Forum >> Dízelmánia

redbull9016-12-2014 21:20:37 // 27802
Ezt az autót ismeri valaki?

Alfa romeo 156sw 2.4jtd TI 280LE
'''''16-12-2014 19:25:43 // 27801
Ma beszéltem Manky haverjával akinek még az én progimon is kell pár finomítást csinálnia.Szekszárdi srácok építenek versenyre egy alfát.1.9-es dízel motorral építik és ő fogja programozni.A motor már eddig is tudott 300lovat tartósan,valamiben már tesztelték.Persze minden egyedi alkatrészekkel és pályára készül.Kíváncsi leszek,mi lesz belőle.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2014 15:59:43 // 27800
Igen. Ahogy olvasgattam, a nagyon felhúzott jtd-knél előfordul, főleg ha 1-esben, 2-esben nincs nyomaték limit írva és a "pilóta" agyalja is rendesen.
.......................16-12-2014 15:45:10 // 27799
Ugyanúgy széttörik az alu váltóház mint a gta bn?
Föckös16-12-2014 15:08:37 // 27798
16V kell bele, a a saját váltójával, meg egy nagy csiga:-)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2014 14:16:54 // 27797
Ha nem irtóznék a motorcsere gondolatától is, én is ezt tartanám logikusnak :-) De én annyit szívtam anno a motorcsere miatt, hogy mégegyszer kizárt...szívtam minden műszakin, ha a rendőr megállított, és még utoljára eladáskor is. Ami így 2 évre húzódott. Merthogy üzembentartóira ment csak. Aztán mikor a srác visszacserélte a motort, akkor tudtuk végül leírni a nevemről.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2014 14:12:40 // 27796
Ugyanaz a húzókuplungos V6/GTA származék váltó, mint az erősebb jtd-kben (mint akár a 2.4 10v). Egyébként ezeknek mindnek a diffi az érzékeny pontjuk, Q2 vagy Quaiffe kell bele, az bírja :-)
1.5-szeres nyomaték meg főleg nem cél, már 350Nm körül is elég jól szalad, csak legyen elég levegő fordulaton. Alul lehet bármekkora nyomaték hegy, a max teljesítményt nem az fogja meghatározni. Én jobban is pártolom a kevésbé hátbaverős, szép fokozatosan megérkező nyomatékot, ami aztán minél nagyobb fordulat tartományon át kitart.
Föckös16-12-2014 12:34:53 // 27795
Azért Vladek is erősen húzta ezt a gépezetet, végül mégis egy 2,4es mocit tett a 145be...
.......................16-12-2014 12:07:55 // 27794
a kuplungot még ki lehet cserélni erősebbre,de kétlem,hogy egy 105 lovas diesel áltó ami kb. 300Nm erre van tervezve tartósan kibír 1,5 szer annyi nyomatékot

Vagy szeretsz váltót csapágyazni
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2014 11:56:18 // 27793
Ezzel a megoldással nekem csak a papírozás nyűg volt a bajom. Van ember aki ezt legálisan megcsinálja?

Egy próbát lehet megérne nálad is a 105 lovast felhúzni. Ha végre megjönne a turbócsőhöz való szilikon könyök, meg túl lennék a karácsonyi melón, akkor azt is meg tudnám mondani, hogy kb hány paripa lehet a mostani verzió nálam. A program elméletileg 146 lóra van megírva, csak hogy stílusos legyen, de még nem logoltam vissza, hogy tényleg bemegy e az előirányzat a motorba :-) Én még fent hiányolok némi erőt, de ez lehet a lyukas csőtől is.

Persze a 115 pacist feljebb lehet sokkal tornászni, ellenben azért macera az mindig van egy motorcsere körül.

