Forum >> Dízelmánia
Ferke17-10-2006 22:46:42 // 1152
Ok, menj füvet nyírni az egynyóccaddal, bár abban a honda motorok jobbak állítólag!:))
Wickey17-10-2006 22:45:38 // 1151
miért, neked sportautód van?
Most nézem csak... soros 4hengeres szívómotor... ááá ilyet max. a VW Golfokban láttam eddig... :PPPPPP
Kompromisszumos motor. Sehol egy turbó, sehol a véhat... Kisköbcentis szívó bengás. Pfujjj...
Hétköznapokra nincs is jobb egy dízelnél.
Hétvégékre meg nincs is jobb, mint telikeresztben kicsapódni a parkolóból egy üvöltő, hátsókereketfüstöltető V6-tal :)
Wazzup17-10-2006 22:40:05 // 1150
A dízeles egy külön állatfaj, igy beleolvasgatva a fórumba :)
Hagylak is titeket egymás közt megtrécselni, hogy most kékes vagy koromfekete, az a jó ha zakatol vagy az ha füstöl, hogy mivel lehet a legjobban letakaritani a gép hátulját 1-1 komolyabb menet után... :)
De részemről, egy terepjáró legyen dízel, oda kell nyomaték... egy sportautó meg legyen benzines... bye
Wazzup17-10-2006 22:34:37 // 1149
Nem a fenét nem...
Ferke17-10-2006 22:30:26 // 1148
Egyébként halkan mondom, hogy nálam is vannak még rosszullétek. Legutóbb jó sztori volt, amikor elkezdett repedni az icooler csövem. Éppen arról győzködtem magam, hogy haggyammár ezt a hülye füstölési aggodalmat, és ne nézegessem már a tükröt....erre elkezdett a pályán rohamosan füstölni, mint az állat, a végén már 100-as tempónál lövöldözött pamacsokat....így utólag megnéztem volna, milyen arcot vágtam akkor..:)))
kru17-10-2006 22:29:03 // 1147
így van, a topic neve is mutatja - mánia :-)
amúgy meg ferke itt kifigurázza a dolgot, de csak azért mert közösek a gyökereink - bevallotta, hogy ő is így kezdte... már én is leszokóban vagyok az efféle hóbortokról.
kru17-10-2006 22:24:16 // 1146
nevess csak :-)))))
egyébként ennyire nem vészes, de már több szerelőt az őrületbe kergettem és többen mondták, hogy ne javítsuk meg, ami jó. én meg mondtam, hogy jó, hogy jó, de csak majdnem, szóval javítsuk csak :-)
de már változom...
Gábor(figi75)17-10-2006 22:23:47 // 1145
Sztm ezzel nem kéne neki foglakozni,ha nagy a baj azt lehet érezni a teljesítményen,a poén pedig az,hogy JÓL füstöljön!:-)))
Vagy,üldőzési mánia? DD.. :-))
Ferke17-10-2006 22:20:18 // 1144
Most elképzeltelek, ahogy minden reggel elindulsz hideg autóval, és vadul lesed a visszapillantót, hogy most, milyen és mennyi füst jött ki, kék volt, vag szürkés, kisebb gázra menyi jön, nagyobb gázra mennyi jön, stb, stb...aztán mikor odaérsz valahová, kiszállsz és még egy darabig gondolkozol, hogy az úton történtek vajon a normális működés eredményei voltak-e, vagy sem?!
Ááá, bocs, de ez most így nagyon elöttem van!:)))
kru17-10-2006 22:19:50 // 1143
kell alá egy rendes nyomatékos motor, oszt nem érződik ott semmi :-))))
egyébként ez megint egy olyan téma, hogy életemben 1x nem okozott gondot, hogy kicsit likas a legeslegalja. sőt benzines turboval sem volt gond sose, hogy 3000-ig likas volt. de biztos azért, mert én csak forgalomban használom az autót.
Kompressz úr17-10-2006 22:16:08 // 1142
Minél nehezebb az autó, annál nagyobbnak érződik a lik. Sorrend a kisebbtől a nagyobbig: 147 - 156 - 159 (az SW és a 159 közel egyformának érződik, de a 159 jtd-je valahogy pörgősebbnek érződik).
kru17-10-2006 22:13:59 // 1141
nem is fog sose :-) sajnos maximalista vagyok, nagy kereszt ez és nagy ára van :-)
kru17-10-2006 22:11:59 // 1140
egyébként igazad van, de én a 900-1200-as tartományt érzem csak likasnak :-)
Ferke17-10-2006 22:10:18 // 1139
Persze hogy van, fizikailag. De szinte észrevehetetlen.
