Forum >> Direkt légszűrőkről

Vega15-05-2006 16:10:06 // 725
Ez elmelet....gyakorlatban nem ritkan tok falsh eredmenyek jonnek ki...legalabbis a mindennapi hasznalatra tervezett autoknal... ilyenkkor meg jon a hulyezes csak elfelejti mindneki ,hogy ugyan o leroviditette a szivocsovet ,hogy fent jobban szoljona moci meg minden es megis 5 loval gyengebb a motorja....csak elfelejti ,hogy annyira osszetett minden egy ilyen motornal ,hogy a masik 10 dolog dolgozik ellen az o kis tuningjanak... Versenymotoroknal ellenben tobbnyire helytallo az elmelet...ezert teljesen szabadaramuak a kipufogorendszerek...orditanak mint a sakal..1.6-os uj suzuki swift kupa olyan hangos ,hogy nem tudsz megmaradni mellette...mert semmi folytas a rendszerben...szivooldalon minden verenygepnel csak tolcserek vannak mert kurvara le van szarva palyan a nyomatek...ott nem is az a cel! es meg sorolhatnam!
Vega15-05-2006 16:02:09 // 724
Tehat akkor a gazlengesre vagy kivancsi? Na...nyit a szivoszeleped...a dugattyu megy lefele ugyebar, igy vakum keletkezik a szivo oldalon es igy bearamlik a keverek vgy csak a sima levego ez attol fugg ,hogy kozvetlen e a befecskendezesed vagy sem...stb... Elhagyjuk az also holtpontot..es a dugattyi kezd felfele jonni...ilyenkor mar idealis esetben zar a szivo szelep...de a gaz a szivocsoben meg a tehetetlensegebol fakadoan halad elore es a szivocsoben feltorlodik...de csak addig amig ugye ertelem szeruen vissza nem "pattan" vagy nevezzuk aminek akarjatok....igy a gaz elkezd visszafele aramlani a csoben...amig a szivooldal ujbol nem nyit ki...akkor megint vakuk..megint kezdodik minden elorol.. A levego vagy a keverek beszivasahoz ugyebar a motor sajat mozgasi energiajat hasznalja...ha sikerult pont ott nyitni a szivo oldalt ujbol..ahol meg nem indul visszafele a szivocsoben a gaz akkor ott a mocinak ertelem szeruen sokkal kevesebb energiat kell arra forditania ,hogy ujbol szivnia kelljen...a feltorlodott nyomason levo keverek gakorlatilag magatol aramlik az egesterbe a motornak nem kell szenvednie a szivassal.... Remelem erted mikor van es mit okoz a gazlenges... lHosszu a csoved tobb levego tud feltorlodni, tovabb tart...bla bla bla...idealisabb alacsony fordulaton.. Magas fordulaton a fizika hatarai miatt nincs ilyenre lehetoseg..a gazlengesek csak hatraltatnak a szivo utemet... legjobb tudomasom szerint errol van szo....javitson valaki ha nem igy tudja!
Karakot15-05-2006 15:51:52 // 723
Amit eddig megtudtam, hogy magas fordulaton tehát minél rövidd úton, minél diektebben kell, hogy szívjon, akkor jobb a teljesítmény, viszont alacsonyabb fordulatnál hosszabb út szükséges, hogy jó legyen a gázlengés. De miért, hogyan? Meg akarom érteni!!!! :))))
Karakot15-05-2006 15:46:38 // 722
Hát választ azt nem kaptam. Te írtad, hogyha valaki berak egy direktszűrőt, akkor legalább 40cm-rel rövidül a szívóoldal, ami miatt előnytelen lesz a gázlengés, ami miatt nyomatékveszteség lép fel alacsony fordulaton. Ezt a gázlengés dolgot szeretném megérteni. Én nem vitatkoztam veled, ne érts félre. Tényleg okulni szeretnék!
