Forum >> Dízelmánia

Kovi19-01-2011 14:29:55 // 15802
Apám itt jó pár embernek papizik a gépe rendesen.
Én Termosztát csere útán 5-6L között papizik a vas+ Novitec és még jobban is húz!
Elötte 7L. Ja és alapjárat is rendben azóta.
ALFI15619-01-2011 13:47:53 // 15801
Annak már nem segít a féktisztító.Lehet teljessen beszart.Húzd le a csatit ,hogy úgy jobban megy e.Az EGR-t dugózd le.Arra nincs szükség.Csak nyűg.
Wickey19-01-2011 13:40:08 // 15800
OMFG Végre egy normális 20V Alfa. :-)))
GTVili18-01-2011 20:02:15 // 15799
OK. Én sem most akarok nekiállni.......majd ha lesz egy kis időm csinálgatok rajta ezt azt.
Egyébként Maris.....;-D Pontosabban Marengo.....de az ugyanaz.
Biztos az is közrejátszik,hogy a Caddy sokkal virgoncabb volt.......ezért most ezt lomhának érzem.
GTPeti18-01-2011 19:58:56 // 15798
Bocs. Step 0.: Get a service CD.
(Ha Maris, akkor tudok alkalomadtán segíteni. De nem most azonnal.)

Kipufogógáz visszavezetés. Ha addig nem tette meg senki, akkor majd írok róla (ismét... kb 5x mondtam, hogy tegyük tagelhetővé a hozzászólásokat.) Bocs, most baromi fáradt vagyok.
GTVili18-01-2011 19:51:35 // 15797
OK.......az mi.....és hol van....? ;-D
GTPeti18-01-2011 19:50:11 // 15796
Step 0.: EGR-t lecsatlakoztatni...
GTVili18-01-2011 19:48:25 // 15795
OKÉ.....akkor kiszed....féktisztító,és visszarak.....?
ALFI15618-01-2011 19:11:56 // 15794
Légtömegmérő.
GTVili18-01-2011 19:02:03 // 15793
Sziasztok!
Kéne egy pár jótanács....átültem egy 1.9JTD Fiat-ba....a 105lovas verzióba. Céges,bőven van benne kilométer is.
Az a gondom vele,hogy szerintem kissé lomha....jó tudom sosem lesz mJet ;-D
Szerintetek mit érdemes megnézni-megnézetni rajta....ami esetleg gátat szabhat a ménesnek...?
Ferko17-01-2011 21:55:15 // 15792
Zsír!:-))

Van Miskolcon is:

Bosch Car Service
Bosch Diesel Service

Wilker Markaszerviz
Jozsef Attila u. 59.
3527 Miskolc
Borsod-Abauj-Zemplen / Ungarn
Details anzeigen
GTPeti17-01-2011 21:50:50 // 15791
Bocs, jobboldalt alul az "Autofahrer"-re kell klikkelni. (Ugyanabban az értelemben írják, mintha Privatkundent írtak volna.)
Ferko17-01-2011 21:47:27 // 15790
Olyat nem is találtam.:-(
GTPeti17-01-2011 21:42:38 // 15789
A másik lehetőség a Privatkunden (magánügyfelek).
Ferko17-01-2011 21:35:53 // 15788
Lehet, hogy én azt nem állítottam be?
GTPeti17-01-2011 21:31:16 // 15787
Érdekes. Viszont magánembereknek csak 3-at talál.
Ferko17-01-2011 21:28:38 // 15786
Viszont tény, hoz a keresőben és 10 szervizet találtam. Mármint a Geschaftskunden alatt.
GTPeti17-01-2011 21:22:33 // 15785
Ezt passzolnám. :(
Ferko17-01-2011 21:08:27 // 15784
GTPeti. A Bosch oldalán skubizom a keresőt. A Common Rail Systeme közül melyiket kell választani az én autóm esetében?

Hochdruckpumpe CR-CP1
Hochdruckpumpe CR-CP2
Hochdruckpumpe CR-CP3
CR-Injector CRI (PKW)
CR-Injector CRIN (NKW)

?
Ferko17-01-2011 21:02:18 // 15783
Persze, jöhet.
Ferko17-01-2011 20:59:03 // 15782
Hoppá, találtam itt a közelben is Hajdúböszörményben is egy Bosch dízel szervizet.