Ferke17-10-2006 22:09:21 // 1138
Még nem csináltattam ilyet soha, csak feltételesen írtam! Látom, még nem múlt el az üldözésid..:-DDDDD
Kompressz úr17-10-2006 22:08:05 // 1137
Alapjárat és 1500 között.
Ferke17-10-2006 22:07:59 // 1136
kru17-10-2006 22:04:30 // 1135
van, de mekkora...
900 és 1300 között?
kru17-10-2006 22:02:50 // 1134
kivel-hol? :-)
tényleg, azt meg tudják nézni leszerelés nélkül, hogy mennyire lóg a turbó?
vagy úgyis látom majd, ha kék füstöt eredet...
Kompressz úr17-10-2006 22:01:41 // 1133
Van túrólyuk, 147, 156 és 159 esetén is.
Ferke17-10-2006 22:00:34 // 1132
MJtd és jtd-knél már nincs turbolyuk, mert változógeometriás a garret benne. Épp ezt ecseteltem az előbb, hogy nullától húúúz!:))
A benzinessel meg hogyne hasonlítanám?! Tied is 140 cv, nem?:)))
kru17-10-2006 21:59:29 // 1131
Sima benzineshez meg ne hasonlitsunk már turbó dizelt
Miszter, ez a topic nem is erről szól :-)))
Egyébként meglátásod támogatom, változó geom. turbó helyett tessék végre alfáéknak is rendes biturbós konfigban kiadni egy hathengeres olajost...
de asszem a fiat márkacsoport képtelen lenne ehhez egy megfelelő hajtási láncot prezentálni, ami elbírna 500+Nm-t...
aztán lehet, hogy csak én vagyok pesszimista. de a felhúzott 2.4mjetek is megeszik az új szériás megerősített váltókat a 430-450Nm-rel.
Gábor(figi75)17-10-2006 21:59:27 // 1130
A hangszigeteléssel teljesen egyetértek,nagyon jók!:-)
Töllem is kérdezték már menet közben,hogy ez most dízzel vagy benyás!:-)
Ferke17-10-2006 21:56:46 // 1129
Én inkább a turbolapátokat takaríttatom pl 50 ezrenként (ami azért nem feltétlen válik szükségessé), minthogy a vez-módosítót cserélgessem 30k-ért 40-50ezrenként (és ez tuti kijövő hiba sajna)
Cselentano17-10-2006 21:55:29 // 1128
majd megszeretted :-)))
kru17-10-2006 21:53:38 // 1127
azért a változó geometriájú turbónak is van baja, főleg füstösöknél...
de ha nincs beállva a sok koromtól, akkor tényleg teszi a dolgát.
plusz még annyit tudok mondani, hogy a 2.4jtd pont ideális, ha tempomat 140 km/h fixen beállva, akkor meg sem hallod, hogy megy a motor.
ha meg odalépsz, akkor nagyon kedves hangja van, érezteti mi újság :-)
kerepelés egyedül alapjáraton van, de azt sem igazán hallod belül. a dízeleknek valahogy jobb a hangszigetelése. én így éreztem a benzines 156-hoz képest.
Gábor(figi75)17-10-2006 21:53:10 // 1126
Jah,jah!:-)
Csak meg kell fizetni az árát,fél évente 1 garnitúra Hf tömi bánja,de egyszerűen nem bírom ki,hogy ne alázzak mindenkit akit érek,ahoz pedig kell a nyagy turbó töltés és a kaja hozzá!:-))
Így legalább behunyt szemmel Hf-et cserélek ha kell,az idén épp 3x-ra!:-)
Kando,próbáld Pec-et,ő bont dízelt épp!:-))
Wazzup17-10-2006 21:52:53 // 1125
Azért ha egy turbódiesel és egy turbós benzines közt kéne választani, nem sokat töprengenék... Sima benzineshez meg ne hasonlitsunk már turbó dizelt :)) (bár én kompresszor párt vagyok, mert az 0-tól huz, és nincs rántás (vagy biturbó kicsi és nagy összetételbe, egyik alul másik felül, és nincs turbólyuk)
kando.17-10-2006 21:47:32 // 1124
Nem tucc ócó hengerfejet ? :-PPP :))))
Halesz17-10-2006 21:47:20 // 1123
És ezen a többi autós is nagyon sokszor rácsodálkozik :)
Ferke17-10-2006 21:47:11 // 1122
Régebben tipo 1.9 td-m és croma 1.9tdid és 2.5 tdm volt, azok tényleg ilyenek voltak.
