Forum >> Autóvásárlás

Vinnie21-02-2011 15:14:04 // 27152
Szerintem meg, ha én kereskedő vagyok, és rendelnek tőlem valamit, amit én továbbítok az importőr felé, stb.... akkor kutya kötelességem ellenőrizni átvételkor, hogy azt az árut szállították-e le, amit én megrendeltem. Tételesen is akár.
Mindezt azért mert ez a dolgom, másik meg, hogy elégedett legyen a vásárló.
Marty21-02-2011 15:14:02 // 27151
Én egy olyan ügyfelet se láttam, aki a listával a kezében venné át az autót... de kitudja, változnak az idők :)

Nem is engedem egyedül átvenni az autót semmilyen körülmények között és ez most nem az értékesítő ellen szól!!! :)
GEORGE21-02-2011 15:12:19 // 27150
nagy gyagyás, ezt így szándékoztam volna írni, hogy: nem gyagyás :-)
GEORGE21-02-2011 15:11:17 // 27149
Igazad van, bőven van ilyen is. Én a korrekt vevőkről beszéltem akiket tényleg "pofán vág" a szembesülés a sérült autójáról, amit egész addig cirógatott-óvott a széltől is míg nála volt. De amit te írsz, az már nagyon elkanyarodott az alap kérdéstől, hogy miért nem számít értékcsökkentésnek a gyári technológiával a kereskedés szállítócég által fényezett-javított autó mondjuk 2 naposként és miért nem számít értékcsökkentőnek mikor még a szalonban áll.
BeeGee21-02-2011 15:08:08 // 27148
Értem én is :)

Bár az előzményeket tekintve a fejemben is az említett példának olyan éle van, hogy a kereskedő kihasználva, hogy öreg hölgyről van szó, lemezfelnit ad egy könnyűfém helyett. Tehát szándékosan, mert pistának megtetszett, és ezt megpróbálja lenyeletni az ügyféllel. Nekem ez a sztori így jött át. Bocs, ha félreértettem :)

"Eltelik a bizonyos 1-2 hónap mikor jön a telefon, hogy lehet menni az autóért. Nem feltétlenül kezdi azzal a kedves vásárló, hogy előkapja a kinyomtatott A4-es papírkáját és pontról pontra átnézi az autót, hogy minden benne van e, amit kért! "
Pedig ez evidens, ha nem is telefonhívás után, de átvételkor. Nem 5000 Ft-ról van szó, hanem több millióról. Átvétel előtt igenis nézze meg, hogy mit kért, ha nem emlékszik rá (a teljes listára senki sem emlékszik pár hónap távlatából)

Édesanyádat pedig kísérjétek el és nézzétek át tételesen, ez már tényleg nem neki való feladat.
GEORGE21-02-2011 15:06:16 // 27147
BeeGee példaként hoztam fel Anyós jelöltet, ő nem tudja megkülönböztetni ránézésre a két méretet, ellenben a könyvelés a kisujjában van.
Nem buta, nagy gyagyás, nem csökkent képességű, hanem csak egyszerűen kb annyira érdekli az autó, mint téged a tevék nemi élete......érted?
Ezért bízik a kereskedésben és fel sem feltételezi, hogy valamiért plusz pénzt kérnének vagy valami nincs benne amit előtte kiválasztott.

De ott van lentebb a példa, amit Alfi156 hozott fel példának, hogy hogyan járt egy tagunk a OFF vásárlásakor. Elég gáz, ha csak a fele igaz, és nem egy hozzá nemértő nőről van szó a vevő személyben.
BeeGee21-02-2011 15:01:15 // 27146
Azért a két oldalnál álljunk meg egy szóra :)

Mi szakmán kívüliek arról tudunk ezer sztorit, hogy milyen valós és vélt sérelmeket kaptunk az autókereskedőtől.

Abban is biztos vagy, hogy a szakmán belülieknek 1001 olyan történetük van, mikor a kedves vásárló próbálta meg őket lehúzni. Köreinkben általában szidott autós, aki elfelejt olajat cserélni vagy hidegen nyélgázon tolja az autót. Ugyanez az ember sörözés közben a sárga földig lehordja az autót, az importőrt és a szervizfelvevő összes rokonát mert elutasítják a garis panaszát. Persze, az előzményeket nem meséli el, csak azt hogy "köcsögök" voltak.
Marty21-02-2011 15:00:25 // 27145
Nem is számonkérés volt... te félre olvasol valamit. Arról beszélgetünk, hogy az ügyfelet sem kell hülyének nézni, hisz nem tengeti a mindennapjait azzal, hogy megtanulja a leendő autójának a felszereltségét, mint ahogy a lentebbi példánál maradva a 16 vagy 17 colos a kereke, de vehetünk más példát is. De nem is a képességekkel van a baj! A jóhiszemű vásárló bemegy, megrendeli új autóját tökmindegy színben és + felszereltséggel. Eltelik a bizonyos 1-2 hónap mikor jön a telefon, hogy lehet menni az autóért. Nem feltétlenül kezdi azzal a kedves vásárló, hogy előkapja a kinyomtatott A4-es papírkáját és pontról pontra átnézi az autót, hogy minden benne van e, amit kért! Ne magadból indulj ki, vagy a fiatalabb generációból, hanem inkább az idősebbekre...

Édesanyámat megkérdeznéd, hogy milyen autót rendelt meg, ha nem veszi elő a papírt, biztos, hogy nem tudja megmondani még azt se, hogy milyen motor van benne.

