Forum >> Giulietta

poteka08-06-2018 20:11:58 // 10011
Megtalaltam az emelesi pontokat, felkerult a felujitott turbina felniszett es a Pirelli p-Zero Gt-k is. No meg kicsit kiglancoltam a verdat.



petbalog08-06-2018 09:17:50 // 10010
Én ennyire pontosan még nem figyeltem meg, de mivel D-ben sem kapcsolja ki a kipörgésgátlót teljesen az autó így simán lehet, hogy az nyúl bele kisebb sebességi fokozatokban a tapadás miatt. Azt tudom, hogy a Multiair már lejjebbről is ugrik kettesben is, de ott még be szokott néha figyelni a kipörgésgátló és simán el lehet nyikkantani az új nyárig gumikon is, háromban és négyben már nyilván nem tapasztalok ilyet, érzésre a hosszabb áttétel miatt valóban erősebbnek tűnik, de hát a kettest egyszerűen hamar le is forogja. Csatlakozok Golyszihoz az előbbiekben, 5000 felett tényleg észrevehetően kezd fogyni, dehát végülis csak 1.4. :) Ettől függetlenül szívóbenzin 200 lóig szinte minden megvan vele, max akkor nem, ha könnyebb a másik autó. Nekem érzésre N-ben olyan 2500 körül kezd jelentkezni a nyomatékcsúcs és onnan 5000-5500-ig végig tol, D-ben már 2200 környékén is megjön az erő és jobban is megy nyilván, mivel még +20 Nm.
Számomra az összes eddig vezetett (nem kevés) és birtokolt autó közül ez a hétköznapokban leginkább autózható, szóval erősen tudom mindenkinek ajánlani a turbóbenzint. :)
petbalog08-06-2018 08:59:14 // 10009
Nekem csak ez a 19-es felni túl sok egy kicsit, de amúgy nagyon rendben van a gép! :D
Gegee08-06-2018 00:21:23 // 10008
Sziasztok! Érdekes Giut lőttem Lengyelországban. Nekem túl sok, de élőben jól nézett ki.
Chianti08-06-2018 00:16:40 // 10007
Így is van! Ebben a színben, meg ezekkel a felnikkel csak dögös lehet... :o)
Jorjie08-06-2018 00:16:22 // 10006
Gratula a K-hoz! :-)
Öcsi07-06-2018 22:38:53 // 10005
Én soha nem emelem a gyári helyeken (nem is kerestem). Kicsit beljebb tolom az emelőt valami fix helyre, az emelőre gumit teszek ( ami a Hajdú Energomat alatt volt), az emelő karjával így csak kicsiket tudok emelni, de így is hamar megemeli az autót.
poteka07-06-2018 22:21:57 // 10004
Üdv az Uraknak,

Kereket cserélnék az autón krokodilemelővel, de nem tudom kideríteni, hogy hol vannak az emelési pontok az autón. Van valakinek tapasztalata? Elöl és hátul is érdekelne, mert most megy fel a 18-as felújított turbina felniszett, amivel kijött a gyárból.
Jimmi T.07-06-2018 21:15:24 // 10003
hét év után is még mindig dög :-)

