Tegnap este minket is elért az "elektromos tető átka": nem tudtam felcsukni a tetőt, hiába nyomogattam a vezérlő gombot.
Az autóm szerethet valószínűleg, nem szívatott meg, mert 16 éves korában jött elő az első gond az elektromos tetővel, és az is otthon, a kabriózás után, már a garázs előtt :-)
(2001 márciusi gyártás, most épp 51.999 km futással - nem, az ott nem légzsák hiba jel az utolsó képen , hanem kikapcsolt utaslufi piktogram a babahordozó miatt :-) )
Tavaly volt már egy pici hiba, most már tudom, akkor kellett volna szétszedni a tető fedél reteszelést végző motort. Akkor sem működött, rákopogtam egy picit a megszorult motorra, és azóta semmi baja sem volt, tegnap estig.
Kezelési könyv elő, vész zárás funkció elolvas. Mondom mindenkinek, felesleges, hasonló szituban ne tegye, mert az elektromos tető vésznyitás-zárás funkciójára azt írja a kezelési, hogy ugyanúgy kell, mint a manuális vész üzemét, pedig nem. Tudom, volt manuálisom is :-)
Szóval este azért felcsuktam a tetőt a reteszelő kiiktatása után kb. 2 perc alatt manuálisan, és ma szétszedtem a motort. MInt a fotókon látható, a műanyag fehér gyári fogaskerékből kitört egy szem fogacska, az szorult meg, és emiatt nem működött a tető.
Visszalapoztam itt Willy régi hozzászólására (hsz. 4550 és 4555), mert rémlett, hogy ezzel a hibával már Ő is küzdött, és ma már a kezemben is volt az utólagosan legyártott, polcról azonnal levett megfelelő pótalkatrész. Lenti képeken a kék színű az.
A teljes kiszerelés-szétszerelés-visszaszerelés max. 25 perc.
(Hozzá kell tennem, hogy a hiba megoldható úgy is, ha a fogaskereket kiveszed, és 90, vagy 180 fokkal elforgatva rakod vissza, mert olyan kicsit fordul végállástól végállásig, hogy mindig cirka ugyanaz a cirka 8 fog dolgozik csak.)
Reményeim szerint jön újabb 16 hiba mentes év :-)





