Forum >> 75-90
Robi10-05-2006 00:14:33 // 12280
Az enyém meg újabban terhelés nélkül háromhengerezik. Megmértem a kompresszió végnyomásokat, és a 3-as hengerben nincs kompresszió.
Holnap kiderítem, hogy hol szökik meg. Nincs kifújó hangja, úgyhogy vagy gátas a hengerfej, vagy eltörött egy kompressziógyűrű. Egyiknek se örülnék.
Ha sokat szaraxik még velem ez a motor, akkor bepöccenek, és berakok a helyére egy 3.0 V6-ot. Mindennapi mászkálós autónak meg veszek egy 164 V6-ot, és elgázosítom. Oszt majd leshet, mint hal a szatyorban. :)
kando.09-05-2006 22:51:08 // 12279
Szuper, na akkor gratula a géphez! ;-)
Enyém is a szombati műtét óta egész másként viselkedik, sokkal jobban megy és végre hallom a túrbót is :-)))
Gábor(figi75)09-05-2006 22:49:12 // 12278
Nah gyerekek!!!
Elösször is,"most jöttem rá"igazán mennyire király gépek a 75-ös Alfák! :-)))
Amennyi nyűg van velük annyira király gépek,és amit nyújt az nem hétköznapi az tuti!:-)
Tegnap kicsréltem a Hf tömítéseket,beálítottam a pórlasztókat,megpiszkáltam a turbó nyomást,odavertem a kajának is,hat kapjon a vas ha kell neki!:-)
Beálítottam a szelepeket,csendes lett és nagyon erős!:-)
Annyira megy a gép,hogy elhinni nem tudom,megeszek minden csippelt német Sz@rt vele,lealáztam minden ma ami az utamba állt!:-)
Rendbetettem a kis,mondom nagyon kis rohatásd is ami volt eddig!:-)
És most minden nagyon baba,végre fel lélegezhetek!:-)
Ami hátra van,a kuplunk munkahenger csepeg,de megrendeletem a készletet hozzá!
Röviden ennyi,ciao!:-)
Francois_K09-05-2006 15:36:02 // 12277
2 db. 75 twinspark 2000-ek eladók! Magyarpapirosak, de ideiglenesen ki vannak vonva a forgalomból, de visszahelyezhetők! Eggyik az enyém volt csak megtörtem az elején a másikat donornak vettem, de 164-es vétele miatt eladók! A donorban america műszerek vannak! 300E az áruk vigyétek el...
bszl09-05-2006 11:45:09 // 12276
Akkor nem irreális 9-10 liter (nagyrészt városi forgalomban)
Robi09-05-2006 11:17:27 // 12275
Eddig városban a legnagyobb fogyasztás, amit sikerült elérnem, az 11 liter.
Egyébként én rúgom neki, ami a csövön kifér, és így általában 9-10 környékén fogyaszt. Autópályán ez 8 liter körül alakul, országúton pedig 7 körül.
Willy09-05-2006 11:16:44 // 12274
Természetesen én nem hajtom az autómat.
A 6,5-es fogyasztás országúton 100-110-es sebességnél van.
bszl09-05-2006 11:04:23 // 12273
És mindez amolyan öreguras stílusban vagy azért pörög a moci rendesen?
Willy08-05-2006 23:39:29 // 12272
Az enyém országúton 6,5 körül eszik. Városban kb 8-at.
bszl08-05-2006 23:06:53 // 12271
Kérdés: mennyit kellene fogyasztania egy 2.4-es TD-nek? Az enyém 9 fölött eszik, amit sokallok... Igaz nemrég volt gyűrűzve (meg egy hüvely+dugó csere) de azóta már 2000 km van bent és még mindig zabál.
bszl08-05-2006 23:03:41 // 12270
Jah mondjuk megnézhettem volna :) De azért köszi!
Robi08-05-2006 22:19:52 // 12268
Volt bizony! És valóban ritkaság.
bszl08-05-2006 22:16:16 // 12267
lehet hülyeséget kérdezet,d e volt 2000-es V6-os a 90'-ben?
prooF_7508-05-2006 22:13:17 // 12266
Lássuk, mi rejlik a címlap alatt!!:)
Ja, találtam 1 érdekes hirdetést...
Tocsa08-05-2006 21:32:14 // 12265
Tocsa08-05-2006 21:28:20 // 12264
A tapasztalat ezt sugalja . Láttam már szétszált nyelestengelyt nem sok maradt belőlle na meg a kasztnit is szépen elintézte!!
Robi08-05-2006 21:18:27 // 12263
Ha eltörik a tányérrugó a szerkezetben, akkor is üthet. De valóban, én is a kuplung csapágyaival kezdeném a hibakeresést.
Tocsa08-05-2006 21:15:37 // 12262
Üdv mester én arra tippelek hogy a kuplungház kardánkihajtásnál van két csapágy azt ki kéne cseréltetned amíg szét nem száll !! Túl sokáig ütött a kardánod és megehette ! Erre tippelek !! A kuplung ha totál sar akkor csak csúszik nem üt !! A kardánod má patent nem?
