Forum >> Giulietta

szelod914-10-2020 16:36:23 // 12320
Voltam a februári tréningen, és élveztem is. Rájöttem, hogy az autó határai mit engednek és hogy mennyivel sokkal többre képes, mint azt a hétköznapokban ki lehet autózni ésszerű keretek között.

A 146-os esettel kapcsolatban pedig csak annyit, hogy nyílván nem mindig járnék kikapcsolt elektronikával, mert jól tud jönni, sőt. De van az a helyzet, pillanat, körülmény amikor jól esne ha ki lehetne nyomni.
WarbiRunner (Gyuri)14-10-2020 15:16:43 // 12319
Majd legközelebb gyere el a vezetéstechnikai tréningre :-) Tanulságos. Jól van az úgy. A 146-ban nem volt semmi elektronika, nagyon érezhetők voltak a határok, de volt olyan szitu, amikor azért megizzadtam, hajszálon múlt, hogy megoldottam, lényegében hagynom kellett kipörögni az autót, hogy ne legyen baleset. És gyorsan sem mentem, nem rallyztam, csak simán rászaladtam egy vizes szakaszra 40-nel kanyarban, és váratlanul ott állt előttem a sor. Ahol soha nem áll sor, de most épp valamiért igen. Fékre farolt, volt vagy egy ezred másodpercem kitalálni, hogy mi legyen. Ha taposom a féket, rossz irányban farol ki, telibe verem a szélsősávban a sort. Ha leszállok a fékről, telibe verem a sort a belsőben. Így lett az hogy leléptem a fékről, átlendült a fara, aztán beleléptem a fékbe, így kifordult az autó az üres szembe sávba. Ezt egy VDC megoldja, és inkább legyen.. :-)
szelod914-10-2020 11:47:10 // 12318
Nekem hiányzik a teljesen kikapcsolható elektronika. Pont amikor kezdődne a bugi, akkor nyúl bele mindig. Amikor már egy kicsit kellene ellenkormányozni, vagy igazán uralni akkor belefog. Nyílván a biztonságos autózás volt a fő szempont, de nem bántam volna, ha ki lehetne kapcsolni.
WarbiRunner (Gyuri)14-10-2020 11:45:10 // 12317
Nekem a várakozásaimat messze felülmúlta :-) Pont a sok kis finomság miatt egy egész más kategória mint amire számítottam. Egy viszonylag modern, összerakott, használható autóba becsomagoltak egy rakat igazi olaszautóságot. Vagy hagyományos autóságot. :-) És érződnek a mérnöki munkaórák is rajta, ki van találva, jó műszaki összhangban van mindene.
forrasr14-10-2020 09:38:08 // 12316
Ár-érték arányban egy igazán jól "megkomponált" kis autó a Giulietta, van benne élményfaktor is annak aki értékeli az ilyen kis finomságokat.
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2020 17:10:14 // 12315
Aha.. megnéztem a manualban. :-)
D mód" VDC és ASR: olyan beavatkozsi határértékek, melyek lehetővé tesznek egy szórakoztatóbb és sportosabb vezetési módot..."
Hát akkor ezt is baromi jól csinálja, mert úgy érezni, hogy elektronika beleszólása nélkül vezetek. De ha baj van, akkor azért ott figyel.
Öcsi13-10-2020 16:44:50 // 12314
Tudtommal A-ban és D-ben van, N-ben nincs.
Öcsi13-10-2020 16:42:26 // 12313
Alulról a harmadik képen látszik, hogy számozottak az erek. Autóban én még nem láttam ilyet, na de én nem vagyok autóvillamossági szer. ő már biztosan látott. Viszont sok szekrényt kötöttem ( pl. PLC ) amibe 4- - - 36 eres 1,3 mm2 keresztmetszetű számozott kábel ment.
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2020 16:40:30 // 12312
Egy kérdés. A Giuliettában van VDC? Vagy kipörgés gátló? Esőben most rendesen ésszel kellett a gázt nyomni, mert kipörög simán 3-masban is. Nem éreztem hogy erőlködne az elektronika XD A piktogram sem villogott asszem. Mostanában csak D-ben használom, úgy tudok szépen váltani, és valahogy így kellemes vezetni. Az N darabos picit.
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2020 15:18:35 // 12311
Én is furcsának tartom, lehet a képeken már egy javított példányban cserélik a fekete drótokat a javítókészletre. Nem tudom.. de majd megtudom, efelől nincs kétségem XD
poteka13-10-2020 15:12:52 // 12310
Nem létezik, hogy gyárilag az összes egyszínű legyen. Túrtam már bele néhány kábelkorbácsba, de ilyet még nem láttam - maximum utólagos vagy kereskedő által beépített riasztó környékén.
A kapcsolási rajzon is vannak színek jelölve.
Mi van, ha nem egy, hanem egyszerre 2-3 kábel törik el? Nem kezdeném el találomra összekötni őket.
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2020 12:05:32 // 12309
