Gondolom ezzel azt szeretnéd mondani,hogy nem mondok igazat... köszönöm szépen a bizalmat!
u.i:Amúgy megnézheted ha sikerül elkapnod,fekete Renalut Clio rendszám JNN-930
Forum >> Dízelmánia
Keyko06-07-2007 18:22:39 // 3502
Keyko06-07-2007 18:18:24 // 3501
Amiket írtál az mind igaz,és rendben is van!
Úgy gondolom ti vagytok túl óvatosak (persze részben érthető)
de persze lehet,hogy én vagyok túl bevállalós...bár akkor is úgy gondolom,hogy ezekben az autókban rengeteg tartalék van még
És ha nem nekem van igazam,akkor meg felejtsük el,hogy Az Alfa Romeo több bármivel is mint egy másik off verda( szépséget és az élményt leszámítva)
Úgy gondolom ti vagytok túl óvatosak (persze részben érthető)
de persze lehet,hogy én vagyok túl bevállalós...bár akkor is úgy gondolom,hogy ezekben az autókban rengeteg tartalék van még
És ha nem nekem van igazam,akkor meg felejtsük el,hogy Az Alfa Romeo több bármivel is mint egy másik off verda( szépséget és az élményt leszámítva)
Adrián06-07-2007 17:17:37 // 3500
Abszolút jól látod a dolgot!
Valóban a megbízhatóság nálam is mindennél fontosabb mert hosszabb távra tervezek én is! Ez mellett én teljesen elégedett vagyok az autóval és ezt mindenre értem! Esztétika,dizájn ,komfort ,teljesítmény!
Lesz olyan biztos aki nem teljesen ért ezzel egyet!
Viszont eljátszottam a gondolattal hogy talán vállaható 1 minimális kockázat azzal ha 1 bizonyos határon belűl húzunk rajta!
De kihangsúlyoznám nem minden áron!!
Pont ezért nem megyek be az első tuning műhelybe azt had szójjon!
Valóban a megbízhatóság nálam is mindennél fontosabb mert hosszabb távra tervezek én is! Ez mellett én teljesen elégedett vagyok az autóval és ezt mindenre értem! Esztétika,dizájn ,komfort ,teljesítmény!
Lesz olyan biztos aki nem teljesen ért ezzel egyet!
Viszont eljátszottam a gondolattal hogy talán vállaható 1 minimális kockázat azzal ha 1 bizonyos határon belűl húzunk rajta!
De kihangsúlyoznám nem minden áron!!
Pont ezért nem megyek be az első tuning műhelybe azt had szójjon!
Wickey06-07-2007 16:56:38 // 3499
mondd csak, meg is lehet tekinteni azt a 140 lóerős 1.5ös dízelt, amit CSAK chippeltek?
kru06-07-2007 16:38:15 // 3498
Figyelj, itt most nem erről van szó.
Vedd a fáradtságot kicsit és nézz utána a dolgoknak.
Az F40-es váltó 400Nm-ig van gyárilag hitelesítve. Erre tervezték.
Nyilván ezen van x% tartalék, de ki tudja mennyi. Megmondjam? Véleményem szerint annyi, hogy statisztikailag a meghibásodások száma (a 3 évre vállalt fődarab szavatosságok idejére) ne haladjon meg egy vállalható értéket. Itt az év is fontos illetve a km is.
Vagyis nem lehet túl sok az a tartalék. De tfh. 400Nm-t 95%-al, 410Nm-t 90%-al hoz 100e km-ig (ki tudja milyen használat mellett).
És hasra ütve mondjuk 450Nm-t 40% valószínűséggel hoz.
Ezt én csak kitaláltam most, de egy 3.5-4.5 milliós autónál lehet, hogy nem játszanék ezzel...
Lehet, ha megcsináltatod, nem lesz vele bajod, de... ott a de.
Ha észrevetted a 159 motorfrissítése is megmaradt a 400Nm-nél.
Azt ugye sejted, hogy nem lustaságból vagy bénaságból mentek 200LE/400Nm-ről 210LE/400Nm-re, épp hogy kicsit hangoltak a nyomatékgörbe második felén a 3000 körüli tartományban. Hanem mert meg van kötve a kezük.
