Forum >> Sprint
Gery8311-03-2006 09:26:29 // 1673
Hát gratulálok!
Képeket mikor teszel föl a kész "berendezésről" ??? :))
tt (tt Alfa team)11-03-2006 07:14:22 // 1672
Kolegák! Ha valakinek szüksége lenne rá, van egy pár eladó műanyag lökös Sprintre! 15K /db
bb1811-03-2006 06:51:40 // 1671
ide is beteszem, mert érdekes :
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?p=154443#154443
Olasz10-03-2006 22:13:56 // 1670
GRATULA smatulapatulaaaa!!!!
Egomban sajna Én a GTV-vel tuok jönni, mert project van az Én sprintemen is :))))
tt (tt Alfa team)10-03-2006 21:39:24 // 1669
Gyerekek!!!! Beindult végra a fekete szörny!!!! 1.7 ie Sprint!!! Marhára örülök, elsőre minden klappolt, nem kellett szétszedni, maradt minden olyan szép tiszta, mint az előkészületi fotókon! Vastag rendszer, sportlégszűrő= komoly hang! Közel egy éves meló után végre gurul!!! Remélem a belsejét össze tudom teljesen rakni Egomig, és mehetünk!!!!
Gery8309-03-2006 20:41:56 // 1668
Whiteskull09-03-2006 17:56:52 // 1667
Azért csináltattam műanyagból, mert az eredeti is az volt. És nem is gondoltam rá, hogy bronzból is meg lehet csináltatni.
Face09-03-2006 17:31:12 // 1666
És ez a bonomit + metamit ezek milyen műanyagok?Miért döntöttél emellett? Nekem hétfőn, mikor kérdeztem a műszerjavítóban, Haudek mester azt mondta hogyha fém az ellendarabja akkor bár hangosabb lesz kicsit, de a fémmel jobban járok mint a műanyaggal.Azt is mondta hogy ezek nem a surlódás miatt mennek rommá, mert minimális a kopás rajtuk, hanem mert más a fémnek, amire rá van húzva, a hőtágulása mint magának a műanyag keréknek--> ezért szép lassan szétrepesztette az idő múlásával. A bronzot pedig bb18 mondta, azért hajlok efelé. :)
Whiteskull09-03-2006 17:22:11 // 1665
Természetesen szívesen megcsináltatom. Annyit még, hogy én bonomit, vagy metamit műanyagból csináltattam. Azt nem tudom, hogy bronzból mennyiért csinálna.
Face09-03-2006 17:21:02 // 1664
Brera bemutatóra nem megyek sajnos. Igazából el vagyok igérkezve egész hétvégére bútor összeszerelésre egy barátomhoz akik új lakásba költöznek.. de ez lehet elmarad.Holnap kiderül, ha mégis jó akkor persze meetingelhetünk, majd megmutatom jól a kis kábelnélküli Sprintet :)))))
Face09-03-2006 17:15:18 // 1663
Huuu, az tök jó! Lehetne esetleg egy nagyon pofátlan kérésem-kérdésem? :))
Ha elküldenem Neked a merőket, illetve átutalnám a pénzt, akkor le tudnád esetleg gyárttatni mégegyszer a szakival a fogaskereket bronzból? :)
Nagyon megköszönném, sok szívástól kimélnél meg vele! :))
Aztán Esztergomban át is venném a cuccot, ha elkészül addigra.Bár sajna nem a Sprinttel megyek, ugyanis addigra tuti nem lesz üzemképes...
Whiteskull09-03-2006 13:43:24 // 1662
Nekem egy öreg szaki csinálta, és 5000,-ft-ot kért. Egy-két nap alatt kész volt vele. Gondolom, ha többet csináltatok, akkor itt is kevesebb lett volna. Ja és én egy összetörött fogaskereket vittem neki.
kando.09-03-2006 13:27:50 // 1661
Most szombaton esetleg tudnánk találkozni ?
Esetleg jössz a Brera bemutatóra..? :)))
Rákérdezek erre a fogaskerékre itt, a középsulim tanműhelyében, hátha... ;-)
Face09-03-2006 13:08:19 // 1660
Háát mit mondjak, keményebb dió ez a gyártassuk le fémből a km óra fogaskereket mint én azt hittem...
