"Tankoltam" itthon. Kb. 16 kWó ment bele a kocsi szerint 230-ról.
A kocsi töltője 1m híján nem ért el a konnektorig. Nem találtam itthon olyan hosszabítót/elosztót aminek a kábele ne melegedett volna kézmelegre. Szóval szaladgálnak az Amperek, én meg félve kapcsolom be a mikrót/vízforralót/vasalót hogy talán nem ugyan azon a fázison van mint a kocsi és nem veri le az automatát. (Nem azon volt)
Hiába van itthon 3 fázis, a hozzá való töltő 390.000 (!!) Ft így nem lett megrendelve.
Forum >> Erőforrás alternativák
Piritu - 1.000.00008-08-2019 21:15:12 // 1173
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2019 20:53:45 // 1172
És maga a szolár rendszered is csak azért térül meg, mert két állam támogatása van rajta. A Kínaié a gyártáskor, és a magyaré a telepítés/üzemeltetéskor. Egyébként a napelem ipar jó ideje és jelenleg is elég halott. Kína megvonta a támogatásokat, törölte a belső megrendeléseket és pillanatok alatt kiderült, hogy üzletileg sem éri meg gyártani. Többe kerül, mint amennyiért eladható. Ez a pénzügyi oldala.
A környezetvédelmi oldala sem olyan vidám sajnos. Egyrészt borzasztóan energiaigényes előállítani. Nem tudom valaha valaki kiszámolta e, hogy hány üzemóra után kerül nullába egy napelem, vagyis mikorra termeli meg az előállításkor felhasznált energiát. Érdekes lenne az eredmény. Amíg nullába kerül, addig persze jórészt szénnel termelt elektromos áramot használ fel. Ha a gyártásban felhasznált gépek előállítását is számoljuk, és mindent ami a gyár működéséhez kell (a titkárnő laptopjáig bezárólag, ami szintén szénerőmű által termelt áramról töltekezik jó eséllyel) nagyon szomorú eredmény jönne ki. Nem, ne kanyarodjunk vissza az atomerőműhöz :-D De azt látni kell, és jó lenne, ha fentebb is megértenék, hogy minden technológia tisztasága az alapvető energiaforrás tisztaságától függ.
A napelemnél plusz súlyosbító tényező a mérgező ipari melléktermékek (veszélyes savak) kezelése. Már Kínában sem mehet a folyóba szerencsére. Ezzel is kezdeni kell valamit. A napelem lapok vágáshoz használt SiC részecskékkel teli folyadék szintén veszélyes anyag. Erre is van persze visszanyerő technológia, ami viszont mondjam? Borzasztó energiaigényes :-) Ennyit a napelemről. Nekem nincs, pedig lehetne amennyit akarok :-)
A környezetvédelmi oldala sem olyan vidám sajnos. Egyrészt borzasztóan energiaigényes előállítani. Nem tudom valaha valaki kiszámolta e, hogy hány üzemóra után kerül nullába egy napelem, vagyis mikorra termeli meg az előállításkor felhasznált energiát. Érdekes lenne az eredmény. Amíg nullába kerül, addig persze jórészt szénnel termelt elektromos áramot használ fel. Ha a gyártásban felhasznált gépek előállítását is számoljuk, és mindent ami a gyár működéséhez kell (a titkárnő laptopjáig bezárólag, ami szintén szénerőmű által termelt áramról töltekezik jó eséllyel) nagyon szomorú eredmény jönne ki. Nem, ne kanyarodjunk vissza az atomerőműhöz :-D De azt látni kell, és jó lenne, ha fentebb is megértenék, hogy minden technológia tisztasága az alapvető energiaforrás tisztaságától függ.
