Forum >> Erőforrás alternativák

Zsolt15507-06-2022 22:58:10 // 3606
Nekem sincs vele gondom. Ahogy csökkent a hagyományos üzemű autók száma, úgy emelekedett az elektromoské. A befizetett adó is úgy csökkent az üzemanyagok után. Aztán a biztonság "érdekében" kitalálták ezt.

Vagy lehet, hogy túl sok elektromos autó és/vagy ház égett le töltés közben Norvégiában???
Liquid07-06-2022 22:30:45 // 3605
Nekem semmi bajom a villany jövedéki adójával, inkább azzal, hogy eddig nem volt rajta.
Zsolt15507-06-2022 22:19:42 // 3604
Mert a "biztonság" a legfontosabb. A többi, mint a jövedéki adó fizetése az elhanyagolható ...
Zsolt15507-06-2022 22:16:44 // 3603
Betiltják az otthoni konnektoros villanyautó-töltést Norvégiában

Természetesen nem az a cél, hogy jövedéki adóval terhelhessék az elektromos áram üzemanyag célú felhasználását, hanem a "biztonság növelése".

Egyértelmű.
Zsolt15507-06-2022 22:14:10 // 3602
Kitalálnak szankciókat, intézkedéseket mert az a tuti ... Aztán amikor visszanyal a fagyi, akkor sem gondolkodnak el, hanem tovább erőltetik a hülyeségeiket.


Nem mosakodj, ne mosd a ruhádat csak "szellőztesd", hetente egyszer egyél meleg ételt, mert akkor ...
Zsolt15507-06-2022 22:06:23 // 3601
Mindig is az volt.
Liquid07-06-2022 22:01:04 // 3600
most éppen nincs szüksége a mögötte állóknak, arra hogy hisztizzen, szegény csak egy báb.
Liquid07-06-2022 21:54:20 // 3599
Van, csak el van nyomva mert nem elég zöld, meg PC meg mindenféle mozaikszó.
Zsolt15507-06-2022 21:54:02 // 3598
Tényleg, Greta Thunberg most nem hisztizik, hogy újraindítják a szénerőműveket?
Zsolt15507-06-2022 21:51:30 // 3597
Katasztrófa amit előadnak. Nincs ott egy értelmes ember aki gondolkodik???
Kócosw07-06-2022 21:46:30 // 3596
ha még csak azt tolnak.Tudnek mesélni...de nem offolom szet a topicot...
Liquid07-06-2022 21:33:43 // 3595
Hihetetlen, hogy 2022-ben fullba tolják a komcsi tervgazdaságot, ráadásul EU szinten. Egészen elképesztő.
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2022 21:13:00 // 3594
Szfváron is megálltak a próba buszok...vicces
Kócosw07-06-2022 16:08:18 // 3593
azaz 😁
Liquid07-06-2022 15:40:29 // 3592
naja :)
az már nem a szar hibája hogy pudingnak nézik :D
Zsolt15507-06-2022 14:38:40 // 3591
Ahogy mondják: "A puding próbája az evés." :-))
Kócosw06-06-2022 19:35:40 // 3590
amikor a valóság a ződ ködöt elfújja és beköszön...
Ugyanebben az országban történt eset hogy bizonyos ződ miniszterek teslakat vetettek jó pénzen hivatali kocsiknak, majd par het mulva kertek egy a6 dízelt mert közölték hogy az ő felhasznalasukra a tesla nem megfelelő,nem passzol a hatótáv.A legnagyobb baj meg is kaptam a tesla helyett .En megnyugtattam volna őket hogy szokjak meg ez van,ezt kerted.
Zsolt15506-06-2022 12:59:22 // 3589
2 év után dízel buszokat vesz elektromosak helyett Wiesbaden


"... A legnagyobb gondot az okozza, hogy e járművek megközelíteni sem tudják a gyártó által ígért hatótávot, jó, ha a felére képesek a mindennapokban. ..."

