Forum >> Forma-1

Inner Circle05-05-2006 07:46:58 // 8631
SZVSZ úgy történt a sztori, hogy Laudát három társa húzta ki a Ferrariból (és ő maga mondta, utólag a képeket nézve, hogy épp az segített a legönzetlenebbül, akivel sose kedvelték egymást különösebben). És erre reagált úgy, hogy ő a helyükben bizony nem állt volna meg. Igaz, hogy Lauda híres arról, hogy összevissza beszél (a nyilatkozatai egymásnak ellentmondóak, és ott van a nevezetes majom-ügy is), és azért más dolog arról beszélni hogy valaki otthagyna egy embert bennégni, és más dolog tényleg megtenni. Végülis nem tudhatjuk, hogy valóban mit tett volna.
Xixo05-05-2006 01:23:29 // 8630
Ezeknél jobbat meg úgyse tudsz mutatni!!! :-)))))))) Szeretnék sok ilyen pillanatot látni idén is!!!!
Xixo05-05-2006 01:01:45 // 8629
Na ez már sokkal jobban teccc!!!! :-)))))
Xixo05-05-2006 00:57:47 // 8628
Nem jó ilyeneket látni... :-((
mesa04-05-2006 21:11:09 // 8626
Satti04-05-2006 20:57:12 // 8625
Ez szép!!!
Satti04-05-2006 20:43:50 // 8624
Nem tudok,hirtelen megszólalni,lehet,hogy hülyeség,de a hideg kirázott,ahogyan végignéztem,ilyenkor azon is elgondolkozik az ember,hogy lehet ezeket a fiúkat irigyelni,de most is bármikor előfordulhat ugyanez,bárkivel.
mesa04-05-2006 20:36:11 // 8623
Bezzeg a Mi időnkben ... akkor még volt foci ... akkor tudtuk hogyan kell szórakozni ... akkor mi neveltek voltunk ... akkor még nem pénzről szólt a sport ... akkor minden verseny izgalmasabb volt ... az életünk érdekesebb volt ... akkor fiatalok voltunk ... sok minden történt velünk ... Ma megöregedtünk , siránkozunk és megszépítjük a múltat. Akkor minden jobb volt ... ? :D
Willy04-05-2006 20:21:57 // 8622
Ez nagyon durva! :-((((((((
zolee14504-05-2006 20:10:41 // 8621
ma valahogy ilyen emlékezős napom van... F1 Miután ilyeneket látok mindig feldühít ha azt hallom, hogy valaki a balesetek miatt néz F1-et... (sajna találkoztam már sok ilyennel, igaz nem itt, szóval ne vegye senki magára)
zolee14504-05-2006 19:24:15 // 8620
lehet hogy meg sem tehetnék, és mondjuk az is igaz, hogy manapság több pályabíró van a pályákon, de van ám egy olyan is a dologban, hogy régebben mintha "családiasabb" lett volna az F1, most már csak méregdrága "számítógép szerű" pilóták vannak, és az egész nem sport, hanem egy nagyon jól megfizetett munka lett. legalábbis nekem tv-n keresztül ez az érzésem.
Mike.04-05-2006 19:15:09 // 8619
A mostani pilóták közül ezt egyik sem tenné meg. :-( Vagy meg sem tehetné?
zolee14504-05-2006 19:04:44 // 8618
És mégegy video ...ilyet sem látunk manapság. Lauda mondta egy baleset után (ha jól tudom a balesetet szenvedett pilóta meg is halt), hogy őt nem azért fizetik, hogy megálljon, hanem azért hogy menjen. Aztán rá nemsokra őt egy pilótatársa mentette meg...
zolee14504-05-2006 18:56:30 // 8617
Ayrton Senna, Monaco Elég durva, még nézni is, nemhogy végigcsinálni. Ráadásul a váltó még nem a kormányon volt. Prost is csak néz, pedig ő sem tanuló vezető...:)
zolee14504-05-2006 18:44:54 // 8616
na ezt a videót kerestem: Raikkonen vs Montoya
zolee14504-05-2006 17:38:19 // 8615
na ez szép! Eljutottunk odáig, hogy a Minardi utódcsapata nem örülne a Ferrari motoroknak jövőre:))) Link
zolee14504-05-2006 11:56:48 // 8614
jaaaa. Ezért nem értettem ki a hülye, mert nem vettem figyelembe hogy ott van egy link is. Qrvajó!:)))
Inner Circle04-05-2006 11:46:47 // 8613
Nézd meg a linket!
zolee14504-05-2006 11:28:10 // 8612
asszem elvesztettem a fonalat, szabad a gazda... milyen nyuszi, hol???:)
Inner Circle04-05-2006 10:57:50 // 8611
OFF Nem te, hanem aki ilyenekkel szórakozik, egyébként se sértő hülyézésnek volt szánva. Nekem az, aki arra hajt hogy egy nyuszi feje bólogasson helyette a képernyőn, ne akarja bemesélni, hogy teljesen normális! :-)
zolee14504-05-2006 10:33:51 // 8610
most én lettem lehülyézve???
