Forum >> Forma-1
pb_01-12-2014 16:32:17 // 104348
Akik az utolsó futamig küzdenek a címért, azok igenis Rőnek xámítanak az adott évben. 10ben a brilliáns alfonzó nem tudott átlépni petrovon, addig 12ben vagy 40 pontos vezetésből bukta a címet. Ahhoz, hogy címért küzdyön valaki, kell 1 autó is, nem Lég a pilóta égig aynározott imidzse, + a 120%ok.))
Grando01-12-2014 13:34:31 // 104347
Sok mindent hasonlóan látunk. ;)
Amit árnyalnék:
Én Alonsót is Montezemolo tévedései közé sorolnám. Nyilván kiváló pilóta. Na persze a csodatevés, a sok száz % meg a hű-de-nagyon-jó-pilóta-vagyok-sose-voltam-ilyen-jó dumák erős túlzások. De ami tény, hogy ebben a "csomagban" nem működött úgy, ahogyan várták. Pedig nagyon erőltették.
Ez a jelenet nyilván csak jelképes, de azért mégis találóan jellemzi a Monti-Alo történetet: Alonso első megjelenése a Ferrarival.
Emellett lehettek (bőven) egyéb motivációk is az eltávolítása mögött. A tény viszont az, hogy letették, és ez már így marad.
Amit árnyalnék:
Én Alonsót is Montezemolo tévedései közé sorolnám. Nyilván kiváló pilóta. Na persze a csodatevés, a sok száz % meg a hű-de-nagyon-jó-pilóta-vagyok-sose-voltam-ilyen-jó dumák erős túlzások. De ami tény, hogy ebben a "csomagban" nem működött úgy, ahogyan várták. Pedig nagyon erőltették.
Ez a jelenet nyilván csak jelképes, de azért mégis találóan jellemzi a Monti-Alo történetet: Alonso első megjelenése a Ferrarival.
Emellett lehettek (bőven) egyéb motivációk is az eltávolítása mögött. A tény viszont az, hogy letették, és ez már így marad.
csokagm01-12-2014 11:39:21 // 104346
Igen mondtam hogy 2008-ban jó volt az autó, csak épp ahogy Te is írod nem építettek egy emberre.
Én úgy gondolom magát a Ferrarit nagyon jól irányította, jók voltak az üzleti elgondolásai, elég szép profittal is üzemel a Ferrari. Marchionne egész máshogy látja ezt, persze majd az idő megmondja.( Ez nem épp F1 téma)
Domenicallit menesztettem volna, és egy elismert csapatfőnököt hoztam volna, Brawn, vagy kövezzetek meg Briatore rendett tudott volna rakni a csapatban. Őszintén szólva erre vártam... A folyamatos hibák (pl: szélcsatorna), embercserék, egyértelmű volt hogy a királykategóriában nem lesz elég a VB címre. Montezemolonak egy hibás lépése volt Domenicalli, de ezt senki nem láthatta hogy mi lesz ebből.( Utólag könnyű okosnak lenni.)
Na igen, de V8-as korszakban nem voltak akkora különbségek az élcsapatok között mint most. Newey megint bebizonyította idén hogy zseni, nem a futamgyőzelmekre gondolok mert az szerencse, de ahhoz a gyenge motorhoz nagyon hatékony aerot csináltak.
Persze erről nagyon sokat lehet beszélni:)
Mindenesetre kíváncsi vagyok hogy alakul majd az ,,új" csapat sorsa, és mi lesz Raikkönen-Vettel párharc kimenetele. Marad-e a barátság vagy Hamilton-Rosberg megismétlődik.
Én úgy gondolom magát a Ferrarit nagyon jól irányította, jók voltak az üzleti elgondolásai, elég szép profittal is üzemel a Ferrari. Marchionne egész máshogy látja ezt, persze majd az idő megmondja.( Ez nem épp F1 téma)
Domenicallit menesztettem volna, és egy elismert csapatfőnököt hoztam volna, Brawn, vagy kövezzetek meg Briatore rendett tudott volna rakni a csapatban. Őszintén szólva erre vártam... A folyamatos hibák (pl: szélcsatorna), embercserék, egyértelmű volt hogy a királykategóriában nem lesz elég a VB címre. Montezemolonak egy hibás lépése volt Domenicalli, de ezt senki nem láthatta hogy mi lesz ebből.( Utólag könnyű okosnak lenni.)
