Forum >> Direkt légszűrőkről

GT Ɨ|ѯ29-05-2006 21:41:05 // 775
alucsövem maradt,megcsináltassam Neked? 1heggesztés-1 polír:-)) fél lityesz HP-ba kerül.Az jóó?:-)
Kau29-05-2006 21:40:36 // 774
Én most betétszűrővel járok, de hiányzik is az a hang!
GT Ɨ|ѯ29-05-2006 21:39:40 // 773
Én nem vettem észre csökkenést,ha olyan hungaroringes fordulattal ( gázfröccs)lépek neki,kilő mint eddig:-))
Kau29-05-2006 21:39:14 // 772
Én is úgy döntöttem veszek bele egy olyan nagyobbat ;) Egyébként se értem, hogyha a betétszűrő mérete megegyezik, akkor miért kéne nekem kisebb direktszűrő. Na majd kipróbálom azt is ;)
Poló29-05-2006 21:38:30 // 771
Pakson egy kereszteződésben vártuk a többieket. Sajna neveket nem tudok, de Mszabika jött elöl, főleg az ő autójának a hangját hallottam. Valami eszméletlenül szép hangja van :-)
Kau29-05-2006 21:37:04 // 770
Ezt véletlenül én is tudom, hogy 1.2-es Puntoba, csak átalakítással lehet berakni direktszűrőt. Abba sportbetétet ajánlanak. Aki meg direktet szeretne, annak ki kell hoznia oldalra. Az Alfa 146-os erre a célra jól van kialakítva. A 156-os is egy kicsit már más. Érdekes, hogy ugyanaz a szűrő kell az 1.6 Ts-be, mint a GTA-ba. Az pedig tényleg lehet, hogy teljesítménynövekedés helyett, teljesítménycsökkenés lesz direktszűrővel. De az a hang... Nem mindig versenyezni készül úgyse az ember :)
GT Ɨ|ѯ29-05-2006 21:36:21 // 769
oh,thx!:-)) Van 1 bitang mormogás..:-)) Ma este kiszaladtam Velky Kritis-re,minden előttem haladó ( még lenemelőzött)sasolta a visszapillantóit,aztán már oldalról a ti-t..:-)) Van 1 fellépése:-)))
Poló29-05-2006 21:16:48 // 768
Egyik haverom 1.2 8V Puntoba tett direktszűrőt. Megbolundult tőle az autó, igaz rövid csőhosszal rakta bele. Másik haver megvette tőle és belerakta egy Opel Kadett 1.8 GTE-be. Neki bevált. Egy darabig nekem is a terveim között szerepelt, de sok róla itt a negatív tapasztalat (legalábbis 156-osok között). DCS is azt írta, hogy fékpadon mérve -8 lóerőt mutatott direktszűrővel. Így maradok a sportbetétszűrőnél és a rezonátorházas átalakításnál. Nem sokára sor kerül rá :-)
Kau29-05-2006 21:13:07 // 767
Istenkirály hangja van most az Alfádnak. Most én irigykedek :))
Kau29-05-2006 21:11:11 // 766
Ha sportbetétszűrőt teszel a kocsidba, akkor nem csak érzetre lesz rugalmasabb a kocsi, hanem ténylegesen. Ezt csak akkor tudnád, ha kicserélnéd a tiédben is. Nyílván nem lehet óriási teljesítménynövekedésről beszélni, mint ahogy néhány "tuningos" állítja. Az csak marketing. Szerintem egy márkásabb terméket nyugodtan betehetsz az Alfádba, nem hiszem, hogy pont az miatt romlana el bármi is. Egyébként pedig azoknak is meghibásodik pl, az LMM, vagy bármi, akik sose használtak ilyen szűrőket. De aki használ, annak van mire fogni. Egyébként pedig ezért is mondják, hogy ezeket időnként tisztítani kell. Láttam már olyat, amiről nem lehetett megmondani, eredetileg milyen színű. Szerintem ezek azok, amik tényleg gondot okoznak. A direktszűrő pedig egy fokkal tényleg kényesebb, de erre is oda kell figyelni és nem okozhat gondot. Nekem több mint két éve van benne. (Nem ugyanaz :)
Karakot29-05-2006 14:46:00 // 765
Jól teszed. Ha már bent van, akkor a sűrű tisztítás nagyon fontos szerintem is. :))))
Karakot29-05-2006 14:41:22 // 764
"Akikkel (főleg rallysok) beszéltem mind azt mondták, hogy a betét ok, csak a direktszűrővel hallottak olyat, hogy üvegre égett a hengerben a bekerült homok..." Ezzel nem vitatkozom, én is hallottam már ilyet, hogy direktszűrőt ne, de a sportbetét az rendben. Csak nem értem. A direkszűrő esetében nyilván azért megy be a sok porszem, mert a szűrő nélküli állapothoz képest 97-98%-át átengedi a levegőnek (ilyen értékek rémlenek, lehet, hogy nem pontos), vagyis nagyon nyitott. A sportbetétnek is nyilván az a létjogosultsága, hogy könnyebben lélegezzen a motor, vagyis kisebb az általa kifelytett szívóoldali ellenállás a papírhoz képest. Ez csak úgy lehetséges, ha nagyobb a szűrő anyagának a pórusnagysága, ergo itt is több piszoknak kell bejutnia, mint a papírszűrő esetében. Ezért nem értem, hogy ez miért frankó. Esetleg arról lehet szó, hogy (hasraütésre) a papír a levegő 70%-át engedi át, a direkt 98%-át, a sportbetét pedig mondjuk 85%-át? Mert akkor valamivel könnyebben szívhat a motor a sportbetéttel, ami kicsit több piszok beszívásával is jár ugyan, mint a gyári szűrővel, de mégsem annyival, mint a direkttel. A sportbetét lenne az arany középút?
