Forum >> Fastcaristák vs. Batiánusok
perdix15518-03-2005 11:51:12 // 965
Meg mégegy érdekes, korábban elhangzott Batianus gondolat: 1.9MJTD jobban megy , mint az 1.6, 1.8, 2.0 benzines. Hát ha abból indulok ki, hogy a GT-ben az 1,9 dízel 9.7-at megy százon???, a 2 JTS meg 8.2-öt akko szarban a haza. 9,8-at én is mentem bemelegedett motorral, 1 személlyel 135 LÓval, benzinessel. csak 0,1 a különbség, számít az? Dehogy!
Ollah18-03-2005 11:32:13 // 964
Boldogok az Alfások, akik gépét keretes ablakkal áldá meg a Jóisten! :PPP
perdix15518-03-2005 11:17:42 // 963
Gyermekek, gyemekek, Alfás szívű rosszcsontok! Mi ez a tetlegesség, rosszalkodás, Mi?
Na megpróbálok válszolgatni az előbb elhangzottakra, van bőven:
1: CgO: 4,7-es adatokkal nem éltem, csak a 6,05-t említettem, én ezzel az értékkel jöttem elő, és ennek örülök is 1000-rel, mondjam azt mint majom a f@rkának?
2: Joe kolléga: At hogy hangja, sportos hangja van az 1.8 láncosomnak, esetleg 160 fölött hangos? Hát ezért is választottam, hogyha nyomom, akkor szóljon az a szerencsétlen, ha nem nyomom, akkor azt se tudom, hogy a motor jár-e, komolyan!!! Figyelj én előtte offosV6-tal járta, de olyannal, ami végsebességnél 180-190-nél 4600-ot pörgött, és egy árva pici hangocska, az ugye nem sok?, hát annyi sem szűrődőtt be, a fater mindig ,most is ezen sír, hogy nincs hangja, de jó, persze egy ideig jó is volt, hiszen nem tudta , hogy 100-al, vagy 150-nem viszem, így nem félt. De: Amikor beültem hőn szeretett Alfámba, pont ez tetszett meg a hang, a dübörgés, a morcosság, ha akarom csöndessen suhanok vele, érted?
És a pörgetés, hogy mi a jó benne? Joe, Joe, Joe, te ezt nálam sokkal jobban tudod, 1999-től, mint Joe 155 úgy áradoztál ezekről az érzésekről az Indexen, mint a csuda. Na nekem erre van szükségem, és nem a dízelre, NEKEM, másnak más igénnyel mást vesz, szíve joga.
Én örülök a legjobban ha vki tud választani, DÖNTENI saját akaratából, te hoztál 1 döntést és magad szerint jól választottál, ehhez Gratula, én is hoztam döntést, és én is kiugrok a jó döntéstől.
PS: Mindenki legyen elégedett a gépével, abból nem származik semmi rossz!!!
Ja és írtad, hogy az 1.8-as 156-oddal mennyi probléma volt: Hát ez Benne van a pakliban.
Paco18-03-2005 10:57:21 // 962
Átgondoltam még egyszer. Akkor is szerencséd van, hogy elolvadt a hó. Úgy megdobálnálak hógolyóval, hogy azt sem tudnád melyik fejedhez kapj. :o) Tudod nagy embert könyebb eltalálni mint kicsit :-P
joe7518-03-2005 10:36:01 // 961
""Egyébként a hó meg elolvadt! :( "
Ez a szerencséd :-P"
Gondolod? :P Akkor gondold át még1X! :))
Paco18-03-2005 09:15:40 // 960
160-nál még nekem is csendes pedig ez csak egy 155.... :)
"Egyébként a hó meg elolvadt! :( "
Ez a szerencséd :-P
joe7518-03-2005 09:08:27 // 957
Paco.
Maradjunk a 4. pontnál. Végül is nem mindegy hogy más a szigetelés? Mi mint egyszerű userek mit tapasztalunk? azt hogy adott sebességnál a JTD utasterében kissebb a zaj! Hogy most ezt más szigateléssel, vagy woodoo átokkal érik el tök mindegy. Amikor 160-nal suhanok az autópályán élvezem a csendet és eszembe sem jut hogy ezt valami speckó szigetelésnek köszönhetem! Az autó sokkal csendesebb mint az 1.8-as volt!