Érted??? :)
BeeGee21-02-2011 14:54:38 // 27144
"de azt ne mondd, hogy egy 63 éves hölgy vásárló meg tudja neked mondani bármikor, hogy 16 vagy 17-es kereket rendelt és az 6 vagy 8 küllős. Hm... Szerintem ez nem intelligencia kérdése."
Szerintem a vásárló képességeit nem a kereskedőn kellene számon kérni.
GEORGE21-02-2011 14:53:49 // 27143
Andyre vagy WhiteLadyre kérdezz rá, hogy volt az esetük a Fábiával......tudom ez egy eset a nagyon sok panaszmentes esetből, de elég durva volt.
Abban megegyezhetünk, hogy ha van egy eset az sokáig foltot hagy és senkit nem érdekel, hogy mellette meg kimegy több 100db probléma mentes autó.....
Betonl@b-AlfaShop21-02-2011 14:52:09 // 27142
Én is Alfásként jó ideig voltam kereskedő,és bizony sokan jöttek hozzám rétegvastagság-mérővel , de ez bele fér én is a megvásárolandó autót szemrevételezés után ,durván átmértem :)
Longman21-02-2011 14:50:29 // 27141
Nézd én meg azzal vagyok tisztában hogy bizony importőr és importőr között is van különbség..
És ezért eltudom képzelni amit Te mondasz, sőt el is hiszem..
Biztos hogy nem úgy működnek a dolgok minden kereskedői hálózatban mint a Porsche Hungáriánál..
GEORGE21-02-2011 14:50:15 // 27140
Igen 2 oldala van.

Én nem arra gondoltam, hogy valki letagadja a sérülést és rá akarja verni az adott kereskedésre.


Simán arra, hogy semmit nem csinál a kocsival, mert mondjuk 2 év alatt megy vele 10ezret és úgy kerül újból abba a kereskedésbe ahonnan vette, hogy kell neki egy új.
Majd ott derül ki, hogy ez bizony javított és a kereskedés vagy a szállítócég által.
Marty21-02-2011 14:49:15 // 27139
Szia,

igen, én is így gondolom, hogy beszélgetés folyik. Ezért is írtam, hogy nem bántólag írtam, amit írtam.

"Nem én sarkítom le azt amit írtál, hanem kifelé ez így volt értelmezhető, azt írtad a kereskedő pontosan tudja merre jár az autó. Nekem a szállítás alatt nem igazán pontos, annak tekintetében hogy Piritu pl. arra gondolt, hogy a határtól elkíséri az autóját szállító trélert."

Piritutól én nem olvastam ilyet... bár lehet már én is kíváncsi lennék, ha új autót vennék, de az emberek nagy százaléka dolgozik és nincs ideje ilyenekkel foglalkozni.


"Téves megközelítés mert aki ezt írta lentebb eredetileg, egyértelműen arra gondolt hogy a kereskedés lopta el a kerekeket."
Én ezt se olvastam sehol, de lehet megfordulna az én fejembe is. Lehet, hogy intelligensebbek a vásárlók, mint régen (bár ezt se mondanám), de azt ne mondd, hogy egy 63 éves hölgy vásárló meg tudja neked mondani bármikor, hogy 16 vagy 17-es kereket rendelt és az 6 vagy 8 küllős. Hm... Szerintem ez nem intelligencia kérdése.
Longman21-02-2011 14:46:28 // 27138
Nyugi

Tényleg nem értettem mégpedig azért mert nem mindegy hogy nálunk vette, hozzánk hozza vissza, vagy akárhol vette és hozzánk hozza vissza..

A válasz: nem tudom. :)

Elméletileg akkor fényezi a kereskedés helyben az adott sérült elemet ha ugye ott történik a baj a telephelyen. Onnantól az ügyvezetés dolga a kérdés. Lehet nem kap értékcsökkentést, de kap mondjuk 4 téligumit, vagy alufelnit ilyeneket. Nálunk ez szokott lenni a megoldás. De elég ritka hogy a telephelyen sérüljön autó. Volt már olyan VW-nél hogy az importőr ajánlott fel vagy egy 1-200.000 Ft. szervízbónt, vagy szintén kereket, vagy ilyesmit, amikor az eltitkolt (nem a kereskedő részéről, hanem részére) Lagermaxos sérülés kiderült.
Persze az ajándékra 2-3 év múlva már nem emlékszik a vevő, és akkor jön hogy ő gyári újként vette át..
De van olyan is aki szándékosan letagadja az állapotfelmérés során feltárt sérülést.. De az ügyfél köti az ebet a karóhoz, pedig ő törte össze a fránya autót, csak "elfelejtette". Persze utólag bevallani kellemetlen így tovább hazudik.. Így lesz visszamenőleg biztos szállítási sérült a kocsi.. Na ilyenről hallottál már, vagy ezt az oldalt már inkább ne feszegessük?? :))
Minden éremnek 2 oldala van ugyanis.
GEORGE21-02-2011 14:41:36 // 27137
Még is van itt a körünkben olyan Alfás kereskedő aki sértésnek veszi a vastagságmérős vevőt.........

Tudod mi a bajom, hogy sajnos olyanokat tudok amit nem írhatok ide, de sajnos tudok róla és elég elkeserítő.......és durván ellentétben van az általad írtakkal.

