Forum >> Forma-1

Satti13-02-2007 22:18:18 // 18831
A lényeg,hogy hétvégéhez 1 hónapra feldübörögnek a benzines gépek!
mesa13-02-2007 21:39:29 // 18830
Akkor nekem igazam, fa(kormány)kerekem van! :)))
Grando13-02-2007 21:02:31 // 18828
A fakerék az igazi, a többi meg csak körítés! :)))
Satti13-02-2007 21:01:20 // 18827
Sztem meg egy a lényeg,akinek muszály,az hétköznap járjon diesellel,de az igazi a benzines,a versenyben,meg csakis az lehet,a többi variáció,egyszerűen xar!!
Atesz198713-02-2007 20:49:14 // 18826
Áhhh... Mostmár maradok a matektanári pályánál. A terelés képessége meg kell, ha valamit elrontok a diákok előtt. Nehogy már beégjek. :D
mesa13-02-2007 20:40:33 // 18825
Szerintem inkább politikus légy, mint jós! A terelés jobban megy :)))
Atesz198713-02-2007 20:35:09 // 18824
Joh, most ez egy olyan dolog, hogy majd még alakulgat a technika. :) Jó hogy nem hánytorgatták fel a benzines motoroknak, hogy milyen szarok, mikor még a gőzmozdony volt a menő... várjuk meg, amég kiforr a technológia, és meglátjuk mit mutat. Lehet hogy nincs nagy jövője, de az is lehet, hogy van.
mesa13-02-2007 20:29:45 // 18823
Szerintem mielőtt tovább pörgeted a vetítőgéped, előbb olvasd el,mit dicsőítesz : http://www.greencarcongress.com/2006/03/audi_diesel_win.html Nem tudom, de egy 5500 ccm-es V12-es motorból a 650 lóerő igen csak gyengusz eredmény. Még ha a nyomatéka 1100 Nm is. Értem ezt benzninesrew, természetesen. Dieselnél jelenleg ez a csúcs :-DDD Azt is olvad el légy szíves, hogy a blokkot aluminiumból kellett megcsinálni acél helyett,és csak 5-6000 RPM limitet tudtak elérni. Innentől kezdve nem tudom milyen 15, de akár 10 000 RPM legendákról teszel említést. :P
Atesz198713-02-2007 20:26:52 // 18822
Azt hittem arra gondol, amire gondoltam, hogy gondol.
Atesz198713-02-2007 20:25:31 // 18821
Hát... Mindenesetre a diesel technológia hatékonyabb. Szerintem. Elvileg életképesebb lenne, mint a benzin. Fene tudja... Mindkettőnek vannak előnyei, hátrányai. A kérdést úgy is az alternatív üzemanyagok fogják eldönteni. sőt, még az is lehet, hogy a felrobbantás, és a nagy nyomás-hő mellett kitalálnak valami újabb üzemanyag robbanásra bírási technológiát, ami talán még hatékonyabb lesz. A jövő elég kiszámíthatatlan.. Dieselek, Hibridek, Hidrogén hajtás, stb... Azért a 600 lovas Hidrogén hajtású BMW nem kis pálya... Egyébként a rossz nyelvek szerint már rég felvedezték az alternatív hajtást, és bármikor be lehetne vezetni világszerte, de amég az országoknak hatalmas óriás cégeknek az olaj termelés-eladás áll érdekében, addig környezetszennyezés, ózonlyuk, olajválságok, háborúk ide vagy oda, olajat fogunk használni...
mesa13-02-2007 20:19:41 // 18820
Vagy mert az eltérő technológia miatt nem lehet ugyanolyan könnyű felépítésű dugokat alkalmazni. A nehezebb mozgó tömeget meg nem lehet annyira kiegyensúlyozni, és ebből kifolyólag lehet nem is bírnák elérni még az említett 15000 s/min éártéket sem.
Tommi13-02-2007 20:18:55 // 18819
Ok, de akkor sem kell rögtön "belekötni" abba, hogy valaki nem pontosan azt írta le, amit gondolt, hanem ha nem érted, megkérdezed újra, hogy tiszta legyen. Nem tudom mennyit forgott. Nem érdekelt a téma, így nem néztem utána a technikai adatoknak.
