Forum >> Fastcaristák vs. Batiánusok

Wickey22-11-2004 21:50:32 // 465
Az qrva vékony olaj ám. Azt nem csoda, hogy nem tolerálja a motyor. Legalább 5-6ezrenként cseréled? (Hoppá. Én is elmentem már 2ezret a 10ezres periódusból. Jó lesz odafigyelni, nem lesz elég az évenkénti olajcsere)
Robi22-11-2004 21:10:27 // 464
Hihetetlen ajánlat, ne hagyja ki! Minden egyes liter Selenia HPX-ért két liter félszintetikus 10W40-es Esso olajat adok! :)))
Robi22-11-2004 21:08:28 // 463
Uhhh... Asszem' akkor inkább továbbra is a 10W40-es ingyenolajat használom.
Wickey22-11-2004 21:04:28 // 462
1.5-2 rongy körül ha jól emléxem.
Robi22-11-2004 20:58:39 // 461
Mennyibe fáj annak kilója? Az enyémbe is az kellene. :)
Wickey22-11-2004 20:47:30 // 460
Minő véletlen, HPX van a kocsimban :-PPPPP nem füstöl, és nem eszi az olajat.
Punisher22-11-2004 18:06:38 // 459
Az egyik régi Oplel márkaszervizben, azokba az Opelokba, amelyek ették az olajat, Castrol RS-t raktunk. Az általában bevált. Amit én használok, és az RS egyik alternatívája, szerintem jobb is, az a Valvoline VR1 Racing 10W60. A Valvoline-nak van egy olaja, amit 100.000 km fölött futott motorokba ajánl. Ha jól emlékszem Max Life a neve. Megpróbálhatod! Ha pedig 20W50-ben gondolkozol, és nem akarsz pusztulat olajat venni akkor csak a Valvoline 20W50 Racing létezik. Van Selénia is az olajzabálókba. Az a neve, hogy HPX. A Fuchs-nak van egy olaja, amit olajzabáló motorokba ajánl. Ismerek olyan embert akinek bevált. Sajnos kísérletezned kell!
Wickey22-11-2004 08:18:45 // 458
Joker válasz: "Amit a gyártó előír". Amúgy gőzöm sincs. De egy csillivilli vékony olajat csak felzabál a motor. Aszondták a mágusok, hogy ár/teljesítmény arányban a 10W40 Opel gyári motorolajok nem rosszak, és amibe 10W40es kell, abba azt rakják. Alfába meg ott a Selenia for AR, a Racing sztem túl híg. Azt simán bepofázza a motor, ha olyanja van.
joe7522-11-2004 08:14:12 // 457
Saccolom a 210-et az óra valamivel 210 fölött járt, de azt már kitapasztaltam, hogy alig valamit csal fölfele. Erről meggyőződtem már GPS-el, és 2 hete trafipaxal is.:((( Amúgy tök üres volt a pálya Kecskemét elött ezért is toltam neki ennyire, valéamennyit még ment volna amúgy de 210 fölött már nagyon sok idő meg út kell hogy tovább gyorsúljon.
Ollah22-11-2004 08:09:20 // 456
Némmá!!! Alfákat taszigálsz le az útról!? Ejnye-bejnye... :))) Mennyit ment volna még érzésre? Nekem ilyen nem jutott tegnap, csak egy piros I-s TDI OFF A3 ON, őt is csak a 8ason kellett rendreutasítani. Meg aztán Krisz Fehérváron körbeautózta; na az elég komoly élményt jelentett audiovizuálisan . :)))))
Lala22-11-2004 07:59:52 // 455
Szerinted akkor milyen olaj a jó? Mert nekem spec. jó volt a Selenia Racing, meg egy pár évvel ezelőtt a német Castrol Racing is. Az új Castrolok viszont tényleg szarok...
joe7522-11-2004 07:41:02 // 454
Tegnap úgy 210-el sétaltam az M5-ön hazafele, azóta is lelkiismeret furdalásom van mert le kellett villantanom egy 155 2.0 TS-t,, de olyan illedelmesen lehúzódott....:PPPPP :)))
Bg.21-11-2004 23:34:28 // 453
Azért az nem biztos, hogy mindeki ilyen szerencsés!
Wickey21-11-2004 22:31:26 // 452
Na ezaz. Ilyen olajak sz@rt sem érnek Alfába. Ennyi erővel bele is lehetne hugyozni a motorba. Raktad volna bele a 600 forintos MOL Botondot, az sűrűbb, mint a pakura, abból egy centit nem evett volna :-PPPPPP (Lehet, hogy nem is kent volna sokmindent, az olajpumpa is hülyét kapott volna tőle, meg 10ezer km után dzsuvásabb lett volna tőle a motor belseje, mint egy világháborús tank, de olajfogyasztás az nem lett volna :-DD) piece ;>
Cgo21-11-2004 15:14:53 // 451
SKrisz, az ejjel Veled almodtam es reggel hatalmas buntudattal ebredtem, ugy erzem, a legelso hozzaszolasom Teged illeto reszen nagyon megsertodtel. Azt hiszem irok egy mailt vagy felhivlak. Ha akarod, kimoderaltatom a Teged illeto reszt.
