Forum >> Dízelmánia
Robert-jtd19-10-2006 19:50:15 // 1302
De isti20v cartársnak 2.4m-jet van,és csak 60-e km-vel.Még annyira nemlehet oda a turbója sz.tem.
Selmak19-10-2006 19:43:52 // 1300
Turbo dieselnél az olajfogyasztás egyik okozója a turbo is lehet. A 115 lovas (V JTD az amelyiket Seicidi meg a szutyuki SX4 is kapta?
Robert-jtd19-10-2006 19:43:04 // 1299
Az mondjuk ok-és.De az fura amit isti20v-irt,hogy csak ha tolja neki 150km-felett akkor eszi meg neki a 1-1/5l oilt:(szerinted nem fura?
FRob19-10-2006 19:41:38 // 1298
nekem most óra szerint 153e km van az autóban, olajcserétől olajcseréig egy deka olajat nem eszik
mondjuk már kiéltem magam az előző aztómon 140-180 nál nem igazán megyek többet ezzel (166 2,4JTD)
Wickey19-10-2006 19:39:10 // 1297
13.000 km alatt a 115 lovas 1.9JTD 8V nem evett meg csak 2mm-t a nívópálcán mérve. Az mennyi lehet? 3 deci? 4? Mindegy, meg vagyok vele elégedve. Nem várom meg vele a 20.000-et, cserélem még a tél előtt az olajat.
Poló19-10-2006 19:23:16 // 1296
De igen. Majd meglátom a Racing olajjal milyen lesz. Köv. cserénél az megy bele.
Morphin19-10-2006 19:19:35 // 1295
Szvsz is sok lehet, főleg dieselnél(isti). A benyás az más tészta.
Robert-jtd19-10-2006 19:13:27 // 1294
Hát a benzinesekhez nemigen tudok hozzászólni,de nem sok ez egy picit Póló?
Robert-jtd19-10-2006 19:11:51 // 1293
Nekem sem eggy dcl-sem az oil csere periódusok között.Ezért is furcsálom amit isti20v irt nekem:(
Poló19-10-2006 19:08:47 // 1292
Nekem a TS többet is megeszik :( Bízok a Racingben...
Szerintem normális 20ezer km-re 1-1,5 liter olajfogyás.
Morphin19-10-2006 19:07:56 // 1291
Viszont az üzemanyag fogyasztásom így 7,5-8liter között van. Nesze neked harkály! :-)))
Egyszer kihoztam 6,5-re, de akkor 140-nél gyorsabban nem mentem.
Morphin19-10-2006 19:05:18 // 1290
Az olajfogyásra én is alergiás vok. Hál'Istennek nálam nem észleltem ilyen dolgot még akkor sem, ha azt mondják, hogy ez normális. Csere óta 7K van a gépben, de 1 csepp fogyi sincs. Pedig küldöm rendesen, ha Győrbe megyek, 180-200km/h. Szentes-Győr 2 óra 17 perc. :-)))
Robert-jtd19-10-2006 18:55:15 // 1289
Dieseles cartársak!-feldobok most egy kényes témát amiről asszem senki sem szivesen nyilatkozik.De én bízom benne,hogy itt csupaszív alfások vannak és majd többen hozzászóltok a témához.Jövőre tavaszkor szeretném én is lecserélni a jelenlegi verdámot.Nem mint ha a mostanival nem lennék megelégedve:))-sőt! Egy 2004-es 156.m-jet 2.4-est szeretnék.A multkor irtam isti20v cartársnak neki van ilyen.Meglepő dolgot írt vissza az üzi falamra.Jelenleg a kocsijában 60-e km van és ha csak 150-km sebességig tolja neki akkor nemigen van oil fogyi,de ha a fölött nyomja neki tartósan,akkor a 20-e km re 1-1/5l oilt !kell utántöltenie:(Aztmondja rákérdezett a szervizben is és aztmonndták neki,hogy ez normális.Szerintem meg nem,az enyémben már 212-e km van épp a mult héten volt oil csere,meg a szokásos carbatartás.Én becsszóra soha egy csepp oilt se kell,hogy utántöltsek és néha rendesen megtornáztatom a lovakat:)))Ezek után amit isti20v cartársam irt nekem,kicsit elbizonytalanodtam:((várnám a diesel-es cartársak véleményét.Nekem mondjuk annak idején a 164 2.5td amiben volt úgy 300-ekm az sem ette az oilt,max csak a heng.fej pakolásokat:(Tehát lehet hozzászólni:)
Vega18-10-2006 23:46:14 // 1288
irany a masik topic...en itt leirtam mindent amit tudtam..
kru18-10-2006 23:26:22 // 1287
amit küldtem linket lejjebb, az sem rossz a témában, bár csak épp átfutottam.
http://vettenet.org/torquehp.html
de nagyon tetszik, amiket írtok, amúgy szerintem mindegy melyik topic, mert ez nem vita ügy, hanem teljesen általános kérdéskör...
perdix15518-10-2006 20:58:23 // 1286
Jó ez így külön! Csak az új Cartársak hevületükben megkeverik a jól beállt rendet!!!!