GT Ɨ|ѯ29-05-2006 14:25:23 // 763
Igazad van! Takarítom,olajozom,odafigyelek rá:-)) De tényleg!:-))
Slowfeet29-05-2006 14:17:01 // 762
Nyomatékra ott a dízel, nekem amúgy tényleg kell kell hangolnom a motort a cucchoz, mert az egyszerre kivitelezett kipuf+sport betét még okoz némi gondot. Akikkel (főleg rallysok) beszéltem mind azt mondták, hogy a betét ok, csak a direktszűrővel hallottak olyat, hogy üvegre égett a hengerben a bekerült homok...
Karakot29-05-2006 14:11:21 // 761
Így van, kinek a pap, kinek a papné :)) A szemetelést nem én találtam ki, több hozzáértő (nem olyanok, akik a tuningboltban igyekeznek eladni a sportszűrőket) egybehangzó véleménye volt, hogy sajnos sok porszemcse bejut az ilyen szűrők esetében a motorba, ami szép lassan polírozza a hengereket, dugattyúkat stb. Nyilván egy versenyautó esetében ez nem gond, mivel mire ez gondot okozna, addigra 100x szétszedik-összerakják-újraépítik a motort. Egy hétköznapi autó esetében azonban nem mindegy (persze kinek így-kinek úgy), hogy 200e km alatt kell-e felfúrni, vagy csak pl. 300e után. Másrészt sajnos hamarabb kukássá válik a LMM is, ami nem filléres dolog. De hát a hang, az valóban gyönyörű, fáj is a szívem utána, de a magam részéről maradok a papírszűrőnél. :)) A nyomatékról meg csak azért írtam, mert sokaktól hallottam (akik hozzám hasonlóan laikusok a témában), hogy mennyire jól megy tőle a gép. Ez erős kontrasztban áll azzal, amit a szakik mondanak, vagyis, hogy jobb esetben nem megy gyengébben, rosszabb esetben veszít a kocsi a nyomatékból. "Nyomaték? 2.0-nál kinem sz.ja le:-)" Szerintem nyomatékból soha nem elég, de lehet, hogy csak én vagyok telhetetlen. :)))))))))))))
GT Ɨ|ѯ29-05-2006 13:15:16 // 760
A szemetelés azért túlzás..:-)) Nyomaték? 2.0-nál kinem sz.ja le:-)ha csak a hang és az optika marad már akkor is megérte:-)))) Persze senkinek sem kötelező,csak ajánl6ó:-)
Karakot29-05-2006 10:53:32 // 759
Nekem még nem volt ilyen bent a kocsiban, de a motordinamikában általad is észlelt változás lehet csalóka. A Paksi talin beszéltem erről Piri mesterrel, aki szerint a "de aztán erőteljesebben" dolog önámítás, valójában nem megy erőteljesebben, csak a kezdeti "gázadásra, mintha egy picit később reagálna" dolog után olybá tűnik, mintha erősebb lenne, pedig nem. A tényleges változást padon lehetne lemérni, de arra meg mindenki sajnálja a pénzt. Nem akarom a kedvedet szegni, de ha a mesternek igaza van, akkor csak a hang miatt lehet indokolt a sportbetét, vagy akár a direktszűrő, ami pedig negatívuma a dolognak, hogy szemeteled a motort, és lehet, hogy nyomatékból is veszítessz. Az persze más tészta, ha a nyitott szívóoldalhoz hozzáhangolod az elektronikát és a kipufogóoldalt, akkor tényleg, valós teljesítménynövekedés érhető el (nyilván azért használnak ilyet az autóversenyeken is, de az már nem 10-20e forintba kerülne.
