A benzin, dízel vagy akár a földgázüzemű és az elektromos autók között van egy nagyon lényeges különbség.
Az előbbieknél a meghajtást magába a járműbe épített belső égésű motor (energiaforrás) biztosítja, míg az elektromosoknál ezt egy központi (országos) rendszerről, hálózatról kapja.
Az előbbi mobilabb, mert az energiahordozót könnyen lehet az autóba tankolni, és az szinte korlátlan ideig rendelkezésre áll. Míg az elektromos autónak a meghajtásra szolgáló energiát kell valahogy tárolnia, ami a jelenlegi akkumulátorokkal sokkal nehezebb, mert a töltést jó eséllyel lassabban veszik fel, mint ahogy leadják. Ugyanakkor már a hálózaton is keletkezik veszteség még a felhasználás előtt. Míg például a benzin az 1 liter a finomítónál és 1 liter benzinkúton. (Kivéve Magyarországon ahol néha csak 0,9-0,95 liter.) :-))
Azon kívül a helyhez kötött berendezési drágák (vezeték rendszerek, töltő állomások), és nem tud rugalmasan reagálni az utazási szokások gyors változáshoz.
Forum >> Erőforrás alternativák
Zsolt15531-08-2019 22:39:12 // 1217
Zsolt15531-08-2019 22:05:11 // 1216
Jelenleg én inkább érdekes kitérőnek tartanám az elektromos autózást.
Zsolt15531-08-2019 21:54:35 // 1215
Szia!
Nem szólsz bele. :-))
Ilyen videókat láttam már, csak nekem olyan hozzászólásokra lett volna "igényem", mint Stef is írt. Szerintem bebb a topicba ez is belefér(het)ne.
Mit, miért, hogyan döntött, milyen a tapasztalata. Akivel lehet kommunkálni igény esetén. Engem még akkor is érdekelnek a használattal kapcsolatos dolgok, ha nem tervezem egy elektromos autó vásárlását. Jó lenne ha több ilyen írás lenne.
Annak semmi értelme, mint amikor valaki csak annyit tud írni az elektromos autó(já)ról, hogy azért jó, mert ingyen tudta tankolni.
Nem szólsz bele. :-))
Ilyen videókat láttam már, csak nekem olyan hozzászólásokra lett volna "igényem", mint Stef is írt. Szerintem bebb a topicba ez is belefér(het)ne.
Mit, miért, hogyan döntött, milyen a tapasztalata. Akivel lehet kommunkálni igény esetén. Engem még akkor is érdekelnek a használattal kapcsolatos dolgok, ha nem tervezem egy elektromos autó vásárlását. Jó lenne ha több ilyen írás lenne.
Annak semmi értelme, mint amikor valaki csak annyit tud írni az elektromos autó(já)ról, hogy azért jó, mert ingyen tudta tankolni.
Stef29-08-2019 12:27:20 // 1213
Egy nagyon érdekes beszélgetés Karottával. Imádom a fickót! :)
https://youtu.be/7ehFo3_oTHs
https://youtu.be/7ehFo3_oTHs
Stef28-08-2019 19:06:36 // 1212
Hmmmm, ez bizony így igaz! De lássuk csak hány db földgázüzemű autót adtak el idén a kereskedések? És hidrogéneset? :) És mi lenne bennük a vevők számára vonzerő? A tisztaságuk? Mert aki elektromos autót vesz jelenleg, hidd el, nem a környezet védelméért teszi, hanem az olcsó üzemeltetésért és a menettulajdonságaiért. Még akkor is, ha előre kell kifizetni egy kazal pénzt...
Az már csak hab a tortán, hogy a cikkben az áll hogy "egy hidrogénhajtású autót sem tud sohasem megelőzni egy energiamixen futó elektromos autó, és teljesen megújítható forrásból származó árammal is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után". Ez így szerepel az ADAC anyagában is, van viszont egy fontos, az MTI hírében nem szereplő szempont: a tanulmány száz százalékban megújuló energiával előállított hidrogénnel számol.
Az már csak hab a tortán, hogy a cikkben az áll hogy "egy hidrogénhajtású autót sem tud sohasem megelőzni egy energiamixen futó elektromos autó, és teljesen megújítható forrásból származó árammal is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után". Ez így szerepel az ADAC anyagában is, van viszont egy fontos, az MTI hírében nem szereplő szempont: a tanulmány száz százalékban megújuló energiával előállított hidrogénnel számol.