Ennyit a színekről XDD Így tényleg tökmindegy.
szelod913-10-2020 11:02:08 // 12308
Itt van egy jó kis útmutató a javításról.
poteka12-10-2020 15:30:15 // 12307
Azért egy jobb villanyászboltban lehet kapni méterre jó minőségű gyengeáramú vezetéket akár 8-10 színben. Csíkos nyilván nincs, oda én olyat vettem, ami a kábel alapszíne volt.
A köteget elnézve inkább kicseréltem az összeset, beleértve az ablakfűtés vastagabb kábelét és az antenna koaxkábelét is (az autó a hátsóablak-fűtés gőzölt hálóját használja antennának is).
Kb. bő 15-20 centit vágtam ki és kb. 30-at toldottam vissza eltolt forrasztásokkal, zsugorhüvellyel és a köteget betekerve fekete szigetelőszalaggal. A lényeg, hogy a forrasztások ne essenek egybe és ne azon a részen legyenek, ahol nyitásnál hajlik a kábel (a gumiharangban ne legyen forrasztás).
Azért jó hosszabbra hagyni, mert gyárilag egyrészt szar a kábel minősége (hidegben törik a műanyag burkolata és réz is kevés van benne), másrészt gyárilag rövidre van szabva, teljesen kinyitott csomagtérajtónál megfeszül.
A készen kapható javítókészletek ha jól emlékszem sarukkal dolgoznak, azzal csak az a baj, hogy jóval vastagabb lesz a javított köteg és nehéz visszatenni a helyére, illetve a sarus csatlakozókat nehezebb úgy szigetelni, hogy ne érjenek egymáshoz és a kasztnihoz. De ha valaki ragaszkodik a sarukhoz, akkor a javítókészletet is előállíthatja 1-2 ezer forintból egy óra alatt.
Kazes☻12-10-2020 11:31:52 // 12306
Olyannal dolgoznak, amilyet rendelnek... és olyat rendelnek, amilyet kikalkulálnak és a többi és a többi! :)
WarbiRunner (Gyuri)12-10-2020 11:27:25 // 12305
Na akkor nem kérdés a forrasztás, pláne annak ismeretében, hogy milyen vezeték minőséggel dolgoznak újabban az autóiparban. A lányomnak nyakláncot csinálni sem adnám oda.. XD
Öcsi12-10-2020 10:59:42 // 12304
A neten 18000 és 35000Ft között van 1db vezeték köteg (Meat&Dorina, Vemo stb). A bal o. drágább, mert itt 13db vezeték van, és a cső, a jobb o. csak 8db, ebből 1 árnyékolt.
Ha lenne a közelben egy szerelő, aki csinált már ilyet, én szivesen el vinném hozzá.
Kazincbarcika mellet lakom, a közelben az nálam 100km-en belül van.
Öcsi12-10-2020 10:48:43 // 12303
2016-ban vettem az autót ( 2010-es), már az első évben hozott egy hibát, jobb oldali tolatólámpa nem világít. Ekkor még nagyon új volt minden, de a fórumon a vezeték szakadást valószínűsítették. Igazuk volt. Itt még ez volt az első javítás. Ezután a hátsó ablaktörlő nem működött (2017), ezt is javítottam. Majd következett a baloldal. A csomagtartó nem nyílt ki a jelvényről, ezt is javítottam, közben találtam olyan vezetéket még egyet, ami el volt szakadva. Ezt is javítottam , azóta jelzi a műszerfalon, ha nyitva marad a csomagtartó. A bal oldalon már volt 3 forrasztás, amit még az előző tulaj csináltatott. Nyilván nem szín azonos vezetéket használok, mert nincs csíkos vagy pettyes vezetékem itthon. Szilikon vagy gumi szig. vezetékem van.
WarbiRunner (Gyuri)12-10-2020 10:01:07 // 12302
Persze hogy mindegy, én is olyan vezetékkel oldottam meg, ami volt. Egyenként elvágtam-betoldottam mindet. Azért elegánsabb ha szín azonos, még ha nem is látszik :-) Plusz könnyebb megcsinálni, nem kell egyesével toldani a vezetékeket, nem tudod összekeverni forrasztáskor. De tény, hogy óriási jelentősége nincs :-)
berobbantam12-10-2020 05:20:33 // 12301
Nekem is eltört a 156-on.Abba cserélhető.Van egy stekker a csomagtér ajtóba egy másik a kalaptartó alatt.De én is forrasztottam.Csak épp gumi szigetelésű vezetéket használtam műanyag helyett.Ez pont az a hely ahol szerintem tökmindegy a vezeték színe.
WarbiRunner (Gyuri)11-10-2020 21:10:26 // 12300
Attól függ :-) Hogy pl. mennyibe kerül. A 159-nél megforrasztottam, de nyilván nem volt színazonos vezetékem. Szóval a javító készlet előnye, hogy színazonos lesz vele minden kábel a javított szakaszon. Nyilván ha drága, értelmetlen, de pár ezrest megérhet. :-)
Jimmi T.11-10-2020 12:26:41 // 12299
Egyetértek , nekem két-három évente olyan 5000 ft hogy villamos Béla megforrassza vagy kiváltsa az éppen aktuális szakadást .
Marcika10-10-2020 20:45:53 // 12298
Hello!

