A program úgy van megírva,hogy amikor padló gázt nyomok akkor több gázolajat kap és ahhoz megy a több levegő (nitró).Most fél gázon megy az autó padlón. Ha tovább nyomom nitró nélkül,akkor füstöl,mint állat a többlet anyagtól. Meg kell tanulni,hol gyorsul nitró nélkül pont jól. :-)
Lényeg,hogy a nitró nem hoz annyit,amit mondanak róla.(80-ról 120-ra 1másodpercet hozott) Ezért lesz most nagyobb turbó és ahhoz gondolom megint másik program.
Forum >> Dízelmánia
'''''02-09-2013 19:54:29 // 24052
Piritu - 1.000.00002-09-2013 17:11:13 // 24051
Válasz a 156 topikban :-)
Bomi02-09-2013 16:53:44 // 24050
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata,hogy a linken látható OBD kábel+szoftverl Alfa 156 1,9 JTD típushoz mennyire haszánálható? Hibakódok , hibás jeladó értékeket ki lehet vele szűrni?
Vagy tudtok ajánlani mást esetleg?
LMM csere előtt állok, használtat is próbálok és jó lenne ha saját magam tudnám figyelni az értékeket menet közben...nem kellene minden alakalommal fizetni a diagnosztikáért.
http://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-Interface-OBDII-OBD2-Diagnostic-Auto-Car-Scanner-Scan-Tool-Cable-v1-5-/190895325559
Köszi!
Van valakinek tapasztalata,hogy a linken látható OBD kábel+szoftverl Alfa 156 1,9 JTD típushoz mennyire haszánálható? Hibakódok , hibás jeladó értékeket ki lehet vele szűrni?
Vagy tudtok ajánlani mást esetleg?
LMM csere előtt állok, használtat is próbálok és jó lenne ha saját magam tudnám figyelni az értékeket menet közben...nem kellene minden alakalommal fizetni a diagnosztikáért.
http://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-Interface-OBDII-OBD2-Diagnostic-Auto-Car-Scanner-Scan-Tool-Cable-v1-5-/190895325559
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2013 16:33:16 // 24049
Pont ez a lényeg. Nem kéne jobban mennie attól mert több az oxigén! Ezeknek minen rezzenése programozva van, ez is. A LMM-ben van a hőmérő. Van egy táblázat, ami meghatározza, hogy a hőmérő mekkora jeléhez mennyivel korrigálja a légmennyiség adatot. Pontosan annyival fog hűvösben jobban menni, amennyire ez a táblázat engedi! Ha feltöltöd egyforma számokkal, semmi különbség nem lesz hidegben és melegben. A program miatt viselkedik úgy ahogy. Ha 10 fok alatt nincs értéke ennek a táblázatnak, nem fogja kihasználni a levegő plusz oxigénjét.
Innentől fizika, ki kell szedni excelbe ezt a táblát és összehasonlítani a levegő sűrűség változásával hőmérséklet függvényében. Aztán igény szerint lehet módosítani. Közelebb írni a valós függéshez, vagy átírni a tengelyeket 10 fok alá...:-)
Innentől fizika, ki kell szedni excelbe ezt a táblát és összehasonlítani a levegő sűrűség változásával hőmérséklet függvényében. Aztán igény szerint lehet módosítani. Közelebb írni a valós függéshez, vagy átírni a tengelyeket 10 fok alá...:-)
gecsa02-09-2013 16:19:20 // 24048
mondjuk azt fejtsd meg, hogy ha hűvösebb van, akkor jobban megy, de csak egy darabig.. én is, meg többen is tapasztaltuk, hogy 10-13C az, ahol a jtd suhan, de miért pont ennyi? elméletileg ha hidegebb van, akár fagypont alatt is, akkor több oxigén jut be, jobban kellene mennie.. meg az örök kérdés, hogy mi az ideális beszívott levegőhőmérséklet a jtd esetén? benzineseknél emlékeim szerint -22c (vagy akörüli, már csak a hoszont tudom biztosra mondani.. :D ).
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2013 16:13:12 // 24047
Ugyan..csirke vagyok még nagyon a témában :-) és ennyire nem mennék én sem bele. Amit Föckös is írt, az a 20 map elég játszani, azzal is komoly dolgokat lehet művelni.
Különben eleinte nekem is elég volt annyi, hogy fel van írva és megy mint az ördög. Aztán elkezdett idegesíteni, hogy persze ki tudom olvasni az agyát, de valójában fogalmam sincs arról, hogy hogy dolgozik az ECU. Egy-egy hibakor itt is mentek a találgatások. Kell e tanítani a LMM-et pl és hasonlók. Ha hűvösebb van miért megy jobban? Megvolt a sok tapasztalat és próbáltuk kitalálni hogy mit csinál a motor.