Persze, mindent lehet csinálni, amíg nem a saját zsebedre megy, ezek a tunerek szerinted mennyi garanciát vállalnak. Pont semennyit.
Elég sok húzott 1.9 és 2.4 van kint a piacon, a Fiat váltót, mint mondottam felhúzzák lazán 385Nm-ig, az F40-est 430-ig, 450- sőt 460-ig is.
Attól függ, mire és meddig használod az autót.
Adrián és többiek nevében nem nyilatkozom, de hozzászólásai alapján sejtem, hogy családi autóként használja (sokszor megy 5 fővel) és nem 1 évre vette az autót, lámpától-lámpáig gyorsulni.
Magam szintúgy. A kérdés felmerül, hiányzik nekem, hogy kapjak +80-90Nm-t és cserébe egy vélhetően kevésbé megbízható autót? Nekem nem.
Vedd a fáradtságot kicsit és nézz utána a dolgoknak.
Az F40-es váltó 400Nm-ig van gyárilag hitelesítve. Erre tervezték.
Nyilván ezen van x% tartalék, de ki tudja mennyi. Megmondjam? Véleményem szerint annyi, hogy statisztikailag a meghibásodások száma (a 3 évre vállalt fődarab szavatosságok idejére) ne haladjon meg egy vállalható értéket. Itt az év is fontos illetve a km is.
Vagyis nem lehet túl sok az a tartalék. De tfh. 400Nm-t 95%-al, 410Nm-t 90%-al hoz 100e km-ig (ki tudja milyen használat mellett).
És hasra ütve mondjuk 450Nm-t 40% valószínűséggel hoz.
Ezt én csak kitaláltam most, de egy 3.5-4.5 milliós autónál lehet, hogy nem játszanék ezzel...
Lehet, ha megcsináltatod, nem lesz vele bajod, de... ott a de.
Ha észrevetted a 159 motorfrissítése is megmaradt a 400Nm-nél.
Azt ugye sejted, hogy nem lustaságból vagy bénaságból mentek 200LE/400Nm-ről 210LE/400Nm-re, épp hogy kicsit hangoltak a nyomatékgörbe második felén a 3000 körüli tartományban. Hanem mert meg van kötve a kezük.
Persze, mindent lehet csinálni, amíg nem a saját zsebedre megy, ezek a tunerek szerinted mennyi garanciát vállalnak. Pont semennyit.
Elég sok húzott 1.9 és 2.4 van kint a piacon, a Fiat váltót, mint mondottam felhúzzák lazán 385Nm-ig, az F40-est 430-ig, 450- sőt 460-ig is.
Attól függ, mire és meddig használod az autót.
Adrián és többiek nevében nem nyilatkozom, de hozzászólásai alapján sejtem, hogy családi autóként használja (sokszor megy 5 fővel) és nem 1 évre vette az autót, lámpától-lámpáig gyorsulni.
Magam szintúgy. A kérdés felmerül, hiányzik nekem, hogy kapjak +80-90Nm-t és cserébe egy vélhetően kevésbé megbízható autót? Nekem nem.
Kiskalap06-07-2007 16:30:04 // 3497
én csak reagálni próbáltam a hozzászólásra már amennyire én értek ehhez a témához :D
Keyko06-07-2007 16:25:49 // 3496
Azért 1-2 ember elég érdkesen közelíti meg a dolgokat!
A nővérem barátjának van egy 1,5 dci Renault Cliója.Gyárilag 100 Le
Folyamatosan chipelték,először 120-ra húzták fel,utána 130, most kb 140 lovas az autó!A nyomatéka kb 320-330 körül van
Semmi baja,azt leszámítva ha nagyon padlózza csúszik kicsit a kuplung.
Ti meg arról beszéltek,hogy vajon mi lesz ha a 2.4 JTDm-et felhúzzátok 200-ra!
Azért ennyire ne legyünk szerintem kishitüek....
A nővérem barátjának van egy 1,5 dci Renault Cliója.Gyárilag 100 Le
Folyamatosan chipelték,először 120-ra húzták fel,utána 130, most kb 140 lovas az autó!A nyomatéka kb 320-330 körül van
Semmi baja,azt leszámítva ha nagyon padlózza csúszik kicsit a kuplung.
Ti meg arról beszéltek,hogy vajon mi lesz ha a 2.4 JTDm-et felhúzzátok 200-ra!
