külön itt is,
Kívánok Minden Hátsó kerekes Alfás Cartársnak Boldog Karácsonyt és Boldog Új évet! :))
Tom55524-12-2008 11:16:07 // 27977
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Pec24-12-2008 10:39:33 // 27976
Boldog Karácsonyt mindnekinek!
Gábor(figi75)24-12-2008 09:41:07 // 27975
Vágom én,de a ráncfelvarrás után már FIAT volt a 33,nekünk meg nem volt ráncfelvarrás,így az utolsó 1 évben is "92" ugyanazt a minőséget kaptuk!!!:-)))
Gábor(figi75)24-12-2008 09:39:07 // 27974
És,én nem ezt mondtam,hogy 92 -ben volt a plakett váltás,mit nem értettél belőle???
Az lett volna a furcsa ha 93-ban látom ezt!!!
Marek24-12-2008 08:14:31 // 27973
"Maradjunk annyiban, hogy egy világbajnok konstrukció."

Ez így karácsony derekán kellően jó zárószó ebben a topicban a vitára!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Minden ALFA Szerelmesnek és kiemelten ezen topic "lakóinka"!!!!
HátvédRomeo24-12-2008 01:18:50 // 27972
"Akinek az jön be, hogy olyan érzés a 33-as váltórúdját mozgatni, mintha egy pajszerral feszegetnél egy gumi szilentet, akkor az is jó." :-) ez jó volt. :DD
Nekem a strapált váltóm, ami a 2-be húzva 40 fölött reccsen meg csak, ráadásul a váltóolajba rézpor volt, vagyis kivan a szinkron 2, meg enyhén a 3 is, én 2 újjal váltok a 33-ba. nem kell azt feszegetni. Haver1xvezete, azt pajszernal nézte a váltót, mondta a gyikót csavargassa így!! :D Olykor 1-be baszkerálok vele 1-et berakáskor, de anélkül már élni se tudnék.
SUD-ba úgy elment 16 évesen a váltó, hogy már 1-2 nem találtam, aztán nekiállt kiszorni, mindent. Fel lett újítva aránylag kis pénzből, azt jónapot, haláláig fasza volt. :))
75-nek hallomásból tudom, hogy überfasza váltója van.
Há most faxom boxerba ez jutott. Ezé occsób volt anno, meg 1 számma kisebb gép. :) :D
Robi24-12-2008 00:55:35 // 27971
"Miért rogyna + jobban a 33as?"

Mert gyengébb a kasztnija. Elhiheted, szakmámból adódóan emeltem már meg pár 33-ast, és elég sok 75-öst is. Lehet, hogy megviccelt a sors, és különleges példányokkal volt csak eddig dolgom, de egyértelműen azt tapasztaltam, hogy a 33-as kasztnija nyeklik, a 75-ösé pedig nem. De nézd meg Áki Alfettáját, szerintem kora ellenére masszívabb darab, mint egy 33-as. Egyébként ez nem meglepő, hiszen épp ettől tud könnyebb lenni a 33-as.

"Maradjunk annyiban, hogy nem 1 világbajnok konstrukció. Azért, azok a hardyk szeretnek gyorsan szarrá menni, főleg ha utángyártott, vagy, ha 1általán kapsz még hozzá."

Maradjunk annyiban, hogy egy világbajnok konstrukció. Ha nem trógerolod, akkor jobb, mint bármi más. Ezenkívül a hardyk nem szeretnek hamar szarrá menni, kb 100 ezer km-t bírnak átlagos használat mellett. Bár lehet, hogy a Te 75-ösöd, amiből az ilyen jellegű tapasztalataidat meríted, az pont egy különleges, gyengített kiadás. :P Hardy-kat pedig bárhol kapsz, pl Unix, Meteor, Hegyalja, stb.

"A 33 váltóról, és rudazatról annyit, hogy 1x kell tisztességesen átnézni, cserélni, amit kell, és akkor az olyan lesz, amilyen 1 sportos vezetési stílushoz kell. De tudod, ha olyan kezébe kerül, aki nem ért hozzá...)"


Félreértesz. A 33-as váltórudazata gyárilag szar. Az lehet, hogy a 145/146 bowdenes megoldása kevésbé strapabíró, de ha jó állapotban van, akkor ég és föld. De erre írtam, hogy ízlés kérdése. Akinek az jön be, hogy olyan érzés a 33-as váltórúdját mozgatni, mintha egy pajszerral feszegetnél egy gumi szilentet, akkor az is jó.