Mostmár nyitott(abb) könyv, rengeteg lehetőséggel.
Különben eleinte nekem is elég volt annyi, hogy fel van írva és megy mint az ördög. Aztán elkezdett idegesíteni, hogy persze ki tudom olvasni az agyát, de valójában fogalmam sincs arról, hogy hogy dolgozik az ECU. Egy-egy hibakor itt is mentek a találgatások. Kell e tanítani a LMM-et pl és hasonlók. Ha hűvösebb van miért megy jobban? Megvolt a sok tapasztalat és próbáltuk kitalálni hogy mit csinál a motor.
Mostmár nyitott(abb) könyv, rengeteg lehetőséggel.
gecsa02-09-2013 15:13:37 // 24045
van egy elszánt emberünk rá... :D :D :D
most legalább már tudom, hogy miért nem akarok én ebbe belelátni sem.. :)
és mennyire volt tartós az a turbó?
most legalább már tudom, hogy miért nem akarok én ebbe belelátni sem.. :)
és mennyire volt tartós az a turbó?
Föckös02-09-2013 14:48:59 // 24044
un altra volta:
pedig de ;-)
:-)))
egy haver gyári házba maratott bele másik turbót, nem kis meló, de meg lehet csinálni.
ecu meg bírja, simán, csak bele kell látni.
egy átlag light remaphoz edc15nél kell ismerni mondjuk 20 táblát. van még másik 4000 mondjuk... szóval triggerelhető kimenet/bemenet biztosan található
(éés ez utóbbit mióta mondom neked Gyuri barátom)
csak ki keresi majd meg?
pedig de ;-)
:-)))
egy haver gyári házba maratott bele másik turbót, nem kis meló, de meg lehet csinálni.
ecu meg bírja, simán, csak bele kell látni.
egy átlag light remaphoz edc15nél kell ismerni mondjuk 20 táblát. van még másik 4000 mondjuk... szóval triggerelhető kimenet/bemenet biztosan található
(éés ez utóbbit mióta mondom neked Gyuri barátom)
csak ki keresi majd meg?
gecsa02-09-2013 14:30:26 // 24043
a nagyobb turbóhoz sem árt egy új program, így visszaolvasva viszont föckösnek van igaza, mert a kérdés nem arra utalt, hogy plug&play legyen a cucc, hanem arra, hogy átalakítás nélkül beszerelhető legyen.. :)
látom tényleg belevetetted magad az ecu rejtelmeibe.. :)
szvsz igazából a kérdést szoftveresen nem az jelenti, hogy nitróhoz lehet-e írni jó progit, hanem a mindennapi használhatóság érdekében az, hogy a program meg tudja különböztetni a be, és a kikapcsolt állapotot.. szerintem ide a gyári ecu nem biztos, hogy elég lesz...
látom tényleg belevetetted magad az ecu rejtelmeibe.. :)
szvsz igazából a kérdést szoftveresen nem az jelenti, hogy nitróhoz lehet-e írni jó progit, hanem a mindennapi használhatóság érdekében az, hogy a program meg tudja különböztetni a be, és a kikapcsolt állapotot.. szerintem ide a gyári ecu nem biztos, hogy elég lesz...
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2013 14:10:40 // 24042
Persze, mert valószínű komolyabb belenyúlás kellene.
A nitró semmi több, mint plusz oxigén a motorban. Ha nincs hozzá megfelelő plusz üzemanyag, akkor semmit nem hoz.
Gondolom alapból úgy próbálják megírni neked, hogy nitró nélkül se füstöljön (nagyon). Vagyis írnak egy sima remapot, te meg tolod be a nitrót és várod a nagy megindulást. Szólj ha nem így van, de ezt érzem, hogy még eddig senki nem írt olyan programot ami figyelembe veszi hogy be van kapcsolva vagy ki van kapcsolva a nitró. Úgy pedig semmi értelme!
Pl. Keresni kell egy olyan táblát a programban, ami eltérő limitereket határoz meg pl légnyomás, olajhőmérséklet vagy bármi más függvényében. Valami extrém értékhez tartozó limiterekre gondolok, ami lényegében nem fordul elő soha. És oda beírni a nitrós limitereket, majd a megfelelő szenzort "becsapni" amikor megnyomod a gombot. Mindehhez kéne méregetni, hogy mennyi az a plusz levegő amit ad a nitró, és ahhoz megírni az egészet. Ehhez kívül belül ismerni kéne az edc16-ot hogy egyáltalán meg lehet e normálisan csinálni úgy, hogy az autód nitróval és anélkül is normálisan működjön. Amíg nem akad egy ilyen szinten belenyúló szaki, addig a nitró nem fogja meghozni amit vársz attól tartok. A nagyobb turbo hamarabb eredményre vezet szerintem is..