Inner Circle04-05-2006 10:17:20 // 8609
Nade miért van egyvalaki, aki mindenkit megver? mert ha egy csapat jó autót csinál, akkor azt egy közepes pilóta is fene jól tudja vezetni, és a többiek csak futhatnak utána, akármilyen jó pilóta van náluk. Erre azzal reagálni, hogy megváltoztatjuk a szabályokat hogy az illető egy kicsivel később lehessen csak VB... hát, mintha nem a lényeget fogná meg! Olyan mint Kilgore Trout novellájában, amikor a bolygó túlnépesedett, és erre egy tudós úgy akarta felhívni a figyelmet, hogy tyúkhúslevesben szaporította a saját maga DNS-eit és klónozta magát. Rövidesen már több ezer volt belőle, és remélte, hogy a kormány végre észreveszi, hogy a túlnépesedés ellen tenni kell. Tettek is: hoztak egy olyan törvényt, hogy egyedülálló férfiak birtokában nem lehet tyúkhúsleves. Ezt csinálta a FIA is: a tüneteket kezelte, nem a betegséget.
Slowfeet04-05-2006 09:46:24 // 8608
Hát igen, csak most, amikor minden évben van egy valaki, aki alázza a mezőnyt, valszeg fél az FIA, hogy a régi pontrendszerrel az évad menője már Monacoban VB lehet :)))))
Inner Circle04-05-2006 09:43:21 // 8607
"Az első három helyért meg a legritkább esetben megy komoly csata, ott már nagyot lehet bukni egy kicsúszással, vagy egy ütközéssel." Bukni sokat, nyerni viszont keveset! Ha második vagy, miért kockáztatnál retkes két pontért? 8-10... szinte semmi. Viszont a 8 pontot elveszteni nagyon fájna, hát maradj inkább a seggeden. A 6-10-ben még volt valami kihívás, és ha nyertél, annyit kaszáltál mint a két mögötted érkező együtt. Most viszont a harmadik és az ötödik hely együtt ér a pontversenyben annyit, mint egy győzelem, szerintem ez nagyon gáz.
Slowfeet04-05-2006 09:41:55 // 8606
"pont a Hungaroring lett úgy tervezve", hát ez az...a rrégi klasszikusok nem lettek tervezve....kialakultak, max miután megszerveződött a sorozat és fix pont lett egy pálya az évadban egy kicsit kipofásították.
Inner Circle04-05-2006 09:40:34 // 8605
"és ki lesz kockázva a dohányreklám..." Emmá' technikailag teljes mértékben megoldható... eszem áll meg, mennyi hülye van a világon :-)
zolee14504-05-2006 09:40:31 // 8604
ez lenne a jó, viszont ez manapság már tényleg autóverseny, míg régebben inkább a pilótáknak volt dicsőség. Túl sok a gyári csapat...
zolee14504-05-2006 09:38:22 // 8603
azért a pályák és az autók biztonsági színvonalát nem sírom vissza. Mellesleg - állítólag - pont a Hungaroring lett úgy tervezve, hogy a domborzati viszonyokat nézték... Szerintem még a pénz "keze" is benne van a dologban. Senki nem mer kockáztatni a szponzorok miatti eredménykényszer miatt, inkább begurulnak pontszerző helyen mint megkűzdjenek még egy pontért. Az első három helyért meg a legritkább esetben megy komoly csata, ott már nagyot lehet bukni egy kicsúszással, vagy egy ütközéssel.
Inner Circle04-05-2006 09:37:51 // 8602
A technikából már most is alaposan visszavettek. Az utcai autókban is egy csomó minden van, ami az F1-ben már tilos: feltöltő, aktív aerodinamikai elemek (amiket meglepő módon az Alfa Romeo alkalmazott először a világon (nem a Porsche, ahogyan terjesztik!) a 90-esen), aktív futómű, annyi menetszabályzó elektronika sem, stb. Ezeknél SZVSZ sokkal kevésbé lenne radikális korlátozás, ha a telemetriát tiltanák be; ebből úgyse profitál az utcai autóipar egy szemernyit se. Nem a motorelektronikát akarom betiltatni, bár a porlasztós gépek biztos tutik lennének (jól mutatna a V8-ason négy Dell'Orto) :-))) Tőlem fejlesszék a kocsikat akárhova, nem bánom, csak több múljon a pilótákon. Nekem full mindegy hogy 1:20 alatt mennek egy kört, vagy 1:30 alatt; viszont egy jó pilóta egy trágya autóval is lehessen legalább a középmezőnyben, egy közepessel meg a dobogó tetején!