GT Ɨ|ѯ29-05-2006 09:00:42 // 758
10 napja??? És csak most jelzed??...:-))naháát. Jó választás volt,referenciája tuti,ahogy hallottam:-)) Hővédőt majd tedd fel!:-) Ha nincs szerezd be!
Tom1227-05-2006 16:20:57 // 757
Üdv. cartársak!
Kb. 10 napja olajcsere alkalmával bekerült a sport betétszűrő is. Ilyen:

Az ára kb. megegyezik a BMC-vel /az nem volt/ és amint látható, ez is "digó" gyártmány. Volt már valakinek?
Egyelőre annyit tapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulaton talán halkabb a motor, mint előtte, gázadásra, mintha egy picit később reagálna, de aztán erőteljesebben. A legnagyobb változás "hangban" történt. Most már bármilyen fordulatnál jelentkezik az "Alfás hang", nem kell 3 - 4000-ig pörgetni, elég egy nagyobb gázadás.:-) A többit az "utca áldozataiban"...:-))
GT Ɨ|ѯ17-05-2006 08:24:26 // 756
1.tisztítófolyadék 2.olajozó spray 3.Rá van írva a használati utasításra:-))) km intervallum és a használata:-)) általában 1 szettben árulják 4-5 ezer ft.
GT Ɨ|ѯ17-05-2006 08:22:30 // 755
De mondom! Alfa kontakt:-))) Roberto-é Ő a Boss:-))
Lacza16-05-2006 09:13:32 // 754
Nem mondod,hogy Zsámbékon van egy montreal? Most tervezzük a tesómmal,hogy hozunk be egyet és felújítjuk és nem a miénk lesz az egyetlen?
lencsea15516-05-2006 09:09:23 // 753
Üdv! Van egy direktszűröm, mi kell még hozzá hogy használható legyen? ( felszerelésen, elhelyezésen kivül) Olaj? Milyen? és hova, hogyan kell juttatni?
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 18:37:23 // 752
Nincs mit:-) A szereléskor: kisujjadra vigyázz,nekem is lekoccolt:-))
dtomi14515-05-2006 18:33:30 // 751
Köszi :)
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 18:29:02 // 750
Bal eleje felemel-kerék le-műanyagbolha 2db ki-2 db csavar szemben ki-peremgumi le-műanyag doblemez félig lehúzod & máris lefelé ki tudod venni. Ennyi:-)) Ja! Visszafelé fordított sorrend:-))
dtomi14515-05-2006 18:21:35 // 749
Hali direktszűrőt akarunk berakni 145-be, de nem fér be a gyári dobozba, a dobozt me nem lehet kivenni, mert nem fér ki! Mi a teendő???
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 17:15:33 // 748
Ja ,igen 1 Montreal hang...:-)) De az csak Zsámbékon hallani,néha-néha:-))
Slowfeet15-05-2006 17:13:33 // 747
Hát egy pörgős V8-cal azért összehasonlítanám élesben :)
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 17:06:49 // 746
Nem hát!:-))bebass..na:-)) Két ugyanolyan semmi nincs a világon..:-)))) Még a bal tojásod sem olyan mint a jobb:-)) A direkt morgósan,határozottan szív,a hang nekem tetszik. Aki eddig hallotta,azoknak is..:-)) a lányok,asszonyok meg buknak rá:-)haha A V6-os motorhangnál meg szebb nincs.UFF
Vega15-05-2006 17:02:34 // 745
Akkor is ugyanolyanok...meg az alu motorburkolatos 150 lovas...ha arra celoztal hogy Te mar csinaltal rajta valami okositast az lehet...de a szivo hangja ketlem ,hogy mas volna :) De aszem ezen nem veszunk ossze :)
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 16:58:51 // 744
A v6 az V6,attól szebb hang nincs. A motorjaink nem ugyanolyanok,hasonlók.:-)) Ha neked nem teccik,az ízlés kérdése.:-)) Nekem teccik:-))
Vega15-05-2006 16:49:06 // 742
Oksa...majd lokjed privatba ,hogy mi a palya!
Karakot15-05-2006 16:48:32 // 741
Köszönöm szépen, így már értem a dolgot. Nagyon remélem, hogy sokan elolvassák, mert szerintem nem voltam egyedül ez ügyben a tudatlanságommal. :)))
bzoli15-05-2006 16:46:59 // 740
húúú! köszi a segítséget,majd körbenézek! Na ismét megyek mert megyek melózni!na csőőő
Vega15-05-2006 16:46:42 // 739
108! Nem mondom ,hogy nem jo...csak nekem special nem lopta be magat a szivembe...olyan hulyen morgosan sziv...