Tocsa08-05-2006 21:11:17 // 12261
Elismerésem csinosodik a kicsike :-)))!!
Tocsa08-05-2006 21:09:35 // 12260
Nos a válasz egyszerű nagyobb kompresszió az átlag autókhoz képest más előgyújtás kell a gázhoz mint a benzinhez amit általában úgy állítanak be hogy egyikhez se lessz jó mert ha gázhoz álítják benzinnel nem fog menni fordítva is ugyan ez. Emiatt kopogásos égés van ami idővel kiveri a hajtókarcsapágyakat!!
Na meg alfa motorokban a benzinesekben az gyújtótér a hengerfelyben van nem a hengerben ( púpos dugattyúk homorú hengerfely) emiatt a gáz szétégeti a nagyobb hőképződés miatt a szelepeket is idővel!!!
Robi08-05-2006 17:30:01 // 12259
Mérd meg. Különböznie kell.
Robi08-05-2006 17:27:45 // 12258
Szerintem is bírnia kell. Ha mégis cserélni szeretnéd, akkor 70/3144509, és hivatkozz rám.
ALFA75td08-05-2006 17:12:00 // 12257
Szia üdv itt
Ne aggodj szerintem többen vagyunk itt akinek heggesztve van a kipufogó könyöke ha jó a varrat akkor birnia kell nekem 6 éve van meg a 75ös és már ilyen állapotban volt.
Kölyök08-05-2006 15:06:37 // 12256
Na ezt jól meírtam mert ugyebár a hajszál az még miníg hajszál és nem halyszál :-)))))
Kölyök08-05-2006 15:04:08 // 12255
Na hello hello sziasztok.
Bocs csak most értem haza a gép meg csak ugy lógott a neten nélkülem :-)))
Először is köszönöm a szívélyes fogadtatást a csapatban, csapattól, valamelyik jó osszátok be.
Hát gondom az van a kicsikével. Most perpillanat a legégetőbb a kipufogó állapota. Már vagy egy hete hajkurászok egy alkatrészt, ha tudtok segítsetek. A turbó után közvetlenül van egy könyök cső öntvényből na ez nékem szerencsésen eltört. Megheggesztettük, de nem tudom meddig fogja bírni mert tele volt halyszálrepedésekkel is, ha valaki tud segíteni, megköszönném.
prooF_7508-05-2006 14:47:19 // 12254
Robi, megnéztem a motortartó helyét mindkét kasztnin, de én nem láttam különbséget a dízel és a benyásé között! Vagy ezt szabad szemmel nehéz észrevenni? Azt nem tudod, hogy miben különbözik a kettő?
Egyébként arra gondoltam, hogy valami masszív fémlemezből lehetne csinálni egy "átalakítót", ami annyival tolja el a motortartót, hogy pont megfeleljen a másik motorhoz. Feltéve, ha van elég hely ilyesmit beépíteni..
Zsót08-05-2006 11:50:06 // 12253
Willy07-05-2006 20:04:35 // 12252
Igen, szoktam hébe-hóba. :-))
Robi07-05-2006 20:03:33 // 12251
OK.
MSN-t szoktál használni?
Willy07-05-2006 19:58:47 // 12250
Remélem még kihúzza az önindító 1-2 hetet. Majd hívom Bandit ha aktuális lesz.
Robi07-05-2006 19:57:04 // 12249
Persze. A bal oldali bak elvileg sima ügy, de ha jól emléxem, akkor a jobbosat se nehéz cserélni.
Willy07-05-2006 19:26:17 // 12248
Még átgondolom.
A motortartó bak csere + önindító csere simán megvan 1 nap alatt, ugye?
Robi07-05-2006 19:20:56 // 12247
Van bőven. De ha gondolod, megoldhatjuk.
Na megyek kajálni, majd jövök.
Willy07-05-2006 19:18:05 // 12246
Szeva Robi.
Nem fértem ám hozzá az önindító csavarjához semmivel. :-(((
Mennyi munkátok van mostanában?
Robi07-05-2006 19:17:05 // 12245
Elég nehéz úgy találgatni, hogy nem látom az autót. De szerintem kuplung.
Az enyém ugyanezt csinálja, csak nagyon durván, már így vettem a gépet. Nálam tuti a kuplung miatt van. Csak sajnos sehonnan nem tudok kéttárcsás kuplungot szerezni emberi áron. A lógó féltengelyek, meg a lógó difi csak felerősíti a remegést. Ha pedig kivan a dedion központi szilented, akkor kopog is.
kando.07-05-2006 16:00:15 // 12244
EDDI vette, jó pénzért, elvileg Chrysler Voyager-hez való tömítésszett, 4 hengeres mocira, szóval Neked tuti jó, még levágni sem kell belőle :-)
Délután megejtettem az olajcserét is, most kapott Valvoline 15W40-es olajat, kb 5 litert, azzal el lesz egy dararbig :-)))
Gábor(figi75)07-05-2006 14:02:35 // 12243
Jó-jó,de ez most kuplunk tuti???