Nem kitalált történet egyik sem. Persze joggal gondolod, hogy csak "fújom a parazsat"
El is fogadom, illetve megértem ha ezt gondolod, mert nevet és konkrétumokat nem fogok írni, de azt már tudom, hogy hogyan vennék új Alfát.......ha vennék.
Betonl@b-AlfaShop21-02-2011 14:40:56 // 27136
igen nálunk is (Peugeot-nál)tudott volt ha az adott autó szállítási sérülten érkezett, ilyenkor jól meg is néztük ,illetve mértük........
Longman21-02-2011 14:34:21 // 27135
Azt meg nem hiszem el, hogy pár éve nem sérülnek az autók.
De azt inkább hiszem az itteni pár ember sok példájából, hogy továbbra is sérült autók kerülnek átadásra eltitkoltan.

Nem állítottam az ellenkezőjét, és ez bizony sajnos így van. De ez mindig is így lesz, nem lehet ellene tenni semmit.

Továbbá te a szakmában dolgozol, te fejből tudod, hogy egy adott felszereltséghez mi tartozik.
Ellenben egy ügyféltől ez nem várható el. Ezért kiröhögnöd kár a vevőt!!


Te sem értesz.. Lehet figyelmetlenül olvastam a kommentet, de ott arra volt kihegyezve hogy biztos a kereskedő lopta el a felniket, amiknek szériában rajt kellett volna lenni.
Ha megvesz valaki egy sokmilliós autót, az általában tudja mit vett. Le van pontosan írva az ajánlatban amely .pdf formátumú, nem olyan egyszerű belenyúlni sem. Le van írva az adásvételiben, stb, stb. Nem arról beszéltem hogy egy szimpla érdeklődő nincs tisztában a felszereltségekkel..

Nagyon szomorú vagyok hogy ez az általános vélemény, de változtatni egyedül úgysem tudok rajta. Én nem lennék ideges ha nálam vett volna az anyósjelölt autót és rétegmérővel illetve nagyítóval jönnél Te mint "senki" (mármint érintett az autóvásárlásban) átvenni a kocsit. Volt már ilyenben részem, nagyon jól összebarátkoztunk a végére.. :)
GEORGE21-02-2011 14:34:16 // 27134
Leírom megint, valóban kimarad egy egy betű, de szerintem érted te a kérdést, mint ahogy én is választ....

Adott autó átadáskor javítva, mondjuk a bal hátsó ajtó telibe fényezve húzásnyom glettelve, tehát mérhető a hiba helye is....de újként kerül átadásra, mert a már többször említett "gyári technológia" szerint javítva...

" átadjátok " majd a vevő vissza megy "hozzátok" mert újabbra karja cserélni.
De tájékoztatják, hogy ez bizony sérült volt, a bal hátsó ajtó fényezve glettelve, ezért az autó nem ér annyit mint amelyik sérülésmentes.
A vevőnek elkerekedik a szája, mert bizony míg használta nem volt sérült.

Szóval miért értékcsökkentő ugyan az a sérülés akkor, amikor visszaviszed és miért nem értékcsökkentő mikor megveszed újként?
Longman21-02-2011 14:26:13 // 27133
Jó sokat írtál, de arra még sem válaszoltál, hogy amikor eladtok egy szállítási sérült autót, amiről nem tud a vevő, mert ne te adtad át, így nem mondták meg neki, de "gyári technológiával van megjavítva"majd amikor vissza viszi az ügyfél mondjuk becserélni egy újabba, akkor miért lesz értékcsökkentő a sérülés mikor újként eladva nem volt az?

Bocs, kimaradtak betűk, arra gondolsz hogy van egy autó amit valaki megvett újonnan akárhonnan egy szalonból, és szállítási sérült volt, de nem tájékoztatták róla. Majd évek múlva elhozza hozzánk és be kell számolni, ilyenkor mért értékcsökkent?
Longman21-02-2011 14:18:03 // 27132
Szia,
nem veszem személyeskedésnek, mert úgy gondolom beszélgetünk, de ezért is írtam h nem szeretek itt ilyen "mélyre szántó" dolgokba belemenni. És egy ilyen felületen, pláne a mostani "közösségben" nagyon gyorsan vitává fajul egy ilyen eszmecsere.

Tehát a fentiek figyelembevételével:

Nem én sarkítom le azt amit írtál, hanem kifelé ez így volt értelmezhető, azt írtad a kereskedő pontosan tudja merre jár az autó. Nekem a szállítás alatt nem igazán pontos, annak tekintetében hogy Piritu pl. arra gondolt, hogy a határtól elkíséri az autóját szállító trélert.
"
hidd el, hogy utána lehet járni telefonon, erre írtam, hogy csak akarni kell!!!!!
" ezt elismerem de csak annyit tudhatok meg: "gyártásba van tervezve 11. hétre", vagy "szállítás alatt van, valószínüleg a jövőhéten kerül be az országba", vagy ilyesmi. Csak ismételni tudom magam, az előzmények tekintetében azt hittem ez nem a pontos információ. Pl. mostanában hozzánk sokkal hamarabb megérkeznek a kocsik, mint a gyári rendszer jelzi. A múltkor hasonlóképp jártam mint Piritu, mert a rendszer azt írta gyártás alatt, erre 2 nap múlva itt volt a kocsi.. Köpni nyelni nem tudtam. Szerencsére az én ügyfeleim emögött nem sejtettek semmi összefüggés elméletet.

Akkor erre azt kérdezem, hogy hogy lehet valaki ilyen hülye értékesítő, hogy ő nem veszi észre, hogy amit jól lerendelt autót, azt nem úgy kapja meg a kereskedés?????
Téves megközelítés mert aki ezt írta lentebb eredetileg, egyértelműen arra gondolt hogy a kereskedés lopta el a kerekeket.