Azért ennyire ne legyünk szerintem kishitüek....
kru06-07-2007 16:14:36 // 3495
Felhívnám a figyelmeteket, hogy kicsit elmászott a téma, félrehúztátok a kiinduló állítást, ami az volt, hogy olasz barátainknak nincs egy valamire való rendes hajtáslánca, sajnos...
Nem a lóerő, mert a motorban ott a tartalék még mindig. Csak nem lehet kiaknázni,
Nem a lóerő, mert a motorban ott a tartalék még mindig. Csak nem lehet kiaknázni,
Kiskalap06-07-2007 16:09:21 // 3494
lóerőbe szerintem abszolut nem vagyunk lemaradva, sőt az áhitott 325d bmw 197 paci ezt szembe lehet állitani a mi 2.4 jtdmel, de lehet én tévedek :D
kru06-07-2007 15:48:25 // 3493
Persze, de nem lennék meglepve, ha az arról szólna, hogy 1.9-es motorból hozzuk ki a maximumot, alacsonyabban tartva az adókat (már ahol köbcenti után), meg megbízhatóbb konstrukcióval (nem VGT turbók).
Egyébként az jó is!!!
De nyilván mögébasszák a polcon lévő F40-es váltót és belövik az egészet mondjuk 190LE-re.
Na de mindegy, remélem nincs igazam.
Egyébként az jó is!!!
De nyilván mögébasszák a polcon lévő F40-es váltót és belövik az egészet mondjuk 190LE-re.
Na de mindegy, remélem nincs igazam.
kru06-07-2007 15:45:21 // 3492
Igazad van és én ezeket mind megértem és ezért is vagyok szomorú - nem látom, hogy a közeljövőben, de akár kicsit nagyobb távlatban lenne itt változás.
Ne értsd félre, én nem is lennék ehhez fizetőképes kereslet, meg semmi ilyesmi.
Hanem az imidzs. Én azt gondolom, hogy a szívünkben meg az agyunkban (nekem legalábbis) él egy álomkép, de a márka valós imidzse teljesen más. Kész.
Mert az ugyanúgy a gyár döntési jogköre, hogy milyen hajtással dobja piacra az autót, mindegy, komplex téma ez és a túlélésért folytatott harc nem erről szól.
Tudom, menjek vegyek a mostani autóm árának minimum 5-6x, de inkáb 8-10x áráért valami jót, ahelyett, hogy itt pattogok.
Ne értsd félre, én nem is lennék ehhez fizetőképes kereslet, meg semmi ilyesmi.
Hanem az imidzs. Én azt gondolom, hogy a szívünkben meg az agyunkban (nekem legalábbis) él egy álomkép, de a márka valós imidzse teljesen más. Kész.
Mert az ugyanúgy a gyár döntési jogköre, hogy milyen hajtással dobja piacra az autót, mindegy, komplex téma ez és a túlélésért folytatott harc nem erről szól.
Tudom, menjek vegyek a mostani autóm árának minimum 5-6x, de inkáb 8-10x áráért valami jót, ahelyett, hogy itt pattogok.
Kiskalap06-07-2007 15:44:38 // 3491
alfáéknál is készülnek az uj biturbós mjetek ha jol olvastam
ALFI15606-07-2007 15:44:30 // 3490
Ha már tesztek.Valaki nem látta véletlenül nem tudom melyik adón az 5.sebességet?Állitólag a 2.4M-JET Brerat tesztelték.
Don Gombóc06-07-2007 15:33:36 // 3489
Bár nem vagyok Német autó párti de a BMW az mégis autó a többi jürgenwágenhez képest. Azért a hátsóhajtásos hosszú váltónál külön difinál más a helyzet a kialakításnál, ott egy kajakabb váltót lehet csinálni egy végkimenettel és a difi és a féltengely hajtás is egy egészen más világ.
Don Gombóc06-07-2007 15:29:58 // 3488
Sőt itt már 10,1-et ír, tehát van min gondolkodni. :))
Adrián06-07-2007 15:29:51 // 3487
a 9.8 az 10.1 úgyhogy kozmetika volt:) Ne fürgyé le Gombóc! :-DD
kru06-07-2007 15:29:15 // 3486
Na erről beszélek, hogy miért van másoknak erősített váltója?!?
