Forum >> Automata vs kézi váltó

Rafi14724-10-2014 18:09:58 // 8723
Sziasztok!
Szombathely környékén keresek Selespeed-hez értő szakembert.
Sürgős lenne!
Köszi.
Grando22-09-2014 09:38:03 // 8722
Szatyit keresd fel! Az Adok-veszek rovatban megtalálod a hirdetését: Alfa-Szatmári. ;)
osee_selespeed22-09-2014 08:29:11 // 8721
Sziasztok! Budapesten Selespeed szakit tudnátok ajánlani? Köszi.
Tibor15601-08-2014 22:18:11 // 8720
Köszi. Jövőhéten megy a szervízbe.
mesa01-08-2014 21:31:22 // 8719
Kuplung! Vagy szennyezett, vagy elkopott.
Kb. 35 a kuplungszett.
Tibor15630-07-2014 20:59:24 // 8718
Sziasztok!

Egy kis gond támadt a selespeeddel, vagy a kuplunggal.
Egyes fokozatban úgy viselkedik, mintha üresben lenne. Gázadásra a motor pörög az autó áll. Alig akar elindulni, és mintha a többi váltásnál is csúszna a kuplung.
Szerintetek?
Köszi a segítséget.
mesa16-07-2014 11:45:33 // 8717
faxság :)
Abarai10-07-2014 07:28:12 // 8716
Ez nagyon állat! :)
Egy időben keresgéltem ilyet, csak nem sok sikerrel. Mondjuk azt írja, per pill nála sincs.
Mr. Z08-07-2014 10:05:51 // 8715
sziasztok, megvettem a gyári előírás Tutela váltóolajat, de a szerelőm azt mondta nem érdemes cserélni, mert olajcsere után szoktak kopni a szinkronok, ilyen van? Vagy acsak nem akar a szabadsága alatt nekem olajat cserélni? :)
mesa03-07-2014 12:20:32 // 8714
Alu kormányfülek


link http://www.sele.co.nr/
mesa01-07-2014 21:39:32 // 8713
Hoztam egy kis csemegét :)
A Ferrari 360 F1 elektrohidraulikus motorja (a bal oldali)
Ferrari 360 F1 pump change
Ugye, hogy ismerős? Csak mert ugyanez van a Selespeed Alfákban is ;)
mesa23-06-2014 13:24:12 // 8712
Ahhh, csalás! :) Nekem is jó lett volna ha benne van...
osee_selespeed17-06-2014 11:31:25 // 8710
Hello! Van valakinek közülünk tempomatos TwinSpark Selespeed-je?
Martin04-02-2014 09:53:57 // 8709
Sziasztok.
Érdeklődni szeretnék, hogy a 147-es illetve a 156-os váltókulissza azonos-e???
illetve van-e valakinek tapasztalata a szétszerelésben?
Imyx07-01-2014 18:13:27 // 8708
Akkor az kivétel volt! ;)))
Grando07-01-2014 18:04:32 // 8707
166-ban volt pedig. :)
Imyx07-01-2014 17:02:16 // 8706
Még 6-os váltóról nem hallottam TS-nél, vajon miért?? :)
mesa07-01-2014 09:02:42 // 8705
egy olyat veszek és felújíttatom. Bontottban nem gondolkozom, gondolom az is szétborulna egy idő után.
a V6-os váltót is csak bontottban kapod meg! Annak is pont ugyanannyi esélye van széthullani utána, mint a felújított 5-ös váltódnak.
Viszont azon érdemes lenen elgondolkodni, hogy miért történhetett ez meg. Nem szoktak a váltókkal gondok lenni
mesa07-01-2014 08:59:35 // 8704
Váltómű olajnak semmi köze ahhoz, hogy Selespeed vagy kézi váltós!

Tegyük tisztába a dolgokat:

- a váltóműve minden Selespeed-nek ugyanaz teljes egészben, mint az 5 gangos kézi váltós Alfáké, ebbe a szokásos váltóműolaj kell. Cseréje a szokásos módon, mint bármely autón, Opeltől Suzukiig.

