Forum >> Dízelmánia

Gábor(figi75)17-10-2006 21:02:55 // 1102
A következőt mondom én! A kerepeléssel ne foglalkozzál,te úgysem fogod hallani,mert mögöttem leszel,mikor beterít a füst és a korom ami kijön a kerepelő vasamból!:-))) Kaposon összemérjük,oszt jóvan,jóvan? :-)
Poló17-10-2006 20:58:27 // 1101
A hang meg a korom, ez a kettő nem tetszik bennük nekem se. Meg szerintem egy szívó benzines jobban bírja a pörgetést (igaz a tádékat meg nem kell pörgetni). Amúgy simán bevállalnék egy 2,4 JTD-t, de inkább 2,4 mJTD-t :)) Mikor vettem az autómat, akkor JTD-ket is nézegettem, de szerintem amiket én megtudtam volna venni (~2.000.000 Ft), azok már nem voltak szép állapotban. Sokkal rizikósabb lett volna, mint a benyás.
Wazzup17-10-2006 20:53:43 // 1100
Nincs nekem bajom a dízelesekkel, csak én ha egy ilyen alfában meghallanám a dizel krepegést, az nem tetszene... De nyilván nem véletlenül drágább ugyan az az autó dizelbe pl ujonan. csak viccelődtem :)
kru17-10-2006 09:01:31 // 1099
ja, ez nekem nem esett le :-)))
kru17-10-2006 09:00:11 // 1098
gondolom nem vették a fáradtságot, hogy az újat nyomdába küldjék, nem tudom. ez olyan magyar... (aztán lehet, hogy az olaszok sem adtak ki újabbat, amit kétlek mondjuk, de nem jártam utána)
Kompressz úr17-10-2006 08:59:35 // 1097
Nem is veled kötözködnék. A dízel az dízel. Csak Wazzup kolléga kóstolgatta a hifisták után ezt a topikot is.
kru17-10-2006 08:58:00 // 1096
jó, majd küldj egy képet lécci, amikor 45000 lesz :-)))))) (nem kötözködni akarok, meg nyilván a részecskeszűrő számít, de ez van, én beletörődtem...)
kru17-10-2006 08:56:06 // 1095
jaja, de nem is a 156 volt a lényeg, hanem a meghúzott seat, meg úgy általában, szó volt róla korábban: ahol a korom, ott a nyomaték, hát ez alátámásztja...
Kompressz úr17-10-2006 08:19:49 // 1094
A feleségem Giugiaro faceliftes 156osához is a 'sima' faceliftes kézikönyvet adták.
Kompressz úr17-10-2006 08:18:24 // 1093
Ez egy 156, három számmal kisebb az enyémnél :))
Kompressz úr17-10-2006 08:17:24 // 1092
4500 km van a képen látható kipuffban (és az autómkban is) :))
kru17-10-2006 06:15:12 // 1091
a kiegészítő fűtés a 156-ban nem széria volt? sőt a régi 2.4-esek meg a 166-okban nem is "merülőforraló" volt talán, hanem gázolajjal működő, rendes kieg.fűtés. aztán jött helyette az elektronyos, legalábbis én így tudtam. a kézikönyv is ír ilyesmit, de szokás szerint nekem a kedves fiat mo. még a régi kézikönyvvel szállította az új szériás autót...
kru17-10-2006 06:11:07 // 1090
hehe, paulus mester, dpf ide vagy oda, lesz ott még korom idővel - ahogy városozol, meg ahogy rakódik le a sok szar gyanta, szén, korom, egyéb trutyi az injektorokra, az egr szelepre, a katalizátorba... :-))) nesze neked korom témában: ott van korom...
Kompressz úr16-10-2006 23:40:04 // 1089
Nesze neked korom:
Cselentano16-10-2006 23:16:13 // 1088
kormolunk de már chip nélkül tavaly kikerült belőle néha azért hiányzik
Wazzup16-10-2006 23:09:03 // 1087
Kormoljatooooook! Imádom a rongyácsippelt dizelek fekete felhőjét... mennek 100m-t padlógázon, és eltünnek :) korompower :)
Cselentano16-10-2006 23:03:48 // 1086
futok én is egy kört miatta, mert amit anno vettem az elaforgba az nagyon bevált a kis adaléktól megtáltosodott a jtd-m :-) a fogyi is visszaesett és a füst is kevesebb volt :-)
Kompressz úr16-10-2006 21:53:59 // 1085
Tudomásom szerint rendelhető extra, egyik felszerelési szint esetén sem széria.