Na igen, de V8-as korszakban nem voltak akkora különbségek az élcsapatok között mint most. Newey megint bebizonyította idén hogy zseni, nem a futamgyőzelmekre gondolok mert az szerencse, de ahhoz a gyenge motorhoz nagyon hatékony aerot csináltak.
Persze erről nagyon sokat lehet beszélni:)
Mindenesetre kíváncsi vagyok hogy alakul majd az ,,új" csapat sorsa, és mi lesz Raikkönen-Vettel párharc kimenetele. Marad-e a barátság vagy Hamilton-Rosberg megismétlődik.
Grando01-12-2014 11:05:28 // 104345
Nagyon nem akarok belemenni egy parttalan vitába, főleg nem "szerintem" alapon. ;)
De még annyit, hogy 2008-ban igenis a Ferrari jobb autó volt, csak ők akkor éppen nem első és második számú felállásban működtek, ahogyan a McLaren viszont egyértelműen igen.
Illetve egy kérdés, amivel inkább csak az ellentmondásra szeretnék rávilágítani: Ha úgy látod, hogy már 2007(?) óta nem jól mennek a dolgok, és esetleg a romló tendenciát is érzékeled, akkor miért kár Montezemolóért, illetve a pilótáért, aki köré a csapat 2010 óta gyakorlatilag teljes egészében épült? ;)
Ja, és ha a McLaren olyan jó karosszériát épít, akkor most miért jobb a Williams is náluk, illetve akkor miért kellett nekik a V8-as korszakban (de előtte is) a mezőny legerősebb motorja az élen való szerepléshez?
És ne érts félre, nem az van, hogy nem értek veled egyet, csak pár helyen másképp látom a dolgokat. ;)
De még annyit, hogy 2008-ban igenis a Ferrari jobb autó volt, csak ők akkor éppen nem első és második számú felállásban működtek, ahogyan a McLaren viszont egyértelműen igen.
Illetve egy kérdés, amivel inkább csak az ellentmondásra szeretnék rávilágítani: Ha úgy látod, hogy már 2007(?) óta nem jól mennek a dolgok, és esetleg a romló tendenciát is érzékeled, akkor miért kár Montezemolóért, illetve a pilótáért, aki köré a csapat 2010 óta gyakorlatilag teljes egészében épült? ;)
Ja, és ha a McLaren olyan jó karosszériát épít, akkor most miért jobb a Williams is náluk, illetve akkor miért kellett nekik a V8-as korszakban (de előtte is) a mezőny legerősebb motorja az élen való szerepléshez?
És ne érts félre, nem az van, hogy nem értek veled egyet, csak pár helyen másképp látom a dolgokat. ;)
csokagm01-12-2014 08:13:34 // 104344
Valóban 08-ban igen, 2010-ben ott volt de nem volt 1. erő.
A 12-es évről felesleges azt mondani hogy ott volt mert az Alonso csodája volt hogy 3 ponton múlt a Vb. Év elején ugye mindenki nyert mindent, év végére viszont hatalmasat fejlődött az RB és senki nem tudott a közelébe élni:(
A 12-es évről felesleges azt mondani hogy ott volt mert az Alonso csodája volt hogy 3 ponton múlt a Vb. Év elején ugye mindenki nyert mindent, év végére viszont hatalmasat fejlődött az RB és senki nem tudott a közelébe élni:(
pb_01-12-2014 01:11:36 // 104343
A hondától sem kell sokra xámytani yövőre. A vörösök pedig ott voltak 08ban ,10ben, és 12ben is.
csokagm01-12-2014 00:33:35 // 104342
Másként fogalmazok. Szeretném ha jó lenne a ferka de ha belegondol az ember... :(
Én személy szerint Montezemolo elbocsátását nagyon rossz döntésnek tartom és ezt nem csak a F1-es szereplésre hanem az egész Ferrarira.