A nitró semmi több, mint plusz oxigén a motorban. Ha nincs hozzá megfelelő plusz üzemanyag, akkor semmit nem hoz.
Gondolom alapból úgy próbálják megírni neked, hogy nitró nélkül se füstöljön (nagyon). Vagyis írnak egy sima remapot, te meg tolod be a nitrót és várod a nagy megindulást. Szólj ha nem így van, de ezt érzem, hogy még eddig senki nem írt olyan programot ami figyelembe veszi hogy be van kapcsolva vagy ki van kapcsolva a nitró. Úgy pedig semmi értelme!
Pl. Keresni kell egy olyan táblát a programban, ami eltérő limitereket határoz meg pl légnyomás, olajhőmérséklet vagy bármi más függvényében. Valami extrém értékhez tartozó limiterekre gondolok, ami lényegében nem fordul elő soha. És oda beírni a nitrós limitereket, majd a megfelelő szenzort "becsapni" amikor megnyomod a gombot. Mindehhez kéne méregetni, hogy mennyi az a plusz levegő amit ad a nitró, és ahhoz megírni az egészet. Ehhez kívül belül ismerni kéne az edc16-ot hogy egyáltalán meg lehet e normálisan csinálni úgy, hogy az autód nitróval és anélkül is normálisan működjön. Amíg nem akad egy ilyen szinten belenyúló szaki, addig a nitró nem fogja meghozni amit vársz attól tartok. A nagyobb turbo hamarabb eredményre vezet szerintem is..
gecsa01-09-2013 08:13:21 // 24040
szerintem olyan nem lesz.. :)
'''''01-09-2013 07:49:36 // 24039
Be van kötve és működik is de keveset hoz.Most épp nagyobb turbón gondolkodom.Olyat kéne találni ami átalakítás nélkül berakható.
gecsa31-08-2013 21:37:46 // 24038
Inkább kösd be már azt a nitrot... :-)
'''''31-08-2013 10:23:43 // 24037
A 159-nél nem kell forrasztani semmit.Az igaz,hogy vannak egyszerűbben írható autótípusok.
mizooo31-08-2013 08:04:18 // 24036
Igen Manky-val beszéltem én is, de ő nem nagyon foglalkozik sajnos EDC16-al mert sokat kell szerelni meg forrasztani. :(
'''''30-08-2013 19:18:24 // 24035
Nekem is sz@r amit írt.Nagyobb a híre mint amit ér a munkája!Nagyon gáz,hogy az utcán írja a progit.Ekkora mellénnyel kib@szhatná a kacatokat a garázsából,hogy legalább oda be lehessen állni,ha esik!Én itt írattam meg.Más okból törölték háromszor a programomat de Ő ingyen visszaírta mindig! Korrekt és megbízható srác,alfás,és járja az országot is ha kell.Másik kolléga akiről jót hallottam az Manky bár én még nem találkoztam vele de elemezhetné nekem is egyszer a mostani gyenge progim.
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2013 15:30:28 // 24034
Jogos, persze. Rengeteg pénz azért a munkáért, ami a Föckös esetében rossz munka, az én esetemben valószínű egy egyszerű letöltés valahonnan. Egyik sem korrekt.
Föckös30-08-2013 09:26:46 // 24033
tény, hogy ért hozzá, meg az is tény, hogy komoly pénzért nem hozzáértő munkát adott ki a kezéből...
A honlapon az van, hogy chiptuning garanciával, megkérdezem majd, hogy a világba felírt nyomaték limiter és az az miatt megcsúszó kuplung mennyire tartozik majd bele a garanciába...
A honlapon az van, hogy chiptuning garanciával, megkérdezem majd, hogy a világba felírt nyomaték limiter és az az miatt megcsúszó kuplung mennyire tartozik majd bele a garanciába...
Grando29-08-2013 20:15:28 // 24032
Sic transit gloria mundi. :D
Fairlane29-08-2013 18:34:50 // 24031
Értem.
De akkor is, annyiért nem ezt várja az ember...
De akkor is, annyiért nem ezt várja az ember...
