Forum >> Dízelmánia

kru31-10-2006 12:48:22 // 1402
Az EGR nem tom pontosan hol van, de állítólag így szok' kinézni 100e km után, nem Alfa amúgy... EGéR
kru31-10-2006 12:47:55 // 1401
És normális is :-))
Ferke31-10-2006 11:08:24 // 1400
Ez ismerős!:)))
Selmak31-10-2006 11:06:38 // 1399
Tengnap a városi tötymörgés + az állandó elterelések miatt mikor végre szabad volt az út és nyomhattam egy kövéret, akkorát kormoltam hogy rossz volt nézni. Utána néhány km után megszűnt.
Ferke30-10-2006 16:46:52 // 1398
Az az! Az egr! Na eddig ebbe nem merültem bele, csak olvasgattam, amit írtatok róla. Ez hol található? tisztítottad már? Arra gondoltam, kitisztítanám...
kru30-10-2006 16:12:23 // 1397
Ferke, erre a listára gondolsz, amit külföldi fórumokon való észosztás alapján szűrtem le? 0. normális ember leállítás előtt járatja 20-30 másodpercet a turbót visszahűtendő, ilyenkor telenyomódik a katalizátor, ami indításkor távozik... 1. légszűrő csere 2. rendszertisztítót neki, mert túl sokat ment városban 3. EGR szelep tisztítás 4. megnézni az intercoolertől jövő csövet, ami az akksi felett jön, hogy nincs-e elrepedve :-)))))))))) 5. intercooler tisztítása 6. MAF cseréje 7. remap miatt (ez vele jár) 8... itt jöttek a durvább dolgok, főleg halódó turbó, stb.
Ferke30-10-2006 14:58:37 // 1396
kru, mi is volt az az izé, amire mondtad, hogy ha tisztítása megtörténik, kevesebb a füst?:) Már nem emlékszem, még rákeresni is béna vagyok!:)
tgabika25-10-2006 14:27:31 // 1395
Így van, ha tolod neki autópályán, akkor sem mászkál, csak feljebb áll meg. És igazad van...80 fok...megkövetlek...
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 13:57:33 // 1394
így van, akkor beáll 80 fokra autópályán. városban is bekapcsol a venti olyan 96 foknál
kru25-10-2006 13:15:02 // 1393
mászkál az, ha terhelés alatt van a motor, akkor hiába nyit a termosztát, a hűtőfelület nem feltétlenül elegendő önmagában, hanem a ventillátor 2. fokozat is beindul beindul 90 fok környékén talán. 105 foknál meg közbelép az ECU. ugyanez ha állsz dugóban. szerintem. ha meg egyenletesen haladsz mondjuk autópályán, 2500-as fordulat, üzemmeleg motorral, akkor szerintem nem mászkál.
kru25-10-2006 13:09:08 // 1392
ezt próbálom 2 napja magyarázni, hogy az osztások úgy néznek ki, hogy 50, 80, 90, 105, 130 plusz/mínusz 2 fok... De mindenki 70-nek hiszi/gondolja a 80-at.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2006 12:06:58 // 1391
engem az zavar, hogy mindnki mást mond. van aki azt mondja az a normális ha 1 hőfokon marad a mutató, van aki azt mondja az a normális ha 80-tól 100 fokig mászkál. mi az igazság??
tgabika25-10-2006 07:55:05 // 1390
Az a 70 nem is hetven. Az osztás tényleg 80 körül van, mérés szerint.
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2006 13:37:27 // 1389
nekem 70-től majd százig mászkál a hőfok óra szerint :)))
tgabika24-10-2006 08:04:00 // 1388
Nálam is 70. Meg se moccan. Azt mondták, nem gáz, így kell lennie! Hosszó autópálya nagy sebességgel, akkor felmegy 80 körül.
kru23-10-2006 23:13:13 // 1387
ezt nem értem, miért lenne a 90 100? úgy van beskálázva, hogy 50, 90 és most nem emlékszem mi a harmadik, talán 120. de nem lineárisan, azaz az 50 utáni csík a 80 (és nem 70), majd a 90 az 90. és utána nem 110 hanem 100 vagy 105. nekem is fura volt, de ki lett mérve, nem egy 156-oson.