A csomagtartó átvezető kábeleire gondolsz?

Nekem nincs benne tapasztalatom, de minden infó infó - hátha:

Nekem a szerelőm azt mondta megvehetem, de szemfényvesztés a javítókészlet. Autóvillamossági szerelő váltotta ki szakszerűen a hibás szakaszokat, jóval olcsóbb volt, gyorsan készen volt vele.
Öcsi08-10-2020 10:45:36 // 12297
Egy kis segítségre lenne szükségem. A hátsó vezetékkötegeket akarom cseréltetni, hol rendeljem? Van-e különbség a 2.0 vagy más típusok között? Az árban nagy szórások vannak. Köszi előre is!
G-MANN🍀05-10-2020 14:33:42 // 12296
fontos a felni szélessége is, 7,5 széles felnivel ok lehet :-)
G-MANN🍀05-10-2020 14:31:05 // 12295
ahogy nézem nem írt senki a 225/45 18R méretről, annál 101,25 mm az oldalfal magasság (be is férhet, bár én gyári méret párti vagyok), 235/45 már 105,75 mm,
225/40 csak 90 mm
Aron105-10-2020 13:48:23 // 12294
upsz, tenyleg, figyelmetlen voltam. Koszi!
Zolibácsi05-10-2020 12:57:44 // 12293
Elég 2-t le görgetni és ott a válasz
Aron105-10-2020 12:43:55 // 12292
Ha mar gumi garnitura, valakinek van tapasztalata 225/45 R18-as kerekekkel? Befér? Csak mert most kaptam defektet a /40-essel, és gondoltam a kövi szett lehetne /45-ös.
Zolibácsi04-10-2020 22:19:21 // 12291
Szóval szerintem el fog férni mind a kettő
Zolibácsi04-10-2020 22:17:03 // 12290
A 159 ről maradt egy garnitúra 235/45 r18, alá tettem a giuliettanak és elfert majdnem mindenhol, pedig azért tulmeretes volt. Bal oldalt a dob betétet dörzsölt csak ki kb 1-1 ujjnyi részén mert alaszedve bele ért. Azóta persze váltottam 225 /40 r18 ra nagy a comfort különbség a nagyobb kerék javára.
GEORGE04-10-2020 20:42:58 // 12289
Köszi
Marcika04-10-2020 20:36:42 // 12288
Szia!

Ezen az oldalon minden gyári alkatrészre rá tudsz keresni. Most én megelőlegeztem adatokat, de a legjobb, ha a főoldara lépsz, beírod az alvázszámod, és akkor biztosan a te autódat fogja mutatni:

https://7zap.com/en/catalog/cars/Alfa%20Romeo/brand/2/0/GIULIETTA/GIULIETTA%20(2010-2013)/Alfa%20Romeo/NURONVBFOHNHSTZxd2tQTUVGUkh4VUtwM3h1L1RhOW1ydm8wNnFvTU9LNXJtdjdhWlNoUytVUENCM2k4bWdMYXJXNGpET3JuMUs2QXRHcXZablVia0crNi9wKzJSeGdSUXBjVEZuMUo4aGN5d3BXRDIzU0Q5RVV0OWxJc2ViZzlaNFd5UUlPZ1dpV1Jqb3NLRzQ2VjJmVjV0ZEFIblAvV1grejZxRDRpZXhLMWdiUWNsV2p6V1padXZZNkovMDAycjRQZkU1d2ErTmVvSk1lVlhhNmhuQT09/6bbffde8b5b8077d2d0a5796da6eea3c:d9867bb2168d394d98a32427e9e87001/manufacturer/553/0.55300-010.1-0
GEORGE04-10-2020 20:25:10 // 12287
Sziasztok.

