Forum >> Giulietta

WarbiRunner (Gyuri)13-06-2018 10:56:47 // 10061
Tisztán városi szütymörgésben, rövid távokon (pláne télen) mekkora az étvágya amúgy? 11-ből elvan? Vagy inkább számítsak többre?
Kazes☻13-06-2018 10:52:23 // 10060
Szerintem nézzél ki Érdre Józsiékhoz, ahol Peti biztos tud valamit... ;)
poteka13-06-2018 10:33:59 // 10059
Megkérdeztem időközben az Alfadepónál, szerintük az a Giulietta-mankókerék, amibe belefér a Bose mélynyomó, az 16-os. Van valakinek olyan felállás, hogy Bose mélynyomó van a mankókerékben? Ott hány collos a kerék, valóban 16-os?
Golyszi13-06-2018 10:33:55 // 10058
Ezt én is adom! Még most is a faragott GQV videokat nézem :D

GT-t mikor eladtunk, család alapítás miatt, Úgy voltunk, hogy 59, 2.4 TI...de
hirtelen felindulásból lett Giu 1.4 120.. :D Első menetre 3 fővel, 18" kerekekkel egész jól indult. Nem volt az a gyomor forgató nyomaték király, de ment!
De nem volt az a "ugrálós" autó, kellett valami játszós is. Jött a 155 lovas Mito. Abból volt 2 is :). Megfaragtuk, 190pacit tudott az.
A gyári QV nem annyira agilis mint a faragott 155ös mito. De más is volt a funkciója.
Én amondó vagyok, mint minden jó alfa tulaj, "lelkére" oda kell figyelni ahogy már írták elöttem is.
Közel 1 éve használom a QV-t télen nyáron. 3évig használtam az 1.4-est.
Eddig plusz költésgem, a kettő között a többlet teljesítményből adódik egyedül. (fogyasztás kb 3L +/100km)
Karbantartás, használat ugyan az.
- Olaj, szürök 8000km/évente
- turbós révén, hütésre odafigyelve

Multiair a benzines palettából nekem kimaradt. De a motor karakterisztikája nem sokban tér el a 155ös mito motorjához képest.
pe-Ti13-06-2018 10:22:27 // 10057
Ciao!
A nagy fék opció volt mindegyikhez tehát bármelyik verziónál belebotolhatsz. A defektjavító volt az alap a pótkerék szintén feláras tétel volt ezért nem sokan rendelték meg anno ergo kevés az esély, hogy találj 17-es mankókereket.
KrTibi13-06-2018 09:53:56 // 10056
Giulietta vagy 159 17-es mankókerék. Esetleg valami Opel 17-es is jó lehet, de azt próbálni kell. Teljes értékű kerék sajnos nem fér be a gödörbe.
Szerszámok a tálcán egy szivacs betétben, emelő zsákban.
Gegee13-06-2018 08:19:26 // 10055
Jól összefoglaltad a dolgokat. :) 147 után én is úgy voltam vele, hogy szerettem volna valami ütősebbet, ami fenntarthatóságban is kompromisszumképes, viszont nem is Golf GTI, mert az valahogy nem én világom. Adott volt egy lehetőség, hogy kipróbálhattam az 1.75 Tbi-t. Check engine visszajelzője világított, így nem tudtam akkor dynamic-ba tenni, de úgy szálltam ki így is, hogy ezt a karakterisztikát kerestem, ebbe a köntösbe zárva. Aztán elindítottam a vadászatot utána. De ez már történelem. Ebben az időben 2 QV volt kapható MO.-gon a Hahu-n. Mind a kettő tatabányai volt és külföldről behozott, sérült vagy törött, de javítottként árulva. Fáradságot sem vettem, hogy megnézzem, mert sérülésmentest és kevés km-eset kerestem. Erre csak külföldön volt lehetőség. Itthon, ebbe a teljesítménybe kevés, vagy nincs is alkuképes darab.
poteka13-06-2018 07:18:23 // 10054
Nna, mindig tanul az ember valamit, köszönöm. Azt tudtam, hogy a nagy fék máshoz is van, inkább úgy írtam, hogy itt elkerülhetetlen.
Viszont a pótkerekes megoldással megleptél. Milyen pótkereket lehet venni, ami felmegy a QV fékjeire? Valószínűleg beruháznék egyre, meg emelőre is, mert nekem az sincs benne.
Öcsi12-06-2018 22:31:08 // 10053
- Vedd meg a legerősebbet, mert ha nem, akkor annak a videóit fogod nézegetni sóhajtozva a Youtube-on :))))))
Hát ez bizony igaz!
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2018 21:54:30 // 10051
Ja, de nalunk egy szörny már van. :-) Minden autós vágyamat teljesíti. A baj inkább az, hogy fel tette a lécet nagyon.
KrTibi12-06-2018 19:55:30 // 10050
A fék-felni téma nem csak a QV-t érinti, ugyanaz a 330-as Brembo kérhető volt a kis motorokhoz is.

