Forum >> Dízelmánia
Mr. Z12-09-2013 20:27:45 // 24102
1,9TD ( nem JTD ) egészséges nem koromtenger tuningban van valakinek tapasztalata javaslata ötlete? Tud valaki valami szakit ajánlani?
DieselManiaco(NagyVad)12-09-2013 20:25:58 // 24101
edc-s adagoló,kb sosem lesz jó,ezt istenítik a fauvéknél tdi-néven,a legegyszerűbb átalakítani mechanikusra. mi is ezzel szívunk torpan az 3800-nál is,meg a gázreakcióval vannak problémák,a hdk helyét nem találjuk nem találta adagolós sem padon..
Sporter12-09-2013 20:17:23 // 24100
Félig off a téma, de leírom hátha mégis találkozott ilyennel vki közületek:
Van haveromnak egy VM motoros 2,5 TD Jeep-je. Néha azt csinálja, h gyorsítás közben megtorpan 1800-nál és nem hajlandó tovább forogni, de esetek többségében meg teljesen jól működik. Van itt valakinek ilyen motorral szerelt alfája?
Pls help!
Van haveromnak egy VM motoros 2,5 TD Jeep-je. Néha azt csinálja, h gyorsítás közben megtorpan 1800-nál és nem hajlandó tovább forogni, de esetek többségében meg teljesen jól működik. Van itt valakinek ilyen motorral szerelt alfája?
Pls help!
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2013 15:40:55 // 24099
A tied 110 lovas VGT-s. Az enyém fix csigás waste gate-es. Ekkora a különbség. Neked könnyebb dolgod van ebből a szempontból, kisebb bűvészet plusz levegőt adni neki.
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2013 15:38:44 // 24098
Baromira nagy a kavarodás ezzel a mg és mm3 dologgal, de most leesett a tantusz, megvan minden plusz paripa számszerűen is. Merthogy a mappackban épp csak a nyomaték limiter nem volt áttéve mg-ra..:-) Így viszont 54mm3 -ről, vagyis 45mg-ról lett felírva 58mg-ra az autóm és így már minden stimmel, végre kerek a dolog. Jó hogy beírtad a lenti hsz-t, mert végre nekiálltam végiggondolni. Ha ebből számolok, ki is jön a 135 ló. Cél a 146 lóerő csak a stílus kedvéért :-)
mreni12-09-2013 15:24:16 // 24097
erdekes,nekem pl 1.5 a max nyomasom es 1200mg folotti a levegom. 1360bar kb a befecs nyomasom,lesz egy kis idom megprobalom megbuvolni a gallettot es raallok a temara en is picit.
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2013 14:56:53 // 24096
Jaaa...ecsém hogy neked köbmiliben 75 meg 85! Akkor ne sírjon a szám a 61mg-al, azzal már közel vagyok a Te 75mm3 progidhoz :-)
WarbiRunner (Gyuri)12-09-2013 14:54:02 // 24095
85,75...szép számok, nálam küzdelem lesz normálisan 60 fölé írni is. :-) Épp most szórakoztam kicsit azzal, hogy visszafelé megnézzem FES mérésekből, hogy mit csinál padlógázon. A gyári smoke map engedné ugyan 59mg-ig, ám a turbo map miatt sosincs annyi levegő (1050mg). Ez külön érdekes, hogy az 1.10-1.15Bar max(?) turbonyomáshoz mennyire változó légtömeg tartozik. 907-950-ig sok variációt találtam. Lényegében ez tükrözheti a volumetrikus hatásfokot... Márpedig ha most 950-nél odatolja az 58mg-t, akkor ott az AFR az 1:16.4. És nem füstöl. A sztöchiometrikus 1:14.7 arányhoz képest kb 11% légfelesleggel!
Ha a gyári LMM kalibrációkat (hőm függést is) visszaállítod, szerintem te is simán bepróbálkozhatsz 16.5-ös valós AFR-el. Úgy értem hogy "valós", hogy nézd meg, hogy mekkora nyomáshoz milyen fordulaton, ténylegesen hány mg levegőt szív be.