Tommi13-02-2007 20:16:39 // 18818
Lehet, hogy a dízel jó volt az Audinak Le Mans-ban, de a Forma-1 és egy hosszútávú verseny teljesen más kategória... Szerintem a dízelmotor jellege egyszerűen nem illik a Cirkuszhoz. Nem pörgős, konstrukciójából adódóan nehezebb. Az egy dolog, hogy a töltőnyomást akármeddig fel lehet tekerni és gőzmozdony-léptékű nyomatákot elérni, de nem ez a lényeg itt szerintem. Mondjuk kár szót csépelni erről, úgysem lesz ilyen :)
Whiteskull13-02-2007 20:16:07 // 18817
Azért hozzátenném, hogy a gázolaj robbanása is égés. Csak nagyon hirtelen végbemenő. :)))))
Atesz198713-02-2007 20:15:49 // 18816
Nem vagyok gondolatolvasó... A Le mans-i Diesel Audi mennyit forgott? 10000 körül?
mesa13-02-2007 20:14:38 // 18815
Jajj, mindig jön valami megmondó ember, aki csak a következőket felejti el, miközben újabb diesel-benya vitát szít : - a dieselek baromira nem fejlődtek semekkorát, egészen csak annyi történt, hogy rádugtak egy turbot, meg közös nyomócsövet. Több embert ismerek, akik megvették büszkén a "modern" dízeljüket, és mikor elmondtam hogy az is csak egy turboval szerelt izé leesett az álluk, mert nem is sejtették! Húzzuk le a csövét, és nézzük pőrén, megint olyan kis lusta esetlen motor lesz, mint elődje, a szívódízel! Mai tádék ~ 87 LE/liter teljesítménynél járnak, ismét hangsúlyozom : turboval! A benyások már rég meglépték a 100-as álomhatárt, szívóüzemben! Turbós benyás mocik 150 LE/liter teljesítménnyel lazán futkosnak. Na most ugyanekkora méretben hasonlítsd össze benyás benzinessel, és láthatod, még mindig messze el vannak maradva :P :D -Nyomatékgörbékről szívódízeleknél lehet igazán beszélni, mert ezek a modern kályhák csak kétezertől négyezerig használhatók, alatta felette semmi. Kavarni kell a fokozatokkal, pont ellentétben a szívódízelekkkel, amik tényleg széles tartományban leadták amilyük volt, ezek meg kipörgik magukat a csigából és semmi. - a benzineseket nem fejlesztették egy ideig -ebben igazad van-, el kellett tudni sózni a sok kályhát sokkal drágábbér. Nézd meg mi megy ma: mindenki turbos benzinest ad ki, lásd VW 1.4T, Bravo 1.4T -lesz Alfa 149-ben is! - és még a BMW a nagy motorjaira is felcsavarja a dupla turbokat. Most kezdődik csak a turbo korszak másodvirágzása. Ha belegondolsz, egy 2 literes soros 4 hengeres benyás turbos motorból kihoznak simán 450 lóerőt, na és persze 600 Nm-t. - a jövő a nyomatéké : na ez az abszolut marhaság! A dieselnek egyszerűen nincs jövője, normális helyen be sem engedik az államba (:P), az EU meg olyan normákat kér a környezetet jobban károsító kályháktól, amik annyira megdrágítják az előállítási költségeket, hogy nem éri majd meg fejleszteni. Tegnap pedig Kovács László Eu adóbiztos maga javasolta, hogy a gázolaj jövedéki adóját fokozatosan emeljék a benzines sokszorosára. Ma már a hibridek nagyjából fogyasztásban ugyanazt tudják, mint a tádék, viszont nyomatékban az elektro motor miatt szintén lépéselőnyt élveznek, hogy a károsanyag kibocsájtási értékükről ne is bezséljünk! Ha ezek után valaki a diesel jövőjéről beszél, azt inkább nézem pakura-égetési főmérnőknek, mint autósport rajongónak! ;-) Komolyra fordítva a szót, és mielőtt vitát szítanánk feleslegesen ebben a topikban: -az autósportban megmarad a benzin nagyon sokáig. Esetleg vegyítik különböző elegyekkel. - későbbiekben megjelenik a hibrid-hajtás, mert lényegében a súlyt leszámítva csak előnyei vannak. Már most egyeztetéseket folytatnak az FIA mérnökei a hibridek bevezetéséről (a Lexus már ott toporog az F1 kapujában). A hibrid hajtásért cserébe engedményeket is kapnak a csapatok. Azonban diesel bevezetése sehol sem merült eddig fel. - talán egy idő után a belső égésű motorok eltűnnek. De talán addigra már rég maga a kerék is :))))) Hosszú távon a diesel jelenleg nyújthat előnyt, lásd Le Mans, ahol a tankolások idejét meg lehet spórolni. Ahol viszont nincs tankolás, ott a dieselek csúnyán leszerepelnek - lásd rallye. Semmi kézzel fogható eredményt nem tudtak eddig felmutatni a benzinesek ellenében. Mindez persze a magánvéleményem :)))))))) Azért ha már ennyire bele lendültem a szófosásba : FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tommi13-02-2007 20:13:33 // 18814
Jóra gondolt Selmak kolléga, igaza van, csak talán nem pontosan fejezte ki magát. Ezért nem kell rögtön "leoltani".