A Bose és a pótkerék nem zárja ki egymást, kiveszed a hungarocell betétet, pótkerék be, mélynyomó a közepébe. Volt ilyen gyári verzió. Az emelő egy zsákban van a csomagtérben, a bal kerékdobnál. Emiatt ne legyen para :)
Kazes☻12-06-2018 19:33:56 // 10049
Na, látod... te meg már maj'nem eladtad egy vacak cégesverda miatt...! :)
poteka12-06-2018 19:16:20 // 10048
Én inkább vásárlási tanácsadónak szántam, távolról sem elijesztésnek. Látod, magamat sem sikerült elijeszteni, pedig a mindennapokban a feleségem használja a QV-t a városban. Nekünk sem teljesen racionális választás (nyilván, mégis mi szükség van 235 lóerőre és 340 NM nyomatékra :)), de talán ezekre érdemes figyelni, ha QV-je van az embernek, vagy arra vágyik.
Nekem amúgy a feleségem tett pontot annak idején a végre:
- Vedd meg a legerősebbet, mert ha nem, akkor annak a videóit fogod nézegetni sóhajtozva a Youtube-on :))))))
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2018 18:19:17 // 10047
Áhh köszönöm :-) Kellően elijesztettél, de nem is baj. Dédelgetős autó már van egy. A kompromisszumok amiket írsz egyébként nem súlyosak, 11 éve Alfázunk, azóta nem állunk padkára :-D És farral parkolunk ha lehet :-)))
Nálunk nem sokat futna, ezért vagyok vele úgy, hogy mindegy a motor, csak jó állapotú, szép, jól felszerelt autó legyen. 6e/év, sok rövidtáv.
poteka12-06-2018 17:21:02 // 10046
A QV birtoklása és használata áldozatokkal is jár. 17-esnél kisebb kerék nem megy rá (225/45 R17, nekem ez a téli méret) a fékek miatt. Lemezfelni ekkora méretben nincs rá, azaz télen is alufelnit kell használni. Ha normál alufelni, akkor a karbantartására kell többet költeni, ha télálló, akkor meg alapból drágább. Az enyémben ráadásul Bose hifi van, gyári mélynyomóval a pótkerék öblében, így nincs pótkerekem, csak defektjavító szett. Nekem személy szerint ez egy parafaktor, mert egy kicsípett oldalfal mozgásképtelenné teszi az autót.

A peres kerékre vigyázni kell minden fekvőrendőrön, padkára állásnál, padka mellé állásnál, rossz úton stb. Ettől függetlenül nekem a tél végén sikerült egy osztrák kútnál az intercooler alját megütnöm egy padkával, majd az ebből elszabaduló lamelladarab rövid úton kinyírta a turbót is, úgyhogy 110-zel és kb. 50 maradék lóerővel jöttem haza 400 km-ről. Végül intercooler csere és turbófelújítás lett a dologból.

Irdatlan hőt termel a motor és megdolgoztatja a turbót is, figyelni kell a visszahűtésre és hidegen sem szabad nyektetni. A motortérben a műanyag csatlakozók gyorsabban öregszenek, mint egy átlagautóban. A turbó olajzócsőjében van egy kis szűrő, amit érdemes tisztítani/cserélni (akár a komplett csövet is), használt QV-k esetében nem biztos, hogy ez a múltjában valaha megtörtént. A pár miliméteres lyuk eltömődése rövid távon kinyírja a turbót. A gyári olajpumpa messze van a tökéletestől, meg tud úgy hibásodni, hogy egyszercsak kevesebbet szállít. A új alkatrész már más cikkszámon fut, szóval javítottak rajta. Viszont legalább nem drága, 60-70e Ft, de ha nem veszed észre, akkor szép lassan komoly pusztítást végezhet (hajtókar- és támcsapágyak, turbó).

Szóval a QV kompromisszumokat igényel és dédelgetést, vigyázós használatot. Érdemes sűrűn nézegetni a folyadékokat.
Cserébe viszont már a tudat is boldogító, ahogy a forgalomban haladva tudod, hogy fölényes tartalékokkal rendelkezel. Országúti előzésnél, autópályán gyorsításnál fantasztikus élmény a mai napig, nem tudok betelni vele.