A napelemnél plusz súlyosbító tényező a mérgező ipari melléktermékek (veszélyes savak) kezelése. Már Kínában sem mehet a folyóba szerencsére. Ezzel is kezdeni kell valamit. A napelem lapok vágáshoz használt SiC részecskékkel teli folyadék szintén veszélyes anyag. Erre is van persze visszanyerő technológia, ami viszont mondjam? Borzasztó energiaigényes :-) Ennyit a napelemről. Nekem nincs, pedig lehetne amennyit akarok :-)
Piritu - 1.000.00008-08-2019 19:01:34 // 1171
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2019 18:30:29 // 1170
itt nem ez a kérdés, hogy mi volt és hol használtuk... az a kérdés megéri e vagy nem és most tegyük félre a mentsük meg a bolygót, mert ezzel sem fogjuk megmenteni...
ez egy egyszerű, egyetemet vagy főiskolát sem igénylő matematikai feladat (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) és az jön ki a végére, hogy a büdös életben sem térül meg nálunk pedig szolárrendszer is van :)
ez egy egyszerű, egyetemet vagy főiskolát sem igénylő matematikai feladat (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) és az jön ki a végére, hogy a büdös életben sem térül meg nálunk pedig szolárrendszer is van :)
Dévid08-08-2019 17:48:35 // 1169
Megteszem helyetted, csak miattad vettem. Boltba járósnak meg én is olyasmit használok majd mint cimboräm. Csak lenne már kész. 🤣
Csabo2208-08-2019 17:30:23 // 1168
Hozzuk vissza és állitsuk forgalomba a gőz és dizel mozdonyokat akkor.
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2019 17:20:23 // 1167
Arra akarsz kilyukadni, hogy városi autónak jó. Másra nyilván nem, sem az akkumulátor technológia, sem a töltés sebességének elvi határai nem teszik lehetővé, hogy tisztán elektromosan autózzunk városon kívül is. Akkor csak egy gondolat. Az egy normális dolog, hogy csak városi használatra vásároljunk külön eszközt? Abban a pillanatban, amikor megrendelünk egy ilyen "zöld" terméket, 8.5t CO2 terhelést írtunk alá, ennyi a gyártás karbon lábnyoma. Ebből kb 4t csak az akkumulátorok gyártása. Csak azért fontos kiemelni, mert használt e-autóval sem tudsz igazán "zöld" lenni. Egy akku pakk csere azonnal újabb 4t CO2. Egy városi rohangálós benzines bő három évi CO2 szennyezése.
Talán inkább a fogyasztói társadalom nevű vásárlásra buzdító rendszerén kellene átlátni ahhoz, hogy tényleg jó irányba mozdulj. Meggyőznek, elhiszed, és büszkén vásárolsz. Közben ugyanúgy szennyezel és semmit nem tettél a bolygóért. Fogyasztottál, új terméket vettél, eldobtál egy régit. Lehet környezettudatosan gondolkodni, érdemes is keresni a jó utat, de ezt ilyen kizáróan és szélsőségesen egy nézetet erőltetve csak magadat csapod be :-D
Talán inkább a fogyasztói társadalom nevű vásárlásra buzdító rendszerén kellene átlátni ahhoz, hogy tényleg jó irányba mozdulj. Meggyőznek, elhiszed, és büszkén vásárolsz. Közben ugyanúgy szennyezel és semmit nem tettél a bolygóért. Fogyasztottál, új terméket vettél, eldobtál egy régit. Lehet környezettudatosan gondolkodni, érdemes is keresni a jó utat, de ezt ilyen kizáróan és szélsőségesen egy nézetet erőltetve csak magadat csapod be :-D
Csabo2208-08-2019 17:05:30 // 1166
Milyen kocsi volt és hol használtátok?
Kócosw08-08-2019 17:04:44 // 1165
hogyan is mondtad miert adod el? 🤔😁
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2019 16:44:56 // 1164
Volt csak eladtuk... helyette benyás lett :))))
Csabo2208-08-2019 16:41:55 // 1163
A Zoénál 27%. bocs, 7%-ot tévedtem.
Meg is kérdezném, h rajtam kivül ki használ itt elektromos autót?
Meg is kérdezném, h rajtam kivül ki használ itt elektromos autót?
