Forum >> Dízelmánia
GTPeti26-08-2013 19:11:42 // 24002
Nálam is jobb volt a gyári 2TM. A mostani "visszacsap", ha terhelésnél (pályán) kinyomom a kuplungot. Már megtanultam kezelni, hogy minimális legyen a hatás, de eleinte furcsa volt. Nem értem ezt az egészet... Az erősebb állandójú rugók drágábbak??
VKG231!!! (156+75)26-08-2013 18:49:13 // 24001
Baszki, te emlékszel erre? :DDD
Most, hogy mondod, tényleg volt ilyenről szó, de akkor már kész volt a pörkölt talán, úgyhogy elképzelhető, hogy csak percekre voltunk a totális annihilációtól :DDDD
Most, hogy mondod, tényleg volt ilyenről szó, de akkor már kész volt a pörkölt talán, úgyhogy elképzelhető, hogy csak percekre voltunk a totális annihilációtól :DDDD
Föckös26-08-2013 18:44:26 // 24000
32bitesen simán, elsőre működött minden kiolvasás/visszatöltés
mreni26-08-2013 18:32:48 // 23999
Te i galleto-val bűvészkedsz? neked megy win7-en?
Föckös26-08-2013 18:29:53 // 23998
(sajna én is csak a munkahelyi gépen tudok dolgozni, vagy a párom netbookján, de az meg 10"-os, és úgy elég nehéz azért, kiesik az ember szeme...)
mreni26-08-2013 18:27:01 // 23997
újraraktam a gépem,valamelyik nap leimádkozom galletto-val ha sikerül és átdobom :)
Föckös26-08-2013 18:25:50 // 23996
nyomaték? hagggyadmááá :-))
18000 km es valeo kuplung, 6odikban megcsusszan, 5ödeikben is betud darálni.
Thx Kollár "mester", gyakorlatilag úgy fel van írva a nyomaték limiter, hogy nincs is nyomaték limiter.
ha Manky nem segített volna, már lehet, hogy odalenne a kuplungom...
most 75 mm3 és szinte smokeless, de még rengeteg melóm lesz rajta.
Reni! átküldöd mailben a fájlod? csak belekukkantanék ;-)
18000 km es valeo kuplung, 6odikban megcsusszan, 5ödeikben is betud darálni.
Thx Kollár "mester", gyakorlatilag úgy fel van írva a nyomaték limiter, hogy nincs is nyomaték limiter.
ha Manky nem segített volna, már lehet, hogy odalenne a kuplungom...
most 75 mm3 és szinte smokeless, de még rengeteg melóm lesz rajta.
Reni! átküldöd mailben a fájlod? csak belekukkantanék ;-)
mreni26-08-2013 17:30:04 // 23995
Nekem eddig kifejezetten jól bírja a nyomatékot,pedig kapja az ívet keményen.
majd az id megmondja,de kettőstömegűt nem fogok bele venni az biztos
majd az id megmondja,de kettőstömegűt nem fogok bele venni az biztos
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2013 17:25:41 // 23994
A Mareán más váltó van (ugyanaz mint a TD100-on), azért is van 200Nm-en limitálva a programja. Legalábbis Lönci mester ezt írta. Az enyém már zörögne szerinte. Ő is írta, hogy vissza lehet lépni arra a típusú váltóra ami a Marisban van, csak az meg a nyomatékot nem fogja bírni. Nem értem pontosan, hogy hogy van, látni kéne leszedve mindkettőt hogy tiszta legyen a dolog.
mreni26-08-2013 16:45:59 // 23993
amúgy nem mindegik jtd váltón zörög ha egytömegűsíted :)
pl az enyémmel nem lenne szabad csörögnie,és szerintem a tieddel sem.