WarbiRunner (Gyuri)29-08-2013 17:07:51 // 24030
Csak azóta többen elkezdtük tanulgatni, hogy mi hogyan történik az ECU-ban, mi is a remap. Én továbbra is elégedett vagyok a Kollár féle programmal, annyit viszont hozzá tennék, hogy ezt valószínűleg nem ő írta, ezt valahonnan töltötte, vagy a "kinti partnre" küldte neki. Erre ráerősít, hogy a Jorjie gépe kísértetiesen ugyanúgy viselkedik mint az enyém, valószínűleg ugyanaz a progi fut azon is :-)
Le kell szögezni, Kollár ért a dolgokhoz nagyon is, de főleg VW-kbe mélyed bele igazán. Az Alfák progiját megírja "rutinból" pikk pakk, aztán közben benéz pár dolgot. Tény, hogy a Föckös programjában kezdőként is megtaláltunk pár hibát...többek közt ugye a léghőmérséklet turbonyomás korrekciót, amit fordítva "írt fel" mint kellett volna.
Le kell szögezni, Kollár ért a dolgokhoz nagyon is, de főleg VW-kbe mélyed bele igazán. Az Alfák progiját megírja "rutinból" pikk pakk, aztán közben benéz pár dolgot. Tény, hogy a Föckös programjában kezdőként is megtaláltunk pár hibát...többek közt ugye a léghőmérséklet turbonyomás korrekciót, amit fordítva "írt fel" mint kellett volna.
Bomi29-08-2013 16:14:11 // 24029
Ok az már tuti hogy Bosch lesz a LMM kérdés hogy új vagy használt.
Hétvégén próbálok egy haszáltat ha attól nincs javulás akkor új.
Csere után kell a légtömegmérőt a vezérlő computer-hez hozzáállítani vagy elég simán a csere?
Hétvégén próbálok egy haszáltat ha attól nincs javulás akkor új.
Csere után kell a légtömegmérőt a vezérlő computer-hez hozzáállítani vagy elég simán a csere?
Föckös27-08-2013 20:57:28 // 24028
pl Manky cartárs itt az Amórén, töredékéért ír jobbat. Nem kevés önzetlen segítséget kaptam tőle, nem kevés Kollár Szabolcs által félreírt dologra mutatott rá.
Föckös27-08-2013 20:54:41 // 24027
Hát NEM, nagyot tévedtem,amikor ebben a hitben voltam.
Picit beletanultam a 8-10 szelepesek vezérlőjébe, hát a pofám leszakadna, ha ilyen munkát adnék ki a kezemből...
Gyakorlatilag nem azt átírtam, hanem újat kezdtem az eredetiből.
Nem akarom nagyon ócsárolni, mert végülis ment az autóm, mint az állat, de annál sokkal jobbat lehet írni ezekre.
De inkább idézek, ezek nem a saját szavaim, egy chiptuningos közösségben véleményezték a fájlt:
"no good at all, should be deleted and start from scratch,
torqe limiter is LOOOL
duration raised 10% on half of map, turbo 5% .. tipcal bull shit tuning "
Picit beletanultam a 8-10 szelepesek vezérlőjébe, hát a pofám leszakadna, ha ilyen munkát adnék ki a kezemből...
Gyakorlatilag nem azt átírtam, hanem újat kezdtem az eredetiből.
Nem akarom nagyon ócsárolni, mert végülis ment az autóm, mint az állat, de annál sokkal jobbat lehet írni ezekre.
De inkább idézek, ezek nem a saját szavaim, egy chiptuningos közösségben véleményezték a fájlt:
"no good at all, should be deleted and start from scratch,
torqe limiter is LOOOL
duration raised 10% on half of map, turbo 5% .. tipcal bull shit tuning "
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2013 20:52:00 // 24026
csak bosch..a többi szart sem ér :(
GTPeti27-08-2013 20:46:12 // 24025
"Ennél sokkal többen,jobb programot írnak,olcsóbban." Neveket, címeket, légyszi. Thx!
Fairlane27-08-2013 20:21:14 // 24024
Az lesz a vége, hogy nem csipeltetek senkinél... :)
Minden jó véleményre hallani két rosszat, bárkiről is legyen szó... :S
Minden jó véleményre hallani két rosszat, bárkiről is legyen szó... :S
'''''27-08-2013 20:13:17 // 24023
Nekem sokkal rosszabb progit írt,mint ami volt rajta.Most gyengébb és lassabb a gázreakció is.Ennél sokkal többen,jobb programot írnak,olcsóbban.
Fairlane27-08-2013 20:09:07 // 24022
Most akkor mégsem végez olyan kiemelkedő munkát a Kollár?
Nemrég még őt zengték körül itt többen is :S
Nemrég még őt zengték körül itt többen is :S
Bomi27-08-2013 19:58:43 // 24021
Köszi, ez mindenképpen nagyon hasznos infó volt!
