Forum >> Erőforrás alternativák

FRC17-12-2011 20:27:04 // 813
Én már a 4. gázos alfámat nyúzom, és hibátlan!
Föckös17-12-2011 20:00:24 // 812
mondjuk egy kamionnál ez eleve nem is olyan sok, ár -érték, esetleg használati érték arányban nézve, kell egy jópár kilcsi a megtérüéleshez, ott hamarabb megvan.
imi15617-12-2011 19:56:00 // 811
Itt is ilyesmi árat írnak a cikk végén.
Kis fogyasztású autóknál nehéz "kitermelni" az árát,de pl. kamionoknál,erőgépeknél jó alternatíva lehet.Ott sokkal hamarabb megtérül a befektetés.
Föckös17-12-2011 19:47:40 // 810
jó a cucc, csak szinte megfizethetetlen, én anno felhívtam őket, mondták, hogy szerintük ez a dolog most még csak teherautóknál megtérülő befektetés.
mondtak nekem egy 300+áfa körüli árat az átalakításra...
imi15617-12-2011 19:40:11 // 809
LPG-t a dízelbe?
Hmm............érdekes.
Wickey10-12-2011 18:28:50 // 808
Afenébe, ezt valaki elfelejtette megemlíteni nekem, vagy 50ezret mentem el gázzal mielőtt megvettem a jtd-t... Pedig ha ezt tudom, hogy húszezrenként tönkre kellett volna tennem... :P
Kazes☻08-12-2011 10:56:42 // 807
alfaboy8804-12-2011 21:25:57 // 806
Köszönöm, megkeresem. ÜDV
Xixo04-12-2011 19:52:06 // 805
Karesznak (ha jól írom a nevét :) ) van a gépében, kérdezz rá nála!
alfaboy8804-12-2011 10:59:29 // 804
Sziasztok, A 147-es 1.6 TS be gondolkozom autógázban, egy valaki azt mondta felejtsem el mert az alfa motor 20.000 km után kb meghal tőle és soha nem lesz jó se gázzal se benzinnel, van valakinek tapasztalata?

Nagyon szépen köszönöm a segítségeket előre is.
Gábor15615-11-2011 18:07:07 // 803
árról nekem ennyit írt:
" - Egy egyszerű benzines v. diesel motorhoz kb 90 e Ft a teljes készlet. (1500 - 2000 ccm)
- A korszerű benzines ill. diesel - pl.: CF3; vagy JTD - kb. 160-170 e Ft - II -
Persze az Euró árfolyama nagyban befolyásolja az árat!"
GTPeti14-11-2011 23:08:33 // 802
Az eddig olvasottak alapján a kat. kifejezetten örül neki.
Aki pedig DPF-es autó esetén gondolkozik ilyesmiken, az pedig előbb menjen el SW/HW DPF-tlenítésre. ;)

A lambda jel manipulálásának szükségessége tényleg egy érdekes kérdés.
Piritu - 1.000.00014-11-2011 23:03:44 // 801
"a butaság mert nem gyári " - most spec nem erre gondoltam. Jelenleg a gyárban minden vackot beépítenek, hogy csökkentsék a CO2-t (startstop, hibridhajtás, stb). Ha ilyen egyszerű 30%-al mindezt csökkenteni és költséghatékonyság a cél nem lenne kézenfekvő? Lehet, hogy csak az a baj, hogy nem lehet bolondbiztosra megoldani?
A kat és a dpf mit szólhat a dologhoz? Ezek nem pont többlet üzemanyagot igényelnek?
(Egy OFF fórumon olvastam, hogy a lambda jelét megmanipulálva dúsabbnak érezte a fedélzeti a gázt és szegényítette a keveréket. Egy lityivel kevesebbet evett a kocsi.)
Minden esetre konkrétumok érdekelnének. Adatok (0-100, rugalmasság, mért fogyi, stb.) előtte, utána.
Bgabor14-11-2011 22:27:19 // 800
Már a II.világháború után is nyomták a faelgázosítós teherautókat. Elég morbid hogy fél évszázaddal utána is aktuális technika :-) Elég macerás üzemeltetni .

Még mindig nem kaptunk választ mennyibe jönne ki a HHO rendszer egy 156-osba ,meg mi a valós hatásfok???Engem nagyon felcsigázott :-)
GTPeti14-11-2011 22:22:09 // 799
Más.

