A miénk esetén nem nagyon lehet, vagy nekem nem sikerült még embert találnom ehhez.
Az a baj, hogy a km óra, ha cserélve volt (a 2004 év elejieknél igen), akkor eleve nulláról indult, nekem is ilyen, szervízkönyvbe pecsételve a csere. Ilyenkor eleve elmászik a km óra illetve az ECU-ben tárolt érték.
Ami még bonyolítja a helyzetet, hogy az ECU sem szokott pontos lenni, ha szoftvert frissítenek márkaszervízben, az bezavarhatja. Ez misztikusan hangzik, a valóság gondolom annyi, hogy mikor megírják az ECU-t, lehet, hogy abban van valami védelem, hogy letilt a km számlálás vagy mittudomén. Ez mondjuk mende-monda, korrekt infót ez ügyben nem sikerült még szereznem.
Nekem pl. ilyen, kb. 9ezer km-t mutat az ECU. Mindez azért hülyeség, mert több, mint 9ezer km-t belehajtottam már, mikor megnézettem.
Érdekes lenne most megint megnézetni, ha még most is 9ezer, akkor megállt. Ha nem 9ezer, akkor még szarabb a helyzet, mert mitől nullázódott volna nálam...
Ráadásul mikor a Squadra-s ürgével tárgyaltam, azt mondta, hogy egyik ECU-ben sem szokott stimmelni a km, amiket ő remappel, de ha kell, azt ír be, amit csak akarok, de ne foglalkozzak vele.
Elvileg még a board comp. eltárolja, hogy mikor voltak nullázások, na ilyet még nem láttam, csak valaki rebesgette a 156 topicban.
Szóval kb. ennyi. Ha találsz valakit, akkor szólj, én gyári Examinerrel nézettem és eddig jutottam. (Meg aztán nem is érdekelt, a szervízkönyv szerint kb. stimmel, ha csavargatták, bassza meg, úgysem tudok mit csinálni.)
A 166 állítólag sokkal egyértelműbb, ott más a rendszer.
Meg régi JTD-k esetén is ki tudta Szamosi olvasni az ABS-ből talán, de ez ügyben sincs pontosabb infóm.
Forum >> Dízelmánia
kru16-06-2007 15:39:05 // 3302
Wickey16-06-2007 15:31:13 // 3301
így van.
Ötödikben a 3000rpm nagyobb sebességet jelent, nagyobb sebességnek nagyobb a teljesítményigénye, tehát ötösben 3000nél másodpercenként több gázolajat éget el mint négyesben 3000nél.
Csak ugye negyedikben kevesebbet megy az autó, ezért lehet hogy a liter/100km-re számított fogyasztás nagyobb. Kikormolásnál viszont az üzemórára számított fogyasztás a döntő (liter/óra). Kevesebb nafta, kevesebb korom, ugyanannyi kipufogógázban. Friss tavaszi szellő :)
A túl alacsony fokozat (1 vagy 2) sem jó, mert az meg tarthatatlan, ráadásul nincs rendes hűtés, mivel nincs menetszél. Én a négyes 3000-t javaslom országúton vagy autóúton ha lehet. Ez 10-15 perc alatt elég rendesen átszellőzteti a rendszert.
Aki viszont sokat közlekedik elővárosi gyorsforgalmi szakaszon, mint pl. a 2/A, és sokat megy autópályán, mint én az M1/M7-esen, annak ezt gyakorlatilag el lehet felejtenie, nincs rá szüksége (hacsak nem állandó padlógázzal közlekedik).
Ötödikben a 3000rpm nagyobb sebességet jelent, nagyobb sebességnek nagyobb a teljesítményigénye, tehát ötösben 3000nél másodpercenként több gázolajat éget el mint négyesben 3000nél.
Csak ugye negyedikben kevesebbet megy az autó, ezért lehet hogy a liter/100km-re számított fogyasztás nagyobb. Kikormolásnál viszont az üzemórára számított fogyasztás a döntő (liter/óra). Kevesebb nafta, kevesebb korom, ugyanannyi kipufogógázban. Friss tavaszi szellő :)
A túl alacsony fokozat (1 vagy 2) sem jó, mert az meg tarthatatlan, ráadásul nincs rendes hűtés, mivel nincs menetszél. Én a négyes 3000-t javaslom országúton vagy autóúton ha lehet. Ez 10-15 perc alatt elég rendesen átszellőzteti a rendszert.