Vega15-05-2006 15:46:36 // 721
A Te esetedben en sem tartom indokoltnak...surolja alulrol a 200 lovat....eleg az :) Bar kinek mi az eleg....en ha tehetnem biztos ,hogy minden az elobb altalam felsorolt valtoztatast megcsinalnek...mert lobol sosem eleg :) benzines gyerek vagyok...ez van :))) Bar ha jozanul gondolkodom akkor azt kell ,hogy mondjam le van szarva...jo ez igy ahogy van....masra aldozom...masra koltom a penzem...az is benzinnel megy...csak egy KICSIT JOBBAN ;))))))))))))))
Vega15-05-2006 15:43:47 // 720
Az olyan ladaknal ahol csak tolcsert latsz valoszinuleg mar ezer mas modon modisitottak....300 fok folotti tengelyt toltak bele...szarra van konnyitve...ordit mint egy allat es 8000-9000-et forog :))) Magas fordulaton mukodnek...meg alapjaratuk sincs csak valahol 1500 korul...ezek tenyleg 6000 folott dolgoznak jol...es ott az az idealis ha direktbe tudja szivni a levegot...ott nincs jelentosege a gazlengeseknek..ha hosszu szivocsovet raknanak rajuk magas fordulaton nem is tudnanak rendesen szivni...ez fizika...ne tolem kerdezd :)) Alacsony fordulaton ha hosszu a szivocsovet tehat jok a gazlengesek kisebb fajta feltoltes tortenik...azert nyomtekos...
Karakot15-05-2006 15:42:48 // 719
Én nem a direktszűrő védelmében kezdtem el veled csevegni, nekem nincs ilyen, nem is lesz. Sőt, még sportbetétet sem tervezek, mert nem szeretném szemetelni a motort, elég erős ez nekem így gyárilag is.
Vega15-05-2006 15:39:18 // 718
azt sehogy....de nem is mondta senki ,hogy roviditsd le a szivo oldal hosszat...azt hagyd meg olyannak amilyen...mas tengely mas hoszt fog igenyelni...de ezt Te soha ki nem fogod szamolni se lemerni :) Meg kell hagyni a gyarinak...a tobbit leirtam a 716-os hozzaszolasomban ;) Lehet velem veszekedni....le lehet oltani...aki akar egyetert velem...aki nem nem..:) 2T-ben otthon vagyok...azt lehet kerdezni....4T-ben csak amatorkodom :)
Karakot15-05-2006 15:39:07 // 717
Még egy dolgot nem értek: ha rövidebb a szívócső, akkor mért lesz előnytelen a gázlengés? És azok a pl Ladák, ahol nincs is szívócső, csak egy tölcsér, amin szűrés nélkül szívja a levegőt, ott milyen a gázlengés? Nem kötekedek, tényleg nem értem. Ha te biztos vagy a dolgodban, akkor kérlek magyarázd el, hogy is van ez.
Vega15-05-2006 15:34:02 // 716
Annyit meg hozzafuznek ,hogy nem feltetlenul csak az elektronikat kell hozzahangolni..hanem fizikailag a vezerlest is...ami elfokolt vezeremutengelyt jelent ez esetben...ez csoppet osszetett dolog...ha csak modositod a 2 oldalt biztos jelentkezik pozitiv hatas...de az meg messze nincs teljesen kihazsnalva ha nem egyszer nincs rendesen hozzahangolva minden... nehez szakma...nem is erdemes vele veszodni mert nincs annyi penz... Szerintem a mi szintunkon a legjobb megoldas ha lecsereled a legszurot egy sportra...marmint a betete...jobban atereszti a levegot...igy minden marad a gyari...hossza es egyebek...ez nem egy nagy koltseg... kikapod a kipufogo oldalrol a felesleges folytasokat...egy jo szabad aramu hatso dob is dukal ilyenkor.....ez is par ezer forintos dolog + a hatso dob... koszorultetsz hozza egy utcara meg hasznalhato tengelyt...kb 15-20 e ft/ darabja...es ugye 2 van belole..szivo ill kipufogo oldal...a kipuf oldalt nem mindig csinaljak meg...ez attol fugg van e kedved 30-40 e Ft-ot raaldozni vagy inkabb csak 15-20 e-t...szerintem a leglatvanyosabb es legjobb megoldas ezen a szinten!!!!!!!!!! majd ha ez mind megvan akkor egy normalis chipes ceggel optimalizaltatod a vezerlest....ez szerintem a legjobb es legtobb amit tehetsz....nagyon drasztikus a valtozas..es mellesleg nagyon koltseghatekony...ennyi penzert ennyi lovat nehezen szedsz ossze :) Vagy veszel egy mazeratit....lehet valasztani... ezt a direkt szurot szarsagot meg felejtsetek el...tegye be aki akarja..szep a hangja...jobban lelegzik tole a moci....de lofasz haszna sincs..ez nem tuning...ez semmi...nulla...kicsit tulmisztifikaljak egyesek ez az egeszet!!!