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2019 11:26:48 // 1162
LOL... kolléga XD
Selmak08-08-2019 10:38:39 // 1161
Jó lesz az a felének is az a 20%
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2019 08:36:48 // 1160
jah engem sem nagyon érdekel csak nagyon nem szeretem az álszent mű zöldeket, vegye, használja, örüljön neki csak ne kezdje el ecsetelni mennyire jó ez a földnek, mert ha utána olvasna pont annyira szar, mint egy eu6-os bármely autó.... akkor meg miről beszélünk? reszelik a fingot....
Kócosw08-08-2019 08:32:55 // 1159
nekem meg semmi közöm az autókhoz, ugyhogy csendben maradok, főleg nyilvános fórumon.
Erhard 242 (Pure Energy)08-08-2019 08:26:46 // 1158
jah az meg évente festetni, mert annyira gyatra a festése, hogy lekopik, amcsi szar :DDD
RomeoOne08-08-2019 00:00:50 // 1157
Csernobil - Tények, okok, hiedelmek
Csak győzött a józan ész és meglovagolják a hype-ot, újranyomják a könyvet. Most érdemes lecsapni rá, amíg elérhető nyomtatásban is.

Csak győzött a józan ész és meglovagolják a hype-ot, újranyomják a könyvet. Most érdemes lecsapni rá, amíg elérhető nyomtatásban is.

Csabo2207-08-2019 23:58:35 // 1156
Akkor ennyi erővel a gőz vagy dizel mozdonyokat sem kellett vna elektromosra cserélni...
Csabo2207-08-2019 23:56:44 // 1155
Mi az álom? veszel egy Tesla model 3-at? de az is árammal megy!!! :D
Kócosw07-08-2019 23:46:43 // 1154
jelenleg. majdha masodkezrol beszelunk es az auto a felet eri majd. kíváncsian varom a par eves elektromos autok árának alakulását. És ne érts félre az elektromos autzásnak van létezési jogosultsága, de az autóipar a politika által kényszerült bele ebbe a mederbe, nem saját indíttatású volt.
RomeoOne07-08-2019 23:46:18 // 1153
Nem kamuszakra kellett volna járni :D
Én elvégeztem az egyetemet, véreset hugyoztam tőle, de cserében sokkal több lettem tőle és ennek köszönhetően van olyan munkám, amivel keresek úgy, hogy jövőre valóra is válhat az egyik legnagyobb álmom :)
Én elvégeztem az egyetemet, véreset hugyoztam tőle, de cserében sokkal több lettem tőle és ennek köszönhetően van olyan munkám, amivel keresek úgy, hogy jövőre valóra is válhat az egyik legnagyobb álmom :)
Csabo2207-08-2019 23:37:30 // 1152
A zoé-n kivül melyik ami nem saját, hanem bér akksis?
Akksi ára kb az autó ötöde...
Akksi ára kb az autó ötöde...
Kócosw07-08-2019 23:35:02 // 1151
igen es mit kezdünk a kiszerelt akkupakkal? És majd kivancsi vagyok a 6 eves autó árára amiben az akkumulator csere az autó értéke körül fog lenni, hányan állnak sorban az autó megvasarlasaért, plusz szamos esetben a kocsinak nem tartozeka az akkupakk hanem havi lízing költsége van.
Csabo2207-08-2019 23:28:48 // 1150
Mennyit fogyaszt a kocsid? 7-11 litert / 100 km? nem is állok hozzá kiszámolni az hány joule. 12-13 kwh átlagfogyasztású e-autó hajtásához való áram egészen biztos vagyok benne, hogy nem emészt fel ennyit. ok, tipp, de ezzel együtt is merek rá fogadni.
Csabo2207-08-2019 23:25:19 // 1149
Ja, még vmi. nem kell ugyan megfogadnod, de legalább vedd fontolóra: ne ilyen - olyan cikkekből merits, mert az ki tudja hiteles-e. tapasztalj, aztán lehet másképp látod a kérdést. Az egyetem elvégzése után levontam a konklúziót: ok, megnéztem mi folyik itt, de tök fölösleges volt ezért éveket az ablakon kidobni.