Cgo21-11-2004 15:02:56 // 450
Wickey & Lacus, igazatok van, de olyan ember vagyok, aki a sajat tapasztalatabol indul ki. Zsir uj TSparkot vettem, az eredmenyt el lehet olvasni a www.cuoresportivo.sk oldalon. A markaszerviz szerint normalis volt az olajfogyasztas, szerintem nem. Most nincs olajfogyas - es ezzel lezarhato a dolog. Csak azert kevertem ide, mert a nagy szamok torvenye alapjan az jon ki, hogy a benzines motor (mar csak a magasabb fordulat miatt is) jobban eszi az olajat. Lacus, en is Selenia Racingot, kesobb Castrol Racingot es Castrol Motorsportot hasznaltam, amik talan a legminosegibb szintetikus olajak, amit utcai autoba kapni lehet, a vegen mar 4500 Ft/liter volt az ar, mert sokan eskudtek, hogy ezt mar nem fogja enni es megis...
Wickey20-11-2004 23:59:16 // 449
Halkan megjegyezném, hogy nem a dízelmotor erénye, hogy nem fogyasztik (kenő)olajat. Egy patent benzinmotornak sem feltétlen kéne felzabálnia egy fél olajkutat két motorolajcsere között. Fordítva: a dízeltől is tolerálható az 1dl/1000km. Gyári tűrés több gyártó esetén is 0.7-1.0 dl/1000km
..20-11-2004 23:44:22 // 448
Cgo, ha hiszed ha nem nekem a TS-em minimális (értsd szinte semmi) olajat nem eszik.Én 10K-ként cserélem és hát mellette azért használva is vagyon, de most a Racingből ma gondoltam,hogy 6000km után kéne vmit utánaltölteni, de nem kellett.Úgyhogy az én kis gépem legalább olajat nem kajol:))
Cgo20-11-2004 22:29:38 // 447
egyebkent jo hirem van a magam szamara :))) vagyis a JTD oldalan :) jelenleg a kotelezom kb. 85000 Ft (1900 kobcenti, 34 honap bonusz). a multkor panaszkodtam, hogy ez meg feljebb megy majd es sokan irtak is, hogy magasabb a JTD biztositasa. Hat mostantol nem, Szlovakiaban robbant a piac, par biztosito attert a LE szerinti kategorizalasra es ugy nez ki, hogy a kotelezom max. 30000 Ft-ra esik vissza!!!! (az 1.6 TSpark 50000 volt), tehat mar ebben is jobban jovok majd ki :)
Cgo20-11-2004 22:25:01 // 446
Wickey, latod, ebben se vagyunk egyformak. 2000 km alatt 3 deci szep teljesitmeny lenne, ha nem szeretnek olyan autot, amiben az olajat cserelni kell, nem utantolteni. A JTD-m (kopp kopp) ugyanugy megy a kovetkezo cserere, ahogy az elozorol eljott. Es ez nekem tetszik :)
Cgo20-11-2004 22:22:49 // 445
kar, de tiszteletben tartom a fogadalmad.
Wickey20-11-2004 22:20:30 // 444
A régi motorom papizott olajból bőven, de az "új" motorom (amit persze használtan vettem), ami több, mint két évig porosodott egy garázs sötét sarkában, egy csepp olajat nem evett meg eddig 2ezer km alatt. (Na jó, talán ha két-három decit.) Az azért elég komoly egy öreg V6-tól, nem?
SKrisz20-11-2004 20:19:09 // 443
Cgo! Mivel azt megígértem korábban, hogy a benzin - dízel vitába nem szólok bele, ezért nem is teszem. Ami megjegyzésem lenne meg nagyon offtopic. Szóval legyen mindenki boldog azzal amije van...
Cgo20-11-2004 20:03:26 // 442
Wickey, ezt ne is emlitsd :( tegnap nekifogtam elozni egy Xsarat, de lebecsultem, ill. jol odalepett neki, nekem meg meg nem volt turbonyomas, valoban jo 2 masodpercig, mintha megallt volna a film, utana viszont nem volt eselye. Figyelni kell a turbora, ez igy igaz... ami a csokkeno teljesitmenyt illeti, hidd el, nem zavaro, sot, meglepoen hamar meg lehet szokni, ugyanis ott a kovetkezo fokozat, mire meg az 5. is elfogyna, ugyis reg a tiltott tartomanyban vagy...