Aki viszont sokat közlekedik elővárosi gyorsforgalmi szakaszon, mint pl. a 2/A, és sokat megy autópályán, mint én az M1/M7-esen, annak ezt gyakorlatilag el lehet felejtenie, nincs rá szüksége (hacsak nem állandó padlógázzal közlekedik).
Adrián16-06-2007 15:28:28 // 3300
oké megemlítem nekik mert az úgy lenne a jó minél több ember ;)
Adrián16-06-2007 15:27:07 // 3299
ha valaki megnyugtat ,hogy annyi a km amennyi kiolvassa nekem akkor képben leszek na ezt szeretném 1 erre alkalmas emberrel megoldani hamarosan !
Mert értelmes műszer még nem lett rádugva Piri nem tudta kiolvasni és paráztatott is de tudod ezt már kiveséztük!Más szaki meg az ellenkezőjét mondja!
Mert értelmes műszer még nem lett rádugva Piri nem tudta kiolvasni és paráztatott is de tudod ezt már kiveséztük!Más szaki meg az ellenkezőjét mondja!
ALFI15616-06-2007 15:25:16 // 3298
Este emlitsd meg Ákoséknak,Gombocéknak stb.,hogy szervezünk egy ilyen kis Alfástalit valamelyik estére,hogy mi a véleményük.Persze ott egy két hosszt megyünk kicsit dumálunk azt iszunk egy bambit valahol.
ALFI15616-06-2007 15:22:22 // 3297
Én értem és tudom is.Az a baj,hogy az ember annyi mindent hall,hogy ilynkór már saját magát is paráztatja.De igaz!Jobb félni mint megilyedni!De úgy se fogod kibírni,hogy egy két hosszt ne menjél!
Adrián16-06-2007 15:20:09 // 3296
De tudod erről már akkor is beszéltünk!
Adrián16-06-2007 15:19:38 // 3295
Szó nincs róla!;)
ALFI15616-06-2007 15:19:02 // 3294
Nem tartasz velünk?Meghátrálsz?Ki fordulsz a körből a társaságból?
ALFI15616-06-2007 15:17:38 // 3293
Meg tagadsz minket?Nem akarsz velünk jönni?Szégyelsz minket?Egyszóval:Nem vagy benne?
Adrián16-06-2007 15:15:35 // 3292
huh ezt nem vágom!
ALFI15616-06-2007 15:06:19 // 3291
Még jó,hogy van egy jó audid is!
ALFI15616-06-2007 15:05:24 // 3290
Pár hossztól baja nem lessz!Azt kibírja.Jó ott minden.
Goodboy16-06-2007 15:03:39 // 3289
Mizu Adrián,kifordulos lettél?DDD
Adrián16-06-2007 15:03:27 // 3288
sajna pont 1 kiló hiányzik erre úgy hogy húzom halasztom!
Goodboy16-06-2007 15:02:50 // 3287
oksa majd csörögjetek ,de majd csak jövö héten mert ,h nincs Forgalmim!!a jo qrva anyjukat ezeknek a rossz buziknak!!!!!!
Adrián16-06-2007 15:01:24 // 3286
rajtam biztos nem nekem ez mostanában úgy sem lesz meg de szívesen elnézlek benneteket!:)
ALFI15616-06-2007 14:58:00 // 3285
Adriánon múlik.Amikorra megnézeti.Este fele mindenképen mikor már hüvösebb a levegő.
Goodboy16-06-2007 14:56:25 // 3284
Köszi !Mikor lészen?
ALFI15616-06-2007 14:54:43 // 3283
Hát hogy a faszba ne!Te voltál az első akire gondoltam.Már készül számodra a díszmeghívó!
ALFI15616-06-2007 14:53:44 // 3282
És az mikor lessz meg?Én meg úgy néz ki 28.-án megyek a Csőrihez.Mindent ő hoz kivéve a hátsótárcsa Brembo 5700/db,betét Textar 6600/gar.6L selénia WR 5W40+olajszűrő 15000 amit én vettem meg.
