Forum >> Dízelmánia

Goodboy08-01-2007 20:29:58 // 1652
Csao P"!Nem tudom számokba meg nem merek bocsátkozni?de azt tudom,h az álltalam ism huzott jétidek akár mit mondanak loéröre még mindig gyári kuplungot használlnak én meg már elfüstöltem egy garn szintert ami 1000Nm képes volt átvinni!Igy a mostwani 1320 NM ert tud ,de a kupl munkahengerem mellett döl a fékfolyadék mert!
Goodboy08-01-2007 20:26:25 // 1651
Ezt a világnyelvet nem vágom ,magyarositanád nagy vonaslakban?Köszi!egyébként mi a hir a nagyvilágban a jétid tuningrol?
Poló08-01-2007 20:25:46 // 1650
Lóerőben és Nm-ben mennyi körül járkálsz?
Goodboy08-01-2007 20:24:02 // 1649
Csao Kru!Őrülök a hozzászolásodnak tuti jot beszélsz!Én nekem egyenesen tele a cerkám a sok pénzhajhász isten királlyal aki azt sem tudja merre van az arccal elörwe!Én már sok mindenkit kiprobálltam,és sokan elvéreztek chip ugyben!JA a vállto ,elözö év nov 23 án fölrobbant a difim 2.ik teligáznál (öklömnyi lyuk),most kapott egy másikat és már ez is fütyül ,zörög 1000 km után,de én a maxra törekszem ,mindegy milyen áron!!!
kru08-01-2007 20:16:17 // 1648
Érdekes cikk a JTD-kben is használható változtatható geometriájú VNT-kről, hogy mennyire helytálló nem tudom. I was talking to a guy at Garret about these gadgets (Garret VNT). I know some of you have tries farting about with the vanes, which moves by vacuum or electrical actuation depending on the year. He tells me that when the vanes start to stick the engine will overboost, then go into limp home, or if the stick is momentary, you get an Engine Management Fault indicator. Now the interesting bit is that not only do Garret NOT offer factory reconditioned VNT's but there are NO AUTHORISED REPAIRERS for VNT turbo's not even Turbo technics, as once you fart about with the vanes, they can only be recalibrated on a dummy load on a flow rig, whereas new ones are jig set. You can safely check the actuators operation by hand for free movement of 11-14mm, but for chrissake dont adjust the thumbscrew - its factory set. So if you need another turbo you need to buy a NEW or UNMOLESTED one, if its 'REFURBISHED' they 'refurbisher' is a cowboy and your boost will be all over the gaff. I dont use Garret turbo's, that why they were in seeing me, they arent experts at my end of the scale, but are moving up. Just thought you would like to know. Its all VNT's BTW, not just the JTD application.
kru08-01-2007 16:32:34 // 1647
Tuti és olcsó kizárja egymást, jól írod :-) Ezért nem bántottam én sem eddig. És lehet nem is fogom... Ötletem van, kivel lehetne megcsinálni, több is, de egyik sem olcsó.
Zsolt15508-01-2007 16:20:29 // 1646
Valóban, a cm3-t semmi nem pótolja!
Kompressz úr08-01-2007 16:12:30 // 1645
Egyetértek, szerintem is a legjobb tuning a "végy egy erősebb motort" eljárás. Egyebekben meg csak kiváncsiskodok, hátha valaki mégis tudja a tutit. Természetesen én is szeretném, hogy a 1.9esem úgy menjen mint egy 2.4mJtd, ráadásul könnyen-gyorsan-olcsón, de hinni azért nem hiszek benne. Eddig még egyetlen autómhoz sem nyúltam, nem is igazán merek, mert a garancia talán többet ér (új autóról lévén szó) mint pár lóeró meg a tudat (de a kisördög.....) :)
kru08-01-2007 16:04:52 // 1644
Ezt hogy érted?! :-)) Kicsit egyébként félrecsúszott a topic, az én hibám is. De azért legyen, itt a válaszom. Ha a lelkem mélyére nézek, akkor a tuning szerintem egyetlen útja: venni egy nagyobb, erősebb motorral szerelt változatát a hőn szeretett modellnek :-) Ha ez nem megy, akkor szerintem serial programming az EOBD interfészen keresztül. Nincs más út. De hogy kivel? Ebben nincs tapasztalatom, csak osztom az észt, én nem mertem senkihez elmenni. Őszintén? Mint sokan, én is családi autóként használom a hőn szeretett vasat, ami jó, ha egyben mondjuk lehúz 4-5000km-t is egy nyaralás alkalmával, stb. nem ecsetelem. Nem versenyautót akarok építeni, max. ésszerű határok között kihozni az autóból a széria verziónál többet. De lehet, hogy ez az egész egy hülyeség! Egyébként meg annyi rosszat olvasok a neten külföldi fórumokon kókány megoldások miatt, hogy nem mertem eddig rászánni magam. De ez már a tuning topic.