Cgo20-11-2004 19:58:26 // 441
Wickey, ez nem is baj, az a dolga, hogy porogjon. Ha viszont melle olajat is eszik... mindenki azt mondja, hogy normalis az olajfogyasztas, de soha nem tudtam raszokni es talan soha nem is fogok. Tobb benzines Alfassal beszeltem errol es mindenkinek eszi az olajat. Tobb JTD-s Alfassal beszeltem errol es senkinek nem eszi. Mondom - hulyeseg, az en beteg fejem - de latod, akad, akinek ez IS fontos...
Cgo20-11-2004 19:55:17 // 440
SKrisz, ha persze, hogy sarkitottam, oda is van irva, hogy az igenyek az elotte felsorolt listabol vannak... Vagy netan azt akarod mondani, hogy a GTV kenyelmes, esetleg nagy csomagtartoju, netan kis fogyasztasu? Ez persze mar nem benzin-dizel vita, igy hagyjuk, a hozzaszolas arrol szolt, hogy sok esetben, mikor a kompromisszumok osszehozasa eredmenyekepp megszuleti egy benzines V6, ott ritkan van szo a csalad elso szamu autojarol, mely gyerekcipelesre, epitkezesre, utazasra, ... is alkalmas. Vagyis marad a sport, gyorsulas, oldaltartas, elvezet, ihajtyuhaj. Ennyi. Indulj ki abbol, hogy kompromisszummentes auto nincs, a kerdes az, mennyire van a merleg nyelve eltolva a hasznalhatosag es mennyire a sportossag fele (es mindez mennyi penzert tortenik). Mert a ketto ritkan jon ossze (sajnos). Valaki kerdezte, mit venni korlatlan penz eseten: en a nagykobcentis szivobenzint valasztanam. A jelenlegi autom azert JTD, mert kevesebb penzert tobbet ad, mint az 1.6 TSpark. Nagyobb benzinmotor meg tobbet nyujt ugyan, de szamomra aranytalanul tobb penzert.
Robi20-11-2004 16:16:00 // 439
"...milyen az má, hogy ahogy nő az rpm, úgy lesz egyre gyengébb a motor..." Az még hagyján! De hiába mész vele 1-esben végfordulaton, nem dadog le! Szerinted lesz valaha dízele VDaninak? :)
Wickey19-11-2004 21:46:05 // 438
Cacho: ezt eddig is tudtuk. :-) Benzinmotort be kell böszmíteni, hogy valamit produkáljon. Akkor viszont produkál is. De a dízelmotoros autóban mindig olyan érzésem van, hogy "na, visszaszámolok, és háromra beszarunk". Azaz egy ideig eltart mire a turbo magához nyúl, utána meg van valami, amit akár erőkifejtésnek is lehet nevezni, a gyorsulás mérőszámainak tükrében. Meg éskülönbenis, milyen az má, hogy ahogy nő az rpm, úgy lesz egyre gyengébb a motor...
Wickey19-11-2004 21:40:21 // 437
...és engem ugyanúgy nem fog felizgatni egy centire sem, mint egy mostani, 170 lóerős dízel. (Ami ugye uszkve 14 lóerővel erősebb is kéne legyen az enyém benzina V6nál)
Cacho19-11-2004 18:18:48 // 436
Pont ezen filózok, hogy mennyire lesz elérhető. Gyanítom, hogy csak a 166-hoz lesz, ami azért elég nagy hajó. Persze 300 lovacska már elmozgatja azt is. Meg az jut még eszembe, hogy más gyártók (bmw, audi,merci) is ugyanúgy ráálltak a díizelfejlesztésre, mire ez nálunk kijön, addigra ezeknél is, sőt. Azon is eltűnődtem, hogy ma hazafelejövet ment előttem egy e 270 cdi. Meg kellett előznünk valamit asszem olyan 90-es tempóról. Gondolom lepadlózta, mert szép kis füstöt nyomott ki, én erre nem voltam rest visszatenni 3-ba és letaszigáltam előlem :) Hogy ő visszaváltott -e, azt mondjuk nem tudom, de általában az ilyen vasak automaták, az meg ugye padlógáznál visszavált. na most akkor ettől nem lettünk okosabbak. Pontosabban de! Ahhoz, hogy tartsam a lépést, vissza kell gangolnom :)
joe7519-11-2004 17:46:42 // 435
Ja a benyás QV 400 LE-vel. De őszintén, egy 300 LE-s diesel 600 Nm-rel, már szinte bárminek odabasz, ami kis útjainkon közlekedik 99%-ban tutira. Gondoljunk csak a GTA 250 Le 300 Nm, és a diesel durvább lesz jóval mint egy mostani GTA. És majd fogyaszt 10-12 literet max! :)) És tutira elérhetőbb lesz a diesel, mint a benzines QV.