Kollégám mesélte, hogy Macedóniában a taxisok (meg úgy általában mindenki) gázzal jár. Mégpedig a csomagtartóban elhelyezett faelgázosító által termelttel. Nem sok teljesítményre tesznek így szert, de gurul az autó és olcsó...

(Az ottani fűtőolaj energiatartalma konvergál a nullához.)
GTPeti14-11-2011 21:37:30 // 798
Egyébként nem tervezem, csak akkor, ha tényleg erős bizonyítékok vannak rá, hogy működik. Bár, Hari cartárs tapasztalatai sem elhanyagolhatóak.
De a működés, - tényleg katalizáióról van-e szó - és mennyiben jobb, mint pl. a vízbefecs., na ezek érdekelnek.
GTPeti14-11-2011 21:29:43 // 797
Ne célozgass itten légyszíves! :))))
Wickey14-11-2011 20:51:48 // 796
inkább aszongyad mikor rakod bele a traktorba. :-P
Ollah14-11-2011 10:33:19 // 795
Teszteltünk HHO generátort több ezer km-en keresztül. 0% haszna volt. De akitől vettük, nem is hitegetett olyan szép számokkal, mint amiket írsz. Kerek perec megmondta, hogy a tapasztalatai alapján 0 és 20% között van a "hatékonysága", de ez gépjármű-függő dolog.
Akik ilyesmiket ígérnek látatlanban, azokat lehet, el kellene kerülni. Vagy náluk van A megfejtés.

Amerikaországban vannak érdekes fejlesztések ilyen téren, és állítólag döbbenetes számokat tudnak produkálni. De az sok pénzbe kerül (még).
Aztán ez is vagy igaz vagy nem. De ez biztos. :)
GTPeti13-11-2011 22:38:53 // 794
(Amúgy szerintem inkább a működéséről, tapasztalatokról beszélgessünk, mint a butaság mert nem gyári témáról.)
GTPeti13-11-2011 22:37:44 // 793
Erre tudom a választ:

Mert aki olyan helyzetben van, hogy bizonyíthatná, hogy a dolog működik, azok közül a bizonyítás (ha tényleg működik) SENKINEK SEM ÉRDEKE.

Van még néhány (sok) dolog, ami működik, mégis csak egy pár ember használja.

És különben is. A feltalálókat is rendszeresen nézik hülyének.

(NEM állítom, hogy a dolog működik. Mindenesetre utánakerestem és találtam érdekes dolgokat.)

Amúgy ezt a bizonyíték-nem-ígéret dolgot első körben Harival beszéld meg, ő ui. abszolút meggyőzött a működéséről.
stukker198713-11-2011 22:09:15 // 792
Pont erre értettem én is a dolgot...
Piritu - 1.000.00013-11-2011 22:04:21 // 791
"Kérdés,hogy ha ez ennyire jó akkor miért nem terjedt el eddig jobban???" és a gyárak, akik mindent megtesznek, hogy szebb CO2 értékeket és fogyasztási adatokat hozzanak ki még nem alkalmazzák tömegesen?
Gábor15613-11-2011 22:02:58 // 790
mert az olajvállalatoknak ez nem nyereséges dolog (gondolom én)
stukker198713-11-2011 22:00:17 // 789
Kiváncsi vagyok erre a HHO témára én is....

Magyar lapon még olyat is találtam,hogy rendszertisztító hatása van a hatékonyabb égés miatt....

Rozsdásodásra(ami van aki szerint van és nyilván van aki nem hisz benne) szintén van érv a HHO rendszer ellenzőinek megnyugtatására: A gázolaj vagy benzin elégetése során szintén van fennmaradó víz,így a HHO rendszer által betermelt folyadék nem lehet magyarázat esetleges korrózióra...

Hatékonysága még az eladók szerint is széles skálán mozog. Nem tudom mitől függ...
15-35%-ot olvastam.


Kérdés,hogy ha ez ennyire jó akkor miért nem terjedt el eddig jobban???
GTPeti13-11-2011 21:42:51 // 788
Nem lesz ott nagy nyomás, mert a légszűrő után csatlakozik be. Márpedig legrosszabb esetben akkor a légszűrőn kimegy a gáz. (Annak elég kicsi az ellenállása.)
Bgabor13-11-2011 21:37:31 // 787
A vezérlését azt nem teljesen értem ,mert ha túl sokat adagolsz vagy a tartály felrobban túlnyomás miatt az probléma :-)
GTPeti13-11-2011 18:12:09 // 786
Azt mondom, itt folytassuk a HHO generátor témát!

