Forum >> Dízelmánia

GEORGE13-06-2007 23:08:09 // 3252
100 nál nekem írkál 3,8 - 4,2 közt.
De én még nem mentem 100-al 100km pedig már 3200km nél tartok mióta megvettem ( 05. 25.én volt a vétel )
Ez addig van nálam míg hideg a moci aztán a jellemző tempo 140-160 utazóban pályán ha nincs semmi gond 180 tempomattal és néha néha egy 200-zás mert kívánja .-)))
Ja és folyamatosan meg kell mutatni a haveroknak hogy hogy megy a "traktor" .-))

Ergo én tök elégedett vagyok mind a menetteljesítménnyel mind a fogyival.
GEORGE13-06-2007 23:04:28 // 3251
A régi géped gyengébb is volt lóerőre és Nm-re is.
A többlet pedig több üzemanyaggal éri el.

Nekem mióta meg van 8,53 L/100km az összesített átlagom átlagom.
És igen csak gyorsan haladtam :-) én elégedett vagyok nagyon :-)

8,9
8,7
7,1
9,4
8,5

eddig ezek voltak.
gyurma13-06-2007 23:02:11 // 3250
Városban mivel itt járok 15-ről indul de ahogy megyek megy lefelé.Nagy csucsiban 10 az tuti,de ha megyek 8-ra lemegy.Országút meg csodás.100 tempómat 4.7 ott a kép.
GEORGE13-06-2007 22:58:51 // 3249
10-et még nekem sem evett.
Szeritem nincs neki semmi baja csak nyomtam neki végig!!!
Ennyit eszik és kész, megvallom nem is sokallom töle.
Egy 2,4-es moci 180-200-220-al és városi órákon keresztüli araszolgatással nem is fog kevesebbet enni.
Amúgy a 166 más váltó van hosszabb áttétellel.
Amúgy volt már 7,16 fogyim is.
gyurma13-06-2007 22:54:51 // 3248
Szia,valami baj van a gépeddel mert ennyit nem ehet!!!Nekem 200 utazónál 8.8-ra jött ki
A régi sem evett ennyit.Nem jó a műszered.10 fölé nem tud menni.
Piritu - 1.000.00012-06-2007 19:09:26 // 3247
Valahogy úgy. A szerelő azt mondta, hogy a pumpa után 120 fokos a lötty és ez főleg motorfék üzemben izgi, mert akkor ugye nem fogy belőle (valami dugattyúkikapcsolásról, ill. annak hiányárl is beszélt) és ilyenkor megy a meleg lé vissza.
Wickey12-06-2007 18:58:06 // 3246
A víz, klíma, intercooler tiszta. Az olajhűtő sem meglepő.
De a gázolajat mi a túrónak hűteni? Azt inkább fűteni szokták hogy nagyon le ne dermedjen.
Igaz... az sem tesz jót neki ha túl meleg, és 1800bar-on nem kizárt, hogy kicsikét fölmelegszik. Ezért is mondják a szakik hogy kevés gázolajjal ne mászkáljunk, mert a visszatérő csövön forró gázolaj megy vissza, és az ha nincs sok a tankban, felmelegíti az egész mennyiséget előbb vagy utóbb. Nekem harmad/negyed tankkal üzemi állapotban már 35 fokos a gázolajam a tankban (illetve az előremenő csövön).