Egyébként a hó meg elolvadt! :(
beeep14618-03-2005 09:07:15 // 956
Ez NAGYON hülyén hangzik, de igaz. Kivizsgáltatni nem fogom, max. ezután is a kút benzines oldalára állok... :-)) Egyébként nincs bajom a dízelekkel, szívesen beülnék egy próbakörre a te gépedbe is.
Cgo18-03-2005 09:07:13 // 955
wow, lehet hogy nekem is ez a bajom es ezert nem szeretem annyira? most mar nem, de emlekszem, hogy az elejen gyakran volt hanyingerem....
Cgo18-03-2005 09:06:29 // 954
Paco,
2: nem igaz. Már csak azért sem, mert a rugalmasság nem csak a motor hanem a teljes hajtáslánc függvénye és többször is elhangzott, hoyg a keréken mérhető nyomaték nagyjából ugyanaz mint a benzinesnél.
Ujra kerdezem. Ha a nyomatek degradalodik es egyenlo, akkor az 1.9 JTD-m miert gyorsul szazra ugyanugy, mint az 1.6 TSpark? Nehezebb, 15 loval kevesebb, es allitolag - szerintetek nem is rugalmasabb, csak papiron...
A 80-120 meg hasonlot nem keverem ide, mert azt mondjuk attetelezessel lehet magyarazni, a 130 feletti kulonbseget sem, ott mar kijon a loerofoleny, de szerintem csak ott jon ki...
Paco18-03-2005 09:02:46 // 953
Viszont igaz.
Az alacsony frekvenciás rezgések émelygést, rosszullétet okoznak, a legtöbb embernél ez csak 6-10 Hz környékén jön elő. De van aki érzékenyebb rá és akár 30-50Hz es rezgéstől is rosszul lesz. :(
Cgo18-03-2005 09:02:42 // 952
perdix,
visszavonom, nem loditas, hanem "szovegkornyezetbol helytelenul kiragadas es az ott irottak nem egeszen korrekt modon valo felhasznalasa olyan tenyek bizonyitasara, melyek helytelenul hangzottak el" :)))
Cgo18-03-2005 09:01:32 // 951
nagyon nagyon nagyon lekopogom, de ez nalam is tapasztalat, a TSpark eseten allandoan lambda gondok voltak (3 csere 3 ev alatt), allandoan az olajszintet figyeltem es allandoan pillangoszelepet pucoltam. Mas kerdes, hogy ilyen pucolast nagyon szerettem, de valoban az a helyzet, hogy dizel teren mintha magasabb lenne az Alfa szintje es jobban odafigyelnenek, persze az is lehet, hogy ez csak fikcio, tobb kollegam van, aki 50000 km utan megy eloszor szervizbe az OFF dizel autojaval - a kotelezo olajcserere.... De mondom ez nem allitas, csak egy kopp kopp megjegyzes.
Paco18-03-2005 09:00:43 // 950
1: igaz.
2: szeretnék már végre látni egy fordulatszám-nyomaték diagramot keréken mérve, MJTD és V6TB esetén. :)
3: igaz ha mefelelő motorokat hasonlítunk össze.
4: igaz a fordulatszámos állításod. a szigetelés viszont nem, mert a vastagabb szigetelés nem nehezebb, hanem több helyet foglal. Anyag ugyanannyi van benne, csak lazábbak a szálai, így kevésbé adják át egymásnak a rezgéseket.
És egyébként is nekem van igazam, ha valami nem tetszik gyere ki a hóra :)
joe7518-03-2005 09:00:12 // 949
Ja baj lehet a pschiével! :)
Azmo18-03-2005 08:58:10 // 948
szerintem csak kóros dízelituszban szenved :D
joe7518-03-2005 08:55:11 // 947
Ez tényleg hülyén hangzik! :))
joe7518-03-2005 08:50:08 // 946
Paco.
1. igaz.