Alfa 155 + HHO installálás előtt
Beépítve
Selmak28-07-2011 00:20:26 // 785
Andrássy úti talpuk alatt fújjon az szél performance nem lenne jobb?
Coyote30-06-2011 12:51:47 // 783
Akkor marad a "taxis" blokád :-D lezárjuk a várost és strike-unk :-P
Föckös30-06-2011 12:48:55 // 782
ilyen 2-3-4 napos nem tankolás ötlet ár volt, pl a fb-on is meghirdetve, de lóf@szt ér az egész. mert menned kell, és tankolni fogsz. vagy előtte, vagy utána, de ha beleveszed azt a 2-3-4 napot, amikor nem tankolsz mondjuk egy 2hetes intervallumba, akkor pont ugyanannyi fog kijönni...
Coyote30-06-2011 12:43:56 // 781
Az a baj, hogy magyyarországon a MOL az egyeduralkodo. Ő mondja meg mennyi az annyi. Sajnos. Nállunk meg azért ilyen drága az üzemanyag mert valamiből bevételt is kell termelni az államkasszába, és a buta magyar ahelyett, hogy tenne valamit inkább beletörődik a sorsába. A szomszédos országokban joval olcsobb az üzemanyag.

Lehet az kellene mint régen amikor volt a taxis strike :-D
Vagy csak azt mondani, most senki nem tankol 2-3-4 napig. Biztos nagy érvágás lenne az a MOL-nak. Kapzsi ez az ország ez a baj. :-((
Föckös30-06-2011 10:07:29 // 780
na az ilyentől nyílik ki a bicska. eladják a terménytartalékot, aztán importzálni kell, ahogy Warbi is írta, a parasztok rájönnek, h nem élnek meg abból, h élelmiszert termesztenek, ezért átállnak a bioetanolra. Persze rögtön elkezdik őket bszogatni, meg kitalálni, h akkor adóztassuk meg...

azt azért elmagyarázhatná valaki, h hogy lehet, hogy a szomszédos szlovéniában pl 10%al olcsóbb minden üzemanyag?
írják ebben a cikkben, h a benzinen a kutaknak 1% árrésük van.
egyrészt kötve hiszem
másrészt, akkor hova megy a többi lóvé???
a gyártónak?
az államnak?