WarbiRunner (Gyuri)07-06-2018 18:22:03 // 10002
Sok év dízel után jobb is a nyomatékból autózás. Kingám a TD-vel végigment a Lillafüred - Eger szakaszon lényegében végig 3-masban. És nem volt lassú. Csak figyeltem :-) Szóval neki ez való :-)
KrTibi07-06-2018 17:52:27 // 10001
Váltó áttételben fordulatszámmérő szerint nincs. Pedig M32 váltó volt, a Giulietta-ban C635. Ugyanyannyit minimum eszik, mint a tied, Vegyesben 7.8-8L. Országúton könnyű lábbal bemegy 7L alá. A Bravo 3-4 decivel többet evett.
Nálam is így van, ahogy Alfawatch írja, 4-ben 2000-től jön a nyomaték, alacsonyabb fokozatokban 3000 felett. Dynamic-ban látszik is a műszerfalon, hogy a turbónyomás csak 4-5 csíkot megy fel. Ha felváltok 4-be, akkor felmegy végig. Az első szériás Euro 4 t-jet 2-ben is ugrott 2000-től. Plusz 18-as kerekeim vannak, nyilván ez is számít.
Golyszi07-06-2018 14:12:27 // 10000
Mutiair az nálam is kimaradt.
Volt 1.4TB chippelve, Egész dinamikus volt a GT 1.9JTD után. Ami furcsa volt benne hogy magasabb fordulaton elfogyott. De alacsony fordulaton nyomatékból simán autózható.
Fogyasztás város 7-8l, országút inkább 7 liter. Teljesítménye 290-300Nm és cirka 140-150le volt.
Mostani QV meg 1 szóval: BRUTÁL. chippel, kipufogóval, sport szürövel, egy vadállat!
IMÁDOM :)
Fogyasztás város: 10l. Enne többet is meg kevesebbet is :) Láb függő nagyon. Országút:7.5l Teljesítménye 400Nm körül, cirka 280-290 Le.

Egyik géppel sem volt semmi gondom!
AlfaWatch07-06-2018 12:50:37 // 9999
Szerintem is a 120as jo valasztas.nekem az van. Varosban nalam 12 korul fogyaszt. Igaz Pestrol Budara eleg lassan megy a dolog. 10 km 40-50 perc korul van.....szoval idoben sem keves😀. Palyan 7-7.5 neha kicsit gyorsabban kozlekedve, mint lehetne😉.
Az ereje meg elegendo. Varosban sok, palyan meg tud lepni 130nal is boven😀 megindul. A mulriairt en is nezegettem, de vegul ez lett. A teljesitmeny ellenete virgonc!
Azt en is eszrevettem, h 1-3 sebesseghez kepest 4.ben nagyobbat lep. Nem tudom mitol lehet.
Tipikus hibakat nem tudok. Az enyeknek a tengelykapcsolo pedal kattog kicsit kedden megnezetem szervizben, hogy mitol lehet.
petbalog07-06-2018 08:03:49 // 9998
Váltó áttételben lehet esetleg különbség? Bár igaz, simán megfoghatja jobban az Euro6 is... Fogyasztásban neked hogy alakul a gép? Anno azt olvastam, hogy a sima TB hajlamos legalább ugyanannyit vagy többet is enni, mint a Multiair változatok, a plusz erő mellett emiatt sem törődtem annyira azzal, hogy majd egyszer belemegy a modul ára.
Vásárlás előtt néztem sima TB-t is, ott 9.6 literen állt az átlagfogyi a feldélzeti szerint, viszont a hölgy bevallottan csak városban használta az autót, nekem 7.6-ot mutat a Trip B a vásárlás óta eltelt 18 ezer km-en a Multiair. Országút, pálya, város teljesen vegyesen és elég nehéz a lábam. :D
Shadin06-06-2018 20:31:04 // 9997
Sziasztok! TBI motorhoz van esetleg elérhető tech. leírása valakinek? Meghúzási nyomatékok érdekelnének. Köszi!
KrTibi06-06-2018 19:40:14 // 9996
Az ugyanilyen motoros Bravo-hoz képest szerintem picit rosszabbul megy 1-2-3-ban, abból ültem át. Pontosabban később jön meg az erő. De ezt betudom az Euro 6-nak és az egyel nagyobb keréknek. Így jó lehet a QV is, csak szerintem felesleges, ahogy kivettem nem az élvezet a fő cél. Egy közepes darab áráért olyan 1.4-est kaptok ami megszólal.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2018 14:27:26 // 9995
Okés, köszönöm. Az eddigiek alapján a 120 lovasokat figyelgetem főleg, és néha QV irányban elpillantok, a 10l nekem ingerküszöb alatt van :-) Aztán majd kialakul.
petbalog06-06-2018 14:21:42 // 9994
A Multiair is szívócső-befecskendezős, ellenben a QV közvetlen, ha jól tudom, de javítsatok ki, ha tévedek. Nekem 7,5 körül eszik a Multiair nagy átlagban, lehetne simán 7 alatt is, de az nem én lennék. :D A helyetekben én is a 120 lovasat venném, nekem is inkább az állatkodás miatt kellett az erősebb verzió, cseréltem is már modult, de így sem bánom, egyébként más baja nincs, magának a típusnak se nagyon szerintem, csomagtérajtó kábelköteg az valóban, mint már említették, ezen kívül szerintem semmi, nekem már sokan megkérdezték, hogy újonnan vettem-e, pedig 6 éves és közel 170 ezer km van már benne, de abszolut nem látszik rajta. :)
poteka06-06-2018 14:03:09 // 9993
A QV-ben nincs multiair, viszont városban 10 liter a minimum, klímával, némi araszolással 11-12 is lecsúszik, de mindössze 0.5-1 literrel kér többet, mint annak idején az 1.6-os Cmax-om és azért az élmény nem összehasonlítható.
Pályán viszont 8-9 között eljárkál, országúton pedig 8 alá is bemegy.
Engem sem érdekelt a fogyasztás, amikor megvettem, mivel kiszámoltam, hogy a mi éves futásteljesítményünkkel 1 liter többletfogyasztás éves szinten 20-30k forint.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2018 13:38:55 // 9992
Hát nálunk is :-) Nőnek autót venni... istenem :-) Csak Alfa lehet. Esetleg "lovacskás" Ford. Legyen kicsi, hogy jól férjen a városban, de legyen nagy, hogy minden beférjen. És PIROS. Oké :-D
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2018 13:34:28 // 9991
Értem, a kínálat viszont szűkös.Szóval ahogy a 159-nél is, itt is az lesz, hogy egy kiemelkedően jó állapot döntő érv lesz, legyen az 105 lovas, vagy QV. A 159-nél is minden előre elhatározott elvemet feladtam az állapotért és a bizonyíthatóan valós km-ért .
Azért most óvatos volnék, ha van ami kifejezetten kerülendő, abba nem nyúlok bele. Pl egy m.air egység árát szívesebben költöm benzinre. Ha egy QV 3 lityivel eszik többet városban, de nincs ilyen bánata (az multiair?), 5 év alatt eszi meg a multiair egység árát. Szóval köszi minden infót :-)