kru16-10-2006 21:32:13 // 1084
Kiegészítő fűtés a JTD-kben: tud erről valaki konkrétabbat? Szériatartozék, de csak elektromos, amit nem lehet állófűtéssé alakítani? Legalábbis nekem ezt mondták. Ellenben a széria kiegészítő fűtés mindig bekapcsol, ha olyan a külső hőmérséklet? Vagy csak a defrost üzemmódra kapcsolja az ember a szellőztetést? És ez a kiegészítő fűtés a hűtővizet fűti? Ezzel a motor is előbb bemelegszik? Vagy?
kru16-10-2006 16:35:14 // 1083
akkor marad a netes rendelés... az úgyis bevált. vagy talán a Forte nem minősül adaléknak, úgyis csak pár havonta kap belőle egy fröccsöt :-)))
Gábor(figi75)16-10-2006 13:28:49 // 1082
Úgy ahogy mondod,a téli adalékoknak is kaputt!:-( Én a "Kenflo"nevűt használtam télen,és megvoltam elégedve,most tankolhatom a drága cuccot!:-/
Cselentano16-10-2006 13:22:27 // 1081
sajnos az adalékok azért nincsenek mert a mol rátette a forgalmázsra a kezét, olyan feltételek vannak támasztva amiknek szinte csk ők tudnak megfeleni pár hónapja beszélgettünk erről a Karcsival, náluk volt bent direkt JTD-hez való cucc, és nagyon szépen muzsikált tőle a gép
kru15-10-2006 20:48:14 // 1080
amit te irsz, az szerintem a normál adalékolás, amit én az meg a tisztító üzemmód, de most KIZÁRÓLAG a diesel treatment-re értve, a többit nem olvastam, itt egy angol site-ról: - Drive until the fueltank is almost empty (red light) - Fit a new fuel filter - Poor whole bottle in fueltank - Drive Illetve közvetlenül a gázolajszűrőbe töltve.
Poló15-10-2006 14:32:08 // 1079
Én nem így értelmeztem. Hanem: beállsz tankolni szinte üres tankkal, beleöntöd a cuccost és fullratankolsz.
kru15-10-2006 14:27:11 // 1078
zsííírrrr!!! igen, szinte üres tankra kell tölteni, iszonyatosan megküldeni autópályán aztán feltölteni fullra a tankot. az a baj, hogy pont az a termék nincs, amit én használtam, az Advanced Formula Diesel Treatment de ez jó hír, hogy végre behozzák, köszi Poló! :-))
Poló13-10-2006 17:10:52 // 1077
Itt írnak a Fortéról egy-két dolgot, lehet rendelni is stb. Azt írja, hogy üres tankba öntsd bele, tankolj rá és járasd ki.
Ferke13-10-2006 16:22:36 // 1076
Ja igen, téényleg!:)))))
Poló13-10-2006 16:14:07 // 1075
Dehogynem, a MotorUp :-DDDDD
Ferke13-10-2006 16:00:42 // 1074
Hát igen, tele van az is, épp ezért még pluszba belerakni minden izét...ha egymotorral gond van, azt meg kell csinálni, ha nincs gond, akkor adalék nélkül kell menjen, persze a gyárilag előírt folyadékokkal, kenésekkel. Ha egy motor kopott, azt semmilyen adalék nem állítja vissza "nem kopott" állapotúra. Az üzemanyaggal és az égéstérrel kapcsolatos alkatrészek tisztítása persze nem árt, de hogy adalékkal üzemeljen egy autó, az nem annyira jó, nem viccből nem ajánlja egyetlen autógyártó sem ezeket.
kru13-10-2006 15:51:45 // 1073
én elhiszem, de Ferke-hez hasonlóan absz. nem vagyok híve a telitankos adalékolásnak. mondjuk magam ellen beszélek, mert mi a francot tankolok ugye a kúton :-) tele van adalékkal az is, ami a csövön kijön... de mindegy.