És szerkezet vagy tárcsa???
Röviden ennyi!:-)
Kandó!
Milyen tömítést használtatok?
kando.07-05-2006 13:49:06 // 12242
:-))
Ma sem vagy itt (már/még) ?
Amúgy üdv!
Wickey07-05-2006 13:47:45 // 12241
Féltengely, hátsó futóműszilentek, difi, váltó, kuplungtárcsa kuplungszerkezet, végül kardán.
Nagyjából ennyi mindent kell újra cserélned (figyelem. Nem másik bontottra, hanem újra) aszt akkor jó lesz. Ez eddig így leírva mindösszesen másfél millió forint (a váltót utoljára asszem egy millióért hozta az eper). Szóval? Jó lesz még az a kuplung egy ideig (addig kuporgasd a lóvét hogy amikor legközelebb kuplungozol, akkor teljeskörű csere beleférjen nem csak a ferodol felveretése a tárcsára).
kando.07-05-2006 13:33:04 // 12240
Én Eddi segedelmével tegnap cseréltem hf tömítést :))
Vagyis inkább Eddi cserélte, én meg próbáltam segíeni Neki..
A tömítés hibája volt a kifújás oka, de mint kicderült a középső porlasztónál is kifújt kicsit, mégpedig azért, mert ott az a gyűszű-szerű tömítés (na, nem jut eszembe a rendes neve...) nics benne a hengerfejben...
Legközelebb az is cserélve lesz, ha összejön rá a keret. :)
Most kipuf tömítő pasztával be lett téve szépen, egyenlőre az is jó.
Olaj, víz sem ereszt (az eddiginél jobban :-))) , szóval jár szépen a gép.
Gábor(figi75)07-05-2006 13:03:16 // 12239
Hmm,Feri bácsi,ne nyűglődjél már annyit,vegyél egy 75-öst,oszt góóóóóó! :-)
Majd utánna összehozzuk neked a frankót! :-)
Jah,holnap hengerfej pakolás csere lessz,ha minden igaz nekem,b@szottúl megy a verda és kilett a tömi!:-)
Kinek ráz elindulásnál a verdája kicsit,inkább hátramenetben csinálja,mintha dübögne megrázná a farát!
Robi asztmondja kuplunk szarakszik,de nem csúszik,még valakinek ilyen volt-e? :-O
Wickey07-05-2006 11:11:32 // 12238
melyikben nincs? :-)))
pa_feri07-05-2006 10:48:18 // 12237
Köszönöm mindenkinek a segítséget, a szombathelyi 2.0TS már nincs a hirdetések között, úgyhogy biztos elkelt :-(
Viszont találtam egy műszerfal fotót erről a típusról és látok a jobb felső sarokban egy bar mértékegységes olajnyomásmérőt.
Ez melyik típusokban van még?
Willy07-05-2006 09:55:20 // 12236
A "Nyugat-Dunántúl" topicba kérdezz rá. Ott szoktak lenni Szombathelyiek.
bszl06-05-2006 17:52:05 // 12235
Mostmá' csak találni kéne egyet :-)
Urak-hölgyek! Ki van itt Szombathelyről?
Talán ez segít...
pa_feri06-05-2006 14:48:05 // 12234
> A váltóról nem mond semmit
vagy az recseg neki :-)
> A kardán meg nem nevezhető szerintem apróságnak
asszem hanyagolom ezt a kocsit
> még ha abszolut rozsdamentes a kasztni (amit kétlek)
a képen olyasmi, mintha vékony jégréteg lenne rajta néhol. Nem tudok rájönni, hogy időjárási tényező vagy a festés ilyen tré már. Mint amikor a festéklemaró elkezd dolgozni.
> én max 100k-t adnék ezért
én sem adok szívesen többet :-)
Valóban a szombathelyi erőgép a szívemhez közel álló. Hiába, 45 felett az ember nosztalgiázik :-)
pa_feri06-05-2006 14:39:40 // 12233
> Szerintem ha megkérsz egy helybéli amorést biztos megnézné neked.
Mostmá' csak találni kéne egyet :-)
Urak-hölgyek! Ki van itt Szombathelyről?
bszl06-05-2006 13:23:20 // 12232
Azlért én a helyedben leérdeklődném a szombathelyit is. Szerintem ha megkérsz egy helybéli amorést biztos megnézné neked.
prooF_7506-05-2006 13:14:44 // 12231
Hát, azt azért jó lenne tudni, hogy mennyit futott. A váltóról nem mond semmit, pedig kiváncsi vagyok hogy lehet-e még reccsenés nélkül 2-est váltani... A kardán meg nem nevezhető szerintem apróságnak, Figi is nagyon sokat járt utánna, mire jó lett. És nem két fillér az biztos. A fényezés meg a másik része, esetleg még ha abszolut rozsdamentes a kasztni (amit kétlek), akkor azt lehet mondani h jó, mert lakatolásra nem kell költeni. De amúgy én max 100k-t adnék ezért, persze lehet h annyiért meg nem adná oda.:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
547
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?