Forum >> Dízelmánia
Halesz02-08-2008 11:29:31 // 8952
Horvátországban 9,93 kuna az Eurodiesel... Azaz 322,7 forint literje. Megint olcsóbbak.
Belga28-07-2008 22:07:31 // 8951
Ennek a motornak nem itt kellett volna debütálnia. :o(
"Pedig a dízellel is lehet ám gyorsítani. A jól kapcsolható hatfokozatú váltón keresztül a motor mesésen reagál a gázpedálmozgásra, és szinte olyan egyenletesen és sebesen húz, mintha egy benzinessel mennénk. Járása kulturált, fogyasztása visszafogott. Városban bőven kijön 9 liter alatt.
Amint kiérünk onnan, ebből azonnal levonhatunk 3 litert, és ha kihasználjuk a korán ébredő nyomatékot, és az összes fokozatot, akkor egy nagyon kellemes utazótársra találhatunk."
"Pedig a dízellel is lehet ám gyorsítani. A jól kapcsolható hatfokozatú váltón keresztül a motor mesésen reagál a gázpedálmozgásra, és szinte olyan egyenletesen és sebesen húz, mintha egy benzinessel mennénk. Járása kulturált, fogyasztása visszafogott. Városban bőven kijön 9 liter alatt.
Amint kiérünk onnan, ebből azonnal levonhatunk 3 litert, és ha kihasználjuk a korán ébredő nyomatékot, és az összes fokozatot, akkor egy nagyon kellemes utazótársra találhatunk."
Erhard 242 (Pure Energy)28-07-2008 08:07:34 // 8950
azért a benyás lacsettivel nem kevés gond van, volt, lesz...tudom nekem volt :)) a belcsíny viszont határozottan jó volt a kategóriájában, a futómű is jó volt....diesel fronton a lacsetti elég fos sokat zabál a hunyadi viszont jó csak az ára....
Wickey28-07-2008 07:49:43 // 8949
naja, en is izzitogyertyara tippelek. nemszarozunk, cserre mind a negy. jon a hideg. :-))
Cgo27-07-2008 22:19:48 // 8948
az egyik izzotogyertya meghalt. vagy ketto. vagy harom. mind a 4 nem valoszinu :)
VMate27-07-2008 22:19:35 // 8947
szerintem azt, hogy sz@r az egyik izzitógyertyád
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2008 21:57:10 // 8946
Nekem személy szerint a Hyundai i30 1.6 dízelnél koppant az állam. Már kívülről se rossz, főleg, ha az ember benéz a kerék mögé, háát böszme tárcsák vannak alatta. A motor kb. annyit tud papíron, mint akár a Fiat új 1.6 mjet motorja, belül egész otthonos, bár tipikus távolkeleti szagú (segít a wunderbaum). Összbenyomásra simán kéne, kár, hogy kipróbálni nem tudtam.
Wickey26-07-2008 23:30:09 // 8945
és ez idehaza pontosan akkor fog bekövetkezni amikor a Fosvágen, Ford, meg Cskoda helyett elkezdik őket cégautónak használni, hiszen egy Lacetti semmivel nem kellemetlenebb látvány belülről mint egy Focus II...
Liquid26-07-2008 21:42:32 // 8944
hát igen itt tartunk valóban. Sőt egyre jobban jönnek feljebb. Mert már régebben is egész jó gépeket gyártottak (műszakilag), de rondák voltak, mostanában viszont már adnak a dizájnra is. Még pár év és szép csendben átveszik a hatalmat :)
Wickey26-07-2008 17:53:06 // 8943
Tudom hogy már volt, de vegyük át mégegyszer a kedvemért:
mit is jelent, ha indítás után 10-15 másodperccel elkezd villogni az izzitásjelző, és bő egy percig nem hagyja abba?
mit is jelent, ha indítás után 10-15 másodperccel elkezd villogni az izzitásjelző, és bő egy percig nem hagyja abba?
Wickey26-07-2008 11:14:33 // 8942
Nem. Már rég eljutottunk idáig. A koreaiak szép csöndben feljöttek oda, hogy viszonylag megbízható és korrekt autókat gyártanak. Lásd a sevi lacetti, kia ceed. Mindkettő teljesen vállalható új autó korrekt műszaki tartalommal, és elég olcsó fenntarthatósággal. Nem megy gyakran tönkre, és akkor se drágák hozzá a cuccok.