Viszont a végén Te is sarkítasz. Nem arról beszéltem hogy 5 vagy 8 küllő, hanem olyan alapvető dolgokról hogy mik az általam vásárolt autó alapfelszereltsége, miket kértem hozzá, stb. Szerintem azért mostanában ilyen intelligensebbek a vásárlók. De biztos volt olyan is a "0% 120 hó, kék van? Van! Akkor olyat kérek!" időkben akik még ezzel sem foglalkoztak hogy tudják mit vesznek. De ezek az idők is elmúltak..

A vádaskodó stílust nem vádaskodásból irtam :)
Én tudom hogy ilyen az emberek hozzáállása, de épp ezért akkor én is hadd engedjem meg magamnak hogy leírom én hogyan látom a másik oldalról a dolgokat. És még1x ismétlem nem a nepperkedésről beszélünk!
GEORGE21-02-2011 14:18:00 // 27131
Sok igazságot írsz, és sokat el is ferdítesz.
Régen nem járatok már autósmagazinokat.
Korábban szarásig volt tele jogorvoslási kérdésekkel, hogy a szállítási sérült autót újként adták el az ügyfélnek és nem tájékoztatták róla.
Majd mikor vissza ment, hogy 3 rétegben van fényezve az autó és elsőnek piros volt most meg ezüst, hogy lehet? kérdésre gúnyosan mondták, hogy legalább nem fog rohadni mert van a fémen bőven festék........
Most ne kívánd, hogy beírjam ide az összes panaszt.
Nekünk is csak a szalonba derült ki, hogy a kék Puntonak fújva van az első sárvédője.
Még mindenféle papírozás előtt szerencsére, így tudtunk másikat választani.
De nem tájékoztattak róla, bepróbálkoztak! Nem volt csökkentett ára sem.
És sokkal több ilyen eset van, mint ahogy te írod.

Igen én a vevői oldalról vagyok és felháborítónak tartom.
Azt meg nem hiszem el, hogy pár éve nem sérülnek az autók.
De azt inkább hiszem az itteni pár ember sok példájából, hogy továbbra is sérült autók kerülnek átadásra eltitkoltan.

Továbbá te a szakmában dolgozol, te fejből tudod, hogy egy adott felszereltséghez mi tartozik.
Ellenben egy ügyféltől ez nem várható el. Ezért kiröhögnöd kár a vevőt!!
A vevő bizalommal fordul "hozzád" és álmában sem gondolja, hogy nem úgy kapja meg az autót ahogy járna.
Van itt Alfás aki digit klímával és menetstabival kérte autóját de nem úgy kapta.
Ilyenkor ki a hülye????? A jóhiszemű vevő???
A digit klíma hiánya feltűnhetett volna, de mint többen írják az új autó átvételének öröme tompít a megfigyelésen. A menetstabi meglétét mindjárt az első km-en megnézni eléggé nem helyzetszerű, igaz?
Igaz nem tömegesen de sajna előfordult már, hogy ilyen jóhiszemű vevőkkel pluszban akartak megfizettetni olyant ami járt volna hozzá, vagy csak egyszerűen a 17-es kerék helyett 16-os került rá, stb stb...
Mondom még egy szer, hogy Anyósjelöltem simán elviszi 16-os kerékkel a 17-es helyett mert Qrvára nem vágja mi a különbség....neki a kerék = kerék, mert ő nem ehhez ért.

Jó sokat írtál, de arra még sem válaszoltál, hogy amikor eladtok egy szállítási sérült autót, amiről nem tud a vevő, mert ne te adtad át, így nem mondták meg neki, de "gyári technológiával van megjavítva"majd amikor vissza viszi az ügyfél mondjuk becserélni egy újabba, akkor miért lesz értékcsökkentő a sérülés mikor újként eladva nem volt az?
Erre válaszolj, ne általánosságokat írj.
Marty21-02-2011 13:46:29 // 27130
"Itt az utolsó hozzászólásban hadd kérdezzem meg, melyik márkánál ilyen fejlett a rendszer hogy tudják a dolgozók hogy a konkrét autó épp Ausztriában halad az A1-es 128-adik km-én a tréleren, 14:25 perckor fogja átlépni a határt Hegyeshalomnál, kérjük az ügyfelet menjen ki oda, és kövesse a kamiont nyugodtan.."

Ennyire ne sarkítsd le, amit írtam....

"Rendelt, Gyártás visszaigazolva, Gyártás alatt, ez után mutat alvázszámot, Szállítás alatt, Szállítva (ekkor van idehaza). De hogy eközben mi történik, pontosan hol van, mikor mivel szállítják, nem tudjuk. Nincs olyan logisztikus egy importőrnél sem aki bárkinek ezt pontosan megmondogatja. "

Kérdésedet egyből megválaszoltad, ugyan megint átlendültél a ló túloldalára! Nem azt mondtam, hogy GPS-t tettek az összes új autóba, hogy tudd követni őket másodpercre pontosan! Ha esetleg előfordul olyan, hogy egy konkrét autót szeretnél tudni, hogy "merre" jár (és most itt nem az A1-es autópálya 23-as km-re gondolok) hidd el, hogy utána lehet járni telefonon, erre írtam, hogy csak akarni kell!!!!! De igazad van, "ez baromira nem így van, még egy totális tévedés!", mert azóta már nem biztos, hogy így van, de ezt kétlem.

