Forum >> Spider
Piritu - 1.000.00012-08-2020 18:54:05 // 7590
érdekes, egy másik katalógus 89 0122 000-t és 89 0122 4000-et hoz (az előbbi a szett)
Piritu - 1.000.00012-08-2020 10:24:50 // 7589
Ha jól olvasom az NPR katalógust, az abban lévő CF3-as olajlehúzó is három részes gyűrű.
120 001 0019 00 v 120 001 0019 20
A gyűrű typ 777 NIT S
Innentől 4 lyuk az eredeti dugóba és mehet rá az NPR szett :-)
120 001 0019 00 v 120 001 0019 20
A gyűrű typ 777 NIT S
Innentől 4 lyuk az eredeti dugóba és mehet rá az NPR szett :-)
Piritu - 1.000.00011-08-2020 19:04:45 // 7588
Az NPR-ben találtam CF2-es szettet.
Most ott tartok hogy azt kellene felvarázsolni a mostani dugóra, amin kiszélesítenénk az olajlehúzó helyét + furatokat bele.
Most ott tartok hogy azt kellene felvarázsolni a mostani dugóra, amin kiszélesítenénk az olajlehúzó helyét + furatokat bele.
Piritu - 1.000.00011-08-2020 19:02:05 // 7587
Akkor gyakorlatilag mindegyik eszi :-(
[k i z z o]11-08-2020 19:00:40 // 7586
Nem tudni mi van a Götze gyűrű dobozában. A 75 TS hez pl. láttam olyat, hogy kinyúlott a gyűrű felrakáskor, az biztosan valami átcsomagolt volt.
Az NPR csak egy gyártó, de nagyon sok féle gyűrűt gyárt. A 3.2V6 -ra pl. kimondottan jó gyűrűket csinál.
Az NPR csak egy gyártó, de nagyon sok féle gyűrűt gyárt. A 3.2V6 -ra pl. kimondottan jó gyűrűket csinál.
[k i z z o]11-08-2020 18:58:13 // 7585
Ha megnézed kicsike kis gömböcskék égnek rá. Nem tud letisztulni.
[k i z z o]11-08-2020 18:56:59 // 7584
Részben de. + a csapszeget szórják
Piritu - 1.000.00011-08-2020 18:53:31 // 7583
Erhard 242 (Pure Energy)11-08-2020 09:53:23 // 7582
NPR nem túl puha? Én a Goetze-re szavazok az egy kemény anyagú egyébként az összes CF3-nak a gyári gyűrű a problémája az olajevésnek...
Piritu - 1.000.00010-08-2020 21:50:49 // 7581
[k i z z o]09-08-2020 22:24:25 // 7580
A CF2 dugattyúhoz másik HF tömítés kell, (más sürítést ad az a dugó), de összerakható vele, és akkor megvannak az olajfurataid. De a mostani is befúrható.
Az, hogy most miért kezdte el úgy derülne ki, ha szét lenne szedve. De szerintem gyűrű lesz. Gyertyakép még megmondhatja, hogy minden henger eszi e.
Valószínű még nincs olajjal annyira eltelítődve, hogy elég még. Majd ha megevett pár litert füstöl és fújja is...
Az, hogy most miért kezdte el úgy derülne ki, ha szét lenne szedve. De szerintem gyűrű lesz. Gyertyakép még megmondhatja, hogy minden henger eszi e.
Valószínű még nincs olajjal annyira eltelítődve, hogy elég még. Majd ha megevett pár litert füstöl és fújja is...
Piritu - 1.000.00009-08-2020 11:01:47 // 7579
Mindössze azt nem értem hogy 10e km után ugyan ott vagyok mint egy éve. Ennyit bír egy gyűrűgarnitúra? Miért szinte egyik napról a másikra?
Miért nem büdös az autó mint egy éve? Tegnap kerültem vele és nem olajos a kipuff vége mint anno. Lehet hogy ez a Motul olaj szemben a Seleniával rendesen elég a katalizátorban?