pl az enyémmel nem lenne szabad csörögnie,és szerintem a tieddel sem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-08-2013 14:20:24 // 23992
Az szép :(
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2013 14:00:38 // 23991
Én így jártam, a gyári cucc 250e-nél kikerült belőle. Kettőstömegűt konkrétan azért cseréltem, hogy ha már szét van szedve, sose kelljen többet hozzányúlni, félmilláig akkor szaladjon el úgy. Hát nagyon naív voltam, és a mai napig bánom hogy nem hagytam benne a gyári kettőstömegűt. Az új kereken 10e km-t bírt ki kultúrált állapotban. Ezután elkezdett a kuplungszerkezet ropogva, akadva működni, majd a kettőstömegű érzetre hajszál pontosan olyan állapotba került mint a 250e-t futott gyári. Kicsit klattyog, rázza az autót leállásnál. Azóta sem lényegesen rosszabb, de hát nem egy élmény. 100e km-t már kibírt, de erős kompromisszumokkal ami a vezetési komfortot illeti. És ha csak én jártam volna így...sajnos visszatérő dolog, mert az olcsóbb "gyári" kettőstömegűkről előbb utóbb kiderül hogy felújított darabok. Ha forgásirányban nem is kottyan, de pl nekem tengelyirányban lehet lógása, és az koptatta félre a kuplungszerkezetet, ezért rágódot be pikk-pakk a húzócsapágy, és ezért ropog a talpam alatt már pár éve. A blogomban lévő fotón van egy olasz szöveg. Na azt mostanában guggliztam ki, hogy mit is jelent. "a festékpötty a maradék kiegyensúlyozatlanság helyét jelöli" .. MAradék kiegyensúlyozatlanság..jól hangzik egy lendkeréknél :-S Elvileg olyan kuplung kéne hozzá amin van hasonló pötty, és összeforgatva kell feltenni. Szóval besz..tam ezzel és nem egyedül. MÉgegyszer ennyit erre nem költök, mert pénzkidobás. Vagy fix átalakítás, és akkor az kiszolgálja az autót az élete végéig, cserében majd zörög, vagy bontott lendkerék aztán bírja amíg bírja.
.......................26-08-2013 13:53:16 // 23990
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-08-2013 12:13:05 // 23989
A jtd nél he egyszer kupungozni kell akkor az utána már szar lesz, vagy miért kéne ilyen kuplung "tuning" Hamarosan nálam is le fog térdelni a 2 tömegü. csak a miheztartás végett kérdem :)
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2013 12:01:19 // 23988
Jtd-nél tartósabbra meg lehet oldani több módon is. Kappa Turbo, vagy coupe Turbo lendkerék+kuplung. Ezt páran már használják, működik. Plusz van egy angol Alfa szervíz (már nem emlékszem a nevükre, leveleztem velük) ahol készítenek lendkereket és GTA kuplunggal pakolják össze. Az se esik szét :-)
Elvileg minden bírja, tehát a váltó sem hullik szét tőle. Egyetlen zavaró hátránya, hogy álló helyben zörög a váltó. Ugyanis a hézagokat kényelmesre hagyták, a kettőstömegű megoldja alapon. Ezeket az infókat szedtem össze, tehát jtd-hez van használható megoldás.
Néha még kísért a gondolat hogy sz..ok a zörgésre. Főleg hogy a hétvégén a srácok bizonygatták nekem, hogy a Ducati-k szárazkuplungja ahogy zörög, az mennyire vagány. Nekem nem tetszett a hang, de ha ez a menő, azon ne múljon, sima ügy egy jtd-n is megoldani :-))
Elvileg minden bírja, tehát a váltó sem hullik szét tőle. Egyetlen zavaró hátránya, hogy álló helyben zörög a váltó. Ugyanis a hézagokat kényelmesre hagyták, a kettőstömegű megoldja alapon. Ezeket az infókat szedtem össze, tehát jtd-hez van használható megoldás.