"Na most arra hogy valaki vesz egy Corsát, vagy bármilyen új autót, és nincs tisztában a szériafelszereltségével, és átveszi az autót az itt említett alufelni nélül. Hát ez nem csak a kereskedést minősíti, hanem az ügyfelet is. Konkrétan az jut eszembe hogy hogy lehet ilyen hülye valaki??? Váááá..:)"

Akkor erre azt kérdezem, hogy hogy lehet valaki ilyen hülye értékesítő, hogy ő nem veszi észre, hogy amit jól lerendelt autót, azt nem úgy kapja meg a kereskedés????? Az ügyfél az öröm mámorban nem biztos, hogy ilyen dolgokra figyel... azért eltelik a rendeléstől számítva (ha nincs az országban olyan autó, amit ő elképzelt) kb 1 vagy 2 hónap! Még mielőtt kiforgatod ezt a mondatomat is, hozzáteszem, hogy nem azokra az ügyfelekre gondolok, akik az ajánlatot nézik a nap minden percében és emlékeznek olyan dolgokra, hogy az alufelninek 5 vagy 8 küllője van pl.

A vádaskodó stílushoz csak annyit, hogy az autóértékesítés területén kialakult az emberekben egy fajta bizalmatlanság felétek. Igen felétek... és ezt azoknak köszönhetitek, vagy köszönhetik , akik a te általad is említett simlisségeket elkövették. Olyanok, akiknek ez az életük és a munkájukat a legkorrektebben végzik ezt ugyanúgy megkapják. De ne mondd, hogy te nem így vélekednél, ha nem ezzel foglalkoznál! Ezt ne vedd sértésnek... nem személyeskedni akarok, csak felvázolom a tényeket.
Longman21-02-2011 12:15:50 // 27129
Pedig megfogadtam nem írok, de továbbra is érkeznek sületlen hozzászólások. Nem szeretek itt vitázni, mert én nem ezért "járok" ide. Épp ezért kommentelés szempontjából is csak a 155 topicra szorítkozom. De ez már más kérdés.

Néhány dolgot akkor tegyünk tisztába az itt leírtakról. Csak a saját munkahelyemről és az ott történtekről ill. a hálózat alapvető működéséről tudok bármit írni. Illetve nem a használt autókról és a nepperekről beszélek. Az megint más történet.

Először is, magához a vita kirobbanásához: Satti szerintem arra gondolhatott, hogy ha nem ügyfeles autó lett volna az az RS500-as hanem mondjuk bemutató raktári, vagy bármi csak nem ügyfeles, akkor kipróbálták volna.
Én is tettem már ilyet. Természetesen nem ügyfeles autóval, az ki van zárva. Nem tudom mért olyan nehéz ezt megérteni, a lényeg az h ügyfeles autót nem próbálgat senki, pont.
Ha meg nem az, és van rá lehetőség kipróbálom, főleg egy újdonságot. De mivel viszonylag gyakran kerülök ilyen szituációba, nem feltétlenül az a szempont hogy vágtázzak a kocsival a város közepén, még ha sportos modellről is van szó. Tehát én inkább igen, az 50km/h-ra szorítkozom. Kb. 2x odalépek neki, aztán annyi.
Mi ebben élünk nap-mint nap, nem olyan "megható" egy ilyen esemény. Mint ahogy más is beleszokik a saját szakmájába, és ami kívülállónak nagy dolog, neki nem az. Gondolom ez így elfogadható.
Na meg a tesztautó, ill. hogy mennyire lehet széthajtani egy ilyen kocsit. Érdekes, hozzánk még egy darab ex-tesztautót sem hoztak vissza, pedig volt köztük turbó benzines és dízel is, és kaptak egyszer-egyszer azért tőlünk. De mivel erre tudom mi lesz a reakció, így hozzáteszem kiegészítésként, ahogy George Te szoktál fogalmazni mért is lenne baj az ha normális keretek között meghajtom az autót? Arra tervezték.

Aztán hiába "mondod" hogy mennyi ügyfélpanasz adódik, csak itt a fórumon akár. Én meg hozok neked kb. 3-400 ellenvéleményt csak amit az elmúlt években eladtam. Ez esetleg megfelelő ellenpélda lenne számodra? Vagy akkor Te is rákontráznál? Annyira viccesek vagytok.. :) Az életben nem ilyen borús a helyzet.
Az igaz hogy 2008-ig, igencsak fel volt már hígulva ez a szakma. Egy 200.000-es újautó piacon sokminden megtörtént ami mondjuk egy mostani 40-60.000-esen már nem történhet meg, mert kiperegtek az alkalmi, ügyeskedő, átverős kereskedések, kereskedők. Emlékezzünk csak szinte minden sarkon volt egy újautó szalon..
Az importőrok emelett óriási készleteket tartottak fent, és akármennyire ment a bolt, mindig volt többszáz beragadt autó. Bizony volt, hogy évekig álltak itt vagy ott. Szintén sokminden megtörténhetett egy ilyen autóval. Ezek a múlt jellemzői. Nem vitatom, lehetnek visszaélések, de nem akkora hányadban mint régen. Az elmúlt 3-4 évben a megmaradt kereskedések sokkal magasabb minőségi színvonalat képviselnek, az importőrök elvárásai is nőttek.
Egyébként 2005 óta foglalkozom ezzel, ugyanannál a márkánál/kereskedésnél. Semmilyen az általatok leírt vélt vagy valós dologgal még nem találkoztam. Olyanokkal annál inkább amit itt is olvastam, hogy "nekem az akárkim, akármim ott dolgozott, vagy látott olyat aki ott dolgozott, és ő mesélte, hogy oooooooolyaaaaaanok vannak.." Hagyjuk már..