"+ a másik Set, amikor a kiMelővilla csapja kiszakad az öntvényből."

Ez sem jellemző, ilyenről is csak egyről tudok. De hogy ne csak ellenkezzek: néha le szokott törni ez a kis gömbfej. De megelőzhető, ha időben kicseréled a kopott kiemelő villát. Sőt, a közönséges zsír is csodákra képes. :D

"Az a konstrukció hibája, hogy Lég hozzáférhetetlen helyen van, és nem könnyű szerelni."

Nézz meg egyszer egy ilyen féket élőben. Hozzá lehet férni, anélkül, hogy bármit megbontanál. A külső fékes autóknál egyszerűbb is, mivel még a kerekeket sem kell levenni.

"Annak Llenére, hogy pofon1xű, mégis vannak olyan példányok, amiken nem lehet normálisan beállítani."

Ezek azok a példányok, amiket műszaki analfabéták nagypajszerrel visszanyomtak. :)

Mára ennyit a transaxle Alfákról terjengő tévhitekről. :)
pb_24-12-2008 00:07:15 // 27970
Melyik, melyik?DDD
pb_24-12-2008 00:06:38 // 27969
92.04, csak simán Alfa Romeo felirattal.))
HátvédRomeo23-12-2008 23:51:13 // 27968
Abszolut nem vitázok én ezen, mert én vágom. +Nekem bejönnek a 75-ök. Csak mindenki a saját tipusával egy kicsit elfogult. Cak a tények azok tények, főleg évszám területén. ua időintervallumba született a 2 tipus és lett is vége. Most hagyjuk azt a 2-2 évet!!
83-94
85-92
Vágjátok melyik melyik!
AlfaZsolti23-12-2008 22:45:07 // 27967
Láttyátok jó a 33is meg a 75is mert ismerlyük mind a ketöt és szithatlyuk és szerethetlyük nekem van mind a ketö és szerintem nem egy vasbol faragták öket de itt vanak majd 25 éve. Az új autókat 5 évre tervezik. Akkor???
Gábor(figi75)23-12-2008 22:42:51 // 27966
100 szónak is 1 a vége,az igazi utolsó Alfa Romeo a 75 típusjelzésű volt még a FIAT konszern előtt,be kell látni és be kell fejezni a meddő vitát!!!
Gábor(figi75)23-12-2008 22:40:08 // 27965
Pontosan a "plakett" 1992- ben vált "FIAT" feliratúvá a 75-ösökön,az utolsó 1 évben!!
Az enyém 1991.11-hó és a következő van rajta,Alfa-Lancia "konszern"!!! :-)
HátvédRomeo23-12-2008 22:26:44 // 27964
Ja a 33 meg 83-ba jelent meg a felvásárlás előtt. A 87-es modelráncfelvarrás belül, meg szintén nem igazán fiat. A csiklámpás, ba meg hgoy raktak tán egy kartámaszt a fiatból, azt meg már ne említsük fiatozásnak, meg a 1-el régebbi Mondejóba, meg ua ülés van mint a Kopelekbe, pözsó 407-be Hátul. apró eltérés de beszállító ugyan az.
HátvédRomeo23-12-2008 22:23:26 // 27963
De most Srácok őszintén?? Akkor beszélhetnénnk a 33 és 75-ről ugymond fiatként, ha a FIAT adott volna nekik valami technikai dolgot. Erre érdekes, hogy a SUD boxereit kisebb átfésüléssel + ütöttek bele egy új motorszámot és egy az egybe átemelték a 33-ba. Hisz tudjátok!
75-nél, meg a Giulietta elveit, alkatrészeit részben felhasználva, rajzoltak egy másik kasztnit, azt csókolom. Szóval ez se Fiat!
Wickey23-12-2008 22:04:10 // 27962
a sportos közlekedésre is alkalmas (egy baby-benzt nem vennék ide mondjuk...

pedig a 190 szívódé mekkora állat egy versenygép :-)))
prooF_7523-12-2008 21:53:42 // 27961
A fiat már egészen azt hiszem 1985 től átvette az Alfát úgyhogy a 75 és a 33 csíklámpás is "szar" Fiat amúgy miért lenne az én homlokfalamon is FIAT Auto S.p.a?
Az a szar Fiat nem lenne akkor már Alfa se lenne!!!