2. igaz. A rugalmassás az alacsony fordulaton leadott nagy nyomatékból jön ki. Míg egy TD 2000/min fordulaton már leadja a max. nyomatékát addig egy TB inkább 3000/min környékén.
3. igaz.
4. igaz. A zajszigetelég semmivel sem másabb mint a benzines autóknál, a csendessége sokkal inkább magyarázható az adott sebességhez tartozó alacsonyabb fordulathoz. Mert bár azonos fordulatszámon lehet hogy a benzines csendesebb, csak amíg nekem pl. 140-hez tartozik ~ 2500-as fordulat addig a benzinesnek ehhez kb 4000-4500. Nekem a végsebességhez 4200 körüli fordulat kell míg a benzineseknek jócskán 6000 fölötti fordulatszám.
Nem olyan nehéz ezt átlátni szerintem.
És ami a "vastagabb motor és utastér szigetelés" dolgot illeti. az 1.9 MJTD súlya 1305kg az 1.8 TS-em 1285 kg volt. Vagyis van 20 kg súlytöblet. Ha azt veszem hogy a motor nagyobb és mint ilyen több anyagot tartalmaz, van pluszban turbó, pár méter cső, intercooler, stb. akkor nem értem hol jelentkezik a vastagabb motor meg utastér szigetelés súlya???
beeep14618-03-2005 08:38:42 // 945
Hülyén fog ám hangzani amit írok, és lehet a fehér holló kategória, de nekem például frankó egészségügyi okai vannak, hogy valszeg soha nem lesz dízelem. És ez a rosszabb kibocsátott frekvencia. Kivétel nélkül minden dízelben töltött utamat végigkíséri az émelygés és a hányinger (sorry). 1.9 PDTDi, 1.9sdi, 2.0HDi, ezek vannak a cégnél, 1.9 JTD nem a szük családban. És mondom kivétel nélkül, pedig a modern dízeleknél ezt állítólag már kiküszöbölték.
Paco18-03-2005 08:28:50 // 944
Nono! :)
"Mi a gázolajos előnye?
Nézzük.
Ha csak általánosságban nézzük akkor
1. kevesebb fogyasztás
2. rugalmasabb motorok
3. alacsony fordulaton leadott nagy nyomaték
4. csendesebb üzem ( menet közben sokkal csendesebb, komfortosabb az utastér )"
Ha már te is kiigazítottad a Fastcarista kollégát. :-P
1: igaz
2: nem igaz. Már csak azért sem, mert a rugalmasság nem csak a motor hanem a teljes hajtáslánc függvénye és többször is elhangzott, hoyg a keréken mérhető nyomaték nagyjából ugyanaz mint a benzinesnél.
3: igaz. De ennek egy részét a turbo adja. Hasonlítsd egy V6TB-hez akkor nem lesz csúsztatás és máris ugyanott vagy a nyomatékkal.
4: nem igaz. maga a motor semmivel sem halkabb sőt hangosabb és rosszabb frekvencián üzemel. A csendesebb utazást a vastagabb motor és utastér szigetelés adja. Tegyél be ugyanabba az autóba egy JTS motort és akkor hasonlítsd össze. Vagy tudod mit? Tegyél be egy V6TB-t hogy az előző példánál maradjunk.
joe7518-03-2005 07:01:04 // 943
Nem semmi termés jött össze este. :)
perdix. Ha már az összehasonlításnál vagyunk.
1. szebb autóhang: nevezzük motorhangnak és ez igaz is főleg a boxer és a V motorok esetében.
2. Jobb üzemanyag illat: Ez azért elég vékony indok, mert egyrészt egy normális autóban üzem közben nem érződik az üzemanyag szaga, de ha már itt tartunk, a benzingőz amit kellemesebbnek vélsz meglehetősen mérgező, és rákkeltő, ezért nem nagyon javasolnám szagolgatni. Inkább szívj el egy jointot! :)
3. Jobb sportosabb vezetés: Ez lóerő függő nem azon múlik hogy a lovakat benzin vagy gázolaj hajtja. Pl. az 1.9 MJTD-t sokkal jobb vezetni és sportosabb is mint egy 1.6, 1.8, vagy 2.0
4. pörgetés: Akkor ez miért is jó? Miért jobb egy 6300-as fordulaton leadott 129 LE mint mondjuk 4200-nál leadott 170 LE? Ezt gondold át mégegyszer.