Kazes☻28-08-2019 18:41:16 // 1211
Stef27-08-2019 15:52:34 // 1210
Azért az elég vicces, hogy hirtelen egy több mint 2 évvel ezelőtti interjút talált meg mindenki egyszerre... :)
Professzor Indráról pedig a privát véleményem, hogy érdemei elismerése mellett az ő korában már nem kéne olyan dolgokkal foglalkoznia amihez nem ért... :)
Professzor Indráról pedig a privát véleményem, hogy érdemei elismerése mellett az ő korában már nem kéne olyan dolgokkal foglalkoznia amihez nem ért... :)
Kazes☻26-08-2019 19:34:22 // 1209
Erhard 242 (Pure Energy)17-08-2019 00:02:41 // 1208
Pont erre lenne jó egy plug in Stelvio nekem elég lenne csak 60kmes táv ezzel a benyás motorral...
tdemeter16-08-2019 21:35:43 // 1207
Azt gondolom, hogy akkor totál jól választottál.
Az én kontextusom teljesen más. Van, hogy felkelek reggel, de még nem tudom, hogy délután az ország másik felében leszek.
Másfelől hiába az offos, néha ezzel is elutazunk a családdal, vagy csak én, szóval nekem a jelen infrastruktúra miatt képtelenség lenne a villanyos.
Az én kontextusom teljesen más. Van, hogy felkelek reggel, de még nem tudom, hogy délután az ország másik felében leszek.
Másfelől hiába az offos, néha ezzel is elutazunk a családdal, vagy csak én, szóval nekem a jelen infrastruktúra miatt képtelenség lenne a villanyos.
Stef16-08-2019 21:16:59 // 1206
Teljesen egyetértünk! Mindenki autózzon olyan autóval ami neki a legmegfelelőbb. Érezze jól magát benne. Ennyi.
Stef16-08-2019 21:10:32 // 1205
Érthető amit írsz, de én a napi közlekedési szokásaimhoz igazítva kerestem autót. Technikailag persze jó nagy hülyeség összehasonlítani a 2 autót, de a hétköznapi autózáshoz mégiscsak összehasonlíthatóak. Az alapképlet nem változik: napi 25-30 km megtétele A-ból B-be közútom, max 80-90-es tempóban a lehető maximális élményt kihozni abból a 15 percből. A Giulia hiába megy el 5-600km-t egy tank benzinnel, nincs annyira szükségem egy huzamban, mint ahogy 200-zal sem szoktam közlekedni. A villanyossal 2 hétig eljárok egy töltéssel, az teljesen elég. Mint írtam nincs szükségem 10km-ként töltőkre se. Természetesen ez rám vonatkozik, nem olyanra aki panellakásban az utcán parkolva nem tud egy hosszabbítót kilógatni az ablakán hogy feltöltse az autót. Neki nem való a villanyautó! Annak se való, aki 60-al, szélárnyékban megy vele az autópályán hogy megérkezzen a céljához! És annak se való, aki azt számolgatja hogy mikor térül meg az árkülönbség egy dízelez képest, mert talán soha nem térül meg! Ez az autó arra jó, amire kitalálták, senki ne várjon tőle többet. Én nem azért vettem mert ingyenáram, meg ingyen parkolás, meg ingyen teljesítményadó, meg ingyenakármi. Kipróbáltam, beleszerettem, megvettem, örülök neki! :) Ettől függetlenül ugyanúgy örültem mikor te, vagy webm, vagy Piritu átvettétek a Giuliát, olvasom a blogokat róla, mert azért "autóbuziként" érdekel!
Piritu - 1.000.00016-08-2019 20:55:59 // 1204
"hogy szeretnék még utoljára egy valódi benzines Alfával furikázni. 1 percre sem bántam meg,..." - valahogy én is így voltam/vagyok :-)
tdemeter16-08-2019 20:41:50 // 1203
Akarom írni, pécs közelében :)
tdemeter16-08-2019 20:36:33 // 1202
Ha jól érzem, akkor te a fícsörökbe szerettél bele. Ami rendben is van, én is nagy kütyü mániás vagyok és iszonyúan imádom a high-tech dolgokat,
Amellett, hogy azt gondolom, hogy egyáltalán nem gáz x év után sem más márkákat (nekem is van egy offos suvom, amivel szintén elégedett vagyok) megnézni, azt is gondolom, hogy egy elektromos városi autót összehasonlítani egy belső égésű amolyan családias szedánnal iszonyúan nagy hülyeség. Nem csak a felsoroltakban, mindenben.
Ez még csak nem is az almát körtével eset, szerintem ez annál is messzebb van.
A dolog akkor lenne valahol mérvadó, ha lenne 10 kilométerenként mindenhol az országban töltőpont és legalább a két autó azonos kategória lenne.
Dehát hol van ilyen?
És amikor ilyen lesz majd, az már egy másik világ lesz. Akkor nem lesz ingyé energia, mert az senkinek sem lesz érdeke.