A tankba visszatérő csövön van a hűtő?
ALFI15612-06-2007 18:56:01 // 3245
Ne aggodj nekem is 10 a fogyasztás.Most qrva óvatossan mentem így kijött 8-ra.Hát a régi 2.4-esem kevesebbel is beérte.Ezek azért csipegetnek.
Piritu - 1.000.00012-06-2007 18:49:05 // 3244
Ma voltam olajcserén és a kocsi alatt böngészve a következő hűtőket találtam:
- vízhűtő - erről tudtam
- levegő hűtő - ez is ismert
- motorolajhűtő - erről nem tudtam
- gázolajhűtő !!!!!!! - ettől viszont dobtam egy hátast.
Hallot már valaki a gázolajhűtőről, vagy csak nekem új?
Piritu - 1.000.00012-06-2007 18:46:03 // 3243
Tud kajálni ha akar -:))
GEORGE11-06-2007 23:16:29 // 3242
nekem a stabil 200 és 220 közt haladva 12,8 és 15,3 közt mutogatott a központi kijelző
GEORGE11-06-2007 23:15:51 // 3241
Ha tehetem én is a blue-t tankolom mert a V Powerral nekem ez lett a legnagyobb fogyim.
Amúgy semennyivel nem ment jobban a VPowerrwl.
Ráadásul ahhoz képest jóval drágább is....
9,4 L/100km az az 51 liter ment az 541km-re.
Igaz gyors távok voltak M6 1szer 200-220 közt oda vissza
M6 1 szer 180 oda vissza tempomattal
Egy kis pesti dugós araszolgatás és az egyébb helyeken ha lehetett 160.
Piritu - 1.000.00011-06-2007 21:13:19 // 3240
Nem rosszak ezek az olajkályhák, a pédétádék nagy "örömére" -:))))
WarbiRunner (Gyuri)11-06-2007 16:13:03 // 3239
Ja...újabb 700km befigyelt. Összességében semmit nem spórolok azzal, hogy a benzines kávédarálót lecseréltem egy kevésbé szomjas dízelre. Ezt annyira szeretem vezetni, hogy azóta kétszer annyit autózok...
Az is kiderült, hogy a kis 105 lovas gépezet szépen tartja a tempót a 140 lovas pédétéji sejat alteával. Apósom kissé meglepődött, hogy nem bírt lehagyni, pedig láthatóan igyekezett :-) Mi lesz itt chippelés után...(már csak 7e km)
Wickey09-06-2007 22:35:17 // 3238
szigorúan low octane benzint
Piritu - 1.000.00009-06-2007 21:48:04 // 3237
Mindenki olajat pusztít? -:))
Selmak08-06-2007 09:23:42 // 3236
Mikor a kutas is azt mondja hog ő se tankolna belőlle soham inkább átmegy a szembe lévő agiphoz blue dieselért, az már jelent vmit.
BuBu.08-06-2007 01:18:16 // 3235
köszike a multkori tippet az egér szelepröl megkerestem kipucoltam azota nem világit a service lámpa kiszike mégegyszer
Wickey07-06-2007 21:08:04 // 3234
ugyanmár, te még nem húztad Marekot fel a hegyre úgy, hogy az a tehetséges folyamatosan állt a féken hogy úgymond feszesen tartsa a kötelet. :)
ki is jött a 22 literes kisátlag pikkpakk :)
Piritu - 1.000.00007-06-2007 20:59:23 // 3233
Ha jól emléxem a végsebesség próba közben 15 körüli számot mutatott a fogyimérő -:)))
falcokc07-06-2007 20:58:36 // 3232
miért gondoltam, hogy itt ép te irsz?
egyébként üdv!
Piritu - 1.000.00007-06-2007 20:58:26 // 3231
Nekem eddig az 1,9-re nem lehet panaszom, csak a pídítádékájéházé-knak -:))
A Vípovver meg tapasztralatom alapján (3 tank) semmivel se jobb, mint a "hagyományos" termékük. Csak nekik jobb,mert többe kerül-:)))
GEORGE07-06-2007 20:56:44 // 3230
Valahogy lehet meglehet etetni vele a 10-et, de ahhoz nagyon kegyetlennel kéne lenni hozzá........

Nekem bejön a fogyija is, főleg ha megnézem, hogy mit nyújt az autó :-)))
GEORGE07-06-2007 20:55:29 // 3229
Ha tudod válaszd a 2,4-et :-)

Igazából semmi komoly különbség a fenntartásban NINCS.
A 2,4 JTD 10V és az 1,9 JTD 8V-nek pl azonosak a szíjjai görgői
Úgyan úgy azonos a 2,4 JTD 20V és az 1,9 JTD 16V nek is.
Egyébb dolgok is megegyeznek.