"... jelenleg egy dízel buszt 1,7 elektromos busz tud kiváltani, ami épp ellentétes a fenntarthatósággal. Túl magas az elektromos buszok áramfogyasztása is, egy-egy töltőoszlop 75-80 lakás energiaigényét emészti fel. ..."

"... Egyébként Budapesten sem egy sikertörténet a villanybuszok karrierje. A BKV húsz darab elektromos, kompozit karosszériás Modulo C68-asa közül már hármat selejtezni kellett. A maradék akkupakkjainak a cseréje pedig égető lenne, de jóval többe kerülne, mintha az egész flottát Euro VI-os dízel járművekre cserélnék. ..."
Kazes☻27-05-2022 11:06:28 // 3588
WarbiRunner (Gyuri)26-05-2022 10:47:28 // 3587
Jól is tetted :-) Csak úgy szaporodnak a Giulietták hirtelen XD
Föckös26-05-2022 09:06:07 // 3585
"Ha csak az ismerettségi körömet (és magamat) veszem alapul, ez a 40-60 év közti generáció, akik inkább az élményért keresnek valamit még utoljára."

Valamit még utoljára kulcsszó miatt nem vettem meg a 10k km-es májldhibrid szídet, hanem inkább a Juliskát:-)
Föckös26-05-2022 09:04:15 // 3584
régen a dízelt is ezért vették... :-D
Erhard 242 (Pure Energy)26-05-2022 06:35:56 // 3583
Majd kiderül...de egyenlőre csak a spúrkodás miatt veszik, mint én is 🤣🤣🤣
Liquid25-05-2022 20:00:42 // 3582
Én nem csak azért megyek gyorsan mert élvezem, hanem mert az utazás nálam a kidobott idő szinonimája és minél hamarább le le kell tudni. Persze élvezem is ha rendesen mehetek.
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2022 18:48:23 // 3581
Mindenre és az ellenkezőjére is van példa, a jövőt meg majd meglátjuk ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2022 18:22:32 // 3580
Hát van 30as korosztály is itt lövés az egyiknek Ferrarija van a másiknak G merci meg ilyenek ...azoknak sincs elektromos egy korunkbeli 3 kút tulajnak van teslája a rendszáma oil001 🤣🤣🤣
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2022 16:20:17 // 3579
A sok száz lovas autókról volt szó, nem a nép járgányairól.A többség egyelőre marad az egyre öregebb használt autóknál, pont ezért, mert közlekedni kell. És nem a mostani 40-50-esek fognak elfogadni egy új értékrendet, hanem azok a 20-30-asok akik 10+ év múlva lesznek pénzesek és már így neveli őket a globális felsőbb gazdasági akarat XD
Az irány az, hogy a többségnek ne legyen a tulajdonában autó. Nem holnap, nem jövő héten, de erre megyünk.
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2022 14:28:33 // 3578
anyagilag beérkező generáció? az olyan kevés egyed azzal nem váltják meg a világot ... akiket ismerek pénzes generáció 40-50-es emberkék azok 30-60 millás autókkal mászkálnak de egyik sem elektromos, akik tényleg ződnek érzik magukat azoknak meg nincs rá kess... a kör bezárult...ellenben mindenkinek menni kell ezért van többségben millás alatti autóból rengeteg ...
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2022 14:12:06 // 3577
Ezt én is így gondolom, az emberek terelgetése nagyon profi szinten megy már. Sőt már már nyíltan és leplezetlenül, a birkák mégis mennek amerre terelik őket.
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2022 14:10:07 // 3576
Amiről én beszélek, az a most és közeljövőben anyagilag, státuszilag "beérkező" generáció, szerintem látszik a trend, hogy nem a lóerővel mutatják, hogy mijük van. Már most a "zöldrendszám" is státusszimbólum, és a digitális kütyük, funkciók a fontosak. Az önvezetés és mindenféle figyelő korlátozó izé bevetezése a többség státuszát nem fogja érinteni, az autózási élményüket sem, sőt kényelmesebb lesz.
Most pillanatnyilag pánikszerűen fogynak az erős, tisztán benzines, vezetési élményt adó autók használtban és újonnan is. Ha csak az ismerettségi körömet (és magamat) veszem alapul, ez a 40-60 év közti generáció, akik inkább az élményért keresnek valamit még utoljára. Átmeneti időszak van, ezért írom a 10-15 évet. Nyilván jóslat, szóval vagy így lesz, vagy nem. :-)
