Forum >> Automata vs kézi váltó

TSiga ( I am the TSIG)06-04-2006 20:51:52 // 123
Ja! Ne felejtsük el: Amikor a Forma-1- be bejött félautomata váltó, amire azt mondtás ,hogy iszonyatosan gyors, Aryton Senna kuplunggal és kézi váltóval is gyorsabban váltott mint a többiek...
TSiga ( I am the TSIG)06-04-2006 20:48:07 // 122
Hali mindenkinek! Kis esti mese: Automata vagy kézi? Kényelmesebbnek tartom az automatát, de a 155-öm nem lenne ugyanaz, ha nem lenne benne combosabb kuplungpedál és a váltásnál nem lehetne hallani a rudazatok és a fogaskerekek halk fémes kattanását. Faterom egy 96-os OFF Citroen XM V6-tal járkál, ami automata. Mondjuk neki jobb, mert kényelmesebb. Sokáig utáltam az automatát, míg egyszer fater Svájcból hozott lesz ami lesz vele alapon egy 93-as OFF Nissan 200SX-et. Orrmotor, hátsókerék, lapos, turbós, tökéletes, csak automata... Néhányszor meghajtottam és rájöttem, az automatával is lehet gyorsulni. Burokrácia után kivittük a budai autópiacra (Floracoop), beálltunk egy vacak OFF Calibra 8V mellé. Motorja olajos, hátsó ív rohadt... A Nissan fölpolírozva vörös színben állt mellette. Fölnyitottuk a motorháztetőt, egyböl mindenki átjött a Calibráról. Jött dagadt apuka susogós joggingban, fiacskájának akart vmi. JÓ autót venni. A fia egyböl belezúgott a mienkbe. Apuci az "Opel sose kop el" (csak szétrohad) mottóra hivatkozva 5 perc alatt megegyezett a szomszéd rozsdaboglyájára. A fia egyre mondta neki, hogy a mienk kell, az apuci belenézett az utastérbe és fennhangon oladökte nekünk: " A fiamnak hikomatos autót soha!" Na ekkor pipultam be és finom szóval beültettem a Nissanba. A piacon épp kevés autó és gyalogos volt, így a hátsó részek felé vettem lassan az irányt. Az egyenesben a padlógázra a váltó 1-be kapcsolt és vadul elkezdte a gumit füstölni. Egy nagyobb területen a kormányt alászedve, csak félgázt kapott. Pörögtünk egy párat. A hitetlenkedő apuci be volt tojva elég rendesen. Utána az Opelig húztam a csíkot. Volt kicsi taps is amikor megálltam. Apuci ment vissza az Opleloshoz, de az az adásvételit lobogtatta vigyorogva. A "hikomatos" Nissanunkat végül egy Opel-szerelő vette meg, mert kellett neki egy lapos, tökéletes sportkocsi (Opelböl ugyanis nincs). Ennyi
csocsi06-04-2006 10:27:15 // 121
A lényeget ki lehetett hámozni :))
Stee14606-04-2006 07:48:43 // 120
"Öszintén szólva nem csodálkoznék ha nem csodálkoznék ha pár évtizeddel" Na ezt jól összehoztam! Bocs!
Stee14606-04-2006 07:46:47 // 119
Hi All! Régebben én is nagyon fújtam az autómatára. Mióta Bp.-re költöztem be kell látnom, hogy dugóban és sűrű forgalomban igenis hasznos lehet. No persze csak úgy ha van mellé egy kézi váltós gép is az igazi feelinghez! :) Gyorsulás szempontból többnyire a autómata mindig rosszabb. Bár mostanában olvastam, hogy van már olyan is ami gyorsabban vált mint ha manuális lenne. Tehát a gyorsulás is jobb, mert az emberi tényező (pl. félre váltás)kimarad... Majd meglátjuk 20 év mulva. Öszintén szólva nem csodálkoznék ha nem csodálkoznék ha pár évtizeddel később krumplisütés után keletkező étolajjal hajtott, autómata kocsikkal járkálnánk. Ráadásul sokkal gyorsabban és dinamikusabban mint a mostani benzinesekel... Ezek már most is létező dolgok...
