Forum >> Dízelmánia

GTPeti23-03-2009 11:23:05 // 10552
A régiekben is olajos...

...itt egy kis folyás, ott egy kis csepegés. ))
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2009 11:14:32 // 10549
az összes újabb autóba olajos :D
Selmak23-03-2009 11:09:29 // 10548
Arra persze, csak itt már nem egyszerű gumibak van hanem valami olajos csillapítású szarság.
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2009 10:55:44 // 10547
alacsony fordulaton azt értem hogy 1500 fordulaton lepadlóztam 6ban na akkor rázott amit próbáltam indulásnál pl nem...
na igen féltengely szokott klattyani a külső vagy belső csukló :(
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2009 10:53:58 // 10546
Háát meg nem mondom. Melyik irányban értendő a lógás? A tengely fel le mozog? Gondolom a szerelő észrevette volna. A villa szorult egy kicsit, azt rendbeszedte, nyelestengelyről nem szólt. Felhívom, rákérdezek.
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2009 10:51:07 // 10545
Hát nekem a centit kottyanó lendkerék se rázott be alacsony fordulaton. Indításkor és leálláskor óriási a különbség, a rossz lendkerék nagyon megugráltatta az autót, ez kevésbé, és kevesebb ideig. A végefelé inkább gyorsításoknál éreztem, hogy remeg az autó, és a mostani állapothoz képest valahogy a nyomaték bizonytalanabbul, nyúlósabban jutott át, de ez inkább a tárcsa állapota miatt lehetett.
Még a difi, vagy a féltengely belső csukló van tipplistán klattyanás ügyben, esetleg a váltó működtető mechanikájának valamelyik eleme ott az ellensúly körül.
András bácsi23-03-2009 10:48:39 // 10544
Nem lóg a nyelestengelyed?
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2009 10:44:20 // 10543
Nem, egyáltalán nem biztos, nem tudom mi lehet. A váltóhoz köze van, mert amikor húzom át pl 1-ből 2-be, közben csinálja. Ha gyorsan kuplungolok, sőt be se nyomom tövig a pedált, akkor nincs hang, ha kihúzatom, és jobban terheve váltok, szintén nincs Ha nyugisan váltok, gurulósan vezetek, akkor zakkan. 2-ből 3-ba, mindíg csinálja ha óvatosan gyorsítok. Frissen összerakva nem csinálta egy darabig, aztán elkezdte szép lassan, mostmár szinte ugyanaz van, mint volt. Kanyarban, kettesbe visszatéve csak úgy zakatolt ma. Ha visszavágtam volna durván 2-esbe és megpadlózom, akkor tuti nincs hang. így meg klitty klatty, mintha valami nagyon nagy holtjátékkal venné a terhelésváltást.
András bácsi23-03-2009 10:41:16 // 10542
Az valami utólagos beépítés lehet: bakon szokott lógni, vagy támaszkodni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2009 10:35:09 // 10541
bakra gondolsz gondolom...a lendkerék nem zakkan az folyamatosan beráz alacsony fordulatról már éreztem párszor ...nekem is szokott lenni klattyanás de az motorfékről való gázadás után az biztos hogy nem a lendkerék gondolom mi az de amíg ki nem derül addig nem írok róla...
Selmak23-03-2009 10:31:20 // 10540
Nekem is van klattyanás, de nálam már sírdogál az egyik motor felfüggesztő teleszkóp.
Erhard 242 (Pure Energy)23-03-2009 10:28:53 // 10539
biztos hogy a lendkerék zakkan?
WarbiRunner (Gyuri)23-03-2009 10:09:51 // 10538
Ááá..az új (gyári felújított) lendkeréknek lehet máris kottyanása? 400km-t se mentem és már szinte ugyanúgy zakkan váltáskor mint eddig. Ennyire nem hinném, hogy falábú vagyok :-) Baromira kezd zavarni...elindulni meg nagyon nem tudok a géppel, egyszer le is fullasztottam ma. Többet vártam ettől a kuplungjavítástól...
WarbiRunner (Gyuri)22-03-2009 23:42:42 // 10537