Abban bízom hogy most a gárda aki jön és összeáll együtt dolgozik egy pár évig és nem lesz nagy vándorlási, kirúgási hullám ha 1-2 éven belül nincs kézen fogható eredmény mert akkor soha nem lesz előre lépés.
Alonsot nagyon szerettem, sokan hisztisnek tartják de VB címek nélkül is sokat letett a Ferrarinál az asztalra sajnálom érte hogy nem érett be a munka gyümölcse.
Igazad van, úgy gondolom hogy 2012 vége Alonso fejében egy fordulópont. Egy viszonylag rossz autóval végig harcban volt a Vb-ért de megint nem sikerült neki pedig tényleg mindent megpróbáltak.
A Hondának azért adok jövőre meglepetésre okot mert senki nem tudja milyen a turbója, valamennyi ideje volt hogy lássa miben van potenciál milyen motort érdemes fejlesztenie ráadásul a Mclarennek általában sikerül elég jó karosszériákat építenie, ez idén év végén is látszódott. A Mercedes ugye a hírek szerint 60-70 lóerő pluszt talált, na már most akkor a Renaultnak és a Ferrarinak kb 140 lóerőnyi pluszt kell találni az idei motorjához képest! Ami nem lehetetlen de nem is valószínű.
A Ferrari 2007 óta ott akar lenni az elejében, nagy ígéretek mindig is voltak amik nem váltak valóra :(
Én személy szerint Montezemolo elbocsátását nagyon rossz döntésnek tartom és ezt nem csak a F1-es szereplésre hanem az egész Ferrarira.
Abban bízom hogy most a gárda aki jön és összeáll együtt dolgozik egy pár évig és nem lesz nagy vándorlási, kirúgási hullám ha 1-2 éven belül nincs kézen fogható eredmény mert akkor soha nem lesz előre lépés.
Alonsot nagyon szerettem, sokan hisztisnek tartják de VB címek nélkül is sokat letett a Ferrarinál az asztalra sajnálom érte hogy nem érett be a munka gyümölcse.
Igazad van, úgy gondolom hogy 2012 vége Alonso fejében egy fordulópont. Egy viszonylag rossz autóval végig harcban volt a Vb-ért de megint nem sikerült neki pedig tényleg mindent megpróbáltak.
A Hondának azért adok jövőre meglepetésre okot mert senki nem tudja milyen a turbója, valamennyi ideje volt hogy lássa miben van potenciál milyen motort érdemes fejlesztenie ráadásul a Mclarennek általában sikerül elég jó karosszériákat építenie, ez idén év végén is látszódott. A Mercedes ugye a hírek szerint 60-70 lóerő pluszt talált, na már most akkor a Renaultnak és a Ferrarinak kb 140 lóerőnyi pluszt kell találni az idei motorjához képest! Ami nem lehetetlen de nem is valószínű.
A Ferrari 2007 óta ott akar lenni az elejében, nagy ígéretek mindig is voltak amik nem váltak valóra :(
Grando30-11-2014 23:46:12 // 104341
A bizalom fogalmát lehet, hogy át kéne írni a szótárban. Vagy bízol benne, vagy nem. Az milyen bizalom, hogy közben bizalmatlan vagy? :D
Egyébként fejleszteni lehet addig is, csak használni nem. Ha a Hondának adsz esélyt a meglepetésre, a Ferrarinak miért nem?
Schumi annak idején már az első évben futamot nyert, a másodikban már a címért harcolt. A harmadikban is stb. Alonso már az első évben - igaz, vele (mellette, körülötte) egyre csak lefelé ment a haragosi kocsi. Ő mondjuk valóban besokallt (már jóval korábban), és most le is lépett. Más idők, más emberek. Ugyanolyan sosem lesz. Ami talán megismételhető, az a hit, a munka, az eltökéltség, a bizalom stb. Vagy akár a nyavajgás, ami annak idején 96-ban ugyanúgy megvolt a közönség részéről.