- a Selespeed-nek van egy hidraulikus rendszere pluszban, amibe TUTELA CS SPEED trutyi kell, de ha teljesen lecserélik, elvileg jó bele Dexron III-as bármilyen márka. Ezt a sárvédőben levő tartályba kell tölteni. Teljes cseréjekor computerrel előtte nyomstalanítani kell, amjd utána kalibrálni a Selespeed elektro-hidraulikát.
Jack13-11-2013 12:51:31 // 8703
Felmegy rá a hatos váltó (hogy melyik, ne kérdezd), mikor elkészült az enyém akkor ajánlgatták:(. Ha érdekel adok elérhetőséget ;)!
GTPeti09-11-2013 12:47:34 // 8702
Ha felmenne az a 6-gangos váltó, akkor mindenki olyant használna TS/JTS-en. Köztük én is. :)
A tapasztalt cartársak szerint sajnos nem megy fel, a 166 TS 6-fok. váltója pedig nem túl stabil darab (szintén szerintük).
Zozoeusz09-11-2013 11:22:25 // 8701
Ciao!

Azon gondolkodtam hogy le kéne cserélni a váltómű olajat. Mesa írta pár szösszenettel lejjebb hogy bármilyen jó minőségű váltómű olaj jó bele. :)

De azt viszont szeretném megkérdezni hogy hogyan és hol lehet a váltómű olajat lecserélni ? :D

Sajnos a szerelőm nem foglalkozik ezekkel a váltókkal és szerintem ő se fogja tudni hogy kellene leereszteni és feltölteni :D

Egy külföldi oldalon találtam ezt a képet ! Nagyából vágom de azért lennétek szívesek elmagyarázni hogy melyik micsoda és alulról hogy tudom utána tölteni a "fill" lyuknál ? :D Illetve hogy jó-e ez a kép ? :D

Előre is köszönöm a válaszokat !

Lambi15608-10-2013 19:28:05 // 8700
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy mennyibe áll meg egy 2.0TS váltójának a felújítása? Nem kell pontosan csak megközelítőleg, hogy tudjam mire számíthatok. Eléggé zavaró már a hangja ha nem szól a zene a kocsiban...
A másik kérdés, hogy felmegy-e a 2.5 V6 6-gangos váltója valami módon a 2 littyós TS-re? Mert ha igen akkor inkább egy olyat veszek és felújíttatom. Bontottban nem gondolkozom, gondolom az is szétborulna egy idő után..
Imyx10-09-2013 14:21:16 // 8698
6 dl, nem? :). Hát ja, többször kinyomta nálam is a tartályból, főleg, ha nyitva az ajtó kb 10 percig, laptop a kocsin, és valami miatt váltok 1-esbe..:D
mesa10-09-2013 11:10:55 // 8697
Szerintem addig teljesen kicserélődik az utántöltésektől az a 2 dl :)
Imyx26-08-2013 13:49:37 // 8696
Tudunk erről csere intervallumot? A kézikönyv szerint 20.000 km-ként ellenőrizni kell, illetve utántölteni, amennyiben szükséges. Nekem most nemrég jutott eszembe, hogy 20-30 K van már benne, és gyorsan lecseréltem. Olvastam, hogy egy idő után a CS Speed olaj szivattyúzhatósága változik a sok kilóméter/elhasználódás miatt, és ennek bizony nem örül a nagynyomású szivattyú.
mesa26-08-2013 13:11:41 // 8695
Szeretném felhívnia figyelmet, hogy a Selespeed-es autókba nem CSAK váltóműolaj kell!

Arra bármilyen gyári specifikációjú hajtóműolaj megfelel, de EZEN KÍVÜL szükség van/lehet a TUTELA CS SPEED foyladékra, ami nem a váltóházba, hanem a Selespeed ropbotváltó felső tartályába kell.
Frank_Skythe24-08-2013 20:08:47 // 8694
Na és persze Tutela CS Speed a selespeed olaj, ami még kelleni fog :)
Zozoeusz24-08-2013 08:39:55 // 8693
Köszönöm szépen ! :) Már dobom is össze a csomagot :)
Imyx24-08-2013 07:45:32 // 8692
Motorolaj: 10w60 Selenia Racing, vagy más 10w60 (Xado, Liqui Moly, Valv VR1, stb).
Váltóolaj: Tutela ZC 75 Synth
Hűtőfolyadék: Paraflu
Olajszűrő: Mann
Levegőszűrő: Mann
Adalék nem kell.