Az pedig, hogy családi autó.. ez pont a megoldandó probléma :-) Nekem megvan az autóm. A 159 megadja amit én autó fronton szeretnék. Hang, felszereltség, kinézet, erő. Lassan megtanultam 60-as pulzussal állat lenni, és mostmár élvezem. Apa nem akar egyterűt, mert az első kanyarban tetőre tenné és csak pillogna, hogy most mi a f.. van. :-) Kombit sem akar, a következő autója is berlina lesz (Giulia).
Ugyanakkor Anya sem akar egyterűt, ellenben nem sok van addig, hogy 5-en legyünk. :-) Úgyhogy Anyának kell egy autó, ami bírja a napi városozást, adott esetben el lehet menni úgy egy nyaralásra, hogy megpakoljuk a két Alfát és gyí.
Ez utóbbi miatt nyugdíjazzuk valószínű a 146-ot. Városba, környékre nincs jobb, elpusztíthatatlan, sose romlik el. De pályán abs nélkül,, dobfékkel már nem tudom jó szívvel vállalni akkor sem, ha évi 1-2-szer megyünk.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2018 13:11:44 // 9990
Köszi a választ! Még annyi, hogy a Multair ugyanúgy szívőcső befecskendezős? Mert ez tetszik a 120 lovasban, nem kell a szelep kokszolódással foglalkozni. Vezettem ilyen motorral Bravo-t, élhető dinamikája van.
poteka06-06-2018 13:06:11 // 9989
Én erre a célra egy 120 lovasat vennék még akkor is, ha nem érdekes a fogyasztás.
Második autónak, városozni egyszerűbb szerkezet való, mert az biztos nem romlik el benne, amit nem szereltek bele. A Multiair modul úgy problémás, hogy simán előfordulhat, hogy egy autóban egyszer elromlik és 3-4 kilóért ki kell cserélni. Ha számolsz vele, akkor nem gond, olyan, mint a kettőstömegű egy 200 ezret futott modern dízelnél.