A Ferrari 16-ban már ott akar lenni az elejében. Mi náluk jobban nehezen fogjuk megítélni a jövőjüket. Bízni viszont lehet benne, hogy az új csapat működni fog. Hát vagy nem bízni is. ;)
Egyébként fejleszteni lehet addig is, csak használni nem. Ha a Hondának adsz esélyt a meglepetésre, a Ferrarinak miért nem?
Schumi annak idején már az első évben futamot nyert, a másodikban már a címért harcolt. A harmadikban is stb. Alonso már az első évben - igaz, vele (mellette, körülötte) egyre csak lefelé ment a haragosi kocsi. Ő mondjuk valóban besokallt (már jóval korábban), és most le is lépett. Más idők, más emberek. Ugyanolyan sosem lesz. Ami talán megismételhető, az a hit, a munka, az eltökéltség, a bizalom stb. Vagy akár a nyavajgás, ami annak idején 96-ban ugyanúgy megvolt a közönség részéről.
A Ferrari 16-ban már ott akar lenni az elejében. Mi náluk jobban nehezen fogjuk megítélni a jövőjüket. Bízni viszont lehet benne, hogy az új csapat működni fog. Hát vagy nem bízni is. ;)
csokagm30-11-2014 22:47:50 // 104340
Bízni én is bízom de szerintem ebből most megint jó pár évig nem lesz semmi:(
Schumacher-éra 4 év körüli korlátlan teszteléssel tudott felzárkózni illetve nyerő csapat lenni.
Én azt gondolom hogy ha jövőre feloldják a motorfejlesztési tilalmat és 16-tól megint lehet fejleszteni, 17 de inkább 18-ra válhat ütőképes alakulattá. Viszont benne van hogy szöszi fiú addigra besokall és lelép.
Egyszóval 1-2 évig a Mercedes uralom szerintem marad a Mercedes motoros autók meg úgyszintén előnybe lesznek vagy meglep mindenkit a Honda :)
Schumacher-éra 4 év körüli korlátlan teszteléssel tudott felzárkózni illetve nyerő csapat lenni.
Én azt gondolom hogy ha jövőre feloldják a motorfejlesztési tilalmat és 16-tól megint lehet fejleszteni, 17 de inkább 18-ra válhat ütőképes alakulattá. Viszont benne van hogy szöszi fiú addigra besokall és lelép.
Egyszóval 1-2 évig a Mercedes uralom szerintem marad a Mercedes motoros autók meg úgyszintén előnybe lesznek vagy meglep mindenkit a Honda :)
Buksi30-11-2014 22:05:55 // 104339
Nagyon jó lenne már. :-)
Szívesen látnám a Ferrarit megint az élbolyban. ;-)
Szívesen látnám a Ferrarit megint az élbolyban. ;-)
Grando29-11-2014 21:57:29 // 104338
Jövőre még jó, ha rendesen összeáll az új csapat. Valami 60 körüli új arc érkezik a Maranellóba. Illetve a motorbefagyasztás feloldását is blokkolja a Merci, úgyhogy nagyobb előrelépést majd csak 2016-ban lehet várni - a Ferrari szerint. De azért én is reménykedek, hogy minél hamarabb elindul felfelé a szekér. És bízom is benne. ;)))
Buksi29-11-2014 21:37:11 // 104337
Nagyon remélem, hogy jövőre már sikeresek leszünk vele. ;-))))
Grando29-11-2014 21:18:30 // 104336
Il mio primo giorno in Ferrari :)


Buksi29-11-2014 21:01:28 // 104335
Húúú, azok a régi szép idők. :-)
Jorjie28-11-2014 18:18:27 // 104334
Jorjie28-11-2014 00:20:59 // 104333
pb_25-11-2014 00:05:27 // 104332
Vár6ó volt, de +int talál6tak volna yobbat.
Xixo24-11-2014 23:29:46 // 104331
Sok esélye nem volt...
