Forum >> MiTo

zolee14528-09-2008 18:50:04 // 1538
1,4-hez képest gondolom sokat eszik majd, 155LE-hez képest meg keveset. A turbós autókat LE-re kell nézni, vagyis mondjuk össze lehet hasonlítani egy 2,0TS 16v-vel. Ahhoz képest jobban kell ennie, vagyis kevesebbet.:) Egyszerűen alul nyomatékosabb a motor, vagyis a normál városi tempóhoz nem kell szétforgatni.
Az 1,4-es Corsánál tutira több benyát kér majd, cserébe viszont megeszi a Corsát reggelire.:)
Somez28-09-2008 18:28:36 // 1537
1.4 T-Jet Mi.To fogyaszásra mit jósoltok? Mert ha ez is lazán bekajál 10 litert városban, annak kevesen fognak örülni.
Zool28-09-2008 16:41:22 // 1536
Szvsz a mini nem az adatvadászoknak való.

Egyébbként a gyári adat egy érdekes dolog. A volvó az első hónapban egy tüdővészes csiga volt. Most ürákat megyek tempomatal 170-nel gond nélkül, és nincs olyan sebesség vagy emelkedő, ahol a kis 1.6os miatt lassuéni kezdene a kocsi. Sokkal durvább, a papíron szintén elég lomha S80 2.0d-t tesztelték a belgák és 11mp helyett 9.8 jött ki nekik. Egyébbként a 147 is nagyon erősnek érződött, emelkedőn 150nél pl simán otthagytam egy addig rám kúszó 3ast. Amíg el nem kezdtem gyorsulni ő nagyon úgy ment mögöttem, mintha haladni akart volna. Aztán már nem. Godnolom valami kis benzines volt.

A lényeg az, hogy a gyári adatok afféle irányadók, de pont a turbó motoroknál nem lehet pontosan megmondani hogy mi lesz a motor tényleges teljesítménye. Sok minden függ a bejáratástól és a használattól. Én 6-8e kmig nagyon kímélem, aztán elég rendesen hajtom (20-40e km/év), és ez eddig bevált. Nem is gondolkozom tuningon.

A 155LE mito után azt mondom, hogy semmi szükség erősebbe, pláne egy 180LE tuningjára.
Vikking 31128-09-2008 16:29:13 // 1535
Na ja igen, de a MultiAirt nagyon régóta ígérgetik! Szóval abból kell legyen valami előbb-utóbb.


Egyébként ezek szerint csak a Cooper Works 211 lovas, ami mondjuk durva, de a sima Cooper s "csak" 175. Ami meg egy esetleg 180 lovasra feltúrt akár gyári akár később csippelt Mitoval már közel sem akkora gáz. (Ugye a GP-ben 180 lovas moci is van)



Köszi a linket!

És az amúgy miért van hogy a mini magyar honlapján egy gramm adat sincs? Elég gáz :D
Tom1228-09-2008 15:44:37 // 1534
...ről :-)
Tom1228-09-2008 15:44:13 // 1533
A "DREAM"-ról beszéltem.:-)
Tom1228-09-2008 15:24:43 // 1532
Ahaaa, megnézem, az-e...;-))
Grando28-09-2008 15:17:01 // 1531
1520. hsz...? ;)))
Tom1228-09-2008 15:16:12 // 1530
A MiTo reklámot látta valaki? Szerintem "bomba", nagyon "ott van".:-)
Zool28-09-2008 14:29:59 // 1529
Mini 211LE
http://marken.auto-motor-und-sport.de/carkonfigurator.html?vid=735810120080225&action=1

Kis extra csomaggal 30e ajró vaze!
Zool28-09-2008 14:25:41 // 1528
Amikor a Mito belsejére fintorogam, beugrott, hogy mekkora csalódás volt az előző Mini, amikor beültem, és végigtapogattam. A forma már akkor is szép volt, de a mini messza van minsőgében attól, amit a látvány alapján vársz.

Szerintem a Tjetek mellett nem lesz gazdaságos 3-4 kölön technológiás 1.4 szívót fejleszteni. AMi van az sokszorosan elég lesz (főleg ha még csatlakozik a 120LE Tjet meg a GTA).

A mini legdurvább része a szokásos bmw árstratégia, azaz közepes alapár feláras legalapvetőbb dolgokkal. Mondjuk a bőrkormány a 3asba! 2006ban. Az Alfa erőssége mindig is az volt, hogy egy normális felszereltségű normális motorizáltságú alfa 5-10e euróval olcsóbb, mint egy azanos szintű, valamivel jobb 3asnak. Csak ehhez a vevőknek először el kell gondolkozniuk azon, hogy elmenjenek egy Alfa szalonba, és ne a sok hülye előítéletnek dőljenek be.

A Mito előnya az, hogy tipikusan női autó, és a nők között kevesebb a "jól informált" autó nörd, aki büszkén ad el mindenkinek hülyeségeket tudásként. Egy nő beleül, és beleszeret, tojni fog a lóerőkre vagy a felfügesztés műszaki megoldásaira. A Mito elég stílusos és elég masszív ahhoz, hogy boztonságban érezze magát az ember, ami pl az új Mini I-ből kimaradt...

Hazsnos link adatokra: Auto Monat (szinte tiszta adat füetecske 5 (öt!!!) euróért, ebből látszik a rejtett reklám ára az 1.5 eurós autobildnél)

http://marken.auto-motor-und-sport.de/neuwagen-konfigurator.html
Vikking 31128-09-2008 13:13:28 // 1527
Értem.

Hát az a baj, hogy pl Mo-n ha a Minivel össze is fogják hasonlítani, mindenben a minit hozzák ki győztesnek. Bár én még nem vezettem minit, főleg nem az újat, a régiben ültem autókiállításon. Ezzel el lesz vágva a MiTo itthon, mert kihozzák, hogy ez is ugyanúgy egy szar olasz autó.

Másrészt a szalonos srác szerint (akitől elhoztam a Mitot) jobb mint a Mini mindenben.
Arról ugye nem beszélve, hogy a Mininek is nevetséges kilencvenvalahány lovas az 1.6-os alapváltozata, amit mint tudjuk simán ki fognak tudni hozni a MiTo 1.4-eséből, hisz a Pandában is 100 ló körül van, és a GP-ben se sokkal gyengébb. Ha meg esetleg a MultiAir-ből is lesz valami (évek óta csak híresztelik), akkor akár lehet 110 körül is az 1.4-es. Az meg már határozottan nem rossz. Lesz a 120 ló környéki T-jet (akár abba is beletehetnek egy olyan vezérlőelektronikát ami 125-130-ra feltolja), lesz a 155 lovas TB, meg a 230 lovas GTA.
Több variáns felesleges.

Valahogy így nézne ki:

80 ló (Junior)
100-110 ló (Multiair)
120-130 ló (T-jet)
155 ló (TB)
230 ló (GTA)

Tádéből meg ott az 1.6 JTD 120 pacival, belekerül az 1.3 M-jet 90 ló körül, meg talán egy 1.9-es JTD is beleférhetne sztem 150-160 ló környékén.

Tehát gyakorlatilag tökéletes motorizáltságú lenne a MiTo, mindenki találna magának valót. És el lenne vágva a Mini a 90-115-163 lovával. Sztem valahogy így gondolhatták Alfáéknál.

Zool, te találtál a Miniről rendes adatokat? Mert én a mini honlapján csak annyit láttam, hogy menjek be a szalonba és érdeklődjek... Épp ezért fogalmam sincs, hogy hány lovas pl a Cooper vagy a Cooper S.
Zool28-09-2008 12:37:41 // 1526
A korábbi írottban is jó állnak hozzá:
http://www.turbo.fr/alfa-romeo/alfa-romeo-mito/essai-auto/

De alapjában véve a teszt is jó hangulatű volt. Fényévekre az izzadságszagú témet összehasoníltsoktól ahol iszonyatos tárgyilagosággal mutatják be azokat az ügyesen előválogatott adatokat, amiben a németek lesznek jobbak.

Itt azért is tetszett, mert semleges ország tesztje. Várom hogy feltegyék a videót a netre..
Zool28-09-2008 12:33:04 // 1525
Ez nem német fizetett összehasonlítás. Remélem még jönnek vissza, mert nem igazán vettem le, hogy mi a vélemény. Szerintem helyesen nem a lóerőkre összpontosítottak, hanem olyan dolgokra, amint a belső és parkolás. Legyünk őszinték, a fő közönség úgyis a hölgyek lesznek.

Update: vége lett, akkor nem valami nagy összehasonlítás volt

Ellenben utána nem sokkal egy Mito reklám :)
Vikking 31128-09-2008 12:13:02 // 1524
És egyébként mi lett a végeredmény?


Amúgy melyik mocival hasonlították őket? Mmint a Mini Cooper S az most 163 ló maradt, vagy megváltozott?
Zool28-09-2008 12:05:51 // 1523
Ezt meg kell osszanom veletek.

M6 francia adó Mito Vs Mini összehasonlító.
Mini, 30as ürge - Mito egy 20as feka csajszi.
Ürge lazán elkezd röhögni a csjszi kocsijának nevén (Mi ez a Mitóni itt?)
Válasz: csajszi két ujjal mutatja, hogy mit jelent a mini, ürge arcáról lefagy a mosoly...
Nem tudom mennyire jön le a beszámolómból, de én leestem az ágyról a röhögéstől...

Így a beszámolóban jól mutat a Mito, a Mini ellen is...

Z
GT Ɨ|ѯ27-09-2008 17:53:34 // 1522
káár...:-)
Attie27-09-2008 15:49:34 // 1521
Igen a 95 paci az csak intercoolerrel volt, ha jól tudom :)
Grando27-09-2008 14:37:19 // 1520
Nemtom volt-e már... Nagyon faxa kis oldal. ;))))
A német csatornákon persze már megy ezerrel a reklám. Nálunk... ehhh... :((
GEORGE27-09-2008 12:32:58 // 1519
De az :-))) lásd cím részénél :-)
Grando27-09-2008 12:02:44 // 1518
Ne felejtsük ki a Giuliettát sem! Az Alfettában és a Giuliettában még 82 lovas volt a jó öreg VM. ;))))
Youri27-09-2008 11:58:49 // 1517
Jól beszélsz!!!!!!!!
Alfati27-09-2008 11:48:15 // 1516
Az utóbbi néhány (30-40 vagy több) hozzászólásnak jobb helye lett volna egy újonnan indított topicban! Lehetne a neve "dühöngő" vagy "ki az okosabb" vagy "ki tud többet az Alfa motorokról" vagy bármi hasonló! És ez a hangnem sem méltó hozzátok/hozzánk! Az oldal az "Alfa-hívők" oldala, nem kell ide polgárháborús hangulat! Aki meg nem tud valamit biztosan az nézzen utána! Nekünk már volt néhány Alfánk a feleségemmel, és egyszerűen élveztük azt amit az az adott típus nyújtani tud/tudott! Mindegyiket másért lehetett szeretni (75 V6 America; 145 1.7 16V Boxer; Sprint 1,5 Boxer; GTV 2.0TS; 156 2.4JTD; 159 1.9MJet; 156 16TS) és nem zavart cseppet sem az, hogy nem pontosan tudtuk honnan ered a motorja! A feeling az amit ad az autó, és ezt nem találtam meg a ... márkákban! Tudni kell, hogy rendszeresen elmegyek kipróbálni néhány nem olasz típust is, és NAGYON jó visszaülni valamelyik saját gépbe!
Szóval ne kiabáljatok egymásra, lehet hogy van olyan ember is a világon aki utálja az Alfákat! Tegye csak nyugodtan, én addig is élvezem, hogy egy-egy áruházi parkolóban nem kell a rendszámomra is ránézni, különben összekeverném a saját autómat máséval! Nekem/Nektek nem tucat autónk van! Élvezzétek!
Ámen
Attie27-09-2008 11:20:23 // 1515
Az alfa is szokott változtatni, mikor volt 2 literes dízele?

Öööö.. Esetleg a 75 2.0 TD és ahol debütált az az Alfetta 2.0 TD? :) Ami az első nagy szériában gyártott dízel személyautó volt! 95 LE-t tud
Vikking 31127-09-2008 10:41:32 // 1514
Egyébként akármennyire is vicces, a 2005-ig gyártott Aresei V6-os alfáknak ugyanaz volt az alapja, mint azoknak amik pl a GTV6-ban (talán az Alfa6-ban is, de ez nem biztos, lehet hogy azzal keverem, hogy az Alfa6-ban volt először aresei V6, de az nem volt Transaxle, vagy hogy volt) voltak.

Ha megnézed a régi erős olasz autós Totalcart, akkor épp Fastcar mondja ott, hogy egy furatot nem kellett elhelyezni neki a motorcserénél (GTA moci). Az azért nem kis szó.ERGO: gyakorlatilag passzentos ugyanoda.

Az a GTV6 motor meg aztán már nem mai srác.

Vagy ott voltak a Nord motorok. A 75-ben levő TS ha jól tudom, szinte ugyanaz a blokk volt, mint előtte a Giulietta Nuovaban, vagy a többi kétezres Alfában. Sőt, a Nord motor maga valahol a Giulietta (régi) környékén mutatkozott be, tehát a konstrukció maga ugyanaz maradt egészen 92-ig. Illetve talán a láncos 155-164 motorok is ugyanezek voltak, legalábbis kinézetre ugyanolyannak tűnik, HF-estül, mindenestül.

Az meg testvérek között is LEGALÁBB 30-40 év ciklus egy motorkonstrukciónak.
Vikking 31127-09-2008 10:29:20 // 1513
Majd azt fogok :D


Gondolkoztam rajta, hogy elhozom a Warcraft3-mat, de mondom ááá elleszek én itt :DDDDD
Seriff27-09-2008 10:28:08 // 1512
Akkor passziánszozz, az is békésebb:)
Vikking 31127-09-2008 10:26:18 // 1511
Te szerintem sok volt az a negyedik humorrépa reggelire...
Youri27-09-2008 10:26:13 // 1510
Már rég nem...:-DDDD
Vikking 31127-09-2008 10:25:26 // 1509
Én dógozok, vas otthon van, az akksi meg töltőn, szóval az most elég renoválásnak :D

Másrészt igen viccesen nézne ki, ha lemennék a kockaház elé porszívóval, polírpasztával, szilikonnal, és vicceskednék, hogy na most takarítunk :P
Ahhoz el kell menni a nyaralóhoz, na majd a jövő héten :))))
Zool27-09-2008 10:24:49 // 1508
Tehát akkor a 159 185LE 2.2ese egy 20 éves terepjárómotoron alapszik. Hoyg hogy a többiek nem csaptak le annak idején erre a zseniális konstrukcióra? A bömö sokéves fejlesztést spürolhatott volna meg, és egyből ezt tehette volna be, nem égette volna magát 150LE 2lityissel...

Vagy elrejtették pár évtizedre a konstruciót, hogy ne kelljen magyarázkodni a nagy technológiai előny miatt?
GT Ɨ|ѯ27-09-2008 10:22:37 // 1507
ez nem a MiTo topic?:-S
Vikking 31127-09-2008 10:22:10 // 1506
Már ne haragudj, de ha így rám támadnak, így szólok vissza. Ez egy ilyen dolog.

Az alfa is szokott változtatni, és? TÉNY, hogy a benyás 159-esek blokkja nem Alfa!

Ez a birkaként skandálás meg szerintem félrecsúszott, ugyanis én csak leírtam a tényt. Erre te rám támadtál. Asszem, hogy ez nem ugyanaz.

Én nem nézem a holden honlapját, elég sok 2.2-es blokk be lett már linkelve, én nem fogom itt bizonygatni, majd megkeresed szépen az Alfa gyárat, és megkérdezed TE, én nem vagyok bizonytalan.


Jó, akkortól indul a Commodore. És? :D Leírhatod még párszor....
Seriff27-09-2008 10:21:44 // 1505
Balhészagot érzek korsa reggel egy szép napos hétvégén, menjetek kocsit takarítani:PP
Zool27-09-2008 10:21:01 // 1504
Ezt szerintem kivonták a vectra búcsúzásával. Engem meglepett volna ha a méretgazdaságosságra adó GM pont az akkor kiemelten kezelt 159ébe a búcsúzó (és bő 40 LEvel gynegébb ) vectra motorblokkot tette volna. (155LE). De mégha így is lenne, mi van az 1.9essel?
GEORGE27-09-2008 10:14:11 // 1503
Ime a Holden Farad ( 2.2 i 16V 4X4 )



én csak beírtam a googlebe és ezt dobta ki elsönek.....
Zool27-09-2008 10:12:09 // 1502
Miva?????? Ez meg mi xar?

Ilyet se a holden oldalán se a Wikipedián nem találok

http://en.wikipedia.org/wiki/Holden#Vehicle_lineup
http://www.holden.com.au/www-holden/action/modeloverview?modelid=4007
GEORGE27-09-2008 10:08:33 // 1501
Igen egy állapot, ahogy mondod, de ez múlik is és remélhetőleg evvel együtt a stilus is finomodni fog.
Attól még nem lesz jobban igazad mert durván leszolod a másikat.....
nem védeni akarom Zool-t mert most nagyon mellé lött, de ha kulturáltan nyomod neki a választ avval azt is tudnád mutatni hogy a fiatal korod ellenére a stilusod is jó :-)
Vikking 31127-09-2008 10:06:22 // 1500
És akkor EZT vagy EZT mivel magyarázod?

Isteni csoda, vagy a tulajok hülyék ,csak te vagy okos?
GEORGE27-09-2008 10:05:55 // 1499
???????????????

Milyen 2,2 és 1,9-es Opelok nincsenek???

Vectráról hallottál már??

IME egy 2,2 i vectra
Zool27-09-2008 10:05:17 // 1498
Érdekes stílusod van gyerek, na mindegy.

Az alfa is szokott változtatni, mikor volt 2 literes dízele? Most lesz, ha átveszik a Deltáan bemutaott új dízeleket (amik korábban mindig Alfákban debütáltak)

És se vagyok egy két lábon járó kompjuter, csak néha hajlamos vagyok utánanézni a dolgoknak, és nem birkaként skandálni dologkat, amik adott estben teljes hülyeségek is lehetnek.

Én is most nézem a Holden honlapját, kicsit szörfözz rajta, nekem se kedvem se időm. Ha találsz rajta akár EGY DARAB 1.9es vagy 2.2es blokkot tudasd velem.

A commodore 3.6tól indul, a többi meg opel vagy daewoo...
Vikking 31127-09-2008 10:03:05 // 1496
nincs 2.2-es? És te vallod magad hozzáértőnek? lol.
Zool27-09-2008 09:59:49 // 1495
Tehát motorblokkok az opeleket áruló Holdentől. Akkor most mégis opel blokok? De az opelnek nincs 1.9es és 2.2es benzinese... Az insignának sem!
Vikking 31127-09-2008 09:56:54 // 1494
Az apád f*sza a hülye, már megbocsáss....



Szerinted mikor volt ALFA motor 1.9-es meg 2.2-es?

És mikor van Opel motor pl 2.2-es? Mindig. 148 ló volt régen, vagy valami ilyesmi.

Az ÖSSZES (igen, az ÖSSZES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) benzines motor a 159esekben HOLDEN blokkon alapul.


Baromira sajnálom, hogy ki kellett derülnie, nem TE vagy itt az aki mindenkit bírálhat, főleg ilyen szavakkal...