Ettől függetlenül szerintem a Multiair 1.4-es és főleg a QV akkor nyer értelmet, ha valaki valamikor élvezkedni is akar vele, azaz valamilyen szinten kiválthatja a hobbiautót is (nálunk így volt eddig QV, hogy megvolt a családi autó, a városi szaladgálós és apa hétvégi rakétája egy járműben).
KrTibi06-06-2018 12:06:50 // 9988
Nagy bajok nincsenek vele, amiket eddig láttam: kábel törés a csomagtérajtónál, belső kilincs törés, váltógomb törés, lámpákban led halál. A Multiair-re nem mondanám, hogy kerülendő, csak potenciális zsebbe nyúlós hibalehetőség a modul. Viszont jobban megy, és általában jobban felszereltek mint a TB motorosak (ami egy Fiat T-jet). Teljesítmény vs. Megbízhatóság, de ez sarkított, egyátalán nem rossz a Multiair.
A 105 és 120 lovas csak a szoftverben különbözik, de a nyomatékuk ugyanannyi. Olasz piacon láttam 105 lovast, általában Impression (fapad) feĺszereltséggel. Se ködlámpa, se gyári rádió, se alufelni. A 150e km utáni kuplungcsere szerintem csak városi használatnál nem extrém. Vagy botlába volt az előző tulajnak. A kettős tömegűt pedig én is ledobnám a kuplunggal együtt, még akkor is ha épp jó még.
Zolibácsi06-06-2018 11:50:48 // 9987
Tudom szentség törés, de egy jó 1.4 tjet punto vagy bravó is jó lehet, ha ár érzékeny lennél. De ha feleséged csak giuliettat enged akkor megertem. Nálunk is ez van :)
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2018 11:09:31 // 9986
Sziasztok! Ha mégis Giulietta mellett döntünk (naponta, óránként változik a felállás), mire érdemes figyelni? A fogyasztás nem érdekes, a megbízhatóság és a városi használhatóság inkább szempont. Csak benzines jöhet számításba.
Visszaolvasva a 170 lovasokkal a multiair modul problémás. Ez a verzió kerülendő? Aztán láttam 105 lovas 1.4 TB-t hirdetve. Erről a verzióról nem is tudtam.
Aztán.. ilyen hirdetés, hogy 150e-t futott autó, kuplung, kettőstömegű frissen cserélve. Tényleg ennyit bír? Ha 1.9 jtd lenne, élből mondanám, hogy 100-at tekertek rajta... Mik a tapasztalatok?
Évente 6e km-re keresünk autót (ezért tökmindegy mennyit eszik), napi városi ingázásra, ami azért alkalmas évente 1-2 hosszabb kirándulásra. Az egyterű téma nem megy nekünk, így azt az évi pár kiruccanást kétterűvel oldanánk meg. :-)
Chianti05-06-2018 20:59:48 // 9985
A legszebb Alfa felnik... :o) És nagyon jól állnak a Giuliettáknak is...
Chianti05-06-2018 20:57:15 // 9984
Megértem, hogy nehéz megválni tőle... :o) Az enyém csak egy alap benzines, de én ezt sem szívesen adnám csak úgy oda... Max. becserélném egy Tibi-re... :o)
Gegee05-06-2018 20:39:20 // 9983
Hehe, na ugye milyen nehéz lemondani róla. :)
poteka05-06-2018 19:46:36 // 9982
Elozo hozzaszolasom targytalan, kisakkoztam, hogy tudom megtartani ezt a bestiat ;)
poteka04-06-2018 10:18:30 // 9981
Üdv az Uraknak,