Karakot15-05-2006 15:33:56 // 715
De ha a gázlengések okozzák a "problémát", azt hogyan tudják orvosolni az elektronika állításával?
Vega15-05-2006 15:22:40 // 714
legszurohaz helyere? a lehszurohazbol meg jon lefele egy cso ami legalabb 40 centis...az elso lokos mogott van a vege... Ertelem szeruen ha kihegyezed a szivo es a kipufogo oldalt akkor illik az elektronikat hozza idomitani... az LTM nem fogja neked ezt megtenni..o levego mennyiseget azaz tomeget mero a szivo oldalon...de mi koze van ennek a gazlengesekhez? neki arrol nem sok fogalma van :)
Karakot15-05-2006 14:56:04 // 713
Mi van akkor, ha nem rövidítem meg a szívócső hosszát, mert pl a légszűrőház helyére rakom a direktszűrőt? Akkor nincs nyomatékveszteség? Egyébként a tuningolásokról azt olvastam-hallottam, hogy a szívó-kipufogó oldali könnyítésekhez hozzá kell hangolni a motort. Ha ezt megcsinálja az LMM, akkor miért vesződik ezzel bárki is?
Vega15-05-2006 14:32:12 // 712
Ez butasag...erre valo a lambdaszonda...nem lesz szegenyebb a keverek! (maskulonben magas fordulaton is tobbet kene tudnia szivni es ott is szegenynek kene lennie a kevereknek tehat ez a teoria nem igaz) Azert lesz nyomatekszegenyebb mert rovidebb lesz a szivocso hossza...legalabb fel meterrel....ami nagyon nem elhanyagolhato... nem idealis gazlengesek...ennyi a magyarazat a nyomatekvesztesre... magas fordulaton a gazlengeseknek nincs akkora szerepe...egyszeruen fizikailag nincs idelye a levegonek a lengesre....magas fordulaton az a jo minel elobb, minel direktebben tudja szivni a levegot... ennyi...
Karakot15-05-2006 14:16:44 // 711
A nyomatékra azért kérdeztem rá, mert eddig több direktszűrővel rendelkező tulaj is beszémolt arról, hogy alacsony fordulaton kicsit gyengébb lett, de a hang kárpótol mindenért. Még Leon is így nyilatkozott, pedig neki GTA-ja van! Ha több a beáramló levegő, és a befecskendezés nincs ehhez hozzáhangolva, akkor hígabb lesz a keverék, tehát gyengébbnek kellene lennie. Tényleg nem érzel ilyesmit?
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 12:40:39 // 710
Lásd 2-vel lejjebb:-) Hívd fel KAU-t,nekem is Ő hozta:-))
bzoli15-05-2006 12:07:33 // 709
Segítsééég!! Direktszűröt szeretnék milyet?? hol??? mennyi??? előreis thx!
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 11:37:59 // 708
A Simota 6 pénz. Tisztító,olajzó hozzá 4.2 Alucső-1edi gyártatás nincs ára..:-) Nyomaték??? Mint állat úgy megy alacsonyan is:-) a hangja??Hát az valami elemi,brutál:-))2.5-3ezer fordulatnál- előtte utánna csendes.