Én nem tudom mikor történt a konkrét felvásárlás, de ugyebár az első 75-ösök 85-ben már forgalomba kerültek, azt pedig általában több év tervezés/tesztelés/prototípusgyártás előzi meg. Tehát ezek még mindkét tipusnál a független korszakban történtek. Nyilván a 85 után legyártott autókon joggal van a fiatos plakett, lévén a cég hivatalos neve már az volt.
Arról meg, hogy a felvásárlás jót tett-e az Alfának, annyit hogy lehet pénzügyileg jól jött h valaki szponzorálta a kiadásokat, de kb a világ összes autós újságírója tudja hogy a 75-ös volt az utolsó igazi. És nem hiába töri magát most a fiat h szerezzen egy normális hátsókerekes padlólemezt a 169-hez, végül is huszon1-2 év alatt rájöttek hogy legalább a prémium-kategóriában kéne egy hátsókerekes autó... De ha engem kérdezel, elég nagy fegyvertény lett volna, hogy a BMW-n kívül 1etlen másik európai márka lett volna, ami nem csak a prémiumkategóriába gyárt hátsókerekes autót... pontosabban olyat, ami a sportos közlekedésre is alkalmas (egy baby-benzt nem vennék ide mondjuk... vagy egy e-mergát)...
Gábor(figi75)23-12-2008 21:39:44 // 27960
Majd intézek 1-et neked!:-)))
HátvédRomeo23-12-2008 21:35:27 // 27959
Annyival egészítenélek ki, hogy a Giulitát(Hátulkapar) is Dél-olaszba ugyan abba a gyáregységnél gyártották Pomogliánoban mint a SUD-ot, szintén a munkanélküliség miatt, vitték ua gyárba. :))

Sumasumarum. 2 Fasza tipsuról, vitáztok itt. :-))
Attie23-12-2008 20:52:46 // 27958
Az én 75-ömön nem volt Fiat felirat a plecsnin a motortérben. Csak Alfa meg Lancia :)
Tom55523-12-2008 19:50:33 // 27957
Nem tudom mit szívjátok egymás vérért ennyire, szerintem a 33 mas és 75 ös is szuper gép. Mindegyikben van mit szeretni utálni..
Különben is egyike a három vagy négy AR tipusnak akiknek előre villantok ha szembe találom őket.. :P
Pap Laci23-12-2008 16:43:42 // 27956
Hogy ne csak a vita legyen a téma; nekem kéne az America alá középső "pici" hardy tárcsa!!!
pb_23-12-2008 15:25:16 // 27955
Nem kell tőlem félned.) Én nem teszek ilyeneket, ezt kép is bizonyítja.)
Wickey23-12-2008 15:01:32 // 27954
ááá, én csak örülök, hogy nem rántottad rám a kormányt. Féltem én az autómat.

Tavaly a Fészi rendesen úgy beparázott tőled, hogy satut nyomott féltávnál. Te egy állat vagy, az ilyenekkel meg nem kezdünk :-P


Marek, ha van egy bolhafingnyi józan eszed, úgy intézed majd, hogy csak ketten legyetek az aszfalton, és húzódj egészen a szélére, pb úgy megy egyenesen is mint az ökörhugyozás :-)
Wickey23-12-2008 14:56:09 // 27953
te akartad.

Először elkápráztattad ezzel a publikumot:
Előlkaparóshoz is van sperre differenziale, így nem fog elforogni az egyik kerék.
Másrészt attól, hogy hátsókerekes az autó, még az is elforgatja az egyik kerekét, az önzáró difi hivatott megoldani, hogy mindkét keréken nagyjából egyforma nyomaték legyen.

Na lássuk. Van elsőkerekeshez is önzáró diffi, általában Torsen. Azé', mert gyorsan reagál, és fix százalékra zár össze. Ettől még lehetővé teszi a fordulatszámkülönbséget, de 3:2 vagy 2:1 vagy ehhez hasonló arányokban juttat nyomatékot a nagyobb tapadású kerékre.

Pedig a difizárnak az a feladata, hogy megszüntesse, vagy mérsékelje a kerekek közötti fordulatszám különbséget.
Jajj beszépen mondtam :)

