Forum >> Dízelmánia
GTPeti07-05-2009 17:45:39 // 11652
Bocs, én ezt a kérdést máshogy látom. Van ám ott még olyan is, hogy mennyire pörgős a motor, lásd PDTDI. SZVSZ egyáltalán nem mindegy, hogy olasz, vagy koreai motor.
Wickey07-05-2009 17:28:46 // 11651
hogy húznám bele a faszom az aralba és a magyar gázolajba.
1. Aral kút germániában. Mutató messze nem feküdt még, benne volt range szerint vagy 75km, és akkor már órák óta 160 fölött verettem. Tehát alsóhangon kellett lötyögnie benne még öt liternek. Bementem tankolni erre belecsurgott 59 liter (a benne lévő legalább ötre?!)
2. viszont bakker... nemtudom, lehet koncentrátumot adtak vagy mi a töcs, de továbbhaladtam ugyanezzel a 150 fölötti tempóval, és első osztásig 300km-et ment el. Negyvennel többet, mint a magyar gázolajjal pár órával előtte lényegesen kisebb tempónál (M2 + budapest + M1 győrig kábé a 260km, M2:120, BP 70, M1 140-150).
Szóval fene tudja, de board comp szerint 5.8-as átlagot hozott 150 fölötti utazóval az utolsó 400km-re a cucc. Előtte a magyarral 6.2-est 900km-re. Furcsamód a teljes szakasz, és az utsó 400km átlagsebessége is 121 lett. :)
Teljes idő amúgy 10:55, menetidő 10:38, átlag 115, menet átlag 121, top speed 195 (a T-s indexü, szarrákopott, 10éves téligumikon, wehe... konkrétan csúszkált sávváltásnál 180 fölött)
1. Aral kút germániában. Mutató messze nem feküdt még, benne volt range szerint vagy 75km, és akkor már órák óta 160 fölött verettem. Tehát alsóhangon kellett lötyögnie benne még öt liternek. Bementem tankolni erre belecsurgott 59 liter (a benne lévő legalább ötre?!)
2. viszont bakker... nemtudom, lehet koncentrátumot adtak vagy mi a töcs, de továbbhaladtam ugyanezzel a 150 fölötti tempóval, és első osztásig 300km-et ment el. Negyvennel többet, mint a magyar gázolajjal pár órával előtte lényegesen kisebb tempónál (M2 + budapest + M1 győrig kábé a 260km, M2:120, BP 70, M1 140-150).
Szóval fene tudja, de board comp szerint 5.8-as átlagot hozott 150 fölötti utazóval az utolsó 400km-re a cucc. Előtte a magyarral 6.2-est 900km-re. Furcsamód a teljes szakasz, és az utsó 400km átlagsebessége is 121 lett. :)
Teljes idő amúgy 10:55, menetidő 10:38, átlag 115, menet átlag 121, top speed 195 (a T-s indexü, szarrákopott, 10éves téligumikon, wehe... konkrétan csúszkált sávváltásnál 180 fölött)
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2009 08:33:10 // 11650
hogy lenne? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)07-05-2009 08:20:54 // 11649
Beállítható a hasmagasság? Vagy mi az a nivomat?
kru07-05-2009 07:22:45 // 11648
Nincs nivomatod? :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 21:51:54 // 11647
csak a nivomatos nem ...az enyémben is eibach lakik :)
kru06-05-2009 21:47:14 // 11646
az SW elvileg nem kapja meg sportpack ellenére sem az eibachokat. de lehet, hogy csak a nivomatos nem, ebben bizonytalan vagyok :)
WarbiRunner (Gyuri)06-05-2009 17:11:56 // 11645
Én az Imprezát... egy jó kis murvás, kavicsos, vagy akár havas hegyi úton nagyot lehet vele sportolni. Köztünk a szemléletbenli fő különbség, hogy nekem a rally a szívemcsücske autósport, Neked feltételezem inkább a pályaversenyek. Nem mondom, jó kis gépek a rizsrakéták, de fene tudja, nem kéne egyik sem. A felsorolásodból egyedül a GTV6 kéne, de egy HF Integrale azonnal elcsavarná a fejem :-))
Cgo06-05-2009 13:57:46 // 11644
en a dizelek eloterbe kerulesenek egyetlen kovetkezmenyet utalom. Mindegy, hogy sportos vagy nem sportos, de egy szinten megolte az autok differenciaciojat, ma mar mindegy, hogy kia, alfa, fiat, hyunday, toyota, vw... ha dizel, akkor mind 150 LE es 350 Nm +/- a 2.0 kategoriaban, vagyis elmeletileg a kia ugyanolyan sportos, mint az alfa...