Fogyasztásban elenyésző a különbözet!! Max 1 literrel iszik többet a 2,4 de annyival jobban is szedi a lábát :-)

Szabad-e venni 7-8 éves diesel Alfát????

Visszakérdeznék.
Szabad-e venni akármilyen 7-8 éves disel autót?????

Ha egy lestrapáltat fogsz ki meg fogod bánni, ha egy megkíméltet a következő géped is disel lesz :-)
GEORGE07-06-2007 20:50:44 // 3228
Mi a baj a VPower-ral????
Azért tolni nem akartam a gépet muszály voltam tankolni :-)
Selmak07-06-2007 19:33:58 // 3227
Az ára és az hogy szar.
Robert-jtd07-06-2007 18:50:23 // 3226
Én véleményem az,hogy még egy 7éves jtd is érdemes megvenni ha megkimélt állapotban van!
Ezek a motorok elég strapabíró konstrukciók szerintem és ha időben cseréltek benne oilt meg vezmő szilyat görgőket vizpumpa stb akkor elég sok km-t belé lehet futni egy jtd-be legyen az 1.9 avagy 2.4es.
Szerintem mielőt eldöntenéd,hogy melyik alternativát válaszd próbálj ki egy 1.9 és 2.4est is aztán mérlegelj melyik felelne meg neked:)
Van akinek az 1.9es untig elég van akinek meg a 2.4es is kevés lassan már nékem is:)Tehát ezen felesleges elmélkedni, szerintem Jó mind a kettő alternatíva!!!
Jó válogatást és utánna természetesen sikeres vásárlást!:)
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2007 18:28:12 // 3225
2.4-es vagy 1.9-es, kbb olyan kérdés, mit szőkét vagy barnát?
mind1 csak alfa legyen...:))))
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2007 18:26:20 // 3224
persze, ha le tudod informálni az előéletét...ha nem volt szarrá hajtva, a szervízintervallumok be voltak tartva, cserélték rajta a hibás alkatrészeket stb...
itt az amoren is találsz gondos gazdákat, akik cserélik az autóikat érdemes tőlük megvenni...
lausz07-06-2007 18:10:41 // 3223
azért én csak seléniát raktam idáig ,kb 6-7 szer cseréltem,
ezután is azt rakok,ha egyszer az van előírva
Robert-jtd07-06-2007 18:04:14 // 3222
És mi a baj a "VíPúder"-el ?-ha szabad tudnom:)
Én most a harmadik tankot üritem és csak pozitiv tapasztalataim vannak vele!
Valami negativ tapasztalatod van ezzel az üzemanyaggal?
Robert-jtd07-06-2007 17:57:46 // 3221
Miféle autó ez ami még a 10litykót sem kajálja meg?:-))
amúgy a fogyid az rendben az adataid alapján megitélve szvsz.
pár tankot már én is kiüritettem ahhoz,hogy ezt megtudjam itélni!:)
úgyhogy pánikra semmi okod barátom:)
Robika07-06-2007 17:24:20 // 3220
Sziasztok 2.4 jtd vagy 1.9 jtd?Kérnék hozzászólásokat, érveket,tapasztalatokat.Érdemes megvenni manapság egy 7-8 éves Diesel alfát?
Selmak07-06-2007 14:03:39 // 3219
VíPúdert soha. Be van készítve a kesztyűtartóba a spuri ha nem lenne blue diesel.
GEORGE07-06-2007 13:45:10 // 3218
Ezek eddig nekem is Blue dieselel.
De ma csak Shell V Powert tudtam csak tankolni utamba eső 2 Agipon sem volt Blue diesel.
Selmak07-06-2007 13:43:02 // 3217
Fogyihoz kapcsolódódan. Úgy néz ki az Agip blue diesel nem rosszabb mint a nomál diesel + 3 ezrelék spuri (piros). Most kijöt egy 5.3/100km átlag.
GEORGE07-06-2007 13:19:39 // 3216
Ha valakit érdekel akkor ennyit eszik izééé iszik egy 2,4 JTD 20V gép :-)