Mi van ha CF2-es dugattyú kerül bele? Valahol olvastam hogy a CF2 gyűrűivel rakták össze.
Miért nem büdös az autó mint egy éve? Tegnap kerültem vele és nem olajos a kipuff vége mint anno. Lehet hogy ez a Motul olaj szemben a Seleniával rendesen elég a katalizátorban?
Mi van ha CF2-es dugattyú kerül bele? Valahol olvastam hogy a CF2 gyűrűivel rakták össze.
[k i z z o]09-08-2020 10:42:46 // 7578
Ott más az olajáteresztő gyűrű, vékonyabb. De ugyanúgy nem a 3 részes gyűrű, mint ez:
https://www.vividracing.com/true-seal-piston-oil-ring-4030-316-howards-cams-hrc486040305o-p-152613473.html
Hanem a zártabb a rugó szerű spirállal.
Ezen felül a dugattyúban nincsenek furatok, emiatt a hengerfalon több olaj maradhat.
Itt is ezen agyalnak éppen, hogy visszateszik a furatokat, de a 3 részes olajáteresztő is kellene mindenképp, komoly motorokban csak az van már (3.2V6 is ilyennel szerelt)
https://www.alfaowner.com/threads/2-litre-ts-cf3-motor-overhaul.354666/page-2
Ennek járj utána, hogy ez tényleg használ e, mert akkor össze lehet rakni rendes gyűrűkkel (CPS, Total Seal, NPR), úgy, hogy meg van Flehone -al hónolva, és rendesen be van járatva (erről majd akkor beszéljünk, ha be kell járatni).
Innen szoktam rendelni gyűrűket, méret után: http://www.performanceunlimited.co.uk/
Furat, vastagság és a horony mélysége kell nekik. De NPRben is lehet találsz, nekik van magyar képviseletük.
https://www.vividracing.com/true-seal-piston-oil-ring-4030-316-howards-cams-hrc486040305o-p-152613473.html
Hanem a zártabb a rugó szerű spirállal.
Ezen felül a dugattyúban nincsenek furatok, emiatt a hengerfalon több olaj maradhat.
Itt is ezen agyalnak éppen, hogy visszateszik a furatokat, de a 3 részes olajáteresztő is kellene mindenképp, komoly motorokban csak az van már (3.2V6 is ilyennel szerelt)
https://www.alfaowner.com/threads/2-litre-ts-cf3-motor-overhaul.354666/page-2
Ennek járj utána, hogy ez tényleg használ e, mert akkor össze lehet rakni rendes gyűrűkkel (CPS, Total Seal, NPR), úgy, hogy meg van Flehone -al hónolva, és rendesen be van járatva (erről majd akkor beszéljünk, ha be kell járatni).
Innen szoktam rendelni gyűrűket, méret után: http://www.performanceunlimited.co.uk/
Furat, vastagság és a horony mélysége kell nekik. De NPRben is lehet találsz, nekik van magyar képviseletük.
Piritu - 1.000.00009-08-2020 09:01:20 // 7577
Igen.
[k i z z o]09-08-2020 07:11:14 // 7576
Ez CF3 motor?
Piritu - 1.000.00008-08-2020 22:16:38 // 7575
Piritu - 1.000.00008-08-2020 18:56:02 // 7574
"Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása? "
- Motul 8100 x-Power 10W60 van benne tavasz óta. Az első kb. 2ezer km-en gyakorlatilag semmi sem fogyott, utána 1800-on több mit 1 liter. Ma 250 km-en jól látható a fogyás, azt mondom bő deci :-( Nem hinném hogy egy 2ezret futott olaj indítaná be a fogyást. A tavaly Selenia Racing volt benne, azzal is lett "bejáratva". A hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci a fogyás, amit normálisnak tartottam.
"A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)"
- Itthon mászkáltam vele vagy egy ezrest, általában a Balaton környékén a KRESZ-t betartva országúton. (Amúgy se szeretem neki tolni, arra ott a német autópálya.)
"Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?"
- A márkát passzolnám, Csöri rakta be őket, emlékeim szerint 3 részes volt.
"Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?"
- Ezt is passzolnám. Amit láttam az az volt hogy a régi gyűrűn 0,8-1,0-es hézagok voltak. Józska bá mutatott egy újat, annál 0,1 körül volt.
"A hengerfalat áthónoltátok...?"
- Nem lett bántva, mert a hónolás még jó volt. Amit láttam amikor ott voltam, hogy mindegyik hengerben mindenhol tisztán látszottak a vonalak.
"Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?"
- nem tudom, hogy Csöriék mértek-e valamit
"Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?"
- Szimmeringek lettek cserélve, plusz a szelepet meg lettek tisztítva.
"Mértél sürítési végnyomást a motoron most?"
- nem, itthon nincs cuccom hozzá
"Mennyi kartergázod van melegen?"
- Járó motornál működik az elszívás, ha leveszem az olajkupakot akkor ott szívja be a lebegőt. Leállítva jól láthatóan "füstöl"
Menet közben figyeltem a kipufogót a tükörben, de nem láttam füstöt. Se padlógázas kigyorsításnál, se motorfék alatt/után.
- Motul 8100 x-Power 10W60 van benne tavasz óta. Az első kb. 2ezer km-en gyakorlatilag semmi sem fogyott, utána 1800-on több mit 1 liter. Ma 250 km-en jól látható a fogyás, azt mondom bő deci :-( Nem hinném hogy egy 2ezret futott olaj indítaná be a fogyást. A tavaly Selenia Racing volt benne, azzal is lett "bejáratva". A hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci a fogyás, amit normálisnak tartottam.
"A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)"
- Itthon mászkáltam vele vagy egy ezrest, általában a Balaton környékén a KRESZ-t betartva országúton. (Amúgy se szeretem neki tolni, arra ott a német autópálya.)
"Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?"
- A márkát passzolnám, Csöri rakta be őket, emlékeim szerint 3 részes volt.
"Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?"
- Ezt is passzolnám. Amit láttam az az volt hogy a régi gyűrűn 0,8-1,0-es hézagok voltak. Józska bá mutatott egy újat, annál 0,1 körül volt.
"A hengerfalat áthónoltátok...?"
- Nem lett bántva, mert a hónolás még jó volt. Amit láttam amikor ott voltam, hogy mindegyik hengerben mindenhol tisztán látszottak a vonalak.
"Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?"
- nem tudom, hogy Csöriék mértek-e valamit
"Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?"
- Szimmeringek lettek cserélve, plusz a szelepet meg lettek tisztítva.
"Mértél sürítési végnyomást a motoron most?"
- nem, itthon nincs cuccom hozzá
"Mennyi kartergázod van melegen?"
- Járó motornál működik az elszívás, ha leveszem az olajkupakot akkor ott szívja be a lebegőt. Leállítva jól láthatóan "füstöl"
Menet közben figyeltem a kipufogót a tükörben, de nem láttam füstöt. Se padlógázas kigyorsításnál, se motorfék alatt/után.
[k i z z o]08-08-2020 09:30:40 // 7573
Tovább haladva, hogy feltárjuk a dolgokat:
Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása?
A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)
Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?
Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?
A hengerfalat áthónoltátok pl. Flexhone -al mielőtt gyűrűztetek? Megvolt a rendes crosshatch a hónolásban mindnehol és a felület megfelleő volt a gyűrűk fogadására?
Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?
Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?
Mértél sürítési végnyomást a motoron most? (Szárazon, majd 1ccm olajat használva tömítésként az égéstérbe juttatva.)
Mennyi kartergázod van melegen?
Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása?
A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)
Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?
Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?
A hengerfalat áthónoltátok pl. Flexhone -al mielőtt gyűrűztetek? Megvolt a rendes crosshatch a hónolásban mindnehol és a felület megfelleő volt a gyűrűk fogadására?
Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?
Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?