Van valakinek tapasztalata a Giuliettával 235/35 R19-es kerék mérettel?
Jelenleg 225/40 R18-as van.
A matek szerint kb 8 mm lenne alacsonyabb az oldalfala a 19-es guminak.

156-al sok évet mentem 225/40 R18-al gondok nélkül.
Kb a súlyuk is majd nem ugyan az. 4 év alatt egyszer kellett görgőzni az egyik kereket. Egyetlen egy gumi se bánta......
Arra lennék kíváncsi, hogy aki 19-el megy, annak mi a véleménye?
Bevállalható a remek útjainkra a 235/35 R19 vagy békéljek meg a 18-al?

Két féle felnit néztem 19-ben

Az egyik a 159 ti felni 8 x 19 ET 41

Ennek a külső széle 6mm lenne kijjebb és a belső széle 6mm beljebb.

A másik a Giulia felnije 8 x 19 ET 33

Ennek a külső széle 14mm lenne kijjebb és a belső széle 2mm kijjebb
.
GEORGE04-10-2020 19:59:00 // 12286
Köszi az infót!
GEORGE04-10-2020 19:57:59 // 12285
Az enyém 2013.05 havi és szerencsére nincs benne start/stop.
Marcika03-10-2020 22:46:56 // 12284
Sziasztok!

A kormányt szeretném kicserélni a ráncfelvarrtra. Újonnan olcsóbb is, mint az újrabőrözés.
Raktáron éppen TCT-s verzió van. Ahogy látom a hátulján ott vannak a kis F1 karok helyei.

Nem tudja valaki, a kormány hátsó burkolata lecserélhető?

Azt tudom, hogy a két kormány kompatibilis, csak most ez a TCT zavart meg. Nehogy ne tudjak majd vele mit kezdeni.

Tudja valaki?

Előre is köszi!
Marcika02-10-2020 10:17:23 // 12283
Ehhez találtam egy leírást egy olasz alfa fórumon, gyakorlatilag bemutatja a hátterét a hibának, és annak javítását. - belinkelem, toltok rá egy google fordítást, és érthető:

https://forum.clubalfa.it/threads/guida-ripristino-funzionamento-tergicristalli.124220/

Én kipróbálom az érintkezők megtisztítását, de én még a kapcsolóra is gyanakszom, mégis csak forgó-kopó alkatrész..
Marcika01-10-2020 14:57:05 // 12282
Köszönöm!

Ezt megéri megnézni.

Az antennaerősítőhöz nem értesz ? :D :D
forrasr01-10-2020 14:44:42 // 12281
obd -től balra fent, világosszürke/fehér doboz
Marcika01-10-2020 14:29:00 // 12280
vagy ez az amelyikben az obd csati is van?
Marcika01-10-2020 14:19:46 // 12279
a body computert hol találom?
forrasr01-10-2020 13:41:14 // 12278
Nagyobb bontás előtt én rápróbálnék a body comp F jelű csatlakozó kontakt "tisztításához" ha máshogy nem néhányszor kihúz-visszacsatlakoztat módszerrel, figyelembe véve, hogy az átvezetők elvileg rendben vannak, a motorod meg új. Még ami lényeges, hogy az ajtó hajlamos beázni az ablaktörlő motor tengelyének tömítésénél, ha vízben ázik a motor lehet az sem használ neki, érdemes ellenőrizni rendben van-e a tömítés.
Marcika01-10-2020 13:32:27 // 12277
Szia!

Hát nagyon köszönöm a segítséget!

Nem akartam gondolni az ajtóátvezetőre, mert autóvillanyász nekem azt már megcsinálta kb 3 hónapja, és bíztam benne, hogy az jó..

Nem mondom, hogy nem unom már ezt.