Adrián16-06-2007 14:47:54 // 3280
megoldható a dolog csak én most át akarom nézetni a kocsit hogy állok ezzel a vezérlés cserével(saját magam megnyugtatására csak) na de viszont ha az meg lesz akkor gyííí!:)))
ALFI15616-06-2007 14:38:49 // 3279
Összejöhetnénk egyet városi alfások a verebély út elején egyik este egy kis gyorsulgatásra(kikormolásra).
ALFI15616-06-2007 14:33:23 // 3278
Azt nem tudom,hogy mi kéne de valami nagyon!Már én is olyan vagyok mint ő.Sose elég!
Adrián16-06-2007 14:29:16 // 3277
(Rossz hatással van rám a Pisti)
Ez igazolhatom:))))) Dupla turbó kéne mi:)
Ez igazolhatom:))))) Dupla turbó kéne mi:)
ALFI15616-06-2007 14:26:23 // 3276
Azért az túlzás.Legalábbis nállam.
ALFI15616-06-2007 14:25:04 // 3275
Ha gondolod kormolhatunk egyet minden héten.Én mikor beülök minden alaklommal kormolok egy pár hosszt!(Rossz hatással van rám a Pisti)
kru16-06-2007 14:23:40 // 3274
Na akkor révbe értem én is...
kru16-06-2007 14:23:05 // 3273
De ezek szerint a 4. futásnál már hegyi levegőt pöfögtetek kifelé :-)
Adrián16-06-2007 14:22:57 // 3272
nekem mindig csak világosszürke füst jelentkezik, ha jelentkezik!
Szintén én is erre gondoltam !Egyebet elmondani nem tudok:))))
Szintén én is erre gondoltam !Egyebet elmondani nem tudok:))))
Adrián16-06-2007 14:20:23 // 3271
Igen ahogy mondod! Aki jobb rajtot csip az megy 1 kicsit elöl:)Aki meg nagyon elrontja az lemarad:))) 4 et mentünk elenyésző külömbségekkel!
kru16-06-2007 14:18:04 // 3270
Egyébként én csak ugyanezt látom, amit te, ha kiszabadulok autópályára, elforgatom rendesen a fokozatokat, 3-4-5 ami jól esik és hányom a szürkés füstöt, utána lehet bármi, egy tatabányai emelkedő erőltetve vagy bármi, nem füstöl egy dekát sem.
Viszont én magam mögött a klasszikus adagolós fekete kormot soha nem láttam,
nekem mindig csak világosszürke füst jelentkezik, ha jelentkezik!
Nem tudom ti, ha koromról beszéltek, mit értetek alatta.
Viszont én magam mögött a klasszikus adagolós fekete kormot soha nem láttam,
nekem mindig csak világosszürke füst jelentkezik, ha jelentkezik!
Nem tudom ti, ha koromról beszéltek, mit értetek alatta.
kru16-06-2007 14:14:30 // 3269
És mi volt, fej fej mellett? :-))
Adrián16-06-2007 14:12:25 // 3268
Ezt jó tudni!
Viszont amióta Alfi 156 barátommal kötelten privát gyorsulást rendeztünk:)))A város egy forgalmatlan félre eső részén(na ott ki lettek forgatva a fokozatok amennyire csak lehetett) Dobtuk is a kormot azért szó szó :))de azóta esküszöm alig látok füstöt a gép mögött szóval ez is a kikormolás egy sajátos módja ;)
Viszont amióta Alfi 156 barátommal kötelten privát gyorsulást rendeztünk:)))A város egy forgalmatlan félre eső részén(na ott ki lettek forgatva a fokozatok amennyire csak lehetett) Dobtuk is a kormot azért szó szó :))de azóta esküszöm alig látok füstöt a gép mögött szóval ez is a kikormolás egy sajátos módja ;)
GEORGE16-06-2007 07:13:45 // 3267
Így látom én is :-)
Azóta volt még egy tankolásom az csak 8,5L/100km volt :-)
Azóta volt még egy tankolásom az csak 8,5L/100km volt :-)
kru16-06-2007 06:58:11 // 3266
Az ötödik 3000rpm már nem igazán jó, ott már túl nagy a sebesség, elkezd nőni a terhelés.