Atesz198713-02-2007 20:12:36 // 18813
Ha benzin találnak, akkor az alfások az utolsó csepp vérükig védeni fogják. :DDDD
Atesz198713-02-2007 20:11:45 // 18812
A gázolaj nem ég, hanem robban, és addig forog, még szét nem esik... Félre vagy informálva.
Selmak13-02-2007 19:56:45 // 18811
Diesel, a gázolaj lassabb égése miatt soha nem fog 15000-t forogni.
Grando13-02-2007 19:52:55 // 18810
Ha itt találnak vmit, az sima ügy. Azonnal megkapják. :DD :(
Atesz198713-02-2007 19:50:16 // 18809
Hát, hacsak addig az Amcsik nem találnak még valahol olajat. Vagy is izzéééé... bocsi, "tömegpusztító vegyvereket"... Isten ments, hogy ks hazánk alatt is valami enregiahordozót találjanak... :D
Tommi13-02-2007 19:46:31 // 18808
ÁÁÁÁÁÁ, addigra már nem lesz aktuális ez a kérdés, mert csak napelemes és villanymotoros autók lesznek és a JTD technika is már csak múzeumban lesz látható :) Az Amore meg a nosztalgiáról fog szólni, hogy "emlékeztek, amikor még benzinnel meg gázolajjal jártunk?" :)))
Atesz198713-02-2007 19:43:38 // 18807
Nem nem... Majd 20 év múlva visszatérünk erre a kérdésre. Remélem addgira már az amore 10. verzióját nyüstöljük. :))))))
Tommi13-02-2007 19:34:02 // 18806
Szerintem meg nem, én ezzel nem értem egyet :))) Egy versenyautó legyen benzines :) De ezen nem fogunk összeveszni :)
Atesz198713-02-2007 18:39:06 // 18805
Jahj ugyanmár, nem kell ennyire benzin buzinak lenni. Inkább képzeljétek el azt az izgalmat, mikor valakit hosszú körökön át üldöz a másik pilóta, és a palik kétségbeesetten számolgatja, hogy vajon a diesel, vagy a benzines kollégának kell előbb kijönnie. Szerintem új szint vinne a forma 1 világába. Arról nem is beszélve, hogy másképp gyorsulnának az autók, a nyomaték görbe különbségei miatt, és egy olyan sportban, ahol 10-ed másodpercek vannak, nagyon izgalmas dolgokat tudna produkálni egy egy üldözés, vagy rajt során. A hangról meg annyit, hogy nem egészen úgy kell elképzelni, mint egy 5000-ig forgó hétköznapi kájhát. Ezeknek azért már egész más lenne a hangja, ilyen 15000 környékén. ;) És hogy végképp kiérdemeljem a megkövezést, el kell ismernetek, hogy a diesel technológiáé a jövő. A benzin motorok alig változtak az elmúlt 15 évben, ugyanakkor a régi szívó lasú szar dieselekből kialakultak a mai turbo dék. És akár tetszik, akárnem, a benzines technológia elérte a csúcsát, egyszerűen nem képesek többet kihozni belőle. Ugyanakkor a dieselben még nagyon sok van. Eljön még az az idő, mikor 4 lityi gázolajtól ugyanazt a vezetési élményt kapjuk meg, mint a mai benzines csodáinktól. A nyomatéké a jövő...
Apacs13-02-2007 18:37:10 // 18804
Igen és ahogy olvasom 2 versenytávot nyomott le végre hiba nélkül Kimi, ami engem aggaszt, hogy utóbbi néhány edzésen lassabb Massánál, pedig tegnap Ő ment az új hátsó szárnyal. Ma lehet, hogy Massa?
Apacs13-02-2007 18:35:03 // 18803
Bocs úgy látszik felületes voltam...
Apacs13-02-2007 18:35:00 // 18802
Bocs úgy látszik felületes voltam...
someq-14713-02-2007 18:21:59 // 18801
tegnaphoz képest jócskán gyorsultak a fiúk!!!! és ha belegondolumk hogy Massa 108 kört, míg Kimi 154-et teljesített ez az eredmény még szebbbbbbnek tűnik!!!!!:-))))
SKrisz13-02-2007 16:16:47 // 18800
Nem egy nyilatkozat szólt már erről a témáról...
