Forum >> GT coupé

kru23-03-2007 13:33:44 // 772
Én úgy tudom nem. Figyelj, a dobozkát egyetlen egy csatinál kell közbeiktatni... Igen, van benne egy saját map, ami behazudja, hogy melyik érték helyett mit kell továbbítani az ECU felé, és az ECU ennek megfelelően kalkulál és megemeli a CR nyomást, áltag 300barral. Én úgy tudom így működik, nem több ennél... Ja, és úgy általánosságban (nem csak a doboz, bármilyen tuning): felejtsd el egy pillanatra a lóerőket, a nyomaték az, ami a lendkerékre, kuplungra, stb. jut, illetve ami végül a féltengelyekre kerül és terheli azokat. Itt az a kérdés, hogy a tuning után a nyomatékgörbe miként alakul. Nem csak a 4500-as fordulatról van szó. Egy jtd motor a csúcsnyomatékot leadja 2000 tájékán. Ott meg csak pörgeted már nap, mint nap... Persze a a Hirsch is megemeli 175LE-re, a nyomatékcsúcs nála 370Nm, de náluk alapból is 320Nm, nem 305, ráadásul honnan tudod a Saab-ban milyen kuplung, váltó, stb. van? Mennyi tartalékkal... Félreértés ne essék, én nem lebeszélek, csak ennyit sejtek a témáról. Tudni nem tudok, csak sejtek... Belevágni nem mertem, pont a fentiek miatt.
dyRo23-03-2007 10:25:42 // 771
Hmm.. Én úgy tudtam, hogy a 'dobozka' egyszerűen átveri az ECU-t, magyarán kívülről módosít a diagrammokon, és nem csak a nyomást emeli fel! Tehát gyakorlatilag annyi a különbség az ECU átprogramozásához képest, hogy az új utasítások (amiket az ECU ad a motor felé) két lépcsőben kerülnek meghatározásra. Először a dobozka kitalálja hogy a bejövő jelek alapján mit kell hazudni ahhoz hogy az ECU a módosított éredményre jusson... aztán az ECU meg számol mintha mi sem történt volna, és adja a kívánt utasításokat. És így gyakorlatilag tényleg csak abban van a különbség, hogy a dobozka egyszerűen kivehető. De persze ezt lehet hogy megint csak én gondolom rosszul, annyira még nem foglalkoztam a dologgal. =| A másik feléről viszont, hogy meg kellene növelni az alkatrészek teherbírását, az a véleményem, hogy ez nem akkora többletteher, hogy az alkatrészek ne bírnák elviselni. Ezt már csak azért is mondom, mert ugynez az 1,9-es mjet motor kerül a Saab 9-3asokba is, és ott 'kínálnak' gyári motortuningot (Hirsch tuning), ami felemeli a teljesítményt 175LE-re pusztán a vez elektronika átprogramozásával! Tehát semmilyen alkatrészt nem cserélnek! És arra is ugyanúgy vállalják a garanciát, meg minden. Meg aztán nem hajtja az ember állandóan 4500-ön azt a szerencsétlen motort! ;)))
kru22-03-2007 13:13:24 // 770
Asszem 156 topic volt, többen agymentünk a témáról. Végül az jött ki, hogy senkinek nincs igaza :-))) Csak annak, aki nem nyúl hozzá a motorhoz :-)) Igazság szerint én egyiket sem raktam az autómba, se dobozka, se remap. Innentől kezdve nem tűnhetek túl hitelesnek... ;-) De. Egy angol Alfa tuner sráccal haverkodtam össze, ő okított a témában hobbiból, mármint az alapokat, nyilván műhelytitkokat nem osztott meg velem... Mivel nem az volt, hogy vele akarok remappeltetni, nem arról szólt, hogy a saját malmára hajtsa a vizet, de nyilván ez is benne van a pakliban... mégsicsak ezzel foglalkozik és nem dobozkákat gyárt. Nos én ezeket szedtem össze. Lehet, hogy más, aki ezzel foglalkozik (DCS, stb.) kinevet, vagy lehülyéz, én elhittem az érveket és elfogadtam őket. A tuning dobozok működése elsőre furfangos: megemelik a CR pumpa nyomását és ezzel operálnak, átverve az ECU-t. És bár ez eléggé trükkös huszárvágásnak tűnik elsőre és persze működik is, ugyanakkor végtelenül leegyszerűsíti a helyzetet és túl egyoldalú. A CR pumpák ezekben a cuccokban 1300bar körül tolják a naftát, amit a dobozkna feltol 1600fölé (nyilván fordulatszám függvényében). A vezérlés ennél sokkal bonyolultabb. Megannyi táblával az ECU-ben, csomó szenzor méricskél és rengeteg paraméter befolyásol. Egy tisztességes remap egy komoly munka. Kezdve ott, hogy az EGR szelet állítgatják szoftverből, a nyomaték limitáló táblákat, stb. Persze a remap is emel(het) a CR nyomáson, többek között, de nem csak kizárólag azzal operál... Az angol srác mutatott pár map-et a BOSCH EDC15-ös ECU-ből, hogy hogy is néz ki, érdekes (mármint nem a hexa dump, hanem a diagramok). Végül is a hasonlat az lehet, hogy a remap olyan, hogy sok láncszemet erősítesz egyszerre, a dobozka meg olyan, mintha egyet. Egyik sem egészséges persze, ha nem erősíted az összes láncszemet. (Azaz a teljes hajtásláncot... vagyis a remap mellé is dukálna erősített kuplung, stb.) De vélhetően a sok láncszem erősítéssel jóval-jóval finomabb hangolást tudsz elérni. Az ellenérv egyébként a 156-os topicban a srácok részéről, amit el is fogadtam, az volt, hogy aki egyszerű, könnyen eltávolítható megoldást akar, ami növeli a teljesítményt, annak jó a dobozka, mert a full remap sem egészséges, ez sem, akkor legalább ez mozdítható cserébe. Hát igen. Nekem ennek ellenére dobozka semmiképp sem kellene.