Meg ahogy hallani, a jövő év is kuka, majd talán 2016tól... :(
Meg ahogy hallani, a jövő év is kuka, majd talán 2016tól... :(
Tommi24-11-2014 23:12:51 // 104330
Egy év alatt bruttó három csapatfőnök... Ezzel se leszünk kint a vízből :(
Kazes☻24-11-2014 22:41:07 // 104329
tipoatti24-11-2014 10:33:57 // 104328
Ez a néni pazar. A többi teljesen érdektelen! ;)
Kazes☻23-11-2014 23:05:41 // 104327
Hip-hip, hurrá...! :(
Marklar15523-11-2014 22:22:17 // 104326
Még jó bőr.
mesa23-11-2014 16:12:28 // 104325
Kazes☻16-11-2014 21:03:49 // 104324
Xixo09-11-2014 23:44:58 // 104322
Mikor volt jó? De most komolyan, újranézném azokat!
Kazes☻09-11-2014 21:06:53 // 104321
Jaaa... úgy sem volt jobb! :)
Xixo09-11-2014 19:45:52 // 104320
Szemüveg nélkül! :)
Kazes☻09-11-2014 19:13:07 // 104319
Merdzsóva' kéne...?! :)
Xixo09-11-2014 18:49:01 // 104318
Megint nem vetted le a ferkás szemüvegedet? :)
Kazes☻09-11-2014 18:42:01 // 104317
Micsoda egy futam volt... éppencsak, hogy nem aludtam el...
Selmak09-11-2014 09:26:13 // 104316
RedBullok is a nagyon előkelő 7 és 9 helyen vannak. Kíváncsi lennék Kvyat miért nem jött a Q2ben ki, lehet hogy vmi paktum volt a fiók és anyacsapat között, mert hogy nézne ki hogy TR kiszorítja a RB a Q3ból? Pedig volt már ilyen, éppen a 4x VB Vettel csinálta meg TR-s korában.
Whiteskull09-11-2014 07:57:47 // 104315
Legalább van hová javulni. :)))
Bár még lehet lejjebb is csúszni. :)))
Bár még lehet lejjebb is csúszni. :)))
Xixo08-11-2014 23:58:12 // 104314
Majd jövőre meg főleg az után az új csapattal! :)
Kazes☻08-11-2014 22:44:33 // 104313
Nagggggyon komoly ez a 8. és 10. hely Brazíliában...
DonPimpa03-11-2014 14:04:58 // 104312
Én is nagyon jót aludtam rajta, de így legalább fent bírtam maradni utána a Pats-Broncos meccsre! :D
Mondjuk nálam az F1 már több mint 20 éve, Imolában "elvesztette" a rajongást.
Alonsora meg lehet tényleg ráfér az egy év pihenő, bár szerintem rajta az se segít majd...
Mondjuk nálam az F1 már több mint 20 éve, Imolában "elvesztette" a rajongást.
Alonsora meg lehet tényleg ráfér az egy év pihenő, bár szerintem rajta az se segít majd...
David | Centocinquantanove03-11-2014 13:49:25 // 104311
Én el is aludtam rajta konkrétan...
De az mi, hogy a vettel boxból rajtolva kishíján behozta a mi Alonsonkat a végére? Nem volt köztük 1 mp se.
De az mi, hogy a vettel boxból rajtolva kishíján behozta a mi Alonsonkat a végére? Nem volt köztük 1 mp se.
mesa03-11-2014 13:07:54 // 104310
Nagy kaka már ez a Forma 1...
Nem csak a WTCC-t, WRC-t de az F1-et is szétbarmolta az FIA!
Totál értelmetlen F1-ben az év közbeni, mi több évekre szóló motorfejlesztés befagyasztás!
Annak idején úgy nyert zsinórban ötöt a Ferrari, hogy egész évben ment az adok-kapok a McLarennel vagy a Renault-tal
Valaki kitalált valamit,a másik 2-3 verseny múlva már használta!
Volt izgalom, nem úgy mint most, hogy minden verseny 1-2 Mercedes
Legszánalmasabb hogy a vén Zsan Troty az elnök..
Nem csak a WTCC-t, WRC-t de az F1-et is szétbarmolta az FIA!