Most már többen mondták ,hogy csak Bosch-t szabad venni, megfogadom a tanácsokat :)
Majd megosztom a tapasztalatokat blogban !
Most már többen mondták ,hogy csak Bosch-t szabad venni, megfogadom a tanácsokat :)
Majd megosztom a tapasztalatokat blogban !
forrasr27-08-2013 18:21:32 // 24020
Hallottam már olyan legendát, hogy meat&dorai dobozban bosch volt, én is próbálkoztam vele emiatt, de hibát dobott a hozzá való meat&doriaval-és nem is ment jól, kipróbáltam egy barátom 150lovas változatu 2,4es boschal, azzal ment jól de nagy fordulaton hibát dobott, akkot becseréltem boschra a meat&doriát és láss csodát panaszmentes lett
Bomi27-08-2013 17:21:17 // 24019
Meat &Doria? ...vagy csak BOSCH?
Tapasztalatok?
Köszi:)
Tapasztalatok?
Köszi:)
Föckös27-08-2013 17:11:48 // 24018
csak gagyit ne vegyél
Bomi27-08-2013 16:58:59 // 24017
Akkor nincs mese LMM csere!
Csak újat érdemes gonodolom ...estleg valakinek otthon elfekvőben? :)
Csak újat érdemes gonodolom ...estleg valakinek otthon elfekvőben? :)
Föckös27-08-2013 15:58:54 // 24016
800 fölé is, 450 az kb alapjárati mennyiség lehet...
DieselManiaco(NagyVad)27-08-2013 14:54:17 // 24015
hát azért nem biztos hogy tök fölösleges:D az első egy kicsit kilóg a sorból,a negyedik tűrhető,ha LMM csere után is megmarad a rángatás akkor lehet hogy ez a ludas.
Bomi27-08-2013 14:45:47 // 24014
Nem tudom ez mennyi idő alatt jött össze, majd délutám megyek a kocsiért megkérdezem.... Légtömegmérő viszont rossz : "Légtömeg mérő 320-450 között mozog. Terhelésnél fel kellene mennie 800-ra, de jó ha 470 elmozdul." azt mondták cseréjem ki és újramérünk...
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2013 14:41:46 // 24013
Nekem Józsibá' előre megmondta hogy tök fölösleges résolajat mérnem, de azért ideadta a mérő készletét. Ezt mennyi idő alatt mérték, hogy 60ml gyűlt?
WarbiRunner (Gyuri)27-08-2013 14:40:02 // 24012
Másodpercekre volt az már csak...de ez a sztori még megvan. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2013 14:27:57 // 24011
ebből semmi kicsi az eltérés ahogy látom.....
Bomi27-08-2013 14:04:06 // 24010
Sziasztok,
Korábban írtam már arról ,hogy az alapjáratom nem az igazi....kicsit rángatva jár a motor. (1,9 JTD , Alfa 156)
Csináltattam eg yrésolajtesztet látjátok a képen az eredményt.
Szakértők válaszát várom vagy akik már tapasztaltak ilyet...ebből mi derült ki? Ahol több a gázolajmennyiség ott van gond az injektorral?
Köszi előre is a választ!
Korábban írtam már arról ,hogy az alapjáratom nem az igazi....kicsit rángatva jár a motor. (1,9 JTD , Alfa 156)
Csináltattam eg yrésolajtesztet látjátok a képen az eredményt.
Szakértők válaszát várom vagy akik már tapasztaltak ilyet...ebből mi derült ki? Ahol több a gázolajmennyiség ott van gond az injektorral?
Köszi előre is a választ!
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-08-2013 19:54:23 // 24009
Annó kérdeztem azt mondta tud gyárit is hozni, de ha tényleg itt mindenkinek ilyen tapasztalata van a cserével akkor tuti nem fogok 200e ft rá költeni, inkább kukázok bele valami használható bontottat :)
mizooo26-08-2013 19:49:05 // 24008
Erhardot meg kellene kérdezni létezik e ilyen szett....
Föckös26-08-2013 19:31:05 // 24007
áhh, kb mindennél...
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-08-2013 19:29:56 // 24006
Azt hittem csak a futóműnél van ilyen mumus :) Elég hervasztó dolog ez.
Föckös26-08-2013 19:27:14 // 24005
nem csak jtd, általában az első szerelt gyári alkatrésznek kevés megfelelője van...
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-08-2013 19:24:49 // 24004
Ezek szerint ha egy jtd kuplungos lesz hiába kap új alkatrészt már nem lesz olyan mint volt?
GTPeti26-08-2013 19:12:46 // 24003
(Visszacsap=érezhető rántás a kasztnin.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
428
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?