Az én QV-m valószínűleg eladó lesz napokon belül. Váratlanul cégautó érkezik a családba, a QV meg városban szaladgálós második autónak kicsit sok, inkább veszünk a feleségemnek egy Mito-t vagy Fiat 500-ast.
Mivel nem így terveztem, ezért az elmúlt időszakban mindent (MINDENT) megcsináltattam rajta (összes folyadék, szíj, vezérlés, gyertyák, 2 új kerékszett télre-nyárra (felnik és gumik is), felújított turbó, új olajcsövek, szívóoldal dióhéjas tisztítása, új hűtő, új intercooler (ez utóbbit megütötte alulról egy padka).
Még a QV-jeleket is gyári újra cseréltem a sárvédőkön.
Szóval az új gazdájának még olajcserét sem kell majd csinálnia, talán az első ablaktörlőt érdemes egy év után cserélni.
108 ezer km-t futott, vezetett szervizkönyves, Bianco Pastello, gyári Zender spoilerszettel, tempomattal, félbőr ülésekkel, tolatóradarral, mélynyomós Bose-hifivel, 6-os kéziváltóval, de ülésfűtés, panorámatető és navi nélkül.
Sérülés- és rozsdamentes, Olaszországból jött tavaly év elején, az első két kötelező szerviz még ott volt meg. Minden dokumentum megvan a két gyári kulcs mellett.
Ha valakit esetleg érdekel, keressen bátran.
Most, hogy ezt ilyen szépen leírtam, jó lesz a hahu-ra a hirdetésbe is :).
Golyszi04-06-2018 09:18:58 // 9980
Csak nehogy az a piros legyen ami volt már Szfehérváron is...még beülni sem engedtek. abban akkor 100e volt benne :)
G-MANN🍀04-06-2018 09:15:18 // 9979
szuper!!!! :-)
osee_selespeed04-06-2018 08:47:05 // 9978
Meglettek az áhított felnik. 😁
VKG231!!! (156+75)02-06-2018 20:59:11 // 9977
Figyelj, 4 db 156 van a családban, ebből 3 alatt futómű is van :D

Ugyan csak 6 évig volt 155-ösöm es 2 évig 145-ösöm, de pont ugyanannyiszor kellett futóművet csináltatni ennyi idő alatt. Egyszer.
A 155-be pedig belement legalább 60 ezer km, a 156 fűnyíróba meg 120 kb a 10 év alatt...

Ha 40 ezrenként eldobod a 7 ezres Starlinet, az sem öt percet jelent, a trw 100-at azért el kell, hogy menjen...

Szóval túlpörgik az emberek ezt a kérdést, rengeteg emberhez került pont futóműjavítás előtt a használt Alfa, aztán megy a sírás...
Facebookon volt nemrég a sztori, hogy az emberünk kicseréltette a 4 lengőkart meg a stabpálcát, aztán még mindig kopogott, a faceliftes 150 lovas dízelt adta 450-ért, mert mekkora szar ez az egész.
Pedig csak stabrudat kellett volna cserélnie...