Én teljesen elhiszem, hogy neked ez jó, mert a te igényeidet kielégíti, hiszen ingyen töltöd, meg olcsó is az otthoni töltés (és ez a fontos, hogy neked jó legyen).
De ez nagyon messze van attól, amit ma egy bármilyen belső égésű autó nyújt. Felőlem énekelhet is, de amíg nem tudok úgy elindulni vele bárhova, hogy nem tudom, hogy biztosan odaérek-e, addig számomra csak egyel több probléma.
Én biztos vagyok benne amúgy, hogy ez a jövő, ez nem kérdés, mindannyian eljutunk majd ide, de nem most.
Én ennek az érvrendszernek a mentén döntöttem úgy, hogy szeretnék még utoljára egy valódi benzines Alfával furikázni. 1 percre sem bántam meg, akkor sem, ha be kell dugnom egy kábelt a telefonomba ez miatt.
Én úgy képzelem, hogy az a 8-10 év, amire tervezek az autóval kb elég lesz ahhoz, hogy ezek a hiányosságok megoldódjanak.
Ja és ennek semmilyen köze sincs az alfákhoz, bármilyen más márkával elmondható ez.
Egy idevaló story, hogy nemrég találkoztam az m6-on Szombathely közelében egy lassan araszoló Jaguar i-pace-el, ami asszem az év autója lett nemrég.
Teljesen nyilvánvaló volt, hogy miért megy 60-al az autópályán....
Amellett, hogy azt gondolom, hogy egyáltalán nem gáz x év után sem más márkákat (nekem is van egy offos suvom, amivel szintén elégedett vagyok) megnézni, azt is gondolom, hogy egy elektromos városi autót összehasonlítani egy belső égésű amolyan családias szedánnal iszonyúan nagy hülyeség. Nem csak a felsoroltakban, mindenben.
Ez még csak nem is az almát körtével eset, szerintem ez annál is messzebb van.
A dolog akkor lenne valahol mérvadó, ha lenne 10 kilométerenként mindenhol az országban töltőpont és legalább a két autó azonos kategória lenne.
Dehát hol van ilyen?
És amikor ilyen lesz majd, az már egy másik világ lesz. Akkor nem lesz ingyé energia, mert az senkinek sem lesz érdeke.
Én teljesen elhiszem, hogy neked ez jó, mert a te igényeidet kielégíti, hiszen ingyen töltöd, meg olcsó is az otthoni töltés (és ez a fontos, hogy neked jó legyen).
De ez nagyon messze van attól, amit ma egy bármilyen belső égésű autó nyújt. Felőlem énekelhet is, de amíg nem tudok úgy elindulni vele bárhova, hogy nem tudom, hogy biztosan odaérek-e, addig számomra csak egyel több probléma.
Én biztos vagyok benne amúgy, hogy ez a jövő, ez nem kérdés, mindannyian eljutunk majd ide, de nem most.
Én ennek az érvrendszernek a mentén döntöttem úgy, hogy szeretnék még utoljára egy valódi benzines Alfával furikázni. 1 percre sem bántam meg, akkor sem, ha be kell dugnom egy kábelt a telefonomba ez miatt.
Én úgy képzelem, hogy az a 8-10 év, amire tervezek az autóval kb elég lesz ahhoz, hogy ezek a hiányosságok megoldódjanak.
Ja és ennek semmilyen köze sincs az alfákhoz, bármilyen más márkával elmondható ez.
Egy idevaló story, hogy nemrég találkoztam az m6-on Szombathely közelében egy lassan araszoló Jaguar i-pace-el, ami asszem az év autója lett nemrég.
Teljesen nyilvánvaló volt, hogy miért megy 60-al az autópályán....
berobbantam16-08-2019 19:49:01 // 1201
Szia
Tetszik a stílus ahogy érvelsz.Nem meggyőzni akarsz senkit csak indoklod a döntésed ami egyébként logikus.Én meg még maradok vagy 200k-t a dejsel 156-ban.Jól érzem magam benne😀És még csak bűnösnek sem érzem magam e miatt.Évi 30000-et megyek.De van hogy a havi 10000 is összejön.Erre nem való villany.Viszont akkor sincs bűntudatom ha épp kenyérért szaladok el vele.Azt nem szeretem mikkr valaki kisarkítja a dolgot és erősködik hogy igen is a villany a tuti mindenki más meg a földet gyilkolja.Globálisan nézve szerintem nem nyer a villany sose.