Ahhha. Nekem azt magyarázták, hogy 3000-3500-as fordulat, hogy legyen elég kipufogógáz, de 5. legyen, hogy legyen terhelés is.
Bár igazad lehet, mert ha terhelés van, akkor korom is termelődik közben?!
Ahhha. Nekem azt magyarázták, hogy 3000-3500-as fordulat, hogy legyen elég kipufogógáz, de 5. legyen, hogy legyen terhelés is.
Bár igazad lehet, mert ha terhelés van, akkor korom is termelődik közben?!
Wickey15-06-2007 01:42:38 // 3265
aha, és azt vágod hogy lehet egy dízelt kikormolni? :-))
Mert ugye a benzinest, amit ki kell égetni, azt csűrni kell mint állat, autópálya négyes/ötös, padlógáz végig. Akkor kiég ahogy kell.
Dízelt nem kiégetünk hanem kikormolunk. Kis terhelés, nagy mennyiségű kipufogógáz. Tehát autópálya, kis sebesség, nagy fordulat, kis gázpedálállás, és ez lehetőleg 2-3 óráig. Mondjuk 110-120 negyedikben, 3000rpm. Az ötödik 3000rpm már nem igazán jó, ott már túl nagy a sebesség, elkezd nőni a terhelés.
Nekem folyamatosan karban van tartva, rettenetesen sokat megyek autópályán (130-140) és a 2/A-n (90-110) városhoz képest. Nem is pöfékel az autóm, nem is kormos a hátulja.
Mert ugye a benzinest, amit ki kell égetni, azt csűrni kell mint állat, autópálya négyes/ötös, padlógáz végig. Akkor kiég ahogy kell.
Dízelt nem kiégetünk hanem kikormolunk. Kis terhelés, nagy mennyiségű kipufogógáz. Tehát autópálya, kis sebesség, nagy fordulat, kis gázpedálállás, és ez lehetőleg 2-3 óráig. Mondjuk 110-120 negyedikben, 3000rpm. Az ötödik 3000rpm már nem igazán jó, ott már túl nagy a sebesség, elkezd nőni a terhelés.
Nekem folyamatosan karban van tartva, rettenetesen sokat megyek autópályán (130-140) és a 2/A-n (90-110) városhoz képest. Nem is pöfékel az autóm, nem is kormos a hátulja.
Csekő14-06-2007 23:03:11 // 3264
Erre az üzamanyagtípusos témára reagálva:
Én sem érztem sok különbséget a "sima" dízel és a shell es vpower között!
Viszont ami nekem nagyon bevált és ajánlani tudom az a spuri nevű üzemanyag addalék (100%magyar)
http://www.spuri-adalek.hu/
Nekem bevált nem kormol annyira és hiden sincs már olyan kopogos hangja és azért annyira nem drága ( 2000Ft )
Én sem érztem sok különbséget a "sima" dízel és a shell es vpower között!
Viszont ami nekem nagyon bevált és ajánlani tudom az a spuri nevű üzemanyag addalék (100%magyar)
http://www.spuri-adalek.hu/
Nekem bevált nem kormol annyira és hiden sincs már olyan kopogos hangja és azért annyira nem drága ( 2000Ft )
gyurma14-06-2007 22:54:15 // 3263
Szia,én nyomom neki pestet elhagyom padlóóóóó!Autópálya padló,bp-münchen uton senki!!!!!!!!!!!!!! nem szokott megelőzni.De nem eszik 8.8 volt a csúcs.
Adrián14-06-2007 22:06:14 // 3262
Lehet meg is orrolna rám ha csak "poroszkálnék" vele :-))).
Szakzsargonnal élve ki kell kormolni:)))))
Szakzsargonnal élve ki kell kormolni:)))))
Adrián14-06-2007 22:03:09 // 3261
egy valóban igaz ha az ember "normál "üzemmódban használja akkor nagyon jó fogyit produkál a 2.4 nekem telt házzal (5 szem a 80-90 kg jával) 1000km fele város fele pálya 130 al klima 6.6 l Ez nem comp. alapján hanem tankolt üzemanyag alapján.Több ilyen kanyarom is volt és a max 7.2 volt!