WarbiRunner (Gyuri)26-07-2008 10:06:38 // 8941
Természetesen nem közlik, és olyan gyári értékeket adnak meg (utólag), hogy az egyértelműen hibás motor is tűrésen belül esik. Volt főnököm 2lityós Passat-jába literszámra ment az olaj, annyira ette. 1 év alatt sikerült eljutni addig a szervízzel, hogy ne azt mondják, hogy ez normális, nézze meg a specifikációt, hanem levegyék legalább a hengerfejet. Persze a dolog szerintem azóta sem oldódott meg. A hazai Audi motorokról is hasonló szépeket hallottam egy ott dolgozótól. Itt már nem arról beszélünk, hogy Dzsínó ebéd előtt, vagy ebéd után szerelte az Alfa motort, hanem hogy Lakatos belerakta e az olajlehúzó gyűrűt, vagy nem...(ISO ide vagy oda) És akkor gondoljunk még bele, hogy Romániában hogyan készülnek autók, illetve alkatrészek. A Ford Transit-ok alkatrészeinek egy nagy pl. része made in Romania. Lassan eljutunk oda, hogy egy KIA-t vagy Hyundait szívesebben megveszek, mint egy VW csoportos bármit.
Átok79146TD26-07-2008 09:54:27 // 8940
most abba gondoltam bele, hogy ha pl vennék egy ilyet újonnan..az eladáskor ezt közölnék e velem vagy sem??illetve ha nem és kiderül..visszadnák e a pénzem mert ilyen olajzabáló kocsi ugye nem köll...ha tudatták volnameg sem vettem volna címszóval...
hm??
hm??
WarbiRunner (Gyuri)26-07-2008 09:41:34 // 8939
És most gondold el azt a 2.0 pdti használót, aki soha nem néz bele a motortérbe! Elmegy kötelező szervízre, esetleg ha már csörög valami, elviszi átnézetni. Apósom pont ilyen. Többször volt szervízben a most 40e-t futott Altea-jával, mint én 30-ezer alatt az Alfával (100e-ről indulva). És nálam még nem kellett kettőstömegűt se cserélni, de computert se :-))))
Erhard 242 (Pure Energy)26-07-2008 08:43:30 // 8938
kockafejűeknek nehéz is :)
lausz26-07-2008 07:28:22 // 8937
gyöpösöknek hiába magyaráz az ember,
Wickey26-07-2008 06:55:21 // 8936
minden majomnak ezt magyarázom. Ezzel nincs is gond, csak utána valahogy nehézkesen hiszik el, hogy a hasonló, 5W40-es olajból (Selenia WRD) az én autóm a 15ezres csereperiódus alatt nem eszi meg a nívópálca min-max harmadát.
Amikor megvettem 70ezer km-el ezelőtt, akkor az öt kockából egy se ment le, hanem oil level maximumról oil level 5/5-re "csökkent". Mostanság megeszik úgy 7-8k km után "egy kis kockát". Az mennyi, 1-2 deci? Pontleszarom :-)
Amikor megvettem 70ezer km-el ezelőtt, akkor az öt kockából egy se ment le, hanem oil level maximumról oil level 5/5-re "csökkent". Mostanság megeszik úgy 7-8k km után "egy kis kockát". Az mennyi, 1-2 deci? Pontleszarom :-)
lausz26-07-2008 06:49:13 // 8935
Valóban eszi a motor az olajat, 30 000 km alatt 0,5-3 litert lehet utántölteni használattól függően. Kb. 10 000 km-nél fog először kigyulladni a kis olajos kanna a kijelzőn, akkor illik hozzá önteni 6-7 deci olajat, majd ez a tünet jelentkezni fog az első kötelező szervizig még egy-kétszer.
A rossz hír, hogy nemcsak 40 000 km-ig, hanem egész életében enni fogja az olajat, ráadásul növekvő mértékben.
Akkor hogy is van az a precíz sváb technika?
agyon dicsérik magukat,küzben meg,nem látnak a szem ellenzőtől,
na ezért útálom a sváb gépeket.
A rossz hír, hogy nemcsak 40 000 km-ig, hanem egész életében enni fogja az olajat, ráadásul növekvő mértékben.