Kompressz úr08-01-2007 11:02:34 // 1643
Akkor végül is mi a tuning útja?
kru08-01-2007 10:37:32 // 1642
Hát igen, nem egyszerű tudomány ez. Tudomásom szerint, de javítsatok ki, a dízel tuning ott vérzik el sokszor, hogy eszetlenül átírják az ECU-ben a common rail vezérlő táblát, mert azt gondolják jól elviszi az az 1600bart. És nem... Vagy egy rosszul beállított nyomaték limitáló tábla hatására keresztet vethetsz a váltódra. Szóval nem csupán a turbó nyomásról van szó egyáltalán, sőt leginkább nem csak arról. Itt tényleg nagyon egymásra épülnek a dolgok. Nem tudom, csak sejtem, hogy egy kezemen meg tudom számolni ki ebben az igazi szaki idehaza. (Kókányolók nyilván vannak számolatlanul). De lehet, hogy ahhoz már nagyon kell szenvedni, hogy 3 ilyen szakit meg tudj nevezni idehaza. Külföldön is keresni kell az igazi specialistákat, akire rá lehet bízni egy jtd-t. És most nem a tuning box-okról beszélek, mert az...
Goodboy06-01-2007 22:42:57 // 1641
Ronnie!Nem tulzunk,ha azt mondjuk,h nem kell kinyomni egy huzott jtd szemét ahoz,h megegyük a szivo benzineket,még 1.9 jétiddel sem nem ,h 2.4 jétiddel!Ezt ugy mondom,h nagyjábol tudom milyen kocsid van,mármint modositásokkal!De,ha rádobnal egyx turbot ,hát biza ........!
Goodboy06-01-2007 22:30:23 // 1640
HO HO HOOO!Milyen jo kis beszélgetést folytattok itt komák!A dizel vasat,meg a benyásat is szét lehet küldeni egy turboval,de ha még csak a hengerfejröl lenne szo!Na de mi van a dugokkal ami elfolyik,meg a csapágyakkal?Az én kicsi tocsim sem van tul töltve ,légkörivel 2.8 körül ,eldobja a nyomást ,de tartosan tölt 2.5 bar t,és még nagyon birja a moci!Csakegy moci tuning nem ugy kezdödik mint egy optika urak,ott egymásra épülnek a dolgok,és ez biza sok -sok péz,meg utánjárás!!
Wickey05-01-2007 19:18:01 // 1639
Figi, te csak maradj a traktoroknál, jó? :-) A dízel az emelt nyomástól hamarabb lesz hengerfejes, mint egy benzines.
Gábor(figi75)04-01-2007 10:42:07 // 1638
Te asztán jól elbeszélgetsz önmagaddal!:-))))) Arra akartam kilyukadni,hogy a turbót felesleges csumára tekerni,mert nem bírja lefújószelep nélkül a nyomást a HF!!! Önmagában nem a turbótol lessz 1 moci erős,kaja "benya-gázolaj" nélkül semmi nem lessz erős,+ kell még 1-2 trükk!:-)
Ronnie04-01-2007 10:21:33 // 1637
ááá, azt hiszem értem már mit értettél félre. Én nem a turbó (töltőnyomás)felhúzásáról beszéltem, hanem egy turbós moci lóerőben való húzásáról! Talán itt csúsztunk szét.. :o)
Ronnie04-01-2007 10:13:01 // 1636
Próbáltam még1x megérteni amit írtál. Én nem állítottam ilyesmit. Én csak azt mondtam Alfi kollégának, amiben gondolom egyetértünk, hogy : nem azért lehet könnyebben plusz pacikat a td/jtd felhúzásával elérni, mert diesel, hanem mert egy feltöltött motort hasonlít egy szívóhoz. Tök mindegy hogy benya vagy gázolaj, turbó, vagy kompressor, .. a lényeg hogy teljesen más lehetőségek állnak rendelkezésre egy motornál, ha belenyomjuk a levegőt, vagy önerőből kell szívnia. Ebbe nem tudom most mi a "túlzásba esés"!?