Ezzel a válzotógeom. turbóval viszont a lámpáknál csúnyán el lehet intézni a benzineseket!:)
Gábor(figi75)17-10-2006 21:45:04 // 1120
Annak a városban van nagy előnye,de mivel én régi feltöltős motorral vagyok szerelve,robbanásszerű teljesítmény növekedésem van 2200 felett!:-)
Főleg,hogy rendesen megvan okosítva!:-))
kando.17-10-2006 21:42:28 // 1119
Nekem nincs szerencsém ezzel a talival.. mindig ekkorra szarik be a gép...
Ferke17-10-2006 21:41:20 // 1118
És milyen furák az első km-ek, amikor rájössz, hogy ez azonnal húz, nem csak 2-3ezres fordulattól!:)))
Gábor(figi75)17-10-2006 21:41:13 // 1117
:-)))))
Én elfogyok 180 körül,de most aztkell mondanom,nagyon jól lép ha rajtot kell venni!:-)
A DCS party-n,második körben még mögöttem volt az összkerek 2.0 benya Audi! DD.. :-))
Dagadt is a mellem rendes!:-)
Terveim szerint Kaposon sprintelek ezzel azzal,tavaj szerényebb voltam,igaz 1 ütősebb 2.5 tádét magam mögött tudhattam!:-)
Halesz17-10-2006 21:39:08 // 1116
Én sem szerettem a kerregést... de amilyen brutál hangja van 2-esben, 3-asban a GT-mnek, azt nagyon imááádom :)))
kando.17-10-2006 21:36:59 // 1115
Jah, nekünk megmegmaradt a precíz német technika...
De talán ezentúl lesz minden Alfában Magnetti Marelli.. :))
Ferke17-10-2006 21:35:46 // 1114
Ugye, ugye?:)
De komolyan!Amikor meghallottam, hogy a merga-vítóba is alfa cuore dobog, hanyattestem!:)))
kando.17-10-2006 21:34:38 // 1113
Csak ámulok és bámulok, mennyi mindent tudsz, Ferke ! :))))
Ferke17-10-2006 21:34:36 // 1112
Jóól beszélsz! Ilyen egynyolcasokat eszünk reggelire, igaz?:)
Asszem lámpánál is, de pályán is csúnyán kikapna a kerepelőstől!:))
Ferke17-10-2006 21:31:15 // 1111
No persze nem csak a hangjáról híres csak, főleg arról, hogy az Alfa találta ki a common rail-t, majd ezek a motorok kerültek a Saab-ba, a Volvokba, és a Merci Vito-kba!!!:)
Ezt sokan nem tudják!:)
Ferke17-10-2006 21:29:54 // 1110
Nem tetszik a hangja??? Az Alfa diesel pont a hangjáról híres! Nem pdtdi-t hallottál véletlenül dieselben???:))
Poló17-10-2006 21:17:49 // 1109
Egyszer a TotalCarban teszteltek egy 166 2.4 JTD-t. Azt már meg nem mondom, hogy JTD volt -e vagy mJTD. Azt mondta a Winkler a sor5-ösre, hogy olyan hangja van, mint egy V8-asnak, közben a turbo szépen fütyülget.
kando.17-10-2006 21:16:46 // 1108
Semelyik dizelt nem kell pörgetni.. :)))
A buszoknál pl asszem 2500-ig van skálázva a műszer..
Robert-jtd17-10-2006 21:15:42 // 1107
Ahogy mondod a jtd-ét nem kell pörgetni.Nézd csak meg az oldalamon 190-nél mennyit pörög.A hangal kapcsolatban meg csak annyit,hogy a 2.4-esnek igen élvezetes a hangja,még az utastérben ülve is:))
Gábor(figi75)17-10-2006 21:11:45 // 1106
De hisz ez 1 dízel topick,itt szeretned kell,nincs vita! DD.. :-))
kando.17-10-2006 21:09:54 // 1105
:)))
Paulusén nem látni, itt van lentebb a képe.. :)
Poló17-10-2006 21:08:53 // 1104
Van egy dieselünk itthon :PP
Télleg csak a korom meg a hang, mint negatívum. De ezek nem zárják ki nálam, hogy diesel autóm legyen. Bár állítólag az 5 hengeresnek szép hangja van, nagyon nem figyeltem még élőben. Meg szerintem ha nincs chippelve és jó állapotban van a motor, akkor a kormolás is minimális.
kando.17-10-2006 21:05:53 // 1103
Navazze, többet Te se ülsz mellém :PPPP :))))
(bár lehet, nem is mernél már... :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
471
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?