Érted, ne gyere már nekem, a GM ezt az F40-es váltót az 1.9-es CDTI signumhoz, vectra-hoz, meg a saab 9-3 1.9Tdi-hez szánta, meg talán a 9-3 aeroban is ez van,
ehhez képest odadobták a hülye olaszoknak a 2.4-hez, amin látszott, hogy alaphangon kihozzák 175LE-re, de borítékolom, hogy a fiókban ott vannak már akár a 240, 250 lovas verziók is, csak nem szabad olyan gyorsan piacra dobni...
Hol van ez az egész egy 535D-től, hogy ne menjek messzire? Nem motorikusan, hanem hajtásláncilag?????
Érted, ne gyere már nekem, a GM ezt az F40-es váltót az 1.9-es CDTI signumhoz, vectra-hoz, meg a saab 9-3 1.9Tdi-hez szánta, meg talán a 9-3 aeroban is ez van,
ehhez képest odadobták a hülye olaszoknak a 2.4-hez, amin látszott, hogy alaphangon kihozzák 175LE-re, de borítékolom, hogy a fiókban ott vannak már akár a 240, 250 lovas verziók is, csak nem szabad olyan gyorsan piacra dobni...
Hol van ez az egész egy 535D-től, hogy ne menjek messzire? Nem motorikusan, hanem hajtásláncilag?????
Don Gombóc06-07-2007 15:27:56 // 3485
A 170 lovasra ír 8,6mp-t
A 140 lovasra meg 9,8-at, és ez még lehet hogy kozmetikázva is van. A vezess.hun az újautó keresőben a típust kiválasztod és a részletekben van leírva. Megyek fürödni mert fócvágent nézegettem, és tisztátalan lettem. :)
A 140 lovasra meg 9,8-at, és ez még lehet hogy kozmetikázva is van. A vezess.hun az újautó keresőben a típust kiválasztod és a részletekben van leírva. Megyek fürödni mert fócvágent nézegettem, és tisztátalan lettem. :)
ALFI15606-07-2007 15:26:50 // 3484
Keressen már valaki adatokat gyorsulás 0-100.Mert már ténleg nagyon érdekel.Elöre is köszi annak aki talál.
ALFI15606-07-2007 15:21:45 // 3482
Szerintem nincs nagy különbség.
Don Gombóc06-07-2007 15:19:56 // 3481
Különben a váltó áttételek között nem olyan nagy a különbség mert azokat leginkább a teljesítmény és a verda súlyának arányaival számolják. Még az is kérdéses hogy egy ilyen Passat hogy áll súly dolgában az Alfához képest.
ALFI15606-07-2007 15:19:42 // 3480
Keress valahol gyári adatot.A mienk biztos 8 fölött van 0-100.És a passat?
Don Gombóc06-07-2007 15:17:27 // 3479
Zoli most meg ne sértődj de szopatnak azt hiszem. :)
ALFI15606-07-2007 15:14:43 // 3478
Hidd el,hogy odaveri.Más a váltó az áttét.Nézd meg a gyorsulást 0-100.Mienkénél kb.2másodpercel jobb.
Don Gombóc06-07-2007 15:14:06 // 3477
Gm De Haviland ha minde igaz mert a csapágyak is Angol Timkenek. Bár az automata Zf váltók helyett is Japán váltót raknak bele a digók már mert az is leszerepelt. Akkor kell csinálni egy erősitett váltót asszem. :)
Adrián06-07-2007 15:09:36 // 3476
Igen de még a 130-egynéhány lovas passat is odaveri a mi 175 lovasunkat gyorsulásba
Modjuk ez fizikai képtelenség ezt már mondtam neked is! Guruljon oda melléd vagy mellém és húzza fel a gépet 225 ig és ki ér elöbb a célba!Feltéve ha nincs szénné húzva!
Modjuk ez fizikai képtelenség ezt már mondtam neked is! Guruljon oda melléd vagy mellém és húzza fel a gépet 225 ig és ki ér elöbb a célba!Feltéve ha nincs szénné húzva!
kru06-07-2007 15:09:32 // 3475
Don, én előrébb járnak alatt leírtam, mit értek. Nem a motort.
A hajtáslánc! Faszé' nem tudtak venni már egy normális ZF vagy valami Gretag váltót és azzal vagánykodni.