Voltam a Haudek műszerjavítóban, ott tovább irányítottak egy fogaskerekes gépműhelybe.Oda elmentem, és bár ott azt mondták h elviekben meg tudják csinálni, de most nincs rá kapacitásuk, ilyesmit csak "szabadidejükben csinálgatnak"...vigyem vissza március végén és akkor talán.. de ez is nagyon esetleges... Eztán neten találtam egy másik fogaskerekes gépműhelyt, oda is elvittem... na az még jobb volt.. :)))) szaki első kérdése miután kézbe veszi hogy milyen ferde?..??? (ez ilyen spiralos fogazásu..). Háthogy anélkül nem tudja elkészíteni, hogy nemtudja h hány fokos...Kimérni meg nagy macera állítólag ott náluk..(15 rugóért!!!! ellenben talán kimérné... a gyártási költségen túl..)Ennyit nem tartok reálisnak egy ilyen nyamvadt mérésért.Szóval az van, hogyha kitudom méretni, akkor utána pikk-pakk legyártják, és minnél többet csináltatok annál olcsóbb.1db ~7-8 rugó-->5-6db már csak ~3,5-4 rugó lenne..Az első "esetleges" műhely 5-6 rugóra taksálta az 1db-ot.
Szóval a kérdésem h hol és miként lehetne ezt kimérni? Gondoltam 3D-s lézeres bescannelésre, bár nem hiszem el hogy ne lehetne ezt sokkal egyszerübben valami "hagyományos módszerrel" kivitelezni...
Jaaa, műszer ügyben meg szerintem PSI-re van skálázva az olajnyomás kütyü:))))))
Gery8308-03-2006 20:38:29 // 1659
"What kájnd of schrárbenre gondoltál ár you???"
Három részer bontható:
What kind of....................................are you? - angol (miféle - te)
..................schreiben................................... - német (irni)
................................re............................... - magyar
:DDD
Gery8308-03-2006 20:33:39 // 1658
Háát igen nehéz, főleg hogy csak ~10 km-t mentem vele... :D
Vezetni nagyon jó. Teljesen más mint az új autókat. Nagyon direkt a kormány, kemény a futómű, izgis motorhang...
Nem lehet leírni igazán. Olyan mint egy gokart.
Üvegtigris08-03-2006 20:03:22 // 1657
Ja : )
Rövid leszek: Mindent.
Nagyon érdekelne, hogy milyen vezetni, meg hogy megy, stb... Tudom, sejtem, hogy ezt nem lehet szavkba önteni, de mégis úgy naggyából.
Üvegtigris08-03-2006 20:00:51 // 1656
Na ezt most tényleg nem értem... : D
Wann schreibst du többet az autóról = ( Glastigrisch fordításban : ) = Mikor írsz még többet az autóról? Erre gondoltál?
Gery8308-03-2006 19:57:21 // 1655
Mit szeretnél tudni??? :D
Gery8308-03-2006 19:56:43 // 1654
What kájnd of schrárbenre gondoltál ár you???
Üvegtigris08-03-2006 19:54:24 // 1653
Wann schreibst du többet az autóról? : )
Gery8308-03-2006 19:50:34 // 1652
Vielen dank! :D
Üvegtigris08-03-2006 19:46:19 // 1651
Örülök neki, hogy jó a verda!
kando.08-03-2006 19:20:46 // 1649
Kössz...
Odaadom Neked, legalább nem kell befejezned ;-))
pb_08-03-2006 19:19:42 // 1648
Nem kell azt visszaadni.)
Gery8308-03-2006 19:18:47 // 1647
Jobb is lesz úgy! :)))
Ha nincs diplomád, legalább nem kell olyan sokat fizetniük neked... :P
kando.08-03-2006 19:12:37 // 1646
Vazzeh..
Tudtam, hogy az a rohadt psi hüvelyk lesz mégis, nem láb! :(
Visszaadom a diplomám, kész..
itt úgyis csak takrítok, ehhez nem kell papír... :)
pb_08-03-2006 19:09:18 // 1645
A kérdés nem volt hülye. Naja a +oldás pedig, majd csak +lesz.
Gery8308-03-2006 19:02:36 // 1644
Majd ha nem keressük, úgyis rátalálunk a megoldásra! :P
Gery8308-03-2006 19:01:58 // 1643
Látom én már...
Nagy szart kevertem 1 hülye kérdéssel! :))))
Gery8308-03-2006 19:01:08 // 1642
Köszi szépen!
pb_08-03-2006 18:54:46 // 1641
Tehát
psi=pound/square inch(font/ négyzet hüvelyk)
psf=pound/square foot(font/ négyzet láb)
1 pound= 463,6g; 1 inch= 25,4 mm; 1 foot=304,8 mm
1bar= 14,503 psi= 2 088,543 psf.
Árpikám!))
Viszont fogalmam sincs mi lehet a mértékegység.
Whiteskull08-03-2006 18:53:12 // 1640
Örülök neki, hogy így sikeredett.
Gery8308-03-2006 18:51:37 // 1639
Szóval!
Visszatértem!
Tehát, az úgy volt...
Tegnap megbeszéltünk a helyi autószerelővel mára egy időpontot.
Először kissé féltem a dologtól, mivel nem tűnt úgy a beszélgetés során,
mintha órási tapasztalatokkal rendelkezne, az ilyen duplakarbis motorokkal kapcsolatban. Azt mondta, hogy lehet akár egy nap is míg elszórakozik vele...