és mekkora hülyeséget :-) A diffizár mégegyszer: szembehugyozik az árral. Az erő nem hülye, arra megy, amerre kisebb az ellenállás. A diffizár meg ezt képes megakadályozni, és átterelni a nyomaték egy részét a (még) tapadó kerékre. Ennyi. Szemléltető példa. Egy 2.0TD sperrdifivel nem képes keresztbeautózni mert általában véve hiányzik belőle a kraft, hogy MINDKÉT kereket megcsúsztassa, lehegesztett diffivel (= megszüntesse a kerekek közötti fordulatszám különbséget. ) viszont szinte akárhol, hiszen ott összevissza csúszkálnak a hátsókerekek: az ívbelső eleve túl gyorsan forog. Egészen addig, amíg szét nem törik a difi.
pb_23-12-2008 14:46:39 // 27952
Ahogy Lnéztem, az Lmúlt 1,5, 2 napot, Lég rosszul viselted a dolgokat.))
Wickey23-12-2008 14:35:57 // 27951
mondtam én hogy kisebbségi komplexusos, azóta megy a fingfűrészelés. :-)
oszt ismersz, én nemeresztem, ha debilt találok. Kitartóan szívom Áki vérét is, ha arról van szó :-PPP
NaTo23-12-2008 13:24:18 // 27950
Na akkor most melyik részét nem érted annak, amit írtam? :)
Ne csúsztassál, ne okoskodj, inkább gondold végig te is amit írtál!
Na?
:)
Fairlane23-12-2008 12:59:21 // 27949
jézusmária :))
Marek23-12-2008 12:41:27 // 27948
Vagy épp Torsen sperr ( 155 turbo, Delta integrale HF, stb....), nem lamellás, kis csigakerekes és faszán zár! :))
Ámen!

A k@va életbe, ha tudom, hogy f@sz veregetés lesz ebből a szimpla gyorsulásból, nem is szóltam volna nektek... :P
Wickey23-12-2008 12:23:59 // 27947
Wickey tőled még mindig kérdezem hogy mi a gondod a sperres témával kapcsolatban? Ne mellé ugassál! :)

Hosszú. Nyomtasd ki amit írtál, tedd be a kesztyűtartóba és a következő sörnél elmondom.

A lényege annyi, hogy a limited slip diffi az nem enged meg 0 - 100%-os nyomatékelosztást a két kihajtás között. Nagyon, az inkorrektség szintjéig leegyszerűsítve, a bejövő nyomatékot 25%-75% és 75%-25% között engedi osztani a két kihajtás között, ha valami miatt az egyik elkotorna, akkor mindenféle varázslások útján összezárja részlegesen a két oldalt, hogy a másik rész is kapjon a púverből. Normális esetben hasonló viszonyok mellett 50-50%-ot oszt, de a kisebb ellenállás irányába elvándorol, de nem teljesen. Lásd egyik kerék tükörjégen másik kerék aszfalton: a jégre kerül mint az ezeöccá' nyútonméter. A fordulatszámkülönbséget meg épp hogy engedi az LSD ez a lényege. Ha nem engedi, akkor az az úgynevezet heggesztett difi :-PPP
SD23-12-2008 12:15:13 // 27945
írtam mélt:)
BMW forever!!!!!!!!23-12-2008 12:07:53 // 27944
az lenne az optimális,de akkora szerencsém nem lesz,ugyhogy már lejjebb adtam,nekem már csak 155 KELL!!!aztán majd meglátjuk mit lehet kihozni belőle.......
SD23-12-2008 12:04:55 // 27943
meg V6:) nem? :)
pb_23-12-2008 12:01:16 // 27942
Néhány dolgot, azért javítanék.
86ban volt a bekebelezés(1es források 87 jan 1. jelölnek +). Igen, ha így nézzük, akkor tulképp, onnantól számítva, mind1ikre rá lehet mondani, hogy fiat.) A Sudal kezdődött a boxerek gyártása 72ben, az AR gyár pénzt kapott a kormánytól, hogy odavitte a gyártását, ezzel csökkentve a déli területek munkanélküliségét. Innen származik a név is.(ill. nem teljesen igaz, hogy az összes boxer motorral gyártott autó délen készült)
A gyertyacsere gyorsan +van, bonyolultabb kivenni hozzá a motort.) 1.7 16v 132, vagy 137 lovas, 33 Setében.
Köszi! Neked is Kellemes Ünnepeket!
BMW forever!!!!!!!!23-12-2008 11:56:52 // 27941
Nekem működőképeskell,és azt is adok helyette:-)
SD23-12-2008 11:55:49 // 27940
vagy a marklárnál is keresgéhecc:))) csak ott építőkészletben kapod:D
SD23-12-2008 11:53:53 // 27939
hehe nekem van:)
BMW forever!!!!!!!!23-12-2008 11:53:09 // 27938
Emberek!

Ha van vkinek egy szar Fiat 155-öse,lécci szóljon!!!!!Adok érte egy Amerikát!!!!!!!