Szóval QV-t csak akkor, ha nagyon jól dokumentált az előélete és az eladón látszik, hogy ő is gondos gazdája volt. Az olaszoktól behozott autóknál ez komoly rizikófaktor, mert ott nem feltétlenül hosszú távra tervez az első tulaj, de a kinti márkaszerviz sem garancia semmire. Nekem beletört tőcsavarral rakták vissza a szívósort a garanciális turbócsere után (még a kinti olasz tulajnál történt), mert hülye helyen volt és úgy gondolták, jó lesz az úgy is. Én meg több körben javíttatom ki a slendriánságokat, amelyek most ütnek vissza.

Hazai piacos azért nincs szerintem, mert a válság kitörése után nem sokkal kevesen vettek nálunk ilyesmit, pláne 9.5-10 milliós QV-t, maximum dízeleket. Aki meg 10 millióval benzines hot hatch-et akart, az VW Golf GTI-t vett meg hasonlókat.
petbalog12-06-2018 13:51:25 // 10045
Én is Székesfehérvárig mentem az enyémért, de megérte. :D Jövőhéten kedden vagy szerdán ott járok, keress meg, ha érdekel a gépezet élőben és kipróbálnátok. :)
Piritu - 1.000.00012-06-2018 12:51:18 // 10044
"Autoscout hoz 1300db-ot 100e km alatt, itthon meg kb 30 autó a választék," - többek közt ezért is mentem 9600 km-t mire meglett a Spider :-)
KrTibi12-06-2018 12:44:53 // 10043
Ültem többfélében, a facelift előtti alap ülés nekem is furcsa volt. A későbbi kagylósabb, szerintem jobb. Merevséggel nincs baj, egy dolog zajong nálam, a vezetőoldali ablaknak van egy enyhe nyiszogása rossz úton, de csak melegben.

A futómű nem egy pihe-puha álom, gyári sportfutómű+18", néha bántónak érzem, de kisebb kerékkel nem ennyire rázós. Furcsa volt először, hogy nagy a fordulóköre, legalábbis nagyobb, mint amit a külső méretek alapján várnál.

Én is azt mondom, hogy próbáljatok ki egy 120 lovast, jobb mint a számok alapján gondolnád. A 0-100 lehet, hogy soknak tűnik, de kellemes a karaktere, jól adja elő magát.
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2018 12:00:48 // 10042
Meglátjuk, nincs nagy felhozatal sajnos, hogy könnyen kipróbálhatnánk. Itt keleten konkrétan egy van, az sem a biztató kategória. Kicsit kontrasztos, hogy az Autoscout hoz 1300db-ot 100e km alatt, itthon meg kb 30 autó a választék, aminek nagy része fekete. Márpedig fekete autónk még egy nem lesz az teljesen tuti. :-D Azt is furcsállom, hogy szinte mind külföldről behurcolt autó. Eddig kettő akadt fent a listán, aminél a megérzésem azt mondja, hogy meg lehetne nézni. Egy 120 lovas, egy QV. Szóval türelemmel kivárós projekt lesz ez úgy látom. De egyszer csak ránk talál a megfelelő darab :-)
petbalog12-06-2018 09:05:10 // 10041
A QV talán 1.5-2 cm-rel alacsonyabb a simától, ilyesmi rémlik. Nekem most kapott 3-4 cm ültetést a sima, így azért már néhol odafigyelős. Én továbbra is azt javaslom, hogy próbáljatok ki egy 120 lovast, meglepően jól megy azzal is a gép és nem feltétlenül vagyok benne biztos, hogy 9.4 az a 9.4... :) Nekem a Multiair 7.8 gyárilag, de sosem mértem még.
Nekem a navi kijelzője szokott néha megtalálni egy frekvenciát és zizeg picit, de nem általános, csak néha-néha, más nem nagyon van. Csendesnek abszolut csendes, pályatempónál van már némi szélzaj, de számomra nem vészes és a zenehallgatás bőven elnyomja.
Számomra az ülés nagyon kényelmes, ez a félbőr/szövet a legjobb kombináció talán praktikusság/esztétika szempontjából és 5-600 km után is úgy szállok ki belőle, mintha mi sem történt volna. Próbáltam az alap ülést is egy 120 lovasban, az nekem furcsa volt kicsit, annál el tudom képzelni, hogy valakinek kényelmetlen.
WarbiRunner (Gyuri)12-06-2018 08:36:23 // 10040
Köszönöm a hasznos infót! :-)
Rohodi Mihály11-06-2018 23:46:15 // 10039
Kulonbseget kell tenni a sajat/beszamitott auto, illetve a "bizomanyos" auto kozott. A bizomanyost nyilvan kevesbe ismeri egy markakereskedo/markaszerviz, hacsak nem folyamatosan oda vittek a szervizekre, karbantartasokra. A Rieglernel levo Giuliettak altalaban bizomanyosak, kintrol hozza be egy sokatok altal ismert, es megbizhatonak, korrektnek tartott srac - en nem ismerem, bar volt nalunk autoja allapotfelmeresen, amit aztan meg is vett az erdeklodo.
AlfaWatch11-06-2018 22:34:43 // 10038
Szép estét😀!
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2018 21:43:36 // 10037
Még egy kérdés : 1.4 tb-nél az eu6 jelent hátrányt, vagy nem észrevehető a különbség?
Piritu - 1.000.00011-06-2018 20:46:53 // 10036
A 147 óta tempomat van a vasban, azóta 1.000 km is kevés a zsibbadáshoz...
Piritu - 1.000.00011-06-2018 20:37:21 // 10035
A mai "fogás",