Helyette itt pöcsölnek és cicomázzák a 159 2.4 20V-t 200-ról 210LE-re, mert a 400Nm-es álomhatárt nem bírják átlépni.
Ja hogy drága? Hát igen. Mindegy, tudom, a világ ilyen, könnyű innen pofázni, de mégiscsak dühítő.
Tudom, GM örökség ez a váltó, de akkor is. Kész szégyen, hogy a 159-be is ezt rakták.
(Mondjuk nekem lassan az egész márka kész szégyen, de ez mellékszál :-)))
A hajtáslánc! Faszé' nem tudtak venni már egy normális ZF vagy valami Gretag váltót és azzal vagánykodni.
Helyette itt pöcsölnek és cicomázzák a 159 2.4 20V-t 200-ról 210LE-re, mert a 400Nm-es álomhatárt nem bírják átlépni.
Ja hogy drága? Hát igen. Mindegy, tudom, a világ ilyen, könnyű innen pofázni, de mégiscsak dühítő.
Tudom, GM örökség ez a váltó, de akkor is. Kész szégyen, hogy a 159-be is ezt rakták.
(Mondjuk nekem lassan az egész márka kész szégyen, de ez mellékszál :-)))
Don Gombóc06-07-2007 15:09:25 // 3474
Arra csak mondták hogy 130 egynéhány lovas szerintem. Na meg a váltóáttételeket is öszzekéne hasonlítani. De mindegy ha Passatot vennél akkor is csak a tiéd lenne száznemtudom valahanyadik itt a városban. :)) Ilyenmeg csak kettő van a tiétekből a tiéd meg Adriáné.
ALFI15606-07-2007 15:08:50 // 3473
Ahogy mondod.De elöbb úgy is a kuplung enged nem de?Elöbb az csúszik meg szerintem.
kru06-07-2007 15:05:33 // 3472
Igen, előbbre járnak a többiek, mert nem sajnálták a pénzt egy normális váltóra - vagy nem tudom.
Engem az vágott mellbe, mikor ismerős Navara-járól megtudtam, hogy 175 lovas dízel van benne. Hát mondom, ez szép...
Hát alapvetően a nyomatékot növeled és abból származtatják a teljesítményt.
Persze 250lovat nem bírna el a jelenlegi hajtás semmiképp.
Bár 200lovas 159-eket felhúznak elvileg 240-245 LE-ig, de az azt jelenti, hogy 480-490Nm-ről beszélgetünk.
225LE-ig felhúzzák a 2.4 20V-ket, ami azt jelenti, hogy kb. 465Nm körülire a nyomatékot. Én már attól is nagyon-nagyon reszketnék, de állítólag ennyi tartalék van benne. Hát tudja a franc.
Nézd, bátorság kérdése. A FIAT váltót, ami az 1.9 16V-ben van, a 305Nm-ig hitelesített is felhúzzák 380-385-ig, ha az ügyfél kéri.
Kinek mi tetszik.
Engem az vágott mellbe, mikor ismerős Navara-járól megtudtam, hogy 175 lovas dízel van benne. Hát mondom, ez szép...
Hát alapvetően a nyomatékot növeled és abból származtatják a teljesítményt.
Persze 250lovat nem bírna el a jelenlegi hajtás semmiképp.
Bár 200lovas 159-eket felhúznak elvileg 240-245 LE-ig, de az azt jelenti, hogy 480-490Nm-ről beszélgetünk.
225LE-ig felhúzzák a 2.4 20V-ket, ami azt jelenti, hogy kb. 465Nm körülire a nyomatékot. Én már attól is nagyon-nagyon reszketnék, de állítólag ennyi tartalék van benne. Hát tudja a franc.
Nézd, bátorság kérdése. A FIAT váltót, ami az 1.9 16V-ben van, a 305Nm-ig hitelesített is felhúzzák 380-385-ig, ha az ügyfél kéri.
Kinek mi tetszik.