Tetszik a stílus ahogy érvelsz.Nem meggyőzni akarsz senkit csak indoklod a döntésed ami egyébként logikus.Én meg még maradok vagy 200k-t a dejsel 156-ban.Jól érzem magam benne😀És még csak bűnösnek sem érzem magam e miatt.Évi 30000-et megyek.De van hogy a havi 10000 is összejön.Erre nem való villany.Viszont akkor sincs bűntudatom ha épp kenyérért szaladok el vele.Azt nem szeretem mikkr valaki kisarkítja a dolgot és erősködik hogy igen is a villany a tuti mindenki más meg a földet gyilkolja.Globálisan nézve szerintem nem nyer a villany sose.
Lyymbo16-08-2019 16:31:18 // 1200
HI,
Bocs, hogy beleszólok...
LEAF és TESLA magyar használói vélemény:
https://www.youtube.com/watch?v=7aHtI8e-qm4&t=1144s
ALEAF-es videónak két része van és van már egy TESLA-s feltöltés is.
Bocs, hogy beleszólok...
LEAF és TESLA magyar használói vélemény:
https://www.youtube.com/watch?v=7aHtI8e-qm4&t=1144s
ALEAF-es videónak két része van és van már egy TESLA-s feltöltés is.
Kazes☻16-08-2019 14:51:19 // 1199
Na, a Moderátor megint alszik, vagy fészbukozik... vagy lelépett ő is egy offfossal... :-o
Stef16-08-2019 14:07:04 // 1198
Legyen még egy példa:
Mikor beszállok az autóba, a telefonom azonnal kapcsolódik az autóhoz (vezeték nélkül!) és máris használható a Carplay, Waze, Spotify, Youtube, stb). Mindez vezeték nélkül, és a telefon ettől függetlenül külön használható, nem lockolja le a Carplay.
Mikor beszállok az autóba, a telefonom azonnal kapcsolódik az autóhoz (vezeték nélkül!) és máris használható a Carplay, Waze, Spotify, Youtube, stb). Mindez vezeték nélkül, és a telefon ettől függetlenül külön használható, nem lockolja le a Carplay.
Stef16-08-2019 14:00:10 // 1197
Na jó, hogy legyen konkrétum is, miért szeretem jobban pl az i3-at a Giuliánál.
A napi út amit megteszek, 2x13 km. Amikor kijövök a munkahelyemről a Giuliában nyáron 50 fok van, télen 0-5 fok. Nyáron vagy várok 5 percet az indulással míg lehúl egy kicsit az autó, vagy elindulok klímával, és mire kb hazaérek addigra lesz elfogadható a beltér hőmérséklete. Télen fordítva: Kijövök a munkahelyemről, 5-10 perc jégkaparás, közben jár a motor hogy naggyából felmelegedjen a beltér, és úgyszintén mire hazaérek, az utolsó 4-5 percben lesz komfortos a belső hőmérséklet.
i3: Beállítom hogy 16:40-re legyen 23 fok az autóban, és az időzíthető hőszivattyús klíma teszi a dolgát. Nyáron hűvös autóba szállok be, télen pedig jégtelenített előmelegített járgányból indulhatok azonnal. Igen, ez elvesz alkalmanként 3%-ot a töltöttségből és a hatótávból, de bőven megéri!
A napi út amit megteszek, 2x13 km. Amikor kijövök a munkahelyemről a Giuliában nyáron 50 fok van, télen 0-5 fok. Nyáron vagy várok 5 percet az indulással míg lehúl egy kicsit az autó, vagy elindulok klímával, és mire kb hazaérek addigra lesz elfogadható a beltér hőmérséklete. Télen fordítva: Kijövök a munkahelyemről, 5-10 perc jégkaparás, közben jár a motor hogy naggyából felmelegedjen a beltér, és úgyszintén mire hazaérek, az utolsó 4-5 percben lesz komfortos a belső hőmérséklet.
i3: Beállítom hogy 16:40-re legyen 23 fok az autóban, és az időzíthető hőszivattyús klíma teszi a dolgát. Nyáron hűvös autóba szállok be, télen pedig jégtelenített előmelegített járgányból indulhatok azonnal. Igen, ez elvesz alkalmanként 3%-ot a töltöttségből és a hatótávból, de bőven megéri!
RomeoOne16-08-2019 13:54:13 // 1196
Világos, köszi a magyarázatot.
Stef16-08-2019 13:39:21 // 1195
Mielőtt megszületett a döntés, természetesen több szóbajöhető típust is kipróbáltam. Legelső volt a Giulia. Az akkori tapasztalataimat le is írtam a blogomba.
A gyakorlati autóhasználatom az napi kb 25km Vác és Göd közt a 2-es úton. A reggeli és délutáni forgalomban az átlagsebesség kb 35km/h. Ezen felül havonta szoktunk "hosszabb" útra elmenni szülőlátogatásra hétvégére ami naggyából egy Vác-Gyöngyös-Salgótarján-Vác karika. Ehhez kerestem új autót.