A 105 lovast turbó cserével 160 ló fölé elvileg be lehet tornászni, injektor, MAP szenzor, cooler és talán nagynyomású cserével meg még sokkal feljebb.
mreni16-12-2014 09:02:05 // 27792
Sosem volt jo választás a 10w-40... Nem szereti,nem valo bele
Wickey16-12-2014 01:16:44 // 27791
Én most márpedig nagyon szeretnék egy komplett vgt-s motort a 145-be. Eladtam a 156-ot, az ember első lendülettel eltolta DCS-hez, és olyan szoftvert írtak rá, hogy csak pislogok, na most azóta olyatakarok énis a 145-be. :D

Szóval ha valaki tud komplett motort kábelköteggel ecu-val turbóval toronyórával lánccal fillérekért, az szóljon. :D
DobosHunor15-12-2014 21:57:22 // 27790
Sziasztok! Olajcsere elott állok és azon gondolkodom, hogy 5w40-et érdemes-e bele tenni a kocsiba vagy maradjak a 10w40-nél? (2,4 jtd, 136 lovas kicsit piszkálva, 165.000 valós km) köszi :)
Hardy13-12-2014 18:39:04 // 27789
Van valakinek állófűtés 156-ba vagy esetleg 147-be? Érdekelne hova van beszerelve és a vízcsövek hova mennek pontosan.
Wasco13-12-2014 15:46:54 // 27788
Persze, többször volt már itt téma keress vissza rá...Útóljára a 159-es topicon volt vita, kell-e, érdemes-e, használ-e a 2T amit a kétütemű motorok benzinéhez öntenek alapban. Konkrét fajtát is ajánlanak JTD-hez....Gyakorlatilag a német taxisok többsége használja (azt mondják), főleg bizonyos típusú diesel motorokhoz.
Piritu - 1.000.00013-12-2014 15:44:09 // 27787
Kb 3 éve folyamatosan téma itt az Amorén :-))
Zozo8513-12-2014 15:15:27 // 27786
Sziasztok

Na mit hallottam...
Egy teli tank dizelhez öntsük 2 dl olajat????? jobb kénes miatt??
Hallott erről valaki?
LacUS11-12-2014 21:41:59 // 27785
Érzem is hogy nem úgy húz :D :D :D
Föckös11-12-2014 21:28:15 // 27784
1,5 még belefér,
korrekció nem csak injektor hiba lehet, de 5ös korrekció meg olyan kopogós járás, mint amit írtam, az már nem kérdéses, injektor hiba.
1,5 miatt ne aggódj sztem.

talán az lehet a legnagyobb baj, hogy az 5ös hengernél nincs korrekciód :-)
LacUS11-12-2014 19:50:50 // 27783
No, hát a csatlakozó volt korrodálva, kis kontakt spray és tessék működik ahogy eddig.