Giorgio05-04-2006 23:45:44 // 118
Ha egyszer eldurranna az agyam, akkó: 8 sebességes ótómata, botváltó, transaxle, 180°-os soros V12-es, elsőkerék hajtás, manuális fülek a kormány mögött, tripla csövű kipufogó. Szerintem kimerítettem a tárházat. :))))
csocsi04-04-2006 20:29:54 // 117
Meg van a saját előnye és hátránya is :))
csocsi04-04-2006 20:25:24 // 116
Gratula hozzá, szerintem jó választás :))
zolee14504-04-2006 19:00:07 // 115
régebben ellene voltam az automatának, de azért a ballábféknek is van egy fílingje. azért még odébb van, hogy automatás gépet vegyek, sőt az is odébb van hogy vegyek valamit:)))
gyurma04-04-2006 17:31:44 // 114
Sziasztok,nekem mindig olasz autom volt 2 éve beesett egy VOLVO s70 turbó full-full extra!Automata,volt benne téli menet akkor azt hiszem 2-böl indult,gyors menet addig huzta amig akartam,és takarékos öreguras.A válto nagyon jó volt csak a kocsi az botrány.Stabilitás nuku,fék elmegy,de a fogyasztás az brutál gurulva 16l.Ha nyomtam neki 20 felett!!!!A szervizben azt mondták ez volvo ez eszik legjobban.Most az enyémét ki akarom cserélni de az csak automata lesz.
csocsi04-04-2006 16:30:19 // 113
Mindennek meg van az előnye csak tudni kell élni vele, na meg a hátrányokkal is :)))
kando.04-04-2006 16:24:57 // 112
Megértem :)) Én mág szeretek, de ha már meguntam, olyat veszek talán én is ;-) Akárcsak Sele kolléga :)
csocsi04-04-2006 16:23:38 // 111
De én nem akarok kapcsolgatni azért van selespeedem :))))))
kando.04-04-2006 16:19:22 // 110
Vegyetek 164-est, abban van annyi kapcsoló meg biz-baz, lehet mit nyomogatni :-PPP
csocsi04-04-2006 16:15:36 // 109
Mindenkinek szíve-joga kapcsolgatni vagy sem :))
zsocso04-04-2006 12:20:31 // 108
Szerintem a valto, a kezifek legyen manualis es az auto kulccsal induljon. Bar a 159-es eseteben asszem kivetelt fogok tenni.
csocsi04-04-2006 11:56:56 // 107
Míg te a váltót markolászod addig én az asszony combját fogom :))
csocsi04-04-2006 11:55:59 // 106
Nem, csakis cityben járok vele :)) Már annyira megszoktam, hogy nem kell mást csinálnom csak a gázt nyomni. A manuálisoknak csak annyit, hogy nem igazán maradok le ezzel az elektromos váltóval sem :)))))
Attie03-04-2006 21:00:49 // 105
Egy selespeednél legaláb pöckölöd a kormányt vagy a kis kart :)
ystuc03-04-2006 20:55:27 // 104
Dettó! :-)
Áki03-04-2006 20:44:15 // 103
Manuális csakis! Nálam más nem jöhet szóba..az autómata által úgy érzem,hogy kivagyok zárva a vezetés egy részéből!
csocsi03-04-2006 20:34:17 // 102
Ezek szerint mégsem.
csocsi03-04-2006 07:29:53 // 101
Felkavaró cím, ezért igyekszik mindenki megnézni :)))
Mike.03-04-2006 07:20:48 // 100
A téma még jó lehet, de ez a topic cím? :-O Ebből sokan rájönnek, hogy miről is szól itt a téma?
csocsi03-04-2006 06:55:51 // 99
Erről van szó :))))
kando.03-04-2006 06:40:49 // 98
Na de akkor mi értelme...? :-))))
csocsi03-04-2006 06:24:09 // 97
Igen erről van szó, nem alfás stílusban a miénk is kevesebbet eszik :))
kando.03-04-2006 00:59:48 // 96
dizelesen vált :))) de nem pörgeti szét a motort :)))
zolee14503-04-2006 00:58:34 // 95
már írtam valahova, hogy egyik barátom off 1,3-as micrája éppen hogy 12-n belül marad, persze hajtva van. Vasárnapi anyusofőr egy micrával eljár 5 lityivel, igaz hogy 1200-nal rakja a következő fokozatot:DDD
kando.03-04-2006 00:55:22 // 94
Jah... amúgy meg ha valakinek V6 van, nem siránkozik a fogyin, ezt elfogadjuk :) max a ,,külsősök'' mondják, hogy milyen gép ez... nem mintha az off láda on kevesebbel beérni, pedig az ,,csak'' ezeröcsis.. :)))
zolee14503-04-2006 00:52:40 // 93
csodák nincsenek: ha valami megy az eszik is. Csak a németes sajtó mondja hogy az 1,9 mjet 12-t eszik, az OFF M3 bimmer meg 9,5-öt.