Akkor hogy is van az a precíz sváb technika?
agyon dicsérik magukat,küzben meg,nem látnak a szem ellenzőtől,
na ezért útálom a sváb gépeket.
Átok79146TD26-07-2008 05:54:59 // 8934
Átok79146TD26-07-2008 05:50:55 // 8933
Átok79146TD25-07-2008 19:01:40 // 8932
reméljük.
majd írd meg hogymi lett vele.
majd írd meg hogymi lett vele.
anti7724-07-2008 18:06:02 // 8931
Igen a mennyiség és az előtöltés ment el. Holnap ráteszik gépre és bizakodom hogy megmondják mi a baj.
Átok79146TD24-07-2008 17:13:28 // 8930
amit írtál olyan mintha a mennyiséged állítódott volna el de nagyon....persze azt sajna nem tudom hogy tud elállítódni..:SSS
anti7724-07-2008 17:10:40 // 8929
Csak az adagoló felső részét cseréltük amin az elektronika van. Nem volt időm az egészet cserélni mert nem a legjobb szerelni. De a következő az lesz.
Átok79146TD24-07-2008 17:00:39 // 8928
az adagolót nem cserélted?
még azt próbáld meg.
még azt próbáld meg.
anti7724-07-2008 16:52:13 // 8927
Sziasztok.
Probléma van a géperejűmmel. (2,5TD 1997-es) Hazafelé jövet peströl olyan hangja lett mindha nagy lenne az előtöltésem (kopog) és okádja a fekete füstöt (eszik vagy 20-at). Nem tudjátok mi lehet a gebasz?
Eddig cseréltem computert, adagoló felsőrészt, légtömegmérőt, és minden elektromos kütyüt ami a motortérben van.( van egy donorautóm abbol vettem ki, tuti mind hibátlan.)
Ha esetleg valaki rá tudná tenni számítógépre annak nagyon hálás lennék.
Előre is köszi
Probléma van a géperejűmmel. (2,5TD 1997-es) Hazafelé jövet peströl olyan hangja lett mindha nagy lenne az előtöltésem (kopog) és okádja a fekete füstöt (eszik vagy 20-at). Nem tudjátok mi lehet a gebasz?
Eddig cseréltem computert, adagoló felsőrészt, légtömegmérőt, és minden elektromos kütyüt ami a motortérben van.( van egy donorautóm abbol vettem ki, tuti mind hibátlan.)
Ha esetleg valaki rá tudná tenni számítógépre annak nagyon hálás lennék.
Előre is köszi
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2008 11:54:18 // 8926
csak mert típushiba az utólagos imo-ál hogy leállítás után spricceli a gázolajat de rendesen....
Átok79146TD24-07-2008 11:51:55 // 8925
nem tudom nem az én autóm...
Quick24-07-2008 11:26:44 // 8924
azért vettük ki hogy megnézzük, nem e az a baja, de most is melegszik, pont annyira mint thermosztáttal.........azért köszi
Erhard 242 (Pure Energy)24-07-2008 09:25:06 // 8923
van benne utólagos imo?
Wickey24-07-2008 09:19:57 // 8922
a víz nem hülye, ha nincs benne termosztát arra megy, amerre a legkisebb az ellenállás. Te se szeretnél végigb@szódni a hűtőn keresztül, ha a termosztátházon át le lehet vágni az utat a motorig :-))))
Átok79146TD24-07-2008 07:23:57 // 8921
Átok79146TD24-07-2008 07:18:11 // 8920
jól szaladnak...csak milyen áron....
fossák az olajat meg olvasztják a dugókat....
fossák az olajat meg olvasztják a dugókat....
GEORGE23-07-2008 23:10:11 // 8919
A héten 3 octavia VRS-el akadtam össze...utána néztem 2,0 PDTDI 170 paripa.
Nagyon jól "szaladnak" bár megelőzni nem tudtak, kb 170 után kezdtek elmaradni de azt sem nevezném olyan komoly elmaradásnak..
Nagyon jól "szaladnak" bár megelőzni nem tudtak, kb 170 után kezdtek elmaradni de azt sem nevezném olyan komoly elmaradásnak..
Poló23-07-2008 16:32:49 // 8918
Akkor még jobban fog melegedni, nem?
