Ha Lkészül, legalább azt lehet mondani, hogy jobb később, mint soha.D
Mert, ja nagyon ültetsz, használ6atlanná válik az autó.
Forum >> Sprint
pb_23-09-2009 08:54:52 // 25423
pb_23-09-2009 08:52:21 // 25422
Pedig ez, tipikus szilent probléma szokott lenni.
pb_23-09-2009 08:49:29 // 25421
Nem, de hidd L, + lehet csinálni úgy házilag, hogy jó legyen.
kesa23-09-2009 08:43:27 // 25420
Ööö... de :). Bubu cartárs ígért nekem egy külsőfékes első futóművet.
Kérdés viszont, hogy nekem most minden új az első futóműben (kivéve a nagyobbik toronycsapágy szimmering), mit tudok megtartani, és mit muszáj cserélni az átépítés során?
Kérdés viszont, hogy nekem most minden új az első futóműben (kivéve a nagyobbik toronycsapágy szimmering), mit tudok megtartani, és mit muszáj cserélni az átépítés során?
sprint8323-09-2009 08:39:52 // 25419
Akkor egyúttal nem csinálod meg a külsőféket?:))
kesa23-09-2009 08:38:12 // 25418
Az már tényleg jól hanzik, viszont ugyanezt jó lenne előre is megvalósítani!
sprint8323-09-2009 08:26:10 // 25417
Abból kiindulva, hogy neked belsőfékes a kocsi, én tegnap mértem meg a hátsó rugókat. Az eredeti 340mm a 33-é 300mm az már is 4 cm-es ültetés hátul. Face-nek is annyi van az Imola rugókkal. Én ennyit szeretnék az enyémnek.
kesa23-09-2009 08:17:31 // 25416
Szarok a papírmunkára :), ne tudd meg, mennyire le vagyok maradva. Tavaly novemberre ígértem munkautasításokat, és még nem kezdtem hozzá :).
De a tárgyra visszatérve, miért "csak" ennyit ültethetek?
De a tárgyra visszatérve, miért "csak" ennyit ültethetek?
kesa23-09-2009 08:15:33 // 25415
Elől minden szilent új, meg ha jól emlékszem, hátul is, de a telókhoz meg a rugókhoz (még) nem nyúltam.
kesa23-09-2009 08:14:43 // 25414
Azért a megfelelő hőkezelési paraméterek meghatározása nem elméleti bohóckodás!
pb_23-09-2009 07:57:35 // 25413
Túlságosan hozzá szoktál a papírmunkához.D Nem kell ennyire Lméleti síkra vinni a dolgot.))) Lől indulj ki a csík QV futóművéből, hátul szintén 33as rugóval kell próbálkozni, ahogy a kollégák. Ha rám hallgatsz, 15, 20 mmnél többet nem ültetsz.
pb_23-09-2009 07:51:14 // 25412
Szilentezd + a futóműveket.
pb_23-09-2009 07:48:44 // 25411
Nem kell mindent túlbonyolítani, és mérnöki szemmel kifogástalan műszaki leírást adni róla.)) Lvégezhető, kérdezd csak + Scottot.
kesa23-09-2009 04:22:52 // 25410
Ja, azt kihagytam, hogy ültetni is kéne kicsit :). Mennyit lehet/érdemes elől, és mennyit hátul? Én szemre olyan 30-40 mm-t saccolnék, de nyilván ezt ennél pontosabban ki lehet számolni. Ennyi ültetéstől pl mennyit változik az első futómű geometria? Mik lehetnek következmények? Nem megfelelő egyenesfutás, fokozott gumikopás, nehéz kormányzás, kasztniba beleérő gumi?
Hátsó futómű kereszt kitámasztós, ha ott ültetünk, keresztirányban elmozdul a futómű a kocsi alatt. Ezt is lehetne számolni, de most lusta vagyok :D.
Hátsó futómű kereszt kitámasztós, ha ott ültetünk, keresztirányban elmozdul a futómű a kocsi alatt. Ezt is lehetne számolni, de most lusta vagyok :D.
kesa23-09-2009 03:47:54 // 25409
Nekem sem tetszik, hogy fenn van a segge, de nekem az eleje is, és ha erősebben gyorsítok, emeli az elejét, "hanyatt esik" az autó. Nem hinném, hogy gyárilag ilyen lágyak lettek volna a rugók, szóval valamit majd nekem is ki kell találni erre a problémára. Majd a gátló felújítással egyidőben :).