5. Szívó feltöltött motorok: Amit leírsz végül is igaz. Az már más kérdés, hogy szinte minden márkának van TD autója, de viszonylag kevésnek van TB. Ha most Benzines Turbós Alfát szeretnék újjonan nehéz lenne beszerezni. Ráadásul egy egy adott modelből a benzines turbós lényegesen drágább újjonan mint a TD.
6. Jaíthatóság: Abban az esetben ha elromlik. Az enyémben még egy izzó sem égett ki 31000 km alatt. Ugyanennyi futásnál az 1.8 TS-em már 2X volt garanciális javításon!!!
Mi a gázolajos előnye?
Nézzük.
Ha csak általánosságban nézzük akkor
1. kevesebb fogyasztás
2. rugalmasabb motorok
3. alacsony fordulaton leadott nagy nyomaték
4. csendesebb üzem ( menet közben sokkal csendesebb, komfortosabb az utastér )
És ha a saját példámat veszem az elöbb felsorolt előnyök mellett az autóm bármely forgalmi helyzetben kenterbe veri a hasonló löketű szívó benzines autókat. és pariban van 2.5 V6-os autókkal!
Mert sajnos nincs mit tenni az MJTD hatásfoka nagységrendekkel jobb mint egy TS motoré!
perdix15518-03-2005 02:37:12 // 942
na látom csönd honol...
Cgo: ha én értettem félre az irományod, akko bocs, de te még mindig a LÓDÍTÁS szót használtad, ezt azonban továbbra sem értem? Egyébként Így már érthető, 4,7-et valóban nem fog produkálni, de egy sportos, kihegyezett, istenien pörgethető Alfa benzinestől soha nem is várnám el a 4,7-et, bőven elég nekem a 6,05-ös rekord fogyi. Bőven. És ha szép komótosan ennyiből is megúszhatom, közben egy Alfában ücsörgök, és minden ti álltatok szubjektívnek mondott előnyt élvezhetem/hang, stb/ akko mé ne tegyem, teszem. Üdv: Perdix155
Giorgio17-03-2005 23:13:01 // 941
Skodri Fábija eReS:
Szétfejlesztett 130 lóerős Pédétédéji apjukfasza dízelkereplővel.
Írtózatos hanggal, még sportkipufogóval is. :PPPPPP
Robi17-03-2005 23:00:27 // 940
Én dízelen "nőttem fel", ezért semmi bajom nincs a hangjával. De dízelen is nagyon szépen tud szólni egy megfelelő kipuffrendszer. Sajnos nagyon-nagyon ritkán találkozni ilyesmivel.
Cgo17-03-2005 22:54:30 // 939
ezt nagy igazsag es faj is nagyon. lenyegeben az egyetlen ok, ami miatt a kovetkezo automnal eselyes a benzinmotor. erdekelne egy V6 MJET hangja pl, hogy lehessen ablakot leee, ...
Robi17-03-2005 22:47:36 // 938
Nem merik kimondani, hogy jobb a JTD karakterisztikája. :)
Cgo17-03-2005 22:46:17 // 937
meg mindig nem magyarazta meg nekem egy Fastcarista sem, hogy ha a lovak annyit szamitanak, a 120 lovas TSparkom miert gyorsul 100-ra tizedre annyit, mint a 105 lovas JTD, ami raadasul sokkal nehezebb is... egyetlen valaszra futotta csak, hogy biztos rosszak az adatok cccc.... :)))
Cgo17-03-2005 22:39:59 // 936
perdix,
minden vita vagy velemenycsere ertelmetlenne valik, ha az egyik oldal elkezd loditani...
ezt irtam:
2. a 6 eves JTD-m a lejjebb leirt tempo mellett 4,7 korul fogyaszt (benzinesbol kb. az 1.2 8V Puntonk eszik ennyit, de inkabb tobbet, ezert az 1.8 szvsz ennyit meg tojassal a pedal alatt se tudna)
Meg egyszer olvasom: 4,7-rol beszelek, negy egesz het tizedes fogyasztasrol es arrol, hogy ezt az 1.8 benzin soha nem kepest teljesiteni.