Don Gombóc06-07-2007 15:04:08 // 3471
Én egy 2.5 td VM Motoros Alfát még mindig többre tartok mint egy jürgenpumpedűzeökoszuperkraftleistungspitztechnicpkw-t. :))
ALFI15606-07-2007 15:01:46 // 3470
Igen de még a 130-egynéhány lovas passat is odaveri a mi 175 lovasunkat gyorsulásba.Mienkének 8-körül van a passaté jobb.A BMW-ről ne is beszéljünk.A 2.0D már 180ló körül jár az alfa mégcsak 150-nél.Voltunk a Pistivel egy fószernál.A Pistién már olyan program van amit nem lehet felülírni.Többet nem viselne el.Kipróbálta azt mondja nyugdíjas.Gondoltam kinek mi.Mentem a passatjával már tudtam utánna,hogy miért mondta.Megnevezhetjük mert ismered.Pető János
Adrián06-07-2007 14:59:54 // 3469
Tudod hogy kalsszikusokat idézzek :Nem szar na:-D
Don Gombóc06-07-2007 14:59:13 // 3468
Olyan kevés a hitetek mint gázolajban az oktánszám. :))
Adrián06-07-2007 14:58:56 // 3467
Nem vagyunk elkeseredve Don mester csak azt szeretnénk hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon:))))))
Don Gombóc06-07-2007 14:54:15 // 3466
Nem járnak azok előrébb szerintem. Mire gondolsz? Arra hogy a VW-a két literest felhúzta 180 lóra? Akkor a Kis Feri Rácalmáson megcsinálja 250 re ha kell. :)) Ugyanez Alfával is megtehető ha van rá ember. Márpedig van valahol. :) A 159 2,4 az mostmár 210 ló az Audi 3.0 meg 230 vagy mi a fene, de a köbcenti arányokhoz nem szar ez a 2,4 es, nem tudom miért vagytok elkeseredve. Különben is összekell ereszteni a kettőt aztán elválik hogy melyikben van csak marketing lóerő és melyikben van ott az igazi pacik száma. Ilyen kereskedések által kiadott görbéknek én nem hiszek csak annak amit aszfaltra rajzolnak gumival. :))
ALFI15606-07-2007 14:32:48 // 3465
Szerintem ha ennek megfelelően lenne növelve a nyomaték is nem bírná el a gép.
Adrián06-07-2007 14:30:48 // 3464
Az a nyamvadt 2.4 20V óvatos becslések szerint megbízhatóan tudna 240-250LE-t. Csak hát...
Az élvezném meglehetősen:))))Az már 1 ütőképes teljesítmény 1 "családi" autótól:))))
Az élvezném meglehetősen:))))Az már 1 ütőképes teljesítmény 1 "családi" autótól:))))
ALFI15606-07-2007 14:27:31 // 3463
Engem is az idegesit,hogy a vetélytársak már előréb járnak.
Adrián06-07-2007 14:23:33 // 3462
Vágom hogy ez egyszerű marketing a vetélytársakkal szemben!
De az ember mindig agyal hogy létezik 1 erősebb progi meg 1 közel 300kg al könnyebb autó !Szóval ha ez a két dolog párosul akkor annak azért érezhetően jobbnak kell lennie !:))
De az ember mindig agyal hogy létezik 1 erősebb progi meg 1 közel 300kg al könnyebb autó !Szóval ha ez a két dolog párosul akkor annak azért érezhetően jobbnak kell lennie !:))
kru06-07-2007 14:19:29 // 3461
Szerintem nem érdemes ezzel vacakolni. Van ember, aki megcsinálta a teljes Alfa palettát, elég régi tapasztalattal, meg mérőpaddal, stb. a háta mögött - közte a 156 2.4 20V-hez is ad 2féle programot is.
Most mit vacakolnál a gyári 159 vezérléssel, amikor a 156 saját map-jeit megcsinálták korrekt módon, 400Nm-ig.
Csak ki kell fizetni és használni, ha valakinek ez az álma. Nekem ez volt, de már nem az...
Egyébként nagyon nem értek hozzá, de mivel tuti nem egyezik meg minden csavarig, gondolom a gyári map-eket nem lehet csak úgy átmásolgatni... Én biztos nem tenném.
Most mit vacakolnál a gyári 159 vezérléssel, amikor a 156 saját map-jeit megcsinálták korrekt módon, 400Nm-ig.
Csak ki kell fizetni és használni, ha valakinek ez az álma. Nekem ez volt, de már nem az...