Blogomban a fejlemények, új kuplungja van a traktornak :-) Szeretem is, meg nem is, de összességében azért sokkal jobb! Új autóm lett. Jöhet a csipsz :-)
Adrián22-03-2009 22:33:00 // 10536
Nagy a csend jól működnek a Diesel Powa;) gépek! Hangot neki! :P
Erhard 242 (Pure Energy)18-03-2009 20:20:38 // 10535
nézd meg az egr szelet no meg a vákumkapcsolót ami a turbót kapcsolja..
Vili18-03-2009 20:08:00 // 10534
Az öcsém ugyanezt végig járta a gázpedál potmétert is cserélte de csak miután nagynyomású szivattyút cserélt utána javult meg.
GEORGE18-03-2009 20:01:01 // 10533
Ferkó barátomnak is volt hasonló jelenség, aztán megadta magát a fordulatszám jeladó......ez csak tipp, nem biztos hogy neked is ez lesz...
GTPeti18-03-2009 20:00:35 // 10532
Szakértő kollégámtól (Carlsson) tudom, hogy a dízeltuning (pl. box) rövidtávon akkor káros, ha folyamatosan "aktív", vagyis huzamosabb ideig emelt nyomást kapnak az injektorok. Kipróbálták, max terhelésen 80 órát bírnak ki. Ezért jó az olyan köztes box, ami felismeri a terhelést és nézi az összes rendelkezésre álló paramétert is, hogy tényleg csak szükség esetén avatkozzon be.
Selmak18-03-2009 19:55:05 // 10531
Megnézném a gázpedál potméterét is.
pe-Ti18-03-2009 18:30:25 // 10530
Üdv!
Ötleteket kérnék: kicseréltem az LMM-t, kipucoltam a turbót de még mindig megtorpan a gép: 3-4-ben érezhető csak ha enyhén gyorsítok vagy ha tartom a sebességet akkor egy pillanatra mintha levenném a lábam a pedálról és motorfékeznék kb. fél másodpercre aztán megy tovább.... van amikor napokig nem jön elő aztán meg egymásután többször is ha "padlózósan" gyorsítok minden ok....füst nincs, fogyi rendben....ötlet?
Csöri13-03-2009 20:54:37 // 10529
Ha 1 centit lóg az gáz.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2009 20:49:14 // 10528
1 cm sok...igen a kinyomó csapágy szokta a bajt okozni valamikor annyira bele fordul a szerkezetbe hogy törik a villa is...
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2009 20:37:22 // 10527
Ma megnéztem mi is lett a baja a kuplungnak pontosan. A szerkezet egyben volt ugyan, de egy mély és széles köralakú sávot csiszolt bele a kinyomócsapágy a közepébe. Ide oda mozgott már a vályatban a csapágy, ami mellesleg totál kész volt. Zörgött, de forogni nem nagyon akart. A tárcsa kopott volt, de a szegecsekig volt még hely, az bírta volna még. A lendkerék kottyan vagy 1 centit (az soknak számít?), ha nem többet valószínű az adta a zakkanó hangokat. Fejlemények jövőhéten..
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2009 20:50:34 // 10526
Ok bocs, a böngészőm biztonsági beállításai szokattak le róla. Erőt veszek a lustaságomon :-))
Piritu - 1.000.00010-03-2009 20:48:46 // 10525
Boxra visszatérve, ma végre "normális" körülményekkel találkoztam útközben. Mértem pár 0-100 sprintet, pontosabban 3-ban 4100 körülig mértem, tapasztalatom szerint az a 100.
Szóval a stopper 8 +/-0,1 sec-nál állt meg. Az eddigi 9,5-9,8 helyett nem rossz. (1-2-ben mindig közbeszólt a kipörgésgátló)
Mi lenne, ha még fel is tekerném a boxot? Most úgy 4 óra irányában áll a poti, állítólag 7-8-ig tekerhető.
Piritu - 1.000.00010-03-2009 20:31:47 // 10524
Ezeknél a filmeknél valami nem kerek. Ami pl feltűnt, hogy váltáskor nem torpan meg a km mutató, hanem folyamatosan megy felfelé, pedig a váltás alatt nincs húzóerő, gyorsulás.
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2009 20:28:51 // 10523
ez chipes vagy lejtőn ment lefelé vagy csal az órája de nagyon :)
Attie10-03-2009 20:28:49 // 10522
Warbi,