De végülis pozítívan csalódtam. Nyolcra vittem a kocsit, 11-re mehettem érte (karbi, gyújtás, futóműállítás). Mentem vele egy próbakört, bár csak megfontoltan (rendszám ill. vizsga hiányában...). Hááát.... szuper volt végre jaszkarizni egyet vele! Pöccre indul, szuper az alapjárat és jó nyomatékos a motor.
Nem igazán huzattam ki, úgy 3000-ig pörgettem. Ezalatt az olajnyomás 40 körül maradt. (Asszem ezzel az olajnyomás probléma is lezárult.) A váltó szépen kapcsolható.
Ezután visszamenten, fizettem. Azért tudhat valamit a fickó, mert még azt is észrevette, hogy a hátsó dobbal nem stimmel valami, nem tetszik neki a hangja, mintha nem ehhez a motorhoz lenne. Amiben teljesen igaza van, mivel 1.7-es dobja van rajta. :D
Na mindegy... Azt mondta, hogy nem ártana azért hozzá egy új szett gyertya ill. gyújtókábel. Ezeket, miután rábólintottam azonnal meg is rendelte, úgyhogy holnap de. mehetek értük.
Szóval tulajdonképpen teljesen elégedett vagyok!
kando.08-03-2006 17:48:24 // 1638
Igaz.. Lentebb kPa-t írtam, mert azt írt a beszkennelt germán nyelvű doku.
De én is lehet, hogy rosszul váltottam át, jobb szeretem a bar-t használni mindenféle paszkálok helyett...
De szerintem a psi lesz a sanszos a kijelzésre, csak nem értem, miért... a psi a bar analógiájára font/négyzetláb (bar -> kg / m2), szóval ha európai a kocsi, mi a fészkes fenéért tettek volna bele a digók angolszász nyomásmérőt... főleg hogy a sebesség km/h és nem miles/h...
Whiteskull08-03-2006 13:48:16 // 1637
Nekem hideg motorral 60-ig megy fel maximum.
pb_08-03-2006 13:38:35 // 1636
Na igen, ezért írtam a 20.... De ettől függtelenül a psi elég sanszos lehet, bár azért furcsának tartanám, ha mondjuk max. nyomáson kifeküdne a mutató.
Whiteskull08-03-2006 13:34:26 // 1635
Kpa-ban szerintem 200-400-600-800 -nak kellene lennie
pb_08-03-2006 13:29:58 // 1634
A 1627-ben kPa írtál, erre írtam a 20,40,60-at. Amúgy 1 kis hiba csúszott a számításba.) Mert 1bar=14,503 773 801 psi, vagyis a max nyomás 82,5264 psi.
Gery8308-03-2006 13:23:39 // 1633
Nnna...
Hazaértem!
Aranyos! :)
Hosszabb élménybeszámolót írok majd este. Most tépnem kell suliba!
Programozás gyak/ZH... :(
Szasztok!
Köszi!
kando.08-03-2006 13:13:11 // 1632
Jó, perszem, ez igaz...
Bár az az 5,8 bar szerintem az elméleti maximum... :)))))
Én megpróbáltam fizikai-matematikai érvekkel alátámasztani, hát ennyi sikerült.. (info: Mértékegység Lexikon, MK1994, 2.kiad.)
Whiteskull08-03-2006 13:08:19 // 1631
Szerintem meg a kijelzőknél mindig van egy kis rátartás a maximumra, így nem logikus a psi.
kando.08-03-2006 13:06:55 // 1630
Whiteskull dokumentációjában pascal-ban és bar-ban van, a kiejlzés meg megint egy másik dimenzió...
Akkor ez a 20-40-80 nem 0,1 bar lesz... Mert a max olajnyomás 5,8 bar; akkor a kijelzés psi-ben van...
1 psi ~= 6894 Pa = 0,6984 bar --> 1 bar ~= 1,4318 psi
vagyis 5,8 bar ~= 8,3 psi, akkor a kijelzés 10 psi-ben van...
Whiteskull08-03-2006 12:49:50 // 1628
Ez most segít? :)
kando.08-03-2006 12:48:05 // 1627
Motoröldruck:
-minimum, bei Leerlaufdrehzahlen: 118...275 kPa (1,18..2,75 bar)
-minimum, bei Höchstdrehzahlen: 412...569 kPa (4,12..5,69 bar)
Whiteskull08-03-2006 12:47:34 // 1626
Akkor letöltheted mégegyszer, ha akarod. De már megnéztem, és semmit nem ír a mértékegységről. :(
pb_08-03-2006 12:45:15 // 1625
1x már letöltöttem, csak otthon.)
Whiteskull08-03-2006 12:27:52 // 1624
Megnézem, de te is el tudod érni. :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
381
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?