Ferke23-10-2006 23:03:49 // 1386
Ha ez a 90 fok 100 lenne igazából, akkor már forrania kellene a vizemnek.Pláne mikor dugóban 1-2mm-rel 90 fölé is megy a mutató.
kru23-10-2006 23:02:09 // 1385
hát bakter, olasz :-)
Ferke23-10-2006 23:00:39 // 1384
Totál gyári termo-t kapot, tuti nem mást, ePER cikkszám alapján, originale ricambi. Tehát ez a gyárija, és ezzel produkál fix 90 fokot.
kru23-10-2006 22:49:30 // 1383
...ami mint mondottam nem 70, hanem 80 fok. és jtd termoszátok ott nyitnak. lehet, hogy benyás termosztátot raktatok bele. de mi az, ami megjavult ettől? nem adott elég meleget a fűtés?
Ferke23-10-2006 22:47:21 // 1382
no én ezt már nem vágom, de az tuti, hogy januártól augusztusig (tehát hidegben-melegben is) 70 fokon állt végig a vizem. Az új termo-val 90-en áll, és el se moszdul, tehát tuti ez volt a baja.
BadBoy23-10-2006 22:32:41 // 1381
Nem olvastam, de a szalonban azt mondták, hogy nem probléma. A másik meg addig a hajnali futás közben van idő beönteni az első KVt.
FRob23-10-2006 20:45:59 // 1380
Köszi! álatlában a nagyobb hézag a kipufogóra a kisebb a szívóra vonatkozik mert a szívót a beáramló levagő hűti a kipufnál meg ügye melegíti ezért az egyik helyen kisebb a másik helyen nagyobb a hőtágulás minden esetre még egyszer köszönöm!!
kru23-10-2006 20:37:54 // 1379
frob, jutottál előre szelephézag ügyben? 2.4jtd (156-ra, de gondolom ugyanaz a motor), az alfa manual szerint, hideg motornál: 0.25-0.35 illetve 0.30-0.40 között sajnos vagy én vagyok béna vagy a leírás, de nem találtam, melyik-melyik szelepre vonatkozik. és csak mellékszál, de az mjet-ek már hidrotőkések.
Poló23-10-2006 20:34:50 // 1378
Így van. Én tavaly mikor vettem a TS-be a termosztátot, akkor asszem 88 fokról beszéltek az autósboltban. Két félét említettek, a másik pár fokkal kisebb hőmérsékleten nyit. De valami így sem oké nálam, mert a műszer csak 70 fokot mutat.
kru23-10-2006 20:30:53 // 1377
na, akkor most hogy van ez?? ezt írja a hivatalos Alfa manual: - víz hőmérséklete ? 80 plusz/mínusz 2 fok C, akkor zár - víz hőm. ? 80 plusz/mínusz 2 fok C, akkor nyit és engedi a radiátor felé a vizet És úgy tűnik, hogy tényleg igaz az a nagyvárosi legenda, hogy a benzines 156-oknál sokkal feljebb áll a hőmérő, mint a jtd-k esetén. Néztem a 2.5V6 és GTA 156-okat, ott a termosztát olyan, hogy 87 +/- 2fok C, és ott is van a 90, de csak a benzines. Most akkor ferke ügye nem illik a képbe sehogy... :-((
kru23-10-2006 17:11:02 // 1376
Most meg fogom nézni mit ír az e-learn erről a témáról. Én is akartam már cseréltetni, de lebeszéltek róla. Egyébként ferke pont ez volt az alapötletem, hogy miért ad néha szürke füstöt a gépezet, mert azt gondoltam, hogy nem melegszik fel eléggé a motor a félig hibás termosztát miatt és ezért elégetlen gázolaj megy kifelé. Egyébként arról is szól a nagyvárosi legenda, hogy a benzines 156-oknál sokkal feljebb áll a hőmérő, mint a jtd-k esetén. De ezt sem tudom alátámasztani.
Ferke23-10-2006 16:44:12 // 1375
Pont ilyen volt az enyém is. Télen egyáltalán nem ment feljebb, ugyanúgy, mint Neked, az 50-es és a 90-es közötti vonalon. Piri javasolta, hogy cseréljem, a nagyvárosi legenda annyiból igaz, hogy az utángyártottból valóban van 2 féle, különböző hőfoknál kapcsoló. Gyáriból csak 1 van, és az a tuti. Az u.gyártott 18ezer kröül van asszem, a gyári 33 (de most már tudnál olcsóbban is) Állítólag azért állt 50 és 90 között nálam, mert "picit nyitva" állt meg a termo, és annyit engedett át, hogy nem melegedett rendesen fel soha a motor.