Végső döntésben nem az volt hogy "nem kéne" a Giulia, hanem inkább ehhez a napi rutinhoz van jobb is.
Miben jobb az i3? Abban hogy pont ilyen újautót szerettem volna Alfa emblémával, ám nem volt. Kívül kicsi, belül nagy, jól pakolható, jól parkolható, jól manőverezhető, technikailag teljesen naprakész autó egy kis luxussal (amik pl a Giuliában még csak hírből sem voltak az extralistán).
A töltését otthonról is meg tudom oldani (300km-re elegendő áramot 4 óra alatt tudok otthonról beletölteni 1500Ft-ért), de az esetek 90%-ában utcáról töltöm ingyen, mivel gyalog járható távolságra van tőlünk mindhárom publikus töltő Vácon és egyelőre a kihasználtságuk is elég alacsony, mindig találok üres állást.
Ami a vezetési élményt illeti, aki azt mondja hogy az elektromos autókban nincs élményautózás, az még nem vezetett (megfelelő) villanyautót! A 0-100 kb a Giulia szintjén van, azzal a különbséggel, hogy azonnal rendelkezésre áll a max nyomaték ami nem is változik a leszabályozott végsebességig. Azért ez elég nagy élmény!
Hang: Azt mondják a villanyautóknak nincs hangjuk. Nos, a villanyautóknak van hangjuk, még ha nem is Busso V6, de higgyétek el hogy a villanymotorok felsivitása is mosolyt tud csalni az ember szájára (jó értelemben). Ízlés kérdése, van akinek tetszik, van akinek nem.
Miben volt jobb a Giulia? A kényelmében és útfekvésében mindenképp!
Teljesen meg tudom érteni aki Giuliát vesz mondjuk hosszabb utakra, de nálam más volt a szempont.
Formavilág: A Giulia klasszikus szépség! Aki mást mond, az vak! Az i3 alapból villanyautónak készült, teljesen más a tervezési koncept. Amikor először megláttam 2-3 évvel ezelőtt, nekem se tetszett. Ma teljesen odavagyok érte! Ha egy kicsit jobban megnézem, nekem az i3 egy kicsit a régi Alfa 145-re hasonlít, modern köntösben. A műszaki tartalom mindkét autóban első osztályú, de teljesen másképp! A fedélzeti elektronikában az i3 fényévekkel veri a Giulia-t, míg futóműben az i3 sehol sincs a Alfához képest!
Összességében nem lehet azt mondani egyikre sem hogy ez a jobb vagy az a jobb! Nem is akarok senkit meggyőzni a döntésem helyességéről. Nekem, az én közlekedési szokásaimhoz ez volt a legmegfelelőbb járgány! Ettől függetlenül imádom az Alfákat, és elnézést azoktól akikre az első héten még megszokásból villogtam! :)
A gyakorlati autóhasználatom az napi kb 25km Vác és Göd közt a 2-es úton. A reggeli és délutáni forgalomban az átlagsebesség kb 35km/h. Ezen felül havonta szoktunk "hosszabb" útra elmenni szülőlátogatásra hétvégére ami naggyából egy Vác-Gyöngyös-Salgótarján-Vác karika. Ehhez kerestem új autót.
Végső döntésben nem az volt hogy "nem kéne" a Giulia, hanem inkább ehhez a napi rutinhoz van jobb is.
Miben jobb az i3? Abban hogy pont ilyen újautót szerettem volna Alfa emblémával, ám nem volt. Kívül kicsi, belül nagy, jól pakolható, jól parkolható, jól manőverezhető, technikailag teljesen naprakész autó egy kis luxussal (amik pl a Giuliában még csak hírből sem voltak az extralistán).
A töltését otthonról is meg tudom oldani (300km-re elegendő áramot 4 óra alatt tudok otthonról beletölteni 1500Ft-ért), de az esetek 90%-ában utcáról töltöm ingyen, mivel gyalog járható távolságra van tőlünk mindhárom publikus töltő Vácon és egyelőre a kihasználtságuk is elég alacsony, mindig találok üres állást.
Ami a vezetési élményt illeti, aki azt mondja hogy az elektromos autókban nincs élményautózás, az még nem vezetett (megfelelő) villanyautót! A 0-100 kb a Giulia szintjén van, azzal a különbséggel, hogy azonnal rendelkezésre áll a max nyomaték ami nem is változik a leszabályozott végsebességig. Azért ez elég nagy élmény!