Aztán rájöttem, hogy az is egy jó duma, hogy nincs felírva a turbonyomás. A turbo limiter 45mg-tól 1.17Bart enged. Csak a turbo map-on ez le van véve max 1.04-ig, gyárilag nincs olyan üzemállapot ahol 1.04 fölött töltene, hiába 1.17 a biztonsági limit. Vagyis a turbo mapom igenis fel van írva, 2200-nál simán rajta van az 1.15Bar FES szerint. Szóval hogy hogy lesz ebből 60 fölötti, még kérdéses..A legnagyobb gyári nyomás érték a limiterben 1.22Bar, eddig még fel merem írni, így szerintem meglesz az 1000mg levegő, amihez 61mg tüzelő még befér. És kb ott a vége gyári turboval.
Én néha csodálkozom a 75-85 értékeken. Nekem a gyári 54-ről lett 58-ra írva, megabrutális a különbség.Ezt 61-ig ha felírom, hát nem tudom...több mint elég kell hogy legyen. :-)
Ha a gyári LMM kalibrációkat (hőm függést is) visszaállítod, szerintem te is simán bepróbálkozhatsz 16.5-ös valós AFR-el. Úgy értem hogy "valós", hogy nézd meg, hogy mekkora nyomáshoz milyen fordulaton, ténylegesen hány mg levegőt szív be.
Aztán rájöttem, hogy az is egy jó duma, hogy nincs felírva a turbonyomás. A turbo limiter 45mg-tól 1.17Bart enged. Csak a turbo map-on ez le van véve max 1.04-ig, gyárilag nincs olyan üzemállapot ahol 1.04 fölött töltene, hiába 1.17 a biztonsági limit. Vagyis a turbo mapom igenis fel van írva, 2200-nál simán rajta van az 1.15Bar FES szerint. Szóval hogy hogy lesz ebből 60 fölötti, még kérdéses..A legnagyobb gyári nyomás érték a limiterben 1.22Bar, eddig még fel merem írni, így szerintem meglesz az 1000mg levegő, amihez 61mg tüzelő még befér. És kb ott a vége gyári turboval.
Én néha csodálkozom a 75-85 értékeken. Nekem a gyári 54-ről lett 58-ra írva, megabrutális a különbség.Ezt 61-ig ha felírom, hát nem tudom...több mint elég kell hogy legyen. :-)
Föckös11-09-2013 20:27:57 // 24094
szinte biztos, de megírtam 75re is, és az nem kormol:-)
Föckös11-09-2013 20:26:05 // 24093
85mm3/fordulat/henger befecskendezett mennyiség
(ez qvasok, az én 2256osom nem fog elég levegőt adni, szóval talán egyszer csere gtb-re)
én írtam át, egyébként éppen levelezésben vagyunk arról, hogy hogyan fog kompenzálni a rosszul megírt nyomaték limiter okozta kupluncsere miatt
valahogy pár napja nem válaszol...
(ez qvasok, az én 2256osom nem fog elég levegőt adni, szóval talán egyszer csere gtb-re)
én írtam át, egyébként éppen levelezésben vagyunk arról, hogy hogyan fog kompenzálni a rosszul megírt nyomaték limiter okozta kupluncsere miatt
valahogy pár napja nem válaszol...
mreni11-09-2013 20:20:17 // 24092
valószínű,de próba cseresznye
'''''11-09-2013 20:19:05 // 24091
Mi a fene az a 85.... progi?Egyébként a Kollár féle sz@rt ki írta át?
Föckös11-09-2013 20:15:09 // 24090
holnap leszedik a gipszem, és jövő héten rakom is fel a 85mm3re írt progit
(sanszos, h sok lesz)
(sanszos, h sok lesz)
Föckös11-09-2013 20:14:06 // 24089
mondtam én, h küldd el a fájlod ;-)
mreni11-09-2013 20:13:15 // 24088
na ja az a másik,hogy nincs füstje,mondjuk ez eddig is így volt nálam,jó progi kéne már rá
Föckös11-09-2013 20:11:30 // 24087
sokat hoz, nekem kisebb került be ennél és az is nagggyon sokat számít.
még a kollár féle progi van fenn, némi javításokkal, de már így is elég nagyot megy, és nulla füst.