Wickey23-07-2008 16:06:07 // 8917
Üres a termosztátház, jól értem?!?
Azonnal tegyetek bele termosztátot és próbáld ki úgy is....
Azonnal tegyetek bele termosztátot és próbáld ki úgy is....
Selmak23-07-2008 12:45:47 // 8916
A CR szivattyút a vezérműszíj hatja meg JTD motorokban.
Ferke23-07-2008 12:34:24 // 8915
Jójó, tudom, hogy tudjuk, de jó, hogy ilyet is olvasni, hogy a sok tudatlan képben legyen.:)
"Közös nyomócsöves befecskendezés (common-rail)
A Fiat a kilencvenes évek közepén fejlesztette ki az első common-rail, azaz közös nyomócsöves dízelmotort. Az UNIJET-rendszert 1997-ben az Alfa Romeo 156-os orr-részébe építették be, és sikerét látva, a többi autógyár is megkezdte a felzárkózást. Azért mérföldkő a common-rail rendszer megjelenése, mert az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások a régi gázolajosokat leradírozták volna a színről, ami a dízelmotorok végleges eltűnését eredményezhette volna. Az első generációs common-rail motorok hengerei egyetlen közös, a hengersor mellett futó csőből kapják a gázolajat, ahol a nyomás nagysága 600 és 1200 bar közötti. Ezt a hatalmas nyomást elektromosan hajtott szivattyú tartja fenn, a hengerek mágnesszelepeit pedig a motorvezérlő elektronika működteti. A tárgyalt rendszer második generációja 2001-ben debütált. A lényeg nem változott, csupán a részletmegoldások finomodtak: a közös csőben akár 1600 bar feletti nyomás is kialakulhat, kettős elő-befecskendezéssel szelídítik az égést, illetve a zajt, továbbá oxidációs katalizátorral tisztítják a kipufogógázt. Sajnos a környezetszennyező hatást ez a megoldás sem tudta tökéletesen kiküszöbölni.Végül a PSA-konszern (Peugeot-Citroën) fejlesztette ki azt a szerkezetet, amely a kellemetlenségekért felelős részecskéket kiszedi a kipufogógázból; találóan részecskeszűrő névre keresztelték. (Lásd: FAP). A Toyota 2,2 literes dízelmotorjában már a common-rail technika 3. generációja teljesít szolgálatot. "
"Közös nyomócsöves befecskendezés (common-rail)
A Fiat a kilencvenes évek közepén fejlesztette ki az első common-rail, azaz közös nyomócsöves dízelmotort. Az UNIJET-rendszert 1997-ben az Alfa Romeo 156-os orr-részébe építették be, és sikerét látva, a többi autógyár is megkezdte a felzárkózást. Azért mérföldkő a common-rail rendszer megjelenése, mert az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások a régi gázolajosokat leradírozták volna a színről, ami a dízelmotorok végleges eltűnését eredményezhette volna. Az első generációs common-rail motorok hengerei egyetlen közös, a hengersor mellett futó csőből kapják a gázolajat, ahol a nyomás nagysága 600 és 1200 bar közötti. Ezt a hatalmas nyomást elektromosan hajtott szivattyú tartja fenn, a hengerek mágnesszelepeit pedig a motorvezérlő elektronika működteti. A tárgyalt rendszer második generációja 2001-ben debütált. A lényeg nem változott, csupán a részletmegoldások finomodtak: a közös csőben akár 1600 bar feletti nyomás is kialakulhat, kettős elő-befecskendezéssel szelídítik az égést, illetve a zajt, továbbá oxidációs katalizátorral tisztítják a kipufogógázt. Sajnos a környezetszennyező hatást ez a megoldás sem tudta tökéletesen kiküszöbölni.Végül a PSA-konszern (Peugeot-Citroën) fejlesztette ki azt a szerkezetet, amely a kellemetlenségekért felelős részecskéket kiszedi a kipufogógázból; találóan részecskeszűrő névre keresztelték. (Lásd: FAP). A Toyota 2,2 literes dízelmotorjában már a common-rail technika 3. generációja teljesít szolgálatot. "
GTPeti23-07-2008 10:28:49 // 8914
Letöltöttem a JTD-m PDF-jét és Audi kép van a sarokban...