Ronnie04-01-2007 09:45:59 // 1635
Biztos én vagyok még tompa reggel, de ezt most nem értem, ezt most mire válaszoltad? :o/
Gábor(figi75)04-01-2007 06:19:24 // 1634
Nah,azért ne essünk túlzásokba,hiába nagy a töltésed legfeljebb szétnyomja a HF-et és pisloghatsz mint pocok a lisztben!:-) Ergó felesleges túlhúzni,tapasztalatból mondom!!! A kajával és egyéb beállítási trükkőkkel lehet rajtat húzni még!:-)
Ronnie03-01-2007 23:04:42 // 1633
Azt hogy húzni lehet, nem a diesel érdeme, hanem a turbóé! Próbálj felhúzni egy szívódieselt, megnézém. Vagy miért lehet a v6tb-t felhúzni? T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O T U R B O
Ronnie03-01-2007 22:58:52 // 1632
Ja, olyan amilyen. Még nincs lemérve padon, de jelenleg a 6. sebességet tiltásig elviszem pályán.. olyan amilyen..
Ronnie03-01-2007 22:55:38 // 1631
Hát nem egészen, én is szeretem, értékelem a dieselpowert, de még a széthúzott megatuning 2,4 is megizzad a győzelemért, szóval azért ne essünk túlzásokba.
ALFI15603-01-2007 14:44:36 // 1630
De az mellettük szól,hogy ezeket lehet húzni a benzines meg olyan amilyen.
Poló03-01-2007 14:37:17 // 1629
Ahhoz már nem picit kell húzni őket. Engem Lacházán egy 1,9 mJTD vert meg, kb. 180 lovas. Egy-két tizeddel elmaradt a V6-októl.
ALFI15603-01-2007 14:35:05 // 1628
Nem tudom,de szerintem az 1.9 nem egészen gyengécske nekem pár ismerősnek van mind jól megy,pörgössebb mint a 2.4,de Kiskunlacházán is verték a 2.5V6-okat.
Poló03-01-2007 14:28:13 // 1627
Eredetileg V6-ost akartam, de sportcsomagosban alig volt. Meg a szín is számított nálam. Így maradt a TS, de ebből csak 2.0-t nézegettem. 1.9 JTD-t nem akartam, mert hát mégiscsak egy picit gyengécske, meg azon még más a fékrendszer, nem hűtöttek az elsők. A 2.4-esre meg annyival több biztosítást fizetnék, amennyivel nem eszik kevesebbet. Zepiét láttam Várpalotán, kegyetlen hangja van. Az kb. hány lovas?
ALFI15603-01-2007 14:22:09 // 1626
Hát igen ezaz,hogy kinek mire kell.Én meg már nem is járok vele kimondott hobbiautónak van,csak én meg valahogy diesel párti vagyok.
Poló03-01-2007 14:13:04 // 1625
Nem annyira. Mikor vettem, akkor szóba jöhetett volna a 2.4 JTD is. Csak féltem belevágni, mert egy diesel autót nem nagyon adnak el 5-6 évesen 100.000 km alatt. Az fölött meg nem nagyon akartam autót venni. Most meg úgy vagyok vele, hogy jó ez. Annyit nem megyek, hogy olcsóbban jönnék ki a diesellel.
ALFI15603-01-2007 14:09:39 // 1624
Elég benzinpárti vagy nem?
Poló03-01-2007 14:07:53 // 1623
Nem :) Csak a típusismertetőbe gyűjtöttem az adatokat :)
ALFI15603-01-2007 14:06:44 // 1622
Csak nem,hogy cserén gondolkodsz?
Poló03-01-2007 14:02:23 // 1621
Nem igazán.
ALFI15603-01-2007 14:01:16 // 1620
Nekem még nem volt vele semmi bajom,de még nem is hallotam senkitől rosszat róla.Te hallotál már rosszat JTD-ről?
Poló03-01-2007 13:58:59 // 1619
Tapasztalatom nincs velük, csak arra támaszkodhatok, amit ti mondotok róla.
ALFI15603-01-2007 13:56:50 // 1618
Miért te nem?Szerintem csak jót lehet mondani róla!