37 L 415 Km 8,9 L/ 100km Volt minden ami a csövön kifért :-)
54,5L 626km 8,7 L/100km

54L 754km 7,16L/100km
Itt a 180-n nem lett átlépve sok 140-150 tempomatos haladás és városozás
Selmak06-06-2007 10:55:04 // 3215
A lényeg hogy amit beleraksz tudja az ACEA B4-t. B5t viszont ne rakjál bele, mert az nem biztos hogy jó lenne.
Selmak06-06-2007 10:53:39 // 3214
Elméletileg ma már nem szerezhető meg külön a diesel és külön a benzines minősítés. Olajoknak alkalmasnak kell lennie mindkettőbe. Haszongépjármű más kategória.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2007 10:50:05 // 3213
Olaj ügyileg olyan szinten vagyok, hogy pl. fogalmam nincs, hogy külön típus kell e dízelbe és benzinesbe, illetve turbo-ba és nem turboba, vagy vannak átfedések itt is, ott is? Eddig mindíg ásványi olajat vettem, mert a Wartburgom azt szerette.
matesz2105-06-2007 20:00:41 // 3212
Biztos a 210 ezer km, óra szerint most 137 ezer van benne...Mikor vettem laptop rádug, és lám lám 200000 km volt benne..Holnap meglesz elméletileg a pontos diagnózis...Nagyon remélem legalábbis
Selmak05-06-2007 15:43:49 // 3211
CR dieselbe azért raknék egy ACEA B4t tudó olajat.
Selmak05-06-2007 15:42:43 // 3210
Selénia inkább csak hóbort és nem éri meg felárat ami pofátlanúl elkérnek érte. Diesel eleve kevésbé melegszik. A koromtűrés és tisztító lebegtető képesség ami inkább számít, kenőképesség eltérés egy adott API és ACEA osztályon belül nem sok. Most Total is van akciósan 1400 Ft/l 5w40 ACEA a3/b3/b4 és API SL/CF, seléni WR diesle se igazán tud többet.
WarbiRunner (Gyuri)05-06-2007 15:36:09 // 3209
Kösz a linket. Ezekszerint a Valvoline 10w40 Durablend Diesel pl. olcsóbb és jobb(b3/b4-es), mint a Selénia TD (b3)? Valójában ez a Selénia dolog csak divat, megszokás, vagy ténylegesen annyira jó olaj? Haverom még a Honda VFR-jében is erre esküszik. Pedig pl a Valvoline sem lehet gyenge cucc, legalábbis nekem szimpatikus. Mivel 10 ezrenként szándékozom cserélni, kissé túlzott luxusnak tartom a 15e Ft-os olajat.
Selmak05-06-2007 13:43:10 // 3208
Csak a TCDInél a CR injektorok döglenek meg az meg picit húzósabb mint a CR pumpa nyomástartó szelepe.
Cgo05-06-2007 13:11:43 // 3207
ugy ertem a hibakodot termeszetesen
Cgo05-06-2007 13:11:28 // 3206
vigasztaljon, hogy a ford 1.8 TD 100e km korul doglik meg.... bar ez nem vigasz...
Cgo05-06-2007 13:10:12 // 3205
a legzsak csak computerrel szedheto ki.
GEORGE05-06-2007 11:08:27 // 3204
Sok más oka is lehet hogy nem indul.
A 210 ezer az csak egy dolog, van itt több cartársunknak is ettől több és még is patantúl müködik a JTD-je.

nálam a Scudoban a nagynyomású szivattyú szabályzó szelepe volt a "genya" azt kicserélve tökéletes lett.
Selmak05-06-2007 08:28:23 // 3203
Nyomástartó szelep szenzora rendben van mert akkor is letilt ha nincs megfeleő nyomás vagy nem jó értéket kap.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.