Cacho18-11-2004 19:46:18 // 434
Konkrétan már nem emlékszem az adatokra, de azért a benyás mocikra ennél komolyabb LE-ket ígérnek. Aztán mire megvalósul, úgyis kevesebb lesz :(
SKrisz18-11-2004 10:44:46 // 433
Joe! Nyugodt vagyok és maradok! Ez így OK?:)))
joe7518-11-2004 10:34:50 // 432
Tedd azt! Mi is jobban járunk!:PPPPP :)
Wickey18-11-2004 10:14:45 // 431
Najó, amint kijön az első dízel Ferrari, hajlandó leszek komolyan venni a dízelmotort. Addig viszont elmegyek reggelizek valamit :-))))
Ollah18-11-2004 07:23:40 // 430
Csodálatos összefoglaló! :) Wick'! :DDDD
joe7518-11-2004 07:15:10 // 429
BFMSE. Lesz a 3.0 V6 MJD-ból QV változat ami 300 LE-s lesz és 600 NN nyomatékot tol mind a 4 hajtott kerékre. Legalábbis az italiaspeed.com szerint. Az azért rendben lesz!
joe7518-11-2004 07:12:51 // 428
Skrisz nyugi! :) Nem eszik olyan forrón! :))) Maradjál csak nyugodtan az istencsászár, korlátozottan használható, rugalmas, dinamikus, gazdaságtalan, full élvezetes, királylányos benzintemetődnél! :))
Wickey18-11-2004 01:18:11 // 427
Netuddmeg. A budapesti csúcsforgalom általában a legjobbat hozza ki az emberből. :-)
Wickey18-11-2004 01:12:58 // 426
Ollah: sipirc aludni, és meg ne halljam, hogy nem brümmögtél álmodban! ;> Péntekre meg ünnepi alsót húzni!! :-DDDDDDD
krisz3317-11-2004 23:01:57 // 425
Oké :)))))))Üdv.
Robi17-11-2004 22:31:33 // 424
"...ja amugy nem én irtam le a másik gépét..." Akkor senki nem írta le senkinek a gépét. :)
krisz3317-11-2004 22:27:43 // 423
Hali különben nekem tökk mindegy diesel vagy benzin a lényeg hogy ALFA legyen!!!!!! ja amugy nem én irtam le a másik gépét.Üdv
Robi17-11-2004 22:01:02 // 422
Valószínűleg lesz még egy komoly visszatartó erő, ha lesz V6-os dízel: az ára. :( Majd 20 év múlva megveszem. :)
SKrisz17-11-2004 21:55:36 // 421
És mi tart vissza??? Ja hogy az Alfának még nincs ilyen? Thats suxxx... :)
Robi17-11-2004 21:52:43 // 420
"...Ha egy V6-ot forgatsz igazán, akkor nincs bennem semmi lelkiismeretfurdalás! Erre van kitalálva..." Hogy én mennyire szeretnék egy 6 hengeres dízelt! :)
Robi17-11-2004 21:50:30 // 419
"...mint a lapomon olvastad en is egy td-vel kezdtem az alfas palyafutasomat es nagyon imadtam..." Most néztem a reglapodat, meg az üzenőfaladat. Te tényleg mellre szívtad, hogy összehasonlítottam a verdámat a tiéddel. :) Mindjárt megsértődök, amiért megsértődtél. :)
SKrisz17-11-2004 21:48:54 // 418
Cgo! Nem vágyom verebekre... Rugalmassági méréseim nincsenek, de nincs is értelme. Ezt eddig sem titkoltam és többször el is mondtam: a V6TB-t forgatni kell ahhoz, hogy jól ki tudd autózni a teljesíményt. viszont akkor nincs közel távol olyan MJTD ami megfoghatna, ezzel azért legyünk tisztában! Ettől függetlenül normál napi használatban 40 felett nem kell visszakapcsolnom 5-ből ha gyorsítani akarok... Chip elvileg a jövőhéten érkezik: adatok Chip előtt és után: 202 BHP - 270 BHP 0.6bar töltőnyomás - 1.2 bar töltőnyomás 280Nm max. forgatónyomaték - 400Nm max. forgatónyomaték. Még valami: Ha egy V6-ot forgatsz igazán, akkor nincs bennem semmi lelkiismeretfurdalás! Erre van kitalálva...
Robi17-11-2004 21:42:30 // 417
Ezenkívül valahogy el kell érni a 200 hozzászólást. :)
Robi17-11-2004 21:41:39 // 416
Tök unalmas lenne az élet, ha mindig mindenki mindenben egyetértene.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.