Na most arra hogy valaki vesz egy Corsát, vagy bármilyen új autót, és nincs tisztában a szériafelszereltségével, és átveszi az autót az itt említett alufelni nélül. Hát ez nem csak a kereskedést minősíti, hanem az ügyfelet is. Konkrétan az jut eszembe hogy hogy lehet ilyen hülye valaki??? Váááá..:)
Basszus írok egy konkrét kocsira egy adásvételit, azt nem tollal teszem, henem egy programból ahol előtte össze lett konfigurálva a kocsi, és minden szériafelszereltséget/választott opciót tartalmaz. Hát ez kéééész. :))

Te ill ti mindent úgy csináltok, hogy semmi átbaszás nincs benne???????
ugye nem várod, hogy el is higgyük??????
Egy vevőt se vettetek le semmivel sem????


Mire gondolsz konkrétan? Nem értem komolyan.. Olyan dolgokra amire az előbb válsazoltam, hogy szériatartozékot veszek ki a kocsiból? Akkor nem a válasz.. Meg sem tudnám tenni, minden dokumentálva van.
Ez olyan mintha egy jó nevű étteremben dolgozót folyamatosan azzal szekálnánk a kajás topicban, hogy de ugye belesz*rsz a levesbe, mert hallottam hogy a szakácsok mind ezt csinálják, és leírnám az idézett fenti soraid.. Az a szerencsétlen meg nem tudná hogy most mi bajom van??
Hozok még 1 példát, gondolom szoktál vitatkozni idegenekkel az Alfáról? Nem szokott idegesíteni amikor valós rálátás nélkül, hallomásra kritizálják a márkát? És nem tudod megmagyarázni, bármennyire is tudod Te tényeket mondasz a vitapartner meg hallotta valahol..
Kb. most ilyen szituban érzem magam, így lehet hogy teljesen elbeszélünk egymás mellett, az a baj.

Most hogy olvasgatok vissza, George olyan vádaskodó stílusban írsz..
Akkor nézzük a szállítási sérült kocsikat. Itt is van néhány képzavar.
Adtunk-e már át sérült autót? Persze hogy adtunk.
De menjünk sorjában.
Arra szakosodott márkakereskedők akik direkt szállítási sérült autók javításával foglalkoznak, vidéken nincsenek.
A szállítási sérült kocsikat majdnem minden esetben a Lagermax javítja ki!
Akkor csinálja a márkakereskedés ha az ő udvarán történik vele valami.
Amennyiben a Lagermax kezei között történik a sérülés, és a gyári megfelelőségűre nem lehet javítani, arról értesítést kapok az importőr logisztikai osztályáról, és értékcsökkenést számolnak el. Ennek a %-os értéke rá kell hogy kerüljön az ügyfeles számlára, annyival kevesebbért kapja az autót! Vagy másikat rendel, ez is benne van a pakliban.. A rendszert én mint márkakereskedő már nem tudom megkerülni! Kiemelem, hogy régen ez nem így volt, a kereskedő is el tudta sumákolni!
Viszont lehet olyan sérülés amiről a kereskedőnek/importőrnek a kedveskék nem szólnak.. Na erre nem tudok mit mondani, csak azt hogy pofátlanság. Nyilván azért teszik ezt, mert óriási számban sérülnek valamilyen szinten az autók, abban a folyamatban hogy lejönnek a gyártószalagról odáig hogy a kereskedő telephelyére érnek. Ez egy mesterségesen fenntartott dolog véleményem szerint a logisztikusok és a gyárak részéről, mert ennyi ügyfélpanaszt, értékcsökkentést nem tudnának feldolgozni.
De nem a kereskedő titkolja el!! Ezt is biztos neház elhinni, pedig így van. AMennyiben én mint kereskedő tudok a sérülésről, akkor az ügyfél is fog, a fent leírtak miatt!!
Ha a Lagermax azonban nem jelzi, hogy pl. lefújták a lökhárítót, akkor én sem fogom tudni..

Náhány gondolat erejéig még kitérnék a gyári átvételre, meg arra hogy mit lát a kereskedő hol van az autó..

Itt az utolsó hozzászólásban hadd kérdezzem meg, melyik márkánál ilyen fejlett a rendszer hogy tudják a dolgozók hogy a konkrét autó épp Ausztriában halad az A1-es 128-adik km-én a tréleren, 14:25 perckor fogja átlépni a határt Hegyeshalomnál, kérjük az ügyfelet menjen ki oda, és kövesse a kamiont nyugodtan.. :DDDDDDDD Erre más nem jut eszembe..
Én ilyen rendszerről még nem hallottam. Az hogy épp tudom hogy már Magyarországon van-e vagy szállítás alatt ez nem egyenértékű azzal hogy meg "tudja nézni a kereskedő, hogy hol járnak a megrendelt autók"-- ez baromira nem így van, még egy totális tévedés! Mi ennyi információt kapunk a gyári rendszerből: Rendelt, Gyártás visszaigazolva, Gyártás alatt, ez után mutat alvázszámot, Szállítás alatt, Szállítva (ekkor van idehaza). De hogy eközben mi történik, pontosan hol van, mikor mivel szállítják, nem tudjuk. Nincs olyan logisztikus egy importőrnél sem aki bárkinek ezt pontosan megmondogatja. Hozzáteszem hullára nem is érdekel senkit...
Piritu neked ezért nem tudták megmondani hogy hol jár az autó, hogy Te tudjál menni a konvojjal. Amit egyébként tekintve hogy milyen sokszereplős a dolog, nonszensz ötletnek tartok, ugyanúgy mint a

gyári átvétel lehetősége. Ők mint gyár a saját know-how-juk szerint kezelik ezt. Mint egy multicégnél, megvannak szabályok, és ettől eltérni nem lehet. Mivel minőségbiztosítási okokból van kitalálva a vevőelégedettségért, még ha 1 embernek pl. Piritunak Magyarországról az okozná az igazi elégedettséget ha ő mehetne a kocsiért.