Egyébként nagyon nem értek hozzá, de mivel tuti nem egyezik meg minden csavarig, gondolom a gyári map-eket nem lehet csak úgy átmásolgatni... Én biztos nem tenném.
kru06-07-2007 14:16:21 // 3460
Pont ez miatt megemelve a 159 esetében a teljesítmény!
Megemelve? Mi? Kicsit kalapáltak a görbe legvégével.
Igen, 200LE-ről 210LE-re emelkedett.
Ez tudod mit jelent? Marketing... Na jó, nem akarom leszólni, mert biztos valamivel jobban megy a 159 frissítés, ha pörgeted motort.
De megnézném a régi és az új nyomatékgörbéjét. Gondolom 3000-3500 környékén nem annyira esik le és sikerült így kihozni papíron a 210LE-t. Úgyis azt nézik az emberek. Abban a tartományban, ahol általában használod (1500-2500 körül) szerintem minimális eltérés lehet. Hiszen 400Nm fölé nem bírnak menni.
Hozzáteszem megint, nem próbáltam. De ez következtethető ki.
Érdemes a régi és új 1.9 és 2.4 (sima és mjet) nyomatékgörbéket tanulmányozni.
Ez kérem arról szól, hogy ezek a szerencsétlen olaszok egy szar váltóval nyüglődnek itt. Könyörgöm. Mindjárt 2008-as modellév van. Mióta van kint a piacon már mindenki ennél sokkal komolyabb dolgokkal? 535d és társai. Hány Nm-t visznek azok a "szarok" át?
Az a nyamvadt 2.4 20V óvatos becslések szerint megbízhatóan tudna 240-250LE-t. Csak hát...
Megemelve? Mi? Kicsit kalapáltak a görbe legvégével.
Igen, 200LE-ről 210LE-re emelkedett.
Ez tudod mit jelent? Marketing... Na jó, nem akarom leszólni, mert biztos valamivel jobban megy a 159 frissítés, ha pörgeted motort.
De megnézném a régi és az új nyomatékgörbéjét. Gondolom 3000-3500 környékén nem annyira esik le és sikerült így kihozni papíron a 210LE-t. Úgyis azt nézik az emberek. Abban a tartományban, ahol általában használod (1500-2500 körül) szerintem minimális eltérés lehet. Hiszen 400Nm fölé nem bírnak menni.
Hozzáteszem megint, nem próbáltam. De ez következtethető ki.
Érdemes a régi és új 1.9 és 2.4 (sima és mjet) nyomatékgörbéket tanulmányozni.
Ez kérem arról szól, hogy ezek a szerencsétlen olaszok egy szar váltóval nyüglődnek itt. Könyörgöm. Mindjárt 2008-as modellév van. Mióta van kint a piacon már mindenki ennél sokkal komolyabb dolgokkal? 535d és társai. Hány Nm-t visznek azok a "szarok" át?
Az a nyamvadt 2.4 20V óvatos becslések szerint megbízhatóan tudna 240-250LE-t. Csak hát...
Adrián06-07-2007 14:16:07 // 3459
Ha lenne 1 olyan emberke aki ezt a progit beszerzi és lekopizza a 156 ra.
Tehát a paramétereket hozzá rendeli a 156 görbéjéhez és finomítgat igazít rajta hogy ez a leg ideálisabb legyen!?Természetesen szigorúan a felső határokra figyelve! Akkor működő képes a dolog nem?
Tehát a paramétereket hozzá rendeli a 156 görbéjéhez és finomítgat igazít rajta hogy ez a leg ideálisabb legyen!?Természetesen szigorúan a felső határokra figyelve! Akkor működő képes a dolog nem?
kru06-07-2007 14:06:42 // 3458
Gyerekek, én végigjártam ezt a témát. Megvannak a pontos címek, árajánlat.
A végén visszaléptem. A magyarázat egyszerű, ha elkezdem, nincs visszaút, mindig kicsit több kell. És most egy megbízható családi vas. Utána ki tudja mi lesz. Akárhogy is.
Ráadásul azért nem teljesen ugyanaz minden!
Ha jól tudom, a turbó más, illetve nem vagyok meggyőződve róla, hogy a féltengely megegyezik-e. Bár utóbbi valószínű. A váltó tényleg ugyanaz, így a 400Nm hivatalosan bele kell férjen.
Az injektorok pl. már megint nem biztos, hogy ugyanazok.