66nál nagyot számít, de az 59nek gyárilag nagyobb a coolere, mint a 66nak.
még a kollár féle progi van fenn, némi javításokkal, de már így is elég nagyot megy, és nulla füst.
66nál nagyot számít, de az 59nek gyárilag nagyobb a coolere, mint a 66nak.
'''''11-09-2013 20:10:59 // 24086
Sajna itt felénk nincs normális szaki hozzá.Mondjuk,még nem tudom,hová férne el a 159 orrában.
mreni11-09-2013 19:58:38 // 24085
összegben nem egy egetrengető dolog amúgy,főleg hasonló coolerrel
mreni11-09-2013 19:57:56 // 24084
nem méregettem még,inkább nyáron lesz nagy előnye,melegben.
nekem sincs egr és kat sem.
ha lesz egy kis időm és lehajtják normálisan a csöveket hozzá akkor mérek párat.
eddig 8.8 körül futotta a 100at 5-6 próbára már csak 9.1-9.3
nekem sincs egr és kat sem.
ha lesz egy kis időm és lehajtják normálisan a csöveket hozzá akkor mérek párat.
eddig 8.8 körül futotta a 100at 5-6 próbára már csak 9.1-9.3
'''''11-09-2013 19:53:10 // 24083
Mennyit hozott?Gondolkodom én is nagyon de nem tudom hoz-e annyit amennyit beleölnék?Egr-em már nincs,így eleve hidegebb levegőt kap a motor,mint gyárilag de semmi különbséget nem éreztem a kiírás és ledugózás után.
mreni11-09-2013 19:27:25 // 24082
jó kérdés fel kell próbálni,szerintem elfér.
nekem is ott van mögötte a szervóolaj hűtő amögött a klímáé és a vízhűtő.
nekem is ott van mögötte a szervóolaj hűtő amögött a klímáé és a vízhűtő.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-09-2013 19:24:13 // 24081
És egy ilyen hűtő el férne a 156on? Mert ott van a klímahűtő is csak azért kérdem :)
mreni11-09-2013 19:20:03 // 24080
mreni11-09-2013 19:18:27 // 24079
volt de ott a csövezéssel volt gond,közel nem éreztem ezt a különbséget mint ennél
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-09-2013 19:17:38 // 24078
Neked volt az 156-ban is nem? Ott nem hozott érezhető változást?
mreni11-09-2013 19:15:28 // 24077
Bekerült ma a Marea-ba a "nagy" cooler,nem volt túl meleg,de pár kör után nagyon is érezhető a hatása :)) csak ajánlani tudom,45-46 ba nem is nagy kaland berakni
forrasr05-09-2013 20:59:14 // 24076
jellemzően olajszivattyú lánc csörgés lehetséges, amennyiben a többit segédhajtásban résztvevő illetve vezérlés alkatrészei kizárhatók. Ha a sportmotorokéhoz hasonló lánchangra gondolsz az az olajszivattyút meghajtó lánchajtás lesz nagy valószínűséggel
gecsa05-09-2013 17:56:01 // 24075
konkrétan bármi, ami a jobb elejében van... :D
B.László05-09-2013 17:32:48 // 24074
Sziasztok segítséget kérnek 2.4 jtd 136 le s a jobb oldalon csörgést hallok mikor kicsit már melegebb a motor reggeli inditasnál semmit nem hallok mi lehet az?