Néha még kísért a gondolat hogy sz..ok a zörgésre. Főleg hogy a hétvégén a srácok bizonygatták nekem, hogy a Ducati-k szárazkuplungja ahogy zörög, az mennyire vagány. Nekem nem tetszett a hang, de ha ez a menő, azon ne múljon, sima ügy egy jtd-n is megoldani :-))
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2013 11:54:46 // 23987
a sharan igen a többi gyárilag ilyen....
gecsa26-08-2013 11:17:05 // 23986
szerintem nem, nekem úgy jött át, hogy arra próbál rávilágítani, hogy azok a szettek sem örökösek, illetve nem biztos, hogy hosszabb az élettartamuk, így nem feltétlenül éri meg az átalakítás.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 11:00:34 // 23985
Ez a kettőstömegű kiváltására szolgáló szett?
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2013 10:17:42 // 23984
jön a harmadik is egy Sharan 1.9TDI :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2013 10:17:18 // 23983
nagy biznyák ez a sima lendkerék meg kuplungszett...1 hét alatt 2 trácsa is széthullott darabjaira 2 különböző típusnál mindegyik 120le feletti.... na ennyit erről a verzióról is
GTPeti24-08-2013 10:22:18 // 23982
Én mindig erről beszélek. A németek csak akkor csinálnak meg valamit szuper tartósra, ha defacto ez a cél. Márpedig a személyautóknál nem ez a helyzet.
gecsa23-08-2013 12:26:41 // 23981
a német mérnöki csúcsteljesítmény... :D
ez az igazi tudatos amortizáció..
ez az igazi tudatos amortizáció..
mizooo21-08-2013 18:04:55 // 23980
Hehe, pont ezt akartam linkelni! Szóval nem kell itt savazni az olasz gépeket :)
Piritu - 1.000.00021-08-2013 14:44:06 // 23979
Más gyártónál sincs kolbászból a kerítés: klatty
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2013 23:49:09 // 23978
Huhh vazze..most olvasom. :-( Jobbulást!
PistaFR18-08-2013 22:12:22 // 23977
Bakker, hogy sikerült? Gyógyulj gyorsan, tudod, agykontroll meg ilyesmik!
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2013 21:43:20 // 23976
Nem néztem meg, hogy a TD-nél hogy van, nekem egyszer rég magyarázta el nagybátyám kezében egy adagolóval, ott két rugó volt egy tengelyen a röpsúly felett. Látom itt más a szitu, úgyhogy okés nincs fogasléc, itt tényleg nem valószínű hogy ezzel van gond :-)
mreni18-08-2013 21:23:53 // 23975
jobbulást :/
nekem sincs most időm semmire,pedig a cooler projekt már nagyon aktuális lenne
nekem marad ennyi a nyomás,8nap alatt mentem vele 1700-at,kapta az ívet,de bírja szépen.
ha mégis szétfújja a blokkot bedobok egy 2.4 mjet-et :D
nekem sincs most időm semmire,pedig a cooler projekt már nagyon aktuális lenne
nekem marad ennyi a nyomás,8nap alatt mentem vele 1700-at,kapta az ívet,de bírja szépen.
ha mégis szétfújja a blokkot bedobok egy 2.4 mjet-et :D
Föckös18-08-2013 21:18:01 // 23974
veszem majd visszább, meg railt is.
a coolerrel lesz még meló, el kell palástolni a légszűrőnél, mert a hűtőventilátor durván ráfújja a meleg levegőt.
rakok majd képeket is, de nem mostanában.sikerült eltörnöm a jobb kezem, így elég nehézkes a köv 6hét.
a coolerrel lesz még meló, el kell palástolni a légszűrőnél, mert a hűtőventilátor durván ráfújja a meleg levegőt.
rakok majd képeket is, de nem mostanában.sikerült eltörnöm a jobb kezem, így elég nehézkes a köv 6hét.
mreni18-08-2013 21:11:59 // 23973
nekem 1.5 bar,most,de szaggatja szét az öreg gyári csöveket :)
atis_166jtd18-08-2013 18:56:15 // 23972
Még az jutott eszembe hogy esetleg az adagoló tetején lévő membrán nincs átszakadva vagy az oda vezető cső amin a nyomást érzékeli nincs eltömődve?