Van ez a gemkapocs gomb. Használd :) Pont arra való hogy lineket tegyél be és akkor nem kell copy pastelni a többieknek az URL-t.
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2009 20:09:30 // 10521
http://www.youtube.com/watch?v=MPWowf30qrk&NR=1

erről meg nem is beszélve...ezt hogy csinálják? Elvileg a Bravo JTD105 50Nm-rel még soványabb, mint az Alfa.
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2009 20:07:26 // 10520
A Bravo sokkal könnyebb, mit a 146?

http://www.youtube.com/watch?v=DDaksSZ7aFE&feature=related

Hogy a picsába megy az 180 fölött így? Az enyém meg se közelíti. 160-170 -ig húz, onnan 180-ig elmászik, aztán max 190 ig elvánszorog. De hogy így kivágja a kéccázat az elképzelhetetlen. Szar az autóm??
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2009 23:06:05 // 10519
Mellesleg dízelnél jobban jönnek ki az arányok. 25%-ot is kaphatsz, és biztos nem negyedével kevesebbet fut el. Valamivel biztos csökkenti persze az élettartamot, de engem is baromira csábít, hogy 105 helyett 130 lovat regélnek, 255 helyett 300Nm-t. Borzasztó nagy különbség. Haver Mareája csippes (105 helyett elvi 113 ló), már úgy vette 80e órabeli km-rel. 140e fölött jár, hajtja rendesen, és képtelenül jól fogyaszt az a kis 1.6-os, mellesleg ha kell megy is rendesen. Olajat nem eszi, és pont úgy duruzsol, mint amikor egy motornak nagyon jó. Nem egyszer forogta már le a 7400-at az elmúlt 3 évben :-)) És 9.6-ot mértünk 0-100-ra, bár ezt már az 50-es rendszer felrakása után. Ha a dízel is így szereti a módosítást, akkor nem kérdés, hogy van e értelme.
Piritu - 1.000.00009-03-2009 22:34:40 // 10518
Pont őket akartam ajánlani. Közvetlen kapcsolatuk van a milánói Alfa versenyistállóval. Hallottam amikor telefonáltak. Olvassátok el a TS blogomban a történetet!
Piritu - 1.000.00009-03-2009 22:32:51 // 10517
Hej, ha a világon az ember el tudná kerülni "a nem jónak tartott" dolgokat! Az lenne csak a szép világ! :-))

Viccet félretéve nem ez az egyetlen dolog a kocsiban, amivel meg kell alkudni az embernek. Minden kompromisszum kérdése, ki hogy értékeli. Kb 8-10%-ot húztam a Vason, legyen ennek kétszeresével rövidebb az életartama. Akkor mi van? Költhetnék 3-5x ennyit rá és akkor "csak" 5-10%-al rövidítem meg?
A másik oldalon meg ötszörannyit visszakapok azzal, hogy 80%-ban hosszútávon, meleg motorral megyek napi 1.000 km-t. Nincs hidegindítás, városi dugózás és 100 km-eket megyek a tempomat kikapcsolása nélkül.
pl a téli utcai/udvari tárolás miatti hidegindítás sem tartjuk sokan jónak és mégis használjuk...
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2009 22:20:16 // 10516
Én az ATC-t néztem neten, korrektnek tűnik. Próbálta valaki őket?
GEORGE09-03-2009 22:17:14 // 10515
Akkor ebbena Qrva országban, csak kóklerek tanyáznak??? :-((((
Adrián09-03-2009 22:08:43 // 10514
Komolyat nem ! Lehet hogy van de olyan aki tényleg 1 padon a tipus tökélets ismertével az adott motorra szabottan hozzáfogna nem tudom hogy van-e?
GEORGE09-03-2009 21:58:10 // 10513
na az ott hallottak miatt nem vittem el senkihez sem....

Amúgy az az emberke sem tudott ajánlani senkit?
kru09-03-2009 21:57:23 // 10512
:DDDD

kb. 3 éve hajtogatom: Squadra, Hollandiában...
Adrián09-03-2009 21:54:52 // 10511
ha majd találsz hozzáértőt szólj!;) a teljesítmény mérő fószer mesélt érdekes dolgokat a hozzártőkről! Igaz kru koma?
GEORGE09-03-2009 21:50:05 // 10510
Én is körbejártam...
Ezeket a "jelhamísitó" dolgokat nem tartom jónak.
viszont egy olyan helyre elvinném ahol fékpadon belövik a programot.
De csak olyan igazítás féle dologra gondolok, amikor a gyári "hibákat" kijavítják.
Ha hozzáértő csinálja akkor érezhető töblet bújik elő a mociból...
kru09-03-2009 21:46:20 // 10509
mindennek ára van... :D
kru09-03-2009 21:45:45 // 10508
a felső jó, alsót nem tom. majd ránézünk, köszi.
Adrián09-03-2009 21:35:34 // 10507
Azért az alsó motortartó ill felső motortatró bakra vess 1 pillantást most fognak cserélni 1 alsót egy 1.9jtdm-ben elég hasonló a jelenség!
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2009 21:12:25 // 10506
meg az elő gyújtással is játszik...
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2009 21:10:33 // 10505
A dobozkától én is parázok, túl egyoldalú tuningnak érzem, a computerbe menő jelek közül egy-kettőt meghamisít. Ennél korrektebbnek tűnik a remap. Remélem idén összejön valahogy :-)
Piritu - 1.000.00009-03-2009 20:55:09 // 10503
Körbejártam rendesen a dolgot, pl kuplungcsere is kellett. "Szerencsére" hamar megadta magát a gyári, így beugrott az egyetlen berakható combosabb a Q2-é.
Feltekerve brutális, a jelen beállítással nem szabad, hogy baj legyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.