Vega15-05-2006 16:45:43 // 738
GT, ugyan olyan mocink van :))) Tudom milyen a hangja...de nekem akkor sem tetszik...valoszinuleg elfogult vagyok...a V6-bol tettem az a szurot...ott megszoktam ,hogy milyen a hangja...
Vega15-05-2006 16:44:03 // 737
de...ezesetben igen...hang aztan szevasz :) Kerdesedre a valasz egyebkent ,hogy kurvara mindegy...a gyarto altal illik betartani az eloirt kobcentit...aztan hello...van sok csili-vili kromozott szar...aztan ha leveszed a burkolatot ugyan az van belul :)) Mar csak aszert tudom mert az enyemnek letort a kromozott burkolata... Ha erdekel a velemenyem olyat vegyel ami BEFER :))) Egyszeruen merd meg mi az ami kenyelmesen elfer es olyan format vegyel...persze 2000 ccm-re ajanlottat.... Semmi jelentosege nincs a hang szempontjabol...3000-4000 Ft-ert teljesen fasza direktszuroket kapsz barmelyik autos boltban....piros az autod...vegyel pirosat....ennyi :) Helye nem tok csak itt a 4. keruletben ahol lakom....de mondom, barmelyik autos boltban megkapod... 70-es a szivocsoved atmeroje...arra meg figyelj...nehogy nagy legyen...vagy ami gazosabb ,hogy kisebb :)
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 16:42:42 // 736
Akkor majd hallgasd meg az enyémet és menj 1 kört vele:-)) Sopron?
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 16:40:40 // 735
Na de 'Tanár Úr' ennyi elég lesz köszönjük:-)))
bzoli15-05-2006 16:38:38 // 734
mér asszondod nemlessz jó hangja??
Vega15-05-2006 16:37:08 // 733
bar izlesek es pofonok....nekem itt a 2.0 TS-nel nem tetszik a direkt szuro hangja...V6-os kegyetlen jol sziv....de 2.0-nel olyan csirke vagy nem is tudom..nekem nem dobogtatja meg a szivem...
bzoli15-05-2006 16:36:53 // 732
csőő a hang a lényeg!! nem??
Vega15-05-2006 16:35:59 // 731
Olyan mind1....ha az 5-6 lo 25-26 volna aszondom legyen...de 5 loerot leszarok...legalabbis 1300 kilonal...
Vega15-05-2006 16:34:00 // 730
Beszelj Pirivel....elfokoljatok minuszba egy kicsit a vezerlest....nem nagy osszeg....egybol jobb lesz...bar fent szerenyebb... De ez is olyan dolog, hogy ott van a 2T...ott nyomatek ugye nuku...megis ha tudnatok ,hogy 18 szaros Nm a 30 loval mit muvel... kell a tokomnek a nyomatek :)))))))))
GT Ɨ|ѯ15-05-2006 16:32:19 // 729
Nem gyengült,ha nyomom neki meglódul ugyanúgy és nagyon határozott hanggal teszi.:-)) Természetesen lehet fikázni,lehet belemélyedni ezerrel a dologba,de ez azért nem horror ár & elérhető,inkább lelki tuning.Meg sound..:-))Meg optika. Ki-ki hogy dönt. Most a gyári 150 LE-höz mi a f..nak kellene még 5-6? Úgyhogy javaslom akinek lehet. Szerintem:-))
Slowfeet15-05-2006 16:31:09 // 728
Mondjuk épp az a bajom, hogy lóerőből nekem elég ami van. Nyomaték kéne....úgy 200NM pluszba :)
Vega15-05-2006 16:25:15 // 727
ugyan annyit bir...ha egy 150 lovas mocibol csinal 240-et..hat illik gondoskodni az ilyenekrol.. de 150-bol 180..senkit nem erdekel :) az lofasz.... Egy jo tengellyel es rendes chippel siman hozol 30-35 lovat....a tobbi apropenz a szuro meg a kipuf...szerintem kenyelmesen meg lehet uszni 120 e ft korul....de ha engem kerdezel alatta is...
Slowfeet15-05-2006 16:17:51 // 726
Na ezek szerint jól döntöttem hogy csak betétet vettem, és nem direktszűrőzök. Biztos van valami ebben a vezérlés cserében, de ez egyelőre túl sok. Nem tudom elképzelni, hogy tengelyek+chip kb 150 ezer forintért megérnek néhány pacit. Mellesleg nem tudom azt sem, hogy a motor mennyi bír ki további megerősítés, módosítás nélkül.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.