Hang: Azt mondják a villanyautóknak nincs hangjuk. Nos, a villanyautóknak van hangjuk, még ha nem is Busso V6, de higgyétek el hogy a villanymotorok felsivitása is mosolyt tud csalni az ember szájára (jó értelemben). Ízlés kérdése, van akinek tetszik, van akinek nem.
Miben volt jobb a Giulia? A kényelmében és útfekvésében mindenképp!
Teljesen meg tudom érteni aki Giuliát vesz mondjuk hosszabb utakra, de nálam más volt a szempont.
Formavilág: A Giulia klasszikus szépség! Aki mást mond, az vak! Az i3 alapból villanyautónak készült, teljesen más a tervezési koncept. Amikor először megláttam 2-3 évvel ezelőtt, nekem se tetszett. Ma teljesen odavagyok érte! Ha egy kicsit jobban megnézem, nekem az i3 egy kicsit a régi Alfa 145-re hasonlít, modern köntösben. A műszaki tartalom mindkét autóban első osztályú, de teljesen másképp! A fedélzeti elektronikában az i3 fényévekkel veri a Giulia-t, míg futóműben az i3 sehol sincs a Alfához képest!
Összességében nem lehet azt mondani egyikre sem hogy ez a jobb vagy az a jobb! Nem is akarok senkit meggyőzni a döntésem helyességéről. Nekem, az én közlekedési szokásaimhoz ez volt a legmegfelelőbb járgány! Ettől függetlenül imádom az Alfákat, és elnézést azoktól akikre az első héten még megszokásból villogtam! :)
RomeoOne16-08-2019 12:53:13 // 1194
És mik azok az okok, amiért nagyon nem bántad meg?
Városban járkálsz akkor nagyobb részt, gondolom, és az élményautózás nem hiányzik. Vagy mi az, ami olyan plusz, hogy nem kéne Giulia?
Ízlés kérdése, de amikor egy i3-ast látok, mindig értetlenkedek, hogy "ezek még a Multiplát tartják rondának?" :DDD
Városban járkálsz akkor nagyobb részt, gondolom, és az élményautózás nem hiányzik. Vagy mi az, ami olyan plusz, hogy nem kéne Giulia?
Ízlés kérdése, de amikor egy i3-ast látok, mindig értetlenkedek, hogy "ezek még a Multiplát tartják rondának?" :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2019 11:32:34 // 1193
nálunk asszonynak volt elektronyos egy nagyon picit eljátszottam a gondolattal de a Stelviot semmi sem tudta kiütni a nyeregből sőt az övét is lecseréltük őskori robbanóbenyásra :DDD
Stef16-08-2019 11:00:56 // 1192
Sziasztok. Csak csendben és nagyon óvatosan jegyezném meg, hogy én is napi szinten használok villanyautót (BMW i3 120Ah), és még csendesebben jegyzem meg hogy a vásárlásnál a Giulia-t ütötte ki a nyeregből és nem bántam meg. Ha kérdés van, kérdezzetek nyugodtan! Bár már nincs Alfám, de visszajárok ide mert az elmúlt közel 30 év Alfázás nem múlik el nyomtalanul... :)
Zsolt15516-08-2019 10:56:37 // 1191
A gőz-, és a dízel-elektromos mozdonyokkal szemben a villamos vontatás is csak egy bizonyos forgalomsűrűség felett gazdaságosabb.
Zsolt15516-08-2019 10:32:55 // 1190
Azért kértem Piritut, hogy ha tud írjon már pár hozzászólást az E-Golf-ról, mert érdekelne. Sajnos nem tudta sokáig használni. Pár Nissan Leaf használóval is beszéltem, mert érdekelt a tapasztalatuk.
Itt is volt valaki, aki régebben használt elektromos autót. Nála annyiban merült ki az összes tapasztalat az autóról, azért jó, "Mert a munkahelyén ingyen tudja tölteni.". Ennyi volt összes tapasztalata amit irni tudott.
Gondolom nem csak én olvasnék szívesen ilyen kérdésekről, tapasztalatokról. Illetve jó eséllyel mást is érdekelhet.
Itt is volt valaki, aki régebben használt elektromos autót. Nála annyiban merült ki az összes tapasztalat az autóról, azért jó, "Mert a munkahelyén ingyen tudja tölteni.". Ennyi volt összes tapasztalata amit irni tudott.
Gondolom nem csak én olvasnék szívesen ilyen kérdésekről, tapasztalatokról. Illetve jó eséllyel mást is érdekelhet.
Zsolt15516-08-2019 10:20:06 // 1189
Én nem mondtam, hogy amit én teszek az "környezetkimélő", vagy az a tuti. Aki valóban elhivatott a környezetszennyezésének csökkentése a célja, az nem használ egyéni közlekedésre sem belsőégésű, sem elektromos meghajtású autót. Gyalog jár, vagy a közösségi közlekedést használja.