Vega18-10-2006 20:44:45 // 1284
Ehhez van meg egy megjegyzesem...a masik topicban folytatom!
Poló18-10-2006 20:42:35 // 1282
Szerintem össze is lehetne vonni a két topicot...
perdix15518-10-2006 20:40:55 // 1281
Mostanában szétszórtak a kedves Cartársak! A benzin vs dízel vita helye: fastcaristák vs Batianusok topic!
Pedig most nincs Wazzup.....
Poló18-10-2006 20:36:06 // 1280
Mer' nem jó a link :PPPP
Vega18-10-2006 20:35:27 // 1279
Igen, teljesen mas a ket motor karakterisztikaja...de ehhez megfeleloen teljesen maskeppen is va attetelezve....velemenyem szerint osszehasionlithato...
Az erdekesseg kedveert pontosan utanaolvasok ennek az egesznek...mert igy huanyos inforval nem szivesen okoskodom :) Utana folyt. kov...csak Halesz ki fog belezni minket ,hogy offolunk...bar hat vegulis a Diesel nagyon forgatonyomatekarol beszelgetunk :)
Süti18-10-2006 20:29:41 // 1278
Hello,a nyomaték ott jelentkezik,amikor mondjuk négy ember ül mindkettőben,mentek egy emelkedőn.A dízel ötösben rálép és gyorsul akkorát,mint a benzines kettőbe visszarakva sem)
Kompressz úr18-10-2006 20:16:41 // 1277
Fog, egy ugyanakkora teljesítményű benzinesnek esélye sincs emelkedőn egy jtd-vel szemben (tapasztalatból beszélek).
Halesz18-10-2006 20:15:36 // 1276
Ez a dízel-benzin vita miért nem itt folyik? :)
Dex18-10-2006 20:11:03 // 1275
Szerintem ha 4 ember ül az autóban akkor nagyon kijön a kb100 Nm különbség. A dízel jobban fog menni.
Wickey18-10-2006 18:39:07 // 1274
utolsó mondatot árnyalnám. Szóval amikor 2-3 percenként fordulnak egyet a tagok (=alacsony fordulatszámon) ha meg kell kezdeni a teljes terheléssel a rakodást, a nagydarab több cuccot kezd el egyszerre átlapátolni. Ha egyformán nő a sebességük és azonos volt kezdetben, akkor a nagyember az nagyobb teljesítményt fog leadni kezdetben. De hamar kifárad (eléri a max. fordulatot).
Wickey18-10-2006 18:34:24 // 1273
Na.
Ha jössz Újlakra, elmesélem. Így leírni rohadt hosszú lenne.
A lényeg abban van, hogy a gyorsuláshoz (időeredményt mérve), meg a végsebességhez teljesítmény kell. A gyorsítás folyamatához pedig forgatónyomaték.
A két motor (TD és benzines) nem összehasonlítható, mert a dízel munkapontja alacsonyabb fordulatszámon van, sokkal közelebb a napi átlagos közlekedésben fellépő fordulatszámtartományhoz.
A teljesítmény és a forgatónyomaték viszonyáról valahol olvastam egy jópofa hasonlatot.
Van két ember. Az egyik nagydarab, megtermett, elbír egyszerre két cementeszsákot. Nagy erőt tud kifejteni. A másik egy hiperaktív örökmozgó kis cingár mitugrász, aki egyszerre csak egy zsákot bír el, de gyors mozgású, fürge.
Namost, az első ember percenként egyet tud fordulni az udvar két vége között, mert lomha. A második meg szalad mint az állat, keveset bír el egyszerre, de háromszor is megfordul percenként az udvar két vége között.
Namost. Nevezzük el a teherbírást forgatónyomatéknak (nagyember 2x, kisember 1x), a sebességüket fordulatszámnak (nagyember 1x, kisember 3x), szorzozzuk szépen össze őket, így kijön a teljesítmény, azaz egy perc alatt hány kupac cementet termelnek át az udvar másik végére (nagyember 2x, kisember 3x).
Látható, hogy hiába feleakkora a kisember teherbírása/forgatónyomatéka, ha háromszor olyan gyorsan fut/annyit forog, a végeredmény másfélszer annyi cementeszsák/teljesítmény lesz.