Csabo2207-08-2019 23:20:39 // 1148
Villanyautóval kapcsolatban ugyan már párszor páran vázolták, de ismétlem: magát a kocsit nem kell kidobni ha elfárad az akku pakk, csak magát az akkut, vagy egyes részeit. Miután saját kezűleg elbontottam pár autót nagyjából el tudom képzelni mennyi energia kell egy kocsi legyártásához. Robbanómotoros gépnél sokkal több a hibaforrás, igy jóval hamarabb kell a komplett kocsit kikukázni. Tehát már itt előnyben van az e-autó. Napelemről tölteni valóban a legtutibb :)
Forradalmasitani a közlekedést ugyan nem fogja, mert amig sokan az utcasarokra is képesek kocsival elporoszkálni, addig ne csodálkozzunk ha havonta jön a jégeső... Max nem eszünk csak szemetet, mert a jég leveri a termést...
Nem szégyellek felülni a bringára, gyalogolni, vagy közösségi közlekedést igénybe venni, hogy ne 1 fő/jármű legyen a kihasználtsági szint.
1 szó mint 100: nem csodaszer, de nagy lépés a tisztább jövő felé az e-autó.
Forradalmasitani a közlekedést ugyan nem fogja, mert amig sokan az utcasarokra is képesek kocsival elporoszkálni, addig ne csodálkozzunk ha havonta jön a jégeső... Max nem eszünk csak szemetet, mert a jég leveri a termést...
Nem szégyellek felülni a bringára, gyalogolni, vagy közösségi közlekedést igénybe venni, hogy ne 1 fő/jármű legyen a kihasználtsági szint.
1 szó mint 100: nem csodaszer, de nagy lépés a tisztább jövő felé az e-autó.
Piritu - 1.000.00007-08-2019 21:49:45 // 1147
"Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő" - jelenleg a városok levegőjében NEM a közlekedés a legnagyobb szennyező...
Zsolt15507-08-2019 21:44:47 // 1146
"... Ezért a belső égésű motorok remélem hamar ki lesznek tiltva a városokból. ..."
Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő, viszont vidéken meg rosszabb. Mivel az erőművek környékén jellemzően termőföldek, folyók vannak, így az szennyeződik majd és az étel lesz károsabb, amit megeszünk. Arról nem is beszélve, hogy a hálózat kapacitásának ilyen mértékű megnövelése is jár majd egy kis környezetkárosítással.
Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő, viszont vidéken meg rosszabb. Mivel az erőművek környékén jellemzően termőföldek, folyók vannak, így az szennyeződik majd és az étel lesz károsabb, amit megeszünk. Arról nem is beszélve, hogy a hálózat kapacitásának ilyen mértékű megnövelése is jár majd egy kis környezetkárosítással.
Piritu - 1.000.00007-08-2019 21:14:55 // 1145
Ne is mond, délután döbbentem rá hogy nem lesz dieselem. Most hogyan ölöm a zuzmókat? :-D
Dévid07-08-2019 16:19:10 // 1144
Az ilyennek, mint te, nem is való elektromos autó! Vegyél benzinest meg dieselt....
Piritu - 1.000.00007-08-2019 15:38:21 // 1143
Ma megtettem ugyan azt az utat a Spiderrel. Mit mondjak, kicvsit más volt. Sajnáltam hogy hazaértem :-))
Kócosw07-08-2019 12:49:58 // 1142
persze, de az meg eppen kezdett füstölni. utana probald meg felemeli valamivel 😜
Erhard 242 (Pure Energy)07-08-2019 11:30:15 // 1141
ha van 1-2 milláért házi miniatomerőmű nekem hozhatsz :DDD
WarbiRunner (Gyuri)07-08-2019 10:24:22 // 1140
Stimmel, nyilván jobb, mint szenet égetni, 20 évig elvan ott a tetőn, aztán majd lesz vele valami. Innen már rá is lehetne fordulni az atomerőmű témára megint, de inkább hagyjuk XD Úgyis a divat diktál, nem az észszerűség.
