atesssz05-02-2011 00:06:43 //
16002
:)
GTPeti04-02-2011 23:13:53 //
16001
És álljon itt egy kép az Alfa-történelem egyik legjobb motorjáról is. :PP

GTPeti04-02-2011 23:07:18 //
16000
Happy K!!!

mert olyan vadulós kuplungégetős vagyok én :-)) Vigyázok azért a vasra, munkaeszköz.
a 150 lovas Mjet-nél volt idő előtti meghibásodás... elvileg bírnia kéne a kuplungodnak bár ki tudja chip után a vadulásban mikor égetted meg a tárcsát vagy a szerkezetet az onnantól mindig csúszni fog pl....de lehet egyedi anyaghiba is pl
Akkor egy valamit még nem tudsz rólam: úúútálom a hideget :-) Majd tavasszal. de akkor meg nem fogja kiadni a hibát.
Ennyit bírnak? Vagy miért? Te mondtad, hogy a kuplung az m-jetekben is ugyanez. Mostmár beméretem, hogy mekkora nyomatékhegyet termel ez a traktor, mert gyanús az ügy. Mitől nem bír el 300Nm-t, ha gyárilag is rakják olyan autóba ami ennyit tud?
Vagy van rá precedens, hogy 80% pályahasználattal 50e alatt szétmegy?
GTPeti04-02-2011 22:35:29 //
15995
Egy élőadat-elemzést úgyis megejtesz pár héten belül. Ismerlek. :)
könnyen meg lehet sajnos....
Ez is igaz...persze hogy kíváncsi vagyok mitől van, de most felülemelkedek ezen azthiszem :-)
GTPeti04-02-2011 22:30:58 //
15992
Jaja, használhatod. Bár valljuk be: Ilyen bogárfülberakásos eseteknél a mifajtánk addig nem alszik nyugodtan, amíg... :)
Most a kuplung jobban aggaszt. Lehet, hogy egy 50e-t futott Valeo nem bírkózik meg egy kis plusz nyomatékkal?
Az épp előfordulhat, ezen is gondolkodtam. viszont ez az elmélet sem stimmel teljesen. Hidegen összehúzódik, nem ér össze, melegen kitágul, összeér. Logikus lenne, ha kőhideg motornál egyből dobná a hibát. Így sem kizárt persze. Lényeg, hogy kiderült, semmi komoly gond nincs. Használom míg rendesen el nem romlik :-)
GTPeti04-02-2011 22:26:24 //
15989
Az nem lehet, hogy a szenzor hőmérséklet függvényében játszik szakadást? Alattomos állatfaj, jó vele vigyázni.
Mindenesetre őszig megoldottnak tekintem a problémát, ne beszéljetek rá semmire :-)
Az nem valószínű, mert csak és kizárólag éjszakai -10 -ek után az első bemelegedés közben dobja a hibát, mindíg ugyanott. Mármint helyileg is ugyanott, de amikor elkezd kimozdulni a hőfok mutató az 50-ről. Vagyis a hőgomba működik, mivel a mutató elindul felfelé. Csak szerintem a comp szerint nem elég tempósan teszi...vagy hasonló. de gy idő után elalszik a figyelmeztetés, egy hosszabb út alatt pedig törli is a hibát magától...ezt mondjuk pont nem értem miért, de legutóbb nem volt benne semmi hibaüzenet mire hazaértem a 600km-es körről.
És ha kicserélted a termót ugyanazzal a csatival, akkor mitől javul meg?
Kb. egy hónapja cseréltem a kávédarálóban: ugyanez volt a tünet. És ugyanez lett a megoldás.
előbb tudom elképzelni hogy a csati rossz és akkor dobja be ha nem kap jelet...de beszéljük rá egy termosztát cserére aztán ha jó lesz Te nyertél :)
Nem tudom, nem én írtam a pogromot. :)
GTPeti04-02-2011 22:15:11 //
15983
Pedig a külső hőm. és a terhelés alapján nyugodtan dobhatna egy "Probably thermostat or temp.sensor fault" üzenetet. 2011-ben ez nem utópia.
Persze vszínüleg igazad van és nem dob. De megtehetné. :)
Hol írtam ezt? :)
Valószínű van a programban valami, ami időegység alatt elérendő minimális vízhőfokot akar látni. Ha nem így lenne, akkor miért javul meg, ha kicsit dinamikusabban meghajtod, és kicsit feljebb megy a víz? Tipikus áteresztő termós hiba.