zolee14504-05-2006 09:32:13 // 8601
most még.... majd szép lassan a közvetítés is csak fizetős csatornákon lesz látható, és ki lesz kockázva a dohányreklám... nemhogy bevezetnék, hogy lehet cigit reklámozni, de ugyanakkora méretben el kell helyezni az autón olyan feliratokat, ami a dohányzás veszélyeire hívja fel a figyelmet:)))
Slowfeet04-05-2006 09:31:06 // 8600
És azt se felejtsd el, hogy mások voltak a pályák is! Ma már előre szimulált számítógépes tervezés zajlik a pályaépítésben. Az olyan organikus pályák (ahol a terep és a korábbi utak, vagy infrastruktúra alakította ki a nyomvonalat), mint Brands Hatch vagy Zolder stb már nem is rendezhetnének F1-et. Mondjuk Brands Hatch állítólag vissza kerülhet a programba, de alaposan át kell építeni. Az új pályáknál meg inkább az a szempont, hogy jól körbe lehessen építeni nézőtérrel, másodsorban pedig könnyű legyen a mentés baleset esetén, harmadsorban, meg koncentrált egy-két előzési pontot nyújtó íveket rajzolnak, hogy könnyű legyen közvetíteni. Nézd meg, ha valaki meglepő helyen előz, arról a kamerák általában le is maradnak.... És ki az elektronikával!!! Slick gumi és kéziváltó!!!!!
Inner Circle04-05-2006 09:29:59 // 8599
De a késelés utáni mélyinterjút viszont még Rejtő Jenő is megírta ("Uram! A késemért jöttem!" "Hol hagyta?" "Valami matrózban...")! :D
Mike.04-05-2006 09:29:23 // 8598
De szép álom. :-) Szeretném én is, hogy így legyen de sajnos nem sok esélyt látok rá.
zolee14504-05-2006 09:28:28 // 8597
már a spájzban vannak???
Willy04-05-2006 09:28:07 // 8596
Az a poén az egészben, hogy az EU-ban nem engedik a dohányreklámokat a versenyen, de ha kikerül a sorozat Európán kívülre, akkor az Európai TV-nézők a képernyőn keresztül nézhetik a dohányreklámos festéssel megáldott autókat. :-))))
zolee14504-05-2006 09:27:59 // 8595
Ezzel gyakorlatilag azt a kérdést teszed fel, hogy mi legyen az F1: az aktuális kor technikai maximuma, vagy egy izgalmas versenysorozat? Nem lehetne mindkettő???:)
zolee14504-05-2006 09:24:23 // 8594
ez nem pont ugyanaz a helyzet, mert ha cigit reklámoznak attól még eldönthetem, hogy akarok-e cigizni, míg általában a késelő nem készít mélyinterjút a késelendővel, hogy vajon akar-e késelés áldozata lenni.:)
Inner Circle04-05-2006 09:24:12 // 8593
Ebben a párharcban az a döbbenetes, hogy oda-vissza előzgetik egymást. Láthattunk fantasztikus üldözéseket (Senna-Mansell, Hakkinen-Schumacher, Schumacher-Alonso stb.), de ott mindig az volt a kulcs, hogy az egyik előzni akart, a másik meg védekezett. Itt viszont megy az adok-kapok. Manapság SZVSZ ez fizikailag lehetetlen lenne. Egyrészt az autók felépítése miatt (pl. a szélárnyékban autózás alig jelent valami előnyt (slicket az autókra!!!)), másrészt meg mert az autók képességei per pillanat alig hagynak teret a pilóták tehetségének. Állítom, hogy ez a gyönyörűség csak úgy jöhetett létre, hogy 80% múlt a pilótákon és 20% az autókon! Manapság ha egy autó 2mp-vel gyorsabb körönként, akkor otthagyja a másikat, ha meg egyforma gyorsak, akkor vonatoznak egymás mögött, és a pilótának szinte esélye sincs arra, hogy egy kicsit is többet kihozzon a vasból. A számítógépek már jó előre kitalálják, hogy milyen a tökéletes kör, és a tökéletes kört autózó pilótát hogy tudná megelőzni valaki, aki igazából nem is gyorsabb? De ekkor még nem volt számítógépekkel tervezett "tökéletes kör", nem beszélve a sok elektronikai lószarról. Tolták a fiúk, ahogy éppen jött, kint-bent, mindegy, csak menjen a gép. Ha kicsit nekiment a másiknak, hát nekiment, nem voltak cukorból a verdák, lehetett őket ütni-vágni. És ha az egyik előzött, akkor a másik nem csak nézhette, ahogy szépen eltávolodik tőle a gyorsabb autó, hanem eldurranhatott az agya, hogy "A rohadt életbe, hát lesz ami lesz, én még ezt a nyaktörő mutatványt is bepróbálom!" - nem számolták ki már hetekkel azelőtt a központban, hogy az .1 másodperccel gyorsabb vagy lassabb lesz... Nem a mindig 100%-ot nyújtó számítógépek írták elő a körök lefolyását (és a pilóta legfeljebb ronthatott), hanem a pilótán múlt, hogy tudja-e körről-körre hozni a 100%-ot? Szóval a márciusi ifjakkal szólva: "Kívánjuk az verseny szabadságát, elektronika eltörlését!"