A kisember és a nagyember is tud 2-3-4percenként fordulni egyet. Ebben az esetben azonban a nagyember teherbírása jobb, kisebb sebességnél hamarabb fogja eljuttatni a cementeszsákot / autót az udvar másik végébe / tesco-ba :))
mellesleg a JTD 1310 kiló. Mennyi egy 1.6TS 156 súlya?
kando.18-10-2006 18:24:50 // 1272
Hol jar az eszed ? :))))
Most otthon vagy ?
Vega18-10-2006 18:23:34 // 1271
akaro mondani szivo motorok :) a szivi motorok az mas :D
Poló18-10-2006 18:21:14 // 1270
Akkor tévedtem :)
Mást nem nagyon tudok elképzelni.
Vega18-10-2006 18:14:12 // 1269
Nem fog :) ugyan akkora lesz a differenica kozottuk mint lejton :)
Fordulatnak csupan annyi koze van a dologhoz ,hogy akkora loketterfogat mellett mashogy nem igazan novelheto mar a teljesitmeny szivi motoroknal csak fordulattal...de nem sok koze van a gyorsulashoz...
Poló18-10-2006 17:12:13 // 1268
A dieselnek nincs akkora fordulata. Ha jól tudom, akkor valamivel hosszabb váltó van a diesel autókban.
A fordulatnak szerintem sok köze lehet a gyorsuláshoz. Nem hiába pörögnek annyit a Forma 1-es autók, mint amennyit.
Viszont ha emelkedőnek nézed a gyorsulását az 1.6 TS-nek és az 1.9 JTD-nek, akkor szerintem az olajkályha győz.
Vega18-10-2006 17:09:43 // 1267
Annyi jutott meg errol eszembe csak ,hogy megint felhozzam az en kis "szerelmemet" a gokartot, hogy ott is vannak rovid illetve hosszu loketu motorok...Na hat ezt most ugy kell elkepzelni ,hogy az egyiknek 49 a masiknak 51 mm a lokete...
Fordulatban van kozottuk kb 3-4% kulombseg...az egyik mondjuk forog 17000-et a masik 17500-at....erezheto a kulombseg faszan...megsincs idobeni kulombseg kozottuk...meg akkor sem ha kulonbozo karakterisztikaju palyan meg velul...mondjuk technikas palyan ami esetleg a nyomatekosnak jobban fexik vagy gyors palyan ami a forgosabb motornak jobb.....persze mind a ket motor a motorkarakterisztikahoz megfeleloen beallitva es beattetelezve...
Es mind ezt azert mert a teljesitmenyuk mindezek mellett teljesen megegezik..
Na hat roviden ennyi :)
Vega18-10-2006 16:59:55 // 1266
Akkor nezzuk csak!
1.6 TS 120 lo..1.9 JTD 115 lo! kb ugyan akkora a sulyok, legalabbis elenyeszo a kulombseg! Teljesitmenyuk is kozel azonos...
1.6 Ts nem tudom hany Nm-es de szerintem valahol 140 korul lehet...1,9 JTD meg 250, talan meg folotte is!
Gyakorlatilag a ket auto parameterei megegyeznek...kiveve ,hogy a JTD-nek kozel 2x akkora a nyomateka!
Akkor kerdem en, miert kozel azonos a gyorsulasuk es a vegsebesseguk is!
KETSZER akkora nyomatekrol beszelunk...es megsem jelentkezik sehol, se gyorsulasban se mashol! Alig van egy keveske elteres a ket auto menettulajdonsagai kozott...Pedig hat valjuk be oszinten ennek a brutalis kulombsegnek brutalisan meg kene latszania!!!
Itt nem arrol van szo ,hogy forgatonyomatek es a fordulatszam szorzataval aranyos a teljesitmeny...itt arrol van szo, hoyg azonos teljesitmeny de joval nagyobb forgatonyomatek eseten sem jobb sem a gyorsulas sem a vegsebesseg se mas! Biztos van elonye is meg hatranya is..de itt konkretan arrol beszelunk ,hogy szamit e a gyorsulas szempontjabol vagy sem!
En azt mondom nem...erzesre furcsa...erzed a nyomatekot...de nem megmagyarazhato...mert a stopper nem hazudik...ugyan akkora teljesitmeny mellett de joval alacsonyabb vagy eppen magasabb forgatonyomatek eseteben is gyakorlatilag ugyan akkora a gyorsulasod!
Na hat nekem ezert nem all ossze a kep.....nekem valami olyasmi elkepzelesem van a dologrol ,hogy valoszinuleg a lassabb eges miatt azonos fordulatra nagyobb teljesitmeny jut...ertelemszeruen ez nagyobb forgatonyomatekot jelent...de ez konkretan a teljesitmenyre nincs hatassal...hiszen a teljesitmeny adott...csak kerdes azt mekkora fordulaton adjuk le...
Akarhogy is nezem ez nem befolyasolja a gyorsulast...