(Mondjuk ha szó szerint lefordítom a "Steinbauer"-t, akkor úgy érthető. :))
(Nem a cuccot minősítettem, az tuti jófajta!)
(Mondjuk ha szó szerint lefordítom a "Steinbauer"-t, akkor úgy érthető. :))
(Nem a cuccot minősítettem, az tuti jófajta!)
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2008 10:22:58 // 8913
aranyos kiscsaj volt az a múltkor :)))
Quick23-07-2008 10:13:01 // 8912
sajnos tiszta, bár csak ez volna a baj....
Poló22-07-2008 19:10:57 // 8911
Hűtőd rendben van? Nincs eltömődve kívülről kosszal?
Quick22-07-2008 15:03:08 // 8910
sziasztok! egy hozzáértő segítségére volna szükségem....
Nem régen vettem a 164 est, (2.5 tdi-1995) de technikai problémám van vele-túlmelegszik valamiért....
termosztát már nincs benne, nem hengerfejes, de rövid idő alatt felmegy a höfok 100 fok környékére
a ventillátorok kapcsolnak 86 C-nál, de számomra érthetetlen módon nem pörögnek addig, míg le nem hül a víz, hanem csak 10 mp-ekre kapcsolgatnak be
másik autó (bx) addig pörög míg vissza nem hül!!
már mindent néztünk rajta, és körbe is megy a víz!!! ( a műszer is ok- bemértük)
ha valaki vágja mi lehet vele szóljon légyszi, mert vidékre kéne mennem hétvégén, de így nem igazán merek vele elindulni, mert még esetleg megfőzöm szegényt
köszi a segítséget
Nem régen vettem a 164 est, (2.5 tdi-1995) de technikai problémám van vele-túlmelegszik valamiért....
termosztát már nincs benne, nem hengerfejes, de rövid idő alatt felmegy a höfok 100 fok környékére
a ventillátorok kapcsolnak 86 C-nál, de számomra érthetetlen módon nem pörögnek addig, míg le nem hül a víz, hanem csak 10 mp-ekre kapcsolgatnak be
másik autó (bx) addig pörög míg vissza nem hül!!
már mindent néztünk rajta, és körbe is megy a víz!!! ( a műszer is ok- bemértük)
ha valaki vágja mi lehet vele szóljon légyszi, mert vidékre kéne mennem hétvégén, de így nem igazán merek vele elindulni, mert még esetleg megfőzöm szegényt
köszi a segítséget
WarbiRunner (Gyuri)07-07-2008 22:48:57 // 8909
Apámék egy Forddal így jöttek haza. Szétdurrant az egyik fő vízcső: Powertape, csapvíz. Bírta :-)
Wickey07-07-2008 21:57:39 // 8908
te... nemrég jöttem vissza Belgiumból, ahol hadd ne részletezzem milyen sörök vannak, és azzal a kishölggyel, aki ottvolt velem múltkor csütörtökön(?). Na, haddnerészletezzem ezt a felét se.
Elég legyen annyi, hogy szerintem a leírtaknak pont az ellenkezőjére lenne szükségem :-PP
Elég legyen annyi, hogy szerintem a leírtaknak pont az ellenkezőjére lenne szükségem :-PP
Erhard 242 (Pure Energy)07-07-2008 21:27:35 // 8907
vazz kockára fékezed a gumit, ütősre a tárcsát, leszaggatod az IC csövet :) mi va veled? egy jó dugás vagy egy láda sör csillaptja a feszültséget :) vagy egymás után mind a kettő...
Wickey07-07-2008 21:21:29 // 8906
hát... hadd ne részletezzem, de majdnem megstukkoltam egy astrát ma is :-P
Erhard 242 (Pure Energy)07-07-2008 21:04:40 // 8905
hogy hogy üt?? nálam nem csinálta most komolyan....mit csináltál vele Te diselgyilkos? :)))
Wickey07-07-2008 20:50:42 // 8904
ja. Egész jók a tárcsák. Köszi. A gyári ferrodóval nem is csikorog, csak üt egy picit, ha gurulok, akkor hallani, hogy néha-néha hozzáér. De nem hullámos.
Erhard 242 (Pure Energy)07-07-2008 20:48:04 // 8903
akár :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
634
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?