Slowfeet04-05-2006 09:22:39 // 8592
És ne felejtsd el Oroszországot!!!! Jönnek fel mint a higany!
zolee14504-05-2006 09:21:56 // 8591
nemsoká úgyis csak a közelkeleten rendeznek majd futamot, meg talán Ázsia keletibb részein. Európában csak Monaco fog futamot rendezni, még 2062-ben is... persze nam a hagyomány miatt, hanem azért mert jó a pálya.
Slowfeet04-05-2006 09:19:53 // 8590
Ja! De épp azt mondom, hogy annak ellenére, hogy lehet, valójában nem lehet. Ez olyan mintha azt mondaná egy magyar megye, hogy nálunk bucsú idején hatályon kívül helyezheti a közgyűlés a késelésre vonatkozó BTK paragrafusokat. Mondjuk egy bucsúban nem amúgy is hatályon kivül vannak :)))))))
zolee14504-05-2006 09:17:38 // 8589
tévedsz, hogy tévedek: azt mondtam, hogy külön engedéllyel lehet. Azt nem mondtam, hogy mindig így marad.:)
Slowfeet04-05-2006 09:13:15 // 8588
Igen, csak az politikai ügy volt, ami amúgy a támadó feleknek mindenképp olcsó ügy :) Ez meg gazdasági. Nem szeretné egy régi eu tag sem, hogy mondjuk Börni azt mondja, na jó húzzunk innen, míg magyarország az egyébként "tökéletes" versenyszervezésével, de inkább a dohányügy miatt 2012-ig tutira rendez versenyt.
Inner Circle04-05-2006 09:11:09 // 8587
OFF de még Ausztriát is irtózatosan betámadták az europánerek Haider idején, pedig az teljesen EU-konform választás volt - csak épp nem tetszett a többieknek.
Slowfeet04-05-2006 09:07:28 // 8586
Ebben tévedsz zoli. Nálunk a gazdasági miniszter ugyan engedélyezheti a dohányreklámok tilalmának feloldását nemzetközi verseny esetén. Ám az Unió, amelynek "csak papíron" vagyunk a tagjai, komolyan levelez velünk, sőt eljárást is indít. A nem papíros tagok ugyanis nem nézik jó szemmel a mi kis eu non konformitásunkat. Tisztára mint az F1-ben, feljelentgetnek képzeld a mocskok, igaz ők tényleg tiltják a dohányreklámot....szóval várjuk ki, hogy mondjuk 2007-2008 környékén is lesz-e dohányreklám. Lehet kekeckedni az Eu-val, csak mi nem az a súlycsoport vagyunk, mint amikor az olaszok vagy németek kekeckednek :)
zolee14504-05-2006 09:05:45 // 8585
Ezt nem kellene a srácoknak megmutatni a futamok előtt??:) Erre talán a hockenheimi Raikkonen - Montoya párharc hasonlít, bár az sem tartott körökön keresztül.
zolee14504-05-2006 09:00:44 // 8584
Nálunk is lehet cigit reklámozni, külön engedéllyel. Igaz mi nem is vagyunk az EU tagja, csak papíron.:)))
Slowfeet04-05-2006 08:56:03 // 8583
Vazeg ezt az előzést még sosem néztem meg így, annyira látszik, hogy az Eau Rouge-ban sumáknak mennyire más a beállítása, sztem ott csak a TC tartotta úton a frekát, mert nem erre a kanyarra lett beállítva az biztos. A Mclaren meg ahogy rátapad láthatóan megtartja a sebességtöbbletet. Itt a frekának nem volt esélye Zontával vagy annélkül, mert az egyenesben vagy 20 km/h-s hártányból kellett gyorsítania. Hakkinennek meglett volna pár körön belül máshogyan is. Bár lehet, ha nincs ott a brazil, sumák kivédekezte volna...de kétlem túl nagy a sebességkülönbség.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.