Most johetnek az okosok, hogy tisztazzak a kaoszt :)))))
BadBoy18-10-2006 13:54:18 // 1265
Mert szerintem rossz helyen keresel. Szerinted, a dizel párti emberek, mióta beszlgetnek a DIZELMÁNIA topicban a benzines autók motorjáról, és felépitéséről??
pb_18-10-2006 13:53:04 // 1264
Gondoltam betartod a fokozatosság elvét, és esetleg bekezdesz az 1.7-el.))) Aztán, amikor átléptél az 1.7-en jöhet a következő lépcső.))))
BadBoy18-10-2006 13:52:02 // 1263
SZerintem, ezt meg kellene hagyni mindenkinek, hogy maga dönthesse el, hogy dizelt, vagy benzint vesz, nem neked kellenen pálcát törmöd az itt lévők feje felett. Szerintem senki nem emlitette, hogy Ferarri, Maserati, Lambo dizel autót gyártson. AZ ALFA pedig relativ "nagy" szériájú autó, és ebben a világban, ahol a dizel kezd előtérbe kerülni, nem teheti meg, hogy a kedvedért csak benzin autót gyárt. Sportautóba dizel, Robert által emlitett Le Mans hoz visszatérve, a sport az pénz, a sponzor sikert vár, és hosszú távú versenyeken, bebizonyosodett, hogy egy dizel jobb.
tgabika18-10-2006 13:51:38 // 1262
Egy egyhatost én is kipróbálnék....csak összehasonlításképpen!
Halesz18-10-2006 13:43:12 // 1261
Jó kis gyorsulások lesznek :)
BadBoy18-10-2006 13:36:48 // 1260
Nem tudom, hogy irták e, de próbáld ki a 159-et, és utána mond azt, hogy hallod e a kerregést, mert én nem hallom. A 147 is dizel volt, miután eljött a barátom, 2 héttel az után, hogy meg lett a 159, rosszul éreztem magamat benne, hogy olyan hangos. A 159-ben csak suhansz, és semmi más. A pici morgás, meg kell, hogy tudd, autóban ülsz, és jár a motor.
Frank18-10-2006 13:27:08 // 1259
Helló mindenki!
Van esetleg valakinek eladó "főtengely jeladója" 166 2,4JTD-hez?
Vagy infó hol lehetne ilyet beszerezni?
Wickey18-10-2006 13:24:55 // 1258
Te. Kaposújlakon leszel?
Megmutatom akkor hogy mekkorát lép egy 120 lovas 1.6 benzines meg egy 115 lovas 1.9JTD mondjuk kettesben, gurulásból.
Akár egymás mellé is tehetjük a két autót, és tesztelgethetjük. Na?
Utána majd átgondoljuk azért ezt a kijelentésedet. Gyorsulni tényleg nyomatékból lehet.
A teljesítmény meg a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával arányos. Ezér' van az hogy a dízel benga nagy forgatónyomatékát kis fordulatszámmal megszorozva relatíve alacsony teljesítmény jön ki, míg egy 1.6os benzines nagy fordulaton a kis nyomatékkal is nagy teljesítményt ad le.
Normál, "üzemszerű" használatban a dízel sokkal hatékonyabb (alacsony fordulaton nagy nyomaték miatt), míg ha kitiprod a max-ot az autóból, akkor a benzines a nagyobb teljesítménye és kisebb súlya miatt kerül előnybe.
kru18-10-2006 12:11:02 // 1257
Kiváncsian várom (én is) a 1246. hsz második felére a választ!!!
Bennem is kavalkád él ez ügyben.
Valamelyik gépészmérnök kolléga?
vagy ez:
torque vs. hp
Ferke18-10-2006 11:40:42 // 1256
A fenéket fogok Veled versenyezni!:)))Én az 1.8-as Ts-re gondoltam, nem az 1.7-es boxira!:)))
FRob18-10-2006 11:16:43 // 1255
hámepedig ez nem hidrotőkés
legalább vagy 5-6 helyen kérdeztem utána boltokban katalógusokban és mindenhol egyértelműen azt mondták nem hidrotőkés, hanem lapkás
kando.18-10-2006 11:12:21 // 1254
Nekem itt van 1984-es autószerelséipari tankönyv, abban benne van a ketütemű diesel motor működése is :))
Vega18-10-2006 11:11:34 // 1253
Nem is tudtam ,hogy meg ilyen fiatalka autokba is szerelnek nem hidrotokes motorokat.....
na de nekem lepnem kell..majd jovok meg vissza okoskodni :)))))))
Azon gondolkodom mi legyen a becenevem, Okostojas vagy Peti a Pici Pille :)))))))))))) Anyam ez nagyon vagany :)))))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
474
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?