Forum >> Dízelmánia

kru16-06-2007 15:39:05 // 3302
A miénk esetén nem nagyon lehet, vagy nekem nem sikerült még embert találnom ehhez.

Az a baj, hogy a km óra, ha cserélve volt (a 2004 év elejieknél igen), akkor eleve nulláról indult, nekem is ilyen, szervízkönyvbe pecsételve a csere. Ilyenkor eleve elmászik a km óra illetve az ECU-ben tárolt érték.

Ami még bonyolítja a helyzetet, hogy az ECU sem szokott pontos lenni, ha szoftvert frissítenek márkaszervízben, az bezavarhatja. Ez misztikusan hangzik, a valóság gondolom annyi, hogy mikor megírják az ECU-t, lehet, hogy abban van valami védelem, hogy letilt a km számlálás vagy mittudomén. Ez mondjuk mende-monda, korrekt infót ez ügyben nem sikerült még szereznem.

Nekem pl. ilyen, kb. 9ezer km-t mutat az ECU. Mindez azért hülyeség, mert több, mint 9ezer km-t belehajtottam már, mikor megnézettem.
Érdekes lenne most megint megnézetni, ha még most is 9ezer, akkor megállt. Ha nem 9ezer, akkor még szarabb a helyzet, mert mitől nullázódott volna nálam...


Ráadásul mikor a Squadra-s ürgével tárgyaltam, azt mondta, hogy egyik ECU-ben sem szokott stimmelni a km, amiket ő remappel, de ha kell, azt ír be, amit csak akarok, de ne foglalkozzak vele.

Elvileg még a board comp. eltárolja, hogy mikor voltak nullázások, na ilyet még nem láttam, csak valaki rebesgette a 156 topicban.

Szóval kb. ennyi. Ha találsz valakit, akkor szólj, én gyári Examinerrel nézettem és eddig jutottam. (Meg aztán nem is érdekelt, a szervízkönyv szerint kb. stimmel, ha csavargatták, bassza meg, úgysem tudok mit csinálni.)

A 166 állítólag sokkal egyértelműbb, ott más a rendszer.