Opelal jártam úgy hogy tele volt rakódva és nem tolt pluszt nyomáson. Az is elgyengült fordulaton.
Opelal jártam úgy hogy tele volt rakódva és nem tolt pluszt nyomáson. Az is elgyengült fordulaton.
DieselManiaco(NagyVad)18-08-2013 17:00:33 // 23971
ez a jelenségek szerint egyszerű üzemanyag hiány,igazából csak arra voltam kíváncsi,hogy a szűrőn az adagolón és acsöveken kívül van-e valami rafináltság a rendszerben,volt e már valakinek ilyen és adagoló bontás nélkül volt-e rá valami gyógyír.
DieselManiaco(NagyVad)18-08-2013 16:58:56 // 23970
Gyuribácsi kérem maga összekeveri mindenféle márkaidegen pd-vel az adagolót. nincs fogasléc,nincs röpsúlyon puha rugó,egy bizonyos növekedés után nem nőlne tovább az alapjárat mint amit a feszítőkaron a füstcsavarral beállítasz,a röpsúlyok egy hüvelyt tolnak kifelé,ami ellentétes irányba nyomja a fordulat hatására a feszítőkart mint amerre te a gázpedállal húzod.
PistaFR18-08-2013 16:49:47 // 23969
Bármelyikőnknek van igaza (vagy nem), úgy tűnik hogy az adagolósnál célszerű kezdeni, ami - gondolom - nem olcsó továbbra sem.
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2013 15:41:33 // 23968
Pont ezért gondoltam a regulátorra. A fordulatszám növekedésével húz vissza egy kis foaslécet, amivel a kisebb dózis irányába állítja az adagoló elemet. Nem hirtelen folyamat, tehát nem úgy szabályoz le hogy egyszercsak elveszi az anyagot. Rugó elenében szép fokozatosan húzza vissza.
Ugyanezt a fogaslécet egy puhább rugó (ami ált. koncentrikus a keményeb leszabályzó rugóval) húzza visszább az alapjárat szabályzáshoz.
Ahogy melegszik a motor, lényegesen emelkedne az alapjárata. A dízel már csak ilyen. Viszont a röpsúlyon lévő puha rugó összébb megy és visszább veszi az adagot. Így bármennyire melegszik a motor, csak kevéssé emelkedik az alapjárat.
Azért volt ez a tippem, mert a puha rugó mindenképp összemegy alapjárat felett. Ha forgatva van, a kemény rugó is összébb megy (tehát a puha is mégjobban).
Nem kell hogy leszabályzási fordulaton legyen, mindenképp összébb van nyomva mint az alapjáratnak megfelelő állapot ha alapjárat felett forog. Ha innen nem jön vissza, akkor kisebb adagot ad mint kéne.
Ugyanezt a fogaslécet egy puhább rugó (ami ált. koncentrikus a keményeb leszabályzó rugóval) húzza visszább az alapjárat szabályzáshoz.
Ahogy melegszik a motor, lényegesen emelkedne az alapjárata. A dízel már csak ilyen. Viszont a röpsúlyon lévő puha rugó összébb megy és visszább veszi az adagot. Így bármennyire melegszik a motor, csak kevéssé emelkedik az alapjárat.
Azért volt ez a tippem, mert a puha rugó mindenképp összemegy alapjárat felett. Ha forgatva van, a kemény rugó is összébb megy (tehát a puha is mégjobban).
Nem kell hogy leszabályzási fordulaton legyen, mindenképp összébb van nyomva mint az alapjáratnak megfelelő állapot ha alapjárat felett forog. Ha innen nem jön vissza, akkor kisebb adagot ad mint kéne.