Wickey06-05-2009 13:09:52 // 11643
a gázfröccsös visszaváltás megoldható, szoktam úgy visszatolni ötből háromba a dízelt, de rettenetesen hülyének nézik miatta az embert. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 10:56:06 // 11642
akkor a CV is sportautó a filozófiát tekintve :)
Attie06-05-2009 10:39:58 // 11641
:DDD
Attie06-05-2009 10:39:44 // 11640
Nem teljesítményt tekintve, hanem filozófiát.
Montjuk az America 7.3-as gyorsulása még ma is figyelemre méltó :)
Montjuk az America 7.3-as gyorsulása még ma is figyelemre méltó :)
Piritu - 1.000.00006-05-2009 10:37:01 // 11639
A többiek nevében is köszönöm a mélyenszántó magyarázatot. Most már mindent értünk :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 10:35:51 // 11638
így van egyik a másik folyománya mint a láng meg a lángos :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 10:35:08 // 11637
"Imreza az tényleg az. Pariban van szerintem a 75-tel" melyik? az STI? annyira van pariban a 75 mint az 1.4TS a 2.0V6TB-vel :D
Attie06-05-2009 10:31:49 // 11636
Sport és sportos nem ugyan az szerintem.
Sportos = wannabe sport :)
Sportos = wannabe sport :)
Attie06-05-2009 10:30:05 // 11635
A Mini inkább vicces szerintem.
Az Imreza az tényleg az. Pariban van szerintem a 75-tel. Családi autó, de mégis ütős.
De ha az Impreza mellé teszel a Mitsu Eclipset / Honda NSX-et / Nissan Skylinet vagy a 75 mellé egy GTV6-ot akkor melyiket mondod sportosabbnak?
Az Imreza az tényleg az. Pariban van szerintem a 75-tel. Családi autó, de mégis ütős.
De ha az Impreza mellé teszel a Mitsu Eclipset / Honda NSX-et / Nissan Skylinet vagy a 75 mellé egy GTV6-ot akkor melyiket mondod sportosabbnak?
Piritu - 1.000.00006-05-2009 10:27:51 // 11634
Szóval a versenysportban használt autó nem sportos - értjük mi ezt
U.i Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja? :-DDD
U.i Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja? :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)06-05-2009 10:21:00 // 11633
A régi klasszkus kicsi rallykedvenc a Mini Cooper? Szerintem sportos, és talán egy követelményedet sem teljesíti. Impreza? 4 ajtós összkerekes...mint ahogy egy HF Integrale is.
Attie06-05-2009 10:20:30 // 11632
De tényleg zárjuk le a témát.
Most biztos mindenki azt hiszi, hogy nem vagyok megelégedve az autómmal, holott ez nem igaz.
Semmi bajom nincs vele. Tökéletesen alkalmas arra amire kitalálták :)
Szeretek vele közlekedni, relative olcsó a fenntartása. Az M-Jet motor már tényleg nem az mint a régi dízelek. Halk, hamar éled (dízel értelemben).
De hogy nem sportos az fix :-P Csak én nem akarom igazolni azt hogy ha nincs pénzem fenntartani egy GTA-t / Imprezat / Ferrarit stb, akkor is egy sportautóm van :-P
Most biztos mindenki azt hiszi, hogy nem vagyok megelégedve az autómmal, holott ez nem igaz.