Az biztos, hogy bár Várkonyi Gábor jó két éve szajkózza, hogy mi következik (plusz vett is egy Giuliát ugye..), most ébredeznek az emberek, hogy szaladnak el az árak, nincs rendes autó, kéne még gyorsan valami érdekes. Engem sem az Alfa Romeo marketingje győzött meg, hanem egyetlen telefon, hogy most még van amit szeretnék, holnap már nem lesz, gondoljam meg. Csak ne gondolkozzak sokat.. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2022 13:15:56 // 3575
szerintem meg a pénz határozza meg, mint mindent... ami az olcsóbb azt veszik, azt használják
TtK25-05-2022 12:58:58 // 3574
Persze van akire nagyon kevéssé hat a marketing, mert magától is el tudja dönteni mi a jó neki, de az ilyenek törpe minoritást alkotnak.. Sajnos.
TtK25-05-2022 12:57:26 // 3573
Nem a közlekedés a marketing, hanem hogy azon belül mi a menő és mi a ciki.
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2022 12:44:48 // 3572
a közlekedés nem marketing kérdése, az őskorban gyalog, mint a cigányok, a középkorban lóval, mostanában meg járművel...mindig mindenki megy ez örök.... a gyűrűk urában még a fák is mentek...
TtK25-05-2022 12:31:11 // 3571
Marketing kérdése. Húsz éve az volt a menő, akinek kisebb volt a telefonja, ma meg az akié nagyobb..
TtK25-05-2022 12:29:53 // 3570
Itt a rendelet. Kikapcsolhatónak kell lennie és lehet "mute" funkciót is csinálni, azaz ilyenkor nem zajong csak fényjelzés van. Azon kívül az Annex I. 2.1 szerint vagy figyelmeztető, vagy sebességkorlátozó funkciót kell alkalmazni. Azaz mindenki ugyanúgy gyorshajthat mint eddig, legfeljebb pislogni fog egy lámpa a műszafalon amit amúgy ki is lehet kapcsolni. Annyi van csak, hogy a rendszernek minden indításkor aktiválódnia kell. Majd lesz ehhez is egy kis kütyü, amit a kikapcsoló-gomb kábelébe kell toldani és egy astabil multivibrátorral "megnyomja" a gombot minden indításkor, pont mint amit start-stop kikapcsolóhoz lehet kapni.
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2022 12:14:13 // 3569
hát én sem ezt látom a mostani 20-25 évesek veszik a Golf GTi-ket itt a városban és azon versenyeznek melyiknek nagyobb a hangja... amiről Gyuri beszél az talán a mostani növekvő generáció, talán... :DDD
Piritu - 1.000.00025-05-2022 11:21:09 // 3568
Ha ez igaz lenne nem lenne piaca jó néhány autótípusnak már most se. Trend lehet, de az utakon nem ezt látni.
Csak maradjunk a márkánknál a ritka a “gyenge” motoros, Q-ból is sok fogy. Azért hogy 90-el mehess vele az országúton? Kérdezzük meg a Ferit :-.DD
316-ot is alig lehet látni, nem véletlenül.
A legtöbb diesel “optimalizálva” van…
Bevallom én is a közigazgatási határa alatt szoktam menni és messze nem én vagyok a leggyorsabb amerre járok.
SZóval izgi lesz egy M5-el - vagy Q-val - belecsöppenni ebbe a világba 90-el :-D
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2022 10:47:12 // 3567
Akinek meg rendes autó kell,rendes hanggal, az spóroljon...
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2022 10:42:27 // 3566
Semmi gond nem lesz ezzel szerintem. A vezetés élménye már nagyon keveseknek számít. A gyorsan száguldók nagy része nem élvezetből autózik gyorsan, hanem szimplán agresszív. Az autót státuszszimbólumként kezelők közt is kevés az aki valóban és értelmesen tudja használni a lóerőfölényt.
Látható, hogy merre haladnak a dolgok. Az autó birtoklás maga lesz a státusszimbólum, és nem a lóerők és a hang lesz a felsőbbrendűség utcai kifejezésmódja. A hang egyenesen ciki kezd lenni, ahogy a kipufogó létezése is az autó alatt. Ezt konkrétan lehet tapasztalni, hogy már nem azért fordulnak egy autó után, hogy húú de jó hangja van, hanem megjegyzik, hogy mindek hangoskodik.