Az elektromosmeghajtású autó csak a lelkiismeret "megnyugtatására" és arra jó, hogy a használójának a saját kis biztonságérzete meglegyen. Ő megtett mindent a saját kis környezetért, mert az autója ahol közlekedik nem bocsát ki károsanyagot. Aztán ami azon kívül van, arról úgy csinál mintha nem is létezne. Vagy legalábbis próbál nem tudomást venni róla.
Az elektromosmeghajtású autó csak a lelkiismeret "megnyugtatására" és arra jó, hogy a használójának a saját kis biztonságérzete meglegyen. Ő megtett mindent a saját kis környezetért, mert az autója ahol közlekedik nem bocsát ki károsanyagot. Aztán ami azon kívül van, arról úgy csinál mintha nem is létezne. Vagy legalábbis próbál nem tudomást venni róla.
Zsolt15516-08-2019 09:57:16 // 1188
A mértékekkel nem vagyok napra kész, de azt tudom, hogy például a fűtés is jelentősen légszennyező.
Kócosw16-08-2019 09:02:51 // 1187
jo mondas, mert ugye mostmar ott tartunk hogy a szarvasmarha is környezetszennyező. Csak ezek a kretének nem akik ilyeneket beszélnek.
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2019 08:45:20 // 1186
találkoztam egy nagyon jó szlogennel, végül is az összes zőőőd élhetne vele egyből kisebb lenne az a bizonyos lábnyom :DDD
"Save the world, kill your self"
"Save the world, kill your self"
Piritu - 1.000.00012-08-2019 16:50:04 // 1185
A Golfból nem jön ki még nyitott ajtónál se. A kihúzás előtt még egyszer meg kell nyomni a kulcson a nyitó gombot.
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2019 15:30:10 // 1184
simán ki lehet húzni és elnyúlni :)))
Piritu - 1.000.00012-08-2019 14:57:35 // 1183
Csak nem vágják le az áram alatt lévő kábelt :-)
ha meg igen az az ő baja lesz...
ha meg igen az az ő baja lesz...
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2019 09:55:11 // 1182
bátor ember vagy, ha így töltesz :DDD
Piritu - 1.000.00011-08-2019 21:58:00 // 1181
Piritu - 1.000.00010-08-2019 14:47:21 // 1180
RomeoOne09-08-2019 11:12:58 // 1179
Kazes☻08-08-2019 23:32:54 // 1178
És mennyit melóztak vele... fölösbe. :)
RomeoOne08-08-2019 23:16:35 // 1177
Sztem elég gány munka amúgy. Nagy doboz a hátsó ülések helyén, csomagtérben a kábelek... Ez kb. a sufnituning szint.
Piritu - 1.000.00008-08-2019 22:48:04 // 1176
Mondjuk egy magyarországi legalizálásra kíváncsi lennék :-)
RomeoOne08-08-2019 22:45:06 // 1175
Már némán száguld ez az S5-ös Audi
Talált egy sok kilométert futott S5-ös Audit és megmentett egy Tesla Model S-t. Sam úgy gondolta, hogy ideje egyesíteni a két autót.
Talált egy sok kilométert futott S5-ös Audit és megmentett egy Tesla Model S-t. Sam úgy gondolta, hogy ideje egyesíteni a két autót.
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2019 21:37:15 // 1174
És biza 6 évet bír ki utána megint lehet venni hozzá...
Piritu - 1.000.00008-08-2019 21:15:12 // 1173
"Tankoltam" itthon. Kb. 16 kWó ment bele a kocsi szerint 230-ról.
A kocsi töltője 1m híján nem ért el a konnektorig. Nem találtam itthon olyan hosszabítót/elosztót aminek a kábele ne melegedett volna kézmelegre. Szóval szaladgálnak az Amperek, én meg félve kapcsolom be a mikrót/vízforralót/vasalót hogy talán nem ugyan azon a fázison van mint a kocsi és nem veri le az automatát. (Nem azon volt)
Hiába van itthon 3 fázis, a hozzá való töltő 390.000 (!!) Ft így nem lett megrendelve.
A kocsi töltője 1m híján nem ért el a konnektorig. Nem találtam itthon olyan hosszabítót/elosztót aminek a kábele ne melegedett volna kézmelegre. Szóval szaladgálnak az Amperek, én meg félve kapcsolom be a mikrót/vízforralót/vasalót hogy talán nem ugyan azon a fázison van mint a kocsi és nem veri le az automatát. (Nem azon volt)
Hiába van itthon 3 fázis, a hozzá való töltő 390.000 (!!) Ft így nem lett megrendelve.