Nektek van olyan tapasztalat, hogy 160+ környékén az útburkolati hullámokon kicsit kóvályog az eleje és riszálja oldalra a seggét? Nem vészes, csak érdekel, hogy ez mennyire kiküszöbölhető. Azt érzem, hogy keményebb rugóval jobb lehetne, de ez mennyire természetes jelenség?
Nektek van olyan tapasztalat, hogy 160+ környékén az útburkolati hullámokon kicsit kóvályog az eleje és riszálja oldalra a seggét? Nem vészes, csak érdekel, hogy ez mennyire kiküszöbölhető. Azt érzem, hogy keményebb rugóval jobb lehetne, de ez mennyire természetes jelenség?
kesa23-09-2009 03:42:21 // 25408
Azt azért áruld el, hogy hány fokra kell melegíteni, és mennyi a hőntartási idő! A szakszerű hűtés sem annyiból áll, hogy belebaxod egy hordó fáradt olajba :P. Szerintem élvezhető minőségben ez a meló otthon nem végezhető el.
pb_22-09-2009 20:24:50 // 25407
Saját tapasztalatok alapján, csak ajánlani tudom, és ami fontos Mberi áron is Lérhető a dolog.)
pb_22-09-2009 20:23:39 // 25406
Naja.) De szépen mutat rossora fújva is.))
krecsi22-09-2009 20:23:39 // 25405
5? 5 emberrel csak lábujjhegyen merek elindulni. 4 embernél is simán beleér a kátyúknál. 3-mal még nincs gond
sprint8322-09-2009 20:21:18 // 25404
Ezen is agyaltam már, de ez még a jövő egyenlőre.
krecsi22-09-2009 20:20:47 // 25403
És még lefesteni se kell, mert szép fekete lesz:) Én már csináltam ilyet, de nem a sprintnél
Whiteskull22-09-2009 20:20:39 // 25402
Az enyém pontosan ezért lett szolidan kiperemezve. :DDD
pb_22-09-2009 20:19:42 // 25401
Milyen gumi vannak fent? De mondjuk ne csodálkozz, hogy a 6x14es ET 25ös Bachtel kerekek beleérnek.
Face22-09-2009 20:13:04 // 25400
Elöl egy alfasud futóműve van bent, nemtudom pontosan, de sztem gyári.
Amúgy kiváncsi leszek h neked is 4-5emberrel közlekedve beleérnek-e majd a kerekek hátul az ívbe, huppanóknál..mert nekem bele...
Amúgy kiváncsi leszek h neked is 4-5emberrel közlekedve beleérnek-e majd a kerekek hátul az ívbe, huppanóknál..mert nekem bele...
pb_22-09-2009 20:11:48 // 25399
Még amin érdemS lenne Lgondolkodni, az a gátló keményítése. Nem full kikeményítést értek ez alatt, csak 1 olyan lájtosat, azzal még sokat lehet dobni a dolgokon.
pb_22-09-2009 20:05:58 // 25397
Ok, majd számolj be a fejleményekről.
sprint8322-09-2009 20:03:12 // 25396
Először úgy is kipróbálom a 300assal. Nem nagy meló cserélni. Meglátom milyen lesz úgy.
pb_22-09-2009 20:01:07 // 25395
Csak vigyázz, nehogy kobra legyen belőle.D Én azért, Lőbb kipróbálnám a 300assal, aztán szögelnék, ha szükséges.
pb_22-09-2009 19:58:15 // 25392
Akkor szimpla melegítés.)
sprint8322-09-2009 19:57:28 // 25391
Ilyesmi ültetést szeretnék én is. Elöl Neked a gyári van?
pb_22-09-2009 19:57:16 // 25390
+melegíted, összenyomod, amennyire szeretnéd, majd még melegen beledobod az olajba, és hagyod lehűlni. Próbáld ki 1 olyan rugón, amit már nem fogsz használni.