És ezt komolyan mondom!!!!!!!!!!!!!!
SD23-12-2008 11:37:12 // 27937
tűt tűz
SD23-12-2008 11:36:13 // 27936
én is mentem kis fiatpandával, nyaraláskor tök jó volt megvolt benne ugyan az a tűt mint az alfában:))) igaz csak 0-20km/h között:D de nagyon aranyos autó volt, az is biztos hogy más minőség mint az alfa, de én sem fikáznám inkább vennék fiatot második autónak mint valami retek mutyukit:)

és látom azt a tipo-155-dedra vonalat is igen csereszabatos sok alaktarész, de az alafa azért futóművel van meg motorral szerelve:) szóval más megint hiába csak alfa, a többi csak a váz:)
NaTo23-12-2008 11:29:34 // 27935
Jaa akkor jó :)
Lassú a felfogásom ma (is) :)
NaTo23-12-2008 11:29:04 // 27934
Jól beszélsz. :)
Bár azért ne a TS-t hasonlítsd össze a 33as csúcsmodelljével! :)
Inkább egy V6 America Potenziatot! Ott már borul ez a teljesítmény / súly elmélet.
Én úgy tudom, hogy a Fiat konszernes időszak a 155össel kezdődött. A 75ös még klasszikusnak mondható Alfa Romeo.
Longman23-12-2008 11:27:43 // 27933
Na jóvan, csak ez volt a célom.. :)
Szerintem sem szar a Fiat, mondom csak ironizáltam.. :)
NaTo23-12-2008 11:24:54 // 27932
Igen így már emlékszem. :)
VIszont akkor is azt mondom, hogy a Fiat nem szar. Nekem nincs, csak Alfám, de attól még nem húzom le a FIatot. Gondolom, mivel Skoda érdekeltségben dolgozol, ezért is belelátsz, hogy a Skoda nem szar. Te tudod :) Erről Öcsi155Turbo-t meg lehet kérdezni. Volt már dolga sok Octavia RS-sel . :)
Hogy is volt az Öcsibácsi? :)))
Zsolti 7523-12-2008 11:23:07 // 27931
Na akkor már én is elmondom a véleményemet:
A fiat már egészen azt hiszem 1985 től átvette az Alfát úgyhogy a 75 és a 33 csíklámpás is "szar" Fiat amúgy miért lenne az én homlokfalamon is FIAT Auto S.p.a?
Az a szar Fiat nem lenne akkor már Alfa se lenne!!!
Amúgy meg a 33-75 összehasonlítás hülyeség már csak azért is mert a 33 azért lett hogy dél olaszországban is legyen munka azért telepítették oda a gyártását!
Tehát egyértelmű hogy gyengébb minőség!!!de attól ugyanolyan jó kocsi mint a 75 meg hát ugye nem egy kategória!a 33 pörgős míg a75 nem pörgős inkább nyomatékos!!
a 33 kisebb a 75 nagyobb!!a 33 hoz olcsóbb minden mint a 75-höz!az tény hogy én előbb cerélem ki a nyolc gyertyát a 75 twinsparkban mint a 33 1.7 16v -ben mert abból halál kivenni egyszerűbb a motort kivenni belőle!!
menetteljesítmény szerintem azonos mivel az enyém: 1180kg és 148 le míg az 1.7 16v boxer kb 1000-1100kg és 134le!!
de minden a pályán döl el általában szerintem csak ennyit akartam hozzáfűzni
Nincs értelme a vitának mert mindegyik igazi vérbeli Cuore Sportivo!!
Úgyhogy mindenkinek kellemes Karácsonyi Ünnepeket!!!
pb_23-12-2008 11:22:55 // 27930
+int átsiklottál 1 dolgon.)
SD23-12-2008 11:07:11 // 27929
meg ha megemlesz egy ormotoros autót az első emelési ponton, ott is már emeli a farát, kb egyensúlyba kerül majdnem, akkor nyilván nagyobb erő hatás kell hogy érje az elejét, ha ott az anyag

de ezt az egészet azért hoztam fel, ha a százalék nem is jó: hogy egy kardános autóban az egész kasztni együt dolgozik a motorral, minden gázadás a teljes kasztnira hat, míg egy orrkaparós autónál jobban elkülöníthető a motor meg a pótkocsi:) mindkettőnek vannak előnyei:) az ormotoros kompaktabb, olcsóbban gyártható, fenttartható, és egy jó konstrukcióban életképes is mint a 155:))) a kardános meg a klasszikus jegyeket viseli, ami nyilván ad neki egy sajátos feelinget is:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.