Meg régi JTD-k esetén is ki tudta Szamosi olvasni az ABS-ből talán, de ez ügyben sincs pontosabb infóm.
Wickey16-06-2007 15:31:13 // 3301
így van.
Ötödikben a 3000rpm nagyobb sebességet jelent, nagyobb sebességnek nagyobb a teljesítményigénye, tehát ötösben 3000nél másodpercenként több gázolajat éget el mint négyesben 3000nél.
Csak ugye negyedikben kevesebbet megy az autó, ezért lehet hogy a liter/100km-re számított fogyasztás nagyobb. Kikormolásnál viszont az üzemórára számított fogyasztás a döntő (liter/óra). Kevesebb nafta, kevesebb korom, ugyanannyi kipufogógázban. Friss tavaszi szellő :)
A túl alacsony fokozat (1 vagy 2) sem jó, mert az meg tarthatatlan, ráadásul nincs rendes hűtés, mivel nincs menetszél. Én a négyes 3000-t javaslom országúton vagy autóúton ha lehet. Ez 10-15 perc alatt elég rendesen átszellőzteti a rendszert.
Aki viszont sokat közlekedik elővárosi gyorsforgalmi szakaszon, mint pl. a 2/A, és sokat megy autópályán, mint én az M1/M7-esen, annak ezt gyakorlatilag el lehet felejtenie, nincs rá szüksége (hacsak nem állandó padlógázzal közlekedik).
Adrián16-06-2007 15:28:28 // 3300
oké megemlítem nekik mert az úgy lenne a jó minél több ember ;)
Adrián16-06-2007 15:27:07 // 3299
ha valaki megnyugtat ,hogy annyi a km amennyi kiolvassa nekem akkor képben leszek na ezt szeretném 1 erre alkalmas emberrel megoldani hamarosan !
Mert értelmes műszer még nem lett rádugva Piri nem tudta kiolvasni és paráztatott is de tudod ezt már kiveséztük!Más szaki meg az ellenkezőjét mondja!
ALFI15616-06-2007 15:25:16 // 3298
Este emlitsd meg Ákoséknak,Gombocéknak stb.,hogy szervezünk egy ilyen kis Alfástalit valamelyik estére,hogy mi a véleményük.Persze ott egy két hosszt megyünk kicsit dumálunk azt iszunk egy bambit valahol.
ALFI15616-06-2007 15:22:22 // 3297
Én értem és tudom is.Az a baj,hogy az ember annyi mindent hall,hogy ilynkór már saját magát is paráztatja.De igaz!Jobb félni mint megilyedni!De úgy se fogod kibírni,hogy egy két hosszt ne menjél!
Adrián16-06-2007 15:20:09 // 3296
De tudod erről már akkor is beszéltünk!
Adrián16-06-2007 15:19:38 // 3295
Szó nincs róla!;)
ALFI15616-06-2007 15:19:02 // 3294
Nem tartasz velünk?Meghátrálsz?Ki fordulsz a körből a társaságból?
ALFI15616-06-2007 15:17:38 // 3293
Meg tagadsz minket?Nem akarsz velünk jönni?Szégyelsz minket?Egyszóval:Nem vagy benne?
Adrián16-06-2007 15:15:35 // 3292
huh ezt nem vágom!
ALFI15616-06-2007 15:06:19 // 3291
Még jó,hogy van egy jó audid is!
ALFI15616-06-2007 15:05:24 // 3290
Pár hossztól baja nem lessz!Azt kibírja.Jó ott minden.
Goodboy16-06-2007 15:03:39 // 3289
Mizu Adrián,kifordulos lettél?DDD
Adrián16-06-2007 15:03:27 // 3288
sajna pont 1 kiló hiányzik erre úgy hogy húzom halasztom!
Goodboy16-06-2007 15:02:50 // 3287
oksa majd csörögjetek ,de majd csak jövö héten mert ,h nincs Forgalmim!!a jo qrva anyjukat ezeknek a rossz buziknak!!!!!!
Adrián16-06-2007 15:01:24 // 3286
rajtam biztos nem nekem ez mostanában úgy sem lesz meg de szívesen elnézlek benneteket!:)
ALFI15616-06-2007 14:58:00 // 3285
Adriánon múlik.Amikorra megnézeti.Este fele mindenképen mikor már hüvösebb a levegő.
Goodboy16-06-2007 14:56:25 // 3284
Köszi !Mikor lészen?
ALFI15616-06-2007 14:54:43 // 3283
Hát hogy a faszba ne!Te voltál az első akire gondoltam.Már készül számodra a díszmeghívó!
ALFI15616-06-2007 14:53:44 // 3282
És az mikor lessz meg?Én meg úgy néz ki 28.-án megyek a Csőrihez.Mindent ő hoz kivéve a hátsótárcsa Brembo 5700/db,betét Textar 6600/gar.6L selénia WR 5W40+olajszűrő 15000 amit én vettem meg.
Goodboy16-06-2007 14:53:23 // 3281
Én is énis!!
Adrián16-06-2007 14:47:54 // 3280
megoldható a dolog csak én most át akarom nézetni a kocsit hogy állok ezzel a vezérlés cserével(saját magam megnyugtatására csak) na de viszont ha az meg lesz akkor gyííí!:)))
ALFI15616-06-2007 14:38:49 // 3279
Összejöhetnénk egyet városi alfások a verebély út elején egyik este egy kis gyorsulgatásra(kikormolásra).
ALFI15616-06-2007 14:33:23 // 3278
Azt nem tudom,hogy mi kéne de valami nagyon!Már én is olyan vagyok mint ő.Sose elég!
Adrián16-06-2007 14:29:16 // 3277
(Rossz hatással van rám a Pisti)
Ez igazolhatom:))))) Dupla turbó kéne mi:)
ALFI15616-06-2007 14:26:23 // 3276
Azért az túlzás.Legalábbis nállam.
ALFI15616-06-2007 14:25:04 // 3275
Ha gondolod kormolhatunk egyet minden héten.Én mikor beülök minden alaklommal kormolok egy pár hosszt!(Rossz hatással van rám a Pisti)
kru16-06-2007 14:23:40 // 3274
Na akkor révbe értem én is...
kru16-06-2007 14:23:05 // 3273
De ezek szerint a 4. futásnál már hegyi levegőt pöfögtetek kifelé :-)
Adrián16-06-2007 14:22:57 // 3272
nekem mindig csak világosszürke füst jelentkezik, ha jelentkezik!
Szintén én is erre gondoltam !Egyebet elmondani nem tudok:))))
Adrián16-06-2007 14:20:23 // 3271
Igen ahogy mondod! Aki jobb rajtot csip az megy 1 kicsit elöl:)Aki meg nagyon elrontja az lemarad:))) 4 et mentünk elenyésző külömbségekkel!
kru16-06-2007 14:18:04 // 3270
Egyébként én csak ugyanezt látom, amit te, ha kiszabadulok autópályára, elforgatom rendesen a fokozatokat, 3-4-5 ami jól esik és hányom a szürkés füstöt, utána lehet bármi, egy tatabányai emelkedő erőltetve vagy bármi, nem füstöl egy dekát sem.