Karakot15-05-2006 11:23:33 // 707
Szépen néz ki, és gondolom a hangja sem gyenge. Mennyibe került, és mennyire lett tőle nyomatékszegény a motor alacsony fordulatszám tartományban?
GT Ɨ|ѯ14-05-2006 21:21:54 // 706
CarTárSak!
Ajánlom beszerelni..:-))
Naggyon király:-))
Kau13-05-2006 22:37:26 // 705
Kérdezd meg Vincét. Esetleg ő tud neked segíteni ebben.
Sanyi13-05-2006 22:20:32 // 704
Sziasztok!! Valaki világosítson fel hogy egy dupla karbis 33-ra hogyan tom a direktszűrőket felrakni!!!
Kau13-05-2006 19:26:42 // 703
Ha betartod a megfelelő időközönkénti takarítást (a szűrőnek), akkor nem okozhat gondot. De láttam már olyan direktszűrőt, amelyik eredetileg kék színű volt, de mikor én láttam, akkor totál fekete.
Kau13-05-2006 19:24:37 // 702
Lehet, hogy egy kicsit hamarabb koszolódik, de lehet takarítani. Természetesen nem az a jellemző, hogy a direktszűrő hazavája az LMM-et. Az itteni Alfásoknak szerintem 30-40%-ában tuti direktszűrő van.
Csekő13-05-2006 18:34:53 // 701
Sziasztok! Kéne némi segítség! 1.9Jtd 156-om van erőssen gondolkozok a direktszűrőn! De sokan ( köztük szerelők is) azt mondják sok bajt tud okozni a légtömegmérönek ami úgye nem olcsóság! Van valakinek tapasztalata erről, tényleg könnyű egy direktszűrővel gyorsan hazavágni a légtömegmérőt?
Karakot12-05-2006 23:08:08 // 700
A logikáját nem értem. Azért csodálkozom, mert a nagyobb levegőszükségletet azt gondolná az ember, hogy nagyobb felületen keresztül könnyebb kielégíteni, vagyis ugyanolyan anyagú szűrő esetében nagyobb papírfelület kellene, vagyis nem lehetne egyforma a szűrő mindegyik motorhoz. De ez van, nyilván ki van ez találva.
Slowfeet12-05-2006 13:45:00 // 699
Végülis a motor szív.....a szűrő meg csak átengedi a levegőt...annyi lehetne a difi, hogy a kisebb mocihoz kisebb levegőáteresztő képesség, de azért minek másik alkatrészt gyártani.
GT Ɨ|ѯ12-05-2006 13:42:05 // 698
+ ésszerű..és takarékos..és logikus:-))
Kau12-05-2006 10:46:23 // 697
Én sportszűrőkben tudom megnézni és nem fogod elhinni, de tényleg ugyanaz kell az 1.6 Ts-be, mint a 2.5 V6-ba vagy 3.2-es GTA-ba. Ez érdekes.
GT Ɨ|ѯ12-05-2006 08:04:54 // 696
Keresd Vega-t,1500 ft körül szerintem megáll az ára.:-)) Nem vitz!:-)))
Karakot12-05-2006 01:52:10 // 695
Lassan nálam is érik a szűrőbetét csere, továbbra is maradok a gyári papírszűrőbetétnél, csak azt nem értem, hogy a márkaszervíz 7-8 ezer körül mondta az árát pár hónapja mikor rákérdeztem, ma meg az Elaforg árlistájában azt olvastam, hogy 3000 valamennyi a gyári. Tényleg ugyanaz lehet a kettő? Túl nagy az árkülönbség. Valamint az Elaforg azt írja, hogy a papírbetét az összes 156-osnál motortól függetlenül ugyanaz. Ez tényleg igaz? 1.6-ba ugyanaz kell mint a 3.2-be?