Más. Föci injektor hibára utaló jelként a nagy korrekciót írtad.Most megnéztem és 1 és 3 injektorok 1,5 körülire felmennek addig a 2-4 csak 0,4-0,6 körül korrigál. Normális ez vagy ez már vetíthet előre hibát?
Föckös11-12-2014 07:04:39 // 27782
hát nem hinném az injektor haldoklását. volt a múltkor egy mjet doblo a közelemben, csak soksok húzásra indult be, és -5 és +5 mm3 korrekciói voltak, durván egyes szívódízel golf hanggal. nem írt ilyen hibát, pedig ott biztosan haldokló injektorokról volt szó.
LacUS10-12-2014 18:55:03 // 27781
Találkoztatok már olyannal,hogy 3 injektor hiba, ami szerint nem tudj kapcsolatot teremteni az ecu vele. A tünet finom rángatás, de utána megy tovább. A kontakt hiba a csatinál amire én tippelek, vagy esetleg maga injektor haldoklása okozhatja?
Föckös10-12-2014 09:21:16 // 27780
Sajna az van, hogy totál mások a csatik, és minden teljesen más lábakra kerül.
Sok kutakodás után sem találtunk olyan edc15c5 pinout rajzot, ahol minden láb meg van jelölve. Más márkáknál sem találtam olyan edc15c5ös vezérlős autót, ami vgt turbóval lenne szerelve.
A táblák viszont megvannak a tartalomban, ha nem csal a szemem/szemünk.
GTPeti09-12-2014 21:02:55 // 27779
Gondolom az EDC15C5 csatija ugyanaz, mint a C7-nek. Össze kéne hasonlítani a két motor-ECU kapcsrajzát. Abból kiderűlne, hogy a többi dolog ugyanott van-e (pl. a szenzorok, injektorok). Ha igen, akkor jók az esélyek.
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2014 20:58:17 // 27778
Ezt senki nem tudja pontosan. A manual nem ír erről, azt se tudom melyik pin-t kellene nézni. Persze az igazán jó hír az lenne, ha a program kezelné a kimenetet csak rá kéne kötni az aktuátort.
GTPeti09-12-2014 20:48:53 // 27777
A "nem vezérli" azt jelenti, hogy megfelelő szoftverrel nem birizgálja a pin-t? Vagy csak nincs bekötve az autóban lévén nem VG-s a turbó? (Kérdés!)
Föckös09-12-2014 20:34:15 // 27776
Sajna az edc15c5 nem vezérli. Egyik autóban sem. Érdekes, mert a fájlban megvannak a táblák..
GTPeti09-12-2014 16:59:48 // 27775
Én is úgy gondoltam, hogy az ECU megfelelő pin-jén keresztül vezérelni. Gondolom a tiéd is EDC15-ös.
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2014 14:53:52 // 27774
Az a gond, hogy a 105 lovasban nincs megoldva a vezérlése. Lehet vákuummal nyitni zárni, többféle megoldás is létezik, de igazán jó sosem lesz. Olyan biztos nem, mintha precízen az ECU vezérelné. Tudom lehet kapni külön VGT vezérlőt, annyira meg felesleges belemerülnöm, kb 20Le még a kihasználható tartalék a motoromban. Erősen mérlegelendő, hogy ezért bármit is érdemes e piszkálni. Összesen emiatt próbálom a legegyszerűbb megoldást megtalálni.
Nem a világ leggyorsabb autóját építem, csak játszok a lehetőségek határain belül :-) Nincsenek 200 lovas álmaim, ahhoz kicsit más motorral kezdenék. Lehet nem is dízellel :-P
GTPeti09-12-2014 14:16:28 // 27773
"VGT-t annyira nem szeretnék." Gyuri, pedig annyira nem megalapozottak a félelmeid. Egy nem kormot okádó autóban azért nem annyira megbízhatatlan az.
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2014 13:36:18 // 27772
Így legalább már az első lépés megvan, ha netán cooler és/vagy turbo upgrade következne be :-)
Nem, még semmi nincs készülőben, csak elméletileg gondolat szinten :-) Ha megtalálom a jó megoldást. VGT-t annyira nem szeretnék.
Föckös09-12-2014 10:16:27 // 27771
Gyuri, ha valóban sico rubenát kapsz, akkor ennyiért tényleg jó. az enyém 3x szövött, eddig nem volt vele semmilyen gond;-)
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2014 09:40:59 // 27770
Szerinted az "ezeréves sólyom" turbója pont olyan ami nem olajozza össze? :-D Egy ennyit futott gépnél nem kérdés hogy belül azért finoman szólva nem száraz az a cső.

Egyébként nem tudom a kéket miért erőltetik, de én innen rendeltem. Elég korrekt ár, ennyiért nem válogatok, jó lesz kékben is :-)
[k i z z o]08-12-2014 21:39:08 // 27769
Van feketében is a csúf, és golyóálló, ha a turbód nem olajozza össze:)
WarbiRunner (Gyuri)08-12-2014 21:00:31 // 27768
Már harmadik helyen igérték, hogy hoznak gyári csövet. Türelmesen vártam, aztán nem lett. Tegnap a Fiat-nál is feladták az ügyet. Közben 2k ragasztóval megreparáltam, és egy alu bélést is kapott, hogy legalább ideiglenesen jó legyen. Hát nem sokat bírt, tovább repedt. Ma rendeltem ilyen csúf kék könyököt. Ez lesz, szétvágom, összetoldom.
Alapvetően a teszt így is nagyon pozitív kimenetelű, az alu béléscső miatt azért nem orrán száján ereszt. Persze hogy megcsinálom rendesen :-)
GTPeti08-12-2014 20:15:06 // 27767
Kösz a linket!
[k i z z o]08-12-2014 20:03:20 // 27766
Ez könnyelműség, hogy egy instabil rendszeren tesztelgetsz és próbálsz tapasztalatokat szerezni. Miért nem cseréled ki? A levegő az egyik alap eleme a rendszernek, amit bolygatsz:)