Lacza23-10-2006 16:23:11 // 1374
Ezt az állításodat megcáfolnám:)
Tibe23-10-2006 16:01:14 // 1373
Az pedig nem jó ha nem 90 fok az üzemi hőmérséklete. Nekem télen nyáron akárhogy hajtom vagy lassan megyek vele, mindig 90 fokra áll be.
kru23-10-2006 15:55:27 // 1372
ferke, a gyári termosztát előtt milyen, az előírt? Van állítólag kétféle, ami korábban nyit, meg ami később. de lehet, hogy ez nagyvárosi legenda. nekem gyári van, de 90 fokra csak nyáron megy fel a mutató, ha nagyon kergetem. normál használatnál el sem mozdul az 50 és 90 közötti félúton lévő pöcöktől. ami mindenki szerint 70 fok, a szerelőm szerint meg 80 fok, mert hogy 80 és 90 között pontosabban mutasson a műszer. mindenesetre kimérve, mikor ennél középső pöcöknél cövekel a műszer, akkor 81.5 fok körüli a hűtővíz. most akkor hogy van ez a 90? neked autópályán mondjuk 130 konstans is beáll a 90-re? nem 80 kb. fok az üzemi hőmérséklet?
EDDI23-10-2006 15:47:08 // 1371
Igy igaz! Tán legközelebb:)
Gábor(figi75)23-10-2006 15:43:00 // 1370
Jólvan elfogadom a felmentést!:-) Nameg gyenge volt az akksid amperszáma! DD.. :-))
EDDI23-10-2006 15:41:01 // 1369
Láttam,tényleg jol mentél! Igazábol mi 3 fövel nyomtuk és legalább 1 porlasztom csak pisál!
Gábor(figi75)23-10-2006 15:37:35 // 1368
Jah,de ellenem lefelejtettél menni! :-( Pedig nagyon bevolt lőve a vas! :-)))
EDDI23-10-2006 15:30:53 // 1367
Mentem ellene 1-et. Kaptam 1.5 autonyit! 1.9es a turbo 0.8rol fel lett huzva 1.8ra!!!!!!! + még amit nem árult el a srác.
tgabika23-10-2006 15:13:02 // 1366
Nekem sem fogyott egy csepp olaj sem, pedig pályán 180-al megyek. Gázolajból is kijövök 5,7-6,5 között. Persze nem 180-nál :)
Cselentano23-10-2006 14:50:37 // 1365
nálam is állandóan beáll 90 fokra de azt nem mondanám, hogy előtte nem megy feljebb a fordulatszám 2000 fölé :-)
Zsolesz23-10-2006 14:23:19 // 1364
Nem tudom az enyémben milyen lehet én még nem cseréltem lehet hogy a gyári van még benne. Mi egy ilyennek az élettartama?
Ferke23-10-2006 14:07:51 // 1363
Gyári termo-t bele, az a tuti! Komolyan! Mindenki mondja, hogy nem megy fel 90-re. Megvettem a gyárit (igaz húzós, 33k!), és odaszögelték a mutatót 90fokra. Az utángyártottak ezt nem tudják!:(
Ferke23-10-2006 14:06:23 // 1362
Szerintem sem!:))))
Poló23-10-2006 14:04:56 // 1361
Szerintem az életben nem tudjuk meg, kié az az autó :D
Ferke23-10-2006 13:56:31 // 1360
Azaz, igen!
Zsolesz23-10-2006 13:54:53 // 1359
90 fok??? Nekem nyáron megy fel csak ennyire mikor a Mecsekben tolom neki hazafelé
Poló23-10-2006 13:06:57 // 1358
Igen, egy világos színű, hatalmas fekete füstöt dobott.
kando.23-10-2006 13:04:49 // 1357
156-os ? vagy milyen gép volt ? :)
kando.23-10-2006 13:04:17 // 1356
Nem is rossz :))) Süti gépe nagyon meggyőző :)))
Tibe23-10-2006 12:59:24 // 1355
Ha nincs motorelőmelegítés, a gyár ajánlása pont az hogy ne járasd hidegen a motort, hanem egyből indulj el vele és amíg nem lesz 90 fokon a víz ne hajtsd 2 ezer fölé. Nem olvastad a könyvét?
Cselentano23-10-2006 12:57:13 // 1354
csak úgy csináljuk :-) 2x mentem én is 1:1 lett belőle
Gábor(figi75)23-10-2006 12:53:53 // 1353
Ééééén!DD...:-)) 5 futamból,5 győzelem!:-))) Hajrá dizel póver!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.