Viszont én magam mögött a klasszikus adagolós fekete kormot soha nem láttam,
nekem mindig csak világosszürke füst jelentkezik, ha jelentkezik!

Nem tudom ti, ha koromról beszéltek, mit értetek alatta.
kru16-06-2007 14:14:30 // 3269
És mi volt, fej fej mellett? :-))
Adrián16-06-2007 14:12:25 // 3268
Ezt jó tudni!
Viszont amióta Alfi 156 barátommal kötelten privát gyorsulást rendeztünk:)))A város egy forgalmatlan félre eső részén(na ott ki lettek forgatva a fokozatok amennyire csak lehetett) Dobtuk is a kormot azért szó szó :))de azóta esküszöm alig látok füstöt a gép mögött szóval ez is a kikormolás egy sajátos módja ;)
GEORGE16-06-2007 07:13:45 // 3267
Így látom én is :-)
Azóta volt még egy tankolásom az csak 8,5L/100km volt :-)
kru16-06-2007 06:58:11 // 3266
Az ötödik 3000rpm már nem igazán jó, ott már túl nagy a sebesség, elkezd nőni a terhelés.

Ahhha. Nekem azt magyarázták, hogy 3000-3500-as fordulat, hogy legyen elég kipufogógáz, de 5. legyen, hogy legyen terhelés is.

Bár igazad lehet, mert ha terhelés van, akkor korom is termelődik közben?!
Wickey15-06-2007 01:42:38 // 3265
aha, és azt vágod hogy lehet egy dízelt kikormolni? :-))

Mert ugye a benzinest, amit ki kell égetni, azt csűrni kell mint állat, autópálya négyes/ötös, padlógáz végig. Akkor kiég ahogy kell.

Dízelt nem kiégetünk hanem kikormolunk. Kis terhelés, nagy mennyiségű kipufogógáz. Tehát autópálya, kis sebesség, nagy fordulat, kis gázpedálállás, és ez lehetőleg 2-3 óráig. Mondjuk 110-120 negyedikben, 3000rpm. Az ötödik 3000rpm már nem igazán jó, ott már túl nagy a sebesség, elkezd nőni a terhelés.
Nekem folyamatosan karban van tartva, rettenetesen sokat megyek autópályán (130-140) és a 2/A-n (90-110) városhoz képest. Nem is pöfékel az autóm, nem is kormos a hátulja.
Csekő14-06-2007 23:03:11 // 3264
Erre az üzamanyagtípusos témára reagálva:

Én sem érztem sok különbséget a "sima" dízel és a shell es vpower között!
Viszont ami nekem nagyon bevált és ajánlani tudom az a spuri nevű üzemanyag addalék (100%magyar)
http://www.spuri-adalek.hu/
Nekem bevált nem kormol annyira és hiden sincs már olyan kopogos hangja és azért annyira nem drága ( 2000Ft )
gyurma14-06-2007 22:54:15 // 3263
Szia,én nyomom neki pestet elhagyom padlóóóóó!Autópálya padló,bp-münchen uton senki!!!!!!!!!!!!!! nem szokott megelőzni.De nem eszik 8.8 volt a csúcs.
Adrián14-06-2007 22:06:14 // 3262
Lehet meg is orrolna rám ha csak "poroszkálnék" vele :-))).

Szakzsargonnal élve ki kell kormolni:)))))
Adrián14-06-2007 22:03:09 // 3261
egy valóban igaz ha az ember "normál "üzemmódban használja akkor nagyon jó fogyit produkál a 2.4 nekem telt házzal (5 szem a 80-90 kg jával) 1000km fele város fele pálya 130 al klima 6.6 l Ez nem comp. alapján hanem tankolt üzemanyag alapján.Több ilyen kanyarom is volt és a max 7.2 volt!
Viszont ha az ember 160 fölé megy vagy akár fekteti az órát akkor azért szippnatgat ;)
Mondjuk nekem igy sem sikerült 9l fölé vinni a fogyit.
Ami viszont lényeges hogy: lazán viszi az 5 személyt jóformán alig érzi! Itt lép élet be az a mértékegység hogy Nm;)
GEORGE azt hiszem bőven beleférsz a nyomom kategóriába!:))bár még most is elkap az ékszíjj engem is sokszor de ezért vettük nem?;)
A Ts em alsó hangon evett ennyit! :)Úgyhogy szintén elégedett vagyok.
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2007 12:00:45 // 3260
Tankoltam tegnap Blu Dieselt. Meglepett, hogy ez az egyik legolcsóbb prémium gázolaj a környéken(271.9), ahhoz képest viszont már rövid távon (20km után) jónak tűnik. Úgyhogy kösz, hogy ajánlottátok! Ma reggel barátságos kattogással tudatta a motor, hogy elkeveredett a maradék kagylós gázolaj a friss cuccal. Tényleg lényegesen halkabban járt hidegen a motor, és kicsit mintha a gázreakció is jobb lenne. Hétvégén kiderítem, hogy mennyi ebből a lélektani hatás, autózunk egy rendeset.
gyurma14-06-2007 11:08:53 // 3259
Szerintem le fog menni a tiéd is:-))
Cgo13-06-2007 23:35:11 // 3258
sziasztok, aki a ert a motorokhoz, segitsegre volna szuksegem a szerelomuhely topicban. koszonom.
GEORGE13-06-2007 23:30:12 // 3257
Jó neked ha kint sem fogyaszt ha nyomod neki :-)
Én nekem eddig ilyeneket produkált :-)
GEORGE13-06-2007 23:30:09 // 3256
Jó neked ha kint sem fogyaszt ha nyomod neki :-)
Én nekem eddig ilyeneket produkált :-)
gyurma13-06-2007 23:16:54 // 3255
Ez így van:-))))))) De a demszkij utakon nem nyomhatod,hacsak nem akarod leütni az alját!!!!!!!!!!!!!Ha pestről kimegyek akkor én is nyomom ahogy lehet de nem fogyaszt! nem tud mert szerény és beéri kicsivel:-))))))))))))))))
GEORGE13-06-2007 23:11:33 // 3254
Mondom én még az elején vagyok az élvezkedéssel és sok még benne a sprint meg stb stb....majd ha megnyugszom tuti stabilizálódik 7 - 8 körül.
Mondjuk a másik az hogy hagy nem muszály nem is fogok 100-al menni.
Egy ilyen géppel nehéz betartani a 100-at.
Lehet meg is orrolna rám ha csak "poroszkálnék" vele :-)))
gyurma13-06-2007 23:08:46 // 3253
Nekem most 6.8 a folyamatos aszem kb:5000 km-re
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.