SanyiJTD05-09-2013 16:40:42 // 24073
Gondolom nálam olvastad, de mi meg amoréról nyúltuk :D:D:D
gecsa05-09-2013 16:05:25 // 24072
féjszbúkon olvastam:
JTD" Jól Tud Döngetni
JTD" Jól Tud Döngetni
gecsa05-09-2013 11:22:36 // 24071
natessék! :D:D
mondjuk annál a teljesítménynél már az 1.9ből is kihullik.. :)
mondjuk annál a teljesítménynél már az 1.9ből is kihullik.. :)
WarbiRunner (Gyuri)04-09-2013 17:51:22 // 24070
Nem hát, mert kihullik alóla a váltó :-D
gecsa04-09-2013 15:59:51 // 24069
a 110 ló után egy darabig elég lesz az is, amit az tud gyárilag.. :)
szuhi16404-09-2013 15:25:08 // 24067
Igazad van, lehetséges, hogy szóba jön az is!:)
gecsa04-09-2013 15:21:07 // 24066
a 2.4 nem is játszik? a 20v-t már nem kell nagyon tuningolni.. :)
szuhi16404-09-2013 15:20:01 // 24065
Még nemtudom!:) Q4 1,9jtd vagy újabb 156 1,9jtd 16v!
szuhi16404-09-2013 15:17:59 // 24064
V6 sokat eszik... Meg én dízel párti vagyok!
gecsa04-09-2013 15:17:55 // 24063
mi lesz az utód? lehet tudni? :)
szuhi16404-09-2013 15:16:37 // 24062
Marad, gyári, mert eladó lett!
Ferke04-09-2013 10:15:42 // 24059
Pl hogy hagyd úgy, nem kell azt macerálni..vagy vegyél egy 16v-t.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2013 22:07:53 // 24058
Lásd lentebb, pont erről van szó... chiptuning
'''''02-09-2013 21:45:05 // 24057
Kollár írta de nem én vagyok ilyen igénnyel az első.
szuhi16402-09-2013 21:42:27 // 24056
Sziasztok! 156 1,9JTD 110le 2001eshez milyen jó tuningtanácsaitok vannak?:)
GTPeti02-09-2013 21:17:26 // 24055
SZVSZ ez a programm nem optimális nitróhoz. Akkor sem, ha ahhoz lett írva. Nem tudom, csak tippelek, hogy az illető először találkozott ilyen igényekkel.
'''''02-09-2013 21:15:47 // 24054
A chippelt 80-120km-hez képest hozott 1mp-t. Jó lenn,ha kijönne egy erősebb utód de sajna semmi nincs a láthatáron az alfáknál.Már nézegetek pár offos 300le feletti verdát de még nincs szívem átpártolni így kb 15 év alfázás után.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2013 21:10:02 // 24053
Mondjuk nem egy korrekt megoldás...mihez képest 1 másodperc amúgy? A gyári programhoz, vagy már erősebb a programod?
Lehet elégedettebb volnál egy jól megírt programmal mindenféle turbo átalakítás nélkül. 50-60Nm-t biztosan lehet rajta húzni, a váltónak meg kb ott a határ. Ha jól tudom 420Nm a méretezési max. Tudom vannak akik 500Nm fölé is mentek, persze már egytömegű lendkerékkel... Ők tudják..A váltó miatt szűkös a mozgástér, nem biztos hogy érdemes nagyobb turboval foglalkozni emiatt, én legalábbis 450 fölé nem biztos hogy mennék, az már gyanús hogy a tartósság rovására megy. De végülis bátraké a szerencse :-)
Lehet elégedettebb volnál egy jól megírt programmal mindenféle turbo átalakítás nélkül. 50-60Nm-t biztosan lehet rajta húzni, a váltónak meg kb ott a határ. Ha jól tudom 420Nm a méretezési max. Tudom vannak akik 500Nm fölé is mentek, persze már egytömegű lendkerékkel... Ők tudják..A váltó miatt szűkös a mozgástér, nem biztos hogy érdemes nagyobb turboval foglalkozni emiatt, én legalábbis 450 fölé nem biztos hogy mennék, az már gyanús hogy a tartósság rovására megy. De végülis bátraké a szerencse :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
441
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?