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2019 20:53:45 // 1172
És maga a szolár rendszered is csak azért térül meg, mert két állam támogatása van rajta. A Kínaié a gyártáskor, és a magyaré a telepítés/üzemeltetéskor. Egyébként a napelem ipar jó ideje és jelenleg is elég halott. Kína megvonta a támogatásokat, törölte a belső megrendeléseket és pillanatok alatt kiderült, hogy üzletileg sem éri meg gyártani. Többe kerül, mint amennyiért eladható. Ez a pénzügyi oldala.
A környezetvédelmi oldala sem olyan vidám sajnos. Egyrészt borzasztóan energiaigényes előállítani. Nem tudom valaha valaki kiszámolta e, hogy hány üzemóra után kerül nullába egy napelem, vagyis mikorra termeli meg az előállításkor felhasznált energiát. Érdekes lenne az eredmény. Amíg nullába kerül, addig persze jórészt szénnel termelt elektromos áramot használ fel. Ha a gyártásban felhasznált gépek előállítását is számoljuk, és mindent ami a gyár működéséhez kell (a titkárnő laptopjáig bezárólag, ami szintén szénerőmű által termelt áramról töltekezik jó eséllyel) nagyon szomorú eredmény jönne ki. Nem, ne kanyarodjunk vissza az atomerőműhöz :-D De azt látni kell, és jó lenne, ha fentebb is megértenék, hogy minden technológia tisztasága az alapvető energiaforrás tisztaságától függ.
A napelemnél plusz súlyosbító tényező a mérgező ipari melléktermékek (veszélyes savak) kezelése. Már Kínában sem mehet a folyóba szerencsére. Ezzel is kezdeni kell valamit. A napelem lapok vágáshoz használt SiC részecskékkel teli folyadék szintén veszélyes anyag. Erre is van persze visszanyerő technológia, ami viszont mondjam? Borzasztó energiaigényes :-) Ennyit a napelemről. Nekem nincs, pedig lehetne amennyit akarok :-)
A környezetvédelmi oldala sem olyan vidám sajnos. Egyrészt borzasztóan energiaigényes előállítani. Nem tudom valaha valaki kiszámolta e, hogy hány üzemóra után kerül nullába egy napelem, vagyis mikorra termeli meg az előállításkor felhasznált energiát. Érdekes lenne az eredmény. Amíg nullába kerül, addig persze jórészt szénnel termelt elektromos áramot használ fel. Ha a gyártásban felhasznált gépek előállítását is számoljuk, és mindent ami a gyár működéséhez kell (a titkárnő laptopjáig bezárólag, ami szintén szénerőmű által termelt áramról töltekezik jó eséllyel) nagyon szomorú eredmény jönne ki. Nem, ne kanyarodjunk vissza az atomerőműhöz :-D De azt látni kell, és jó lenne, ha fentebb is megértenék, hogy minden technológia tisztasága az alapvető energiaforrás tisztaságától függ.
A napelemnél plusz súlyosbító tényező a mérgező ipari melléktermékek (veszélyes savak) kezelése. Már Kínában sem mehet a folyóba szerencsére. Ezzel is kezdeni kell valamit. A napelem lapok vágáshoz használt SiC részecskékkel teli folyadék szintén veszélyes anyag. Erre is van persze visszanyerő technológia, ami viszont mondjam? Borzasztó energiaigényes :-) Ennyit a napelemről. Nekem nincs, pedig lehetne amennyit akarok :-)
Piritu - 1.000.00008-08-2019 19:01:34 // 1171
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2019 18:30:29 // 1170
itt nem ez a kérdés, hogy mi volt és hol használtuk... az a kérdés megéri e vagy nem és most tegyük félre a mentsük meg a bolygót, mert ezzel sem fogjuk megmenteni...
ez egy egyszerű, egyetemet vagy főiskolát sem igénylő matematikai feladat (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) és az jön ki a végére, hogy a büdös életben sem térül meg nálunk pedig szolárrendszer is van :)
ez egy egyszerű, egyetemet vagy főiskolát sem igénylő matematikai feladat (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) és az jön ki a végére, hogy a büdös életben sem térül meg nálunk pedig szolárrendszer is van :)
Dévid08-08-2019 17:48:35 // 1169
Megteszem helyetted, csak miattad vettem. Boltba járósnak meg én is olyasmit használok majd mint cimboräm. Csak lenne már kész. 🤣
Csabo2208-08-2019 17:30:23 // 1168
Hozzuk vissza és állitsuk forgalomba a gőz és dizel mozdonyokat akkor.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
288
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?