kru13-10-2006 15:50:24 // 1072
:-))))))))
kru13-10-2006 15:49:22 // 1071
Ami igazán szimpi, hogy több külföldi guru állítása szerint a tisztítók nagy része leoldja a dzsuvát és a tulaj "reménykedhet benne", hogy sikerül elégetni azt a motorban minden károsodás nélkül, míg a Forte azon kevesek egyike, ami nem csak leoldja, hanem fel is oldja, hogy ne tömődjön el, stb. DE EZ LEHET, HOGY CSAK MARKETING... Nekem mindenesetre marha jó volt. Itthon én nem találtam, sőt a környéken sem, pedig jobbra-balra leveleztem mindenkivel. Egyszerűen nincs. Nem lehet boltban kapni, nem árulják (árulhatják?) kiskereskedők (nincs benzinkuton, ilyesmi), csak szervízben. Ferke, ha gondolod, van egy forrásom Angliában, nem olcsó, és főleg az a baj, hogy a szert nem lehet légipostán "elvileg" szállítani, de fogok majd rendelni valamikor, akkor rendelek neked is, ha kéred. Nem tudom mennyi volt, de jó pár GBP volt 1 "löket". Amit még ki lehet próbálni és itthon is van: www.pro-tec.hu vagy mi a fene, nekik is van valami hasonló, de nem próbáltam. Mindenesetre azt is üres tankra javasolják, sőt a legjobb direktben a gázolajszűrőbe. Lehet, hogy az is jó szer.
Selmak13-10-2006 14:26:08 // 1070
Néhány deci mínuszt is okoz, így már gazdaságos a használata.
Gábor(figi75)13-10-2006 13:33:35 // 1069
Az a jó,ha füstöl gyerekek,ott látszik igazán,hogy ütős a vas,mert ahol nincs füst ott nyomaték sincs!:-))))))) Az enyém annyira fűstöl most,hogy cirkulál,örvénylik a hátammögött a cucc,igaz rendesen megadom neki a kaját,én nem spórolok 1 lityit 100-on,minek? :-O Így legalább rendesen lép ha nyomok 1 kövéret,de becsületes megindul!:-))) Ha ZK-ra viszem,majd visszatekerem a cuccot oszt jóvan!:-)
Ferke13-10-2006 13:23:52 // 1068
Ezt a forte-t hol sikerült beszerezned?? Nem vagyok híve az adalékoknak, amiket tele tankhoz kell önteni, de erről én is olvastam már többször, az a szimpi vele kapcsoaltban, hogy üres tankra kell tölteni, kitakarítja a rendszert, és utána mehet rá a normál gázolaj. De boltokban nem találtam sehol ilyet. Kapható ez itthon??
kru13-10-2006 11:45:35 // 1067
Köszi, de jó nekem a "nagytisztítás" félévente Forté-val :-))
Selmak13-10-2006 11:33:54 // 1066
Rakjál bele spuri-t, nem fog annyira füstölni. www.spuri-adalek.hu
Dominó13-10-2006 11:30:14 // 1065
Le Mans 24h... DÍZEL NYERT!!! :)))
kru13-10-2006 11:28:59 // 1064
Ez így van, ami írsz. Nekem a mai napig üldözési mániám van, az enyém per ma melegen nem füstöl, legalábbis nem látom. De ha éjszaka megyek autópályán és valaki refivel be áll mögém nyomni én meg odalépek, na akkor látszik, hogy úszik a füst, amit nappal nem látni :-))) Ja és kb. ezek voltak a külföldi fórumon leírtak 0. normális ember leállítás előtt járatja 20-30 másodpercet a turbót visszahűtendő, ilyenkor telenyomódik a katalizátor, ami indításkor távozik... 1. légszűrő csere 2. rendszertisztítót neki, mert túl sokat ment városban 3. EGR szelep tisztítás 4. megnézni az intercoolertől jövő csövet, ami az akksi felett jön, hogy nincs-e elrepedve :-)))))))))) 5. intercooler tisztítása 6. MAF cseréje 7. remap miatt (ez vele jár) 8... itt jöttek a durvább dolgok, főleg halódó turbó, stb. végül is beletrafáltál a közepébe :-))) Engem meg egyébként az zavart, hogy alajáraton szerintem túlságosan rázott a kormány, mindenki mondta, hogy bazz, ez olajkályha, én meg nem nyugodtam, külföldi fórumon nagyon dícsért dízel rendszertisztítót beszereztem nagy nehezen, a már korábban említett forte advanced formula diesel treatment, megjárattam vele keményen (szinte üres tankra rátölteni), azóta szinte minimálisan ráz (dizelhez képest elfogadható módon) a kormány alapjáraton, mintha egyenletesebben járna a motor, szóval finoman kidzsuvázta a rendszert asszem.