Semmi bajom nincs vele. Tökéletesen alkalmas arra amire kitalálták :)
Szeretek vele közlekedni, relative olcsó a fenntartása. Az M-Jet motor már tényleg nem az mint a régi dízelek. Halk, hamar éled (dízel értelemben).
De hogy nem sportos az fix :-P Csak én nem akarom igazolni azt hogy ha nincs pénzem fenntartani egy GTA-t / Imprezat / Ferrarit stb, akkor is egy sportautóm van :-P
Attie06-05-2009 10:13:51 // 11631
Te most sport autókról beszélsz, amiket közúton nem használnak.
Attie06-05-2009 10:12:09 // 11630
Az F1-es autóval nem közlekedsz közúton. Ráadásul az F1 nem sportos, hanem sport autó :-P
De úgy látom nem értitek.
A felsorolt tuljdonságok kellenek egy sportos autóhoz. Minél több hiányzik a felsoroltakból, annál kevésbé sportos. Szerintem :)
De úgy látom nem értitek.
A felsorolt tuljdonságok kellenek egy sportos autóhoz. Minél több hiányzik a felsoroltakból, annál kevésbé sportos. Szerintem :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 10:08:33 // 11629
nekem sportos az autóm hogy más mit mond a sajátjára az az ő megítélése :)
Piritu - 1.000.00006-05-2009 10:02:07 // 11628
Még egy kérdés és a témát részemről lezárom:
"Alaptézis: Sportos autó: Erős (180-200 LE-tól indulva), hosszú fordulatszámtartományban, egyenletes nyomatékleadással használható..."
A versenysportban a motorok nem onnan ismerszenek meg, hogy egy relatíve szűk fordulatszám tartományban teljesítenek nagyot? Minden sofőr igyexik fordulaton tartani őket . ( lásd a lentebb belinkelt videót a pedálkezelésről) Vagy egyszerűen azok se sportos gépek?
"Alaptézis: Sportos autó: Erős (180-200 LE-tól indulva), hosszú fordulatszámtartományban, egyenletes nyomatékleadással használható..."
A versenysportban a motorok nem onnan ismerszenek meg, hogy egy relatíve szűk fordulatszám tartományban teljesítenek nagyot? Minden sofőr igyexik fordulaton tartani őket . ( lásd a lentebb belinkelt videót a pedálkezelésről) Vagy egyszerűen azok se sportos gépek?
Piritu - 1.000.00006-05-2009 09:55:21 // 11627
Ezen az elven az F1-es járgány se sportos, mert nem 2 ajtaja van? Érdekes filozófia...
Ettől függetlenül szívesen látnék egy NEM SPORTOS Quattroporte-t a garázsban. :-))
Ettől függetlenül szívesen látnék egy NEM SPORTOS Quattroporte-t a garázsban. :-))
Peti06-05-2009 09:51:43 // 11626
Attie06-05-2009 09:14:39 // 11625
Nem, annyira húz 1500-nél, mint a dízel. Legalábbis az 1.9-hez képest
Attie06-05-2009 09:09:50 // 11624
És pontosan erről beszélek. Kb ugyanazt tudja a két motor de mégsem mondanám a dízelre hogy sportos.
Tök más filozófia, tök más elveket képvisel.
Tök más filozófia, tök más elveket képvisel.
Attie06-05-2009 09:08:19 // 11623
Ez szép, de csorbul a sportossága azzal, hogy dízel
Attie06-05-2009 09:07:20 // 11622
Életemben egyszer toltam el odáig. Nem emlékszem, de a dízel motorok karakterisztikája nem olyan hogy tiltásig húznának ugyanúgy
Attie06-05-2009 09:06:18 // 11621
Lényegtelen, akkor is kb 2/3-a a használható fordulatszám tartománya a benzineshez képest
Attie06-05-2009 09:04:59 // 11620
Nem, az családi autó.
És nem azt mondtam, hogy nem sportos, csak ahogy veszít egy-egy tulajdonságából azzal már csorbul a sportossága.