WarbiRunner (Gyuri)07-08-2019 10:21:06 // 1139
A véleményem erről korábban leírtam a blogomban. Olcsó közlekedés van, tiszta jelenleg még nincs. És az olcsó sem az elektromos autó, hanem nézz szét a falvak útjain. Az az olcsó autózás. :-) A többi csak divat.
Erhard 242 (Pure Energy)07-08-2019 10:20:57 // 1138
ok de utána csak termeli az áramot ... fénnyel táplálkozik, mint a lapos földhívők :DDD
WarbiRunner (Gyuri)07-08-2019 10:13:31 // 1137
Voltál te már napelemgyárban? :-D Az se olyan zöld, mint hinni szeretnénk.
Erhard 242 (Pure Energy)07-08-2019 10:12:10 // 1136
ne is mondd ... beetetés eddig pl úgy működött a solar rendszer, hogy évi elszámolás termelés-fogyasztás ami marad marad, ez ugyi azért jó, mert 4 hónapban kevesebbet termel, mint a fogyasztás de ezt kompenzálja az áprilistól októberig tartó napsütéses órák száma, na mivel túl sok így az ingyenáram havi elszámolást terveznek :DDD
Piritu - 1.000.00007-08-2019 10:06:37 // 1135
Amikor olvastam a pihent agyú topikba akartam betenni :-DD
Piritu - 1.000.00007-08-2019 10:05:52 // 1134
Amerikéban már kitalálták, egy vízzel teli tartályba kell tenni pár napra :-)
Kócosw07-08-2019 09:50:42 // 1133
ez meglepett. jah nem 😜nekem meg mindig örök kedvenc a szívócsőbe berakhato hyperturbina kerék ami szorgalmasan elzarja a beszivott levegő utjat ezzel növeve a teljesítményt. jah nem 😂🤣
Kazes☻07-08-2019 09:44:34 // 1132
Kócosw07-08-2019 09:44:30 // 1131
mindig csak ezek az aprosagok ugye? most megy a nagy beetetes, ingyentöltés etc, aztan majd jon a buli. abba bele se merek gondolni hogyha egyegy cellazarlatos langra kap veletlen ki oltja el pl. mert jelenleg ott nagysagrendileg csak az orosz modszer működik.: a hagyni kell leégni a p..aba 😜
Kócosw07-08-2019 09:42:30 // 1130
meg majd ha kiépül hozza a megfelelő infrastruktura, ami ugye szinten ingyen van. ja nem... annak a kitelepitesi es fenntartasi költségeit is állja az állam meg az áramszolgaltato. ja nem.. 🙄
Erhard 242 (Pure Energy)07-08-2019 08:56:09 // 1129
jah mi is gondolkoztunk céges puttonyosnak elektromost de nem jön ki a km-er amit naponta megyünk meg hát az ára az cefet a delej eszik 5l-et sosem jön vissza a különbözet...
Erhard 242 (Pure Energy)07-08-2019 08:53:30 // 1128
majd ha szolár rendszerrel töltöd akkor beszélhetünk zöld töltésről addig kicsit sarkos amit mondasz aztán nem sokára megadóztatják az áramot is töltésre akkor már nem lesz olyan fényes az a szám....
RomeoOne07-08-2019 08:11:47 // 1127
Ráadásul a lakossági áramár a világ egyik legmagasabbika Németországban. Ott kb. csak a "zöldenergia" támogatás mértéke tesz ki az áramárból annyit, mint nálunk a teljes ár.
Kócosw07-08-2019 07:26:50 // 1126
németeknél a legjobb, memetorszagban az áram 25 % a meg mindig szén elégetésével készül.
Kócosw07-08-2019 07:09:35 // 1125
persze, meg szted meddig jön ki annyiból? az áramszolgaltato se hülye...
Piritu - 1.000.00007-08-2019 06:55:38 // 1124
Nem a fan terem? :-O
En eddig ugy tudtam hogy ott :-DD
En eddig ugy tudtam hogy ott :-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
623
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?