De próbálkozhatsz jeladóval, az olcsóbb, és könnyebb cserélni. ;)
a gomba olyan mint egy kétbites élőlény adja a hőfok jelet a vezérlőnek ami meg csak néhány bittel tud többet ha azt a jelet kapja a gombától hogy 60 fok aztán 20 perc múlva 80 fok nem fog gondolkodni a vezérlő hogy már 5 perce 90-nek kéne lennie és hopp bedobok egy motorkontrollt ...vagy tévedek? :)
rossz termosztátot hányszor jelzett neked ki a kompjuter? nekem még 1x sem...
Lehet, de mostmár kivárom. Nagybátyám mondta mindíg ha rejtélyes hiba volt. "járjál vele, majd kiadja" :-) Ezesetben is így lesz.
Na látod: ha jó a gomba, nincs más ami rossz lehet. :)
GTPeti04-02-2011 22:06:44 //
15976
Utóbbi esetben be kéne olvasni a kiolvasónak. :)
lehet a csatija rossz ..vagy rossz a kiolvasótok :)
Jaja, pont ezért logikus amit András ír. Ha a hőgomba lenne rossz, látszana a mutatón is, vagy akár kiolvasáskor.
jtd-nél csak egy hőgomba van ez megy az órához meg az agyhoz is...
Mellesleg szerintem a kuplungom is meg fog megint butulni. Írtam már többször, 4-es 5-ös padlógázra 2000-ről beremeg. Eddig inkább a kettőstömegűt gyanúsítottam. Kínosan kerülöm az ilyen üzemállapotot, nem akarom szétrúgani a gépet, de ma belecsúsztam egy alacsony fordulatról padlógázba, menekülési helyzet volt.
Most pont az a fíling ugrott be, mint mikor a Wartburgba beraktuk az 1.6 mocit és elmentem első próbaútra. Ugyanígy remegett és nem érződött, hogy átviszi a nyomatékot, amíg meg nem kapaszkodott a kuplungtárcsa. Szerintem konkrétan megcsúszik a kuplung. Ugyanaz a fíling. Letaposom 2000-nél, remeg, és nem lő ki. 2200 körül megkapaszkodik és onanntól odab.sz. Létezik, hogy nem bírja a kuplung a csippet?
Ok, akkor nem is idegesítem ezzel magam, türelmesen várom hogy kifeküdjön ismét a termosztátom :-)
Hidd el, nem a hőgomba lesz a szar.
Kezdeti stádium. A visszahűlés a jtd-nél a kis hőladás miatt lehet akár természetes is. Viszont ha lassú melegedés miatt kap rossz vízhőjelet, akkor kapcsolgatja a pilácsot. Kicsit meghajtod, bemelegszik, és elalszik.
immi3304-02-2011 08:58:33 //
15967
Hello mindenki. Tegnap bemérettem a nyomásokat a porlasztokat a korrekcio 1.8 at mutatott a szerelö szerint 2 felett elkezd jeleket adni füst stb. Mennyibe kerül nálatok porlasztofelujitás? A szerelöm 70-150 euro per darabot mondott.
helyes a hozzá állás :) max cserélj hőgombát benne ...
Cserél a nyavaja :-) Egyelőre működik az, majd ha már pályán visszahül, akkor csere.
Ferko03-02-2011 20:49:29 //
15964
:-)))
Így születtem..-)))
ilyen hidegben nekem is vissza hűl pikk pakk no para ...de cserélhetsz évente termosztátot
Fáradt vagyok én ehhez most...:-) De kiovastam a manuálból a választ...:-P
Ha leállítom, akkor nem :-)
mindíííg minden körülmények között? :D
ha meg fölötte akkor a vízhűtő cserés ...
Mármint? Mindíg beáll oda. Ha bemelegedett, onnan nem hül vissza. De mondjuk kb 75 fokról még visszakúszik a mutató ha percekig járó motorral ácsorgok. 89-ről (88?) viszont soha semerre nem mozdul már.
GTPeti03-02-2011 20:14:51 //
15956
"megint, túl hamar visszahül a motor ha csak álló helyben járatom."
Ha amúgy 90 alatt áll, akkor SZVSZ a termosztátod rendben van.
mindíg minden körülmények között? :P
Viszont mindíg beáll 90 alá hangyányival, ahogy kell. Vagy ez még csak kezdeti stádium? Mert amúgy is van egy olyan gyanúm, hogy ősszel cserés lesz megint, túl hamar visszahül a motor ha csak álló helyben járatom.
'''''03-02-2011 19:31:18 //
15953
Kicsit félre érthető ez az ujjak mutogatása.Nagyon pihent vagy!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.