A gyári vezérlés talán Dayco, de nem vagyok benne biztos. A Dayco szíj jó lesz, görgők SKF, INA., ezek elég jók. A vízpumpát se felejtsd el :-).
Zozoeusz23-08-2013 13:41:57 // 8691
Ciao mindenki !

Azzal kérdéssel fordulnék most hozzátok mint "Selespeed" -es, lassan mennie kell műszakira és még sajnos igen keveset tudok erről a technikáról így volna pár kérdésem.

- Milyen motor olajat javasoltok ? Mit gondoltok a gyár által előírt olajról ?
- Milyen váltó olajat javasolnátok ?
- Milyen hűtővizet ?
- Milyen olajszűrőt ?
- Milyen levegőszűrőt ?
- Gyertyák már megvannak !! ( pipa ) :-)
- Esetleg milyen üzemanyag adalékot, ha szerintetek van értelme ?

Még egy utolsó : Milyen típusú vezérműszíj+feszgörgők+ékszíj van neki gyárilag előírva ? vagy milyen lenne jó rá ?


A válaszokat tippjeiteket előre is köszönöm ! :)
mesa29-05-2013 14:38:33 // 8690
Ez a 28 mm-es érték MK I-es Selespeed-re vonatkozik, mint írtuk lejjebb is!

A tiedé nem az! Ugyanígy ez az érték nem a jó érték FIAT-oknál sem.
Attól, hogy 'Selespeed' fantázianevű mindegyik, teljesen más a beállításuk! :)

Ezt a nevet egyébként az E39-es M5-ös BMW elektrohidraulikus váltóján is lehet látni, persze hivatalosan azt nem Selespeed-nek hívják a bajorok ;)
Imyx26-05-2013 09:46:28 // 8689
Elkpézehető, hogy a GT-nél másképp van ez. Azt kellene megtudni, hogy a GT-nél mi a "helyes" érték. 56-nál ezzel az értékkel biztos, hogy nem lenne használható a váltó :).
Én a helyedben Examinerre raknám, az beállítja a helyes értéket. Utána fogod tudni, hogy hány mm-nél kell állnia, szerintem.
Frank_Skythe25-05-2013 18:53:04 // 8688
MES-el néztem,kalibrálás is meg volt. Tökéletesen kuplungol így is. Sőt érzetre jobb mint a 28-ra állított értékkel, nem ránt a kocsi visszaváltáskor. Ezért nem értem a dolgot. Marad így. Gond csak nem lesz belőle. Majd kb 10e km múlva ránézek megint. Vagy ha furcsán viselkedne. Lehetséges hogy a GT-nél más beállítás kell?
Imyx25-05-2013 18:40:19 // 8687
Ez érdekes. Nekem 2 héttel ezelőtt 28,7 mm-t mutatott. Szatyi cartárs Examinere utánállítást követelt. Miután állítva lett a kuplungon manuálisan, utána a gyári műszer elvégezte a kalibrálást. Jelenleg 27,090, az elméleti elmozdulás. A tk. elmozdulás 27,384. Az én kuplungomban kb 20-25K van.