Viszont elfelejtődik hogy a gyárból az autó pl. transzfer állásban kerül ki, vagyis nem működnek az elektromos egységek, 1 órás vezetett hibakereséssel a gyári műszerrel lehet életre kelteni teljes egészében a kocsit, bakok vannak a rugók között, konkrétan életveszély 30km/hnál gyorsabban menni vele,és még sorolhatnám. A gyár nem vállalhatja a kockázatot hogy az ügyfél majd valamilyen körülmények között megoldja ezt. Ezen kívül a gyár nem az ügyféllel áll szerződésben hanem az importőrrel. Ott kell dokumentálni a kocsit hogy az országba érkezett, a kereskedőnek kell lejelenteni a garanciát forg.helyezés után, persze ennek feltétele a kocsi gyári előírás szerinti műszaki felkészítése, stb, stb, napestig lehetne sorolni.
Marty21-02-2011 10:03:30 // 27128
Nagyon egyszerűen meg tudja nézni a kereskedő, hogy hol járnak a megrendelt autók :) Csak akarnia kell... mi mindig tudtuk, hogy hol vannak az új autók, sőt azt is, ha történt velük valami. Még olasz nyelvtudás se volt hozzá szükséges!
Don Gombóc21-02-2011 08:41:47 // 27127
Vannak gyárak ahol át lehet venni, például Wolfsburg. :-)
Amúgy meg el ne hidd hogy nem tudják hol van a kocsi, csak nem akarják megmondani, mert vagy lusták, vagy köcsögök. A logisztikus mindent tud, csak ahhoz hogy kommunikáljon vele egy Magyar kereskedő, rá kellene áldozni néhány percet meg forintot, meg esetleg egy kis Olasz nyelvtudást sem ártana bele invesztálni.
GEORGE21-02-2011 07:14:35 // 27126
Egyik gyárban sem bánnak kesztyűs kézzel az autókkal......hol érdekli a szallag munkást, hogy te majd hogyan kapod meg.
Többet pörög ki ( kapar ) a kerék az alatt a pár km alatt mint nálad az első éveben összesen.
GEORGE21-02-2011 07:11:41 // 27125
Satti. 27091-es hsz-re várnék választ. Köszi előre is :-)
GEORGE21-02-2011 07:09:40 // 27124
Fel kell venni a fapofát, mert úgy is én leszek a bunkó, mint a Fiat kereskedésben is amikor megmértem.......

De hát idáig jutottunk.....
Piritu - 1.000.00020-02-2011 20:47:43 // 27123
Azt sose mondtam, csak a lehetőségek számát szerettem volna csökkenteni. Vonatra rakás, vonatoztatás, lerakás, ide-oda állás, teherautóra fel, teherautón kavicsok, jégdarabok, lejárás, szalonba ide-oda mászkálás, "próbaút". Mind meg lehetne spórolni. Meg egy csomó hidegindítást.
Piritu - 1.000.00020-02-2011 20:45:05 // 27122
Tudom :-)
A változáshoz meg csak annyi kellene, hogy emberszámba vegyék a vevőt. A vevőt, aki nem ügyvédhez megy autót venni, mert csak közlekedni akar.
Ja, meg, hogy adott esetben legyen alternatíva 200 km-en belül :-(
BeeGee20-02-2011 20:41:37 // 27121
Igen, logikus, hiszen ha gyártás után indulna a gar, akkor elég hamar leketyegne az ügyfél alatt :)

Szeretnék én is ilyen befektetéseket eszközölni.. :)
Poló20-02-2011 20:36:30 // 27120
Pár hónapja volt fent a neten egy 190-es DTM Mercedes, amiből csak pár száz darabot gyártottak összesen. Emberke megvette újonnan, hogy befekteti a pénzét. Nem is használta, még csak forgalomba se lett helyezve az autó. A hirdetésben úgy állt, hogy most kezdődik rá a garancia, amikor megveszik tőle és forgalomba helyeztetik.
BeeGee20-02-2011 20:29:46 // 27119
És a gyárban szerinted csupa szent dolgozik? :)
Aki nem koccolja le parkolásnál és nem szarja le hogy hogyan indul el, ha 50 autóval kell átparkolnia egy nap? Nehogy már csak a magyar autókereskedők és fuvarosok tehessenek mindenről..
BeeGee20-02-2011 20:27:47 // 27118
Ezt nem személyesen Rád, rátok értettem.
Hanem idővel kialakult, mert kialakulhatott, hiszen sok vásárló azt se tudta mi fán terem az új autó, milyen jogai vannak. Rászoktak, és megcsinálják már mindenkivel.

Ezen változtatni sajnos bazinehéz lehet, de az biztos kell hozzá, hogy ne legyen több ember, aki elhozza a visszajavított autót.
BeeGee20-02-2011 20:24:39 // 27117
Nullrevizió: Miért van gari ha itthon csinálják és miért nem ha mondjuk a gyár melletti kereskedésbent?
Mert a gyár nem hiszem, hogy itthon forgalomba állítja Neked. Forgalomba nem helyezett autóra meg gondolom nincs garancia. Bár ezt nem tudom hogy van, de miért lenne..