És nem azt mondtam, hogy nem sportos, csak ahogy veszít egy-egy tulajdonságából azzal már csorbul a sportossága.
Piritu - 1.000.00006-05-2009 08:30:43 // 11619
Koromfüstös szép reggelt mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)06-05-2009 08:28:49 // 11618
egy fajta eibach gyári ültető rugó van és egy fajta sport gátló ....így nem kérdés
Selmak06-05-2009 08:15:08 // 11617
Liquid a Fekete Lovag aki mindig győz. XD
Liquid06-05-2009 08:13:23 // 11616
"Na de mind1 hogyan forgatjuk a számokat a 156-os Alfát a 2,4 M-jet 20v sportosan mozgatja."
na ez igaz, egyezzünk ki egy döntetlenben :)
na ez igaz, egyezzünk ki egy döntetlenben :)
kru06-05-2009 06:15:26 // 11615
s melyik sportcsomag és melyik piacra gyártott? mert az sw és berlina sportpak más, sőt piaconként is változó...
GEORGE06-05-2009 03:05:12 // 11614
Nem chipes ( bármikor ellenőrizhető ) nos a 2,4 mjet is vígan elpörög a végéig 1-5-ig.
Nekem a TS-em inkább 3000-3000-tól indult meg úgy istenigazából......valóban elforgott leszabályzásig (7300) de a legutolsó szakaszban inkább csak hang volt mint teljesítmény.........
Na de mind1 hogyan forgatjuk a számokat a 156-os Alfát a 2,4 M-jet 20v sportosan mozgatja.
Nekem a TS-em inkább 3000-3000-tól indult meg úgy istenigazából......valóban elforgott leszabályzásig (7300) de a legutolsó szakaszban inkább csak hang volt mint teljesítmény.........
Na de mind1 hogyan forgatjuk a számokat a 156-os Alfát a 2,4 M-jet 20v sportosan mozgatja.
Liquid05-05-2009 23:55:07 // 11613
Szóval javítva...:)
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is... (nemtom, hogy a tiéd csipes-e)
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-tól a leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is... (nemtom, hogy a tiéd csipes-e)
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-tól a leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
GEORGE05-05-2009 23:11:00 // 11611
????
Mi a chipes? 146ti? 156 M-jet?
2800 az milyen leszabályzás?
Sorry de nem értem amit írtál.
Mi a chipes? 146ti? 156 M-jet?
2800 az milyen leszabályzás?
Sorry de nem értem amit írtál.
Liquid05-05-2009 22:53:13 // 11610
csak rángatom kicsit az oroszlán(ok) bajszát :)
Adrián05-05-2009 22:50:01 // 11609
Figyi itt ezé pofon van ám!;)
Liquid05-05-2009 22:47:41 // 11608
ettől persze még gyorsabb a 2.4mjet, de már csak azért sem sportos! :DDDDD
Liquid05-05-2009 22:46:17 // 11607
"A 146 ti.m ugyan 7300-nál szabályzott le de az utolsó 1000 fordulatot azt nagyon nehezen vette fel 5.ben, kb mint amikor az mjet 6.ban 4000-től megforogja 4300-at....."
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is...
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
Itt bejátszik a váltó is, meg a csippelés is...
5-et kivéve mindegyik sebességben 2800-leszabályzásig vígan pörög a TS, a V6 annyival jobb, hogy előbb ébred
GEORGE05-05-2009 22:33:38 // 11606
Akkor kijavítom az adatlapomat, beírom, hogy majdnem GTA fútóműves :-))))
lehet többet ér majd a vas ha egyszer megválok tőle :-)
lehet többet ér majd a vas ha egyszer megválok tőle :-)
GEORGE05-05-2009 22:28:46 // 11605
Elhiszem, amúgy nem szoktam tiltásig húzatni.
Adrián05-05-2009 22:13:16 // 11604
Értem csak füstűjün!:)
Erhard 242 (Pure Energy)05-05-2009 22:12:15 // 11603
sportcsomagos :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?