Ferke13-10-2006 11:08:03 // 1063
Amikor megvettem a dieselt, nekem is folyton üldözési mániám volt, hogy így kell mennie? Így kell füstölnie? Ílyen hangja kell, hogy legyen??? Tele voltam parával!:)) Rádadásul nekem jobban füstölt melegen, mint másé, ezért teljesen ki is voltam borulva, de kb 3 hete kiderült az is, hogy miért füstöl jobban az enyém: a turbo hűtőjétől feljövő nagy bazi cső, ami az akksi felett jön át, el volt repedve, és falsot szívott. Ettől a végén már emberesen füstölt. Most jó, és csak annyira füstöl, mint más diesel!:)))
kru13-10-2006 11:04:32 // 1062
na jól van akkor... amúgy eléggé sokat kutattam külföldi alfás fórumokon ezután, de csak melegen füstölő jtd-kkel kapcsolatos kérdésekre bukkantam, a nulladik lépés mindig az volt, hogy nem kap levegőt, ezért nem ég el a gázolaj, cserélj légszűrőt :-)
Ferke13-10-2006 11:00:24 // 1061
Szerintem ezzel semmi gond nincs. A levegőszűrő, gázolajszűrő nem okozhat ilyet, ez valóban a fizika lesz, szerintem ez teljesen normális!:)
Ferke13-10-2006 10:59:18 // 1060
Jaaa, hidegen, alacsony fordulaton az enyém is nagyon picit füstöl, de még nem láttam olyan dieselt, ami hidegen ne füstölt volna, induláskor. H aez vígasztal, haverom vadiúj 530-as bmw-je is okádja a füstöt hidegen.
kru13-10-2006 10:32:52 // 1059
igen, lehet ez is... szelepszárszimmeringgel is ijesztegettek már vagy mi. de egyrészt 10e km alatt szinte semmi olajat nem evett, másrészt az brutálisan kékesen égne, azt gondolnám, legalábbis láttam már hidegen beindított, szétbaszódott turbós autót, hogy milyen csodakék füstöt képes csinálni (gazdája szerint makulátlan állapotú), igaz az benzines volt, nem mozdony.
kru13-10-2006 10:30:10 // 1058
Alapjáraton nem csinálja, csak ha terhelés alatt van a motor, de ott is valahogy az alacsonyabb fordulatszámon (aztán lehet, hogy magasabbon is, de hidegen 2000 fölé sosem engedem), és csak alacsonyabb fokozatokban... Olyan, mintha nem kapna elég levegőt és elégetlenül menne ki a gázolaj ilyenkor?! MAF kizárva, mert sehol nem torpan az autó melegen, húz rendesen. Légszűrőt nemrég cseréltem, de lehet, hogy kidobom újra. Gázolajszűrő is kb. 8e km-rel ezelőtt volt cserélve. Vezérléscsere lesz nemsokára, meg ledobatok akkor róla mindent, utána meglátjuk. Ha az injektor lenne elszaródva és csöpögne, akkor állítólag nehezen indulna az autó.
Erhard 242 (Pure Energy)13-10-2006 10:24:22 // 1057
Nyílván hidegengen nem "tágúlnak" a dolgok ugye ez fizika... ezért ilyenkor az olaj látja kárát... ez füstölög hidegen...
Ferke13-10-2006 10:21:44 // 1056
Hát nem tudom, nekem ezt nem csinálja, bár a Tied azért kicsit már más konstrukció, lehet, hogy más a vezérlési rendszer is. Beindítás után csak gázadásra csinálja ezt a szürke füstöt, vagy alapjáraton is?
kru13-10-2006 10:17:13 // 1055
nem, egyrészt csak 1-es és 2-es fokozat alján (1200-1400 körül) füstölget, illetve csak amíg csont hideg, amint elmozdul a hőfokjelző egy kicsit, akkor már nem. na de akkor is... én maximalista vagyok (tudom, akkor vegyek 3.2 v6-ot) mondjuk tettem bele jóféle injektor tisztítót és meg fogom megint figyelni ha az teljesen kiürül a tankból, hogy akkor is csinálja-e.
kru13-10-2006 10:12:55 // 1054
attól függ mit hívsz kormolásnak... melegen ha kap egy padlót, akkor tényleg pöffent egy "finomat", de ez ilyen, ezt tudom. sőt ha dcs-ék megpiszkálják majd, akkor még nagyobbat fog pöffenteni... ellenben kő hidegen sokkal világosabb szürke füstöt ad és nagyon alacsony fordulaton (hidegen ugye az ember nem nyomja...) és másképp, mint mikor melegen meglöki az ember.
Erhard 242 (Pure Energy)13-10-2006 09:57:37 // 1053
haller Az izzítás csak az indításhoz szükséges.... Túl van vezérelve, azért kormol a verda, nem csak hidegen nagyobb gázfröccsnél is.... lásd mondeo tdci pl...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.