hogy lehet, hogy egy szomszédos országban olcsóbb tud lenni?
pofám leszakad, teljesen el van lehetetlenítve lassan az ország.
Coyote30-06-2011 09:22:00 // 779
Szerintem ennek nincs tul sok értelme. Ha megemelik ennyivvel az árát akkor be is zárhat a bioetanol gyárto cég mert akkor már a kutya sem fogja megvenni. Egyébként meg ugy tudom, hogy mivel bio dologrol van szó így az adót csak a benzin tartalom után szabhatnak ki. Tehát csak a 15%-után kell adót fizetni.
Bár lehet rosszul tudom.
De a benzinnek ugy is leáldozóban van a csillaga. Éljenek az alternatív üzemanyagok. :-D
Jorjie29-06-2011 22:50:41 // 778
szuhi16403-05-2011 17:06:50 // 777
Üdv! Nekem az Alfa Romeo 164 2.0TS benzin/gázos és tökéletesen megy gázzal! Én 99%ban gázzal használom bár nemrégóta van meg az autó!!Fogyasztását lemértük és olyan 11-12L között jön ki,de sztem 11L alá belehet vinni simán!!
kapeka (Nagyvad)09-02-2011 09:49:44 // 776
Így már értem! :-)))
De ezzel nem bántod a 'műszert', csak rákötik az injektorokra, teljesen nyom nélkül lehet adott esetben eltávolítani (mondjuk átrakni a következő autódba!), az átalakítót meg nálam berakták a műszerfal alá, ott van a diagnosztikai csatija a gyári mellett.
Igazából csak az a kérdés, hogy hány km alatt térül meg a beruházás. A V6 pl. lezabálja a fejed, ha nem figyelsz, ezért nekem egyértelmű volt, hogy érdemes belerakni, mert ugye Ft-ban többet hoz vissza 1 km-en, mint egy kisebb fogyasztású motor. Ja meg persze számolni kell azzal is, hogy bizonyos határok között állítható a dúsítás mértéke, így valamennyire szabályozható, hogy mennyit egyen etanolból és ennek arányában jobban vagy kevésbé jól menjen.
TDI7509-02-2011 08:52:31 // 775
Csatlakozom!
vzsiros08-02-2011 12:16:27 // 774
elnézést a félreérthető szóhasználatért;-) műszernek hívom a varrógépmotort, ami 1.6 L, és 4 henger, az autó orrában zakatol ;-)
Grando08-02-2011 12:14:44 // 773
Szívemből szóltál. ;)))
WarbiRunner (Gyuri)08-02-2011 12:12:02 // 772
Brazíliában működik a dolog. A baj ott kezdődik, hogy a mezőgazdaság le lett nullázva, mindenféle EU-s kvótáknak alá lett rendelve. Én azt mondom, hogy inkább legyen "energiaerdő" és etanol alapanyag termesztés rajta, minthogy parlagon maradjon. Ez az élelmiszer dolog csak ott kezd sántítani ,legalábbis Mmagyarországon, hogy a tartalék búzánkat tonna számra engedték ki az országból, filérekért vitték pl a Franciák. Láttam a vagonolat a saját szememmel... Most meg "sajnálatos módon" elfogy a tartalék, importálni kell. Jó ha nem a sajátunkat vesszük vissza aranyáron. Szóval termeljék csak azt a repcét, meg cukorrépát, addig is történik valami, az is előrébb viszi ezt a nagy kifosztott semmit, aki meg mégegyszer az ország tartalékait külföldi kézre játssza, legyen az búza, vagy bioetanol, nyilvánosan lövetném főbe...
kapeka (Nagyvad)08-02-2011 12:05:03 // 771
Minden benzines megy E85-tel átalakítóval - átalakító nélkül nem szereti mindegyik. Nekem mondjuk nem az van, amit linkeltél, hanem az e85tuning.hu-n található. Igazából egyik átalakítóról sem hallottam rosszat, szerintem bármelyiket választod, tökéletesen hozzá lehet állítani a géphez, és észre sem fogod venni, hogy tiszta E85-tel mész, csak a tankoláskor a számlán.
Azt viszont nem pontosan értem, milyen műszert nem akarsz bántani?
vzsiros08-02-2011 11:09:07 // 770
én itt: http://e85power.hu/ néztem, de nem akarom a műszert a motortérben bántani, csak azért kérdem, van-e valakinek bármi tapasztalata?
vzsiros08-02-2011 10:39:14 // 769
Az E85 tankolásához mi kell? Egyáltalán bármilyen módosítás után létezhet, hogy az 1.6TS motor megegye?
Tocsa07-02-2011 17:47:33 // 768
Nah egy kis tévhit van itt kérem ! Az ethanolt bármilyen cellulóz tartalmú növényből elő lehet állítani mindt pl fű amiből nagyon sok van ,vagy kukorica szár vagy búzaszár ...
de azt hiszem repce a favorit bár az inkább a dízzelbe megy ! :)
A cellulózt bizonyos baktériumok alakítják át cukorrá amit utánna lepárolnak mint a házipáleszt erjesztés után ! A baktériumokat azthiszem véletlenül fedezték fel és a mai napig is kisérletezek vele ! :)

Jó az az ethanol csak nem szereti a hideget . A nyáron én tisztán nyomatom majd bele
eddig felesbe jártam vele gond nélkül ! Viszont üza szűrőket cserélni kell majd mert minden retket kiszed a rendszerből és a gumicsöveket is jobban "eszi" .

A hybrid csodák még viccesek picit ! Én a hidrogén üzemű autókra szavazok ! Mondjuk vízbontással ! Ugye a hidrogén vízzé ég el ezt fel kell fogni és ujra vissza a motorba csak a veszteségeket kell pótolni ! Persze ez elméletben szép csak még a jövő sok problémát meg kell még oldani a mérnököknek ! :) Ja és elkéne fogyni az olajnak ! :D
Kazes☻29-01-2011 21:06:29 // 767
Azt hiszem ennél kicsit 'szélesebb' a probléma, máshol meg emberek halnak éhen. :(
mreni29-01-2011 21:04:52 // 766
Jó dolog ez az E85 de átalakító nélkül,"felesbe" tankolva spórolni nem sokat lehet vele...
de azért szeretem:D
GTPeti29-01-2011 20:53:34 // 765
Az nem jó.
Selmak29-01-2011 20:50:37 // 764
Ha a világ összes termőterületén csak bio üzemanyagnak való növényeket termesztenének akkor is csak az igény 10%-t fedezné.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.