Apacs13-02-2007 15:50:45 // 18799
Barcelonai teszt állása: Top 3 (laatste update: 15:00) Coureur Team Chassis Laptime Verschil Laps 1 Felipe Massa Ferrari F2007 1:21.181 77 2 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:21.719 + 0.538 101 3 Heikki Kovalainen Renault R27 1:21.819 + 0.638 73 :-)
Apacs13-02-2007 15:49:49 // 18798
De ne feljtsük el, hogy a dízel a F1-ben be van tiltva ahogyan a turbo is, így az egész egy pilóta nyilatkozatából pattant ki nem hiszem, hogy feljebb gondolkodnak ezen a dolgon....
SKrisz13-02-2007 15:49:33 // 18797
Igen, ez igaz a szériamotorokra. De azért ha csak maradunk a benzines társaknál, nem hinném, hogy egy széria V8 ugyakkora tömeggel bír, mint egy V8 F1 motor! :)
Selmak13-02-2007 15:36:23 // 18796
F1 nagyon igénybeveszi a pilótákat. Nannini mikor levágta a karját a rotor és visszavarták többé nem bírta volna elviselni a F1 erőshatásokat. Viszont sok futamgyőzelmet hozott a kelgyós márkának a DTMben.
Satti13-02-2007 13:50:04 // 18795
Schumacher tesztelhet a NASCAR-ban.klikk
Satti13-02-2007 13:41:58 // 18794
Nem is tudom...Tul.képpen,több "öreg" versenyző is van ott,ez egy rangos eseménynek számít,megfelelő felkészűléssel,nyugodtan elindulhatna rajta!
mesa13-02-2007 13:30:34 // 18793
Kicsit furának tűnne, és szembeköpné magát! Miután azt nyilatkozta, úgy érzi nem olyan fiatal már az F1-ezéshez, nem elég fitt, hülyén jönne ki ha egy 24 órás vidalon meg vitézkedne... Egyértelműen akkor mindenki Kimi miatti megfutamodásnak venné utólag az F1-es visszavonulását.
Satti13-02-2007 13:21:41 // 18792
Úgy gondoltam,.hogy most,miután már nincs a Forma1-ben.
mesa13-02-2007 13:13:08 // 18791
Már indult rajta. Bronzérmes is lett a csapatával.
Satti13-02-2007 13:11:22 // 18790
Szoktam nézni,ha nem is minden bejelentkezést,azért ez is mégiscsak egy nagy esemény az autósportban,és egyre több nagy név szerepel benne,akik korábban akár a Forma1-ben,akár más sorozatban versenyeztek. Arra is kíváncsi leszek,esetleg majd Schumi fog-e indulni egyszer rajta.
Tommi13-02-2007 13:07:39 // 18789
Itten van a hivatalos honlapjuk, az idei hangverseny június 16-17-én lesz :)
Satti13-02-2007 13:04:07 // 18788
Köszi a pontosítást,vmi ilyesmire emlékeztem,de a pontos dátumot nem jegyeztem meg,mindig onnan tudom,hogy már hetekkel előtte reklámozzák.
Tommi13-02-2007 13:01:59 // 18787
Le Mans mindig júniusban van, szombat délután 4-től vasárnap délután 4-ig :) Az Eurosport nem folyamatosan, de többórás közvetítésekben adni szokta napközben és éjjel is.
Tommi13-02-2007 13:00:45 // 18786
SKrisz! De azért azt is vedd figyelembe, hogy a dízelmotorok nehezebbek. Tehát lehet, hogy fogyasztásban jobbak és a gázolaj (pfff... ilyen írni egy F1 topicban :)) súlyával spórolni tudnak, de "cserébe" nehezebb motort kell cipelnie a kocsinak vagy mifene... :)
mesa13-02-2007 11:12:56 // 18785
Elég baj ez így is, hogy együtt köröznek majd a finom naftásokkal, miközben hátráltatólag telepöttyözik a pályát olajcseppekkel ! :D
Selmak13-02-2007 11:00:37 // 18784
Diesel csak hosszútávú megbízhatósági versenyekben tudja felvenni a verseny a benyásokkal.
Satti13-02-2007 10:55:17 // 18783
Olvastam,de azt is ,hogy állítólag nem úgy lesz az ,azok csak az alternatív kategóriában fognak indulni!
mesa13-02-2007 10:11:20 // 18782
Olvassatok a WTCC-s opikba is! Lesújtó hírt közöltem ... :((((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.