Bosch Diesel Service

Moricz Kft
Polgari u. 107.
4220 Hajduboszormeny
Hajdu-Bihar / Ungarn
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2011 20:57:28 // 15781
A szerelőm tud itt Újfehértón vagy hol egy profi dízelest. Ha érdekel, holnap elkérem a számát!
Selmak17-01-2011 20:55:44 // 15780
Kasztrál robogó olajjal, besült a robogóm ahogy kell, így én is hanyagolnám. Repsolra vagy hasonlóra gondoltam, abból még lehet emberi áron kapni.
Ferko17-01-2011 20:52:35 // 15779
Asszem felveszem a kapcsolatot a kecelivel.
GTPeti17-01-2011 20:52:19 // 15778
Alacsony koromtartalmú hamumentesen elégő, ha jól emlékszem. Ja és félszintetikus legyen!! (Erre is van szakértő magyarázat. Majd 1x előkeresem és lefordítom.)

A blogomban megtalálod a LM 1052-es adatlapját. Az egy jó kiindulási adat. Sajnos pl. a Mo-n kapható Castrol olajokról nem találtam hasonlóan részletes információkat. (Ezáltal hanyagolom ezeket.)
Selmak17-01-2011 20:48:45 // 15777
2T motorolajra visszatérve, végül is bármilyen magas minőségszintű (kenés miatt) alacsony hamutartalmú (katalizátor nem vakolódjon be) 2T olaj jó?
GTPeti17-01-2011 20:46:35 // 15776
Megnéztem a Bosch oldalán. Magyarországon összesen három (3!) dízelszervíz van.

A keceli, Békéscsabán és Pécsett.
Ferko17-01-2011 20:42:24 // 15775
Köszi.:-)
Csak utána olvastam el a hszt.
Ferko17-01-2011 20:39:05 // 15774
Van ilyen konkrétan, hogy Bosch dízelszervíz? Tudsz ilyet?
Ferko17-01-2011 20:35:39 // 15773
Hülye!:-)))

Azért ezt a "sztárságot" kihagynám szívesen vele. De nekem a lényeg, hogy kimutassák, hogy mi baja van.
GTPeti17-01-2011 20:33:33 // 15772
GTPeti17-01-2011 20:31:21 // 15771
NEM sima Bosch szevíz kell neked, hanem "Diesel". Nem győzöm hangsúlyozni. Persze a simából sem fognak elkergetni.
Ferko17-01-2011 20:30:38 // 15770
Asszem van egy Bosch szervíz itt Debrecenben is. Lehet, hogy próbát teszek ott előbb.
GTPeti17-01-2011 20:30:30 // 15769
Kieg: Azért célszerű Bosch Dieselszervízbe vinni, mert ott van diagnosztikai pad, amivel tökéletesen át lehet vizsgálni az injektorokat. Sőt még ízeire is szedik és tartalékalkatrészük is van hozzá. Mert az injektorok javíthatóak.

(Nemrég írtam egy megoldást az injektorok élettartamának meghosszabbítására, de szinte senkit sem érdekelt. Elvégre ma még jók...)
Ferko17-01-2011 20:29:03 // 15768
Köszi a tippet.:-)
GTPeti17-01-2011 20:21:45 // 15767
Múltkor beszéltünk róla, nem olvastad? Igen, jól látod, a marketingjük jó...
Lehúzós hely.



Itt is határozottan injektrohibáról beszélnek (v. LMM-ről).
Wickey17-01-2011 20:14:48 // 15766
merthogy? Van negatív példa? A marketingszövegük meggyőző.
Wickey17-01-2011 20:13:39 // 15765
Korszerű dízel rendszerek (pl. Common Rail) műszeres vizsgálata, hibafeltárása, beleértve a turbó vizsgálatát is: 29,900 Ft - 5 óráig

Nem olcsó. De nem is csak egy hibakódolvasásra viszed. Mondjuk azért az jó letisztázni előre, mit értenek hibafeltárás alatt.
Neked ugye érdekes a különbség a tippelt és a valós fogyasztás között, érdekes lehet tehát némi mechanikai vizsgálat, és legfőképp porlasztók, jeladók analízise. Még a végén felkerülsz az oldalra, mint esettanulmány. Úgyis médiasztár kocsid van. :-P
GTPeti17-01-2011 20:10:20 // 15764
Maradjunk annyiban, hogy oda csak, ha nagyon muszáj...
GTPeti17-01-2011 20:09:38 // 15763
Ferko, Wickey rátapintott a lényegre. SZVSZ vidd azonnal egy "Bosch dízelszervíz"-be (igen, így hívják ezeket), meg kell, hogy nézzék az injektorokat. Egy "pisilő" injektor akár motorgenerált/motorcserét is eredményezhet! (Egy cartársnál pont ez történt...)