a 120. a listámon szereplő 674-ből
Zolibácsi11-06-2018 19:57:39 // 10034
Én nem tudom úgy be állítani, hogy ne zsibbadjon a jobb labam
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2018 18:19:30 // 10033
Lehet a FAM-os vezetői "kirakat autók"-nál odafigyeltek az ilyen apróságokra. :-) Vagy már előttem orvosolták. Az enyémben teljes csend van, pláne az új gumikkal. Vagy az is lehet, hogy most még.. :-D
Piritu - 1.000.00011-06-2018 17:53:45 // 10032
konkrétan ilyen zajok (is) voltak...
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2018 17:36:50 // 10031
Köszi, volt pár Alfád, mentél pár km-t, szóval Tőled minden infó hasznos :-)
A pattogósság annyira nem számít, csak csillapítson rendesen. Nekem a 159-cel sincs bajom, nem igazán zajong abban semmi. Pedig porban hasalós Ti. Városban is átszoktam rá, mert egyszerűen pihenten szállok ki, nincs utcai harc. Csak csend, kényelem. Részemről az ideális városi autó csendes, és túlmotorizált. :-) Ez vált be, így tudok kívül maradni az "őrületen".
Az üzembiztonság jó hír :-) Évi 6e km, ezt kéne minél több éven keresztül hibamentesen futnia sok rövidtávval, de jó sofőrrel.
Ezért keresek max 100e körül futottat, az jópár évig csak olaj+szűrők és mehet. Ez az elmélet.

A QV futóműve egyébként sokkal alacsonyabb? A leendő tulajdonosnak vázoltam, hogy van 1.4 és 1.8. Hiába bizonygattam, hogy ez nem olyan egynégy... Azért még győzködöm, de akkor nem úszom meg a Multiairt. Kikereste, hogy 9.4-et gyorsul a 120 lovas... too much :-DDD
Piritu - 1.000.00011-06-2018 16:55:06 // 10030
Nekem bejött az ülése, most szálltam ki belőle egy 10 órás út után.
Piritu - 1.000.00011-06-2018 16:53:50 // 10029
Ugyan olyan 17-es kerekekkel hajtom a Giuliettát, mint a 159-et. Sőt a motor is ugyan az. A kaszni merevségével szerintem nincs semmi baj. Azt lehet érezni, hogy jó pár mázsával könnyebb, pattogósabb az úton. Nincs a tank fíling.
A beltér egyszerűbb, de zajmentes. A 159-nél sok ilyen-olyan zaj volt, az ülés is nyekergett (amivel aztán a szakszerviz se tudott mit kezdeni, de 100e környékén egyszerűen elmúlt).
Üzembiztonság terén nagy előrelépés a 159-hez képest. Azzal többször is fekve maradtam, a Giulietta üzembiztos.
Zolibácsi11-06-2018 16:26:31 // 10028
Ha a 159 - hez kellene hasonlítani akkor minőségileg egy lepcsovel lejjebb van a beltér. Nincs olyan prémium hatása. Ha egy másik autóhoz akkor nagyon is jó. Futómű nagy kerékkel szar úton jobban elpattog mint a 159. Normális úton semmi gond nincs vele. Korábban mondtam hogy az ülésekkel nem vagyok kibekulve. Zorges csak egy helyről jött eddig az szelvedo alatt rács. Gagyi rideg műanyag, mint a 159 nel is.
kisspeti2311-06-2018 16:00:11 // 10027
Szerintetek 166 ezer km-el merjek gondolkodni Multiair-ben?.. Szerintem ha cserélve lett volna a modul azt biztos írták volna a megjegyzésben...