PistaFR17-08-2013 23:43:54 // 23967
Akkor nem valószínű hogy a kihúzatás, inkább a gázelvétel okozza a hibát. Nem az adagoló nyom keveset, és nem is az üzemanyagpumpa kevés. Mintha magas fordulatnál, amikor teljesen elveszed a gázt, és kinyomod a kuplungot, nem alapjáratra állnának az adagolóelemek (vagy akár csak egy vagy kettő), hanem - akár - motorfékre (zárt állás).
DieselManiaco(NagyVad)17-08-2013 21:44:04 // 23966
Ha simán elváltom akkor gyorsítunk tovább,nem durván nem siet már sehova,de gyorsít. nem rángat meg semmi.
PistaFR17-08-2013 19:54:50 // 23965
Úgy tanul a gyerek ha kérdez, tehát... És ha csak simán elváltod és mész tovább 5-ben, akkor mi van? Akkor is elfogy a kraft? Vagy elváltod, és utána gázelvétel + kinyomott kuplung?
Föckös17-08-2013 12:03:35 // 23964
kell is, 1,45 Bar töltőnyomásnál ;-)
atis_166jtd17-08-2013 08:49:26 // 23963
Ez a jelenség arra utal hogy keveset kep a drága. Nekem szivónál volt ilyen . Szerintem a füst csavaron probálj meg egy negyedet forditani és akkor elmulik a jelenség. Azt hogy melyik irányba hirtelen nem tudom de akkor jó amikor hallod hogy egy picit emelkedik a fordulat.
DieselManiaco(NagyVad)17-08-2013 08:03:46 // 23962
4.ben a négyfél még itthon is vállalható sebesség az öreggel. És igen motorfék nélkül mert ez ilyen teszt üzem.nem így használom,csak már egy fél éve fenn áll a probléma.
PistaFR16-08-2013 23:31:04 // 23961
Kerülőszelepre azért gondoltam, hogy az üzemanyagpumpa ne legyen terhelve amikor az adagolóelemek zárt állásban vannak. Amúgy ezt tartom én is kevésbé esélyesnek.
Nekem úgy jött le hogy nem hajtáskor van a bibi, hanem hajtás után, amikor megálláshoz kinyomja a kolléga a kuplungot, és alapjáratra kéne beállnia a motornak. A kettő között elég logikusnak tűnik a motorfék. A sztori szerint négyfélig forgatva felpakolt 4-ig, az ha jól sejtem eléggé autópálya tempó, ha a 4-et is kihúzatta akkor már Németországban is lehúzódnának előle. Ekkora tempóról ha valaki motorfék nélkül megáll akkor nem szeretnék a féke lenni. :)
Nekem úgy jött le hogy nem hajtáskor van a bibi, hanem hajtás után, amikor megálláshoz kinyomja a kolléga a kuplungot, és alapjáratra kéne beállnia a motornak. A kettő között elég logikusnak tűnik a motorfék. A sztori szerint négyfélig forgatva felpakolt 4-ig, az ha jól sejtem eléggé autópálya tempó, ha a 4-et is kihúzatta akkor már Németországban is lehúzódnának előle. Ekkora tempóról ha valaki motorfék nélkül megáll akkor nem szeretnék a féke lenni. :)
DieselManiaco(NagyVad)16-08-2013 21:56:54 // 23960
hát ez eléggé fotelfizika cartárs:) az adagolóban egy elem van,amin van egy kalibrált furat,amit egy szabályzógyűrű nyit és zár a gázpedálállásnak megfelelően,amit a lábaddal kiszabsz.Amikor motorfékezel,akkor nem kerülőszelep van hanem a szabályzószelep elzárja a kalibrált furatot és az adagolóházból nem engedi be a gázolajat(a magasnyomású térbe).