Netes biztosítás esetén már a rendszámnál megbukik a dolog :)
Piritu - 1.000.00020-02-2011 19:42:42 // 27116
Ezért jutott eszembe, hogy nem lehetne-e a gyárban átveni. Még csak azt se tudták megmondani, hogy éppen hol van a kocsi. :-(
Piritu - 1.000.00020-02-2011 19:40:22 // 27115
"Nekem valszeg életem egyik legünnepibb pontja lenne, előző nap nem tudnék elaludni, reggel felvenném a csiniruhámat..."
Így van :-)
Piritu - 1.000.00020-02-2011 19:37:59 // 27114
"Egyébként azt lehet átbakni, aki hagyja magát."
Tudom, nagyfokú naivitás feltételezni egy új autóról, hogy nincs összetörve, újrafestve, széthajtva és az ember megpróbál örülni annak, hogy beleülhet egy új autóba.
De én már csak ilyen naiv vagyok.
Számomra ez egy ünnepnap.
Piritu - 1.000.00020-02-2011 19:31:07 // 27113
Nullrevizió: Miért van gari ha itthon csinálják és miért nem ha mondjuk a gyár melletti kereskedésbent? Olaszban átvett új autóra nincs garancia? Nekem mindegy, hogy kinek utalom a pénzt a nullrevizóért.
A magyar biztosítós ürgének meg fogalma sincs hogy mire köt biztosítást, mert a neten még csak nem is látja az autót, automata köti a biztosítást. Ha Nápolyból lépek fel a netre nem lehet megkötni?
A magyar okmányiroda szintén csak papírokat lát, tökmindegy, hogy hol áll az az autó, amire rendszámot adnak. Egyedül a műszaki vizsga a kérdés.
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2011 17:17:57 // 27112
Kukást nem keresnek? :-)
Don Gombóc20-02-2011 17:16:39 // 27111
Ha valaki nem tudná, a kocsiszállító cégek akik kamionnal szállítják a verdákat, azok rendelkeznek karosszéria javító, és fényező műhelyekkel. A szállítási sérült kocsikat megjavítják, és utána így kerül a márkakereskedésbe. Amiről a márkakereskedés (nem is tud, de mégis tud) Természetesen tudnak róla mert ezek a szerződött gyártónak akinek szállítanak a saját technológiája alapján javítanak, és a gyári beszállító festékeit használják. Ebben az esetben egy valaki nem tud róla, mégpedig a vevő. Mert ő sajna nem kap semmi infót erről, sőt kedvezményt végképp nem.
Hardy20-02-2011 16:59:12 // 27110
Bizony azzal kell menni. Egyik ismerősömnek eladáskor derült ki a márkakereskedésben vásárolt Skodáról, amit soha nem tört meg, hogy a bal eleje és a jobb hátulja törve volt mivel a vevő megmérte.
A másik mikor kölcsönkértünk egy vastagságmérőt egy márkakereskedéstől, és míg beszékgettünk, csak viccből nekiálltam körbe méregetni egy kiállított "0" Km s cabrió golfot az eredmény a következő volt: 120,120,130, 480, 125. Szerintem nem kell magyarázni.
Xixo20-02-2011 16:45:11 // 27109
Mindenesetre elég sajnálatos dolog, hogy így kell készülni egy új autó átadására...
Nekem valszeg életem egyik legünnepibb pontja lenne, előző nap nem tudnék elaludni, reggel felvenném a csiniruhámat.... ehelyett festékmérőt kéne kölcsönkérnem meg szerelős havert hívni magammal... elég szomorú... :((
GTPeti20-02-2011 16:16:12 // 27108
"Akkor is, ha Győrben gyártották?"

Világos. Nem fogják azt mondani a k. TT vevőjének, hogy elnézést kérünk, nem áll módunkban felajánlani önnek az élményhétvégét, mert az autóját kelet európai gyárunkban készítettük. ;)
GEORGE20-02-2011 16:02:35 // 27107
Oké, értem.
Napi egy nem számít annak :-)
Ha meg megváltoztatom a szöveget akkor akár többször is megkérdezhetem, igaz? :-)

De bízom benne nem lesz erre szükség mert egy jó kereskedőtől remélhetőleg korrekt válasz érkezik majd.
BeeGee20-02-2011 15:56:39 // 27106
Jó, maximum kitörlöm, ha floodolsz :)
BeeGee20-02-2011 15:55:47 // 27105
Meg tudják csinálni, csak nincs rá külön emberük, adminisztrátoruk, stb. Mert miért lenne.
Egyébként, ha a gyárban veszed át, P-s rendszámmal (ami minden újságosnál kapható) akkor a helyi kereskedő miért vállaljon garanciát rá? Olyankor lehet, hogy illene visszamenni a gyárba. Hiszen még forgalomba helyezés előtt elbaszódhat rajta valami. Vagy mi van ha egy óvatlan pillanatban egy benzinkúti pisi közben ellopják a neveden még nem lévő, de átvett autót valahol az olasz-osztrák határnál és legközelebb afrikában lát szárazföldet. Egyszerű biztosítási menet lenne?

Egyébként azt lehet átbakni, aki hagyja magát. Vastagság mérővel kell menni, felemelni, az utolsó gombot megszámolni és úgy átvenni az autót. Mivel az emberek hagyják magukat, ezért szoktak rá az autókereskedők erre. Mi a megoldás? Csináljátok meg az ideális autókereskedést vagy írass mindent bele a szerződésedbe, ha ez nem megy, akkor ne vedd meg az autót.
GEORGE20-02-2011 15:46:55 // 27104
oké, ma nem kérdem meg, de ha még sem válaszol addig kérdezgetem míg megválaszolja :-)
BeeGee20-02-2011 15:39:52 // 27103
Ezt ne kérdezd már meg még egyszer, majd válaszol :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.