kru22-03-2007 12:46:51 // 769
tudtommal az 1,9JTD 8v /a 159ben igaz/ szintén Multijet vezérléssel van már igen, lehet. 156-ra fókuszáltam Jáksó gépe kapcsán :-))
G-MANN🍀22-03-2007 12:33:42 // 768
ok:) sajnos arról lemaradtam:))
Bckk22-03-2007 12:08:27 // 767
tudtommal az 1,9JTD 8v /a 159ben igaz/ szintén Multijet vezérléssel van már
Halesz22-03-2007 11:58:24 // 766
Kru, szívesen elolvasnám az okokat, hogy miért nem tennéd bele. Hol írtál erről?
kru22-03-2007 11:38:51 // 765
g-mann, félreértettél, én csak p-box-ot és hasonlót nem tennék semmi pénzért. egyszer már kifejtettem, miért, másik topicban.
G-MANN🍀22-03-2007 11:38:11 // 764
majd megmondom nekik:)
G-MANN🍀22-03-2007 11:36:57 // 763
okk:) azért írtam a kérdést ilyen szűkszavúan:)
Halesz22-03-2007 11:34:03 // 762
Ha nem, akkor mondd meg nekik, hogy el se jöjjenek Esztergomba :D
Halesz22-03-2007 11:33:36 // 761
Ma megyek :) De ne áruld el itt, hogy milyen felnim lesz :) Amíg nincs meg, magamnak sem mondom el :D
G-MANN🍀22-03-2007 11:30:05 // 760
most hívtak, úgy néz ki, hogy szerdán mehetek az autóért!:)
G-MANN🍀22-03-2007 11:28:38 // 759
sikerült gumit találnod?
G-MANN🍀22-03-2007 11:27:53 // 758
az is nagyon jó válsztás:)))))
Halesz22-03-2007 11:23:15 // 757
Nekem meg ha sok pénzem lesz becserélem egy 3,2 V6-ra :)))
G-MANN🍀22-03-2007 11:20:31 // 756
azért a benzineseket még mindíg imádom:), ha a GT-t lehetne rendelni 2.0 benzines, turbós motorral, szerintem inkább amellett döntenék.,.,.,.
G-MANN🍀22-03-2007 11:16:38 // 755
szinte észre sem venni hogy kormol:))))) (csak néha.,.,,..:) mint minden szép, jó, erős, takarékos dízel:)
G-MANN🍀22-03-2007 11:11:36 // 754
2.4 JTDm-be én sem biztos, hogy betenném:).,.,.,. az 1.9 JTDm-be azért kell:)))
G-MANN🍀22-03-2007 10:39:01 // 753
köszi az infot, neten már én is megtaláltam a KW-t.,.,.,. kicsit drága, hasonló árban van mint a Steinbauer
kru22-03-2007 10:36:38 // 752
Ne viccezz :-)) Válaszom még mindig: NEM! No JTD-k: 1.9 8V 2.4 10V 1.9 16V multijet 2.4 20V multijet Ezek voltak/vannak. A 8V/10V még nem hirdotőkés, unijet rendszerű, a 16V/20V már hidrotőkés, multijet rendszerű, teljesen más vezérléssel, injektorokkal, stb.
dyRo22-03-2007 09:00:54 // 751
jójó, azt értem hogy egy régebbi verzió, de azért csak 20 szelepes, nem? vagy csak 10? na mind1, nem is olyan fontos... a lényeg hogy 5hengeres Amúgy Halesz meg nem fog megcsapni, egyrészt mert most volt a szülinapja és gondolom hullarészegen fekszik valamelyik árokparton, a másik meg mert gondolom előző bejegyzésekből már tudja hogy én is egy dízel GT-t szeretnék! ;)))
perdix15522-03-2007 08:53:14 // 750
Á! Köszönöm..látom azért belinkelted.....sorry hsz.-i sorrend alapján válaszolok GEORGE koma:-)))))
perdix15522-03-2007 08:51:43 // 749
pl. belinkelsz eggyet nekem, mert én lusta vagyok:-))))))
perdix15522-03-2007 08:50:34 // 748
Mert nem , és kész:-)))))))))) Különben is sose volt coupes vasad, vagy 2 ajtós, 2 személyes volt...mér most jött volna rád az inger:-)))))))) neked 159 2.4 JTDm 20V /200 php/ vagy 156 2.4 JTD 20V M-JET /175 php/ való vagy berlingóban vagy SW-ben!!!! Reklamációnak helye nincs:-))))
perdix15522-03-2007 08:45:56 // 747
még olyanban nem ücsörögtem.....