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_1_4_tb_multiair_distinctive_1_tulajdonos_tempomat-13040292
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2018 15:28:37 // 10026
Ez az Autoforum Rieglerre is igaz? Van néhány Giuliettajuk nekik is.
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2018 15:15:43 // 10025
Még mindig böngészgetem a Julcsikat :-) Közben olvasok. A legtöbb teszt felhozza, hogy csavarodik és zörög a beltér, nem elég merev az autó. Tényleg? Mi az igazság?
otci11-06-2018 13:49:39 // 10024
Sziasztok,

ha valakit esetleg érdekelne...

szöveg...
Golyszi11-06-2018 13:14:15 // 10023
Köszi, bár szinte én csak a gombot nyomtam le :D
Cityre valami titkos szervezkedés megindult pár hónapja... nem tudom lesz e belőle valami. Talán az illetékesek jelentkeznek :)
Haddel11-06-2018 12:09:05 // 10022
Nagyon szép képek!
AlfaWatch11-06-2018 11:57:14 // 10021
Mi is varjuk! Kellene feher reszt csinalni a Giuliettaknak😉!
Golyszi11-06-2018 11:08:43 // 10020
Már nagyon várjuk a City-t :)
poteka10-06-2018 14:49:54 // 10019
Köszönöm! Akkor inkabb ezt az uj erteket hasznalom, biztos aludtak ra egyet Ninoék a gyárban ;)
KrTibi10-06-2018 14:38:30 // 10018
A 2016 év eleji útmutató ezt írja:
poteka10-06-2018 11:40:27 // 10017
Újabb kérdésem lenne: QV és 18-as felnik esetében a régi manuál 2.5-öt írt elöl és 2.3-at hátul guminyomásnak, újabban pedig 2.6 és 2.2 a mondás. Kérdés, hogy utóbbi csak az újabb, facelift utáni autókra vonatkozik? Vagy változott az ajánlás is? Valakinek nincs meg esetleg ez a frissebb guminyomás-táblázat egyben?
Érdekelne, hogy az új ajánlás mit mond teljes terhelés/folyamatos nagy sebesség mellett, mert ezzel megyünk nyaralni is.

Előre is köszönöm a segítséget!
kisspeti2310-06-2018 09:09:17 // 10016
Köszi, ez biztatóan hangzik :) azért kérdeztem csak, mert már egy jó ideje (legalább 2 hónap) fent van az autó és ráadásul jó áron, gondoltam hátha azért nem vitték még el, mert valami gáz van vele..
Köszi a tanácsot! :)
Rohodi Mihály09-06-2018 15:27:47 // 10015
Keresd nyugodtan oket, ez egy hivatalos markaszerviz. Biztosan van muszaki allapotlap az autorol, hiszen ok aruljak. Ha sajat autojuk (pl. beszamitott), jotallasi kotelezettseguk is van. Nem hiszem, hogy egy hivatalos markakereskedes- markaszerviznel megbizhatobb helyen tudsz venni Alfat. Illetve de, ha rokontol veszed, es ismered a kocsit is 😀😀
kisspeti2309-06-2018 09:26:22 // 10014
Nem vagyok túlzottan eleresztve pénzügyileg, úgyhogy egyelőre enélkül is meglennék :) Pesten ismeri esetleg valaki őket? Ha náluk veszek autót, lehet bízni bennük? Arra gondoltam, hogy valaki nálam avatottabbal mennék el hozzájuk jövő héten megnézni és ha okésnak tűnik, akkor el is hozni.. :) kereshetek ilyesmivel valakit Pesten?
István00209-06-2018 08:54:51 // 10013
Első faceliftig nem volt bluetooth zene, csak kihangosító. Viszont az alap rádió van benne, azt simán kicseréled egy 2 din androidra.
kisspeti2309-06-2018 08:28:02 // 10012
Sziasztok! Közel 4 év után cserélem szeretett 147-esem és Giuliettákat nézegetek. Korlátozott a büdzsé, így QV sajnos nem játszik, de van pár dolog amit keresek a leendő autóban (minél kevesebb km, bluetooth-os zene, minél kevésbé kiült ülések).
Ezt az autót ismeri esetleg valaki?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_1_4_tb_distinctive-13013201
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.