a probléma pedig nem motorféknél jelentkezik hanem magas fordulatszám tartományban,teljes terhelés(padlógáz) után
a probléma pedig nem motorféknél jelentkezik hanem magas fordulatszám tartományban,teljes terhelés(padlógáz) után
hering*dani16-08-2013 20:53:36 // 23959
https://www.facebook.com/photo.php?v=535069086542437&set=vb.100001180512124&type=2&theater
1.9JTD:)
1.9JTD:)
PistaFR16-08-2013 20:37:28 // 23958
Van ötletem, de fotelfizika. Elvileg motorféken el kell zárnia teljesen az üzemanyagot, mégpedig szerintem az adagolóelemeknél veszi el. Nem lehet hogy az adagolóelemekkel, pontosabban az egyikkel (3 henger jelenség) van probléma hosszabb motorfék után? A másik ötlet, hogy - mivel motorféknél az adagoló nem nyom semmit - kell lennie egy kerülőszelepnek, vagy az üzemanyagpumpánál, vagy például az üzemanyagszűrő házában, és ez ragad le.
DieselManiaco(NagyVad)16-08-2013 18:55:27 // 23957
ötletnek jó,de a leszabályzás egy ezressel arrébb van 5500:)
DieselManiaco(NagyVad)16-08-2013 18:54:24 // 23956
amikor ez a probléma fennáll,pl : megállok dadog,adok neki gázt azt szépen megtartja,nem remeg,semmi, megtúráztatom ha elengedem a gázt van hogy utánna is csinálja de van amikor a túráztatás után egyből visszatér a normál alapjárat..
atis_166jtd16-08-2013 16:48:53 // 23955
Ha ezt üresben csinálod hogy tartod fordulaton majd elengeded a pedált akkor szép az alapjárat vagy akkor is dadog egy kicsit?
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2013 16:08:19 // 23954
A TD-ben röpsúlyos regulátor van? Már nem emlékszem, de ha igen, akkor azt nézném meg elsőre. A gázpedál sosem direktben hat az adagolóra. Ált. röpsúlyos szerkezet van, ami az alapjáratot és a max fordulatszámot beállítja.
Alapjáraton egy puha rugó ellenében húzza kicsit visszább az adagot, aztán nagy fordulaton egy kemény rugó ellenében. Csak az elvet tudom, de hogy ez hol van és pontosan hogy néz ki azt szerencsére még nem :-) De ha az leszabályzás környékén felakad és nem jön vissza a röpsúly valami miatt, akkor kevesebb anyagot ad alapjáraton mint kéne.CSak egy ötlet, hátha...:-)
Alapjáraton egy puha rugó ellenében húzza kicsit visszább az adagot, aztán nagy fordulaton egy kemény rugó ellenében. Csak az elvet tudom, de hogy ez hol van és pontosan hogy néz ki azt szerencsére még nem :-) De ha az leszabályzás környékén felakad és nem jön vissza a röpsúly valami miatt, akkor kevesebb anyagot ad alapjáraton mint kéne.CSak egy ötlet, hátha...:-)
DieselManiaco(NagyVad)16-08-2013 14:06:43 // 23953
jó persze nem így használom üzemszerűen:)
-tank tiszta,nem volt levéve,de tavasszal lett kivéve belőle a búvár rész,és most nyáron megint,és a kis szűrő tiszta volt
-csövek átnyomatva kompresszorral oda vissza
-üzemanyag szűrő már a második,most jelenleg Framm
-minden bilincs okés
-csúcsok tavasszal újonnan véve(bosch) belőve 155barra,adagolósnál
-tank tiszta,nem volt levéve,de tavasszal lett kivéve belőle a búvár rész,és most nyáron megint,és a kis szűrő tiszta volt
-csövek átnyomatva kompresszorral oda vissza
-üzemanyag szűrő már a második,most jelenleg Framm
-minden bilincs okés
-csúcsok tavasszal újonnan véve(bosch) belőve 155barra,adagolósnál
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
502
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?