Szerintem nem kell tőle félni, egy a6 vagy passzát ezerszer szarabb ilyen szempontból. (Is.)
Kazes☻02-06-2018 20:46:50 // 9976
Az biztos, hogy szebb... de annak kevés az ajtaja, inkább neked lenne jó, jönni-menni. Szvsz. Meg nekem is jó lenne! :D
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2018 20:42:04 // 9975
Tudom, tudom.. 11 éve dízelezek, soha semelyiknek nem volt baja igazából semmitől. Lehetett napi 10km-eket nyúzni városban, vagy 3000 feletti fordulaton használni pályán. Újabban ilyet is hallottam, hogy az is árt :-) Sőt, szörnyű gonosz módon tegnap a 159-et városban regeneráltattam. Lehet hengerfejes is lett tőle :-) Nem nyomtam neki, megvártam míg befejezi, ennyi.
berobbantam02-06-2018 20:22:53 // 9974
Persze.Csak arra probáltam utalni,hogy ez is tul van lihegve.Mint elmész a diesellel a boltba és lesz egy méregdrága baja.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2018 20:14:16 // 9973
Ez megnyugtat, valószínű ezzel is az van, hogy a gyári alkatrészek elmennek 200-ig, aztán az u.gy. meg bír amennyit bír.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2018 20:13:34 // 9972
Az el lett vetve, mert a Gt szebb. Ezzel hogy vitatkozzak? :-D Egyébként is az a q4 problémásnak tűnik, az nem hiányzik.
berobbantam02-06-2018 19:02:46 // 9971
Szia
Amennyire én tudom a gt futóműve ugyanaz mint az 56-é.Enyémbe majd 170 volt óra szerint mikor vettem.Azóta mentem szűk 80-at.És nálunk elég szarok az utak.Cseréltem két első kutyacsontot,meg két felső lengőt.A lengőkar starline asszem.Valami 7000 volt darabja.Oké a szilentnél ki kellett hézagolni,plusz megzsíroztam rendesen a gömbfejet meg a szilentet is.De több mint 20000 van bennük és semmi bajuk.Evvel csak azt akarom mondani,hogy kicsit tul van lihegve ez a futómű kérdés is.Nem annyira szar az☺
Kazes☻02-06-2018 18:58:41 // 9970
És van még a CW, vagy az végleg el lett vetve?!
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2018 12:06:17 // 9969
Köszi az infót. Még megy itt a harc, hogy mi legyen, elég patthelyzet van :-) A Gt az egyetlen ami feleségem részéről szóba jöhet. Szép autó, viszont szerintem kevés az ajtaja és túl érzékeny a futóműve ahhoz amire nekünk kell :-) De lehet nincs igazam :-D Szóval vagy 146 nagy felújítás lesz, vagy egy kis futású benzines Gt.
Próbálkoztam a Giuliettaval, nyilván gyorsan pirosat kerestem :-) De a Gt ellen nehéz a küzdelem :-D
KrTibi01-06-2018 22:39:25 // 9968
A piros QV-t eladták már, egyik ismerősömet is érdekelte volna. Arra jutottunk, hogy annyira nem lehetett szakadt, ha ilyen hamar elment. Az a szürke GT tényleg nagyon szép, és nagy Alfa fan a tulaja.
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2018 22:05:19 // 9967
Számomra nem volt kétséges :-) Az a 100e km-es volna egy cartársé? Szép nagyon az is.
Kazes☻01-06-2018 22:00:02 // 9966
Egy biztos, autót választani tud! Dicséretes! :D
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2018 21:50:49 // 9965
Az a baj, hogy a teljes Gt felhoztalból konkrétan ez :-) Túl jók a fotók :-)
Egyébként az alig futott 1.8 ts azóta is eladó, azzal még ki is békülnék, ha alkuképes. A Gt teljesen alkalmatlan amúgy a feladatra, de én már ennyire menekülnék :-) Nem tudom mi lesz ebből..
Kazes☻01-06-2018 21:39:45 // 9964
Király! Van is egy eladó itt Amorén, patika állapotban, igaz kisebb motorral. Mondjuk az ovi környékére se menjetek majd vele! :D
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2018 21:35:06 // 9963
Milyen duma? :-)
Az a gáz... mutatom: Kingám rábökött erre. Ez tetszik neki :-)
Kazes☻01-06-2018 20:29:58 // 9962
Naugye...! Amíg én mondtam, hogy ugyanez a bajom, főleg a Ts-el, csak ment a duma...! :P De most már muszáj, mert elkezdted és Kinga is várja... hajrá! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.