A diagnosztikát pedig ne úgy képzeljük el, hogy rádugom a komjútert és majd mindent szépen megmond... Akármennyire nagy OBDmester valaki, bizonyos dolgokat fizikailag is meg KELL vizsgálni. Ilyenek - gyanú esetén - pl. az injektorok.

Az tuti, hogy porlasztási gond van nálad. (Túl alacsony rail-nyomás is okozhatja, erre ugyan van szenzor és hibakód is, a fentit azonban ekkor is meglépném.)
Wickey17-01-2011 20:08:54 // 15762
a fene tudja. Magyar viszonyok között még mindig a legfelkészültebb brigád az injektor.hu -s társaság, noha tény, hogy ők sem egyetemi professzorokból állnak.
Ferko17-01-2011 19:53:59 // 15761
A helyzet az, hogy nem füstöl, viszont megy, mint az állat. És igen, a bord 6-7 körüli fogyit ír ki.

Ebben a kibaszott városban meg nem csinálnak sehol komolyabb diagnosztikát. Ismer valaki Pesten olyan helyet, ahol meg tudják esetleg mondani, hogy mi a bánat lehet ezzel a szarral?
Wickey17-01-2011 19:24:01 // 15760
ez komoly élőadat elemzést fog igényelni. Ha valahol elég benne az a 9 liter fölötti mennyiség, akkor annak nyoma kell hogy legyen. Ha nincs hozzá elég levegő, akkor füstöl és nemmegy, ha van hozzá elég levegő, akkor nemfüstöl és megy mint állat. Ha meg szarul porlaszt, akkor adott esetben nem füstöl, nem tervezetten ég a nyál, és köszöni szépen a motorod jólvan, épp most esztergálja a letapadt korom újra a hengerfalat. Vidd el komolyabb diagnosztikára, mert egy fűzött blokk nem túl olcsó a versenydízelhez.

Board computer még mindig 6-7 körüli fogyikat ír?
Ha igen, akkor csúnyán porlasztócsúcsos lesz.
Wickey17-01-2011 19:15:53 // 15759
mi a náthát keresne lambda szonda egy DÍZELBEN ami MENNYISÉGI szabályozású?
Még ha katalizátor lenne eltömődve akkor oké, de akkor meg szarul menne.

Nesze banyek, ez egy sportdízel, az enyém meg spórdízel. Már megint 1000km fölött mentem el a 63 literrel vegyesben (50% Budapest) :-P
Ferko17-01-2011 17:52:27 // 15758
Elég fura, mert én is arra számoltam, hogy kevesebb lesz a fogyasztásom kb 1 literrel; így meg több lett kettővel.
prat00217-01-2011 17:48:17 // 15757
Mindenképpen tudósítok.

Egy ismerősöm látatlanban annyit mondott, hogy lambda vagy LMM lehet. Egyik jobb mint a másik... :-( Nekem mindenesetre érdekes, hogy egy termosztátcsere és egy EGR tisztítás után hirtelen beüt a ménkü. Lehet véletlen egybeesés, mindenesetre fura...
Ferko17-01-2011 17:44:11 // 15756
Na az fasza. .:-(
Ha voltál szervizben, akkor írd már majd be ide, hogy mit találtak.
Nem gyanakodtam lambdára még. A múltkor is rákötötték a műszerre és nem volt semmi baja a lambdának. De az fasza lesz, ha heti rendszerességgel megy majd ki valami az autóban.
Ferko17-01-2011 17:41:38 // 15755
Húúú, a füge az jó cucc lehet. Arra vevő vagyok..-DD
prat00217-01-2011 17:39:18 // 15754
Nálam is kezd hasonlóan alakulni.
Eddig 6,5-7,5 között teljesített rossz termosztáttal. Mióta cserélték, felment 9 literre. Picit pipa vagyok. Holnap viszem szervízbe, remélem, hogy erre is találnak valami magyarázatot. Kíváncsi vagyok, hogy mi lehet

Egyébként lambdaszondára nem gyanakszol?
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2011 17:37:07 // 15753
Barack van csak, meg egy kis fügepálesz. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.