Totál értelmetlen F1-ben az év közbeni, mi több évekre szóló motorfejlesztés befagyasztás!
Annak idején úgy nyert zsinórban ötöt a Ferrari, hogy egész évben ment az adok-kapok a McLarennel vagy a Renault-tal
Valaki kitalált valamit,a másik 2-3 verseny múlva már használta!
Volt izgalom, nem úgy mint most, hogy minden verseny 1-2 Mercedes
Legszánalmasabb hogy a vén Zsan Troty az elnök..
Kazes☻02-11-2014 23:29:12 // 104309
Kábéééépont... :(
pb_02-11-2014 23:27:10 // 104308
Nem volt ez olyan roxx.)
Tommi02-11-2014 23:11:04 // 104307
Újabb őrülten izgalmas és fordulatos futamot láthattunk ma... Egy-két középmezőnybeli akciótól eltekintve simán ki lehetett volna hagyni a ma esti produkciót (is)...
Xixo13-10-2014 22:58:39 // 104306
Semmivel sem unalmasabbak a futamok, mint az elmúlt években. Persze már akkor is volt baj...
Igaz most nem az üdítősök vannak elöl, hanem a szürkék, a Ferka meg még szarabb. :(
Igaz most nem az üdítősök vannak elöl, hanem a szürkék, a Ferka meg még szarabb. :(
Jimmi T.13-10-2014 19:11:50 // 104305
én viszont motoroztam egy remeket és a szundi is megvolt. ez az egész sz.r már dögunalom, és nem csak a Ferrari gyengélkedése okán .
GT Ɨ|ѯ13-10-2014 09:25:54 // 104304
Ezeket kivédendő, meg sem néztem a futamot....:-)
Tommi12-10-2014 22:36:55 // 104303
A mai nap röviden :) Újabb gyönyörű, hangulatos, egyedi helyszín és egy újabb őrülten izgalmas futam... Emiatt kár volt lemondani az ebéd utáni szundikálásomról :)))
Kazes☻12-10-2014 11:55:57 // 104302
Piritu - 1.000.00010-10-2014 22:41:54 // 104301
Készül az autókat sárga zászlónál lassító terv: klatty
Erhard 242 (Pure Energy)10-10-2014 12:10:42 // 104300
azért egy jó kategóriás síbukó gondolhatod kibírja a 80-100km/h-s becsapódást is...
Szerintem innen boncolgatni, hogy ki volt a hibás majdnem hogy felesleges épüljön fel szerencsétlen gyerek mielőbb...
Szerintem innen boncolgatni, hogy ki volt a hibás majdnem hogy felesleges épüljön fel szerencsétlen gyerek mielőbb...
David | Centocinquantanove10-10-2014 09:45:07 // 104299
Hát jó de MS fején korántsem volt olyan sisak, mint JB fején az ominózus pillanatban...
Annyira soktényezős az egész, hogy lehetetlen megjósolni, hogy mi lett volna ha...
Telemetriát kéne látni, hogy ki mennyire hibázott.
Ez a központi gombnyomásra belassuló versenyautókat még nem hallottam de amúgy tényleg jó... Nincs az, hogy oda az előny ha valaki falf*sz, és be kell küldeni a SC-t.
A másik, meg lehet, hogy a traktorokat kéne egy szoknyával körberakni, mint a dodgem autókat, hogy nem fordulhasson elő, hogy az autó elmegy alatta, a pilóta meg lestukkolja az ellensúlyt...
Annyira soktényezős az egész, hogy lehetetlen megjósolni, hogy mi lett volna ha...
Telemetriát kéne látni, hogy ki mennyire hibázott.
Ez a központi gombnyomásra belassuló versenyautókat még nem hallottam de amúgy tényleg jó... Nincs az, hogy oda az előny ha valaki falf*sz, és be kell küldeni a SC-t.
A másik, meg lehet, hogy a traktorokat kéne egy szoknyával körberakni, mint a dodgem autókat, hogy nem fordulhasson elő, hogy az autó elmegy alatta, a pilóta meg lestukkolja az ellensúlyt...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
731
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV