Forum >> MiTo

Zool27-09-2008 09:27:59 // 1489
Pedig a bömö pont ilyenekkel keresé szénné magát...
Attie27-09-2008 09:23:04 // 1488
Persze, el lehet vele indulni. Túloztam.
De egy prémium limuzinban olyan motor legyen ami alapjáraton is elviszi az autót és ne azt kelljen hallgatni, hogy elöl a varrógép mikor áll le :)
Zool27-09-2008 09:18:41 // 1487
Akár tetszik akár nem, egy 1.4 155LE jobban menne, mint egy 1.9 benines, de nyomatákban inkább a 2.2-eshez lenne közelebb.

Nánunk pedig elég durva különbség lenne a fenntartásban egy 1.4es és egy 1.9es, pláne egy 2.2es között. Azért ha kicsit visszatértek a realáitások talajára fel fog tűnni, hogy nem mindegy hogy mondjuk a papa által érettségire vett 147/Mito vagy a használtan öszekapart 10 évesnek 5 vagy 15e havonta a kötelezője. Innen nézve nehéz elkézelni, hogy aki 10milkáért vesz egy autót az ugyanúgy figyelembe fogja venni a havi fenntartási költségeket, és tojik rá hogy 4hengrese 1.4 vagy 2.2, ha feleannyi a kötelező és kevsebb a casco. Pedig így van. EZ még nem a lottümilliomosok/olajszőkítők kategróriája. Legfeljebb nem iratja rá hátul, vagy minden alkalommal röhög, ha a 1.4est látó műmájer 318i-sek beégnek mögötte az emelkedőn...
Nálunk egyelőre tökmindegy, de pl az angoloknál egyre inkább Co2 alapú a teherviselés, és ha egy nagyobb angol cég lecseréli a 3asait 159-re, egyszerre többet vásárol, mint az összes amórés 3 év alatt.. Elvileg az 1.4 turbórudik ebben sokkal jobbak. (nem véletlenül égeti magát a bömö a start/stoppal) Márpedig a flottánál nem egyedileg döntik el. Megnézek a költségeket a pénzügyesek, eldöntik a kts.ek alapján, aztán lehet a menedzsernek konfigurálgatni a modellen belül...


Azért azt is érdemes megnézni, milyen vásárlási szokásaik vannak az Alfa vásárlóknak. Az amórán milyen az arány az 1.6 TS és a V6 156-osok között. Egyáltalán hány benzines 159es van fenn? Holden vagy nem holden, én még sehol sem találkoztam V6 159essel, egyetlen tesztautó sincs az egész országban (Lux).
Vikking 31127-09-2008 08:43:14 // 1486
Esetleg 2.2 TB, mint TI verzió, 10 mill alatt? Olyan 250 lóval, elsőkerékhajtással, és nem elektromos q2-vel?

3.2 TB-ről ne is beszéljünk :P Olyan 400-430 lóval, az RS4 meg az M3 ellen...


Az a baj, hogy hiába szeretnénk, valszleg úgysem lesz... Az 1.4-es sztem is vicc lenne a 159-esben, nem azért, mert adott esetben nem menne jobban az 1.6 156-nál, hanem mert ne komolytalandkodjunk már...

Egy normális Alfa motor nincs a 159-esben, mind egy szálig Holden blokkok, és akkor még esetleg rakjunk bele egy 1.4-est is, hogy végképp kiröhögjön mindenki? Áhh... Értelmetlen....
zolee14527-09-2008 01:59:39 // 1485
hsz 1476. A 156 1,6 ts elméletileg gyengébb, vagyis úgy mondom, hogy elméletileg a 159 1,4tb jobban kéne hogy menjen, ráadásul egy hétköznapiautósbarátabb karakterisztikával. Számold össze hány 156 1,6 ts van a tagok közt, és hány GTA.:)
Ettől függetlenül inkább presztizskérdés, hogy 2 liter alatt ne nagyon legyenek a motorok.
Viszont az 1,8 tb-t lazán el tudom képzelni benne.
Tom1227-09-2008 01:45:47 // 1484
Ilyen viccet csak az Skoda engedhetett meg magának: Octavia 1.4, turbo nélkül! :-)) A 159-be inkább egy 1.8, 2.0 turbo "menne el", hogy ne kelljen noszogatni.
Tedi27-09-2008 01:35:20 // 1483
Najó Zool, de

1) Szerinted hogy nézne ki egy középkategóriás autóban, amit a BMW/Audi ellen küldtek harcba egy 1.4-es motor?
2) Ne felejtsd el, hogy a 159 súlya motorral, vagy anélkül, de sokkal nagyobb, mint a MiToé. A MiTo 1205 kiló, könnyebb, mint a 145 QV. Nem látom azt az épeszü érvet, ami szerint jó helye lenne ennek az 1.4 turbónak egy 159-ben. Szánalmas és nevetséges lenne. Azontúl a 159 2 éven belül elköszön. És ide a rozsdás bökőt, hogy az utódjába sem fognak 1.4-es túrómotort rakni. Körberöhögnék az autót nem csak Európában, de az egész világon.
Zool27-09-2008 00:43:34 // 1482
Ha nem lenne JTD-d, azt mondanám, üdvözöllek a dízelek világában. Aki meg nem tud egy ilyen túrós 1.4essel elindulni, az kezelje a falábát 3liytis V6ossal :)))))
Zool27-09-2008 00:37:07 // 1481
aha, persze...
Zool27-09-2008 00:35:28 // 1480
Nem versenyautónak kellene a 159, annyit kb tudna egy ilyan, mint a 150LE JTD csak 100 kilóval könnyebb lehetne... Ne felejtsd el, hogy vany egy 120LE JTD is,amit vezettem is., és nem volt alulmotoroizált. Igaz felülmotorizált sem...

A Mitónál az volt a legdurvább, hogy a város után egy pillanat alatt 140en volt. Ez a motor szinte játszik a kasztnival. Egy köztes 120LE 1.4 jó kompremisszum lesz...
Zool27-09-2008 00:31:45 // 1479
A 159 kormányának áttétele valami hasonló volt, mint a 147é, elég direkt ami nagyon jó. És a 159 abban nyűgözött le leginkább, hogy alfásan közvetített az útról a kormány, de a futómű és a karosszéria szerencsére nem, ami a 147 nagy gyengéje volt (főleg a zajos lengéscsillapító). És a 159 kormány közel olyan kicsi, mint a 147é, csak TI/sportiva kivételével nem olyan jó markolni.

A Mito alapvetően más. Semmivel nem volt jobb az a kormány, mint pl az S40é, ami elég rossz. Az S40é a volvo és a prémiumközép legrosszabb kormánya, nagy viszonlyag közvetett.
zolee14526-09-2008 23:05:23 // 1478
Ha jól emlékszem a turbók úgy 3000 körül szoktak kapcsolni, de akkor még nem maxon megy. Egy kisebb turbó jóval korábban kapcsol, de hamarabb el is fogy (talán nem véletlen, hogy 5500-nál adja le az 1,4 tb a max teljesítményt). Kb olyasmi lehet a karakterisztikája mint egy nagyobb dízelnek, csak épp a használható tartomány nagyobb egy kicsivel.
Egy nagyobb turbót nehezebb megpörgetni a kipuffgázzal, vagyis később kapcsol (nagyobb fordulat kell neki), viszont tovább is bírja. Egy kisbb turbónál korábban lehet elindítani a töltést (kisebb turbólyuk) viszont szerencsétlen szétpörögné magát magasabb fordulatszámon. Na erre van a dupla turbó, ami utcai autónál mostanában egy kicsi egy nagy kombinációt jelent (monnyuk BMW dízelek), vagy épp a változó geometriájú turbó. Ezekkel ki lehet tolni a határokat.
Ha belegondolsz a mai un. korszerű dízelek is erőtlenek alul, aztán ha megjön a nyomaték akkor tol mint állat...mondjuk egy 2000-es, vagy 2500 rpm -es sávban. Alatta - fölötte semmi. Ezért van hatos váltó, hogy a lehető legtöbb sebességnél találj olyan fokozatot amiben az adott fordulatszámtartományon belül tudod tartani a motort.
Kb így működik ez, de ha nem akkor majd úgyis kijavít valaki.:)
Attie26-09-2008 22:46:30 // 1477
A kg/LE arány meglep, de a nyomaték azért nem ilyen egyértelmű szerintem.
230 Nm csak akkor van amikor tölt a turbó. Egy elindulás vele már érdekesebb lehet. Vagy mindig 2000 fordulattal indulunk vagy nagy eséllyel lefulladunk :)
zolee14526-09-2008 22:17:07 // 1476
Alfa 159 1,8 - 1505 Kg /1,4TB esetén ennél nem lehet több, vagyis 1505/155 = 9,7 Kg/LE

Alfa 156 1,6 - 1230 Kg 1230/120 = 10,25 Kg/LE


1,4 tb 230 Nm @ 3000 rpm
1,6 ts 144 Nm @ 4500 rpm

Vagyis adott egy kicsivel jobb súly/teljesítmény arány, és egy összehasonlíthatatlanul nyomatékosabb, és jobb karakterisztikájú motor.
Kérdezz meg pár 156 1,6ts tulajt (de mondjuk a 145 1,6 ts sem sokkal jobb arányokkal rendelkezik), hogy lomha-e a gépe? Nyilván nem versenyautó, a 159 1,4 tb sem lenne az, nem beszélve az 1,4-es motor "presztizséről" ebben a kategóriában, de hogy oda lehetne tenni az 156 mellé, pláne hatos váltóval az tuti.:)
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2008 22:04:24 // 1475
no ma láttam élőben egy rosso MiTo-t nem olyan csúnya oldalról hátulról bravos egy picit ...
Tedi26-09-2008 21:57:35 // 1474
Főleg.

Egyébként meg: ja télleg! :) Télleg 185 :)
raga26-09-2008 21:48:00 // 1473
Nem Bravo alapú lesz a 149.
(legalábbis az utolsó hír arról szólt, hogy túl nehéznek találtatott.)
Attie26-09-2008 21:47:12 // 1472
Az 1.9 JTS a 160 paci.
De amúgy valóban, az 1.4 TB még úgy sem vinné szerintem sem :)
tipoatti26-09-2008 21:27:29 // 1471
ööö...A Tipo-indexkar megoldást imádtam. Azóta sem tetszett SEMMILYEN autóban ennyire. Világi találmány volt anno...
Szilárd26-09-2008 21:19:56 // 1470
A 2.2JTS 185 LE.
Tedi26-09-2008 21:17:48 // 1469
Szeretném látni ezt a motor a 159esekben is.

ROTFL :DD Te mit vettél be?! :D 1.4-es turbó a 159-ben...szerintem aludj egyet :))) Ha a 165 lovas 2.2 JTS nem viszi, akkor gondolod, hogy az 1.4 kisebb lökettel, kevesebb lóerővel vinni fogja?!

A kormányzás emlékeim szerint a 159-ben is legalább ennyire steril volt, ez van, túlszervóznak mindent. De dynamic módban egy hegyszi szerpentinen azért többet visszad, mint a 159 kormánya.

Ízlésről meg nem vitatkozom :)
Zool26-09-2008 17:27:45 // 1468
Na kipróbáltam a Mito kölköt. Egy vérlázító első 3 perc után a 155LE megmentette a napot, és egy élvezetes 20 percet követően már-már megtérten adtam vissza a kulcsot.

Ami jó:
A külső ha nem is annyira agresszív, nincs hátrányban egy Minihez képest, ami nagy szó. Pár hete nekem nem tetszett elsőre, de az asszonynak azonnal. Nézzünk szembe a tényekkel, ez nem a magunk fajta családapáknak vagy a 20 éves youngtimereket hajtó nördöknek készült. Személy szerint egy idősebb néninek adtam át a kulcsot, aki már toporogva várt. Az ilyenek itt általában 120dvel vagy S3assal járnak, és nagyon fizetőképes réteg. Azt mondom, hogy ezek lesznek a fő konkurensek, lefelé meg a New Beetle, az Ypsilon és a Punto Abarth. Viszont nem annyira uniszex, mint a Mini, én nem szívesen villognék vele, nincs olyan gerjedelmem, mint a 159nél volt, első pillantásra…

A Motor: egy 155LE turbó egy akkora autóban milyen lehetne? Úgy kerültem 150kn/h ra rövid országútszakaszokon hogy csak úgy néztem. Szeretném látni ezt a motor a 159esekben is. De ez csak az egyik vége. Van olcsó 78LE a apórolósoknak (én ilyet vennék a lányomnak első (komolyabb) autónak), meg elég jó (és könnyű) 1.6 dízel.

Brossúra: nem kicsit javult, végre feljött a kocsi szintjére, de sajna ehhez a kocsinak is segítenie kellett : (

Ár: na itt van a kutya elásva. Kb egy árban egy Punto Abarthhal és egy 207tel 18e ajró, 14ért a 78LE. De e lényeg a felszereltség. Aki konfigurált már Minit vagy bömöket, az tudja, milyen egy 14 ezres autót 20ezerért elvinni. Szerintem meglesz a tervezett értékesítés, de nem annyira az Alfa hívők közül.

Ami rossz:
EZ NEM EGY ALFA ROMEO. Itt mindenki pattog, hogy RWD, közben az utolsó megmaradt igazán sportos alfa dolog kimaradt: a kormányzás. Ennek a kocsinak semmi kapcsolata nincs az úttal. Azt teszi, amit kell, de semmi visszajelzés, Ha bárki beszólt a 159-re, az most 10szeresen megtehetné a Mitónál. Érzéketlen, közvetett hajókormány. Nem igaz hogy nem tudták volna rendesen megcsinálni. Lenne közvetettebb, és a 159 TI kormányával. Nyami...
A műszerfal borítás. Ez megint nem Alfa Romeo. Ez egy dizájnolt GPunto. Lehet h jobb, mint a piacon legrosszabb anyagminőségű Punto belső, de fényévekkel múlja alul pl a 147esét. Elsőnek a piros csillogó felső rész akasztott ki tükrözött és egyáltalán gázosan nézett ki. És a kapcsolók! Az indexé a legrosszabb FIAT (Tipo?) hagyományokat idézi. A 147ben ezerszer több stílus volt. Könyörgöm, ez nem egy drága technológiai elem, egy kis vacak, nem hiszem hogy pont ezen kellett spórolni…Műszerek is legfeljebb a GPuntohoz képest jó, a lassan 8 éves 147est sem éri el (mondjuk sokan jártak így, a147 ebben még mindig tuti). Nem láttam alfatexet sem a brosúrában. Ülések sem egy GT szinten…
Váltó: nem gáz, de már régóta itt kellene a legtöbbet javítani, visszalépés a 159hez képest is. Ezek szerinte az véletlen volt. A sok marketingduma helyett vegyenek egy S40est vagy MX5öst, kapják szét, másolják le, és tegyék be. Olyat kell csinálni egy sportos autóba….

Összességében: egyik szemem sír a másik nevet. Rövid távon nem rosszak a kilátások, de nem várok ezek után sokat a Barvo-alapú 149től. Nem a Mito fogja megmenteni a márkát, de időt nyer egy két rendes modell kihozatalára, ha lesznek…
Somez26-09-2008 14:17:17 // 1467
Kezdjük el gyűjteni az aláírásokat, hogy Alfa trolit akarunk. Hátha pause-olják emiatt a 149 projektet :DD
BeeGee26-09-2008 13:47:30 // 1466
Meg a garázs kérdés, ugye :)
Seriff26-09-2008 13:45:50 // 1465
Mondjuk én is szoktam ilyet:)
BeeGee26-09-2008 13:44:18 // 1464
Kell egy fordulatszám tartomány, ahol kruizolni lehet. 500-1300ig erre való :)
zolee14526-09-2008 13:23:56 // 1463
Vegyél trolibuszt. Igaz ahol nincs vezeték ott egy kicsit erőtlenebbnek érződik, de amúgy nagyon komolyat lép.:D
Seriff26-09-2008 13:17:17 // 1462
1300tól? És addig malmozunk, e?:D
Seriff26-09-2008 13:16:47 // 1461
5000 V8 BTB:D
Grando26-09-2008 13:07:14 // 1460
3000 V6 + kompresszor + túró... ;))))
BeeGee26-09-2008 12:47:00 // 1459
De amikor húz, akkor kapkodnia kell a benzinesnek magát, és nem csak érzetre, hanem szemre is :)
Én egy olyan autót szeretnék, ami úgy húz mintegy dizel, csak épp 1300-7500ig :)
Seriff26-09-2008 12:14:13 // 1458
Minden dízel illuzionista:)) Dehát Platon is megmondta, hogy csak árnyak vagyunk a barlang falán:)) Az a fontos, hogy mit hitet el veled, s mit érzel általa:) Mondjuk nekem csak munkaautónak kellene diesel, de ha nem muszáj, annak se...
Tedi26-09-2008 12:11:24 // 1457
Nem a dízelen van a hangsúly, hanem azon, hogy a két autó karaktere teljesen más. Neked a 156-é jön be, nekem a MiTo-é :)
Somez26-09-2008 12:06:21 // 1456
Szerintem az élmény szempontjából mindegy, valami úgy tűnik, mintha jól menne... vagy jól is megy. Csak ami jól is megy, az sokat eszik, drága, veszélyesebb, stb :-)
Attie26-09-2008 10:46:32 // 1455
A dízelek tényleg nem is mennek olyan jól mint hiszik az emberek. Csak nagyon becsapósak. Úgy tűnnek mintha jól mennének :)
Tedi26-09-2008 08:35:34 // 1454
Ízlések és pofonváglak :))
Nekem pl isteníthatik a 2.4 dízel 156-ost, akkor sem fog bejönni. Elismerem és tényleg nagyon durván megy és jó is, de számomra "nem annyira, mint itt istenítik" :)
Somez25-09-2008 23:34:23 // 1453
Ezért írtam a "talánt" :-)
Attie25-09-2008 23:07:16 // 1452
Nekem csak az árával volt bajom. Tesztvezetés után meg csak az jött le hogy jó, de nem annyira mint itt istenítik :)
koz25-09-2008 21:03:34 // 1451
Azért egy kicsit szoknom kellett...:)
Tedi25-09-2008 20:33:35 // 1450
Talán Koz és Én voltunk egyedül, akik az első perctől kezdve imádták :-)

Ki ne hagyj a felsorolsából engem :)))
Somez25-09-2008 20:13:06 // 1449
Én renitenskedek, mert mindenki szénné fikázta itt a fórumon, aztán meg jött a pálfordulás amint megnézték élőben. Talán Koz és Én voltunk egyedül, akik az első perctől kezdve imádták :-) Megvárom, amíg a vezess.hu-sok kapnak egyet tesztre, és akkor majd a kollégákkal együtt megsasolom közelebbről.
GT Ɨ|ѯ25-09-2008 18:43:31 // 1448
cool:-)
Seriff25-09-2008 16:08:44 // 1447
Értettem Amore, Alfa Amore!

El is húzom a csíkot
Alfa Amore25-09-2008 16:06:58 // 1446
Most már tényleg fejezzétek be itt. Főleg, Te Seriff!
Seriff25-09-2008 16:06:10 // 1445
Azt is:D
koz25-09-2008 16:05:22 // 1444
Teringettét nekije!!!! :)
Seriff25-09-2008 16:03:48 // 1443
Én legalább elmondhatom, hogy voltam már minden, kicsihuszárok:D
Seriff25-09-2008 16:02:44 // 1442
Mindjárt más:)) Jó a neved, szimpatikus lehetsz:DD
Seriff25-09-2008 16:02:13 // 1441
Na nee mááá
koz25-09-2008 16:01:36 // 1440
Akkor már a topicot is át kéne nevezni pihent agyúak II-re...:)