Ronnie03-01-2007 13:48:42 // 1617
.. és aztán egyszer csak felébredtél.. ;o)
Poló03-01-2007 13:47:08 // 1616
Akkor úgy gondoljátok, hogy jó az a pár mondat?
ALFI15603-01-2007 13:45:50 // 1615
Szerintem az egyik legjobb és legmegbízhatobb motor.Nyomatékos,erős,keveset fogyaszt és semmi gond nincs vele.Mi kell még?
Buddha03-01-2007 13:35:03 // 1614
Egy barátom 166 2.4 (140LE) jtd-je közel van a 400ezerhez. 10ezrenként olajcsere(10w-40félszint.), minden másodiknál lev.szűrő, Üa szűrő, szokásos vez. szíj+feszítők, két kupplung, főtengelyszim., turbó, injector(hack) cserét kért ez idő alatt a motor. Remélem nem hagytam ki semmit, de szerintem ez ennyi km-re nem sok, és nagyon jól megy!
Gábor(figi75)03-01-2007 12:39:56 // 1613
Lehet "Morphine" megvenné,de csak részletre!!!
Poló03-01-2007 11:04:41 // 1612
A 156 típusismertetőbe lenne egy ilyen rész a JTD-ről: JTD motorok megbízhatóaknak bizonyulnak, komolyabb gond nincs velük, pedig nem egy már 200.000 km felett teljesít; motorolajat nem eszik, cseréjét 15.000 km-nél ajánlatos elvégezni a szűrőkkel együtt; gázolajból átlagosan 5-8 litert fogyasztanak; már 1500-as fordulattól jól húznak; könnyen, kevés pénzből tuningolhatóak Mennyire állja így ez meg a helyét? Mivel egészítenétek még ki? Mi nem pontos benne?
Süti03-01-2007 10:03:22 // 1611
Hali!Lenne egy eladó 156 bontásra(A jobb eleje hiányzik,minden más ép.Motor váltó sértetlen 1.9 jtd.Igazándiból egyben lenne a legjobb,ha elvinné valaki,mert sem időm sem helyem nincs a tárolásra.Sajnos.Az autó olaszból lett hozva,számla van hozzá,forgalomba nem helyezhető.Mindkét gyári kulcs,elektrtonika,motor váltóval együtt az autó tartozéka)Az ár fix ár,de nem hárommillió,csak egy nullával kevesebb)))Aki egy picit ért hozzá,az tudja,hogy ennél jóval többet ki lehet belőle árulni,ha szétszedi)
Robert-jtd27-12-2006 21:10:21 // 1610
Mostmár a he.sz után remélem már nem annyira aggaszt a fogyi?:)) Sz.tem renben van a dolog megnyugodhatsz:)))
Kompressz úr27-12-2006 11:46:36 // 1609
Mert nem mert, félt, hogy banned lesz, ha lehagy :))
Zsolt15527-12-2006 09:23:13 // 1608
A változtatásról nem tudok, de vagy ezt produkálják, vagy egyszerűen az egyik pillanatról a másikra a 2500-as fordulat fölé nem hajlandó menni a motor.
Zsolt15527-12-2006 09:17:41 // 1607
Flotta kezeléssel is foglalkozunk, és a központunk egy Opel szervizben van. Ha bejön egy új dízel motoros autó szervizre, rögtön hallom, hogy az b@zi olasz motorja, ilyen, meg olyan. A VW dízeljeit is ismerem, az Opel motorjai, pedig szintén zabálják az olajat.
Halesz27-12-2006 00:54:20 // 1606
Akkor lehet az enyémben is van valami tuning? :DDD Már múltkor is gyanakodtam, amikor a 2,4-es 159-es nem tudott lehagyni :D
GEORGE27-12-2006 00:28:16 // 1605
Amihez hozzányúltak abban még nem volt köszönet.....
Ferke27-12-2006 00:25:52 // 1604
Látod?! Ha a németek hozzányúlnak....:)
Ferke27-12-2006 00:23:46 // 1603
Észrevettem, nálam akkor tud tévedni, amikor már tank óta belement jó 4-500 km, és a hosszú távú mérés már beállt egy kb értékre. Ha ezután a maradék 3-400 km-en elkezdem sokkal jobban tolni neki, akkor az átlagfogyi már nem fog annyival feljebb menni, mint amennyit valóban fogyasztott.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.