Mértél sürítési végnyomást a motoron most? (Szárazon, majd 1ccm olajat használva tömítésként az égéstérbe juttatva.)
Mennyi kartergázod van melegen?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 20:35:51 // 7572
Köszi az infókat :-)
[k i z z o]07-08-2020 20:03:26 // 7571
Most nézem a tiéd belül csapat le a dekniben és visszafolyik ami tud. Ami meg nem tud kicsapódni azt beszivatják a motorral. Elvileg ez nem tud úgy eldugulni, mint a külsős lecsapatóval szereltek.
Piritu - 1.000.00007-08-2020 20:01:52 // 7570
[k i z z o]07-08-2020 19:56:50 // 7569
Nincs külső olajszeparátor rajta? A cső honnan érkezik a PCV szelepre?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 16:21:33 // 7568
Piritu - 1.000.00007-08-2020 16:01:35 // 7567
"az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba" hogy tudom ezt ellenőrizni?
Piritu - 1.000.00007-08-2020 16:00:39 // 7566
Szerintem ő is arra gondol amit én írtam lentebb. Valószínű hogy ugyan ott hallottuk :-)
[k i z z o]07-08-2020 13:08:12 // 7565
Hogyan kapcsolódik a dugattyúhűtés az olajfogyasztáshoz?
(Az, hogy miként kell működnie egy másik kérdés, és hogy miként befolyásolja a szállított olaj mennyiségét.)
(Az, hogy miként kell működnie egy másik kérdés, és hogy miként befolyásolja a szállított olaj mennyiségét.)
gyml07-08-2020 10:53:57 // 7564
Mikor nekem ette az olajat, akkor egy hosszabb városozás után mikor kiértem a főútra akkor kb 5000rpm felett 3.kban volt igazán látványos. A kipufogóban felgyűlt olajat kifújta/elégette a négy légáram. Kisebb fordulaton és újabb kigyorsításoknál már nálam sem látszott, mindig csak az első (esetleg második) gyorsításnál.
gyml07-08-2020 10:52:01 // 7563
Én nem vagyok szakértő, de szerintem ha nem számítana hogy alacsony fordulatnál (alacsony olajnyomásnál) is működik a dugattyúhűtés, akkor nem raktak volna oda szelepet, hanem csak egy sima cső lenne.
Ha folyamatosan nyitva van az szerintem azért is lehet káros, mert akkor alacsony fordulatszámnál annyival csökken az olajnyomás a motor felső része fele.
Én cseréltem mind a 4-et az én motoromban, az a biztos. :)
Ha folyamatosan nyitva van az szerintem azért is lehet káros, mert akkor alacsony fordulatszámnál annyival csökken az olajnyomás a motor felső része fele.
Én cseréltem mind a 4-et az én motoromban, az a biztos. :)
[k i z z o]06-08-2020 22:24:58 // 7562
A dugattyúhűtés fúvókák ha minden igaz 1.5Bar olajnyomás felett dolgoznak, de az olajlehúzónak azzal el kell boldogulnia, amit azok odafújnak. Ha le van ragadva az olajzás az a dugattyúknak nem tesz jót, a hűtéstől nem lehet baj.
A PCV szelep egy egyirányú szelep. Ha nyit és zár akkor jó. Lényeg, hogy ne tudjon felépülni nyomás a forgattyúsházban, ami alulról tudja felfelé nyomni az olajat az égéstérbe. Ha megszorul akkor van baj. A becsatlakozás a lényeg, azt akkor majd nézd meg, hogy hord e fel olajat, de javasolom egy külső oil catch tank beszerzését és a szivócsövet lezárni a szmötyi elől.
Más dolog, hogy az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba, ha visszaúton tömődés van akkor felszívja a szívócsőbe a PCVn keresztül. Megint csak egy Mocal ra vagy Motamec tartályra szavazok, és nézd meg mennyi olaj megy ott fel a szívócsőbe a PCV bejáratánál.