2 nap alatt itthon van
mreni08-12-2014 19:49:02 // 27765
beraktam ma egyet,ami a karter elülső részére került felszerelésre,probaüzemre,aztán ha beválik a dolog akkor lefixálok mindent :)
WarbiRunner (Gyuri)08-12-2014 12:35:35 // 27764
Mondjuk igen, erre nem nagyon figyeltem eddig, jó szempont! Köszi :-)
GTPeti08-12-2014 11:04:58 // 27763
Akkor már azt is tegyük hozzá, hogy baromira nem mindegy pontosan milyet vesz az ember. Pontosan úgy, mint a motorolajnál.
mex8608-12-2014 10:48:37 // 27762
csak nehogy annyit kisérletezz lyukas csövekkel, hogy a turbod felrobbanjon....
gondolj bele, hiäba van MAP szenzorod meg hasonlok a turbod mindig többet termel meg késöbb lesz szabälyozva mint kéne....kissé igy többet is forog mint kellene
nekem mär robbant fel turbom, inkäbb ne akard megtudni milyen...
Public Enemy08-12-2014 10:18:59 // 27761
Többször érdemes minőségi üzemanyagot tankolni, vagy inkább mindig!
Persze csak ott, ahol az is van a tartályban! :-))
WarbiRunner (Gyuri)08-12-2014 10:10:35 // 27760
Na ennél nekem jóval láthatóbb. Tök kész voltam, hogy ennyire elszámoltam valamit, vagy méér füstöl? És pont nem fordulaton, hanem max. légmennyiségek körül, 2000-től 3000-ig, ahol az AFR-t még nem is vettem olyan szűkre. Már nekiültem az excelnek újra, hogy akkor mit is csináltam rosszul...aztán gondoltam előbb felnyitom a géptetőt, szétnézek. Hát jahh..a kis szenyó szétnyomta megint a turbocsövet....
WarbiRunner (Gyuri)08-12-2014 09:58:52 // 27759
Okés. Annyira light az idő, hogy kivárom mire jutsz :-) Egyelőre még mindig nem sikerült az izzító gyertyákat sem kicserélni.
Persze ennek az lesz a vége, hogy bejö egy durva -10, aztán mehetek a TD-vel :-)
Zsombor07-12-2014 18:44:14 // 27758
OMV-s vagyok én is, de teszkóban soppingolva kaptam egy Shell kupont :D Érdemes egyszer is Shell prémium dízelt tankolni? :)))
DieselManiaco(NagyVad)07-12-2014 17:16:20 // 27757
kompresszió viszony 18,45:1 a végnyomást esetleg service manuálból,de az nekem nincs
lausz07-12-2014 17:07:06 // 27756
hali,megtudná valaki mondani,mekkora kompressziónak kell lenni 2.4jtd-ben?
(autódatából,v,valahonnan)
Föckös06-12-2014 19:39:24 // 27755
csak nem lesz látható ebből az autóból:-))
Manky95606-12-2014 17:03:48 // 27754
Ennél egy icipicivel több ,de alig látható bár most hideg van ,nyáron biztos több lesz.

jap 56
atesssz06-12-2014 16:38:32 // 27753
nem csak alfában vannak dízel motorok. Nem alfába kell. Most nincs alfám.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.