A menőséget és a státuszt is egyszerűen más fogja kifejezni. Ahogy már most kezd látszani, a félmásodperc alatt szökési sebességre gyorsuló, de kamion mögött 110-zel gurulgató Teslákat ha megfigyeljük :-) Lassan autó szinten is fizetőképessé válik az a generáció, akinek a kifelé mutatáson kívül nem sok minden számít egy autóban. Látsszon, hogy drága, más ne tudja megvenni (lehet valójában ő sem), valamilyen funkciókban különleges legyen, amivel a jelen kor versenypályáján, a TikTokon, Instán, jóégtudja hol le lehet nyomni a másikat. Szóval a lóerő is csak egy menőséget kifejező számmá válik, közúti agresszióra egyre kevésbé fog átkonvertálódni. Nem feltétlenül nagy baj ez. Viszont egy ártatlan lámpától gyorsulás is egy letűnt kor cikisége lesz 10-15 éven belül :-)
Piritu - 1.000.00025-05-2022 09:15:55 // 3565
Engem inkább az érdekelne hogy ki fogja megvenni a többszáz lovas autókat (mondjuk egy Q-t) ha országúton minden régi csotrogány meg fogja előzni és az övé lesz az IFA mostani szerepe :-DD
Liquid24-05-2022 17:14:49 // 3564
Ha előbb nem itt mindenképp ki fog bukni, hogy a közlekedés csak azért működik, mert nagyjából mindenki lazán értelmezi, a néhol minden logikát nélkülöző szabályokat, táblákat, jelzéseket. Érdekes lenne kipróbálni, hogy miként változna az utak terheltsége, ha valóban mindenki minden szabályt betartana. Szerintem nagyobb dugók lennének, de vannak olyanok akik mindenféle szép grafikonokkal alátámasztják, hogy a kisebb sebesség miatt folytonosabb a közlekedés. Én viszont azt látom, hogy még itt győri viszonylatban is képes vagyok adott esetben 8-10 percet nyerni a waze által kalkulálthoz képest egy városon belüli úton csak azzal, hogy nem vagyok birka, merek sávot váltani, dinamikusan gyorsítani és adott esetben lazán kezelem a szabályokat.
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2022 08:20:58 // 3561
csak ingázósnak jó de csak a kis fogyasztású a többi kapufa ezzel a technológiával ... kivi leszek erre a 2035re :DDDDD
Kócosw21-05-2022 07:54:54 // 3560
majd az lesz hogy minden gtk, jöhet mindig az uj,ezzel is vedve a környezetet .Mert ugye tudjuk hogy az elektromos autok gyartasa környezetkímélő.Jah nem 🤪 egyiké se az de a regiek elmentek 20-30 eveket,kivancsi leszek az e autok hol lesznek 30 evesen...
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2022 07:26:32 // 3559
Kia meg a Hunyadi az újak pont sokkal többet esznek 17kwh felett, autópályán meg a 30at is bezabálják ezért vicc ez az egész villanyautózás nem látom az átütő technológiát ha normál méretű autókat gyártanak nagy akukkal akkor a fogyasztás nő meg a súly miatt a hatótáv meg egyhelyben toporgás ...
tirex19-05-2022 13:11:43 // 3558
Felrakta töltőre…:)
Kazes☻19-05-2022 13:07:44 // 3557
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.