A PCV szelep egy egyirányú szelep. Ha nyit és zár akkor jó. Lényeg, hogy ne tudjon felépülni nyomás a forgattyúsházban, ami alulról tudja felfelé nyomni az olajat az égéstérbe. Ha megszorul akkor van baj. A becsatlakozás a lényeg, azt akkor majd nézd meg, hogy hord e fel olajat, de javasolom egy külső oil catch tank beszerzését és a szivócsövet lezárni a szmötyi elől.
Más dolog, hogy az olaj vissza tud e folyni a centrifugál lecsapatóból a karterba, ha visszaúton tömődés van akkor felszívja a szívócsőbe a PCVn keresztül. Megint csak egy Mocal ra vagy Motamec tartályra szavazok, és nézd meg mennyi olaj megy ott fel a szívócsőbe a PCV bejáratánál.
Piritu - 1.000.00006-08-2020 20:55:53 // 7561
ez az amit nem tudtam megnézni, mert magam mögött nem tudok menni :-)
A tükörben semmit füstöt se látni.
A tükörben semmit füstöt se látni.
Zselé06-08-2020 20:33:29 // 7560
Az oké, hogy szag nincs, de füstöl?
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2020 15:48:13 // 7559
hát ha új a gyűrűszett az olajlehúzó lehúzza a felesleget elméletileg ott nem éghet el ....
Piritu - 1.000.00006-08-2020 14:35:17 // 7558
Még egy kérdésem lenne. Valahol olvastam hogy a kopott olajzócsövek is okozhatnak magas olajfogyasztást azzal hogy túl sok olajat nyomnak alulról a dugattyúra/hengerfalra és az olajlehúzó nem bír vele. Igaz lehet ez?
Piritu - 1.000.00006-08-2020 10:18:02 // 7557
Nem tudom hogy mi ment bele, Csöri csinálta, gondolom nem gagyit rakott bele.
Erhard 242 (Pure Energy)06-08-2020 10:10:27 // 7556
milyen gyűrűket kapott? remélem Goetze-t ...
Piritu - 1.000.00006-08-2020 09:38:37 // 7555
12e km-el ezelőtt hasonló olajfogyasztás miatt kapott új gyűrűket és szelepszár szimeringeket (meg hajtókar csapágyakat). A henger falán a hónolás még szinte eredeti volt, így a henger nem lett bántva. Utána szinte meg is szűnt, a tavalyi hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci.
A szívócső gyakorlatilag száraz.
Hogy kellene működnie a PCV szelepnek? Kiszedtem, belefújta és érezhetően nyit-zár. Sajna arra nem volt időm hogy a fojtószelep mögé is benézzek, mer a PCV utána csatlakozik be. Az odavivő kis gumicső viszont belülről olajos volt.
A szívócső gyakorlatilag száraz.
Hogy kellene működnie a PCV szelepnek? Kiszedtem, belefújta és érezhetően nyit-zár. Sajna arra nem volt időm hogy a fojtószelep mögé is benézzek, mer a PCV utána csatlakozik be. Az odavivő kis gumicső viszont belülről olajos volt.
[k i z z o]06-08-2020 08:05:39 // 7554
Én a gyári rendszert megszüntetem minden esetben és utólagos olajlecsapató tartályt szerelek be. Ez a 75 nordon is segített (az egy tipikusan olajfogyasztó motor, hasonlóan a TShez) és a V6on is beraktam egy Mocal tartályt. Így biztosan nem lesz baj ami alsó karternyomás növekedést tud okozni és a motor sem szívja be a kartergázból lecsapódó olajat / vizet bármi is alakul ki ott. Ez persze nem zöld, mivel a tartályokat kivezetem a külvilágba, de a motor alsó fele lélegzik, megfelelő keresztmetszeteken.
Az 1L olaj, ha kartergáz oldalról megy el, ott rendesen van kartergáz és a szívócsőben is kell legyen cucc, mert a lecsapató tartály ennyivel nem bír. Ezt ellenőrizd, de nem valószínű.