Robi17-03-2005 22:39:09 // 935
Csak pislogni fogsz, amikor egy 159 V6 MJTD elkalapálja a 156 GTA-dat. :DDD
Leon17-03-2005 22:26:54 // 934
Az ALFA csúcsmodeljje a GTA nem holmi jtd....!!!!!!!!!!! :)
Robi17-03-2005 22:25:20 // 933
Mi ezzel a baj? :) Erre készült a topic. :))) Bibibííí!!! :)))
Scott17-03-2005 22:13:27 // 932
Kezd átmenni dedóba ez a topic. Néhány hétig nem szól hozzá senki, aztán valaki "feltépi a sebeket", aztán pár napig megint megy a bibibizés, aztán megint csend :))
Robi17-03-2005 22:10:14 // 931
Ha pedig erről a kis külsőségről megfeledkezünk, akkor nekem vonzóbbnak tűnik egy V6-os, 300 lovas, viszonylag alacsony fogyasztású Alfa, mint a többi társa. :)
Robi17-03-2005 22:08:09 // 930
Így van. Van, akinek csak a platinaszőkék kellenek.
Engem nem érdekel a hajszín, nem az alapján ítélek meg egy nőt.
Autóknál ugyanez a helyzet. Van, aki "benzinrasszista".
Én nem az alapján ítélek meg egy autót, hogy dízel vagy benzines.
farki17-03-2005 22:03:56 // 929
De az élet más területén is sokszor szubjektív megítélés alapján döntünk. :-))
Robi17-03-2005 22:01:02 // 928
Akkor még mindig jobb a helyzet, mint a benzinesnél, ami mellett nem szól objektív érv. :)
Robi17-03-2005 21:59:32 // 927
Olajkályha mellett mindig van érv. Mondjuk be kell vallani, hogy inkább objektív, mint szubjektív.
yo8
farki17-03-2005 21:59:05 // 926
Csak egy érv van az olajkályha mellett, és azt hozzák fel újra, meg újra. :-PPP
perdix15517-03-2005 21:56:49 // 925
Telenyomtunk 2 oldalt és még van érv az olajkályha mellett? Ez furcsa! Na mindeggy, jó éccakát, holnap elolvasom miket harcoltok még itten e.
Robi17-03-2005 21:55:24 // 924
De ez megintcsak egy szubjektív dolog. :)
Robi17-03-2005 21:54:22 // 923
A hangsúly a "ruhán" volt. :)
Paco17-03-2005 21:53:00 // 922
A 2.5V6 ra sem JTS van ráírva :-P
Robi17-03-2005 21:51:25 // 921
Ha nem nézne ki teljesen máshogy, és azt írnák a hátuljára, hogy 3.2 JTS, akkor igen. :D
Paco17-03-2005 21:49:32 // 920
Nincs olyan, hogy a GTA-t leszámítva..... A V6 is más fékekkel illetve futóművel készült mint pl az 1.6 TS. Ha azt írnák a GTA felirat helyére, hogy 3.2V6 akkor az lenne a csúcsmodell? :-P
Robi17-03-2005 21:48:40 // 919
Lassan jöhet a K-vadászat. :D
Paco17-03-2005 21:47:44 // 918
Ha egyszer elindul akkor pörög rendesen. Ez is a benyások helyzeti előnyét mutatja :) Nem holmi lomha olajkályha :)
Robi17-03-2005 21:47:27 // 917
Szerintem Paco érti, hogy miről beszélek, csak kekeckedik. A GTA nem egy "hagyományos" csúcsmodell, komolyabb eltérések is vannak az alaphoz képest. A GTA-t leszámítva a 2.5 V6 volt a 156-os csúcsmodellje, míg a 159-esé a 3.0 V6 MJTD lesz. Tehát dízelesedünk. :)
perdix15517-03-2005 21:44:59 // 916
Le fog esni JOE 156-nak az álla ha ezt mind elolvassa itt. Jól ferpörgött ez a topic!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
484
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?