csocsi03-04-2006 00:35:47 // 92
Akkor meg miről van szó???? :))
kando.03-04-2006 00:35:00 // 91
Hát igen :))) Meg lehet etetni egy mutyukival is 10-12 litert, ha nyomja neki az ember...
csocsi03-04-2006 00:34:13 // 90
Ne is legyen tömegcikk :))) De ha az 1,1 tragacsot folyamatosan úgy hajtanák mint az alfát kíváncsi lenék mit enne és bírna ki :)))
kando.03-04-2006 00:30:52 // 89
Azok mondják azt, hogy sokat fogyaszt, akik mutsukit meg hasonló 1,1-es ,,motorkat'' tartalmazó ,,autókat'' hajtanak, de fogalmuk sincs, mit jelent a vezetés élménye :) De persze, ha ilyenb beül és elviszik egy körre, akkor ahpgy Charlie mondja, nedves lesz a bugyi minnyá :-))) (aztán maradnak a kis vacakjaiknál, ami nem mindig baj, legalább az Alfa nem tömegcikk ;-))
csocsi03-04-2006 00:28:51 // 88
Igaz a használtak már olcsóbban beszerezhetők. A fogyasztásról annyit azért megnézném az off tragacsokat állandó 140 utazó + a többi, hogy mennyi lenne a fogyi, valszeg 6 l fölé emelkedne :))) És tényleg így van: NINCS MÁS MÁRKA!
kando.03-04-2006 00:22:45 // 87
Este Tommiék szüleivel pont erről beszélgettünk, hogy mivel szépek és kicsit misztikusak, azt hiszik, nagyon drágák.. Csumez mondta,hogy a szomszédja vagy ki azt hitte a régebbi 164-es ére, hogy 2 milliós autó, holott a piaci ára 500k körüli.. A másik meg ez a fogyasztás-mizéria... mintha más 2-3 literes offos vas kevesebbet enne.. talán,de mi nem ezért szeretjük vagy nem szeretjük, de ezek az autók, ha fogyasztanak is,de van is erejük, ha odaláp vki neki, mennek is :)) Ahogy Áki164 mesélte, párszor faterja vezette a gépét, mesélte, de megy, hogy megy ez a gép! Mikor megkapta a céges bömöst, arra annyit mondott, megy, elvisze ide-oda... :))) Nincs más márka, tényleg ;-))
csocsi03-04-2006 00:18:50 // 86
Mert semmit nem tudnak az alfákról és tévhitben élnek :(((
kando.03-04-2006 00:17:10 // 85
Jah.. Tegnap anyu beszélgetett a szomszéd fiával (vele egykorú és régen anyu ugyanitt alkott gyerekként, mint a mostani szomszéd, tehát ismerik régóta egymást), s Ő kérdezte, milyen autóm van. Mikor megtudta, hogy Alfa, elsőre azt mondta, de megszaladt nektek!... Háát, azért ez nem így van, anyu is mondta, ez használt gép.. Persze a második mondta az volt mindjárt a fickónak, ohgy sokat eszik biztos, miért nem vettem kisebbet.. pfff, ehh, jó is, hogy nem voltam itthon.. de ennek hiába magyaráztam volna, mi az az Alfa.. Igaz, annyit elismert, hogy jó márka, szép autók azok :)
csocsi03-04-2006 00:09:51 // 84
Igen, aztán nyálcsorgatva körbeállnák :))
kando.03-04-2006 00:09:09 // 83
Néznének, mikor beállnék a parkolóba kis csúsztatással, pörgetéssel :))) Legalább hallanának igazi motorhangot a sok offos után :-PPPP
csocsi03-04-2006 00:07:43 // 82
Másként festene mikor kiszállnál :)))
kando.03-04-2006 00:03:39 // 81
Hidd el, erre szivesebben költenék bármikor ;-))) Bemenni a melóhelyre egy Americaval vagy gtv-vel ;-)))
Poló02-04-2006 23:56:55 // 80
Én sem, de valahogy jobban hangzik a 6 mint az 5 :-)))))))
csocsi02-04-2006 23:56:08 // 79
Akkor ne tétlenkedjünk :))
kando.02-04-2006 23:51:42 // 78
Muszáj pörgetni ezt is, mert könnyen a süllyesztőbe kerül... :)
csocsi02-04-2006 23:50:56 // 77
Van aki idegenkedik tőle, de szerintem nem kell :))
kando.02-04-2006 23:50:50 // 76
Ezzel én is csak egyetérteni tudok :)))
csocsi02-04-2006 23:48:24 // 74
Hát, rosszat kérdezel :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.