L4 Alfa motor a hengerfalon eszi meg, ha nem a blokk tömítetlen.
Ha teszt úton jársz, akkor mindenképp terheld a motort, hogy legyen olajfogyasztás, nem tudom a Balaton túrád részleteit, de a hágómászásban kapott a motor rendesen az biztos, elég meleg volt a motor, ha valamikor akkor ott fel tudta hordani az olajat.
Milyen beavatkozások történtek a korábbi olajfogyasztás megszüntetésére?
Az 1L olaj, ha kartergáz oldalról megy el, ott rendesen van kartergáz és a szívócsőben is kell legyen cucc, mert a lecsapató tartály ennyivel nem bír. Ezt ellenőrizd, de nem valószínű.
L4 Alfa motor a hengerfalon eszi meg, ha nem a blokk tömítetlen.
Ha teszt úton jársz, akkor mindenképp terheld a motort, hogy legyen olajfogyasztás, nem tudom a Balaton túrád részleteit, de a hágómászásban kapott a motor rendesen az biztos, elég meleg volt a motor, ha valamikor akkor ott fel tudta hordani az olajat.
Milyen beavatkozások történtek a korábbi olajfogyasztás megszüntetésére?
Piritu - 1.000.00006-08-2020 07:12:57 // 7553
izé... szóval PCV
Piritu - 1.000.00005-08-2020 21:45:11 // 7552
igen, a többi közül kellene megtalálni az okot.
A PVC szelepet és az olajleválasztót már néztem, úgy tűnik működnek, nem arra megy el az olaj.
A PVC szelepet és az olajleválasztót már néztem, úgy tűnik működnek, nem arra megy el az olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2020 16:15:02 // 7551
Ugyan az az olaj, ugyan onnan, ugyan akkora talppal? Nincs folyás akkor azt bizony megeszi, tömítetlenség, kopás, hézag, repedt gyűrű...stb
Piritu - 1.000.00005-08-2020 15:37:29 // 7550
Az hogy eszi egy dolog, csak furi hogy egyszer csak a tízenkétszeresére ugrik...
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2020 11:54:06 // 7549
pedig csak hamis olajat lehet mindenhol kapni lehet ezért eszi nálam is :DDD pedig bizony azt megeszi nálam jellemző, hogy az 5l mellé még visznek 3-at a következő cseréig...
HaNGyA05-08-2020 11:06:15 // 7548
Talányos...
Azért írj, ha találsz valami nyomot... 🙂
Azért írj, ha találsz valami nyomot... 🙂
Piritu - 1.000.00005-08-2020 10:08:42 // 7547
Pont ezért állok én is értetlenül. Péntek este óta nem került elő az olaj, tegnap este feltöltöttem...
Folt nincs, a kipufogó nem kormos/olajos mint anno.
Ma fékbetétet cserélek akkor bemászok a kocsi alá kicsit jobban körülnézni.
Felmerült bennem hogy esetleg valamikor nagyon ferdén parkoltam és ott folyt el...
Felmerült az olaj “eredetisége” is, de azt is kizártam.
Folt nincs, a kipufogó nem kormos/olajos mint anno.
Ma fékbetétet cserélek akkor bemászok a kocsi alá kicsit jobban körülnézni.
Felmerült bennem hogy esetleg valamikor nagyon ferdén parkoltam és ott folyt el...
Felmerült az olaj “eredetisége” is, de azt is kizártam.
HaNGyA05-08-2020 09:37:21 // 7546
Mester!