Nézd meg MES-sel is!
Frank_Skythe24-05-2013 20:17:01 // 8686
Ciao mindenkinek! Egy olyan kérdésem lenne hogy ez a 28 küröli kuplung állítási értek mennyire kőbevésett? Ma néztem diaggal és nekem 21 körüli volt alapból. Szerintem a szervizben kuplung csere után nem állítgatták. Igazából nekem semmi gondom nem volt a kuplungolással, nem volt rángatás meg semmi se. Ma kíváncsiságból beállítottam 28 körüli értékre és rosszabb lett a kuplungolás. Főleg visszaváltásoknál lehetett érezni hogy jobban ránt a kocsin. Furcsa is volt, mert eddig ilyesmit még véletlenül se csinált. A tesztkör után gyorsan vissza is állítottam úgy 22 körülire /szerencsére nem kellett kivennem az aksit, csak a szívócsövet félreraktam és "könnyen" hozzá fértem mindenhez :) / és ezek után minden a régi volt folyamatos, rántás mentes váltások. Nem értem ez mitől lehet, de így most sokkal jobbnak tűnik, bár előtte se volt vele gondom. A kuplung nem olyan öreg. kb 5 e km van csak benne.
Trumpf (NagyVad)24-04-2013 07:25:26 // 8685
Szép napot mindenkinek! Végre megtaláltam az aut. váltó (Aisin) nívópálcáját. Meg tudná mondani valaki hogy a skálán meddig kell lennie az olajnak? Nincs rajta min.-max., csak 35°C és 75°C, közötte pedig beosztások. Ez azt akarná jelenteni hogy a váltóolaj hőmérsékletétől függően mutatja a szintet?
Bambinoo18-04-2013 17:35:33 // 8684
de :D
Imyx18-04-2013 16:59:50 // 8683
Lehet, hogy a "kuplungon" kell állítani, lent, az akksi mellett, diagnosztika után kiderül.
Imyx18-04-2013 16:57:00 // 8682
az újba érdemes gondolkodni, vagy bontottban?
Nem inkább fordítva? ;-)
mesa18-04-2013 15:50:41 // 8681
Előbb tudd meg, hogy az e a probléma vagy más! :) Lehet még pillangószelep/alapjárati motor is egy tisztítást megérne + pillangószelep resetet

Elvileg ha átfújod (azt hsizem) féktisztítóval az LMM-et lehet sansz arra, hogy megjavul. Egy próbát megér. Ha nem, akkor csak újat. Pierburg vagy Bosch.
Bambinoo18-04-2013 15:34:33 // 8680
és LMM mennyire rázos téma? az újba érdemes gondolkodni, vagy bontottban?
mesa18-04-2013 15:32:58 // 8679
Elvileg kiolvassa a relé hibát, de mivel az olyan 'egyszerű lény', simán lehet hogy nem, csak időnként xarakodik Szerencsére nem drága alkatrész! :)

A lefulladás sz'tem LMM. Húzd le a csatit és úgy közlekedj vele egy ideig
Bambinoo18-04-2013 15:22:02 // 8678
igen le is fullad.. néztem a szintet, rendben van. Gondoltam, hogy relé lesz..franc. Ki lehet ezt computerrel nézni? Mert holnap megyek szerelőmhöz és akkor ha már ott a kocsi rádugatom a gépre, hogy megnézze mi a hiba.
mesa18-04-2013 13:56:37 // 8677
Hát épp ezt magyarázom, hogy az életben nem vált manuálissal senki lábtól-lábig mérve 400 ms alatt. :) Kézzel a váltót még be tudja talán akasztani a fokozatba, de a kuplungolással együtt mért bruttó idő inkább 1 mp, ha nagyon gyors
mesa18-04-2013 13:54:52 // 8676
Az érkezéses részhez: le is fullad az autó? Mert szerinte ott van probléma, és azért rángat, mert ott már próbálna gázzal játszani... LMM talán?

A másodikhoz: a Tutela CS szintjét ellenőrizted? Olyankor szokott villogni, ha kevés a trutymák, vagy haldoklik a relé!
Bambinoo18-04-2013 12:56:53 // 8675
Utobbi 2 napban valami gánya van a váltóval..elindítom, teljesen jól működik, megyek vele, elérek egy kereszteződéshez, hirtelen elkezd rángatni az autó mintha nem kuplungolna és puff...leáll majd kiírja, hogy selespeed system failure. Valakinek, valami ötlet, hogy miért csinálja? Ja, és miután leáll, újraindítom, beraknám sebességbe elkezd vmi hangot kiadni ami nem bíztató, és visszadobja üresbe. Valakinek valami ötlete esetleg?
Abarai17-04-2013 00:21:24 // 8674
Én is féltem a Selespeedtől. Utólag bevallhatom, hogy nem nagyon akaródzott megnézni se az autót, amit végül megvettem. Szerencsére győzött a kíváncsiság és kipróbáltam. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.