Az ECU pedig megint más.
Szóval a gyári programot csak úgy nem fogod rátölteni.
A legközelebbi úriember, ahová vinni javaslom a 2.4 mjet-et kb 2000km-re van.
Ott meglesz a kb. 400Nm és kb. 200LE. Igazából a lóerő marketing, úgyis a Nm-t mérik, de a 400Nm gond nélkül programozható. (Ha akarod lesz több is, de az már rizikósabb.)
Ott megfelelő tapasztalat nyugszik és múltbeli mjet-es vevőkör.
A végén visszaléptem. A magyarázat egyszerű, ha elkezdem, nincs visszaút, mindig kicsit több kell. És most egy megbízható családi vas. Utána ki tudja mi lesz. Akárhogy is.
Ráadásul azért nem teljesen ugyanaz minden!
Ha jól tudom, a turbó más, illetve nem vagyok meggyőződve róla, hogy a féltengely megegyezik-e. Bár utóbbi valószínű. A váltó tényleg ugyanaz, így a 400Nm hivatalosan bele kell férjen.
Az injektorok pl. már megint nem biztos, hogy ugyanazok.
Az ECU pedig megint más.
Szóval a gyári programot csak úgy nem fogod rátölteni.
A legközelebbi úriember, ahová vinni javaslom a 2.4 mjet-et kb 2000km-re van.
Ott meglesz a kb. 400Nm és kb. 200LE. Igazából a lóerő marketing, úgyis a Nm-t mérik, de a 400Nm gond nélkül programozható. (Ha akarod lesz több is, de az már rizikósabb.)
Ott megfelelő tapasztalat nyugszik és múltbeli mjet-es vevőkör.
GEORGE06-07-2007 01:27:17 // 3457
Jó leírták a dolgokat :-)
Szóval én akkor nyugodtan emelhetem 200 lóig a teljesítményt és 400Nm -ig a nyomatékot. mert ugyan ez a moci ugyan evvel a váltóval erősebb a 159-ben :-)))
Akkor tuningra fel :-))
Szóval én akkor nyugodtan emelhetem 200 lóig a teljesítményt és 400Nm -ig a nyomatékot. mert ugyan ez a moci ugyan evvel a váltóval erősebb a 159-ben :-)))
Akkor tuningra fel :-))
GEORGE06-07-2007 01:12:12 // 3456
Néha 2-ben is bekapcsol a menetstabi :-))))))
Adrián05-07-2007 21:41:01 // 3455
Gyűrögeti:)De gyűrögethetné még jobban is:))
Piritu - 1.000.00005-07-2007 21:37:42 // 3454
Ha tényleg ugyanaz a hajtáslánc.
Az 1,9-nél már utánajártam a 159-ben 320 Nm-t tud a motor , nálam 305-öt. Más a váltó/kuplung páros.
Most jutott el a tudatomig, hogy a te 380-ad mennyi, több mint +20%, Fel kell hogy gyűrje az aszfaltot !
Az 1,9-nél már utánajártam a 159-ben 320 Nm-t tud a motor , nálam 305-öt. Más a váltó/kuplung páros.
Most jutott el a tudatomig, hogy a te 380-ad mennyi, több mint +20%, Fel kell hogy gyűrje az aszfaltot !
Piritu - 1.000.00005-07-2007 21:32:35 // 3453
Hát ez az!
A brenyással már többször tapasztaltam, hogy magas helyen fogy a szufla. A túróról meg azt hittem hogy majd akkor többet nyom, hiszem a nyomásszelep ugyanott fúj le - aztán megse...
Ami viszont nagyon bejön az olajkályhán, hogy messze nem érzi meg ha tele van, mint a benzines. Nagyot lehet kocsikázni 4 fő+pakkal is.
Hej, ha ki lehetne 7000-ig pörgetni! -:))
A brenyással már többször tapasztaltam, hogy magas helyen fogy a szufla. A túróról meg azt hittem hogy majd akkor többet nyom, hiszem a nyomásszelep ugyanott fúj le - aztán megse...
Ami viszont nagyon bejön az olajkályhán, hogy messze nem érzi meg ha tele van, mint a benzines. Nagyot lehet kocsikázni 4 fő+pakkal is.
Hej, ha ki lehetne 7000-ig pörgetni! -:))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
490
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?