Viszont ha az ember 160 fölé megy vagy akár fekteti az órát akkor azért szippnatgat ;)
Mondjuk nekem igy sem sikerült 9l fölé vinni a fogyit.
Ami viszont lényeges hogy: lazán viszi az 5 személyt jóformán alig érzi! Itt lép élet be az a mértékegység hogy Nm;)
GEORGE azt hiszem bőven beleférsz a nyomom kategóriába!:))bár még most is elkap az ékszíjj engem is sokszor de ezért vettük nem?;)
A Ts em alsó hangon evett ennyit! :)Úgyhogy szintén elégedett vagyok.
Viszont ha az ember 160 fölé megy vagy akár fekteti az órát akkor azért szippnatgat ;)
Mondjuk nekem igy sem sikerült 9l fölé vinni a fogyit.
Ami viszont lényeges hogy: lazán viszi az 5 személyt jóformán alig érzi! Itt lép élet be az a mértékegység hogy Nm;)
GEORGE azt hiszem bőven beleférsz a nyomom kategóriába!:))bár még most is elkap az ékszíjj engem is sokszor de ezért vettük nem?;)
A Ts em alsó hangon evett ennyit! :)Úgyhogy szintén elégedett vagyok.
WarbiRunner (Gyuri)14-06-2007 12:00:45 // 3260
Tankoltam tegnap Blu Dieselt. Meglepett, hogy ez az egyik legolcsóbb prémium gázolaj a környéken(271.9), ahhoz képest viszont már rövid távon (20km után) jónak tűnik. Úgyhogy kösz, hogy ajánlottátok! Ma reggel barátságos kattogással tudatta a motor, hogy elkeveredett a maradék kagylós gázolaj a friss cuccal. Tényleg lényegesen halkabban járt hidegen a motor, és kicsit mintha a gázreakció is jobb lenne. Hétvégén kiderítem, hogy mennyi ebből a lélektani hatás, autózunk egy rendeset.
gyurma14-06-2007 11:08:53 // 3259
Szerintem le fog menni a tiéd is:-))
Cgo13-06-2007 23:35:11 // 3258
sziasztok, aki a ert a motorokhoz, segitsegre volna szuksegem a szerelomuhely topicban. koszonom.
GEORGE13-06-2007 23:30:12 // 3257
Jó neked ha kint sem fogyaszt ha nyomod neki :-)
Én nekem eddig ilyeneket produkált :-)
Én nekem eddig ilyeneket produkált :-)
GEORGE13-06-2007 23:30:09 // 3256
Jó neked ha kint sem fogyaszt ha nyomod neki :-)
Én nekem eddig ilyeneket produkált :-)
Én nekem eddig ilyeneket produkált :-)
gyurma13-06-2007 23:16:54 // 3255
Ez így van:-))))))) De a demszkij utakon nem nyomhatod,hacsak nem akarod leütni az alját!!!!!!!!!!!!!Ha pestről kimegyek akkor én is nyomom ahogy lehet de nem fogyaszt! nem tud mert szerény és beéri kicsivel:-))))))))))))))))
GEORGE13-06-2007 23:11:33 // 3254
Mondom én még az elején vagyok az élvezkedéssel és sok még benne a sprint meg stb stb....majd ha megnyugszom tuti stabilizálódik 7 - 8 körül.
Mondjuk a másik az hogy hagy nem muszály nem is fogok 100-al menni.
Egy ilyen géppel nehéz betartani a 100-at.
Lehet meg is orrolna rám ha csak "poroszkálnék" vele :-)))
Mondjuk a másik az hogy hagy nem muszály nem is fogok 100-al menni.
Egy ilyen géppel nehéz betartani a 100-at.
Lehet meg is orrolna rám ha csak "poroszkálnék" vele :-)))
gyurma13-06-2007 23:08:46 // 3253
Nekem most 6.8 a folyamatos aszem kb:5000 km-re
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
526
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?