Kösz mégegyszer!
forrasr01-10-2020 13:22:53 // 12276
és még némi info:
"Ma ismét szakítottam időt. Mint előzőleg írtam a garázs beállás után nem talált pozíciót bármit csináltam. Motor 100% jó, kábel átvezető jó. Kivettem a BCU F jelű csádiját a 26 os lábon kell jönni a testnek a motortól zöld/barna vezetéken. 0,8 Ohm-ot mértem, gondoltam akkor ez is jó. A méréshez speciális tapintó tűt dugtam a csatlakozó lábára, ami 0,7 mm átmérőjű. Vigyázz, ha nagyobb kitágíthatja a csati lábát! Gondoltam ez is megtörtént, hiba a BCU-ban van. Összeraktam, láss csodát, azóta is mint soha tökéletesen működik. Lehet, hogy az a néhány tized Ohm hiba hiányzott. Akkor másoknál lehet keresni a motor betestelését, nekem 0,4 Ohm volt. Gondoltam ez semmi, de, lehet összeadódott a hiba ezért nem állt meg, néha meg jó volt"
".... A műszer hibát leszámítva (0,1 ) a motor testelése 0,4 ohm. A motorban lévő kapcsolót korábban szétszedtem, takarítottam, jó 0,4 a vezérlő jel előremenő. A BCU-nál már 0,8 ohm és ebben még nem volt benne a csatlakozása, ami további, akár néhány tized lehetett. Javasolnám az F jelű csatlakozó ki-be csatlakoztatását néhányszor, persze levett akkusaru mellett.
forrasr01-10-2020 13:16:37 // 12275
Szia, Nah akkor egy olyan helyről aminek a nevét nem mondjuk ki más tollából idézem ezeket:
"A test az M001 Body Computer H csatlakozó 45-ös érintkezőjéből megy a H005 hátsó ablaktörlő kapcsoló 10-es érintkezőjére.
A hátsó ablaktörlő bekapcsolásakor a H005 hátsó ablaktör kapcsoló test jelet küld az M001 Body Computer-nek, a H005 4-es érintkezőjétől az M001 Body Computer H csatlakozó 40-es érintkezőjére.
Az M001 Body Computer a gyújtásvezérelt kapcsolt +12V tápot (INT) kapja a G csatlakozó 2-es érintkezőjén - az indítás ki van kapcsolva (INT / A) a G. csatlakozó 9-es pólusán.
Az M001 G csatlakozó 11-es érintkező a Body Computer referencia test.
Az M001 Body Computer a vezérlőjelet az E csatlakozó 20-as érintkezőjéből N016 hátsó ablaktörlő motorjához küldi. Ez indítja az ablaktörlő motort.
Az F csatlakozó 26-os érintkezője fogadja az ablaktörlő motor végállásakor érkező test jelet, amely leállítja a motor működését.
vezeték színek:
N - fekete
VM - zöld/barna
BG - fehér/sárga
L - kék
H - szürke
NZ - fekete/lila
VH - zöld/szürke"
"Javaslom megnézni az ablaktörlő motor fekete színű test vezetékét és a zöld/barna színű vezetéket, hogy nincs-e szakadás az ajtó átvezetőnél....
....ha minden jó, nézd meg a Body Comp-on az F csati 26-os pontján a motortól visszajövő jelet. Ablatörlő lapát végállásnál testnek kellene lennie. Ha ott van, akkor a BC-ben lesz a hiba."
Marcika01-10-2020 13:04:49 // 12274
Sziasztok!

Valaki tudja esetleg mitől élhet önálló életet a hátsó ablaktörlőm? (Giulietta 2011, 1.6jtdm).
Már korábban is volt gond vele, állandóan máshol állt meg. Kicseréltettem új Valeo motorra, ekkor jelezték, hogy amúgy a kar is elvan rohadva, szóval úgy forgatták ahogy akarták.

Mindegy nem sajnáltam egyikre se a pénzt, csak működjön. Működött is.

Aztán most elkezdte azt hogy:

- vagy nem áll le, hiába kapcsolom le (csak autó leállításra áll meg)
- vagy megáll, de rögtön, és ott ahol és amikor lekapcsolom
- vagy megáll, de csak "x" db mozgás után - véleményem szerint ez volna a jó működés

Előre is köszönöm, ha valakinek volna megoldása!
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2020 17:43:49 // 12273
Hát ez.... :-)) Elmentem a gyerekekért a suliba. Szakad az eső, hideg vacak idő, víz mindenhol, a forgalom se kicsi. Giuliettába be, a kabinban egy perc múlva 22 fok, az ablaktörlő csinálja a dolgát magától, a lámpa felkapcsolt. Semmihez, de semmihez sem kellett piszkálnom. Ilyen van? XDDD
Mire hazaértem tudatosult, hogy ilyenkor már rég a párával szoktam küzdeni bármelyik autóban. Ez meg nem is párásodott.
Szuper kis gép :-)
Robi7529-09-2020 15:58:32 // 12271
Köszönöm, azt gondolom csak a kiolvasóval tudom rögzíteni...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.