Kau12-05-2006 00:51:23 // 694
Szerintem pont azért érezni a javulást, mert így együtt rakják be. Viszont a javulást, önmagában a sportbetét szűrő hozza. Tehát a cső, szerintem nudli. Majd meglátod. Engem se tudott volna előtte lebeszélni senki :))
GEORGE12-05-2006 00:46:53 // 693
Most már csak azért is berakom! Igaz betétszűrőm az nincs hozzá mármint sport csak a gyári van....
Kau12-05-2006 00:45:28 // 692
Ne várj semmi plusszt és akkor nem fogsz csalódni. Én egy kicsit csalódtam benne, pedig én se vártam sokat. De még annyi se lett :)) :(
GEORGE12-05-2006 00:42:02 // 691
Hátha a 400cm3 különbözet hoz valamit?? :-)
Kau12-05-2006 00:40:39 // 690
Nem is kell leszedni hozzá a lököst se. Kijön alulról. 3 csavar fogja. Igaz ezekhez körülményesen lehet így hozzáférni. Ha rám hallgatsz, hagyod. Persze tudom, hogy a kíváncsiság erősebb :)
GEORGE12-05-2006 00:37:40 // 689
Be kéne már nekem is szerelni, kíváncsi vagyok, hogy a 2,0 literes mocinál érezni-e különbséget?
Kau12-05-2006 00:36:11 // 688
Oké ;)
Kau12-05-2006 00:35:54 // 687
Hát szinte nincs is mit meghallgatni. A sportdob simán elnyomja. Bezzeg a direktet nem bírja :)
GT Ɨ|ѯ11-05-2006 21:58:30 // 686
Gratula!!:-)) Többet ér a vas 800-al!:-))) Jó utatt from Italy! Siess majd vissza & tűzünk Jano-hoz!:-))
Slowfeet11-05-2006 20:58:19 // 685
Na majd akkor meghalgatom én is nálad...de ha nem ad semmi pluszt, akkor tényleg semmi értelme, mondjuk 800 Ft nem nagy bukta. Lehet, hogy kifejezetten a 2.0TS-re van hatása, ha egyáltalán.
Kau11-05-2006 20:35:02 // 684
Bekerült az a 800Ft-os szívócső a gépembe. Hát. Szerintem felejtős. Ne nagyon izguljatok rá. Nekem nem lett jobb tőle. Sőt. A hangban pedig messze elmarad egy jó direktszűrőtől. :(
GT Ɨ|ѯ09-05-2006 14:52:25 // 683
Ok,értem..:-)) Az enyémnél kiakarom mindet szedni,mert csereérettek.:-(( Namind1,még alszom rá 1-et:-)) Hasonló hangot akarok én is,de 3ooo felett elhalkulósat.:-))) Go Jano-dob:-))
Slowfeet08-05-2006 21:30:42 // 682
Igen katalizátortól hátra csak hátsó dobom van. Először feltettünk egy 145-ösre való dobot, ami kicsi volt, de a hangja is nagyon érces...én meg brummogósat akartam. Úgyhogy janóék csináltak egyet amit jobban megtömtek mint szoktak, plus máshol vannaka lyukak mert a dupla vég miatt nem lehetett rátenni a normál kivágásra a csöveket. Na most nem túl hangos, szépen brummog, egy kicsit hörög is. És még mélyülni fognak a mostani zümmentései, ahogy kiég kicsit.
Kau08-05-2006 21:14:42 // 681
Jó ilyen laaassaaan? :))) Na. Első közép ki, a hátsó közép marad bent (a gyári), hátsódob csere sportdobra. ;)
GT Ɨ|ѯ08-05-2006 20:42:15 // 680
Naakkor lassan,de érthetően,mert már fáradok..:-)) katalizátortól hátrafelé-----------mesélj
GT Ɨ|ѯ08-05-2006 20:30:47 // 679
Meg az a randa lambdaszondától..:-)) Szóval katalizátortól csak hátsó kipuffdobod van? Hangja?:-))
Kau08-05-2006 20:13:23 // 677
+ lambdaszonda
Kau08-05-2006 20:12:04 // 676
Hát ez az! Pont ezért írtam :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.