kru22-03-2007 08:41:46 // 746
Halesz meg fog csapni :-)))) De a válasz nem az. Már csak azért sem, mert a 2.4 20V az MY2004 modellévtől van, azaz 2003/10-től a Giugiaro facelift 156-ban és a facelift 166-ban is. Másrészt ha még ebben is kételkednénk, akkor még egy érv. Az övé húzott. Namost egy kevésbé húzott 2.4 20V is minima 210LE és 420-30Nm, a durvábbak, akik nem kímélik a hajtásláncot, vagy erősített kuplunggal mennek, azok 235-240LE és 460-470Nm.
dyRo22-03-2007 08:27:42 // 745
Reméljük GEORGE már kialudta magát... ;))) Megnyugtatásul: egy különlegesen ékesszólással megáldott tehetség SEM képes egy Alfa 20v DÍZEL gyönyörű hangjának leírására!!!! ;)) amúgy kru: szerinted Jáksó 2,4 JTD-je nem 20V-s?? hmm ;)
GEORGE22-03-2007 00:22:31 // 744
Figyú. nem hiszem el, hogy nem tudod használni a Használt autót.hu-t Ime egy kis segitség! 156 2,4 MJET 20V 156 2,4 MJET 20 V 2. Sorry a sok hsz-ért!
GEORGE22-03-2007 00:14:33 // 743
Szerinted hogy lehet interneten elmagyarázni egy 5 hengeres motor hangját????????
GEORGE22-03-2007 00:12:38 // 742
Miért nem????
GEORGE22-03-2007 00:12:23 // 741
Igen utazóban semmi hangja sincs a mocinak! A 159 2,4 JTDm 20V 200-as óra állásnál is simán beszélgettem a hátul ülökkel!! :-)
GEORGE22-03-2007 00:11:01 // 740
Pl az hogy az 1,9-es az 4 hengeres míg a 2,4 5 hengeres!!!!!!! ültél már Fiat bravo HGT-ben? Az is 5 hengeres! Full olyan hangja van!!!!
GEORGE22-03-2007 00:09:56 // 739
:-))))))))) Szereltessél a GT-be 2,4-et esk hogy akkor lesz nekem olyanom! :-)))
kru21-03-2007 23:57:38 // 738
ki kezdte? :-))))))))) ps. nem, a dízelesek a benzingőz után áhitoznak :-)))))
Halesz21-03-2007 23:10:22 // 737
:))) :P :)))) Nahát, már a dízelesek is lenézik egymást? :D
kru21-03-2007 21:40:03 // 736
sajnos én úgy fogalmaznék a sor5 20V fanok kénytelenek átmenni innen a 156, 159 vagy 166 topicba ;-)))))
Halesz21-03-2007 19:27:41 // 734
Na jól van, a 156-os fanok mennnyenek innen :))))))
perdix15521-03-2007 17:48:14 // 732
az jó:-)))))
perdix15521-03-2007 17:47:49 // 731
nagyon helyes:-))))
Seriff21-03-2007 16:59:46 // 730
"Morgósabb"
kru21-03-2007 16:57:41 // 729
nagyon más :-))) utóbbi hangjából árad az erő :-)))
kru21-03-2007 16:56:34 // 728
volt. 2.4 20V m-jet néven. például isti20v itt minálunk. de hasznaltauto-n is volt nemrég (talán még most is). az sw és berlina teljes átfedésben volt motorilag! kivéve a q4-et meg q4 crosswagont, de az nem motorilag volt eltérés (azokban lévő motor is volt berlinában).
perdix15521-03-2007 16:51:31 // 727
Persze hogy más, GEORGE is rávilágított, de milyen más?
perdix15521-03-2007 16:50:21 // 726
Szia! Igen , megnéztem, de én nem erre a mocira vagyok kiváncsi, hanem a mjet 20V-re, ez sima JTD felhúzva.
kru21-03-2007 16:46:50 // 725
Könnyen láthatod saját szemeddel is a 4ajtós 156 2,4 JTD-t: Jáksó mondjuk a 20V volt a kérdés :-))) de egyébként az is volt giugiaro 156 berlina-ban.
kru21-03-2007 16:45:38 // 724
alfisti.net-en kedvezményesen a novitec prII 379EUR+posta, de mondjuk a Halasiak előnye megvan, hogy visszaadják a pénzt, ha nem tetszik. azt a pár ezer forintot nem éri meg spórolni a netes rendeléssel, szerintem. (mondjuk én nem tenném be, de ez más kérdés...)
Seriff21-03-2007 16:36:00 // 723
Egy öthengeresnek teljesen más a hangja:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.