Nem vagyok gépész, de a logika mentén gondolkodva, ha az a hiányzó olaj nincs a motorban, akkor annak valahol távoznia kellett. Vagy valahol elfolyik, akkor olajnyomok vannak a kocsi alatt. Vagy a kipufogó felé tud távozni, akkor olajpöttyös a kocsi hátulja és/vagy füstöl. Esetleg elegyedik a hűtővízzel, de az meg látszik a tágulási tartályban. Ha egyik sem, akkor annak az olajnak gyanús, hogy a motorban kell lennie... 😉
Mondjuk, egyszer én is bepánikoltam. Kb. egy hét után rutin ellenőrzés, és azt mutatja a nívópálca, hogy csak félig fényes. Döbbenet, újra leküldöm a szondát, mert tuti rosszul mértem, más nem lehet, és megint csak félig olajos. Elkeseredés, b@sszamázás, olajkeresés. Már tekerem lefelé a flakon kupakját, hogy beleborítom az egészet a francba, azt ott rohadjon meg a blokkban! Elegem van, eladom az egész miskulanciát és rollerrel fogok járni, amikor leesett, hogy, mint az egyszeri gépész, közvetlenül a motor leállítása után méricskéltem.
Tehát, befordultam a konyhára, rágyújtottam egy kávéra, közben lecsöpögött a blokkban az olaj, majd 10 perc múlva a Buddha nyugalmával újra pálcáztam egyet és lőn felső nívó... 😁
Nem vagyok gépész, de a logika mentén gondolkodva, ha az a hiányzó olaj nincs a motorban, akkor annak valahol távoznia kellett. Vagy valahol elfolyik, akkor olajnyomok vannak a kocsi alatt. Vagy a kipufogó felé tud távozni, akkor olajpöttyös a kocsi hátulja és/vagy füstöl. Esetleg elegyedik a hűtővízzel, de az meg látszik a tágulási tartályban. Ha egyik sem, akkor annak az olajnak gyanús, hogy a motorban kell lennie... 😉
Mondjuk, egyszer én is bepánikoltam. Kb. egy hét után rutin ellenőrzés, és azt mutatja a nívópálca, hogy csak félig fényes. Döbbenet, újra leküldöm a szondát, mert tuti rosszul mértem, más nem lehet, és megint csak félig olajos. Elkeseredés, b@sszamázás, olajkeresés. Már tekerem lefelé a flakon kupakját, hogy beleborítom az egészet a francba, azt ott rohadjon meg a blokkban! Elegem van, eladom az egész miskulanciát és rollerrel fogok járni, amikor leesett, hogy, mint az egyszeri gépész, közvetlenül a motor leállítása után méricskéltem.
Tehát, befordultam a konyhára, rágyújtottam egy kávéra, közben lecsöpögött a blokkban az olaj, majd 10 perc múlva a Buddha nyugalmával újra pálcáztam egyet és lőn felső nívó... 😁
Piritu - 1.000.00004-08-2020 21:24:42 // 7545
Még tesztelem. Teletöltöttem és a hétvégén megyünk egy nagy kört (vagy kettőt) a Balcsi körül, aztán meglátjuk.
Fornitore04-08-2020 21:21:18 // 7544
Basszus!Ez nem jó hír.Kiváncsi vagyok mi lehet , gondolom Te is🤔.Még ha nem most csináltattad volna!Na de így!
Piritu - 1.000.00004-08-2020 12:05:35 // 7543
Pont ez a furcsa hogy nincs szaga.
A motorfelújítás előtt is kb ennyi fogyott, de ha akkor megálltam égett olajszag lengte körül az autót. Anno a la Bonette-n meg is jegyezte egy bringás hogy büdös az autó.
A motorfelújítás előtt is kb ennyi fogyott, de ha akkor megálltam égett olajszag lengte körül az autót. Anno a la Bonette-n meg is jegyezte egy bringás hogy büdös az autó.
Kazes☻04-08-2020 10:48:01 // 7542
Tyű... annak már színe, szaga kellett, hogy legyen, nem?! 🤔
Piritu - 1.000.00004-08-2020 06:35:51 // 7541
Az 1800 km-es körút során elfogyott 1 liter, eddig meg 2ezer alatt 1deci.
Szeptember elejen meg mennénk a Stelvióra, de így ciki lesz.
Szeptember elejen meg mennénk a Stelvióra, de így ciki lesz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
392
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?