Amúgy baromira nem ismerem a Holden motorokat, bocsánat, hogy alváz és motorszám szerint, de még csak típusra sem tudom, hogy melyikbe való, talán a Holden Commodoret láttam képen egyszer, de az is egy Pontiac GTO vagy mi a franc Holden matrinyával. Ennyit tudok a holdenekről, majd ha Ausztráliába költöztem, jobban fogom ismerni. Bocsánat.


De szerintem ha felteszem a kérdést, hogy mégis sorolj fel 15 Holden modellt , te se válaszolsz google nélkül. Szal szerintem inkább ez a hülyeség fellegvára, mikor valaki tájékozatlanul beszól azért, mert fiatalabb... Tudod, a kor nem érdem, hanem állapot!
Zool27-09-2008 09:55:51 // 1493
Most csak egy pár éves autókatalógus van kéznél, de holdennek nincs se 1.9 se 2.2 se 3.2-es blokkja.
3.6tal indít. a Commodore. Melesleg opeleket és deavookat árulnak (Holden Astra és H epica !).
GEORGE27-09-2008 09:44:07 // 1492
Maga az alsó blokk jött a Holdentől.
Ezt rakják az Alfákba de már Alfa fejlesztésű hengerfejjel üzemanyag rendszerrel...stb stb ettől lesz a Holden blokkból Alfa motor.
Az Opelék is használják ezeket a Holden blokkokat csak ök a saját hengerfejüket rakják rá stb stb attól lesz az Opel motor.

Ha tetszik ha nem a holden blokk az alapja az 1,9 JTS és 2,2 JTS mociknak.
Zool27-09-2008 09:41:34 // 1491
A hülyeség fellegvára: mégis melyik konkrét holden modellből van pl az 1.9es JTS motor?
GEORGE27-09-2008 09:38:29 // 1490
Nézd koma. Te már megint avval jössz hogy nem minegy mennyibe kerül az 1,4 és a 2,2 fentartása közti külömbség....még a végén kiderül jobb magyarországon mert itt nem fanyalgunk annyira a pénzen mint "ti" :-)
Már megbocsássál de töled még soha nem olvastam olyant amiben nem kanyarodtál volna a pénzhez és nem boncolgattad volna mi olcsobb mi drágább.....
Nos lehet nálatok mindenki avval kezdi az autó vásárlást, hogy mennyi rá a biztositás ill egyébb költség. Hidd el nálunk nem így kezdik.....lehet nálatok ez nagy gond de erre felé nem annyira. No persze itt se mindegy a fentartási költség, de aki már 10 milláért elhoz egy 159-et az tuti nem fog 1,4-es motorral venni egy akkora autót.
Az 1,4-es amig nem pörög fel a turboja egy nagy nulla lenne a 159-es tömegéhez....
Szerintem még a 2,2 -es verziótól is sokkal többet inna!
Ugyan is egy 1,4-es turbos motor kivan már terhelve hogy tudja a 155 lovat szinte végig pörgetni kell, mig a 2,2 -es az 1,4-hez képest jóval kisebb fordulatakon üzemel....
Kétségtelen tény, hogy leírva a számok szerint jól kéne menjen a 159-es az 1,4-el de gyakorlatban tuti nem passzolna hozzá.
Kb ugyan az lehet amikor beleülsz a 260 lovas 159-be majd a probakör végén elkéred a forgalmit és keresed mekkora motorrral szerelték mert amit vezettél az tuti nem 2260 lovas...és pedig az, csak a marha nehéz kasznit és a 4 kerék hajtást "ki kell szolgálni" lóerökkel...

Én személy szerint nem szeretném ha 1,4 T lenne a 159-ben..nem is "méltó" egy olyan pici motor a 159-be.....én "csoringereknek" hivom azokat akik nagy méretű autókat 1,4-es motorral vesznek meg......
Zool27-09-2008 09:27:59 // 1489
Pedig a bömö pont ilyenekkel keresé szénné magát...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.