Face22-09-2009 19:56:00 // 25389
Nekem 33 imola rugók vannak hátul, egy finom kis ültetést adnak neki. Így néz ki:
Amúgy ha lakatolás után tényleg rendesen kivan teljes üregvédőzve, illetve alváz védve, és évente ellenőrződ/javítod az alvázvédelmet ahol kell illetve 1/2 évente ujratolod üregvédővel akkor egyáltalán nem rohad el 2 tél után. Szerintem.
Amúgy ha lakatolás után tényleg rendesen kivan teljes üregvédőzve, illetve alváz védve, és évente ellenőrződ/javítod az alvázvédelmet ahol kell illetve 1/2 évente ujratolod üregvédővel akkor egyáltalán nem rohad el 2 tél után. Szerintem.
sprint8322-09-2009 19:54:30 // 25388
Keményíteni nem akarom, csak picit lentebb ültetni. De azt is csak a jobb kinézetért.
sprint8322-09-2009 19:53:22 // 25387
Írd már le, hogy hogyan. Érdekel.
pb_22-09-2009 19:52:47 // 25386
Igen, azért kell visszaedzeni. Vagy, ha keményíteni is akarod, akkor más típuséból, (mondjuk 45) kell levágni a +felelő méretre, majd a végét +kovácsolni és visszaedzeni. Vagy hajtatsz 1edi rugókat.
pb_22-09-2009 19:50:14 // 25385
Dehogy nem, kell hozzá némi fáradtolaj, és 1 hordószerűség.
sprint8322-09-2009 19:47:23 // 25384
És hogy? Ugyan olyan merev lesz mint előtte?
sprint8322-09-2009 19:46:04 // 25382
Na ez az ami miatt nem kivitelezhető itthon.
sprint8322-09-2009 19:45:27 // 25381
Ja, erre már gondoltam, de csak nem ilyen egyszerű:))
pb_22-09-2009 19:45:14 // 25380
Persze, 1kis edzés sem árt neki.))
pb_22-09-2009 19:43:03 // 25379
Majd +mérem a sima rugókat is, arra nem Mléxem milyen magasak. +melegíted a rugókat, és összenyomod őket.)))
pb_22-09-2009 19:40:34 // 25378
Sajnos, már a 33ak is kezdnek abba a korba lépni, hogy még néhány tél, és oda a kasztni.((
sprint8322-09-2009 19:38:21 // 25377
Amit tegnap kérdeztem tőled: megmértem ma a 33 hátsó rugóját és az is 30cm nyugalmi állapotban. Akkor ezek szerint azzal már némi ültetést lehetne elérni. Sajna már nem emlékszek, hogy amiket beletettem a kocsiba mekkorák, de azt tudom, hogy rövidebbek mint a belső fékesé kicsivel, az meg 34 cm megmértem ma azt is. Valami kis ültetés kellene hátulra, nem tettszik, hogy annyira fent van a segge.
Atttis22-09-2009 19:38:11 // 25376
Ezért akarok majd én is csináltatni majd a Sprintbe műanyag dobbetéteket, csak először elmegyek vele bankot rabolni :D
sprint8322-09-2009 19:34:23 // 25375
Mondjuk nem értem mit lehet ennyit írni róla, akárhogy is kilakatolok egy öreg autót azt 2 tél megeszi. A sprintre ez halmozottan igaz. Aki látta a belső küszöbét, 'A' oszlopot és környékét közelről, és a többi kritikus pontját az autójának lakatolás előtt az tudja miről van szó. És legyen kívülről bármennyire jól kinéző Sprint azzal is rengeteg kaszni meló van azokon a részeken amit kívülről nem lát az ember. Amikor kész van vele akkor meg már nem használja napi szinten. Sajnos csak így lehet fenntartani/megőrízni a viszonylag rozsdamentes állapotot. És az is igaz, hogy a 33-asok jobban tűrik a napi használatot. Amit én tavaly elbontottam annak az alja szarrá volt rohadva, de csak a taposó lemeze. Az az autó nem volt még soha lakatolva, de pl. a tornyok és az A' oszlop környéke ha nem is hibátlan de nagyság rendekkel jobb állapotú volt mint amennyi Sprintét láttam eddig. Pedig alvázvédő se volt rajta! Ennyit jelent pl. a mű.a. dob lemez.
pb_22-09-2009 19:32:43 // 25374
Vannak néha, ilyen napok.)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
513
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?